Haaveena vauva 2020

@pikkuhaave mä oon myös miettinyt vaunuja ja miettinyt että miten ihmeessä osaa sitten päättää minkälaiset on parhaat! :LOL:

@Lastunen mä oon myös googlaillut äitiysvaatteita ja miettinyt minkälaisia vaatteita käyttäis sillon :ROFLMAO: oisin vaan niin onneni kukkuloilla ison vauvamahan kanssa ja varmaan ottaisin koko ajan kuviakin siitä :rolleyes:

Oon miettinyt myös sitä miten onnistuu salaamaan raskauden sitten siihen asti kunnes siitä haluaa kertoa :giggle: pitää välttää kaikkia alkoholijuhlia tai jos on jotkut pakolliset juhlat niin sitten välttää alkoholia :ROFLMAO: nykyään juon tosi vähän alkoholia muutenkin mutta sittenku pitää kieltäytyä ihan lasillisestakin :D
 
@Mahaotus joo sama! Mua on lähinnä mietityttänyt, että miten oikein pystyy salaamaan töissä sen. Mahan lisäks oon miettiny varsinkin sitä, että jos on paljon pahoinvointia, niin sit se paljastuu kyllä aika nopeesti. Periaatteessa ei sillä niin väliä ole, mutta haluaisin sekä töissä että muillekin piilottaa sen ns. turvallisille ajoille asti :LOL: On muuten vähän "pelottavaa" sitten kun tulee joulu ja meilläkin mun perheen luo (sisaruksilla lapsia) kokoonnuttu ja tietenkin ison joulupöydän ääreen, niin mitä mahdollisesti vältettäviä ruokia siellä sitten on ja miten siitä sit selviytyy. Mikäli siis olisi silloin raskaana ja ei voisi kertoa vielä. Tosi ajankohtaisia pohdintoja näin kun seuraava ovis on vasta tässä parin päivän sisällä toivottavasti :ROFLMAO:
 
@Lastunen joo toi ruokajuttukin on muuten paha! :D:eek: joulupöydässäkin kun on kaikenlaista. ja mä oon aina just ottanu viiniä esim joulupöydässä niin sitte yhtäkkiä ei kiitos :D:whistle: Ja sama juttu että en haluais kertoo liian aikasin töihin enkä edes muillekaan jos sitten käykin jotain. Pahoinvointi ois aika paha piilottaa.

Joo no tämmösiä tulee mietittyä etukäteen, vaikka ikinä ei tiiä millon tulee raskaaksi mut ainahan se on mahollista! :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: mimmik ja StellaMom
Mua muuten pelottaa se nyt kanssa kun käy ostaa kaupassa raskaustestejä ja aina kyylään ympäriinsä ettei kukaan tuttu vaan oo sattumoisin siellä :ROFLMAO: ennenki kun niitä on ostanu sillonku ei toivonu lasta niin teki samaa mutta jotenki nyt vielä pahempi kun yrittää niin pelottaa että joku yllättää ja näkee ne ja alkaa joku kysely ja yritys paljastuu :LOL::LOL: tilaan kyllä myös netistä mut välil jos ne on loppu tai jos haluun kaupasta jonku erilaisen..
 
Täällä kans yks raskausvaatteiden, vaunujen ym selaaja. Zalando puskee raskausvaatteita ja facebook kauppaa kaikenlaisia yhdistelmiä ym :LOL:

Oon myös miettinyt mitä vaatteita säästän kun niitä olis kiva sit pitää raskaana tai sen jälkeen.

Lääkärissä on nyt käyty ja lähete tehty. Alan syödä niitä teroja kp 15 lähtien, eli mulla onkin nyt sit menkat tässä kuussa! :LOL: Jäi hyvä mieli. Onneksi hoitotakuu on sen 3kk
 
@Nyyyti olitkin huudellut jo ajat sitten. Mikä sun tilanne on? Onko kierto ihan sekaisin?
Joo vuoto loppui sillon sitten, kun viimeksi kirjoittelin ja nyt ihan ajallaan alkoi menkat, mutta ne jäikin sitten vaan kahden päivän ihan minituhrutteluksi (n) Tein testinkin varuiksi, mutta ihan puhdas nega. Niin en tiedä mitä tässä taas tapahtuu ja fiiliksetkin on aika epätoivoiset ja raskaat tällä hetkellä tämän vauvahaaveen suhteen niin oon täällä nyt vähän taustalla hetken aikaa.
 
Haamu piirtyi jälleen testiin :love: Tietääkö kukaan mikä olisi herkin suomessa myytävä raskaustesti? Tuo one step on herkkyydeltään 10, mutta monesti kuullut ettei todellisuudessa ole niin herkkä ja toisella testillä on saatu jo vahvempaa viivaa. Haluaisin saada edes vähän selkeämmän haamulaisen että uskaltaisi miehellekkin hihkuttaa :notworthy: Miehelle en ole mitään vielä maininnut koska hän ei kuitenkaan mitään näe :LOL:
Tyhmä vastaus, mutta ihan odottamalla niin saa sitten hyvät viivat näkyviin! Mä toki tein digin ja näytin miehelle se sana Raskaana 1-2vko! Se oli miehelle syntymäpäivälahja :)
Digitesti sanoi että ei raskaana. Eli sitten en ole. Jotain kummitusviivoja ilmeisesti ne, mitkä mieskin näki. Olivat siis ihan samaa vahvuusluokkaa, ehkä livenä selkeämpiäkin kuin esimerkiksi @Haavejuttu eilen illalla laittamassa kuvassa, ja jollain muullakin tais olla viime päivinä kuvia haamuviivoista. Mutta mun kohdalla eivät siis tarkoittaneet mitään, plääh. Menkkoja odotellessa siis.
No voi kökkö! Jospa teit liian aikaisin? Vaikka se odottaminen on piinaavaa, niin odota taas pari päivää ja testaa uudestaan! Voimahaleja!
Hups, raskaana ollaan :love: :eek: en olis uskonut, että näin käy, harrastettiin yhden kerran suojaamatonta seksiä :eek: edellistä tehtiin puoli vuotta ovistestit kourassa. :eek:
Onneksi olkoon!!! :love:
 
Mä haaveilen myös vauvamasusta, äitiysvaatteista ja vaunujakin oon jo selaillut :ROFLMAO: mua kans kiinnostais sarjat ja leffat aiheesta, myös dokumentit jos jollain on tiedossa jotain hyviä! YouTubesta oon kattonu paljon odotusaikaan ja vauva-arkeen liittyviä videoita :)
Meillä on jo vaunut :D ostin siskolta ehkä reilu vuosi sitten kun tiedettiin että kohta alkaa yrittämiset. Halvalla ku sain, ja tilaa oli rappusten alla :)
Muutama elokuva mitä voi katsoa: Juno, Knocked up, Nine months, WHAT TO EXPECT WHEN YOU’RE EXPECTING, The back-up plan, Sooloilua, Arizona Baby... Näitä tuli mieleen tässä!
@Lastunen joo toi ruokajuttukin on muuten paha! :D:eek: joulupöydässäkin kun on kaikenlaista. ja mä oon aina just ottanu viiniä esim joulupöydässä niin sitte yhtäkkiä ei kiitos :D:whistle: Ja sama juttu että en haluais kertoo liian aikasin töihin enkä edes muillekaan jos sitten käykin jotain. Pahoinvointi ois aika paha piilottaa.

Joo no tämmösiä tulee mietittyä etukäteen, vaikka ikinä ei tiiä millon tulee raskaaksi mut ainahan se on mahollista! :ROFLMAO:
Meillä on reilun parin viikon päästä rapujuhlat... En tiedä pitäisikö vain sanoa että olen kipeä enkä menisi paikalle vai yrittää salata asiaa, ja olla syömättä rapuja ja juomatta mitään!? Alkoholin voi välttää olemalla kuski toki :)
Mua muuten pelottaa se nyt kanssa kun käy ostaa kaupassa raskaustestejä ja aina kyylään ympäriinsä ettei kukaan tuttu vaan oo sattumoisin siellä :ROFLMAO: ennenki kun niitä on ostanu sillonku ei toivonu lasta niin teki samaa mutta jotenki nyt vielä pahempi kun yrittää niin pelottaa että joku yllättää ja näkee ne ja alkaa joku kysely ja yritys paljastuu :LOL::LOL: tilaan kyllä myös netistä mut välil jos ne on loppu tai jos haluun kaupasta jonku erilaisen..
Kun asuu isossa kaupungissa niin ei onneksi törmää kovin moneen tuttuun kaupassa mutta kyllähän sitä miettii että mitä tuo kassaneiti ajattelee! Toivottavasti ei tarvi ostaa niitä hetkeen enää... huomenna varhaisultra :eek::censored:
 
@StellaMom mä oon pari kertaa kuskina ollu ja sanonu ei kiitos alkoholille kun olen kuski niin "No voithan sä yhden ottaa" kuullut joskus.. :ROFLMAO: että silleen. Vitsi rapujuhlat on kyllä pahat!! Vois olla melkee helpompi jättää väliin :D

Mites toi varhaisultra, saako sen vaan yksityiseltä? Eikö julkisella vaan ookin tietyt käynnit, voiko tehdä niin että käy yksityisellä kun haluaa ja sitten julkisella niissä mitä sieltä saa? Ja jos käy molemmissa kannattaako ottaa kaikki dokumentit mukaan aina sinne julkiselle ensi kerralla mitä saa esim yksityiseltä?
Ja käydäänkö ultrassa yleensä yksin vai miehen kanssa? En tiedä noista mitään, oon vaan leffoja kattonnu :LOL::LOL: ja voiko julkisella valita että haluaa käydä vain naisgynellä?
 
Ekaa kertaa oon nyt tikutellut ovista, vielä tosin ollut ihan negaa. Flo ennustaa ovista kahden päivän päähän. Mulla on ollu eilen illalla ja tänään aamulla ihan kamala närästys. Onko muilla ollut samaa vaivaa oviksen tienoilla? Jännä seurata oman kropan toimintaa vielä vähän tarkemmin nyt kun tikuttaa
 
@pikkuhaave mä oon myös miettinyt vaunuja ja miettinyt että miten ihmeessä osaa sitten päättää minkälaiset on parhaat!

@Lastunen mä oon myös googlaillut äitiysvaatteita ja miettinyt minkälaisia vaatteita käyttäis sillon :ROFLMAO: oisin vaan niin onneni kukkuloilla ison vauvamahan kanssa ja varmaan ottaisin koko ajan kuviakin siitä :rolleyes:

Oon miettinyt myös sitä miten onnistuu salaamaan raskauden sitten siihen asti kunnes siitä haluaa kertoa :giggle: pitää välttää kaikkia alkoholijuhlia tai jos on jotkut pakolliset juhlat niin sitten välttää alkoholia :ROFLMAO: nykyään juon tosi vähän alkoholia muutenkin mutta sittenku pitää kieltäytyä ihan lasillisestakin :D
Oon kanssa tuota alkoholin käyttöä tai raskauden salaamista miettinyt, kun viime viikonloppuna oli työporukan juhlat johon olin aikoja sitten ilmottautunu, että miten sen hoidan.. No sitten päätin että juon yhden lasillisen punaviiniä, en enempää ja kerroin siellä että on seuraavalle päivälle jo aikasi lähtö reissuun. Sillon oli menny vähä alle viikko ovulaatiosta niin luin että viini jopa vois auttaa kiinnittymisessä:whistle:

No nyt sitten on taas tulossa työporukan reissu laivalla syyskuun loppupuolella, johon oon kans ilmottautunu jo aikaa sitten ja matkatki on jo maksettu.. Niin jos käy niin onnellisesti että tärppää, en tiedä minkä sinne keksis syyksi etten juo, kun nuo on ollu tosi kosteita reissuja aiemmin ja ei voi kuskiksikaan alkaa:ROFLMAO: varasin hammaslääkäriin ajan ens viikolle nii kävi semmonenki mielessä että oisin sieltä saanu jonku antibiootti kuurin tms kun kerran oikeastikin semmonen on ollut, en kyllä muista minkä vuoksi:cautious:

Muoks. Kun noita reissu suunnitelmia on tullu tehtyä pitkällekin aikaa, koska ei voi elää koko ajan niin että "entä jos oon sitte raskaana".. Ja paljastaa ei haluais siksi alussa raskautta, koska jos kaikki ei menekään hyvin niin kuin viimeksi ei mennyt, niin on ikävää kaikille selittää että menikin kesken.:(
MUTTA minusta se on kyllä myös positiivinen ongelma, koska niin kovasti haluaisin sen pienen käärön:love:
 
Viimeksi muokattu:
On tää odottamisen odotus piinaavaa. Haaveiletteko muut ihan siitä vauvamasusta? Mä odotan innolla että ois iso vauvamaha ja mitä kivoja vaatteitakin pukis sen kanssa. Toki odotan enemmän että saataisiin vauva mutta siinä mahassakin olis jotain kivaa :ROFLMAO:

Onko muuten kellään mielessä mitään kivoja vauva-aiheisia leffoja/sarjoja netflixistä/hbosta tai viaplaystä? :)

Mä katselen jo vaatteita mitkä näyttäs kivalta raskausmahan kanssa :rolleyes::D
En oo ostanut kyllä mitään, mutta haaveilen :rolleyes: esikoisen odotusaika meni ihan omissa vaatteissa, mulla oli niiin pieni mahakin sillon. :D

Ja joulua oon mietinyt, et olis ihana joku joulupaita missä olis joku viittaus tulevaan vauvaan, jos vaan siis olis sillon raskaana, ja tarpeeksi viikkoja sillon :D
 
Minut voi siirtää plussanneisiin.

Kp 29/28/dpo 13/rv 4+0 tänään. Huomasin, että pc näyttää todella haaleaa viivaa rfsu:un verrattuna. :eek: molemmat liuskat tämänpäiväisiä.

Onnea uusille plussanneille!
 

Attachments

Vielä laitan one stepin 10 herkkyisestä kuvan, ihan selkeästi tummempi kuin aamuinen haamu :love: En tiedä miten päin pitäisi olla, itkettää ja naurattaa samaan aikaan ja tuijotan vaan testejä jatkuvasti :LOL: Päässä pyörii että voiko tämä vihdoin olla totta, nyt vaan toivotaan että pysyy matkassa :love:

IMG_20190904_143308__01__01__01.jpg
 
Viimeksi muokattu:
@Apustaja Onneksi olkoon !!! Ihanaa että teillä tuli plussa myös :)
@StellaMom mä oon pari kertaa kuskina ollu ja sanonu ei kiitos alkoholille kun olen kuski niin "No voithan sä yhden ottaa" kuullut joskus.. :ROFLMAO: että silleen. Vitsi rapujuhlat on kyllä pahat!! Vois olla melkee helpompi jättää väliin :D

Mites toi varhaisultra, saako sen vaan yksityiseltä? Eikö julkisella vaan ookin tietyt käynnit, voiko tehdä niin että käy yksityisellä kun haluaa ja sitten julkisella niissä mitä sieltä saa? Ja jos käy molemmissa kannattaako ottaa kaikki dokumentit mukaan aina sinne julkiselle ensi kerralla mitä saa esim yksityiseltä?
Ja käydäänkö ultrassa yleensä yksin vai miehen kanssa? En tiedä noista mitään, oon vaan leffoja kattonnu :LOL::LOL: ja voiko julkisella valita että haluaa käydä vain naisgynellä?
Varhaisultra saa julkisella puolella vissiin vain jos on joku syy siihen, keskenmenoja tms. Itse otin varhaisultra yksityisellä siksi että olen niin huolissaan kokoajan ja haluan tietää onko siellä jotain. Joskus on niin paljon oireita ettei ole huolissaan mistään, ja sitten oot ihan normaali ja et tiedä oliko eilinen vain unta. Voi käydä yksin, tai miehen kanssa. Ihan miten haluaa. Mä otin gynekologin vain seuraavan ajan perusteella mutta oli siellä nimet esillä eli pystyi valkkaamaan kyllä. Muuta rn tiedä, ensimmäinen kerta mulle!
 
Onnea @Apustaja ja @Haavejuttu :love:

Itsellä ehkä ahdistus enemmänkin noista äitiysvaatteista, talviaikaan hankala mahan kanssa, kun ei kehtais investoida toppahousuista lähtien, takki ei mahdu päälle ja kaikki kiristää, puristaa ja ahdistaa :LOL: Silti sitä mahaa itse odotan kovin, vaikka raskausaika olikin aika haasteellista. :love:
 

Yhteistyössä