Haaveena vauva 2020

Omanapailua. Valkovuoto on tosi runsasta ja paksuhkoa. Ja kohdunnapukka noussut tänään taas ylös ja muuttunut kivikovaksi, samalla tavalla kuin viimekierrossa josta plussa tuli! Kyllä taas vähän enemmän toiveita nostattaa :rolleyes: Myös alamahalla ollut erilaisia tuntemuksia, voi kumpa tulisi uusi plussa ja pysyisi tällä kertaa matkassa :giggle:
Vaikuttaa lupaavalle!

Täällä kans paljon valkovuotoa ja nippailuja alavatsalla. Tosin, dpo7 vasta. Maltoin olla vielä testaamatta, kun ei siinä mitään vielä kuitenkaan näy :rolleyes: Josko huomenna sit jo hätähousuilisi :giggle:

Luin vanhoja keskuteluja plussakierrosta, olin varma ettei ollut tärpännyt, mutta niin vain olikin. Yllätys itselle, herkistyin ihan asiasta. En yleensä oo mitenkään herkkä persoona. :LOL:

Muoks. repäisykipuja myös, kun aivastaa! Kuten plussakierrossa! (y)
 
Viimeksi muokattu:
Vaikuttaa lupaavalle!

Täällä kans paljon valkovuotoa ja nippailuja alavatsalla. Tosin, dpo7 vasta. Maltoin olla vielä testaamatta, kun ei siinä mitään vielä kuitenkaan näy :rolleyes: Josko huomenna sit jo hätähousuilisi :giggle:

Luin vanhoja keskuteluja plussakierrosta, olin varma ettei ollut tärpännyt, mutta niin vain olikin. Yllätys itselle, herkistyin ihan asiasta. En yleensä oo mitenkään herkkä persoona. :LOL:

Muoks. repäisykipuja myös, kun aivastaa! Kuten plussakierrossa! (y)
Mulla on vasta dpo 5, mutta viime kierrossa kn nousi myös ylös ja muuttui kivikovaksi samoihin aikoihin. Negakierroissa ei ole näin kovaksi muuttunut, kovaksi kylläkin mutta ei näin kivikovaksi. Mutta kerta se on ensimmäinenkin, eihän tämä 100% varmaa plussaa tarkoita mutta toiveet on korkealla :rolleyes:
 
Uni:
Tuntui aika oudolta kun näin viime yönä unta, jotta löysin pussukasta, jossa raskaustestejä on, ovulaatiotestin. Yhden paketin oon ovulaatiotestejä aikaisemmin ostanut ja käyttänyt kaikki pois. Nyt unessa kuitenkin löysin ja testasin ja sieltä ovisplussa tuli heti. Sit unessa miehelle totesin, ettei meidän varmaan tarvii ovistestejä ostaa, kun näin selkeillä oireilla ovis yleensä tulee. No uni hyppäsi testissä sit kuukauden eteenpäin ja raskaustestissä oli vahvat tuplaviivat. Taitaa olla aika voimakkaat vauvahaaveet, kun noin unet tulevaisuuteen ennustaa ☺.
Ovis tuloillaan vasta lähi päivinä, eikä ole tarkoitus testailla, ei edes testejä kotona.
 
En tiedä. Tuntuu tosiaan herkästi tulevan jotain näkyviin. Liekö viivanpaikkaa tms.
Nää on kamalan kehuttuja ja luotettuja testejä, paitsi sitten meille useamman vuoden yriträneille ne suoraan sanoen vittuilee kunnolla viivanpaikoillaan :cautious: (Toivottavasti nyt olisikin haamu ja turhaan parjaan testejä :love:)


Ovistesteilijät; mä saan aina menkkojen aikana/3pv niiden jälkeen lähes plussan tummia viivoja, joiden jälkeen ihan valkoisia kunnes siellä kp 10-14 tienoilla alkaa taas tummeta (y)
Olisihan nuo cb:n luotettavimpia, mutta minun nuukuus ei suostu niitä ostamaan kuin alennusmyynnistä tai ennen inseminaatiota :sneaky:
 
Mäki mietin sitä clearbluen testiä, mut onko sekään yhtään sen luotettavampi, jos on kovinkin yleistä että pcosin takia ovistestit elelee omaa elämää :ROFLMAO: Joo, kai se on vaan jännäiltävä. Ja parin viikon päästä ehkä testailla raskaustestilläkin :whistle: Joko oot saanut ajan sinne polille? :)
No hitto en! Tuskastuttaa, muttei auta kuin odottaa. Mies kävi viemässä näytteen reilu viikko sitte. Odottavan aika on pitkä :giggle:

Niin, mut käsittääkseni monet pcos-ihmiset käyttää ja luottaa cb, ettei se näyttäis mitää vääriä. Vai onko ne tarkoittanu sit sitä joka analysoi lh piikkejä ja sit siihen vaa ostetaan lisää tikkuja joita syötetään siihen. Tiiätkö mistä puhun?
 
  • Tykkää
Reactions: pikkuhaave
Aamulla valkovuodon seassa oli nuppineulan pään kokoinen veritahra. Toiveet heräs ja nyt ärsyttää, kun pettyminen pelottaa niin kovasti. :cry: vasta Dpo6, tiedän kyllä, että tuskin se kiinnittymistä voi vielä olla. Eikös se tapahdu parin päivän päästä vast yleensä? Näin ainakin esikon kanssa kävi..ja ovispäivä on satavarma.

Varmaan pms-oiretta nyt ilmassa, kun surettaa kuin kovin :rolleyes:
 
Eilen illalla olin taas vähän huonovointinen ja tietysti alkoi mieli laukata ja analysoida oireita koko ajan. Hirveän piinan saa tää oviksen jälkeinen aika kyllä aikaan välillä vaikka kuinka pitäisi pään kylmänä. Mulla siis yhä menkkamaista kipua ja huonoa oloa.

Mut sit tajusin että mulla on ollut saman tyyppisiä oireita monessa muussakin kierrossa. Että huonovointisuus tulee oviksen jälkeen lähinnä väsymyksen, stressin ja ylianalysoinnin tuloksena. Monta kertaa ollut nää samat oireet ja aina nega (paitsi viime kierrossa oli heikko plussa joka sitten viikkoa myöhemmin päättyi ruskeaan klimppiseen vuoroon ja kohtutulehdukseen).

Mut siis. En usko yhtään että oon raskaana. Olo helpottui heti ja yritän pysyä nyt siinä ajatuksessa. Menkkojen pitäisi alkaa ti jos kierto pysyy n. 30 päivässä. Mut jos myöhäisen oviksen takia kierto pitenisi niin viimeistään ens viikolla to.

Viikonloppuna pakko yrittää ottaa rennosti ja keskittyä ihan muuhun.

Suunnitellaan tässä kissan ottamista. Minä ja lapsi ollaan tosi innoissaan. Mies alkaa myöntyä jo hiljalleen. Onhan siinäkin taas lisää työtä mut toisaalta myös hoivan kohde. Ja lapsi saisi leikkikaverin. Mulla ollut siis useampia kissoja ennen lapsen syntymää eli toki olen tietoinen että siinä on myös hommaa.
 
Vaikuttaa lupaavalle!

Täällä kans paljon valkovuotoa ja nippailuja alavatsalla. Tosin, dpo7 vasta. Maltoin olla vielä testaamatta, kun ei siinä mitään vielä kuitenkaan näy :rolleyes: Josko huomenna sit jo hätähousuilisi :giggle:

Luin vanhoja keskuteluja plussakierrosta, olin varma ettei ollut tärpännyt, mutta niin vain olikin. Yllätys itselle, herkistyin ihan asiasta. En yleensä oo mitenkään herkkä persoona. :LOL:

Muoks. repäisykipuja myös, kun aivastaa! Kuten plussakierrossa! (y)
Täällä menossa dpo8. Dpo6/7 oli pahoja repäisykipuja. Tänään vähän enemmän valkovuotoa, nippailua oikealla puolen ja alaselässä polttelua.
Epäilisin, et pms-oireita jälleen, koska on aika ns. tyhjä olo. Mielialanvaihtelutkin on suuria ja pinna ollu kireällä 4pvä. Menkkoja odotellessa, pitäis alkaa 6-8pvä päästä.Kohdunnapukkaa kova ja alhaalla (olettaisin, kun tuntu niin hyvin) eli eikö luulis, et se ois ylhäällä, jos ois raskaana? (n)
 
Voihan se @Effis olla kiinnittymisestäkin, noin viikon kohdalla pitäisi tapahtua.

@Kasikuus mennään siis suht samoissa kierron osalta! Esikoisen tärppikierroksella olin kans maani myynyt, ettei vaan oo tärpännyt, mut niin olikin!

Itse en oo kohdunnapukkaa koskaan kokeillut, en tiedä edes onnistuisko analysoida, kun on tehty x2 loop.
 
@Lennis No jospa vielä olis toiveita ja esim. tuo kohdunnapukka ei kertois mitään o_O Eka kertaa minäkin kokeilin, kun täällä siitä mainittiin ja mitä googletti, ni osas siitä päätellä, että alhaalla se ainakin on. Mut ei mulla kyllä toiveet kovin korkealla ole, ettei tipu korkealta :unsure:
 
Täällä menossa dpo8. Dpo6/7 oli pahoja repäisykipuja. Tänään vähän enemmän valkovuotoa, nippailua oikealla puolen ja alaselässä polttelua.
Epäilisin, et pms-oireita jälleen, koska on aika ns. tyhjä olo. Mielialanvaihtelutkin on suuria ja pinna ollu kireällä 4pvä. Menkkoja odotellessa, pitäis alkaa 6-8pvä päästä.Kohdunnapukkaa kova ja alhaalla (olettaisin, kun tuntu niin hyvin) eli eikö luulis, et se ois ylhäällä, jos ois raskaana? (n)
Mä just ronkin tuossa siitä veritäplästä heränneiden toiveiden vuoks. Oli kova ja matalalla, lueskelin että raskaana se yleensä ois korkeella ja pehnee. Vaan kukapa siitä näillä dpoilla tietää. Vielä ois 4 päivää aikaa, ennen kuin vois järkevällä todennäkösyydellä nähdä testissä mitään.
 
Mä just ronkin tuossa siitä veritäplästä heränneiden toiveiden vuoks. Oli kova ja matalalla, lueskelin että raskaana se yleensä ois korkeella ja pehnee. Vaan kukapa siitä näillä dpoilla tietää. Vielä ois 4 päivää aikaa, ennen kuin vois järkevällä todennäkösyydellä nähdä testissä mitään.
Jahas, vahingossa tuli hauska reaktio, eikä saa pois :(
Ei pitäis lukea mitään, kun tulee vainoharhaiseksi :mad:
 
@Wintersun mitä teille seuraavaksi tehdään ja milloin :)

Meillä ensikiertoon vielä IUI ja alkuvuonna sitten IVF kun saadaan rahaa hieman enemmän säästöön.
saadaan lähete julkiseen IVF:ään, niin ei ole ihan niin hintava, vaikka haluaisin kyllä toimia tuolla felicitaksessa kun meillä ihanat hoitajat ja lapsettomuusneuvoja siellä :notworthy:
 
Mäkin teen nyt ku:sta oppineena ainakin pari päivää menkkojen alkamisen jälkeen.
Tää on iha kamalaa.. en oo pitkää aikaa ees ajatellu et kävis näin :cry:
Sillo joskus kun oli nuori ja naivi, niin ajattelin et joo puolenvuoden sisällä raskautuu, luultavasti yks keskenmeno saattaa tulla ja sit onnistuu.. nyt elän vaa kk kerrallaa ajatellen et koska sais sen plussan, ilman et oon enää ees ajatellut ettei plussa testissä välttämättä tarkoita onnistuvaa raskautta :unsure:
 
Moips! Oon tosiaan ihan tietämätön näist kaikist asioista mut vauvakuume on kova ja kovasti alotettiin yrittämään. Mulla oli ovulaatio 26.9 niin kuinka pian vois tehdä testin mikä vois näyttää plussaa?:unsure:
Mulla oli samana päivänä ovis (y)
Mä itse meinaan testata dpo 11 eli ens maanantaina :) itse oon ennen saanut plussan jo dpo 11, mutta se on niin henkilökohtaista kuinka nopeasti hormonit erittyy (n) ja varmaan riippuu myös mikä dpo kiinnittyminen tapahtuu :)
 
Mulla oli samana päivänä ovis (y)
Mä itse meinaan testata dpo 11 eli ens maanantaina :) itse oon ennen saanut plussan jo dpo 11, mutta se on niin henkilökohtaista kuinka nopeasti hormonit erittyy (n) ja varmaan riippuu myös mikä dpo kiinnittyminen tapahtuu :)
Tuuthan kertoo sit miten kävi!! Ehkä mäkin yritän pinnistellä sinne asti:eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-Love
Pakko purkaa vähän tuntoja jonnekin, toivottavasti joku jaksaa lukea... Sori jo etukäteen, tulee pitkä viesti...

Kävin tänään yksityisellä lapsettomuus ja hedelmällisyysasioihin erikoistuneella gynellä. Sainkin paljon selvyyttä omaan tilanteeseen, vaikkakaan ei niin positiivista. Mut lääkäri oli ihana ja käynti oikein hyvä kun sain niin paljon tietoa ja varmuutta asioihin joita olinkin epäillyt. Kukkarossa tuntui kyl hiukan mut päätin et tää on asia johon nyt vähät rahani laitan, säästän sitten muusta...

Eli mun munasarjoissa oli havaittavissa et eivät toimi enää ihan täydessä terässä. Munarakkuloiden määrä oli vähentynyt selkeästi, oli niitä toki vielä ja raskaaksitulo on mahdollinen, mutta toiminta selkeästi hiipumaan päin. Lääkäri sanoi et jos haluan tulla raskaaksi niin aika on nyt (oon siis 34) ei esim. 40-vuotiaana ole enää kohdallani mahdollista. Tää on myös lyhyeen kiertoon yks selittävä tekijä. Hedelmällisyys siis laskee kaikilla 30 ikävuoden jälkeen, minulla ikätasoon nähden vähän enemmän, ei kuitenkaan hälyyttävää vielä.

Ovulaatio ilmeisesti tapahtuu luomusti joka kuu koska saan ovisplussan testiin ja menkat säännölliset. Ovis ei ilmeisesti oo kuitenkaan ihan kunnollinen koska kierto jää niin lyhyeks, eikä oo limoja tms. Eli alkukiertoon tarvitaan apuja et ovis saatais kunnolliseksi. Sain siis letrozolit nyt käyttöön ja ne pitäisi aloittaa tänään kun kp 3. Koska mulla alkaa menkat aina ihan hulahtamalla, ei mitään tiputtelua, niin keltarauhashormoonin syöminen ei luultavasti kohdallani auta, vaan siirtää vaan vuotoa vaikka munasarjat on jo uudessa kierrossa. Jos raskaus alkaisi kun saatais ensin toi kunnon ovis, niin keltarauhanen siinä tapauksessa luultavasti toimisi kohdallani kunnolla eikä vuotoa tulisi. Mut tiedä sitä sitten.

Vähän arveluttaa toi letrojen aloitus mut kaipa on koittamisen arvoista? Luomusti voin tulla raskaaksi myös mut mahis alentunut selvästi. Ja kun aikaa ei tosiaan mitään vuosia enää ole. Jos aloitan ne niin ensi viikolla pitää käydä ultrassa ettei ole kypsynyt monta rakkulaa.. Ja jos on, niin sitten se kierto taas menetetty. Pää ihan sekaisin(n) Jos täällä jollain vinkkejä tai kokemuksia letrozolista niin otan kiitollisena vastaan ❤
 
On: ihan järkyttävät jomotukset, niinku ois menkat menossa. Tosiaan dpo7. Jos tää onkin hyvä merkki, alkio kiinnittyy? Tuntuu kuin porautuisi kohdun seinään :LOL:
Poden valtavaa halua tehdä yhden testin!
Jos huvikseen tekisi? :whistle: Niitä ei vaan ole niin paljon, että riittäisi sitten kriittisille päiville :ninja:
 
Mun oireet tässä kierrossa:
dpo1-5: ei muuta kuin vähän limaa pari ekaa päivää; alapää herkkänä eli haluttaa vaikka ovis meni jo.
dpo 6: vähän repäisykipuja.
dpo 7: alkoi illalla kuukautismainen kipu, pahoinvointi ja hurjat repäisykivut esim aivastaessa sekä paineen tunne alavatsalla.
dpo 8: ei enää eilisen vertaisi "oireita"; vain vähän repäisykipuja nopeasti liikahtaessa esim autosta noustessa.
dpo 9: ei oikeastaan mitään ihmeellistä; edelleen samaa herkkyyttä alapäässä kuten oviksen jälkeen ollut koko ajan. Vähän pahoinvointia.
-> testit negaa dpo 8 ja 9. Raskauteen en usko. Yksi hyvä merkki mulla, kun verensokerit aamulla on hyvät. Maaliskuun kemiallisessa ne pomppasi HETI reilusti yli sallitun.

Kai sit silti pitää testailla, vaikkei plussaa varmasti tule. TIetysti se olisi hieno yllätys...
 

Yhteistyössä