Haaveena vauva 2020

Viestiketju alueella 'Vauvakuume' , aloittaja Purrri, 07.03.2019.

1. Hedvig

Hedvig Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    33
    Lämpimät onnittelut @satsuma13 ja jarrusukkia pikkuiselle! :love:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  2. SwanDeSol

SwanDeSol Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    30
    Satsumalle onnittelut! <3

Kukas täällä kirjoittikaan että asuu Espanjassa? :) Nimimerkillä asun myös ja olisi kiva vaihtaa vaikka muutama yv.

Omanapailua: meillä on ollut nyt vieraita suomesta ja oon painanut kahta duunia joten enpä tiedä onnistuttiinko oviksen aikaan tallettelemaan :confused: nyt menossa kp 20/32 (epäsään.kierto) ja tuli sellainen olo että olisi ihan kiva tietää milloin se ovis on ja pitäisikö seuraavasta kierrosta tikutella ekaa kertaa. Tähän asti siis menty FLO:n arvioilla ja limojen perusteella. Mutta kaverini sanoi että koita pitää se yritys rentona ja tikuttelu saattaisi vaan lisätä stressiä ja vaikeuttaa raskautumista jne.

Mitäs ootte mieltä ja onko täällä naisia jotka on raskautuneet tikuttelusta huolimatta :D ?

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  3. Handis85

Handis85 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.04.2014
    Saadut tykkäykset:
    12
    Itse tikuttelin ensimmäistä kertaa 2015 ja onnistuin tulemaan raskaaksi, ehkäpä juuri tikkujen avulla. Nyt menossa elämäni toiset tikuttelut, koska ehkäisytön elämä on ollut jo vuoden, eikä edelleenkään ole tärpännyt. Mun mielestä tikuila saa ehkä jonkinlaisen käsityksen omasta kierrostaan.

4. satsuma13

satsuma13 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.06.2015
    Saadut tykkäykset:
    98
    Kiitos kaikille onnitteluista! :love:

@StellaMom 13 dpo tämä testi :)

@Purrri toukokuinen :), laskurin mukaan la olisi 20.5.2020

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  5. Pampula3

Pampula3 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    16
    Mäki ostin nyt ekaa kertaa ovulaatiotestejä. Tää oli ihan lääkärin suositus, kun nyt 6 kk yritystä takana ja kierto on 22-26 päivää. Niin auttaa sitten hahmottamaan kiertoa et onko ovis kuitenkin normaaliin aikaan raskautumista ajatellen. Saa nähdä. Ekat kaks raskautta alkanut puolen vuoden sisään ilman tikutteluja. Nyt vaan tuntuu et aikaa kulunut liikaa et raskaaksi tuleminen voi olla haastavaa (viime raskaudesta kulunut 6v). Entä miten vaikuttaa greippimehu, joka mainittu täällä pariin otteeseen, kokemuksia?

6. KukkaSosuli

KukkaSosuli Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.04.2019
    Saadut tykkäykset:
    101
    Mäkin oon nyt pohtinut tuota oviksen tikuttamista. Viimeksi kyllä ahdistuin aika kovasti kun ei kuulunut ollenkaan vaikka monena viikkona tikutin. Sen jälkeen tulikin sit se PCO diagnoosi. En oikein tiedä. Toisaalta vois olla tervettä keskittyä vain liikuntaan, säännölliseen ruokarytmiin ja muihin harrastuksiin. En mä ihan tätä yritystä pysty unohtamaan kun päällä on kuitenkin lääkitys joka myös vaatii kierron seuraamista. Ahdistuin ja romahdin tässä tällä viikolla, kun sain kutsun baby showereihin. En nyt oikein tiedä että mikä olis järkevää. Painon pudotuskaan ei ole kovin helppoa hirveässä masiksessa ja ahdistuksessa. Lääkityskin varmasti buustaa fiiliksiä. :unsure:
    Toisaalta sit mietin et haluaako ne lapsettomuuspolilla kuitenkin että seuraan ite mahdollista ovista tikuilla (n)

7. Tiukuna

Tiukuna Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    17
    Täällä vielä keräillään hetki rahaa noihin hoitoihin. (Onvollu pieniä rahallisia takapakkeja kesän aikana) muutama seuraavakuukausi näyttää ehkä todellisuuden, mut joulukuu olisi itsellä ajatuksissa jos ovis ei osu joululle. :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  8. SwanDeSol

SwanDeSol Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    30
    No joo kyllä mua kiinnostaisi tikutella ainakin muutama kierto, että saa jonkin käsityksen omasta kierrosta. Miten ne siis käytännössä toimii? Jos joku ihana jaksaisi selittää :) eli missä kohtaa kiertoa aletaan tikuttaa ja onko vaan aamuisin jne.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  9. Tammityttö

Tammityttö Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.01.2013
    Saadut tykkäykset:
    521
    Jos sulla ei oo hajua/oireita oviksen ajankohdasta kannattaa alkuuk tikuttaa suht koko kierto. Oppikirjoissa sanotaan et ovis on 14pv ennen menkkoja mutta aika harvalla tuntuu niin olevan. Itsekläkin luteaali saaattaa olla vain 7-8päivää (eli just tuo väli oviksesta menkkoihin). Viiva saattaa olla selkeäkin välillä jne mutta viiva ei välttis kerro lähenevästä oviksesta. Osa saa tummaa on/off koko kierron. Sit kun viiva on selvästi tasavahva/tummempi viiva meinaa plussaa.
    Esim mulla on näin:
    Viiva (PC ovistikku) on suht vahva alkukierrossa, sit se haalenee. Viiva tulee siis tulee esiin huonosti/hitaasti ja ensin näkyy vain kontrolliviiva. Sit viiva saattaa tummeta uudelleen ja haalistua taas. Lähestyvä ovis tulee silleen et testiviiva näkyy jo kastuttua selvästi nopeammin mut ei oo vielä yhtä tumma. Ovisplussassa testiviiva piiirtyy heti kastuttua tummana. Kuivuttua noita on lähes turha tutkailla.
    Osalla tikkuja en saa viivaa. Esim rfsun tikut on epäherkempiä eikä anna tummaa viivaa kuin joskus satunnaisesti. PC on jo selvästi plus aikaisemmin.
    Sit plus voi tulla nopeasti. Voi olla että se on illalla tumma ja aamulla jo nega. Eli kun viiva vahvenee kannattaa tikuttaa 2-3x päivän aikana.

10. Mirella92

Mirella92 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    17
    Paljon onnea @satsuma13 !

Tuosta oviksen tikuttelusta, en osaa sanoa kun vain oman kokemukseni. Sain bongattua oviksen heti yk1 toisella tikuttelu yrityksellä (nyt siis alkanut vasta yk2). Lähinnä halusin varmistaa ovuloinko, vaikka kivut on aina ollut selvät. Mulla itellä tuli vähän ahdistus ja paniikki kun "tietää liikaa" ja meillä muutenkin mennään vähän sillein "tulee sit kun tulee" -meiningillä, koska oon kova stressaamaan. Kuitenkin pohdin sitä, mihin yritys osuu kierrolla, vaikka sen kummemmin en laske. Ekasta kierrosta sain siis kp20 bongattua ja kierto kesti 34pv eli just oppikirjan mukanen 14pv osuu menkkojen alkuun o_O Toki se varmaan heittelee ja muuttuu tässä, mutta oli kiva nähdä että kroppa sen puolesta todennäköisesti toimii. Jos raskautumisessa alkaa kestämään, niin kyllä me sitten yrittämällä yritetään ja varmasti käytetään ovistikkuja o_O

Tavallaan haluaisin jo yrittämällä yrittää, mutta en tiedä lisääkö se liikaa mulle paineita kun kaipuu on ollut niin kova.

11. Mirella92

Mirella92 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    17
    Ja vielä lisäys, niissä ovispaketeissa on jonkinlaiset ohjeet, millon tikuttelu kannattaa aloittaa (kierron pituuden mukaan) ja ilmeisesti päivällä se olis parhain tehdä? Korjatkaa jos oon väärässä. Mutta mä ihan sattumalta satuin kokeilemaan ja ei menny kun pari tuntia siitä nii kivut alko eli päättelin siitä vähän että ovulointi vois olla just sillä kipuhetkellä tai kun se lakkaa:cautious: Eikös sekin oo yksilöllistä, tuleeko oireet ennen, sillä hetkellä vai sen jälkeen kun ovulointi tapahtuu:cautious:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  12. haaveilija-31

haaveilija-31 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.01.2016
    Saadut tykkäykset:
    523
    Onnea @satsuma13 :love:

Itse pyörin taustalla aikaspaljon kun ei alkukierrossa kauheesti ole mitään kerrottavaa. Tulispa lyhyt kierto tällä kertaa :coffee:
    Nyt on greippi, gelee royal ja myo-inositol käytössä (y) tietty vhh ruokavalio ja liikunta myös mukaba.

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  13. Hope91

Hope91 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    14
    Kp 7 nyt mulla menossa. Viimeksi oli ensimmäinen kierto jossa tikutin, tarkoitus oli juurikin löytää ovulaation ajankohta kun en sitä oireista ole selvästi bongannut. Viimeksi aloitin paketin ohjeen mukaan tikutuksen kp 13 ja ovulaatio plussan sain tikkuun kp 25 ja menkat alkoi kp 37, eli 12 pv päästä tuosta ovulaatio plussasta.

Nyt aion myös tehdä testejä että tiedän, onko ovulaatio taas samassa kohtaa. Mulla on kierto ollut nyt viime aikoina pidempi, mutta ajattelin aloittaa tikuttamisen edelleen tuohon samaan aikaan, luultavasti kp 12 kun tilasin testejä nyt paljon varastoon ja niitä riittää:D

Ps. Greippimehu bongattu keskustelusta ja otettu käyttöön pitkin hampain:ROFLMAO:

Viimeksi muokattu: 11.09.2019
  14. Nessu87

Nessu87 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    81
    Mä niiiiin tykkään greippi mehust ❤️ tääei ollu sarkasmia! Oon iät ja ajat vedelly sitä ja kuuluu lempijuomiin, se verigreippi godmorgonilt on parasta!

meikäl on nyt eilisest lähteny ovis viiva haaleneen. Eli plussaa näytti sen pari pvää nyt siis odotteleen. Pitäskö mun siirtyy tonne piinailijoihin sit jännittään ? Jospa nyt lasken ton oviksen tost ti päiväst ku oli se vahvempi ovis plussa... Laskurin mukaan se ois tosiaan vast 15.mut tehään nyt tikun mukaan eli dpo 2 tuo ois oikeestikkin mun oviksen oltava jos km ri ois sekottanu laskelmia.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  15. Lennis

Lennis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.01.2015
    Saadut tykkäykset:
    112
    Itse testailin ovista esikoisen aikaan, en koskaan saanut kiinni. Ilmeisesti ajoitus oli vain väärä, kun en koskaan saanut kiinni, sillä kuitenkin raskaaksi tulin :p

Nyt tässä kierrossa selvä ovisplussa, mutta raskaustestit negatiivista. Menkkoja tässä odotellessa :poop: Vähän on olo, että voi alkaa piankin.

16. Nessu87

Nessu87 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    81
    @Lennis ootkohan ollu munkaa joskus jossain samas ryhmäs ku nimimerkki ja kuva tuntuu niin tutulta ? Itehän en oo kaksplussan foorumeil tainnu pyörii marraskuisen2016 jälkeen mutta jostain ni tuttu profiili

17. Helmiina1978

Helmiina1978 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    255
    TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

12.9.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Minic..............................kp 43/28
    Persikka123.................kp 36/34
    EnkeliRinkeli.................kp 34/28
    FaBuu...........................kp 29/28
    Tiukuliina89.................. kp 28/31
    Tingeli...........................kp 28/34-36
    nieve30.........................kp 26/28
    Karvakorvat..................kp 26/28
    Hipposka.......................kp 23/30
    W.we.............................kp 21/25
    Lastunen.......................kp 20/xx
    Daana........................... kp 20/23
    taikinatonttu...................kp 19/28
    mimmik..........................kp 18/28-32
    Keltasirkku-...................kp 18/27-32
    vauvahaaveilija2396......kp 17/28-30
    Vauvameille..................kp 16/28-35
    Veevavi.........................kp 14/28-30
    rosemarie......................kp 14/xx
    taatelinen......................kp 13/27-30
    Pilvinentaivas...............kp 13/28-30
    Mammakatri.................kp 13/22-41
    Lapseton87..................kp 14/26-27
    nessu87........................kp 12/28
    Millimetrii...................... kp 9/28-29
    Hope91.........................kp 8/32-37
    Mahaotus......................kp 8/24-26
    Amadecasa..................kp 6/34-55
    Helmiina1978...............kp 6/30
    Marilainen.....................kp 6/28
    Haaveilija-31.................kp 6/38
    Wintersun..................... kp 5/26
    Mirella92.......................kp 5/34
    Kasikuus.......................kp 1/28-31
    Lennis...........................kp 1/28-34

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Nieve30.......................dpo 16
    FaBuu......................... dpo 15
    pallomaha123..............dpo 15
    papuma.......................dpo 14
    Daana..........................dpo 12
    Nessu87......................dpo 2
    Vauvameille.................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★

Viimeksi muokattu: 12.09.2019
  18. Helmiina1978

Helmiina1978 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    255
  19. Lennis

Lennis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.01.2015
    Saadut tykkäykset:
    112
    Täällä oon pyörinyt 2015 hyvinkin aktiivisesti, kun esikoisesta haaveilin, että siitä voi olla tuttu nimimerkki :)

20. Millimetrii

Millimetrii Jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    32
    Joo en oo varmaan punasella hoksannu laittaa ku oon tänne kirjoitellut, mutta tosiaan meillä alkoi yritys viime kuussa eli 8/2019 :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  21. Greeneye

Greeneye Jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    46
    Hui, mä tein juuri plussan :love:
    Heti iski paniikki ku ei oo kyllä oireen oiretta vielä mut ehkä ei kuulukkaan vielä olla ku on vielä niin alussa.

https://aijaa.com/BHshCM

• Ihana! Ihana! x 29
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  22. Tiutau13

Tiutau13 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    77
    @Greeneye ei voi kyllä erehtyä, mahtava näky tuo sinun testi! Onnea kovasti! :love: joko ehdit katsoa millon on laskettu aika? :love:

23. Greeneye

Greeneye Jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    46
    Kiitos :love: la olis 20.5 :love:

24. Lennis

Lennis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.01.2015
    Saadut tykkäykset:
    112
  25. Tammityttö

Tammityttö Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.01.2013
    Saadut tykkäykset:
    521
    Onnea! Eikö mitään mistä olisit epäilly!? Kirjotit joskus et sun lämmöt ei noussu viime raskausessa. Onks ny sama :love:?

Onnea muilleki plussille! Mä vaa oikeesti taustailen (n)

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi