Haaveena vauva 2020

Tää on kyl ihan mahdotonta, vaikka menkat vaan pari päivää myöhäs jos sitäkään niin toivoo niin paljon et ois raskaana vaikka dpo tienoilla olin varma ettei täs kierros onnistu. Varsinkin ku on stressaava elämäntilanne päällä. Hyvin voi olla vaan siitö johtuen myöhässä mut kyllähän täs toivo herää. Varsinki ku tänään heräsin tunteeseen et nyt ne menkat kyllä alko, mut ei mitään oo tullu vieläkään...
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Onko kaikki piinalistalla olevat tikuttanut oviksen vai meneekö osa myös arvion mukaan? Mun piti tästä kierrosta alkaa tikutteleen ovista, mut laiskana en oo saanu ees tilattua testejä. Enskierron mies on työreissussa oviksen aikaan, mutta jos tammikuun oviksen koittais bongata :) sitten vois itekki piinalistalle liittyä. Toki jos nyt tästä kierrosta tärppäis ni en vielä uskalla tilata testejä :whistle:
Mä oon tikuttanut tai käytän tota hedelmällisyyslaitetta.
 
  • Tykkää
Reactions: SwanDeSol
Järkyttävä päänsärky :confused: Vv tulee kans vaikka muille jakaa, taaas kerran. Johan sitä on tässä 5pvä valunut ja tänään alko oikein valahtelee kunnolla ja koko ajan luulin, et joko ne menkat muka alko ja ihan liian ajoissa. Mut eipäs alkanut. Taas ois oireita, et ois muka raskaana, mut jos mennään samalla kaavalla kuin aiemmissa kierroissa, ni nää on jotain valeraskaus oireita :ROFLMAO::ROFLMAO: Ainut erilainen tässä kierrossa on tuo vv, joka alko jo dpo6-7. Yleensä alkaa 3pvä ennen menkkoja.
 
Tervetuloa! Kiva saada tänne muitakin "vähän vanhempia esikoisen yrittäjiä". Itse olen siis 31v, mutta tuntuu että on jo iällä, kun monet kaverit teki lapsia jo kun oltiin 20v ja nehän on jo vaikka miten isoja. Minkä ikäinen mies sulla, jos saa udella? :) Ja onhan täällä moni kertonut, että on tärpännyt jo ekasta joten ihan mahdollista se on!

On kyllä aivan ihana plussatsunami menossa ja paljon kesävavvoja tulossa!:love:
Mä kans huomaan itsessäni samaa kauhistelua tämän ikäni (kohta 31) suhteen. Mut toki mulla on se PCOS missä pitäs olla hyvin aikaa munasolujen suhteen.


Meille tuli vihdoin aika lapsettomuuspolille viiden viikon päähän!!!! Voi jestas miten hienoa kun ei tarvitse käydä tarkastelemassa postilaatikolla koko aikaa vaan saa rauhoittua tuota aikaa odottelemaan.

Sit rupesin miettimään että miten mun kannattais aloittaa menkat teroluteilla. Tietääkö joku milloin joulusulku on?
 
Viimeksi muokattu:
Tää on kyl ihan mahdotonta, vaikka menkat vaan pari päivää myöhäs jos sitäkään niin toivoo niin paljon et ois raskaana vaikka dpo tienoilla olin varma ettei täs kierros onnistu. Varsinkin ku on stressaava elämäntilanne päällä. Hyvin voi olla vaan siitö johtuen myöhässä mut kyllähän täs toivo herää. Varsinki ku tänään heräsin tunteeseen et nyt ne menkat kyllä alko, mut ei mitään oo tullu vieläkään...
Testasitko?
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali
Tää on kyl ihan mahdotonta, vaikka menkat vaan pari päivää myöhäs jos sitäkään niin toivoo niin paljon et ois raskaana vaikka dpo tienoilla olin varma ettei täs kierros onnistu. Varsinkin ku on stressaava elämäntilanne päällä. Hyvin voi olla vaan siitö johtuen myöhässä mut kyllähän täs toivo herää. Varsinki ku tänään heräsin tunteeseen et nyt ne menkat kyllä alko, mut ei mitään oo tullu vieläkään...
Mulla on vähän sama tilanne sen suhteen, että kaiken todennäköisyyden mukaan ei pitäis millään olla tärpänny ja tosi stressaavaa aikaa on ollu. Mut nää oireet vaan lisääntyy. Raskaus on tietysti aina mahdollista jos ehkäsyä ei käytä mutta silti tässä on kyl niin epätodennäköistä. Joudun kuitenkin viikon vähintää oottaa enneku oon asiasta viisaampi. Jos raskaus ei olis mahdollinen, olisin menny jo lääkäriin näitten oireitteni kanssa. Ja vaikka plussa tuliski nii sit täytyy kyl varata gynelle heti aika, koska epäilen että jotain voi olla pielessä.. inhottavaa tällänen kun pitää vaa oottaa :unsure:
 
Ehkä ihmiset ei vaan jotenki osaa nähdä oman pään ulkopuolelle, jos ei ole ite kokenut niin ei ymmärrä.
Tosin kyllä mä jo varmaan 10 vuotta sitten ajattelin, kuinka kamalaa olisi menettää vauva, oli se sitten viikoilla 40 tai 12. Tottakai itellä helpottaa se, että ikäänkun koen että en ole menettänyt fyysisesti yhtäkään vauvaa, koska luultavasti kaikki ollut tuulimunia.

Ollaan me naiset vaan niin vahvoja!
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Järkyttävä päänsärky :confused: Vv tulee kans vaikka muille jakaa, taaas kerran. Johan sitä on tässä 5pvä valunut ja tänään alko oikein valahtelee kunnolla ja koko ajan luulin, et joko ne menkat muka alko ja ihan liian ajoissa. Mut eipäs alkanut. Taas ois oireita, et ois muka raskaana, mut jos mennään samalla kaavalla kuin aiemmissa kierroissa, ni nää on jotain valeraskaus oireita :ROFLMAO::ROFLMAO: Ainut erilainen tässä kierrossa on tuo vv, joka alko jo dpo6-7. Yleensä alkaa 3pvä ennen menkkoja.
Tsemppiä sulle näihin tuntemuksiin:eek: Mä mietin onko mullaki jotai valeraskautta vai mitä hemmettiä:ROFLMAO:
 
Peukkuja @Shibali @Kasikuus ja muut piinailijat! Täällä kans "viimeisiä" piinapäiviä vietellään. Pahalta näyttää, että menkat alkaisivat, kun eilen ja tänään vähän tiputellut - tosin hyvin niukasti ja vähän liian aikaisessa :confused: Testi tänä aamuna oli negatiivinen :( Dpo ehkä 10-11, en ole tikuttanut ovista. Ehkä tässä vielä pienenpieni toivo on..
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali
Tsemppiä sulle näihin tuntemuksiin:eek: Mä mietin onko mullaki jotai valeraskautta vai mitä hemmettiä:ROFLMAO:
Mulla tainnut olla joka kk valeraskaus toukokuusta asti :D:ROFLMAO: Joka kk tulee lisää oireita ja oonkin todennut ne vain rajuiksi pms-oireiksi. MUTTA nyt tää hemmetin vv saa taas ajatukset laukkaa (n):sneaky: No jos ja kun menkat alkaa, ni jospa ensi kierron osaisi olla ajattelematta asiaa ollenkaan. Ehkä silloin olis mahdollisuuskin raskautua kun ei miettis jokaista oiretta ja stressais turhaan. Tsemppiä sinullekin loppukiertoon :love:
 
Peukkuja @Shibali @Kasikuus ja muut piinailijat! Täällä kans "viimeisiä" piinapäiviä vietellään. Pahalta näyttää, että menkat alkaisivat, kun eilen ja tänään vähän tiputellut - tosin hyvin niukasti ja vähän liian aikaisessa :confused: Testi tänä aamuna oli negatiivinen :( Dpo ehkä 10-11, en ole tikuttanut ovista. Ehkä tässä vielä pienenpieni toivo on..
Kiitos samoin :love: Toivotaan, että siellä ei menkat ala ja tän ketjun plussa-aalto jatkuisi mahdollisimman monen osalta :):love:
 
Mulla tainnut olla joka kk valeraskaus toukokuusta asti :D:ROFLMAO: Joka kk tulee lisää oireita ja oonkin todennut ne vain rajuiksi pms-oireiksi. MUTTA nyt tää hemmetin vv saa taas ajatukset laukkaa (n):sneaky: No jos ja kun menkat alkaa, ni jospa ensi kierron osaisi olla ajattelematta asiaa ollenkaan. Ehkä silloin olis mahdollisuuskin raskautua kun ei miettis jokaista oiretta ja stressais turhaan. Tsemppiä sinullekin loppukiertoon :love:
OI apua :ROFLMAO: Yritäppä siinä sitten olla miettimättä:ROFLMAO: Toisaalta aina poikkeavat oireet laittavat asiaa juuri miettimään että..o_O Joo kyllä tässä jännittää itsensä ja kaikkien muiden puolesta eli tasapuolisesti tsemppiä vielä kaikille:love:
 
@Mirella92 voi ei, on varmasti kyllä piinaavaa vielä viikko oottaa :unsure: mä niin toivon että sun oireet ois raskaudesta ja ois kaikki hyvin :love: Tsemppiä sinne kovasti!
Mun tapauksessa kyllä hyvinkin mahdollista et oisin raskaana kun ihan aktiivinen yrityskuukausi takana, mutta silti vaan ei oikein oo uskoo...

Ja @Kasikuus toi valeraskaus on kyllä aika kuvaava :ROFLMAO: viime kierrossa mulla oli selkeesti se kun oli niin ihme oireita. Menkat kummiskin alko ajallaan. Nyt on kans ihme oireita ja epäilen et ois valeraskautta taas mut sit toisaalta menkat on jo vähän myöhässä... Pakosta tässä toivo herää... Pidän myös kovasti peukkuja että sulla pian vaihtuis valeraskaudet ihan oikeeseen :love:

Kiitos @Hedvig peukuista! :) mäkin pidän sulle hurjasti peukkuja että menkat ei alkaiskaan vaan pikkuinen ois tarttunut matkaan :love: mäkin tein pe negatiivisen herkän testin, sillon oli joku dpo 11-12. mut yritän nyt malttaa oottaa torstaihin asti et testaan, sit luulis ainakin näkyvän jos jotain on masussa.
 
@Shibali Mullakaan ei ole uskoa raskauteen, vaikka talletukset osunut just eikä melkein. Mut aina sitä kuitenkin vähän toivo herää, kun oireita tulee ja sit tippuu korkealta, kun menkat alkaakin (n) Ihan mälsää :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Täällä nyt sit yks oire taas lisää, ku pientä lämpöä puskee päälle. Tää alkaa lähinnä jo huvittaa, et kui ihmeessä näitä oireita voi itelleen tällain tehdä :D:eek::LOL:
 
@Shibali Mullakaan ei ole uskoa raskauteen, vaikka talletukset osunut just eikä melkein. Mut aina sitä kuitenkin vähän toivo herää, kun oireita tulee ja sit tippuu korkealta, kun menkat alkaakin (n) Ihan mälsää :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Täällä nyt sit yks oire taas lisää, ku pientä lämpöä puskee päälle. Tää alkaa lähinnä jo huvittaa, et kui ihmeessä näitä oireita voi itelleen tällain tehdä :D:eek::LOL:
:LOL: joo, samaa mäkin oon tässä ihmetellyt kaikkine oireineni... et miten sitä onnistuukin näitä kaikkia itelleen kehitteleen... :ROFLMAO: Ootko jo miettinyt millon testailet ekan kerran? Mä täs pähkäilen et pitäskö sittenkin jo aiemmin kun to, mutta pelkään niin paljon että on nega et ehkä kummiskin haluun testata vasta kun pitäs ainakin jo jotain näkyy. Vaikka sit toki tippuu viä korkeemmalta...
 
:LOL: joo, samaa mäkin oon tässä ihmetellyt kaikkine oireineni... et miten sitä onnistuukin näitä kaikkia itelleen kehitteleen... :ROFLMAO: Ootko jo miettinyt millon testailet ekan kerran? Mä täs pähkäilen et pitäskö sittenkin jo aiemmin kun to, mutta pelkään niin paljon että on nega et ehkä kummiskin haluun testata vasta kun pitäs ainakin jo jotain näkyy. Vaikka sit toki tippuu viä korkeemmalta...
Eilen dpo10 testasin negan o_O Liian aikaista toivottavasti, koska menkat pitäis alkaa vasta pe. Ainakin aiempien lapsien kohdalla muistelisin, et olis plussa tullut vasta, kun menkat myöhässä. Mut kyl jotenkin niin vahva fiilis, et kyl ne menkat alkaa (n) Kyl mulle on jotenkin helpompi hyväksyä menkat, kuin se nega testi :unsure: Koko ajan tekis mieli kuitenkin testata.
 
@Nessu87 on kyllä kamalaa ja ajattelematonta käytöstä...:cautious:

Saako hiillostaa letroilijoita vielä, että tarviiko joku kierto mennä ultraan tarkistamaan onko kaksoisraskautumisen riskiä ?
Minä voin kertoa mun letroista! Eli mulla letrot käytössä vain kp 3, 5 ja 7, koska munasarjat muutenkin aktiiviset, letroilla vaan pieni ”boostaus”. Joka kerta (eli kaikki 2 :rolleyes:) on ennen inssiä ultrattu kp 10-12, että montako munasolua kasvanut. Tällä letro määrällä ollut kummallakin kerralla kaksi, yksi kuitenkin selkeästi isompi. Ekalla kerralla lääkäri sanoi, että moniraskauden riski on n. 2%, että hyväksytäänkö se tehdäänkö inssi. Totta kai halusin tehdä inssin, sillä koin että kun munasoluja on kaks, on raskautumisen todennäköisyys isompi, enkä todellakaan uskonutkaan että kaksi voisi hedelmöittyä kun tähän mennessä ollut saanut sitä yhtäkään :ROFLMAO: Eli joo, mulla kyllä ultrataan tilanne ja arvioidaan samalla koska inseminaatio kannattaa tehdä, eli en ole edes tarvinut ovista tikuttaa. Ja sitten kun annetaan se irroituspiikki niin senkään vuoksi en ole tikuttanut.

Argh, tiputtelu km:n jälkeen jatkuu. Sais jo loppua. Jos lasken kierron alkaneeksi siitä päivästä kun vuoto alkoi, niin ensi viikon alussa voisi olla ovis, jos tämä kroppa normaalisti toimii. En tiedä tikutanko ovista, vai yritetäänkö ilman. Todennäköisimpänä pidän sitä, että ne menkat tulee sitten muutaman viikon päästä ja lähdetään kolmanteen inssiin. Toivon että palaudun hyvin.
 
@SwanDeSol mä en oo tikuttanut ovista. Siksi en oo ihan varma päivästä. Oon käyttänyt Natural Cyclesiä ehkäisyyn eli mittaillut lämpöjä, jo melkein vuoden. Lämpöjen nousun ja oireiden perusteella siis bongailen ovista. Tikutteluakin kiinnostaisi ehkä kyllä kokeilla.

Nyt alkaa jotenkin tulla blaah-fiilis piinailun suhtee. Pieni vuoto sen kuin jatkuu. Eilinen oli muuten oireeton ja tänään aavistuksen menkkamaisia oloja. Tosin, mulla ei oo kyllä yleensä näin aikaisin oloja eikä tiputtelua eli on tää outo kierto kävi miten kävi. Menkkojen pitäisi alkaa pe tai la. Yleensä tulee kyllä tiputtelua 2-4 pv ennen. Nyt on tiputellu jo 3 pv + punertavaa vv 2 pv sitä ennen o_O
 
@Nessu87 on kyllä kamalaa ja ajattelematonta käytöstä...:cautious:

Saako hiillostaa letroilijoita vielä, että tarviiko joku kierto mennä ultraan tarkistamaan onko kaksoisraskautumisen riskiä ?
Mä kävin kahdessa kierrossa ultrassa, että saatiin varmistettua tehooko. Ensimmäisessä kierrossa söin 2,5mg/pv ja ei tehnyt yhtään mitään. Seuraavassa kierrossa 5mg/pv ja tarkastettiin ultrassa, että johtofollikkeli kasvoi tällä annoksella. Sen jälkeen ei ole ultria enää.

Niin ja siis meillä menossa nyt ovulaation induktiohoidot, ei inssi :)
 
Saako sinut @Unimaa siirtää plussanneisiin? Heinäkuinen? :)
Ei harmi vaan:( tää meni kesken ja nyt vihdoin uutta yritystä. Vuoto kesti 9päivää..mitenköhän ovulaatiolle käy, onko kellään kokemuksia että tuleeko ajallaan vai viivästyykö?

Onnittelut plussista, niitä ilmeisesti nyt tullut runsaasti:) Oon varmaan 6sivua jäljessä mutta yritän nyt kiriä kiinni.

Ja voisin tulla listalle eli kp 8/27
 
@W.we mulla toinen letrokierto menossa. Ekalla kerralla söin lääkettä päivät 3-7 ja ultrattiin. Oli kaks samankokoista follia ja meidän kohdalla päädyttiin suurentuneiden riskien vuoks yritystaukoon. Täs kierros söin nyt kp 5-9 ja nyt oli vain yks folli eli päästään täs kierrossa yrittämään. Katoin vaan et työvuorot menee oviksen aihoihin vähän ristiin miehen kanssa et saa nähä päästäänkö hyödyntämään... Mut nyt sanottin ettei tarvii enää seuraavissa letrokierroissa ultrata ellen välttämättä halua. Yksityisellä kun käyn niin ihan hyvä ettei tarvii joka kierros käydä.
 

Yhteistyössä