Haaveena vauva 2020

Musta jotenkin tuntuu että menkkoja saan odotella. En tiedä mistä johtuu, onko itsensä suojelua vaan, vai mitä. :unsure:
Hirveästi valkovuotoa tulee, eikä enää värillistä. Mut tuli myös sellanen menkkoja edeltävä limainen tulppakin, joten senkin vuoksi varmaan menkkafiilis :( menkat pitäs alkaa 5 päivän päästä.
Vaikka oli kaikenlaista kiinnittymisvuotoon sopivaa ym. Mutta silti vaan mieli on aika matalalla jostain syystä. Pms oire sekin kai :D
Runsas valkovuoto oli mulla yks raskausoireista ennen plussaa. Toivottavasti sullakin olisi kyse siitä. Kiinnittymisvuoto kuulostaa kyllä lupaavalta. Toivotaan parasta! Mulla oli myös varma tunne, että en ole raskaana, tympäisi ja ärsytti, laitoin PMS-oireilun piikkiin.

Mä testasin tänään negan pregcheckillä ja päätin että kyllä mä sen pari siideriä illaksi ostan kun on ystävien kesken illanviettoa ja saunomista. Humalaan en halua itseäni kuitenkaan juoda, ku en tykkää siitä kännin tunteesta ja kuitenkin joku minitoive vielä elää että jos olisinkin raskaana mutta testit ei vielä näyttäis mitään. Rinnoista on hävinny kaikki oviksen jälkeinen turvotus ja kiinteys ja ovat tommoset löysät pussit niinku yleensä... :D En usko että näin vahvoilla negaoireilla voisi enää plussaa pamahtaa tikkuun myöhemmillä dpoilla, kun edellisen raskauden aikaan oli vaikka mitä oireita ennen plussaa. Myönnän, että ensi viikolla alkavat työt on kyllä helpompi aloittaa menkkarätti housuissa kuin vauvan takia pää pilvissä, etenkin kun työparini on vielä lomalla ja mä oon oletettavasti vastuussa toiminnan aloittamisesta ja asioiden hoitamisesta ekalla viikolla.

Mukavaa päivää kaikille! ❤
 
No eipä tuossa äsken tehdyssä testissä näy yhtään toista viivaa.
Turha enää testata edes, kun ei vahvistu, vaan negaksi muuttui.
Ei se plussaksi voi muuttua mitenkään.
Lopetan lugetkin. Eipä niitä oo tässä kierrossa enää hyötyä jatkaa.
 
Uskomatonta! Viiva oli niin vahva sillon, miten voi hävitä noin nopeasti! Voimia❤
Näköjään voi.
En muista miten viivs käyttäytyi vuosia sitten olleissa kemialisissa.
Mut näissä mitä nyt ollut kolme tänö vuonna on käyttäytynyt kaikissa vähän eritavalla.
Edellusessa ei hirmu vahvaa viivaa edes tullut ja hävisi nopeaan, no se eka olikin mielenkiintoinen show viivojen kanssa ja nyt tää.
Taitaa koko mun kroppa olla outo.
 
@Mammakatri
ihmettelen todella kyllä tuota. voimia sulle, on varmasti raskas tilanne ja kova paikka kun toiveet on jo noussu :unsure:

mä oon toista päivää petipotilas, nää menkkakivut on ihan lamauttavat. tää kipu oikeasti hajottaa mut.. mietin pitäskö vaan näiden menkkojen jälkeen varata aika yksityiselle gynelle? luojalle kiitos nyt sattu viikonlopulle nää pahimmat päivät mutta en pystyis tässä kunnossa töitä tekemään. ei menkkojen pitäis näin hirveät olla vaikka muistan ennen pillereitä kovasti kärsineenki kipuja ja runsaita menkkoja. mitä tekisitte?:(
 
@Mammakatri
ihmettelen todella kyllä tuota. voimia sulle, on varmasti raskas tilanne ja kova paikka kun toiveet on jo noussu :unsure:

mä oon toista päivää petipotilas, nää menkkakivut on ihan lamauttavat. tää kipu oikeasti hajottaa mut.. mietin pitäskö vaan näiden menkkojen jälkeen varata aika yksityiselle gynelle? luojalle kiitos nyt sattu viikonlopulle nää pahimmat päivät mutta en pystyis tässä kunnossa töitä tekemään. ei menkkojen pitäis näin hirveät olla vaikka muistan ennen pillereitä kovasti kärsineenki kipuja ja runsaita menkkoja. mitä tekisitte?:(
Mulla oli kanssa aika hirveät ekat menkat pillereitten jälkeen. Saa nähä millaiset seuraavat on... voi olla että kun keho taas tottuu luonnolliseen hormonitoimintaan niin on kipuja enemmän alkuun. Mä kattelisin viel seuraavat menkat (jos tulee) ja jos ne on yhtä pahat nii hakea sitten apua :)
 
  • Tykkää
Reactions: addison
@Mammakatri
ihmettelen todella kyllä tuota. voimia sulle, on varmasti raskas tilanne ja kova paikka kun toiveet on jo noussu :unsure:

mä oon toista päivää petipotilas, nää menkkakivut on ihan lamauttavat. tää kipu oikeasti hajottaa mut.. mietin pitäskö vaan näiden menkkojen jälkeen varata aika yksityiselle gynelle? luojalle kiitos nyt sattu viikonlopulle nää pahimmat päivät mutta en pystyis tässä kunnossa töitä tekemään. ei menkkojen pitäis näin hirveät olla vaikka muistan ennen pillereitä kovasti kärsineenki kipuja ja runsaita menkkoja. mitä tekisitte?:(
Kyl tää harmittaa. Varsinkin nyt, kun lugetkin käytössä. Jotenkin sitä ajatteli, et josko apua olis niistä.
Tulee mieleen, että entä jos ei onnistukaan enää, entä jos onkin jotain muuta vikaa vikaa vikaa.
Jos mä vaan olen jo niin vanha ja kohtu käytetty.
Tuleva kierto saattaa mennä harakoille, kun ollaan just oviksen aikoihin erossa miehen kanssa. Jos siis tulee samaan aikaan, kun tässä ja edellisessä kierrossa. Jos joitain päiviä myöhemmin, niin saattais ehtiäkin tallentelemaan oikeaan aikaan.
Mulla oli ovikset kp 13 nyt kahdella viimeisimmällä kerralla. Kolmessa 17. Yhdessä 21... muutamassa oli luteaali tosi lyhyt. Piteni, kun aloitin macan käytön.

Huh kuulostaapa hurjalle sun menkkakivut.
Kyl mä tilaisin aikaa gynelle, jos jotain apuja saisit.
 
@pikkuhaave
@Wintersun
@Mammakatri
joo, oon ottanu siis panadol 1g ja burana 600mg. nyt pystyy jo vähän kävelemään, tähän asti vaan makasin kuuman vesipullon kans :unsure: harkitsen todella sitä gyneä. ei tää voi olla ihan normaalia. muistelin myös sitä ku Wintersun sano joutuvansa olemaan töistä pois menkkojen aikaan, että se on varmaan mahdollista sitten jos seuraavatkin on tällaiset. ei oo todettu muutaku pco-tyyppisyyttä..
 
Help! Voiko kiinnittymisvuotoon liittyä menkkamaista, vihlovaa alavatsakipua?

Mulla on dpo 10-11 ja äsken vessassa käydessä paperiin tuli vaaleanpunaista vuotoa. Alavatsaa on sattunut, vihlonut ja jomotellut pari päivää. Pelottaa, että nää on menkat.. Kierto oli useamman kuukauden ajan 27-28pv, viimeksi 33pv ja nyt menossa kp29. Pieni haave elää että tää olis sitä kiinnittymisvuotoa, mutta kivut viittaa menkkoihin :cry:
 
  • Tykkää
Reactions: Mylove93
Päivitystä mun tilanteeseen.
Jos muistatte mitä tapahtunut...
Sain kohdunulkoiseen raskauteen viime viikolla solumyrkkyä eli metotreksaatti-pistoksen, joka hajottaa /kuivattaa jossain olevan alkion. Alkiota ei ole paikannettu 18.7. plussaa näyttäneen testin jälkeen. Hcg seilannut 360-250-1100-1000 ja sitten annettiin piikki, jonka jälkeen edelleen hcg 1000.
Keskiviikkona mulle suositeltiin toista piikkiä, mut en halunnut vaan vaadin uuden hcg mittauksen torstai aamulle. Jotenkin oli sellainen olo, että viimeinen oljenkorsi käytettävä, vaikka ajattelin ettei yksi yö mitään voi muuttaa. Vaan niin oli hcg laskenut 1000->750. Kivut lisääntyivät ke ja to iltaisin, mutta päivät meni hyvin töissä. Perjantaina kivut taas alkoi 16 aikaan kovenemaan ja nyt täytyi jo soittaa mies paikalle sekä polille. Otin panacodin ja parin tunnin päästä olin melko kivuton. Hääräilin lasten kanssa. Vuotoa tuli pieni lorahdus. 20.30 saavuin polille koska he sieltä sanoi, että tule käymään jos sairaslomaa haluat ja lääkärikin varmaan haluaa sut nähdä.

Ja voi taas mikä käänne! Lääkäri katseli ultra ruutua hiljaa. Pyysi tämän jälkeen istumaan ja sanoi vakavalla äänellä, hän näki kohdussa jotain. Hänen silmiin näytti raskausmateriaalilta. Hän oli vähän kauhistunut. Sanoi että soittaa takapäivystäjälle.
Yritin vakuuttaa, ettei tässä nyt varmaan oo mitään hoitovirhettä tapahtunut, en ole ollut raskaana. Raskaus piti eilen olla 8+1 viimeisestä mahdollisesta yrityksestä. Tai oikeesti ehkä pari päivää vähemmän kun ovis 16 tai 17.
Tuolla polilla vessassa käydessä pyttyyn lorahti melkoinen määrä vuotoa.
Tapahtuman jälkeen ei ole ollut kipuja eikä juuri vuotoakaan; varsinkin kipu loppui kuin seinään.

Itse tosiaan en ole raskauteen uskonut yhtään; 18.7. digi näytti 2-3 raskaana ja heti kysyin mieheltä että missä se on... Juhannusta ennen tosiaan viimeksi pupuiltu.

Maanantaina menen takaisin klo 9 ja paikalla on molemmat lääkärit, jotka tekivät MTX - piikki päätöksen.

Nyt vähän mietityttää, mitä lääkäri näki tai oli näkevinään? Mitä multa tuli eilen pönttöön? Ja miksi kovat kivut vasta eilen. MTX - piikin jälkeen 60% potilaista kokee kovimmat kivut 4pvänä ja mulle tuli vasta viikon päästä jotain kipuja ja nämä isommat tosiaan vasta 9pv jälkeen.

On tässä jännitysnäytelmää tosissaan.

*edit eilen hcg n. 250 eli romahti alas.
 
Viimeksi muokattu:
Help! Voiko kiinnittymisvuotoon liittyä menkkamaista, vihlovaa alavatsakipua?

Mulla on dpo 10-11 ja äsken vessassa käydessä paperiin tuli vaaleanpunaista vuotoa. Alavatsaa on sattunut, vihlonut ja jomotellut pari päivää. Pelottaa, että nää on menkat.. Kierto oli useamman kuukauden ajan 27-28pv, viimeksi 33pv ja nyt menossa kp29. Pieni haave elää että tää olis sitä kiinnittymisvuotoa, mutta kivut viittaa menkkoihin :cry:
just yks päivä luin että voi. eikö dpotkin sopis siihen aikaikkunaan? toivotaan parasta. eiköhän se pian selviä kumpaa on..
 
Vai onko mun ovis vasta huomenna? :ROFLMAO::ROFLMAO: tämmönen pärähti ruutuun äsken... kummaa kun nyt just alko kaikki mahan nippailut yms ovisoireet vähenemään esim limat. Mutta ton mukaan se ois kyllä vasta tulossa!! :D oonpa ilonen että tuli noin vahva viiva. Saa nähä ehitäänkö enää talletella. Viimeks toissapäivänä.

Kuvassa muuten samasta pissasta otettu raskauskeiju.fi onestep ja rfsu testi!!
 

Attachments

Dpo 10 ja järkyttävä pahoinvointi kohtaus autossa. Kestänyt jonkun tunnin, samalla kylmä ja rintoja särkee niin että meinaa ihn itkettää, on sen verran epämukava olo, tää alkoi ihan muutaman tunnin aikana lisääntymään kivut ja sit yhtäkkiä kauhean oksettava olo. Ja ollaan vielä reissun päällä. Jos maanantaina ei tuu 2 viivaa testiin niin sit mulla on joku hormonihäiriö (n)

Alamaha on ihan turvoksissa, housut puristaa vaikka on joustavat urheilutrikoot.
Tietysti voi enteillä vuosisadan menkkojakin.
 
@Mahaotus tulipa selkeä viiva! Toivottavasti ehtisitte vielä varmuuden vuoksi tallettelemaan. Onneksi siittiöt on myös sitkeitä kavereita, josko joku heistä vielä nappais kiinni, vaikka ette ehtiskään enää.(y)

Tulin tänään niin iloiseksi, kun mies totesi, että lähtee ensi viikolla remppatarveostoksille, jotta saadaan pienempi makuuhuone remontoitua hänen loman aikana. Sehän on tietenkin nyytin tuleva huone, mutta kenties nyyttimme odottaa siihen asti, että kaikki on aivan valmista, ennen kuin suo edes kahta viivaa tikkuun. :cautious::ROFLMAO: Eipä tässä toki mikään kiire taas ole, sillä sain oman alan töitä vuoden sijaisuudella. Mukavaa olisi saada tehtyä hommia kesäkuuhun asti, mutta en ala sen takia yritystä venkoilemaan, kun ei ole tähänkään asti napannut.
 
Mä täältä taustalta hei!
Mä soittelin ehkäisyneuvolaan kapselinpoistoaikaa, ja sain kuulla, että se ois pitäny poistattaa jo vuosi sitten, kun mulla on muutama ylimääräinen kilo. Oon ylipainon puolella siis oikeasti ihan vain muutaman kilon, mutta on kuulema tutkittu jo sen heikentävän tehoa huomattavasti. Nyt sitten kun aloin taaksepäin miettiä, niin mulla on kyllä jo parin kuukauden aikana ollut menkat, en vaan oo ajatellut sen tarkoittavan sitä, että kapselin teho on hiipumassa. Nyt toki mietin miten tyhmä oonkaan ollu, mut ei sillon melkein 3 vuotta sitten ees kerrottu, että mistä merkeistä vois huomata, että teho hiipuu! Tai että jos lihoo, kestää teho vain 2 vuotta. Kapselin aikana siis ei mulla oo ollu menkkoja. Tulipas paljon (.) mutta olin niin järkyttynyt tästä tiedosta, eikä oo keille puhua!o_O Meillä siis periaatteessa alkaa yritys pikkuhiljaa, mut kapseli poistetaan syyskuun alussa. Voisin sitten listoille liittyä :)

Täällä on taas paljon ihania vauvauutisia!!:love:
Onnea kaikille :geek:
Ilmeisesti vuotojen alkaminen uudestaan kapselin aikana ei välttämättä tarkoita tehon hiipumista. Tai näin ainakin mulle väitettiin ehkäisyneuvolassa, kun vuodot alkoi yhtäkkiä kahden vuoden jälkeen taas tulla läpi. Seuraavalla kapselilla pysyivät sitten poissa vain vuoden, eikä mulla voi liittyä painonnousuun kun olen normaalipainoisena pysynyt koko ajan. Niin siinä voi olla syy miksei tehon hiipumisen merkkinä tuota ole kerrottu.

Meillä oli kyllä kumi varmistuksena sen jälkeen, kun vuodot alkoivat uudestaan. Ei oikein herättänyt luottamusta kun kysyin että eikö tehoa pysty mistään todentamaan, että sitten jos tulee vauva niin tiedetään että hups ei toiminut. Mulle vastattiin silloin että joo, suurin piirtein näin :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: pikkuhaave
Onnea plussanneet :love:

@Helmiina1978 onpa kyllä kummallinen tilanne sulla ollut :eek: Mutta toivottavasti pian alkaisi selkiytyyn ja pääsisit taas kiinni normaaliin kiertoon ja uuteen yritykseen (y)

@Greeneye toisilla (useimmilla) näkyy jo jotain dpo11, mutta ei kaikilla. Itselläni näkynyt yleensä vasta dpo12 jotain hailua ja siitä pikkuhiljaa tummentunut.

Plaah,itselläni ei vieläkään mitään uutta. Kierto nyt kp50/27 en ees pysy enää laskuissa mukana ja kkm tuli juuri 7vk täyteen eilen.
Soitin jo neuvolaan viikolla, että kauan odotan uuden kierron alkua.
Ja olivat sitä mieltä, että jos ei ensi viikolla ala kun tulee 8vk täyteen niin sitten katsotaan uudestaan mitä tehdään.
Tosi turhauttavaa, kun uusi kierto ei ole vieläkään käynnistynyt :poop:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille! :)

Keväämmällä täällä vähän kirjoittelinkin vauvakuumeissani. Tarkoitus oli aloittaa yrittäminen loppukesästä / syksyllä. Ja nyt se loppukesä alkaa olla käsillä. :sneaky: Kierukan poistoa ei olla vielä sovittu, mutta mulla on aivan järkyttävä vauvakuume, että pakko jonnekkin purkaa. :D Tuntuu ihan rinnassa asti se.

Meille siis toiveissa toinen, esikoinen täyttää ihan näillä näppäimillä 1v. :)
 

Yhteistyössä