Haaveena vauva 2020

Viestiketju alueella 'Vauvakuume' , aloittaja Purrri, 07.03.2019.

1. Haavejuttu

Haavejuttu Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.11.2017
    Saadut tykkäykset:
    530
    Semmoset menkkapoltteet aamusta alkaen että eiköhän ne menkat ala parin päivän päästä :poop:

• En tykkää En tykkää x 8
    • List
  2. Kasikuus

Kasikuus Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    43
    Mä en tiedä mitä tekisin :( Mulla vaan polttelee koko ajan. Ei edelleenkään olo, et menkat alkaa. Ja laskin tuossa mun kierrot uusiksi ja idioottihan minä olen. Mun kierto onkin 27-30pvä ja nyt menossa 28pvä, dpo14. En uskalla testiä tehdä, koska nega on mulle henkisesti raskaampi, kuin menkat.
    Äsken tunsin kun valahti ja ajattelin, et noni, tervetuloa jälleen menkat. Äkkiä vessaan, mut se olikin aivan kirkasta nestemäistä valkovuotoa (n)

Muille tsemppiä myös uuteen kiertoon tai odotteluun, jospa se nega muuttuisikin plussaksi :love:

3. Kasikuus

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    43
    Ja toinen valahdus olikin sit jo kunnon menkat. Eli kp1 alkoi :unsure: Taidan unohtaa hetkeksi vauvahaaveet, on tää kyl jotenkin henkisesti aivan liian raskasta itelle ainakin.

• En tykkää En tykkää x 14
    • List
  4. W.we

W.we Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    381
    Voimia sinne :cry: tänne saa tulla aina avautumaan, saa vertaistukea kuinka pettymykseen :love: kyllä meidän kaikkien vuoro joskus tulee ja saadaan omaa pientä jälkikasvua (y)

5. Kasikuus

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    43
    Kiitos :love:
    Kyllä tämä pettymys tästä varmaan väistyy, kun menkat ohi ja sit ollaan taas erimielellä.

Kukas täällä puhui jostain vitamiineistä (?) mitä mies syö ja siittiöt huomattavasti parempia? (n) Vois vaan miehelle ehdottaa, et mitäs jos vaikka popsis vähän vitamiinejä :whistle:

6. KukkaSosuli

KukkaSosuli Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.04.2019
    Saadut tykkäykset:
    110
    Tsemppiä kovasti! Tauko on aina ok ja tuu ehdottomasti tänne purkamaan!
    Saksanpähkinän kerrotaan olevan hyväksi miehillä tässä asiassa. Jotku tais syödä foolihappoa tai monivitamiinia. Meillä mies syö noita pähkinöitä ja monivitamiinia

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  7. Lina87

Lina87 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    Joo ja jatkaa huutamista ennenku oikeasti alkaa vuoto :D laitoin jo kupin kun oli taas tuhrua. Siinä ja tässä onko kp1 mutta merkkaan nyt niin. Uuteen yritykseen sitten vaan! Kerrohan miten siellä tilanne etenee :)

8. W.we

W.we Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    381
    Pyyhkiessä vähän jää paperiin, mutta ei vielä kp1 vuotoa. Mulla tää aikavahvasti merkkaa huomiselle punaisiapäiviä, kun hormonaalinen päänsärkykin on alkanut...
    Mennään tässä kuussa inssiin taas vaihteeksi kun saan selvitettyä koska kp1, niin soitan felicitakselle (y)

9. Koodikissa

Koodikissa Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    22.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    23
    Mä täällä oottelen ovulaatiota, toistaiseksi tummin viiva tänään mutta silti ihan sama vaikka ovuloisin koska menkkoihin on se 9pv enää. Pääsy lapsettomuushoitojonoonkin siirtyi joulukuulle huonojen veriarvojen takia.

10. Ensikertalaisenaa

Ensikertalaisenaa Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    1
    Onko täällä jollain ollu oikeesti haamujen haamujen haamu joka näkyy vaan ku oikee vääntää ja kääntää liuskaa ja sijottaa oikein valoon..? Ja viel vahvistunu siitä?

11. Effis

Effis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    96
    Mulla predictorissa tässä kierrossa (y)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  12. Pampula3

Pampula3 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    28
    Täälläki kaivattais taas vertaistukea:(

Eka letrozol kierto menossa ja tänään kp 9. Kävin ultrassa ja kohdun limakalvo oli erittäin hyvännäköinen ja kolmikerroksinen. Toiselta puolelta löytyi 17mm folli ja kaikki näytti oikein hyvältä, ovis luultavasti jo parin kolmen päivän päästä. Ja sitten se mutta! Toiselta puolelta löytyi samanlainen 17mm folli. Yleensä tää ois letroissa juurikin se hyvä tulos, mutta mun kohdalla ei. Kaksosraskaus mun kohdalla on ehdottomasti kielletty edellisten hätäsektioiden ja niissä todetun ohuen kohdunseinämän vuoksi. Toisaalta nyt ois edes jonkinlainen todennäköisyys et edes toinen hedelmöittyy, mut toisaalta myös riski et molemmat hedelmöittyy ja sitten raskaus jouduttaisiin keskeyttämään. Tuntuu väärältä ottaa tietoisesti sellainen riski. Joten tämä kierto siis luultavasti menetetty eikä päästy edes yrittämään:(. Meidän piti yrittää tätä kolmatta ja viimeistä lasta tämä vuosi, joten aika käy vähiin jos mies ei suostu yrittämään enää kauempaa. Siksi tuntuu pahalta hukata tämäkin kierto.

Lääkäri sanoi että päätös yrittämisestä jää meille, eli ei sitä kieltänyt. Todennäköisyys et molemmat hedelmöittyis ei kai kovin suuri ole, mutta uskallanko ottaa tietoista riskiä? 7 yk takana enkä ole tullut raskaaksi vaikka olen ovuloinut. Joten en tiedä kuinka suuri todennäköisyys mun raskautumiselle on muutenkaan kun munasarjatkin jo hiipumaan päin. Ja mitä vaihtoehtoja mulle jää jos luomusti ei onnistu ja letroilla monisikiöriski? Mies ei suostu lähtemään sen enempää hoitoihin. Ja lääkärin mukaan mun munasarjoilla tämä riski on kohonnut myös ihan luomusti, että yhdessä kierrossa tulee helpommin 2 munasolua. Oon ihan neuvoton...

13. Mahaotus

Mahaotus Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    166
    Tilasin tänään B6 50 mg vitamiinia. Tosta B6 luin ulkomaalasilta sivuilta että monilla on auttanut raskautumiseen, varsinkin niillä keillä on lyhyt luteaali. Varmuutta en vielä saanut kannattaako syyä vasta oviksen jälkeen vai ennen mutta luenpa siitä vielä :ROFLMAO:
    Toinen mitä tilasin oli joku siveydenpuu uute mikä auttaa tasapainottamaan hormonitoimintaa/koko kuukautiskiertoa :geek:

Lisäys: luin myös näistä muutamia tosi hyviä kokemuksia ihan suomalaisilta keskustelusivuilta! Vaikka ikinähän ei tiiä auttaako noi oikeasti vai onko sattumaa ollu mut voi yrittää :geek::)

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
    Viimeksi muokattu: 09.10.2019
  14. HMami

HMami Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.06.2018
    Saadut tykkäykset:
    16
    Mulla oli edellisessä raskaudessa juurikin haamujen haamu eka testi, meni reilu vko ennen ku rupes oleen kunnon punainen viiva testissä. (y)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  15. Kasikuus

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    43
    Ja siis minähän olen täällä jo niin epätoivoinen, että varasin ajan osteopaatille (meidän kaupungin parhaalle) vain, koska siellä on useampi lapsettomuudesta kärsivä nainen käynyt ja kas kummaa, ku sen jälkeen on tärpänny :cautious: Sain ajan vasta 28.10 ja flon mukaan ovis olis 23.10, eli liekö on apua vielä tähän kiertoon (n)
    Siitä on kuulemma apua myös runsaisiin menkkoihin. Saas nähdä onko siitä mitään apua minulle, ei tekis mieli turhaan maksaa niin isoa summaa :ROFLMAO:

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  16. Ilona Eloisa

Ilona Eloisa Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    13
    Mulle vois päivittää kp-listaan tänään 9.10 kp 1/30.

Näitä menkkoja oon tosiaan jo muutaman päivän odotellut, mutta huhhuh millainen hormonimyrsky tuli ennen kivun ja vuodon alkua. Raskauden alkaminen olisi kyllä ollut erittäin epätodennäköistä, koska viime kuussa yrityskertoja onnistui tasan yksi. Nyt oonkin vähän lannistuneissa tunnelmissa, että mistä lähtökohdista lähtisin puhumaan miehen kanssa jotta hän ymmärtäisi ottaa osaa tähän yritykseen aktiivisemmin sillä ainoalla tavalla jolla hän voi tähän vaikuttaa. Itsellä hartioilla tässä vauva-asiassa sitten se kaikki muu..

17. Lennis

Lennis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.01.2015
    Saadut tykkäykset:
    145
    Missä menkat?! Oireita on, että alkaisi pian. Odotin jo tänään alkavaksi, ei vaan näy (n)
    Kevään mittaan katsoin tässä kiertoja, niin kyllä ne on välillä venyneet 34 päivään. Ei oo paljon luottamista omaan kroppaan.

18. Lennis

Lennis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.01.2015
    Saadut tykkäykset:
    145
    Letroista en kyllä mitään tiedä, mutta miten iso riski se olisi sitten kaksoisraskauteen? Vaikeita päätöksiä nämä :confused:

19. Keltasirkku-

Keltasirkku- Jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.05.2019
    Saadut tykkäykset:
    44
    Tsemppiä @Pampula3 päätöksen tekoon! Ei oo kyllä helppoa miettiä noita.

Täällä on taas ovistikuttelut aloitettu, kun flow ennustaa ovista sunnuntaille. Oli limatkin oudon keltaisia tänään. Meillä on nyt yk 6 meneillään. Ei oo yhtään värähtänyt koko aikana yksikään raskaustesti vaikka syystä tai toisesta oon joka kierrossa päätynyt vähintään yhden tekemään. Kauhea huoli totta kai on, että voinko tulla ollenkaan raskaaksi ja pitää vielä 7kk melkein odottaa ennenkö voi alkaa hoitoihin ja tutkimuksiin hakeutua. Joskin tämän kierron jälkeen soitan itselleni ajan gynelle ja papaan ja mies saa käydä simpat analysoituttamassa. Mutta koville kyllä ottaa ja sitä miettii, että miksi en tule raskaaksi vaikka meillä osuu tallettelut hyvin kun koti-insseillä kuitenkin mennään. Olen taas uniakin nähnyt ties miestä rattaiden shoppailusta ja kaikesta, ei oikeen helpota asiaa.

Kovasti jaksamisia ja haleja kaikille teille, joilla on ollut nyt vastoin käymisiä <3. Tosi kurjaa lukea km, kkm ja ku uutisia kun kaikille toivoisi vain hyviä plussia, mitkä pysyy mukana.

20. Helmiina1978

Helmiina1978 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    321
    Kuulostaa just kohtalon ivalta. Eihän se tuplaraskauden riski kovin suuri ole, mutta ymmärrän tuskasi. Sitä miettii, että jos ne molemmat irtookin ja sit muka molimmista raskaus alkaisi. Olishan se aika lottovoitto.

21. marrrsipaani

marrrsipaani Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.09.2017
    Saadut tykkäykset:
    74
    Ääh, tsemppiä kaikille uuteen kiertoon joutuneille. :cry:

Mä ostin tänään noita raskausmonivitamiineja. Olin menossa hakemaan ihan vaa monivitamiinia, ni aattelin, et miksen sit tommosta ostais. Söin esikoisen raskausaikana. :)

Alavatsa kipuilee ajoittain, mut se on mulle aika perus. En jotenki jaksa uskoa, että tässä kierrossa jo tärppäsi. Dpo 5 tosin vasta. (y)

22. Pampula3

Pampula3 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    28
    Kiitos tsempeistä ❤️
    @Lennis @Keltasirkku @Helmiina1978

Päätettiin nyt yhteistuumin jättää yritys hetkeksi kokonaan. Eli tämä kierto ainakin jätetään väliin. Mulle kaksosraskaus ois hengenvaarallinen ja kun tuolla yläkerrassa kaksi lapsukaista tuhisee niin en voi ottaa riskiä. Kukaan ei tässä kohtaa voi ennustaa kuinka suuri tuo riski lopulta mun kohdalla on, mut koska täs kierros kaikki näyttäis olevan kunnossa niin molemmilla munasoluilla omansa 20% todnäk. et hedelmöittyy. Vaikkakin ihan teoreettinen luku, niin silti. Kaikkein raskainta ois tehdä keskeytys jos just kohtalon ivalla molemmat hedelmöittyis. Sitä riskiä en vaan voi ottaa. Tylsää on vain se et joudun kyllä viel tikuttelee ovista, niin et saadaan tästä letrokierrosta taas jatkoa ajatellen arvokasta tietoa, vaikka ei sitä ovista nyt pystytäkään hyödyntämään.

Asetun hetkeks takia-alalle. Mielellään kävisin lukemas teijän muiden kuulumisia mut ajattelin et oman mielen hyvinvoinnin kannalta ois hyvä pitää nyt ihan kokonaan taukoa täältä, yritän ainakin :) Älkää listasta kuitenkaan poistako. Ja kun palaan, on täällä varmaan ihan tyhjää kun kaikki ovat toivon mukaan plussanneet :love:Joten peukut ja tsempit kaikille, toivotaan isoa plussa-aaltoa (y)

• Tykkään Tykkään x 5
    • Ihana! Ihana! x 3
    • List
  23. Ilona Eloisa

Ilona Eloisa Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    13

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  24. Lennis

Lennis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.01.2015
    Saadut tykkäykset:
    145
    Tänään tein sit sen viimeisen testin. Kp 28/28-34. Eilen en tehnyt. Ehkä dpo14, mutta voi olla paljon vähemmän. Elättelin toiveita myöhäisemmästä ovulaatiosta, kun en tikuttanut.

Mitä sanotte? :rolleyes:

https://aijaa.com/7H36tc

• Ihana! Ihana! x 17
    • Tykkään Tykkään x 3
    • List
  25. pallomaha123

pallomaha123 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.05.2017
    Saadut tykkäykset:
    19
    Täällä plussattu, la 21.6