Haaveena vauva 2020

Huomenna pitäs alkaa menkat, ja oon varma että ne alkaakin. Olo on just semmonen. Se tunne mahd. Raskaudesta on poissa. Joku vaisto varmaan.
Ja nyt taas joka paikasta tulee raskaus uutisia. Monet mun vanhat kaverit on raskaana, facebookissa tulee kuvia kuinka heidän esikoisesta tulee isosisko tai -veli. Tietysti ihana juttu heille, mutta kyllä suru meinaa puskea pintaan. Mulla kuukauden ja parin päivän päästä laskettuaika, jos ei raskaus olis mennyt alkuvuodesta kesken :(
 
Ärsyttää suunnattomasti. Kun tässäkin kierrossa ajoitus osui nappiin. Kuten kaikkina 100+ kiertona aiemminkin. Mut ei onnistu ei. Ei mitään merkitystä onko seksiä dpo - 5, - 4, - 3, - 2, - 1 tai 0 tai +1. Ei merkitystä Onko seksiä joka toinen päivä, joka päivä tai joka kolmas päivä.. Tai pitääkö jalat ylhäällä ja seisoo päällään. Plaah. Sama se on harrastaako seksiä vai ei kun lopputulos on sama. Paitsi jos ei harrasta niin ei tarvi kuvitella onnistuvansa.

Sori kaikille avautuminen. :unsure: mie vaan haluan tähän hommaan edes hitusen toivoa. :cry:
Voi sua @Wintersun (n)mä ymmärrän sia niin hyvin. Yksi vuosikymmen kun tahkottiin turhaa. Sehän siinä on et kun asiat ei oo klik kohdillaan niii silloin ei mikään ajoitus tms auta :oops: sit kun se the kerta sattuu (jos sattuu )niin sit se vaan käy.. ilman säätöä lähes huomaamatta. Eihän se tierysti aina kaikile se kerta tule koskaan. Mutta omakin elävä ihan luomu raskaus vauva saatiin syliin asti pillereiden välikierrosta kun aivan ekasta ”yritetäänkö lasta” ajatuksesta oli menny lähes 17 vuotta :unsure: olinhan mä toki raskaana ollu sitä ennenkin, ei siinä, mutta silti.
 
Onnittelut plussista ja tervetuloa uudet:)

@Titi-Love mulla on ollu samanlaisia fiiliksiä, kun 17.9 ois ollu maaliskuussa keskenmenneen laskettu aika:cry:

Eilinen meni kokonaan ajatukset muissa asioissa ja olin ajatellut vielä testata tänä vklp mutta eilen sitten vuoto yltyi ja ajattelin että kyllä nyt alko uus kierto, ei voi mitään:cry: joten päätin että en sitten enää tee testiä. Eli uuteen kiertoon mennään, mulle vois päivittää kp 4 ja kiertoa vois pidentää 32-37.

Vaikka meinaa masentaa kun ei tärpännytkään vaikka olin niin varma oireiden ja tuntemusten puolesta, niin koitan ajatella positiivisesti: koska yritys on aloitettu 10/18 (pillerit lopetin lokakuun alussa) ja positiivista on ollut kuitenkin se että olen tullut raskaaksi, eli sen takia yritän ajatella positiivisesti, että jospa se olisi toistekin mahollista (y)

Nyt vain pitää miettiä että miksihän mun kierto on pidentynyt noin paljon tuosta 30 pv.. Että onko hormonitoiminta vain vieläkin sekaisin km:sta vai mistä johtuu(n)

No, jospa sitä ostais taas paketin ovistestejä näin alkuun..:whistle:
tsemppiä kaikille kovasti!:love:
 
Viimeksi muokattu:
Huoh, että turhauttaa, kun kuvittelin oviksen olevan lähellä, mutta alkaa vaikuttaa siltä, että tää kierto on ovuloimaton. Nyt kp 16 ja ovistesti alkoi tänään jo haaleta edellisistä (n) viimeksi testit vaan voimistui, kunnes plussa tuli.
 
Mä oon ihan järkyttynyt kui törkeitä viivanpaikkoja ja haamuplussia täällä tulee raskaustesteihin ja sit ne ei tarkota mitään. Näist tuli sellanen ahistus et ei uskalla testaa koska tiiän et omat toiveet heräis ja nousis tollasesta nii korkeelle et menkat tuntus sata kertaa pahemmalta :cry:
No jep!! :cry: hulluja viivanpaikkoja kyllä tulee... uskaltaako kohta enää testata. Ei mua ees negat niin paljoo järkytä mut noi toivoa antavat viivanpaikat!

Ja sitten ovistikkuihin, ei tekis ees mieli tikuttaa ovista tässä kierrossa mutta toisaalta haluun koska haluun selvitellä että tuleeko ovisplussia joka kierrossa nyt kun oon pillerit vasta jättänyt pari kk sitte. Pelkään että ei tuu kohta ees oviksia ja sit just ku lopettaisin niitten tikutuksen nii en ees tietäis sitä :ROFLMAO:
 
Kiitos! Tää nyt on taas kerran tätä. Joka kuukausi se toivo päättyy kun menkat tekee tuloaan aina vaan aiemmin ja aiemmin..

@Tammityttö kiitos sullekin!
Meilläkin melkein vuosikymmen tahkottu. Ja se tässä on myös ahdistavaa ettei koko aikana ole yhtään yritystä ollut. Että olis mahdollisuutta plussaan ilman apuja.
Ymmärrän. Ei meilläkään sillo ekaan 10v tapahtunu luomuna mitään vaikka olin nuori :oops: mut onneksi teillä hoitotie on vielä auki. Toivoa on :love:
 
Hei! Rekisteröidyin juuri käyttäjäksi enkä oikein tiedä miten homma toimii... Mutta täällä siis 34-vuotias vauvakuumeilija. 9- ja 6-vuotiaat lapset jo on, mutta olen jo vuosia haaveillut vielä yhdestä pienestä ihmeestä ja vihdoin mieskin suostui että voidaan vielä vähän aikaa yrittää (mies kokee olevansa liian vanha jo kun pian täyttää 40). Nyt puoli vuotta yritystä takana, ja pelkään etten enää syystä tai toisesta voi tulla raskaaksi. Kierto on kovin lyhyt, 22-23 päivää, se vaikeuttaa varmasti, sairastan myös jonkinasteista endometrioosia. Kaksi ensimmäistäkään lasta eivät ole ihan heti saaneet alkuaan vaan useampia kuukausia on mennyt. Ja nyt ikääkin jo enemmän... Taas alkoi menkat ja maailmanlopulta tuntuu... Lähipiirissä ei oikein ketään joka näitä tuntemuksia täysin ymmärtäisi. Saisko täältä keskusteluseuraa, muita vastaavassa tilanteessa olevia?
 
Lastunen: munkaan ovisplussa ei ollut niin vahva tässä kierrossa kun viime kierrossa, hyvä jos ees just ja just plussa.. enpä tiiä oliko mullakaan ovista :oops: tällä hetkellä masentaa vaan. Meinasin jo alkaa miehelle myös toitottaa ihmisen biologiasta ja raskautumisesta mutta en nyt kasaa hänelle paineita ennenku on oikeesti tarvis..
 
@Mahaotus Okei. Muistankin, kun sanoit tosta mieheen liittyvästä jutusta silloin. Me ollaan miehen kanssa puhuttu hyvin avoimesti näistä jutuista ja kerron myös ovikseen liittyvistä asioista, koska ei ota paineita vaikka kerronkin kierron vaiheista. On edes joku, jolle voi puhua näistä asioista. Mulla ei voi edes sanoa plussaks, jäi niin haaleeks. Eikä oo ollut ees kunnon oviskipujakaan. Sillon viimeks oli kovat kivut ja limat, nyt eilen oli vaan sellanen kunnon limaklimppi illalla :ROFLMAO: no odotellaan pari päivää vielä...
 
Kattelin Flosta aiempia merkintöjä ja oon ollu flon oletetun ennusteen mukaan just sillon flunssassa, kun ovulaation oletettu aika ois pitäny olla(n) olikos täällä joskus aiemmin puhetta, että esim. sairastuminen vois siirtää ovulaation ajankohtaa? Mietin tuota että nyt viime kierrossa olin flunssassa viikon ja ovulaation bongasin sairastumisesta viikon päästä tikuilla ja sitä edellisessä kierrossa en vielä tikuttanut eli en tiedä millon ovulaatio on ollut, mutta silloin kierto oli ekan kerran pitempi, tuon 37pv.. Stressikin voi ilmeisesti siirtää ovulaatiota? Tosin km:n jälkeen mulla oli tosi pitkään vuotoa etten tiennyt että millon on menkat vai oliko menkkoja vai vain km:n vuotoa(n) kesäkuussa kävin gynellä joka totes että kaikki ok, kohtuun ei ollu jääny mitään..
 
Millä tsemppaatte itseänne aina uudestaan ja uudestaan, kun menkat alkaa?
Mä täällä jo koitan henkisesti valmistautua, että ens kierrossa uudestaan, vaikka nyt menossa vasta kp 24/29-31 o_O Mutta jotenkin sitä vain vaistoaa, että ei ole tärpännyt. Kesä,-heinä- ja elokuussa oli kyllä kaikenmaailman raskausoireet ja ystävä jakso koko ajan tsempata, et kyl se plussa on nyt varma, kun tuollaiset oireet, mut itse sitä jotenkin tiesi niin 100% et ei ollut raskaana ja oikeassa olin. Odotan innolla sitä tunnetta, kun tietää, että nyt on tärpännyt vai onko mun tunteet ihan huuhaata :whistle: :D :ROFLMAO: Voi kunpa se tunne olisi väärässä tällä kertaa..

Plussa onnea kaikille, jotka plussannut :love:
 
moikka!
Saako täällä kysyä tämmöistä,kun mulla on tämän viikon tullut ihmeellistä vuotoa,alkoi siis maanantaina. Vuotoa on välillä tullut ruskeaa,välillä veristä,todella niukkaa siis kylläkin,ei ollenkaan samanlaista kuin kuukautiseni tavallisesti ja tuota vuotoa tulee siis oikeastaan vain pyyhkiessä ja välillä ei tule mitään. Kuukautisteni olisi pitäisi alkaa vasta tulevan viikon torstaina.
Kysymykseni siis on,että onko kenelläkään ollut tälläistä vuotoa alkuraskaudessa?
Yritystä meillä mieheni kanssa siis takana kolme kuukautta ja mietin vain,kun kuukautiseni ei ikinä tule yli viikkoa etuajassa,että voiko tuo olla jotakin kiinnittymisvuotoa tms vai onko kiertoni vain nyt sekaisin..
 
Kiva huomata, että täällä on muitakin 30+ haaveilijoita. En kyllä yhtään tiedä, miten helposti enää tässä iässä tärppää, tosin lähipiirissä on muutama lähempänä neljääkymppiä lapsen saanutta ja ilmeisesti ilman isompia ongelmia ovat raskautuneet.

Me ollaan laitettu sellainen epämääräinen takaraja, että jos 2020 loppuun mennessä toinen lapsi ei ilmoita tulostaan niin ollaan ihan tyytyväisiä tähän yhteenkin. Elämä on hyvä näinkin .

Omanapailua. Dpo 5 menossa ja jänniä nipistelyitä alavatsassa ja nännit kipeähköt. Pms-oireet nousemassa pintaan kiukun ja itkeskelyn kautta, kauheaa uupumusväsyä ei ihme kyllä ole vielä. Nenä tukossa.
 
moikka!
Saako täällä kysyä tämmöistä,kun mulla on tämän viikon tullut ihmeellistä vuotoa,alkoi siis maanantaina. Vuotoa on välillä tullut ruskeaa,välillä veristä,todella niukkaa siis kylläkin,ei ollenkaan samanlaista kuin kuukautiseni tavallisesti ja tuota vuotoa tulee siis oikeastaan vain pyyhkiessä ja välillä ei tule mitään. Kuukautisteni olisi pitäisi alkaa vasta tulevan viikon torstaina.
Kysymykseni siis on,että onko kenelläkään ollut tälläistä vuotoa alkuraskaudessa?
Yritystä meillä mieheni kanssa siis takana kolme kuukautta ja mietin vain,kun kuukautiseni ei ikinä tule yli viikkoa etuajassa,että voiko tuo olla jotakin kiinnittymisvuotoa tms vai onko kiertoni vain nyt sekaisin..
Samantyyppisen asian kanssa kamppailen ja itse en testien mukaan ole raskaana. On- off tuhruilua ollut nyt 11 päivää eikä loppua näy. Jospa sinulla olisi raskauteen liittyvää. :love:
 
Nyt on kyllä pakko laittaa viestiä kun olen aika ymmälläni. Mulla siis ollut koko kierron olo etten oo raskaana, ja siksi tää kp1 ei ollut yllätys. Mutta mulla siis vikat 4 kiertoa ollut n. 30 pv ja sitä ennenkin 28, vain alussa kierukan poistamisen jälkeen oli 24-26 pv ekat kierrot.

Sairastin viime viikon ajan keuhkokuumeen ja oli antibiootit. Niistä tuli hiivatulehdus kuten mulle aina tulee. Tällä viikolla to tai pe laitoin emättimeen sen Canesten lääkkeen siihen ja kutinaa ollut tällä viikolla. Nyt ei enää. Pe ja eilen vessassa pyyhkiessä paperiin jäi ihan pientä veritihkua. Mulla ei ole ikinä ollut sellaista, siis ennen kuukautisia. Ajattelin että se johtuu siitä hiivasta, kun on ollut niin kutisevaa sen takia että limakalvot ärtyneet. En mieltänyt sitä osana kuukautisia enkä miellä vieläkään.

Mulla on koko elämäni kuukautiset aina alkaneet niin että ensin 2-3 pv tulee ns. tiputteluvuotoa, sellaista laimeaa kuukautisverta vähän pari kertaa päivässä. Sitten alkaa vasta vuoto. Sen takia olin nyt tänään tosi yllättynyt kun yhtäkkiä tuli isompi plompsi verta. Kuukautiskipuja on alavatsassa. Mutta nyt ei tule enää normaalia kuukautisverta vaan sellaista ihan ruskeaa. En ole ikinä nähnyt tällästä. Kuukautiset on myös 4 pv aikaisessa ottaen huomioon että kaikki vikat kierrot on olleet sen 30 pv.

Oli kyse mistä hyvänsä niin mulla ei oo ikinä ollut tällästä ruskeaa vuotoa. Se on siis ihan ruskeaa.

To tai pe (en muista) tein muuten vaan onestepin raskaustestin ja siinä näkyi ihan hailuakin hailumpi viiva.

Mitä ihmettä tapahtuu? Mitä tää ruskea vuoto voi olla? Tosiaan alavatsakipuja on kuin kuukautisissa. Mutta olo on hieman erilainen kuin kun kuukautiset on alkamassa... Siis mulla ei ikinä ala kuukautiset näin. Mietin pitäisikö varmuuden vuoksi käydä lääkärissä huomenna, jos ei muuten niin oman mielenrauhan takia. Edelleen en usko olevani raskaana, mutta luin just että esim. kohdun ulkoinen raskaus voi oireilla ruskealla vuodolla ja alavatsakivuilla.
 
Nyt on kyllä pakko laittaa viestiä kun olen aika ymmälläni. Mulla siis ollut koko kierron olo etten oo raskaana, ja siksi tää kp1 ei ollut yllätys. Mutta mulla siis vikat 4 kiertoa ollut n. 30 pv ja sitä ennenkin 28, vain alussa kierukan poistamisen jälkeen oli 24-26 pv ekat kierrot.

Sairastin viime viikon ajan keuhkokuumeen ja oli antibiootit. Niistä tuli hiivatulehdus kuten mulle aina tulee. Tällä viikolla to tai pe laitoin emättimeen sen Canesten lääkkeen siihen ja kutinaa ollut tällä viikolla. Nyt ei enää. Pe ja eilen vessassa pyyhkiessä paperiin jäi ihan pientä veritihkua. Mulla ei ole ikinä ollut sellaista, siis ennen kuukautisia. Ajattelin että se johtuu siitä hiivasta, kun on ollut niin kutisevaa sen takia että limakalvot ärtyneet. En mieltänyt sitä osana kuukautisia enkä miellä vieläkään.

Mulla on koko elämäni kuukautiset aina alkaneet niin että ensin 2-3 pv tulee ns. tiputteluvuotoa, sellaista laimeaa kuukautisverta vähän pari kertaa päivässä. Sitten alkaa vasta vuoto. Sen takia olin nyt tänään tosi yllättynyt kun yhtäkkiä tuli isompi plompsi verta. Kuukautiskipuja on alavatsassa. Mutta nyt ei tule enää normaalia kuukautisverta vaan sellaista ihan ruskeaa. En ole ikinä nähnyt tällästä. Kuukautiset on myös 4 pv aikaisessa ottaen huomioon että kaikki vikat kierrot on olleet sen 30 pv.

Oli kyse mistä hyvänsä niin mulla ei oo ikinä ollut tällästä ruskeaa vuotoa. Se on siis ihan ruskeaa.

To tai pe (en muista) tein muuten vaan onestepin raskaustestin ja siinä näkyi ihan hailuakin hailumpi viiva.

Mitä ihmettä tapahtuu? Mitä tää ruskea vuoto voi olla? Tosiaan alavatsakipuja on kuin kuukautisissa. Mutta olo on hieman erilainen kuin kun kuukautiset on alkamassa... Siis mulla ei ikinä ala kuukautiset näin. Mietin pitäisikö varmuuden vuoksi käydä lääkärissä huomenna, jos ei muuten niin oman mielenrauhan takia. Edelleen en usko olevani raskaana, mutta luin just että esim. kohdun ulkoinen raskaus voi oireilla ruskealla vuodolla ja alavatsakivuilla.
Pystyisitkö tekemään aamulla vielä testiä, että näkyykö viivaa? Oudolta kyllä kuulostaa ja jos oireet ei ole normaaleja itselleen, niin voisihan sitä ainakin soittaa, että saisi ammattilaisen mielipiteen asiaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Nyt on kyllä pakko laittaa viestiä kun olen aika ymmälläni. Mulla siis ollut koko kierron olo etten oo raskaana, ja siksi tää kp1 ei ollut yllätys. Mutta mulla siis vikat 4 kiertoa ollut n. 30 pv ja sitä ennenkin 28, vain alussa kierukan poistamisen jälkeen oli 24-26 pv ekat kierrot.

Sairastin viime viikon ajan keuhkokuumeen ja oli antibiootit. Niistä tuli hiivatulehdus kuten mulle aina tulee. Tällä viikolla to tai pe laitoin emättimeen sen Canesten lääkkeen siihen ja kutinaa ollut tällä viikolla. Nyt ei enää. Pe ja eilen vessassa pyyhkiessä paperiin jäi ihan pientä veritihkua. Mulla ei ole ikinä ollut sellaista, siis ennen kuukautisia. Ajattelin että se johtuu siitä hiivasta, kun on ollut niin kutisevaa sen takia että limakalvot ärtyneet. En mieltänyt sitä osana kuukautisia enkä miellä vieläkään.

Mulla on koko elämäni kuukautiset aina alkaneet niin että ensin 2-3 pv tulee ns. tiputteluvuotoa, sellaista laimeaa kuukautisverta vähän pari kertaa päivässä. Sitten alkaa vasta vuoto. Sen takia olin nyt tänään tosi yllättynyt kun yhtäkkiä tuli isompi plompsi verta. Kuukautiskipuja on alavatsassa. Mutta nyt ei tule enää normaalia kuukautisverta vaan sellaista ihan ruskeaa. En ole ikinä nähnyt tällästä. Kuukautiset on myös 4 pv aikaisessa ottaen huomioon että kaikki vikat kierrot on olleet sen 30 pv.

Oli kyse mistä hyvänsä niin mulla ei oo ikinä ollut tällästä ruskeaa vuotoa. Se on siis ihan ruskeaa.

To tai pe (en muista) tein muuten vaan onestepin raskaustestin ja siinä näkyi ihan hailuakin hailumpi viiva.

Mitä ihmettä tapahtuu? Mitä tää ruskea vuoto voi olla? Tosiaan alavatsakipuja on kuin kuukautisissa. Mutta olo on hieman erilainen kuin kun kuukautiset on alkamassa... Siis mulla ei ikinä ala kuukautiset näin. Mietin pitäisikö varmuuden vuoksi käydä lääkärissä huomenna, jos ei muuten niin oman mielenrauhan takia. Edelleen en usko olevani raskaana, mutta luin just että esim. kohdun ulkoinen raskaus voi oireilla ruskealla vuodolla ja alavatsakivuilla.
Mulle tuo ruskea vuoto on tuttua: söin pillereitä 10 vuotta ja joskus muistan kysyneeni gynekologilta että mistä johtuu että mulla on vuoto tosi niukkaa ja ruskeaa johon sain vastaukseksi että koska olen syönyt pitkään pillereitä, on limakalvoni mennyt siitä syystä tosi ohueksi minkä vuoksi vuoto on sellaista.

Oon nyt ollu 11kk ilman pillereitä ja oon huomannu että kuukautiset on kyllä runsaammat kuin aiemmin ja ruskeaa vuotoa ei ole niin paljon kuin aiemmin. Yleensä mulla alkaa menkat just ruskealla tuhrulla ja seuraavana vuotopäivänä se on jo punaista ja loppua kohti se taas menee niukemmaksi ja ruskeaksi.
 
Samantyyppisen asian kanssa kamppailen ja itse en testien mukaan ole raskaana. On- off tuhruilua ollut nyt 11 päivää eikä loppua näy. Jospa sinulla olisi raskauteen liittyvää. :love:
Onko sulla ilmennyt minkäänlaisia kipuja sen tuhruilun aikana? Mulla ihmeellistä tuikkailevaa kipua molemmin puolin..Testiä meinaan tehdä tässä lähipäivinä mikäli ei kunnon vuoto ala.
Salaa kyllä toivon että liittyisi raskauteen:rolleyes:
 

Yhteistyössä