Haaveena vauva 2020

@Haavejuttu, Joo ovista kannattaa varmaan tikuttaa pari kertaa päivässä, jos vaan pystyy...

Täällä kp 20/22-26 Ja voi plaah! Varmaan jo menkat lähipäivinä alkamassa. Menkkamaista alavatsa ja selkäkipua sekä päänsärky joka mulla alkaa aina 1-2 päivää ennen menkkoja. Ovis oli testin mukaan tosi selkeästi viime pe (mut ei mitään limoja eikä muitakaan oireita) eli tänään on siis vasta dpo 6. No jos nyt lähipäivinä menkat tosiaankin alkaa niin sitten ainakin tiedän että mun ongelmana on tuo liian lyhyt luteaalivaihe ja aion hakea siihen apua (y)

Jotkut täällä haaveilee lyhyemmästä kierrosta ja mä taas oon aina haaveillut pidemmästä. Lyhyessä kierrossa toki se hyvä puoli ettei uutta yrityskiertoa tarvii kauan ootella, mut kolmen viikon välein tulevat menkat ei ollenkaan kiva juttu :(
 
@Haavejuttu Mä oon koko ajan ajatellut, että sen tarvitsisi olla vieläkin tummempi. Vasta opettelen näiden käyttöä ja niiden tulkintaa, mut itelle tuli äsken sama mieleen, et kai niiden oli oltava plussia, kun tän päivän testi noin haalea (n) Onko tässä vielä odotettavissa isompia kipuja kuin eilen. Jos munasolu irtoaa vasta 12-48h kuluessa plussasta, ni ton viimesimmän plussatestin jälkeen kivut yltyi tunnin päästä o_O
 
@Kasikuus Muistaakseni joku täällä sanoi, että ovulaatio tapahtuu 12-48 tuntia ensimmäisestä plussasta. Silloin ne kivut voisi varmaan osua suunnilleen tuohon aikaan ensimmäisestä testistä?
Aa. No voihan se olla, että plussa ollutkin jo yöllä/aamulla , milloin en testiä ehtinyt tehdä. Ton ylimmän testin tein eilen n. 15.30 ja sit n. Klo 19 tein tuon keskimmäisen. Alin on tänään klo 15.30.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Aa. No voihan se olla, että plussa ollutkin jo yöllä/aamulla , milloin en testiä ehtinyt tehdä. Ton ylimmän testin tein eilen n. 15.30 ja sit n. Klo 19 tein tuon keskimmäisen. Alin on tänään klo 15.30.
Kuulostaa ihan mahdolliselta, että sinulla testi olisi antanut plussan jo yöllä tai aamulla. Minulla pysyi viime kierrossa ovistesti plussana suunnilleen vuorokauden ja oireiden perusteella myös ovis tapahtui plussan "lopussa".
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Onkohan nyt sit eilisten kipujen perusteella dpo1? Pikkusenko pihalla näistä asioista :cautious: Jospa minäkin pikku hiljaa alan ymmärtää näitä asioita :LOL:
Mä ajattelisin et dpo1 on eka päivä jolloin ei ole enää ovisplussaa eli se on mennyt. Eli esim. mulla oli viime viikon koko to aamusta iltaan ovisplussa ja vielä perjantaina aamulla. Pe illalla nega. Laskin et lauantai ois sitte dpo1. Mut mullekin tää kaikki ihan uutta, joten kertokaa jos lasken väärin...
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Mulla kp19 ja ovistestit viimein tummenemaan päin. Kp11-kp12 tienoilla tosiaan testi oli lähes plussa ja sit vaalenikin. Mut silloin jäi yksi päivä välistä testausta joten koko ajan ollut epätietoisuus tapahtuikohan se ovis jo silloin silti. Viimeksi ovis oli kp14. Eli jos nyt kp19 ja testiviiva vasta tummenemaan päin niin tosi myöhään ois ovis kyllä tässä kierrossa. Aina ollut kp14-kp17 ainakin muistikuvani mukaan... Kierto mulla 26-30 pv. Pääosin 28-30 pv. Eli jos nyt tässä 2-3 pv sisällä se ovis ois niin luteaali jää tosi lyhyeksi.

No kuka näistä tietää, ei huvita koko ovisten testaus. Mulla on noita onestepin ovistestejä tosi paljon niin sitkeästi niitä vaan käytän vaikka pregcheck oli mulle paljon helpompi käyttää.

Ollut jo 3-4 pv kovia menkkamaisia kipuja ja muutenkin alavatsassa kipuja. Vailla tietenkin toivon et ovis ois ollut jo kp11-12 ja nää kivut enteilisi raskautta niin kyllä mä todennäköisenä pidän et siellä taas on joku tulehdus vaan alkamassa. Kivut on kyllä aitoja sinänsä, koska voimakkaita. En ole vielä lähtenyt lääkäriin, kun kivut menee kuitenkin aina ohi enkä halua enää yhtään antibiootteja eikä juuri muuta lääkettä näihin tulehduksiin ole. En sitten tiiä pitäisikö lähteä lääkäriin. Katselen vielä muutaman päivän miten tää menee.

En usko olevani raskaana.

Toisaalta oon kyllä iloinen siitä, että oon onnistunut jo useamman viikon syömään terveellisesti ja olen alkanut liikkua enemmän. Paljon enemmän energiaa ja parempi olo. Laihduttaminen olisi tosi tärkeää mulle muutenkin kuin raskaaksi tulemisen takia joten toivon että onnistuisin siinä. Tosi paljon parempi ois myös raskautua vasta kun kiloja lähtenyt, helpottaisi varmasti rad
 
  • Tykkää
Reactions: Hedvig
Täällä taitaa kyllä olla joku megaovis tuloillaan, kipuillut alamaha jo pari päivää ja äsken oli tosi voimakasta kipua oikealla puolella joka meni aika äkkiä ohi o_O Jospa tämä olisi se the kierto, tänään talletellaan ja myös huomenna ja ylihuomenna. Jos tänään tulee plussa niin tallettelut osuu dpo -3 ja -1 ja sitten huomisen dpo 0 tallettelu ja ylihuomisen dpo 1 (y)
 
no niin. viestin muokkauksesta selvitty.

Heräsin johonkin peräsuolikipuun, ja tätä on joskus ollut ennenkin. Pelottaa joku paksusuolensyöpä tms. Toivon että vain ärtynyt suoli ja jotain materiaalia menossa eteen päin, joka ärsyttää siellä... Nyt helpotti ku tulin alas tähän koneelle.
Jos tuo kipu ainut oire, tuskin mitään vakavaa. Lantiopohjan lihakset jos on kovin jumissa niin säteilee peräsuoleen. Mulla välillä ikäänkuin ”vetää suonta” peräsuolesta:whistle:
 
Luteaali kyllä pysyy yleensä samana. Oviksen ajankohta taas voi heitellä miten sattuu.
Se sit pidentää kiertoa.
Mulla on joskus ovis kp 13 ja sit seuraavassa kierrossa oli vasta kp 22.
Aijaa! Tämä tuli jokseenkin uutena tietona. Tarkoittaen siis, että luteaalivaiheeni pysyisi kymmenessä päivässä ilman apuja. :eek: Kierto niin täsmällinen, ollut vuosia tarkalleen 28 päivää. Ovista en ole ennen yritystä tikutellut ja bongasin sen viime kierrosta 18/28 ja tässä kierrossa 17/28 ei ole näkynyt edes tikuissa, jos on siis ollut ollenkaan.
 
Heippa jälleen!
Täällä jäänyt työkiireiden takia ketju vähemmälle lukemiselle mutta nyt otin pienen hetken itselleni ja selailin ketjun.
Kierto mulla ihan sekaisin,menkat tulee ja menee miten sattuu,nyt kuitenkin viimeimmästä vuodosta laskettuna varmaankin joku kp25. Dpo:sta ei ole tällä hetkellä tietoakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Onnea teille plussanneille, toivotaan viivojen vahvistumisia! :)

Mä jotenkin vikan vuorokauden oon uskotellut itelleni, että pakko mun on olla raskaana. Outoja limoja tulee, aamulla etoi syödä aamupalaa, menkat huomenna 5vrk myöhässä... Mut ei, äsken töiden jälkeen testasin :unsure: on se nyt kumma ku hanat ei voi aueta. Jännä, miten sekaisin ihmismieli voi mennä kun jotain oikeen kovasti toivoo :sick: mä kun aattelin että oon takuulla se realisti joka ei sekoa :ROFLMAO:
 
@taatelinen minusta selkeä plussa :love: onnea!

Meitä parin päivän sisään ovuloineita/ovuloivia onkin nyt melkoisen paljon, kiva kun saa piinailla yhdessä :D täällä vielä testit antaa tummina viivoja, eli ovis varmaan vasta tulossa.. Mahaa nippailee ja tärinäkipua on ollut ajoittain, mutta mulle tyypillinen ovulaatiojomo on nyt loistanut poissaolollaan. (n) ehkä se vielä tulee, tai sitten ei. Aamulla kävin ultrassa, ja siellä pikavilkaisulla lääkäri sanoi follin vielä keikkuvan kiinni. Mikäköhän olis tilanne nyt...

No, tietääpähän mitä täällä tehdään seuraavat pari pc. :rolleyes::whistle:
 

Yhteistyössä