Haaveena vauva 2020

Viestiketju alueella 'Vauvakuume' , aloittaja Purrri, 07.03.2019.

1. W.we

W.we Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    614
    Oletko tikuttanut ovista ? Jäähän luteeli sentään tarpeeksi pitkäksi, vaikka lyhyt kierto ? :)

2. Pampula3

Pampula3 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    80
    @W.we nyt eka kierto kun tikutan ovista. Mä luulen et nimenomaan tuo luteeli jää lyhyeks, koska aikasempina kiertoina oon mielestäni tunnistanu oviksen ja ollaan peiton alla oltu oikeaan aikaan eikä vaan oo tärpänny. No tän kierron jälkee oon viisaampi. Mut jos se ongelma on just tuo liian lyhyt luteeli, onko siihen saatavissa jotain apua?

3. Mammakatri

Mammakatri Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.04.2019
    Saadut tykkäykset:
    143
    @Haavejuttu olen pahoillani.
    Toivottavasti seuraavalla kerralla parempi onni ja pian se uusin plussa.

@Karvakorvat onnea plussasta ja tarrasukkia matkaan pienelle.

Mö olen ollut aika hiljainen nyt. Koitan ottaa vähän rennommin tämän kuumeilun kanssa.

Tänään kp 15 ja ovisplussa tuli tänään. Kovin limainen ja märkä olo. On ollut useamman päivän ajan kosteampaa.
    Eli joitain päiviä myöhemmin nyt ovis, kun parissa edellisessä.
    Tai viime kierrossa en edes testannut ovista, mutta oletan, koska kierto saman pituinen, kun sitä edellinen.
    Eilen tallenneltu. Tänään ei voi, kun ollaan nyt sellaisessa paikassa, että ei onnistu. Mutta jos huomenna vielä. Ja eiköhän ne eilisetkin riitä ehkä pari päivää sitä ennen tallennetut.
    Lämmöt mulla nyt muutaman viikon heitellyt omiaan tai siis ei ihan normaalissa. Menkkojen alettua laski normaaliin kyllä, mut sit tää flunssa sit kestänyt hyvän aikaa ja vissiin pitänyt sen vuoksi lämmöt korkeammalla.
    Eli nyt en lämpöihin luota.

4. Summer2

Summer2 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.06.2016
    Saadut tykkäykset:
    80
    Tänne tulee ihan hurjaa tahtia viestejä nykyään :D mä oon oikeasti ollut mukana vaan ihan tuolla alussa, mutta koska nyt alkaa olla aika aloitella yritystä niin nostan päätäni piilosta :)
    Yritän tutustua teihin lueskelemalla, niin osaisin sitten jatkossa kommentoida ja vastaillakin!
    Ei olla miehen kanssa ihan varmoja alkaako yritys jo tästä kierrosta, mutta jos alkaa niin kp 8 on menossa. Harmillisesti just tuo edellinen kierto oli yhtäkkiä vaan 21 päivän mittainen, eihän sellasesta voi tärpätä jos niitä on lisääkin tulossa o_O alkuvuodesta oli kolme tollasta lyhyttä kiertoa putkeen, kunnes palasi normaaliin. Saas nähdä! Meiltä löytyy siis esikoinen -17 :love: ja yksi km ennen sitä, molemmat on tärpänneet ekasta kierrosta. Odotukset (=luulot) on korkealla tähänkin aloitukseen, mutta tuo lyhyt kierto laittaa nyt kapuloita rattaisiin!

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  5. Tiukuliina89

Tiukuliina89 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.04.2006
    Saadut tykkäykset:
    30
    Tänään testattu nega ja huomenna pitäs alkaa menkat, mutta olo ei oo yhtään sellainen. En kyllä usko raskauteenkaan kun tuli se pissatulehdus ja antibiootin päälle sain sitten hiivan jota vielä hoivailen. Toivottavasti ei veny kierto hirveen pitkäksi vaan pääsis uuteen kiertoon paremmalla onnella.

6. Lennis

Lennis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.01.2015
    Saadut tykkäykset:
    158
    Oon tehnyt tätä samaa, selannut nettiä ja vertaillut dpo kokemuksia ja tarkastanut mitä oireita oli ennen ekaa plussaa, sekä vahdannut päiviä millä dpo:lla plussasinkaan viimeeksi. Ehkä se on tätä alun jännittävyyttä. Sitten kun alkaa yrityskertoja tulla enemmän, alkaa vaan turhautua kun ei tärppää, missä vika.
    Yhtään ei lohduttanut kun luin, että yli 35v pitäisi jo miettiä hoitoihin hakeutumista, jos ei ole yli 6kk tärpännyt. En tiedä tarkoitettiinko tässä sitten esikoisesta haaveilevia.

Menkat kuluu ärsyttävän hitaasti. Päästäisiin jo odottelemaan ovista. Tilasin testejäkin hullun määrän. Kun nyt kerran yritetään, niin täytyy olla perillä omasta kierrosta :rolleyes:

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  7. Mahaotus

Mahaotus Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    179
    Onko muille tullut raskauskeijun lähetykset hitaasti? Mulle kestää melkein aina n. Viikko tulla :D oon jo tuhlannut kaikki ovistestit ja raskaustestit. Hyvä vaan toisaalta :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: mulla on jo ihan luovuttanut olo vaikka yk3 mikä on ihan tyhmää kun eihän tämä oo kauaa... mutta, stressi asian suhteen on vähän hellittänyt kun on tosiaan huomannut alkuinnostuksen jälkeen ettei se niin helppoa ole ja kun jotenki ei nyt usko raskautumiseen niin ei osaa sitä niinkään stressata.
    Taino, nyt mä puhun näin mutta katotaanpa taas sit loppukierrossa... :p

Tsemppiä kaikille :love:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  8. Haavejuttu

Haavejuttu Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.11.2017
    Saadut tykkäykset:
    572
    @Mahaotus Edelliset tilaukset tullut nopeasti, max 2 päivää mennyt, pari kertaa jo tilauksesta seuraavana päivänä tullut. Keskiviikkona tilasin kaksi digiä mutta ei ole vielä tullut ja noh, ei niille nyt enää tarvetta ole kun kesken meni. Ovistestejä myös tilasin sitten eilen. Mikähän lie kestää, heidän sivuillaanhan lukee että ennen klo 15 tehdyt tilaukset postitetaan saman päivän aikana (ke tilasin klo 12) ja toimitusaika 1-2 päivää kirjeillä (n) Että onko raskauskeijun vai postin puolella ongelmaa (n)

9. marrrsipaani

marrrsipaani Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.09.2017
    Saadut tykkäykset:
    107
    HÖH! Mikä kp sulla on?

10. Kasikuus

Kasikuus Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    173
    Mä veikkaan vahvasti postia :whistle: Itse tilasin eilen kasan ovistestejä eka kertaa, katsotaan kauan niissä kestää. Ehtiikö edes tulla ennen ovista, jos posti mössii pahastikin :eek: "onneksi" vasta kp4 menossa.

11. Kasikuus

Kasikuus Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    173
    @Lennis Hitaasti kyllä menee nämä päivät ja eilen päivällä ehdin jo iloita, et jes kerrankin menkat loppuu ajoissa ja on niukempaa vuotoa muutenkin. Pitiki iloita ajoissa, ei mennyt kauaakaan ni valahti reisille ja tuli kauhean kokoisia hyytymiä (golfpallon kokosia) ni jouduin sit huutaa tyttärelle, et tuo mulle vessaan uudet housut ja suojat, ku uskaltanu nousta pöntöltä :mad:

@Nessu87 Täällä sama. Kuinka paljon olenkaan tuhlannut aikaa googlettemalla oireita ja yhdistänyt niitä omiin oireisiin kierron ties missä vaiheissa :ROFLMAO: Vaikka jotenkin sitä on kuitenkin ollut niin 100 varma, että ei ole raskaana. Silti sellainen pienen pieni ihminen päässä sanoo, et mitäs jos kuitenkin ois (n) Nuorempana testasin aina, kun oli menkat myöhässä, enkä miettinyt oireita etukäteen. Nyt on asia aivan toisin :D

12. Binky

Binky Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.02.2019
    Saadut tykkäykset:
    63
    Anteeksi aamun omanapa, mutta minä ja mun kroppa ollaan niiin pihalla. (n):alien:

Kuukautisten olisi pitänyt alkaa tiistaina, vaan ei alkanut ja eilen sitten alkoi pyyhittäessä tulla ruskeaa vuotoa. Tätä tuli myös vuosi sitten KM raskaudessa ja silloin lääkäri sanoi, että se on ihan normaalia.

Oon tehnyt nyt tällä viikolla 3-4testiä ja kaikki täysin negoja paitsi perjantain apteekin ultraan tuli testiajan jälkeen haalea haamu/viivanpaikka.

Äsken tein mielestäni raskauskeijun One Stepin ja tuli heti ihan selkeä haamu esiin. https://aijaa.com/hAPFf2

En tikuttanut ovista, mutta epäilen sen olleen aikavälillä 27.8-2.9 eli silti olisi jo dpo13 ja pitäisi mielestäni näkyä paremmin.(n)

Täytyy käydä ostamassa uusi testi ja testata taas huomenna. Olisiko suosituksia jos noi Pregcheckin one stepit antaa nyt sitä feikki viivaa?

• Tykkään Tykkään x 4
    • List
  13. Karvakorvat

Karvakorvat Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    230
    Jaaahas, katsotaan siirrynkö takas ihan pian. Alko tiputtelemaan verta ja yöllä sattu kohtuun ja kohdunsuulle

• En tykkää En tykkää x 16
    • List
  14. Päppyrä

Päppyrä Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    192
    Selkeän haamun nään kyllä sulla :)

Mää tuun aina näihin haaleisiin viivoihin huuteleen omien viivojen kans mitä sain pc:llä dpo13 ja viivojen haaleudests huolimatta edelleen raskaana, nyt rv 17+4.

Toi toinen kuva on tosi rajattu, että mahtui tähän kun en jaksanut aijaan kautta laittaa vaikka ehkä ois ollu helpompi :D
    Varhaisultrassa vastasi siis noiden dpo:iden mukaan laskettuja viikkoja, seuraavassa vu:ssa oli päivän isompi ja nt-ultrassa kaksi päivää isompi (eli ovis ei ainakaan myöhemmin ollut ollut)

Liitetyt tiedostot:

• Tykkään Tykkään x 5
    • List
  15. Helmiina1978

Helmiina1978 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    416
    TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

15.9.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Minic..............................kp 46/28
    Persikka123.................kp 39/34
    EnkeliRinkeli.................kp 37/28
    FaBuu...........................kp 32/28
    Tiukuliina89.................. kp 31/31
    nieve30.........................kp 29/28
    Karvakorvat..................kp 29/28
    Hipposka.......................kp 25/30
    W.we.............................kp 24/25
    Lastunen.......................kp 23/xx
    taikinatonttu...................kp 22/28
    mimmik..........................kp 21/28-32
    Keltasirkku-...................kp 21/27-32
    vauvahaaveilija2396......kp 20/28-30
    Vaniljapulla....................kp 19/30-32
    Vauvameille...................kp 19/28-35
    Veevavi.........................kp 17/28-30
    rosemarie......................kp 17/xx
    Lapseton87..................kp 17/26-27
    taatelinen......................kp 16/27-30
    Pilvinentaivas...............kp 16/28-30
    Mammakatri.................kp 16/22-41
    nessu87........................kp 15/28
    Millimetrii...................... kp 12/28-29
    Hope91.........................kp 11/32-37
    Mahaotus......................kp 11/24-26
    Amadecasa..................kp 9/34-55
    Helmiina1978...............kp 9/30
    Marilainen.....................kp 9/28
    Haaveilija-31.................kp 9/38
    Mirella92.......................kp 8/34
    Kasikuus.......................kp 4/28-31
    Lennis...........................kp 4/28-34
    Haavejuttu.....................kp 3/29
    Tingeli...........................kp 2/34-36
    Daana........................... kp 2/23

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Nieve30.......................dpo 19
    FaBuu......................... dpo 18
    pallomaha123..............dpo 18
    papuma.......................dpo 17
    Nessu87......................dpo 5
    Vauvameille.................dpo 3
    Vaniljapulla..................dpo 2
    Veevavi........................dpo 2
    Lapseton87..................dpo 2

★★★★★★★★★★★★★★★★

Viimeksi muokattu: 15.09.2019
  16. Hedvig

Hedvig Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    58
    @Haavejuttu olen niin pahoillani! :cry: Toivon kovasti uutta plussaa mahdollisiman pian ❤

@Karvakorvat voi ei, toivottavasti olisi vaaratonta ja ohimenevää! :confused:

@W.we I feel you ❤ Minä niin toivoisin sinulle jo plussaa!

Täällä toivo taas pikkuhiljaa heräilee matalapaineen jälkeen. Jospa se taas tästä.. Aloin syödä verigreippejä, joita inhoan :D

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  17. W.we

W.we Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    614
    @marrrsipaani 24/25 vasta, mut jos vaa on epätoivoinen niin on ja testailee ajoissa :oops:
    Joka kierto päätän et testaan digillä jos päädyn yli kp 27, mutta tässä sitä ollaan kääntelemässä tikkuja erivaloissa ja kyselemässä mieheltä näkeekö se jotain :eek::D

18. Lastunen

Lastunen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    99
    Pelkkää omanapailua taas. Kierto sen kun venyy ja venyy, kun ovista ei kuulu eikä näy. Nyt jo viides päivä kun kahta hormonia mittaava digi antoi vilkkuvaa hymynaamaa. Täytynee huomenna jo soittaa ehkäisyneuvolaan tms, pääsiskö käymään gynellä, kun tuntuu, ettei nyt kaikki ole ihan kohdallaan. Menee tämä kierto jo ainakin 40 päivään tällä menolla. Mieskin sopivasti ti-pe työmatkalla, joten jos ihmeen kaupalla ovis vielä tulisi (jota epäilen vahavsti), ajoittuu se varmaan just siihen aikaan, eli eiköhän tämä kierto ollut tässä, jos nyt ylipäätänsä ikinä loppuukaan.

19. Mohan

Mohan Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    183
    Äh, niin se taitaa olla että sitä alkaa väkisin toivomaan erilaisia oireita, kun niin haluais olla raskaana. Inssi oli 9pv sitten. ”Oireina” kahtena edellisenä päivänä ollut ihan lyhyen hetken etova elo, ei mistään tietystä asiasta, mutta ei sellainen että tarvisi oksentamaan lähteä. Lisäksi mahassa on erilaisia tuntemuksia, joita minulla on _ihan joka kierrossa_, joita kuulostelen tyylillä ”oliskos nämä kuitenkin tällä kertaa erilaisia? Merkitseekö tämä jotain?!”. Siinäpä ne ”oireet” sitten. Epäilen kuitenkin vahvasti, että inssi ei onnistunut, koska sain pari päivää siitä ihan kauhean flunssan, ja pari ”ei sallittua” lääkettäkin otin.

Onko täällä muita, jotka ei tunne selvästi ovulaatiota? Esim. Mulle laitettiin inssissä pregnyl, ja vasemmalla puolen muutamana päivänä tuntui jotain, mutta ei sellaista ahaa-elämystä että nyt se ovis on. Ei mulla normikierroissakaan ole, vaikka saan kyllä ovistestillä hymynaaman jne. Limojakaan en kyllä monestikaan huomaa.

20. mom_89

mom_89 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    36
    @Mohan flunssa kiinnittymisen jälkeen on ollut joka kerta itsellä. Johtuu jotenki siitä että kun hcg tuotanto käynnistyy niin kehossa joku muuttuu ja altistaa flunssalle.

Pidetään peukkuja, kerro miten etenee!❤️

21. mom_89

mom_89 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    36
  22. Mohan

Mohan Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    183
    Oishan se kiva ajatella, että johtuisi siitä, mutta jos inssi oli pe, niin kiinnittyminen sunnuntaina/maanantaina tuskin on vielä mahdollista :unsure:

23. mom_89

mom_89 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    36
    Omaa napaa... huohhhh. En tiedä mistä alottaisin. Tosiaan kohdun ulkoinen todettiin kun hcg jatkoi seurantalabroissa hidasta nousua vuodosta huolimatta (nyt tasan kuukausi menkkojen alusta ja plussasta, siitä saakka vuotanut epätasaisesti), alkuviikosta pistettiin solusalpaaja. Solunsalpaajan yhteydessä pistettiin myös anti D pistos koska olen miinusveriryhmää. Tämän jälkeen heräsi sitten iso kysymys, MIKSI EN OLE SAANUT PISTOSTA helmikuun vk 12 keskenmenon yhteydessä?!
    Nyt pohdin onko tuo km (ja plus veriryhmän sikiö) voinut aiheuttaa immuniteetin ja se taas johtanut kaikkiin näihin varhaisiin keskenmenoihin. Tämä nyt on tällaista maallikon pohdintaa, pitää kysyä ensi vk tsekkikäynnillä lisää. Mutta selkeä hoitovirhe ettei pistosta annettu helmikuussa, suututtaa.

Löytyykö täältä muita rh negatiivisia (miinusveriryhmä)? Olisi kiva vaihtaa ajatuksia.

24. Mahaotus

Rekisteröitynyt:
    19.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    179
    @mom_89 ompa ärsyttävä tilanne. Tsemppiä :love: näitä tilanteita miettiessä/lukiessa tulee mieleen että miten ihmeessä näitä on hoidettu silloin kun lääketiede ei ollut vielä kehittynyttä kun tuntuu että kohdunulkoiset ja keskenmenot on niin yleisiä... jos joskus vuonna nakki ka keppi on ollut vaikka kohdunulkoinen niin meneekö ne muka itsestään ohi ? o_O

ja onpa ärsyttävää ettet oo saanu tota pistosta aiemmin. Hyvä kysyä siitä ensi kerralla. Toivottavasti tulet pian raskaaksi nyt tämän jälkeen normaalisti :love: ei tommosia vastoinkäymisiä voi koko ajan tulla :cry:

25. Mahaotus

Rekisteröitynyt:
    19.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    179
    Mulla itellä ollut nyt 2 kierron ajan minipillerien jälkeen luteaali vaan 8-10 päivää. Olen kuullut että siihen on lääke. Itse vielä ainakin tämän kierron ajan seurailen että josko tää pitenisi itseksee. Luin netistä jostain että pillerien jälkeen voi kestää hetki että luteaalikin tasoittuu :) kauanko te oottekaan yrittäny ja mikä ehkäisy oli sitä ennen?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri