Haaveena vauva 2020

Moikka kaikille! :)

Keväämmällä täällä vähän kirjoittelinkin vauvakuumeissani. Tarkoitus oli aloittaa yrittäminen loppukesästä / syksyllä. Ja nyt se loppukesä alkaa olla käsillä. :sneaky: Kierukan poistoa ei olla vielä sovittu, mutta mulla on aivan järkyttävä vauvakuume, että pakko jonnekkin purkaa. :D Tuntuu ihan rinnassa asti se.

Meille siis toiveissa toinen, esikoinen täyttää ihan näillä näppäimillä 1v. :)
Tervetuloa mukaan kuumeilemaan! Onpas muuten jännä miten sulla ehtinyt olla jo kierukka vaikka esikoinen 1v. Itselle kierto köynnistyi vasta kun esikoinen oli 1v3kk. Isoja eroja näissäkin.
 
@Greeneye juu. toi on kyl totta; mun kuopus synt toukokuussa ja koko kesä meni palautuessa. onneksi 2017 kesä oli kylmä ja sateinen ni ei menettänyt mitään.
 
@Helmiina1978 voi apua, sanattomaksi kyllä minutkin vetää :eek: mitähän ihmettä.. Voimia kaiken keskelle, me ollaan täällä tukena.

@em85 voi että, kunpa se kierto taas heräilisi! Minulla meni kaksi viikkoa tyhjennysvuodon loppumisesta kun menkat alkoi, ja tyhjennysvuotoa kesti kuukauden, eli kuutisen viikkoa kaikkineen meni.. Hassua tässä on se, että keväällä, kun tulin raskaaksi, minulla ei toiminut kierto normasti (ei tullut menkkoja ollenkaan). Nyt, km:n jälkeen menkat ovat palanneet, näyttävät olevan säännölliset, mutta vielä ei ainakaan ole tärpännyt uudelleen. Tosin nyt piinapäivät menossa, joten tästä toisesta kierrosta km:n jälkeen ei vielä tiedä :) Joka tapauksessa pidän täällä sinulle peukkuja että kiertosi palaisi pian! :love:

@Greeneye jospa se vielä kuitenkin... (y)
 
Tervetuloa mukaan kuumeilemaan! Onpas muuten jännä miten sulla ehtinyt olla jo kierukka vaikka esikoinen 1v. Itselle kierto köynnistyi vasta kun esikoinen oli 1v3kk. Isoja eroja näissäkin.
Jep! Mulla alkoi menkat 7vko synnytyksestä, vaikka imetin. :D
Mulla alkoi muistaakseni 4 viikkoa synnytyksestä vaikka imetin :D vähän kuin jälkivuoto ois ollu parin viikon menkat, ja siitä pari viikkoa, niin oliki oikeat menkat. Vähä turhautti, oisivat saaneet pysyä kauemmin pois.
 
Ilmeisesti vuotojen alkaminen uudestaan kapselin aikana ei välttämättä tarkoita tehon hiipumista. Tai näin ainakin mulle väitettiin ehkäisyneuvolassa, kun vuodot alkoi yhtäkkiä kahden vuoden jälkeen taas tulla läpi. Seuraavalla kapselilla pysyivät sitten poissa vain vuoden, eikä mulla voi liittyä painonnousuun kun olen normaalipainoisena pysynyt koko ajan. Niin siinä voi olla syy miksei tehon hiipumisen merkkinä tuota ole kerrottu.

Meillä oli kyllä kumi varmistuksena sen jälkeen, kun vuodot alkoivat uudestaan. Ei oikein herättänyt luottamusta kun kysyin että eikö tehoa pysty mistään todentamaan, että sitten jos tulee vauva niin tiedetään että hups ei toiminut. Mulle vastattiin silloin että joo, suurin piirtein näin :rolleyes:
Okei! No näissäkin on näköjään sitten eroja, tietääköhän tuo ehkäisyneuvolan terveydenhoitaja itsekään sitten.. ;) Se oli muutenkin tosi kummallinen, ei oikein vastaillut muutenkaan kysymyksiin, ja piti kauhean ripityksen mulle kertyneestä painosta. Vaikka asiasta se kai sanoi, silti vähän paha mieli tuli :unsure: Muutenkin ihmettelin jo tätä painoasiaa, kun oon muista syistä ollut naistenpolin asiakkaana jo jonkin aikaa, eikä kukaan siellä oo ees sanonut, et tällaisella painonousulla olis mitään merkitystä kapselin kannalta, vaikka sielläkin kyllä kapselista muutoin puhuttiin.. Tai että kannattaisi käyttää ehkäisyä, jos vauvat ei ole toivottuja o_O

@Helmiina1978 oon ihan sanaton tuosta sun tilanteesta, hurjasti voimia sinne!
 
@Helmiina1978 ei täälläkään voi muuta kun ihmetellä, hurjasti voimia!

Täällä malttamattomana edelleen odotellaan niitä menkkoja, vaikka alle viikko vasta viimeisestä pilleristä. En tiedä, tulisiko ovulaatio kuitenkin suht säännönmukaisesti tossa parin viikon päästä, kun pillereiden aikana ovulaatio tuli noin 4vk välein ja nyt edellisestä se pari viikkoa, vai sekoittaako menkattomuus myös ovulaation kunnolla. Jäädään odottelemaan, huomenna onneksi pääsee lomalta töihin :ROFLMAO:
 
Deleted member 130614
En oo ehtinyt nyt kirjoittamaan, mutta luin kuitenkin kaikki viestit. Suuret onnittelut kesäplussista kaikille :love:. Ja pahoittelut jokaiselle vastoinkäymisiä kokeneelle, olette mielessä!

Kiitos podcast vinkeistä, täytynee pistää kuunnellen! Työmatkalla ehtii hyvin rauhassa kuuntelemaan :)

ON: Täällä mennään kp37/33. Oon ollu niin kiireinen, ettei oo ehtinyt hakemaan testiä ja testaamaan. Kp33 testasin negan. Ei mitään oireilua oikeastaan, rinnat on normaalistikin arat ja pinkeet ennen menkkoja. Mutta joo, aattelin tänään käydä sellasessa kaupassa, mistä saa testejäkin. Kummallisen rauhallinen olo kyllä! :alien:
 
@Helmiina1978 ei täälläkään voi muuta kun ihmetellä, hurjasti voimia!

Täällä malttamattomana edelleen odotellaan niitä menkkoja, vaikka alle viikko vasta viimeisestä pilleristä. En tiedä, tulisiko ovulaatio kuitenkin suht säännönmukaisesti tossa parin viikon päästä, kun pillereiden aikana ovulaatio tuli noin 4vk välein ja nyt edellisestä se pari viikkoa, vai sekoittaako menkattomuus myös ovulaation kunnolla. Jäädään odottelemaan, huomenna onneksi pääsee lomalta töihin :ROFLMAO:
Jos pillereitä syö niin ovulaatiohan ei silloin tapahdu. Yksilöllistä on miten nopeasti kierto käynnistyy lopettamisen jälkeen ja milloin eka ovulaatio tulee. Itsellä noin tuli 2kk lopettamisesta, yhdellä ystävällä ei käynnistynyt yli 7kk odotuksen aikana, vaan piti lääkkeillä käynnistää.
 
Mä oon kyllä ilonen
@Helmiina1978 ei täälläkään voi muuta kun ihmetellä, hurjasti voimia!

Täällä malttamattomana edelleen odotellaan niitä menkkoja, vaikka alle viikko vasta viimeisestä pilleristä. En tiedä, tulisiko ovulaatio kuitenkin suht säännönmukaisesti tossa parin viikon päästä, kun pillereiden aikana ovulaatio tuli noin 4vk välein ja nyt edellisestä se pari viikkoa, vai sekoittaako menkattomuus myös ovulaation kunnolla. Jäädään odottelemaan, huomenna onneksi pääsee lomalta töihin :ROFLMAO:
Oliko sulla ovulaatio pillereiden aikana vaikkei ollut vuotoa? Mä oon siinä uskossa ettei itsellä ollut ollenkaan ovulaatiota pillerien aikana koska ei tullut mitään vuotoa, kuin tosi harvoin :LOL: ei ollut muitakaan ovulaatio oireita kylläkään :D
 
Mä oon kyllä ilonen


Oliko sulla ovulaatio pillereiden aikana vaikkei ollut vuotoa? Mä oon siinä uskossa ettei itsellä ollut ollenkaan ovulaatiota pillerien aikana koska ei tullut mitään vuotoa, kuin tosi harvoin :LOL: ei ollut muitakaan ovulaatio oireita kylläkään :D
No tietenkään en 100% varma voi olla, kun en ole testannut, mutta tismalleen samanlaiset oireet oli kuin ovulaatiossa. Joku täällä sanoi, että on mahdollista, että tulisi ovulaatio minipillereiden (cerazette) aikana, kun itsekin sitä ihmettelin.
 
@Helmiina1978 kohdunulkosessa kohtuun voi muodostua ns huijausmateriaalia, joskus jopa pieni nestepussi. Voihan olla että sellanen näky?

@pikkuhaave sulla on vissii nexplanon ku sanoi kolmen vuoden. Vaikka paino ois mikä, nykytietämyksen mukaan käyttöikä on 3v, nyt jopa suositellaan neljää. Terkuin ehkäshoitaja :ROFLMAO: Monessa paikassa on vielä vähän vanhaa tietoa. Monessa paikassa neuvotaan mirenanki käyttöikä 5v vaikka se on 7v
 
Oon osallistunu huonosti viime aikoina ku ollu niin kiirusta.

Täällä dpo 1 tai 0. Mennään mielummim vähemmillä, eli tänänä dpo 0
 
@Helmiina1978 kohdunulkosessa kohtuun voi muodostua ns huijausmateriaalia, joskus jopa pieni nestepussi. Voihan olla että sellanen näky?

@pikkuhaave sulla on vissii nexplanon ku sanoi kolmen vuoden. Vaikka paino ois mikä, nykytietämyksen mukaan käyttöikä on 3v, nyt jopa suositellaan neljää. Terkuin ehkäshoitaja :ROFLMAO: Monessa paikassa on vielä vähän vanhaa tietoa. Monessa paikassa neuvotaan mirenanki käyttöikä 5v vaikka se on 7v
No kiitos @Karvakorvat ! Meillä on siis ilmeisesti juuri vanhaa tietoa omaava ehkäisyneuvolan hoitaja :ROFLMAO: Täältä näköjään saa oikeasti tietoa niin asiasta kuin asiasta! :rolleyes:
 
No tietenkään en 100% varma voi olla, kun en ole testannut, mutta tismalleen samanlaiset oireet oli kuin ovulaatiossa. Joku täällä sanoi, että on mahdollista, että tulisi ovulaatio minipillereiden (cerazette) aikana, kun itsekin sitä ihmettelin.
Oho en tiedä mistä toi "mä oon kyllä ilonen" alku tuli mun viestiin ylös!! :ROFLMAO::ROFLMAO: näköjään mulla jäi joku juttu kesken tossa...

Mut joo hyvinkin voi olla ovulaatio tullut sulla kun on ollut oireita! :) mulla itellä ei ollu mitään ovulaatio-oireita ollenkaan niin epäilen että mulla ne esti ovulaation. Cerazette mullaki oli käytössä tosiaan.

Toivottavasti sulla tulis pian ne menkat tai sitten suoraan tärppi! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Lastunen ja addison
Oho en tiedä mistä toi "mä oon kyllä ilonen" alku tuli mun viestiin ylös!! :ROFLMAO::ROFLMAO: näköjään mulla jäi joku juttu kesken tossa...

Mut joo hyvinkin voi olla ovulaatio tullut sulla kun on ollut oireita! :) mulla itellä ei ollu mitään ovulaatio-oireita ollenkaan niin epäilen että mulla ne esti ovulaation. Cerazette mullaki oli käytössä tosiaan.

Toivottavasti sulla tulis pian ne menkat tai sitten suoraan tärppi! :love:
Joo toivotaan näin, kärsivällisyys ei vaan oo just nyt vahvin osa-alue   :ROFLMAO:

En oikeen tiedä, kumpaa toivoisin enemmän, sitä että ei tulisi menkkoja vai että ne tulisi :LOL: jännä kanssa kun nuorempana en mitenkään seurannut mitään kiertoja tms silloinkaan kun ei ollut ehkäisyä. Ennen ehkäisyä mulla oli kyllä säännölliset menkat, mutta siltikään en laittanut esim kalenteriin mitään ylös ja nyt jälkeenpäin oon miettinyt, onkohan silloinkin ollut yhtä selkeät ovulaatiot :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: addison ja Mahaotus
Joo toivotaan näin, kärsivällisyys ei vaan oo just nyt vahvin osa-alue   :ROFLMAO:

En oikeen tiedä, kumpaa toivoisin enemmän, sitä että ei tulisi menkkoja vai että ne tulisi :LOL: jännä kanssa kun nuorempana en mitenkään seurannut mitään kiertoja tms silloinkaan kun ei ollut ehkäisyä. Ennen ehkäisyä mulla oli kyllä säännölliset menkat, mutta siltikään en laittanut esim kalenteriin mitään ylös ja nyt jälkeenpäin oon miettinyt, onkohan silloinkin ollut yhtä selkeät ovulaatiot :whistle:
Sama mulla! En seurannut kuin joskus kiertoa ja sitten aina unohdin :D ja ovulaation ajankohdasta ei ollut mitään hajua enkä sitä miettinyt, nyt kun mietin niin ihmettelin välillä kyllä liman määrää ja miksi se on semmosta. Mä oon kans ihan malttamaton tän raskauden alkamisen odottelun suhteen.... :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: addison ja Lastunen
Sama mulla! En seurannut kuin joskus kiertoa ja sitten aina unohdin :D ja ovulaation ajankohdasta ei ollut mitään hajua enkä sitä miettinyt, nyt kun mietin niin ihmettelin välillä kyllä liman määrää ja miksi se on semmosta. Mä oon kans ihan malttamaton tän raskauden alkamisen odottelun suhteen.... :ROFLMAO:
En nyt muista, ootko sanonut jo, mutta miten kauan sulla on pillereiden lopettamisesta ja onko sulla menkat jo alkanut tai ootko bongannut oviksia? :)
 
Heippuli.
Normi kuukautiset ollu viimeksi 12.6 raskausoireita ollut monemoisia. Seuraavat kuukautiset 5.7 tosi niukat eka päivävinpyyhittäessä paperiin ja kesto 3päivää, normisti kuukautiset tosi runsaat ja sodettä saa vaihtaa tiheään. Testäjä tein negaa näytti, oireet jatkuu. Menkat alko taas torstaina eka päivä taas pyyhittäessä paperiin ja sit kaks päivää enemmän mutta ei normi vuotoa ja nyt 4 päivä vuotoa vain pyyhittäessä. Kaks rfsu testiå nyt näyttäny plussaa mutta terveyskeskuksen testi nega. Selässä ollu iskias kipua? Aamulla herätessä selkä tosi kipeä. Mahassa tunne että oisin raskaana... En tiä sit. Maanantaina lääkäriin josko sais selvyyden näille oloille, raskaustesti verestä. Laitan jos osaan vielä kuvan plussatesteistä. Sori sekavaa tekstiä mutta toiv saatte selkoa
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978

Yhteistyössä