Haaveena vauva 2020

En nyt muista, ootko sanonut jo, mutta miten kauan sulla on pillereiden lopettamisesta ja onko sulla menkat jo alkanut tai ootko bongannut oviksia? :)
Mäkään en pysy kärryillä täällä aina kaikkien tilanteista kun on niin paljon viestejä! :) mut kiva kun on aktiivinen keskustelu! :LOL:

Mä lopetin pillerit olikos nyt 28.6 ja ensimmäiset menkat tuli 20.7. Mulla oli 11.7-14.7 ovisoireita mutta en saanut ovisplussaa, tosin mulla jäi testailu just ku viiva oli vahvistumassa kun en ollut kotona muutamaan päivään..

Eilen sain ihan selkeän ovisplussan KP15, testiviiva oli vahvempi kuin kontrolliviiva :LOL: sen mukaan ovis tänään (y)

Mut ne ekat menkat oli tosi runsaat mutta kesti onneksi sen normaalin 5-6 päivää :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Lastunen ja addison
Mäkään en pysy kärryillä täällä aina kaikkien tilanteista kun on niin paljon viestejä! :) mut kiva kun on aktiivinen keskustelu! :LOL:

Mä lopetin pillerit olikos nyt 28.6 ja ensimmäiset menkat tuli 20.7. Mulla oli 11.7-14.7 ovisoireita mutta en saanut ovisplussaa, tosin mulla jäi testailu just ku viiva oli vahvistumassa kun en ollut kotona muutamaan päivään..

Eilen sain ihan selkeän ovisplussan KP15, testiviiva oli vahvempi kuin kontrolliviiva :LOL: sen mukaan ovis tänään (y)

Mut ne ekat menkat oli tosi runsaat mutta kesti onneksi sen normaalin 5-6 päivää :LOL:
Kuulostaa hyvältä! Sitten vaan tallettelua ja odottelua (y);)
 
@HeikuraKeikura81 plussahan toi on. Herkkä? Tekivätkö jonkun liuskatesti tk:ssa? Ehkä ei vielä näy niissä? Omituisia vuotoja sullakin. Hyvä että otetaan hcg. Vaadi kaikki tutkimukset ku on ollu outoja vuotoja.


@Karvakorvat Kiitti kannanotosta. Eipä tollanen tullut mieleen eikä lääkäri maininnut. Tämä lääkäri on erikoistuva eli onko "vasta" aloittanut gyne - jutut? Tohon teoriaan mäkin uskoisin. Ku muistan semmosesta jostain lukeneeni.

Ja oma napa voi hyvin; mitä nyt kauhea ylävatsan turvotus. Mahtaa olla iso alkio tossa tissien alla.
Vuodan niukasti menkkamaisesti. Merkkasin kk flouhun alkaneeksi pe, kun tuli se isompi tyhjentyminen. Voipi silti olla että vuotelee on off niin kauan kuin on hcg koholla.
 
  • Tykkää
Reactions: Karvakorvat
@HeikuraKeikura81 plussahan toi on. Herkkä? Tekivätkö jonkun liuskatesti tk:ssa? Ehkä ei vielä näy niissä? Omituisia vuotoja sullakin. Hyvä että otetaan hcg. Vaadi kaikki tutkimukset ku on ollu outoja vuotoja.


@Karvakorvat Kiitti kannanotosta. Eipä tollanen tullut mieleen eikä lääkäri maininnut. Tämä lääkäri on erikoistuva eli onko "vasta" aloittanut gyne - jutut? Tohon teoriaan mäkin uskoisin.

Ja oma napa voi hyvin; mitä nyt kauhea ylävatsan turvotus. Mahtaa olla iso alkio tossa tissien alla.
Vuodan niukasti menkkamaisesti. Merkkasin kk flouhun alkaneeksi pe, kun tuli se isompi tyhjentyminen. Voipi silti olla että vuotelee on off niin kauan kuin on hcg koholla.
Liuskatesti tehtiin, en oikein tiä mitä uskois koska nämä rfsu herkät testit anto ton viivan samantien ja toisessa se oli heti tosi tumma viiva, vaaleni kuivuessa.
Nää menkatkin on niin oudot kyllä olleet ettei koskaan ennen.
Pakko se on mennä tutkittavaksi ennen ku pää sekoo
 
Onko täällä muita, joilla menkkojen olisi määrä alkaa 1-2pv sisään? Mitään oireita ei oikeestaan ole ja mahaakin vihloo selkeästi enemmän vasemmalta puolelta mutta välillä myös oikealtakin joten tietää jo että ei raskaana ole mutta voi luoja miten sitä vaan toivoo niin kauan ennenkuin ne menkat on selvästi alkanut!! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Millimetrii
Kp23 tänään. Olen parina yönä herännyt huonoon oloon ja viime yönäkin valvoin klo 2-6 kun oli niin paha olo. Rinnat myös kipeät, jotenkin tosi herkät. Tukkoinen olo koko ajan. Mutta toki voi olla että olen esim. vain tulossa kipeäksi.

Tein tänään sellaisen raskaustestin, jonka pitäisi näyttää tulos jo 6 pv ennen kuukautisten oletettua alkupäivää. Mulla vikat kierrot olleet 30 pv eli menkkojen pitäisi alkaa 11.8. eli sinne on vielä 7 päivää. Se testi oli siis negatiivinen. Jotenkin musta silti tuntuu, että sen testin olisi pitänyt näyttää edes jotain pientä viivaa, jotta ois joku toivon tunne, että voisin olla raskaana. Oireet on voimakkaammat kuin ikinä tähän asti mut tokihan ymmärrän, että mieli voi niitä vahvistaa.

Joka tapauksessa oon henkisesti valmistautunut menkkojen alkuun ens viikon su mennessä. Harmittaa kyllä ja pettymyksen tunne kova. Mulla alkaa silloin 12.8. uusi vakituinen työ joten se saanee ajatuksia muualle.

Tsemppiä tosi paljon kaikille! Anteeksi etten kommentoinut muiden juttuja, olen kyllä niitä lukenut, ja toivon kaikille parasta, että tärppäisi plussat!
 
Huh onpa tullut paljon viestejä. En nyt muista kaikkia mistä piti mainita mutta pahoittelut kaikille negoista :unsure:

@Helmiina1978 voi kurja mikä tilanne :unsure: toivottavasti nyt tilanne saataisiin kuntoon ja selvyyttä asiaan että pääsisi eteenpäin. Tsemppiä (y)

Luulen nyt tosiaankin että apteekin ultra testi näyttää jotain viivan paikkaa. Oon nyt saanu kaikkiin testeihin torstaista asti samanlaisen viivan. Viivassa kuitenkin on väriä mutta luulisi sen olevan vahvistunut jos olisin raskaana (n) menkoista ei vielä toistaiseksi mitään merkkiä.
 
Olen tässä viikonlopun yrittänyt pohtia asioita, kun tuli kontrolliaika sen kuulle, juuri siihen aikoihin kun mulla on lääkkeiden /pistelyiden aloitus. Ja mitä jos löytyykin taas jotain ja hoito keskeytyy.. Nyt täytyy olla yhteydessä polille, että tarkoittaako tämä nyt sitä että pitää TAAS odottaa että tulee tulokset vai voidaanko silti aloittaa nyt elokuun kiertoon. Jo hoitoja täytyy siirtää, se menee tosi pitkälle, jonnekin lokakuuhun tai jopa marraskuuhun.
Tyhmintä tässä on et se aika on suurinpiirtein silloin kun mulla on menkat ja joudun sen siltikin siirtämään. Ei tästä tunnu kyllä tulevan yhtään mitään. Vuosi sitten oli ensikäynti ja4 kertaa jo jouduttu siirtämään aloitusta. En jaksaisi näitä takapakkeja. Täytyy toivoa että se ei nyt vaikuta.. :unsure:

Mun on nyt pidettävä sitä taukoa. Kun ei me ikinä onnistuta ja alkaa jo tuntumaan nämä kaikki(n) koitan päivitellä mahd. Usein
Ihan mahottoman huono tilanne, eikö ne vois aikaistaa sitä kontrollia ettei hoidon alotus siirtyisi. Hankala varmasti lääkäreillekin päättää koska ikävä sekin tilanne jos raskaus on alkanut ja muutoksia löytyisikin :cry::cry:
 
Testasin tänää negan dpo 11 :| jotenkin fiilis et ei tuu plussaa ku oli puhdas nega, edellisissä raskauksissa oon saanut haamu viivan jo tänään, nii se pakosta laittaa ajattelemaan, ettei sitä plussaa tuu tässäkään kierrossa.
 
Kyselen sitäkin. Se tässä on tyhmintä (mun mielestä) että jos muutoksia olis ja on raskaana ni ei se mitään haittaa. Se hoidettaisiin sitten raskauden jälkeen. Tiedän tapauksia jotka ovat saaneet ihan sen syöpä-diagnoosin ja kehityksen että 1v max 2v aikaa tehdä lapsi jos haluaa ennenkuin ottavat kohdun pois.. Kiva vaan olla tämmösessä kierteessä. Kun mulla piti jo toukokuussa olla ivf eikä tarvinnut miettiä sen osumista kontrollin kanssa mut se kun siirtyi niiden vuotojen takia.. Plaah. Ei jaksais miettiä tätäkään enää. Kun yli vuoden ollut jo epävarmuutta ja hoitojen siirtoa :cry:
Teillä on kyllä ollut niin epäonnea vuoden matkassa. Nyt jäitä hattuun, koeta olla murehtimatta ennen kuin tiedät mitään tarkempaa. Tsemppiä, olet ajatuksissa :love: päivittelet sitten kun siltä tuntuu

ON: Join illalla viikonlopun ensimmäiset kahvit ja kauhea monen tunnin närästys iski päälle, yököttää ja maha on tosi kosketusherkkä. Kp 25, enkä vielä kyllä testaa
 
Viimeksi muokattu:
@Helmiina1978 on kyllä todella kummallinen tilanne. Ihan hirveästi voimia ja toivottavasti kaikki ratkeaa pian!

@Wintersun Toivottavasti ei vaikuttaisi hoitojen aloitukseen! Teillä on kyllä jo liiaksi ollut vastoinkäymisiä matkassa. Tsemppiä!

@KukkaSosuli mulla on ollut sama juttu kahvin kanssa molemmissa raskauksissa ;)

Omat kuulumiset: Mä tein pari päivää sitten raskaustestin, kun tyhjennyksestä oli vajaa 4 viikkoa ja negaa näytti! (y) Kumpa vaan nyt käynnistyisi kierto pian ja päästäisi kunnolla uuteen yritykseen.
 
Olen tässä viikonlopun yrittänyt pohtia asioita, kun tuli kontrolliaika sen kuulle, juuri siihen aikoihin kun mulla on lääkkeiden /pistelyiden aloitus. Ja mitä jos löytyykin taas jotain ja hoito keskeytyy.. Nyt täytyy olla yhteydessä polille, että tarkoittaako tämä nyt sitä että pitää TAAS odottaa että tulee tulokset vai voidaanko silti aloittaa nyt elokuun kiertoon. Jo hoitoja täytyy siirtää, se menee tosi pitkälle, jonnekin lokakuuhun tai jopa marraskuuhun.
Tyhmintä tässä on et se aika on suurinpiirtein silloin kun mulla on menkat ja joudun sen siltikin siirtämään. Ei tästä tunnu kyllä tulevan yhtään mitään. Vuosi sitten oli ensikäynti ja4 kertaa jo jouduttu siirtämään aloitusta. En jaksaisi näitä takapakkeja. Täytyy toivoa että se ei nyt vaikuta.. :unsure:

Mun on nyt pidettävä sitä taukoa. Kun ei me ikinä onnistuta ja alkaa jo tuntumaan nämä kaikki(n) koitan päivitellä mahd. Usein
Toivottavasti tuo ei vaikuta hoitojen aloittamisen ajankohtaan! On teitä kyllä koeteltu ihan liikaa jo, en voi kuvitellakaan miten raskas taival teillä on jo takana. Toivon sulle kauheesti voimia @Wintersun! ❤

Mulla alkaa tänään työt tossa reilun parin tunnin päästä ja heräsin jo neljältä, en malttanut enää jatkaa unia. :whistle: Motivaatio-ongelma on vähän vaivannut kun kesä oli niin kiireinen muuttojen ym takia etten ehtinyt varsinaisesti lomailemaan tai rentoutumaan kuin viimeisen viikon, mutta nyt oon kyllä innolla menossa töihin. Ihanaa päästä tekemään taas töitä lasten kanssa. ❤ Suurin osa onkin jo tuttuja lapsia viime kaudelta.

Mulla on tänään dpo 11 ja nega testattu Preg checkillä. Haaleaa viivanpaikkaa ne nuokin testit antaa, mutta ei niin selkeitä kuin rfsu tai one stepit. Mut semmosia kuitenkin että minä tikkujen tiiraaja ne huomaan. :ROFLMAO:

Yritän pitää nyt vähän taukoa täältä palstalta taas kerran. Tsemppiä kaikille erilaisiin elämäntilanteisiin ja toivottavasti kaikki plussaatte pian!
 
Voisin liittyä keskusteluun mukaan kun tämä ryhmä näyttää aktiivisemmalta kuin esikois ryhmä :)
Eli esikoista yritetään, ya 9/18, plussa 6/19, kkm 7/19 ja kkm vuotoa ja alavatsakipuja tällä hetkellä menossa.. tänään soittavat varmaan naistentautien polilta, kkm kun todettiin torstaina ei ollut kipuja ja vuotoja, alkoivat nyt viikonloppuna. Toivon ja rukoilen, että ei tarvitsisi lääkkeellistä tyhjennystä tehdä, vaan pääsisi tästä yli ns. luomusti.. :(:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: mimmik ja Purrri
@Wintersun olet joutunut kestämään kohtuuttoman paljon vastoinkäymisiä, olen niin pahoillani puolestasi! :( :cry: Toivon kovasti, että hoidot eivät enää siirtyisi. Ja eihän niin välttämättä käy (y)

@KukkaSosuli jännää ja lupaavaa! :coffee::poop::ROFLMAO:

@Nyyyti hienoa että alka olla ohi km ja toivottavasti kierto palautuisi pian :love:

Tervetuloa @Bambinen ja pahoittelut kkm:sta :(Meitä on täällä monta saman kokeneita. Voimia prosessiin! :love:

Mukavaa viikon alkua kaikille! Minulla alkuviikko vapaata, ja ke töihin.
 
  • Tykkää
Reactions: KukkaSosuli
@Wintersun en tiedä tarkemmin mitä teidän tilanteessa on käynyt, mutta toivon, että pääsette hoidoissa eteenpäin!

Mä oon itse ajattellut lähipäivinä paljon sitä, että jos raskaus ei alkaisikaan 12 kk sisällä ja päästäisiin hoitoihin, että miten rankkaa se olisi ja jaksaisiko sitä todella. Jo tämä alle vuoden yrittäminen on ollut raskasta, vaikka ymmärrän, etten ole kokenut lähellekään sitä samaa, mitä moni muu. Tuntuu myös jotenkin epäreilulta, että suuri osa saa vauvan ihan tuosta noin vaan, ja osa joutuu maksamaan pahimmillaan isot summat siitä, että saa vauvan. Toki julkisella hoidot lienee kohtuullisissa hinnoissa, mutta oon ymmärtänyt, että lääkkeet maksaa aika paljon, ja julkisella hoitoja ei tehdä kuin rajoitettu määrä, jonka jälkeen joutuu siirtymään yksityiselle. Toki nää on vain tunteita, eikä näille oikein mitään voi.

Me jouduttiin viime yönä lähtemään sairaalaan 6 v poikani äkillisen kovan ja pitkään kestäneen vatsakivun takia. Ei pystynyt raukka edes kävelemään, piti kantaa autoon. Se meni kyllä sitten ohi eikä löytynyt mitään syytä kivulle. Nyt lepäillään kotona tänään.

Mulla itselläni pahoinvointi jatkuu ja rinnat on kipeät. Muutoin lähinnä olo, että menkat alkamassa, tai tuntemukset saman tyyppiset. Vatsaa sattuu myös. Mietin, jos meillä on joku pöpö, joka saa aikaan tätä vatsakipua ja huonoa oloa. Kun lapsikin oireilee. Kummallakaan ei ole kuumetta eikä oksentamista tms.

Jotenkin hämärää. Mä silti epäilen, että menkat alkaa nyt viikon sisällä. Jos alkaa niin varaan sitten ajan meille perusjuttujen tarkastamiseen yksityiselle. Paras testata mm. siemennesteanalyysi ja jos näkisi vähän onko mun ovulointi normaalia.
 
Moikka kaikille!
Olen tänä vuonna käynyt välillä lukemassa tätä keskustelua, mutta en ole itse kirjoittanut mitään. Lopetin pillerit viime vuoden elokuussa ja olimme mieheni kanssa asenteella tulee jos on tullakseen. Mitään ei kuulunut ja keväällä ajattelin testata ovis testejä. Löysinkin onneksi ovulaation ensi yrittämällä, koska pelkäsin jo ovuloinko ollenkaan. Viime kierrossa taas huvikseen kokeilin testiä ja sehän sattui just olemaan ovis päivä. Ei silloin kuitenkaan tehty mitään kun mies tuli myöhään kotiin ja en oo kuitenkaan halunnut ryhtyä siihen, että seksiä olisi pakko harrastaa. Mulla ei ollut mitään oireita, mutta kun menkat alko pari päivää olla myöhässä ajattelin huvikseen tehdä testin. Ja kaksi viivaahan siihen ilmesty tein vielä clearbluen joka näytti että viikot olis 2-3 eli lääkärin mukaan 4-5. Siis huh en oo jotenkin yhtään sisäistänyt tätä ja oli pakko tehdä vielä eilenkin testi ja kyllä ne kaksi viivaa taas tuli. Itelle kävi siis niin, että tulin raskaaksi kun vähiten odotin. Oon muka aikaisemmissa kieroissa tuntenut että hitto oon varmaan raskaana, mutta aina ollut negatiivinen.. Oli vaan nyt pakko avautua jonnekkin kun homma on niin alussa ettei kehtaa kaikille tutuille huudella :D
 
Hei! Olen uusi tässä keskustelussa ja koko foorumilla.

Itse olen toivonut omaa lasta n. vuoden verran, mutta minua 4 vuotta nuorempi mies ei ole ollut "vielä valmis". On kuitenkin tiennyt haluavansa lapsia, ja kypsytellyt ajatusta ajankohdan soveltuvuudesta. Olen jättänyt ehkäisyn hänen hoidettavakseen ja olemme sopineet että hän jättää kondomin pois kun kokee olevansa valmis.

Pelkäsin jo, että odottelen turhaan kun asia ei edennyt, mutta nyt äkisti viikonloppuna mies ei ottanut kondomia käyttöön vaikka tiesi että on ovulaatioaika. Kysyin aiheesta ja kuulemma tiesi kyllä ajankohdan, ja tuntee olevansa valmis, ei pelota enää.

Eli meidän kohdallamme yritys on alkanut

Olen 29-vuotias, vakituisessa osa-aikatyössä, mies vakituisessa kokopäivätyössä. Yhdessä asuttu kohta kaksi vuotta, on yhdessä remontoitu asunto, autot, lemmikit, kaikki mielestäni valmiina lasta varten

Käyttäjätunnukseni / 29v. / 1. / 8/19
 
Outoa, mulla on testin mukaan ovis eilen mutta limainen vuoto loppui jo toissapäivänä ja nyt 2 päivää ollut tahmeaa valkoista valkovuotoa. Eli ovispäivänäkin... :ROFLMAO: voiko ovis olla samaan aikaan kun LH huippu? Vai tuleeko aina sen jälkeen?
Vaikka eihän toki LH huippukaan ovista takaa.. eilen ovistesti oli jo haalistumaan päin
 
Viimeksi muokattu:
@Mahaotus kyllä se joillain voi samanakin päivänä olla. Ootko lämpöjä mittaillut? Ne on varmat silloin ku aika ja olosuhteet samat kun mittaa. Mulla on monesti näyttänyt plussaa samana päivänä keskipäivällä kun illalla ovis. Mut on myös näyttänyt plussaa edellisenä päivänäkin.
 
@kukapakuka Voi ei, paranemisia pojalle! Mulla kanssa on aika usein mielessä mahdollinen pitkä yritys ja hoidot. Tavallaan vähän tyhmää, kun käynnissä on vasta ensimmäinen kierto eikä ole tiedossa mitään, mikä vaikuttaisi meidän mahdollisuuksiin negatiivisesti. Yritä tässä nyt sitten tasapainoilla kun pitäisi olla positiivisella ja rennolla asenteella mutta ei kuitenkaan liian, ettei sitten pety ihan hirveästi jos meneekin pidempään. :rolleyes:

@Maranva Onnea plussasta :love:

Täällä on tänään luultavasti tämän kierron pahin piinapäivä. Mies meni töihin, itse lomailen vielä tämän päivän. Yksin kotona nyt sitten kuulostelen (/kuvittelen) oireita ja torstaihin asti pitäisi malttaa testaamisen kanssa :p Parina päivänä on nyt vähän etonut (reagoin vatsallani kaikkeen, tämä voi olla vaikka lomaltapaluujännitystä), on ollut sellaista menkkamaista jomotusta ja nippailuja. Aivastuttaa ja nenä vuotaa (allergia, flunssa?). Yksi jännä juttu oli, että ovislimat kesti tässä kierrossa viikon! Siellä oli yksi välipäivä, jolloin tuli voidemaista kamaa, mutta muuten oli kirkasta kananmunalimaa o_O Yleensä sitä riittää mulla ehkä pari-kolme päivää. Viime yönä näin unta, että kk oli alkanut viikon etuajassa. Olipa kiva herätä kun lakanat olikin ihan puhtaat :love:

En muista kuka suositteli Hei Baby -podcastia, mutta kiitos siitä! Kuuntelin kaikki jaksot ja suosittelen kans (y)
 

Yhteistyössä