Haaveena vauva 2020

ja itseä taas ahdisti kun tuli joku lastentarvike mainos spostiin :D

Ei todellakaan tee mieli selailla mitään kauppoja kun ei tunnu tärppiä tulevan, tosin meillä on myös esikoisen jäljiltä kaikki tallessakin, kohta eivät enää vaan mahdu mihinkään joten käyttäjä olis kiva saada tai pitää keksiä missä säilyttää.

Täällä tosiaan vuoto alkoi mutta tällä kertaa ei edes harmitus ollut kovin kova, se paha olo tulee sitten kun pitäisi jonkun kanssa puhua noista omista arvoista mitkä oletettavasti vaikuttaa. Ja vaikkei vaikuttaisikaan niin en vaan halua hyväksyä että tähän asti kun on ollut niin terve että ei enää olekkaan :/

Jos en ole seksuaalinen ihminen niin tuo puhuminenkin on kyllä kamalaa. ei meillä kotonakaan näistä juuri puhuta vaan omassa mielessä mietin ja tänne avaudun, että sori :eek::ROFLMAO:
 
@Amore-
Mulla oli joo kierukka, mut se ei liity asiaan. Mun solumuutokset oli HPviruksen aiheuttamia ja toivon ettei ne enää uusi. Edellinen tarkstus oli kyl negatiivinen molempien osalta. Mutta nythän käyn sitten seurannassa 1,5v välein (normaalisti papakoetta suositellaan 5v välein otettavaksi).

Tää nyt on ehkä tyhmä kommentti, mut älä murehdi ennenku sit vasta jos jotain löytyy. Tuhlaat vaan energiaa siihen. Ja silloinkin on kuitenkin muistettava et kyseessä on usein vasta se esiaste joka ei edes välttämättä kehity syöväksi. En yhtään vähättele kuitenkaan kenenkään tunteita, mulla oli itsellä ihan kamala koko viime vuosi ja tiedän tasan et kaikki pahimmat kun ajatukset ehtii virrata pään läpi. Moneen kertaan.
Mut yritä pitää järki edellä, silleen mäkin selvisin sekoamatta. Mulle osui onneks ihan loistava lääkäri naistenpolilla, hän osasi selittää mulle kaikki tosi hyvin ja sai mut rauhoittumaan ja vakuuttuneeksi et kaikki menee hyvin. Muista myös et jos jossain niin Suomessa on hyvä sairastuu tommosiin. Meillä on maailman johtavat syöpätutkijat ja kirurgit.

Tässä kohtaa voin kertoa tupakanpolttoa (toivottavasti) lopettaville sen saman lääkärin terveiset, se keuhkosyöpä ja verisuonten tukkeutuminen ei oo ainoo haittapuoli. "Yks rööki huulella, on kymmenen röökiä tuolla alakerrassa". Kuulemma solumuutokset on semmosia että hoitamattomana ne voi myös hävitä itsestään, mut jos olet tupakoitsija ne kehittyy lähes jokaisella hoitamattomana syöväksi asti. Oli aika karua kuunneltavaa.

Kaikille yhteinen lämmin suositus, käykää säännöllisesti tutkimuksissa ja muistakaa tutkia ja tutkituttaa myös rintojanne. Miehet auttaa tässä mielellään :ROFLMAO:
Kiitos, olet kyllä täysin oikeassa. Ei pitäisi murehtia etukäteen kun mitään ei ole edes löytynyt. Yleensä olenkin ollut järkilinjalla, enkä ole stressannut tämmöisestä asiasta. Nyt vain tapahtunut paljon sellaista joista huomannut miten pienestä kaikki on kiinni.

En onneksi polta ja viime papasta on se n. 3v, eikä muutoksia ole aikaisemmin ollut. Kaiken järjen mukaan kaikki pitäis olla ok, mutta silti pelottaa. Ja koska raskaus ollut edellisen papan oton jälkeen ne sen varmasti haluaa uudestaan ottaa.
Ja siis huojennuin ehkä vähän siitä, jos papa-tulokset olleet puhtaat suositellaan koetta noin 5v välein.
 
Mulla alko vuoto taas keskiviikkona, on kyllä omituiset menkat, kun ei oo paljoo ollenkaan kipua, normisti kyllä pitäs särkylääkettä ottaa. Jos olis muita outoja oireita, niin varmaan testaisinkii, mut lämmöt ja leposykkeet laskenu taas normaaleiksi. Mä kävin kans verikokeissa, mutta soittoajan lääkärille sain vasta toukokuun alkuun, ärsyttävää kun joutuu odottelemaan, kun lähete lähtee eteenpäin vasta sen soittoajan jälkeen.. jospa sen jälkeen alkaisi tapahtumaan ja tietäisi missä vika.
Mä oon kans sellanen, että en oo paljoo uskaltanu katella mitään vauvanvaatteita tai tavaroita, paha mieli tulee vaan tyhjyyden tunteesta :unsure:
 
Uu, ensimmäistä kertaa oon tikuttanut ovista varmaan kp9 asti ja nyt on hurjasti jo muuttunut tummemmaksi kuin aiemmin. Tänään siis kp16. jännittävää! En ole koskaan ollut täysin varma milloin ovuloin.:unsure: Eikös tän pitäisi tästä vielä paljon enemmän tummua? Oon ihan pihalla.

https://aijaa.com/KMplXD

Aikamoisia vihlaisuja on alavatsalla tänään jo ollut. :cautious:

Anteeksi omanapaviesti.
Juu viivojen täytyy olla saman värisiä, jotta on ovulaatio +, mutta lähellä on!
Nyt vaan lakanat heilumaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: hamae
@Wintersun ok. itselläni on noita rfsu ovulaatiotestejä. ja tosiaan kaikki kierron aiemmat liuskat on ollut niin haaleita ettei ole juurikaan mitään ollut näkyvissä, siksi nyt mietin että voisikohan olla. :) Tosiaan kun ekaa kertaa testailee edes, niin on jotenkin epävarma. :LOL:
 
Mun piti tähän kans kommentoida että hyvä kun menet! Jos solumuutoksia löytyy, ne saa hoidettua! Älä sitä stressaa. Olen "paraskin puhuja" kun viime vuosi on mennyt tätä stressatessa. Mut vihdoin mulla on saatu ne pois! Mut mulla olikin ehtinyt tosi pahaksi. Mitä aiemmin löytyy, sen parempi! Tsemppiä!
Juu jotenkin aina kun yrityksen aloittaa haluaa käydä tarkistamassa alakerran, ettei sitten myöhemmin tule ylläreitä. Vaikka viime papasta on se noin 3v, mutta raskaus nyt tässä välissä. Jos muutosta löytyisi, eikös se tarkottaisi myös vauva yrityksen jäihin laittamista?

Hei siitä tulikin mieleen kaikille, että käykää tarkistuttamassa HAMPAAT! Hirmu tärkeää, että ovat kunnossa kun alkaa odottamaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sennay
@Amore- ei meilläkin ollut tarvetta laittaa mitään jäihin, tilanne vaan säikäytti mut sen verran pahasti että halusin ensin hoitaa sen pois alta. Jos olisin sillon tiennyt että meillä vielä tähän mennessä ei oo tullut plussaa, en olis käyttänyt ehkäisyä silloinkaan. Lääkäri tiesi että yritetään eikä missään vaiheessa kieltänyt jatkamasta yrittämistä. Kysyin että mitä jos oonkin raskaana kun hoito tehdään niin kertoi ettei sähkösilmukkahoito vaikuta mahdolliseen raskauteen mitenkään.
Ainoo rajoite oli tosiaan noi jälkivuotojen aikaiset yhdyntäkiellot.
 
@Wintersun ja @Minic kiitos teille molemmille! Tämä tieto oli huojentava!
Paremmilla mielillä gynelle ensi viikolla menen :)
Ihanaa jos oli apua. Mä toivoisin et mullakin olis ollut enemmän tietoa sillon. Mut onneks mulle osui paras mahdollinen lääkäri joka osasi sit rauhoittaa mut. Tottakai tilanne on aina syytä ottaa vakavasti, mut hyvä muistaa että tää on hoidettavissa ja voit luottaa näihin ihmisiin satasella :love:
Tsemii!
 
Mä olen ollut hiljainen, eipä tänne ihmeitä tämän suhteen kuulukaan.
Onpa meitä tullut tällä välin monen monta lisää, ja plussiakin on jo alkanut ropista! :love: Lueskelin ketjun uudet kommentit läpi, kaikkea en ehkä ihan sisäistänyt, mutta henki on tosiaan kehittynyt jo hyväksi ja vauvakuume nousee keskustelua lukiessa :)

Keskusteltiin miehen kanssa yrityksen aloittamisajankohdasta, musta tuntuu ettei mies ihan hirveästi ollut sitä miettinyt :LOL: lupasi nyt miettiä tarkemmin ja tosissaan makustella sitä ajatusta että aloitettaisiin elo/syyskuussa. Vähän täytyy kyllä munkin osalta katsoa vielä miten työkuviot lutviutuu. On laskelmissa otettava kuitenkin huomioon että raskaus voi alkaa taas samantien, kuten esikoisen ja häntä edeltäneen keskenmenon kohdalla. Tiedostan että kolmas kerta ei välttämättä todellakaan mene niin tai edes lähelle, mutta lienee siihenkin syytä varautua. Esikoisen kohdalla jouduttiin laskemaan tarkkaan, kun asuttiin silloin Yhdysvalloissa, mies opiskeli ja minä olin töissä, ja haluttiin tottakai että mies ehtii valmistua ja että ehdittäisiin lentää turvallisilla raskausviikoilla kotiin Suomeen. Muutettiin rv30 muistaakseni, eli kuukautta aiemminkin oltais voitu aloittaa yritys, mutta vähemmän kuumottavaa se näin oli :LOL:

Vauvakuume nousee aaltoillen täällä. Mulla on niin kiirettä ja paljon tekemistä tässä, ettei ihan meinaa vauvakuume leimahtaa niinkuin ensimmäisen kohdalla. Tietysti nyt on tämä kullanmuru esikoispoika viemässä iiison osan siitä vimmaisesta vauvankaipuusta, jota ensimmäisen yritystä odottaessa tunsin :love: nelisen kuukautta ainakin aikaa vielä odottaa, mutta yritän vähän paremmin lueskella ja kommentoida muille tsemppejä (y)
 
Anteeksi kun taas omanapailen mutta nyt on pakko hehkuttaa. Kerroin aiemmin että pääsen syksyllä aloittamaan uuden työn. Nyt viikonlopun aikana asiat onkin järjestynyt niin että pääsen aloittamaan jo ensi kuussa!! Olen niin onnellinen! :barefoot:

Nyt ei myöskään tarvitse miettiä tarvitseeko pitää taukoa yrityksestä, sillä jos työt olisi alkanut vasta syksyllä niin olisi täytynyt pitää taukoa pari kuukautta. Nyt on kuitenkin jo yk 8, niin eihän sitä tiedä tuleeko plussaa seuraavaankaan kahdeksaan kuukauteen, harmittaisi vaan jos pidettäisiin taukoa ja senkin jälkeen pitäisi odotella plussaa pitkään.
 
@Karvakorvat Voi ei, toivotaan että on vaaratonta! Vuotaako paljon ja onko kipuja? (n) Itse olisin varmaan neuvolaan yhteydessä, varsinkin jos on kipuja, hyytymiä tai runsasta vuotoa.
Pientä vihlontaa, kevyttä vuotoa. Mutta ei se neuvolaan yhteys oikeen auta, kun eipä nekään pysty tulevaa ennustamaan. Mikäli vuoto lisääntyy, on se keskenmeno ja sitten odotellaan että se menee ohi. Eipä muuta oikeen voi tehä.
 
Pientä vihlontaa, kevyttä vuotoa. Mutta ei se neuvolaan yhteys oikeen auta, kun eipä nekään pysty tulevaa ennustamaan. Mikäli vuoto lisääntyy, on se keskenmeno ja sitten odotellaan että se menee ohi. Eipä muuta oikeen voi tehä.
Pienemmillä paikkakunnilla voisi kyllä päästä ultrattavaksi, ainakin täällä missä itse asun on lähes kaikki tutut päässyt ultraan jo rv 6 vaikkei olisi vuotoa, kipuja tai muita oireita miksi pitäisi huolestua. Mutta tsemppiä, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin <3
 
Heippa kaikki, voisin tulla tähän ketjuun mukaan. Meillä tilanne se että ollaan jahkailtu yrityksen aloitusta vuosia. Esikoinen on 6v. Vuorotellen ollaan emmitty ja nyt ollaan tokassa yrityskierrossa. Mulla ollut nyt dieettiä päällä jonka takia ovis taisi jättää viimekierrossa tulematta. Nyt normalisoin dieettiä niin ettei kroppa ole niin kovilla. :) Runsaasti syön vitskuja ja foolihappoa jotta ei vaikuttaisi mahdollisesti käynnistyvään raskauteen. Nyt myös nostan kalorimääriä lähemmäksi normaalia.

Vauvakuume on ihan täysillä päällä!! :) Täällä tosin myös monta rautaa tulessa, tällä viikolla aloitan uudet työt. Mutta se ei mitään haittaa. :)
 
Pienemmillä paikkakunnilla voisi kyllä päästä ultrattavaksi, ainakin täällä missä itse asun on lähes kaikki tutut päässyt ultraan jo rv 6 vaikkei olisi vuotoa, kipuja tai muita oireita miksi pitäisi huolestua. Mutta tsemppiä, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin <3
Joo, mutta jos nyt ultrataan, ei alkio olisi edes näkyvissä vielä. Ja vaikka olisikin, ei se kertoisi siitä onko se keskenmeno tulossa vai ei. Nyt ei auta kun odottaa, joidenkin päivien päästä jos vuoto ei kunnolla ala tai muuten poikkeavaa, on hyvä tarkistaa että ei oo keskeytynyt keskenmeno.
 
@Karvakorvat voi ei :( vuodot on tosi yleisiä mutta ainahan se säikäyttää. Mulla on kaikissa raskauksissa jossain vaiheessa ollut vuotoa: niin vauvaan johtaneissa kun tuulimunaraskaudessakin. Ja tosiaan alussa kun on niin ei siinä mitään tehtävissä ole jos keskenmenosta on kyse. :( Toivotaan että sulla menisi vuodot ohi!

Itsensä "huoltaminen" on kyllä järkevää ennen raskautta. (y) Mulla on otettu papa 1,5 vuotta sitten kierukan poiston yhteydessä. Siinä mulla ei ookaan koskaan mitään ollut. Suuhygienistille pitäisi varata aika, siellä oon yrittänyt kerran vuodessa käydä. Sitä ei tietty raskauskaan estä. :) monivitamiini ja maitohappobakteerit mulla on jatkuvassa käytössä. Foolihappoahan suositellaan käytettäväksi jo ennen kun alkaa edes vauvaa toivoa. Mulla on nyt tavallinen monivitamiini käytössä ja vaihdan raskausversioon jos/kun plussa tulee. :D

Omia oireita olen koittanut kuulostella. Voisin veikata että ovis olisi joko meneillään tai ihan pian käsillä. Jännää. :whistle:
 

Yhteistyössä