Haaveena vauva 2020

Ovisoireet kadonnut, eli eilen oli ovis ja illasta vielä varmisteltiin talletukset :D
Tänään ollut ihan hirvittävä väsymys, en tiedä johtuuko siitä, kun oviksen aikaan en saa kunnon levollista unta pariin päivään, kun tuntuu kroppa olevan koko ajan jossain valmiustilassa, nukun kyllä, mutta levottomasti. Joten nyt kun ovis on ohi, iski jäätävä väsymys. Nukuin nimittäin 1,5 tunnin päikkärit ja vielä olisin voinut jatkaakin,vaikka melkein 9 tunnin yöunet on takana ja tänään ollut vapaapäivä,enkä oo paljoa mitään tehnyt. Odotan vaan että olis ilta, että pääsis yöunille :sleep:
 
@lilja1234 ymmärtääkseni niin kauan kun ei ole vuotoa niin on toivoa..

Mutta. Täällä on joskus osa puhunut siitä et ei uskallakkaan tehdä raskaustestiä silloin kun olis aika, enkä oo koskaan ennen ymmärtäny sitä mut NYT ymmärrän. Mulla on nyt dpo 10, huomenna ajattelin tehä testin. Niinkuin aiemmin mainitsin niin mulla oli melko varma olo tärpistä, mutta eilen se hävis IHAN TÄYSIN. Yhtäkkiä iski hirvee epätoivo, että ei mun sisässä tapahdu mitään ja menkat tulee. Huomenna teen testin, uskalsin tai en mutta pelottaa pettymys.

Pakko huudella välistä et multa loppu kans kaikki usko just pari päivää ennen plussatestiä :whistle:
 
Mitähän kummaa, eilen oli selvät oviskivut ja limat loppui. Mutta nyt illasta tulikin taas limoja ja hetki sen jälkeen alkoi uudelleen ovismaiset kivut. Ensin vasemmalla mut helpotti nopeaa, mutta nyt oikealla tuntui nippailua. Kovemmat kivut kyllä oli jo eilen, ja se ovikselle tyypillinen tärinäkipu oli eilen, mutta jotenkin ihmettyttää tämä uudelleen kipeytyminen yhtäkkiä. Ja tupla oviskinhan mun käsityksen mukaan pitäs tapahtua tyyliin max tunnin päästä toisesta. Onkohan tää nyt joku pieleen mennyt kierto, ovis yrittää tapahtua, mutta ei vaan tapahdu vaikka niin luulin jo eilen :(

Nyt ei kyllä oo enää oikein mitään tuntemuksia alamahalla. Hyvin hentoista.
 
Terkut naikkarilta. Hcg vajaa 300, missään ei näkynyt mitään raskauteen viittaavaa. Torstaina uusi verikoe ja pe lääkäri soittaa onko hcg laskemaan vai nousemaan päin. Sitte katsotaan jatko.‍♀ On kuulemma niin varhaiset vk ja hcg että kaikki on mahdollista, normaali raskaus, km tai sitten kohdun ulkopuolinen. Ovat kuulemma nähneet kaikenlaista. Itse en kyllä usko raskauteen mutta väkisin alkaa toivo heräämään:cry:
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Terkut naikkarilta. Hcg vajaa 300, missään ei näkynyt mitään raskauteen viittaavaa. Torstaina uusi verikoe ja pe lääkäri soittaa onko hcg laskemaan vai nousemaan päin. Sitte katsotaan jatko.‍♀ On kuulemma niin varhaiset vk ja hcg että kaikki on mahdollista, normaali raskaus, km tai sitten kohdun ulkopuolinen. Ovat kuulemma nähneet kaikenlaista. Itse en kyllä usko raskauteen mutta väkisin alkaa toivo heräämään:cry:
Toivotaan että kaikki on hyvin ❤
 
Kamut hei, mä oksennan kohta. Toinen viiva piirtyi!! Tärisen ihan hulluna. Mulle ei oo ikinä tullu mitään viivoja eikä haamuja eikä ees viivanpaikkoja mihinkään. Taidan nauraa ja itkee vuorotellen. Ei muutako lähe töihin....:D:whistle:
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

28.8.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


VernaMaria...................kp 40/28-30
Amadecasa..................kp 37/34-55
Haaveilija-31.................kp 35/38
Vauvahaaveilija2396.....kp 33/28-30
Keltasirkku-...................kp 31/27-32
Vauvameille..................kp 30/28-35
Hope91......................... Kp 29/30-32
Pilvinentaivas...............kp 29/28-30
Addison.........................kp 27/xx
Minic..............................kp 27/28
Ilonetsijä........................kp 27/28-30
Minttuajabasilikaa.........kp 26/xx
Millimetrii...................... kp 25/28-29
Veevavi.........................kp 25/28-30
Ehka2020......................kp 25/28
Mammakatri..................kp 24/22-41
Helmiina1978...............kp 23/32
Apustaja......................kp 22/30-35
Persikka123.................kp 21/34
Haavejuttu....................kp 20/29
Titi-Love.......................kp 20/28-30
Nyyyti...........................Kp 19/24
EnkeliRinkeli.................kp 19/28
satsuma13....................kp 18/29-31
Mahaotus.....................kp 17/23
Greeneye......................kp 17/29-34
FaBuu...........................kp 14/28
Tiukuliina89.................. kp 13/31
Tingeli..........................kp 13/34-36
nieve30.........................kp 11/28
Karvakorvat..................kp 11/28
Poreilevalimu................Kp 8/25-26
Hipposka.......................kp 8/30
W.we.............................kp 6/25
Lastunen.......................kp 5/xx
Daana............................ kp 5/23
taikinatonttu..................kp 4/28
mimmik.......................kp 3/28-32

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Vauvameille.................dpo 15
Keltasirkku-................. dpo 13
veevavi........................dpo 11
Haaveilija-31...............dpo 10
Helmiina78..................dpo 5
Haavejuttu...................dpo 4
Tilliina..........................dpo 3
Titi-Love.......................dpo 2
Greeneye......................dpo 2
Mahaotus.....................dpo 1
Nieve30.......................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Terkut naikkarilta. Hcg vajaa 300, missään ei näkynyt mitään raskauteen viittaavaa. Torstaina uusi verikoe ja pe lääkäri soittaa onko hcg laskemaan vai nousemaan päin. Sitte katsotaan jatko.‍♀ On kuulemma niin varhaiset vk ja hcg että kaikki on mahdollista, normaali raskaus, km tai sitten kohdun ulkopuolinen. Ovat kuulemma nähneet kaikenlaista. Itse en kyllä usko raskauteen mutta väkisin alkaa toivo heräämään:cry:
Tsemppiä sulle!
Onhan toi vielä varhaista ultralla nähdä mitään, mutta eikös jotain pitäs kohdussa näkyä vaikkei sykettä?
Mulla oli samanlainen tunne, että en mä raskaana ole, joten missä se alkio on... Eikä sitä sitten löytynyt mistään. Mullakin n.300 oli hcg ekalla kerralla ja siitä nousi epsäännöllisesti 1100 korkeimmaillaan kun mitattiin. Eikä koskaan löydetty mitään mistään. toiveet mullakin ensin vähän kuitenkin nousi kun lääkäri mainitsi, että kaikenlaista on nähty vuosien varrella ja viikot on vielä vähäiset. Mut silti olin varma etten oo raskaana, kun ei ollut raskausoireita yhtään.
Toivotaan että sulla kuitenkin löytyy muutaman päivän päästä alkio oikeasta paikasta ja hcg nousee normaalisti. (y)
 
Kamut hei, mä oksennan kohta. Toinen viiva piirtyi!! Tärisen ihan hulluna. Mulle ei oo ikinä tullu mitään viivoja eikä haamuja eikä ees viivanpaikkoja mihinkään. Taidan nauraa ja itkee vuorotellen. Ei muutako lähe töihin....:D:whistle:
Ihanaa, onnea! ❤ Oisko kuvaa tiirailtavaksi? :whistle:

Ite just hampaita pestessä oksensin. Ei oo tavatonta negakierroissakaan mulla että näin käy. :sick:
 
Voi @addison ihana kuulla! :love: Onnea! (y) Samoin paljon onnea myös muille vastikään plussanneille :)

@mom_89 toivottavasti olisi normaaliraskaus ja päättyisi vauveliin sylissä :love: On varmasti piinaavaa odotella mitä tapahtuu/selviää. Tsemppiä!

Olen lueskellut ahkerasti palstaa, vaikka en kovin paljon ole itse kirjoitellut. Olen kuitenkin hengessä mukana :) Kaikki jotka pahoittelevat välillä "omanapailua", niin ei todellakaan tarvitse. Eikös me sitä varten täällä olla että voidaan purkaa kaikkia tähän prosessiin liittyviä ajatuksia ja tuntemuksia :) Minua helpottaa kovasti tietää, että en ole ainoa joka välillä meinaa kokea alakuloa kaiken keskellä. Ja voin vain kuvitella, miltä tuntuu teistä, jotka olette jo vuosia yrittäneet! :eek:

Täällä siis yk3 kkm:n jälkeen. Ovis- ja talletteluviikko meneillään, katsotaan miten käy.. En halua toivoa liikoja, enkä aio testata kuin vasta jos menkat myöhässä. Töistä vapis tänään :)

Tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia kaikille! :love:Toivottavasti teilläpäin kulkee vauvapölyttäjäpörriäisiä :D
 
Nonniin, nyt on palattu takas kotiin Espanjaan. Unohdin sillon menkkojen oletettuna alkamispäivänä (viime keskiviikko) testata ennen reissuun lähtöä, joten torstaina aamupissasta testasin (puhdas nega). Perjantaina sitten (kp 36) alkoi menkat. Viime kierto oli 34 päivää ja vaikka onkin epäsäännölliset niin yleensä 28-32 välissä on alkanut. Ihmettelen mistä mahtaa johtua tuollainen kierron venyminen? :eek: Täällä on ollut ihan tosi kovat helteet heinä- ja elokuussa joten ehkä se on sitten vaikuttanut... mene ja tiedä.

Sain yllättävän hyvin pidettyä ajatukset kurissa viime kierrossa, mutta vituttaahan se aina silti kun nega/menkat tulee :LOL: no mutta uuteen kiertoon hyvillä fiiliksillä.
Harmillista, ja ymmärrän hyvin vitutuksen :confused: Mutta kiva kuulla että se ei lannistanut, vaan katse avoimena uudessa kierrossa. Oujee! (y):D

Hmm, joo liekö ne helteet vaikuttaneet, miekään en kauheasti noista tiedä :rolleyes: Minulla oli viime talvena kierto ihan sekaisin, eikä menkkoja tullut ollenkaan. Siksi oli aika ihme, että tulin raskaaksi maalikuun lopussa (meni kesken toukokuun alussa). Km:n jälkeen kierto ollut säännöllinen, max kahden päivän heitolla. En ole ollenkaan varma mistä alkuvuoden "sekoilu" johtui, mutta olin kyllä tosi uupunut kuormittavasta työstä. Nyt toinen työ osa-aikaisella työajalla, niin voi olla että stressi helpottamisen myötä myös kierto normalisoitunut...
 
@addison onnea! :)

Mulla meneillään nyt kp15 ja ovulaatiota ei vielä näy. Vähän on viiva tummenemaan päin kyllä. Tosiaan oon ollut nyt pe asti keuhkokuumeessa, ja antibiootit meneillään, onneksi kuume jo laskenut ja olo paranee koko ajan. Tämäkin voi silti tietty vaikuttaa ovulaatioon. Mä en oo ottanut koskaan ylös ovulaation ajankohtaa aiemmin, mut mun arvion perusteella luteaali ois kuitenkin sen vähintään 10 pv. Mieskin nyt kipeä ja siemennesteanalyysi siirtyi ensi viikolle.

Tuosta ylipainosta. Itsellänihän sitä kyllä on liikaakin. Esikoisesta kun tulin raskaaksi niin ei ollut. Olen yrittänyt laihduttaa ja nyt oon harkinnut ketogeenista tms. ruokavaliota. Mutta mietin tässä nyt sitä, että kun kuitenkin mulla tulee kuukautiset suht säännöllisesti ja ovulaation oon bongannut joka kierrosta jossa tikuttanut. Toki kierrossa heittoa 24-30 pv noin, nyt vikat kierrot olleet tuon 30 pv noin ja mielestäni mulla ennen kierukkaa kierrot oli lähempänä tota 30 pv kuin sen alle eli voi olla että kierto on nyt hakenut vielä kestoaan. Mut monissa lähteissä lukee että ylipaino vaikuttaa pääosin ovulaatioon. Toki muutenkin terveellisesti eläminen ja laihduttaminen on hyviä juttuja, joita jatkan, mut mietin et jos ovulaatiot tulee ym. normaalisti niin onkohan ylipaino silloin kuitenkaan pääsyy siihen ettei tärppää. Toki ikäkin voi jo vaikuttaa. Tammikuussa täytän 36. Joka tapauksessa nyt suljetaan eka pois miehen sperman laatu ja sit vielä pitänee käydä mun ultrissa ym. Mun äidillä on endometrioosi käsittääkseni ollut ja esim. kohtu piti poistaa jo suht aikaisin siksi. Itselläni aina ollut todella kipeät kuukautiset (johon liittynyt oksentelu, vatsa sekaisin, palelu ja lukuisia muita oireita). Endometrioosia ei silti ole ikinä todettu mut ei sitä kyllä ole tutkittukaan. Tietääkö joku miten se todetaan ja oisko se jo tullut mulla esiin jotenkin jos se ois?
 
Tsemppiä kovasti @mom_89 ! Toivotaan parasta ja pelätään pahinta! :giggle:

Onnea @addison !

Totta @Hedvig , kyl tärkeää että pääsee tänne purkamaan.

Muuten! Oletteko kuunnelleet spotifysta Doc Emilian podcastia hedelmällisyydestä ja raskaudesta? Mä kuuntelin eilen ne hedelmällisyysjutut. Mun on kyllä nyt pakko rauhoittua tän kaiken tiedon keruun kanssa ja keskittyä johonkin muuhun. Stressi vaikuttaa niin paljon kaikkeen ja kun ovulaatio on muutenkin niin harvinainen tapahtuma mulla. Viime kierrossa mulla oli niin kovaa ahdistusta että pää meinas hajota. Ja nyt on jo kaikenlaisia oireita vaikka kierto on hyvin alussa. Onneksi asiat etenee pikkuhiljaa. Vähän surkuhupaisaa kun katoin että flon mukaan mulla ei ole kuukautisia koko syyskuussa :LOL: onneksi tässä pitäis sitä painoa pudottaa. Mielelläni kyl laihduttaisin vähän kerrallaan, mikä vie toki aikaa. Toivotaan nyt ettei raskauteen menis vuosia :unsure:

Niin oliko täällä Teroluttien käyttäjiä?
 
Viimeksi muokattu:
@addison ihanaa, onnea paljon! :love:

Täällä kp5 ja menkat loppui eilen (y) oli siis ensimmäiset menkat minipillereiden lopettamisen jälkeen ja yllättävän kivuttomasti meni. Eikä kummemmin mitään runsaampia vuotojakaan ollut. Ei kipuja menkkojen aikana, alkamista edellisenä iltana tosin oli kipuilua munasarjojen tms kohdalla. Nyt sitten jännityksellä odotetaan seuraavaa ovulaatiota, jonka pitäis ajottua johonkin ens viikon loppupuolelle. Edellinen ja samalla ensimmäinen ovis oli erittäin kivulias, joten jännittää vähän, mitä tuleman pitää :ROFLMAO:

Tunteeko muut munasolun kasvukipuja? Aloin epäilemään, että voiko jo näin aikaisessa vaiheessa (olettaen, että ovis on joskus reilun viikon päästä) tuntea kasvukipua, kun nyt oikealla puolella (viime ovis vasemmalla) välillä tuntuu pientä nippailua.
 
@Lastunen mä just tässä kierrossa ennen ovista tarkkaan tunnustelin oloja, että tuntuuko muniksen kasvukipuja, mut ei kyl mulla ollut kuin edellisenä päivänä joku vihlonta jossain muniksessa. Varsinaiset kivut tuli taas kerralla ja kesti sen max puol tuntia. Kuvittelisin... Tosin ovistesti näytti vielä plussaa kun kivut tuli ja siihen ne loppui.
 

Yhteistyössä