Haaveena vauva 2020

@W.we Täällä samoja fiiliksiä, että ei oikein voi iloita ystävän raskaudesta :( Hän ilmoitti reilu kk sitten, että odottaa vahinkovauvaa syntyväksi huuhtikuussa ja minulle vielä kehtasi sanoa kun menkat alkoi "ole onnellinen, ettet saa oinas vauvaa" :( Se kirpas.
 
Hei kaikille kuumeilijoille! Olen seurannut teidän viestejä, mutten kovinkaan kommentoinut. Jätin tosiaan pillerit elokuussa pois ja nyt alkoi ekat luomumenkat. Mut voi siis lisätä listaan kp1, kierto oli nyt 34pv. Ovulaation bongasin kp 20.

Yritys lähti mulla ehkä vähän väärällä jalalla ja siitä aiheutu liikaa stressiä. Eletään aika stressaavaa aikaa muutenkin. Muutto tulossa juuri jne. Olen lasta halunnut monta vuotta, käytännössä ollut valmis sille jo 7 vuotta, mutta mies on vasta tänä vuonna alkanut lämpeämään ajatukselle ja toisaalta ajoitus tuntuu myös oivalliselta nyt. Olen siis kuumeillut pitkään ja se on aiheuttanut paljon surua ja tuskaa. Olen kokenut olevani äiti ilman lasta niin kauan kun muistan. Siksi en halua luoda asialle nyt liikaa paineita ja päätin että tulee sitten kun tulee eli en halua vahtia ovulaatiota enää. Toisaalta mulla on todettu endometrioosi, joka gynen mukaan ei vaikuttaisi lapsen saantiin mun tapauksessa. Silti asia mietityttää ja yhtälailla jännittää jos edelleen joudun vuosia odottaa.

Halusin vaan päästä purkamaan, että aihe on mulle tosi vaikea vaikka yritystä tässä ei vielä ole juurikaan ollut takana. Mutta jo ajatus siitä ettei sitä ala näkymään, ahdistaa.

Olen kuitenkin aina onnellinen muiden puolesta ja on ollu ihana nähdä että täällä on myös plussanneita, Onnea teille!:geek: ja sellasia, jotka eivät ole toivoaan menettäneet vaikeuksista huolimatta. Toisaalta aina tulee kaikille hetkiä että toivoa ei ole ja siksi haluan teille erityis tsempit lähettää :)(y) kyllä vielä on meidän kaikkien aika(y)
Mun mies olisi ollut aikaisemmin valmis tähän jo, mulla oli vain yksi selkeä ehto ja se oli että ollaan naimisissa ensin. Tämä hoidettiin jo pari vuotta sitten pois alta, ja vaikka emme kirkkohäitä pidetty, niin saimme rakkaita juhlimaan meidän kanssa. Tämän jälkeen kesti ehkä puoli vuotta niin otin pois mun kierukka ja aloitettiin yrittämiset, yk 3 tuli varhainen keskenmeno. Toi se uskoa siihen että se on mahdollista raskautua sentään. Yk 14 tuli seuraava plussa, ja se on nyt tähän mennessä pysynyt mukana! Itse olen 33v joten uskon iän, endometrioosin alku ja kilpirauhasen vajaatoiminta olevan myös osallisina siihen että vuosi on kestänyt!
Minä siis tulin raskaaksi ekasta kierrosta jokaisessa neljässä raskaudessa. Ajattelen kanssa, että ikä vaikuttaa (mieheni tosin 8v nuorempi) ja takana kuitenkin reilu 8v ehkäisykapseli putki, ni voisiko sekin vaikuttaa (n) Tammikuussa jätin ehkäisyn pois varuilta, koska odotimme lääkärille pääsyä ja lupaa raskautua, koska seuraava raskaus on riskiraskaus. Miettinyt olen myös, että pelkääkö mieli/kroppa tulevaa raskautta riskiraskauden takia ja siksi ei tärppää :unsure:
Miksi tämä on riskiraskaus teillä? Iän takia vai? Mulla oli hormoniton kuparikierukka 2-3v ennen kuin sitä otin pois, mutta kyllä oma kierto oli silti hieman erilainen kuin sen kanssa.Lisäksi kilpirauhasen lääkitys täytyy olla kunnossa että raskaus voi alkaa varmasti!
 
Hei taas :)
Olen pitänyt vähän taukoa täältä, kun olen ottanut todella todella raskaasti ystävieni vauvauutisia tässä viime aikoina.
Tuntuu vain todella pahalta kun kaikki ystäväni jotka olivat sinkkuina häissäni minun jo yrittäessä "kiilaavat edelleni" elämänsuunnitelmissaan.
En oikein ole osannut olla onnellinen heidän puolestaan vaikka pitäis :unsure:

Pahoittelen laiskuuttani, mutta haluaisin päästä takaisin teidänkin kuulumisiin kiinni, jos vain viitsitte toistaa itseänne ja kertoa lyhyen tiivistelmän tämän hetken tilanteistanne :)
Tullut jokunen sivu tässä muutaman viikon aikana tekstiä :ROFLMAO:
Tiedän niin tuon tunteen, mä olen viimeinen meidän perheessä jolla ei ole biologista lasta. Ei se sillä tavalla ole haitannut, koska en silloin ollut valmis vielä. Se on sen yrittämisen aikana kun tulee se "onneksi olkoon joo, kiva ku tämä oli teille ylläri"! Kun itse on yrittänyt jo vuoden... Mun oma tilanne on toki nyt hieman positiivisempi kuin viime vuonna tähän aikaan, mulla on tänään ensimmäinen neuvolakäynti, ja viikkoja on kasassa se 7+5 varhaisultran mukaan. Kuukautisten mukaan olisin jo 4 päivää pidemmällä mutta uskon nyt tuohon kätilön arvioon. Se korjaantuu sitten ensi ultrassa taas jos siellä kaikki on hyvin!
 
@W.we Täällä samoja fiiliksiä, että ei oikein voi iloita ystävän raskaudesta :( Hän ilmoitti reilu kk sitten, että odottaa vahinkovauvaa syntyväksi huuhtikuussa ja minulle vielä kehtasi sanoa kun menkat alkoi "ole onnellinen, ettet saa oinas vauvaa" :( Se kirpas.
Se on vaa kamala fakta, ettei lapsettomuudesta kärsivän tunteita voi tietää, jollei itse ole sitä kokenut..
Munkin työkaveri viimeisillään raskaana valitti ihan kaikesta mulle vaikka tiesi että hoidot käynnissä..
"Ole onnellinen ettei sulla ole näitä kipuja" "miten viitsit laittaa monta tonnia hoitoihin et joutuisit kärsimään näin?" :cautious:

Kurjaa että sinäkin olet joutunut kuulemaan kavereiden suusta möläytyksiä mitä toinen ei ajattele sattuvan sinuun (n)
 
  • Vihainen
Reactions: marrrsipaani
Ihanaa @StellaMom :love:
Muistaakseni viime haaveiluryhmässä koit hieman takapakkia vauvahaaveissa:(
Toivottavasti nyt on loppuun asti matkassa :love:(y)
Kiitos! Joo yksi km taustalla, kemiallisistahan ei tiedetä jos ei aikaisin testailla. Samalla kun täällä iloitsee uutisista niin miettii miten vuotta pidempään yrittäneet ajattelee, koska onhan se varmaan "bittersweet". Iloinen toisen puolesta mutta mustasukkainen samalla... Lisäksi mä pelkään kaikkea ihan sikana. Mun veljen puolison raskaus meni oikein hyvin synnytykseen asti, lääkärivirheen takia sitten heidän vauvalle jäi pysyvä kehitysvamma. Tällaisia asioita varmaan keskustellaan neuvolassa tänään, miten pääsee pelkonjeni yli ja pysyä positiivisena! Lisäksi kilpirauhasen vaikutus asiaan kiinnostaa minua kyllä!
 
Se on vaa kamala fakta, ettei lapsettomuudesta kärsivän tunteita voi tietää, jollei itse ole sitä kokenut..
Munkin työkaveri viimeisillään raskaana valitti ihan kaikesta mulle vaikka tiesi että hoidot käynnissä..
"Ole onnellinen ettei sulla ole näitä kipuja" "miten viitsit laittaa monta tonnia hoitoihin et joutuisit kärsimään näin?" :cautious:

Kurjaa että sinäkin olet joutunut kuulemaan kavereiden suusta möläytyksiä mitä toinen ei ajattele sattuvan sinuun (n)
Jep, näitä valituksia kuulen päivittäin, että onneksi et ole raskaana, kun olo on aivan kauhea ja mitään ei jaksa ja sit taas hetken päästä ollaan niin onnellisia kun vaan voi olla (n) Miten osaisikin sillain ystävällisesti sanoa, että jospa avautuisi jollekin muulle :unsure:
 
@Kasikuus Ahaa, no sitten pitää todellakin olla onni mukana ettei tapahdu mitään arvelle ja että raskaus on oikeassa paikassa. Mitähän se kolmiomalli on ja miksi raskaus ei voi olla siinä...?
 
Mulla ruskea pahanhajuinen vuoto jatkuu, lisäksi mukana hyytymiä. Istun nyt päivystyksessä, sain akuuttiajan. Vatsaan sattuu, kramppimaista kipua, huimausta, pahoinvointia. Oisko tää nyt sitten keskenmeno. Mitään hajua ei ole mitä tämä on, ja myös pelottaa.

Lisäksi vielä uusi työpaikka jossa aloitin kuukausi sitten, elämäni ensimmäinen vakituinen työ. Olen ollut pois jo viikon keuhkokuumeen takia ja nyt jouduin lähtemään kesken työpäivää. Paniikissa sanoin esimiehelle vaan "oudosta verenvuodosta" ja meneväni julkiselle enkä työterveyteen kun on gynekologinen vaiva. Nyt harmittaa sekin.

Toki tärkeintä nyt saada vain tieto mikä vaivaa. Ahdistaa myös kun ei helvetti ketään jolle puhua. Soitin jo miehelle, hän toki kuunteli mutta ihan uusi asia ja tuntuu vaan pahalta kaikki.
 
Mulla esikoisen raskausaika oli vaikea. Lapsivesi alkoi tihkua jo rv27 ja juuri ja juuri lapsi pysyi rv33+5 asti mahassa. Nyt pelottaa että onko mulla edes mahdollista ikinä saada enää lasta. Mutta eihän tässä oo nyt ees varmistunut mikä vaivaa, kunhan kirjoitan pelkojani tänne, jos täältä saisi tukea.
 
Mulla ruskea pahanhajuinen vuoto jatkuu, lisäksi mukana hyytymiä. Istun nyt päivystyksessä, sain akuuttiajan. Vatsaan sattuu, kramppimaista kipua, huimausta, pahoinvointia. Oisko tää nyt sitten keskenmeno. Mitään hajua ei ole mitä tämä on, ja myös pelottaa.

Lisäksi vielä uusi työpaikka jossa aloitin kuukausi sitten, elämäni ensimmäinen vakituinen työ. Olen ollut pois jo viikon keuhkokuumeen takia ja nyt jouduin lähtemään kesken työpäivää. Paniikissa sanoin esimiehelle vaan "oudosta verenvuodosta" ja meneväni julkiselle enkä työterveyteen kun on gynekologinen vaiva. Nyt harmittaa sekin.

Toki tärkeintä nyt saada vain tieto mikä vaivaa. Ahdistaa myös kun ei helvetti ketään jolle puhua. Soitin jo miehelle, hän toki kuunteli mutta ihan uusi asia ja tuntuu vaan pahalta kaikki.
Voi ei :( Josko siellä tulisi nyt jotain selvyyttä asiaan ja helpotusta oloon. Eiköhän esimieskin ymmärrä, eihän sairastumisille minkään voi!
 
Lääkäri epäili varhaista keskenmenoa ja/tai kohtutulehdusta. Voi olla molemmat tai vain toinen. Tulehdusarvo normaali. Lääkkeet määräsi kohtutulehdukseen. Pari päivää salkkua.

Olo voipunut ja tosi väsynyt vaan. Huono olo, kipua yhä alavatsassa. Lääkärin mukaan ns. normaalien kuukautisten pitäisi kans alkaa pian mut voi jäädä myös väliin. Viikon päästä kontrolli.

Tulin kotiin, avasin Facebookin muuten vaan ja ekana fiidissä tutun kuva synnäriltä uudesta vauvasta. Aika äkkiä meni kiinni Facebook. Jospa sitä lepäisi nyt joka tapauksessa pari päivää.
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Lääkäri epäili varhaista keskenmenoa ja/tai kohtutulehdusta. Voi olla molemmat tai vain toinen. Tulehdusarvo normaali. Lääkkeet määräsi kohtutulehdukseen. Pari päivää salkkua.

Olo voipunut ja tosi väsynyt vaan. Huono olo, kipua yhä alavatsassa. Lääkärin mukaan ns. normaalien kuukautisten pitäisi kans alkaa pian mut voi jäädä myös väliin. Viikon päästä kontrolli.

Tulin kotiin, avasin Facebookin muuten vaan ja ekana fiidissä tutun kuva synnäriltä uudesta vauvasta. Aika äkkiä meni kiinni Facebook. Jospa sitä lepäisi nyt joka tapauksessa pari päivää.
Katsoivatko hcg:tä verestä? Nyt vaan lepoa sit ja ajatuksia johonkin mukavaan :giggle:
 
@kukapakuka kuulostaa tosi rankalta sinun tilanteesi. Kohtutulehduksessa ei välttämättä tulehdusarvo edes nouse, joten hyvä kun sait kuitenkin lääkkeet. Facebookin avaamista joutuu kyllä välillä miettimään tarkkaan. Muutaman jatkuvasti vauvakuvia jakavan tutun olen jopa laittanut hetkeksi pois näkyvistä, kun oma mieli on ollut maassa ja lapsettomuus pelottanut...
Voimia kurjaan tilanteeseen ja pikaista toipumista!
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
@kukapakuka voi itku :( nyt levon kannalta, voimia!

Tämän päivän apteekin ultra, dpo 11 tänään. Vähän se on vahvistunut omaan silmään.. :love: vielä ei uskalla kuitenkaan kauheasti iloita kun heinäkuussa oli kemiallinen ja sitten yksi tuulimunakin takana :unsure:
katso liitettä 7943

Hyvät viivat! Toivotaan nyt parasta! (y)
Toivottavasti tää plussailu tarttuisi tännekin ja täälläkin näkyisi testissä huomenna jotakin, olisi dpo11 sitten. :LOL:
 

Yhteistyössä