Haaveena vauva 2020

Pahoittelut @Unimaa :sick: tapaus kohtasta miten menkat tai ovis tulee km (syyskuu) jälkeen. Mulla km vähä sekotti kuvioita esim itel tuli menkat nyt 4 pvä myöhäs, toki mahollist et stressi ym vaikuttanu myös mutta esim mitään ovislimoi tai muit tintemuksii ei liioin tullu viime kierrost. Mut sit taas yhes raslaudessani tuli plussa tokas yritykses km jälkeen, näitä. Ni vaikee sanoo ku ollaan kaikki erilaisia kiertomme ja hormonien kanssa. Toivotavasti kuitenkin sun kierto tasaantuu pian:)
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

5.11.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Hipposka.......................kp 76/30
Tingeli...........................kp 53/34-36
Daana.......................... kp 53/23
FaBuu...........................kp 50/28
Mape19........................ kp 45/25
Retkunen......................kp 37/26-29
Vauvameille...................kp xx/28-35
HMami..........................kp 36/28
Jjenn.............................kp 36/30-31
Shibali.......................... kp 30/23-26
Amadecasa...................kp 29/34-55
Marilainen.....................kp 29/28
Helmiina1978...............kp 29/29
Mirella92.......................kp 28/34
Kasikuus.......................kp 28/28-31
Ilona Eloisa...................kp 27/30
Titi-Love.......................kp 26/28-30
Haavejuttu....................kp 25/29
Hope91.........................kp 23/32-37
Tiukuliina89.................. kp 19/31
Marrrsipaani..................kp 18/28
Koodikissa.....................kp 16/24
Veevavi..........................kp 16/26-28
mimmi92........................kp 15/30
taikinatonttu...................kp 14/28
nieve30..........................kp 13/30
Pampula3......................kp 12/22-26
Keltasirkku.................... kp 12/28-32
Minic..............................kp 11/28
Snanniska......................kp 11/28
rosemarie.......................kp 9/xx
Unimaa..........................kp 8/27
nessu87.........................kp 7/28
W.we..............................kp 3/25
vauvahaaveilija2396......kp 3/28-30


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Retkunen.....................dpo 21
Liisa85.........................dpo 10/11
Mom_89.......................dpo 10
Titi-Love.......................dpo 9
Elllla.............................dpo 8
Haavejuttu....................dpo 7
Amadecasa.................dpo 5
Tiukuliina89.................dpo 4
Marrrsipaani................dpo 3


★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Letroista: mulla kans ensimmäisessä letro-kierrossa annostus oli liian pieni, seuraavassa kierrossa tupla-annos oli sopiva. Ultrattiin molemmissa kierroissa useamman kerran, mutta nyt enää seuraavassa letro-kierrossa ultrataan yhden kerran (eli toinen kierto, jossa sama annostus).

@Mohan, minulla myös tuli varhainen keskenmeno lokakuun alussa, raskaushormoni ei ollut korkealla mutta se laski alle 10mg/u vasta kolmen viikon kuluttua keskenmenovuodosta. Kuukautiset alkoivat samoihin aikoihin kun raskaushormoni oli laskenut.
 
Letroista: mulla kans ensimmäisessä letro-kierrossa annostus oli liian pieni, seuraavassa kierrossa tupla-annos oli sopiva. Ultrattiin molemmissa kierroissa useamman kerran, mutta nyt enää seuraavassa letro-kierrossa ultrataan yhden kerran (eli toinen kierto, jossa sama annostus).

@Mohan, minulla myös tuli varhainen keskenmeno lokakuun alussa, raskaushormoni ei ollut korkealla mutta se laski alle 10mg/u vasta kolmen viikon kuluttua keskenmenovuodosta. Kuukautiset alkoivat samoihin aikoihin kun raskaushormoni oli laskenut.
Jep, oon tilannut jo uusia testejä, niin katsotaan kun ne saapuu vieläkö viiva näkyy.
 
Pahoittelut @Unimaa :sick: tapaus kohtasta miten menkat tai ovis tulee km (syyskuu) jälkeen. Mulla km vähä sekotti kuvioita esim itel tuli menkat nyt 4 pvä myöhäs, toki mahollist et stressi ym vaikuttanu myös mutta esim mitään ovislimoi tai muit tintemuksii ei liioin tullu viime kierrost. Mut sit taas yhes raslaudessani tuli plussa tokas yritykses km jälkeen, näitä. Ni vaikee sanoo ku ollaan kaikki erilaisia kiertomme ja hormonien kanssa. Toivotavasti kuitenkin sun kierto tasaantuu pian:)
Joo täytyy toivoa että tasaantuu. Ja yksilöllisiä juttujahan nämä on, pari kolme päivää kun menee eteenpäin niin tietää varmaan itekin onko ovulaatio tuloillaan vai ei.
 
Minä voin kertoa mun letroista! Eli mulla letrot käytössä vain kp 3, 5 ja 7, koska munasarjat muutenkin aktiiviset, letroilla vaan pieni ”boostaus”. Joka kerta (eli kaikki 2 :rolleyes:) on ennen inssiä ultrattu kp 10-12, että montako munasolua kasvanut. Tällä letro määrällä ollut kummallakin kerralla kaksi, yksi kuitenkin selkeästi isompi. Ekalla kerralla lääkäri sanoi, että moniraskauden riski on n. 2%, että hyväksytäänkö se tehdäänkö inssi. Totta kai halusin tehdä inssin, sillä koin että kun munasoluja on kaks, on raskautumisen todennäköisyys isompi, enkä todellakaan uskonutkaan että kaksi voisi hedelmöittyä kun tähän mennessä ollut saanut sitä yhtäkään :ROFLMAO: Eli joo, mulla kyllä ultrataan tilanne ja arvioidaan samalla koska inseminaatio kannattaa tehdä, eli en ole edes tarvinut ovista tikuttaa. Ja sitten kun annetaan se irroituspiikki niin senkään vuoksi en ole tikuttanut.

Argh, tiputtelu km:n jälkeen jatkuu. Sais jo loppua. Jos lasken kierron alkaneeksi siitä päivästä kun vuoto alkoi, niin ensi viikon alussa voisi olla ovis, jos tämä kroppa normaalisti toimii. En tiedä tikutanko ovista, vai yritetäänkö ilman. Todennäköisimpänä pidän sitä, että ne menkat tulee sitten muutaman viikon päästä ja lähdetään kolmanteen inssiin. Toivon että palaudun hyvin.
Mulla kans tää ajatus että "mikä riski" jos ei neljään vuoteen oo tärpännyt niin eikö ole hyvä vaan että olisi mahdollisuua toisen hedelmöittyä jos kaksi kypsyy ?:ROFLMAO:

@Pampula3 mekin ollaan yksityisellä, niin siksi vähän kyselin ettei joka kierto tarvitsisi mennä :notworthy::D
 
Satutäti83
Heippa!
Täällä uusi vauvasta haaveilija... nyt jo muutamat kierrot takana (kesästä asti yritystä), joista ei ole napannut. Ikää 36v, joten pelkään, ettei tästä mitään tule. Neljä vuotta sitten tulin kerrasta raskaaksi.
Jospa se on tämä ikä?

Olen tikuttanut ovikset, joten ne ovat olleet tiedossa. Nyt kp 27/27 ja näyttäisi siltä, että täti tulossa kylään... :( piinailu päättyy siis taas kerran pettymykseen.

Missä vaiheessa voi hakea apua, jos raskautta ei rupea kuulumaan? Ja ennen kaikkea mistä?
 
Heippa!
Täällä uusi vauvasta haaveilija... nyt jo muutamat kierrot takana (kesästä asti yritystä), joista ei ole napannut. Ikää 36v, joten pelkään, ettei tästä mitään tule. Neljä vuotta sitten tulin kerrasta raskaaksi.
Jospa se on tämä ikä?

Olen tikuttanut ovikset, joten ne ovat olleet tiedossa. Nyt kp 27/27 ja näyttäisi siltä, että täti tulossa kylään... :( piinailu päättyy siis taas kerran pettymykseen.

Missä vaiheessa voi hakea apua, jos raskautta ei rupea kuulumaan? Ja ennen kaikkea mistä?
Eikös nykyään suositella, että puolen vuoden yrityksen jälkeen hakeudutaan lääkärille jos on sen 35-vuotias tai yli? (n) Hyvä kysymys muuten, että mihin pitää hakeutua ekana jos julkisen kautta haluaa mennä tutkimuksiin. Onko se ihan perus tk-lääkärin kautta vai perhesuunnitteluneuvolan kautta? (n)

Mä varasin itelleni fertinovaan hedelmällisyyskatsaukseen ajan vaikka yritystä vähän takana. Oli musta ihan kohtuuhintainen ja on jotenkin helpottava käydä juttelemassa ammattilaisen kanssa ja tarkistuttamassa samalla paikat.
 
Onnea! :love: mitkä viikot menossa tiiätkö?
Kiitos! :) Tänään 5+1. Ovulaation sain kiinni testaamalla ja tunnistin myös oireista, joten se oli tiedossa. Dpo 10 testi oli nega, dpo 12 haalea toinen viiva ja suurinpiirtein yhtä haalea vielä dpo 15. Siksi olin vähän huolissani, kun olisin kuvitellut, että tuossa vaiheessa olisi pitänyt jo näkyä ihan kunnolla. Mutta kai pitää nyt tämän aamun viivojen jälkeen luottaa, että kaikki on hyvin :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Täällä uusi vauvasta haaveilija... nyt jo muutamat kierrot takana (kesästä asti yritystä), joista ei ole napannut. Ikää 36v, joten pelkään, ettei tästä mitään tule. Neljä vuotta sitten tulin kerrasta raskaaksi.
Jospa se on tämä ikä?

Olen tikuttanut ovikset, joten ne ovat olleet tiedossa. Nyt kp 27/27 ja näyttäisi siltä, että täti tulossa kylään... :( piinailu päättyy siis taas kerran pettymykseen.

Missä vaiheessa voi hakea apua, jos raskautta ei rupea kuulumaan? Ja ennen kaikkea mistä?
Teillä on kuitenkin vasta sen verran lyhyt yritys takana, että ei kannata vielä olla huolissaan.

Itsekin kyllä pelkäsin kovasti etukäteen, kun en ole koskaan aiemmin ollut raskaana, olen myös jo 36-vuotias ja mulla on lisäksi takana sellainen hoitohistoria, joka olisi voinut vaikuttaa hedelmällisyyteen. Tämän kaiken huomioon ottaen plussa ensimmäisestä kierrosta tuntuu ihan uskomattomalta.

Toivotaan teille ja kaikille muillekin plussaonnea! (y)
 
Ärsyttää, oon tämän kierron kohdilla toitottanut itelleni, että sitten ei kyllä tarkkailla mitään "valeraskausoireita" itseltä ja piste! Niin enkös tänään oo tuntenu kamalasti jotain nippailua tuolla alavatsalla (viikko ovulaatiosta) ja hetken mieleen juolahtaa, että hetkinen mitä jos sittenkin... Käyn pään sisällä kokoajan kamalaa taistelua, että nyt kyllä lopetat moisen valeraskausoireiden keksimisen :ROFLMAO: Hitto miten ärsyttävää! Ensi viikolla saa taas masennella kun menkat alkaa :alien:
 
Ärsyttää, oon tämän kierron kohdilla toitottanut itelleni, että sitten ei kyllä tarkkailla mitään "valeraskausoireita" itseltä ja piste! Niin enkös tänään oo tuntenu kamalasti jotain nippailua tuolla alavatsalla (viikko ovulaatiosta) ja hetken mieleen juolahtaa, että hetkinen mitä jos sittenkin... Käyn pään sisällä kokoajan kamalaa taistelua, että nyt kyllä lopetat moisen valeraskausoireiden keksimisen :ROFLMAO: Hitto miten ärsyttävää! Ensi viikolla saa taas masennella kun menkat alkaa :alien:
Mää en edes päättänyt olla analysoimatta oireita, vaan aattelin ottaa asenteen että tällä kertaa onnistuu. Ja mennä sillä asenteella testiin asti ja sen jälkeen muuttaa suhtautumista tilanteen mukaan :p Mutta ihan samalla tavalla tänään tunnustellut venymisiä ja erilaisia tuntemuksia, että jokos siellä nyt kiinnitytään ja mitäs sitten tapahtuu :p
 
Hei kaikki, mäkin varovasti tulen tänne taustalle lukemaan teidän juttuja. Olin tuolla kesäkuiseen puolella, mutta se matka jäi kesken.

Tämä oli nyt toinen keskenmeno putkeen. Nyt vielä mietitään, uskalletaanko enää lähteä yrittämään. Eilen olin vielä sitä mieltä, että meidän perhe on kokonainen näin (meillä siis kaksi lasta entuudestaan), mutta tänään jo pieni haaveen kipinä nostelee taas päätään. Aikamoista tunteiden vuoristorataa. Mutta nyt siis odotellen vielä, että keskenmenon jälkeinen vuoto ensin loppuisi ja normaali kierto palaisi. Pitää myös ensin saada pää takaisin kasaan, jotta kestää sitten taas tarvittaessa uudet pettymykset.

Tsemppiä kaikille ja onnea plussista!
 
Täällä tullut kiinnittymisvuotoa nyt sunnuntaista eli jo kolmatta päivää. Nyt kyllä jo vähenemään päin, mutta omitusen paljon vuotanut. Ostin eilen testejä ja huomenna meinasin testata dpo 11. Onko muita testailijoita huomiselle?
 
  • Tykkää
Reactions: Snanniska
Plääh, siltä se nyt vaikuttaa pahasti et menkat oli vaan myöhässä muutaman päivän ja ei olla raskaana. Tänään nimittäin alkoi vuoto ja vaikuttaa normaalilta hyvin niukalta menkkojen alulta. :cry:

Mä todennäkösesti testaan huomenna @mom_89 vaikka nega onkin 99,9% varma.... pidän peukkuja et sua onnistaa :love:
 
Mää en edes päättänyt olla analysoimatta oireita, vaan aattelin ottaa asenteen että tällä kertaa onnistuu. Ja mennä sillä asenteella testiin asti ja sen jälkeen muuttaa suhtautumista tilanteen mukaan :p Mutta ihan samalla tavalla tänään tunnustellut venymisiä ja erilaisia tuntemuksia, että jokos siellä nyt kiinnitytään ja mitäs sitten tapahtuu :p

Ihana asenne! :)(y) Mulla on taas "pessimisti ei pety' -asenne :LOL: No oikeasti mä teen tätä ajatustyötä "suojellakseni" itseäni. Sitten jos joskus tulisi plussa, niin se olisi kyllä iso yllätys kaiken tämän pessimistisyyden jälkeen :ROFLMAO:
 
Mä voisin tulla takaisin listoille, tupsahus, 32v, ekaa yritetään, huomenna olis kp 7, ya 03/2017. Olikohan siinä kaikki tiedot mitä piti antaa. (n)Aiemminkin oon ollut listalla mut nyt eka kierto letroilla ja tunteet vaihtelee, välillä tuntuu et nyt on se meidän kierto ja välillä taas perus pessimistiset ajatukset. Kaks mun parasta ystävää odottaa ja se pistää mieltä matalammaksi vaikka toki onnellinen olen heidän puolestaan, toisella la ihan näillä hetkillä ja toisella maaliskuussa. Ketjua oon seurannut nyt viime ajat melko tiiviisti, välillä kommentoinut ja kysellytkin. Mukava kun on tullut suuri plussa-aalto, tarrasukkia kaikille! Ja muillekin kovasti on peukut pystyssä, toivottavasti kaikilla kohta näyttäis testit plussaa.

Letroista kyseltiin, tai seurannasta. Me saatiin julkiselta letrot, syön nyt kp5-kp9 kaks päivässä ja tokassa letrokierrossa käyn labrassa. Muuten ei ultrailla tai muutenkaan seurata. Oletan, et gyne kattoo labroista sit et oonko ovuloinut ja sen mukaan sit jatkot. Tai siis jos en edelleenkään ovuloi, niin jotain siihen tueksi varmaan saadaan. Jos taas ovuloin, niin puoli vuotta mennään näillä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mimmik ja Purrri
Noniin, täällä hanat aukesivat tuttuun tapaan :( Alkaa olla joka kerta mustempi mieli uuden onnistumattoman kierron jälkeen :cry: Ehkä tämä taas muutamassa päivässä helpottaa..

Olen pahoillani @Lillin menetyksestäsi, samoin @Unimaa ! I feel you <3

Onnea @Retkunen :barefoot:

Toi menkkojen alkamispäivä on kyllä aina yhtä paskaa ja ite itkeskelen ja oon vaan vaisu yleensä sen päivän. Mut kun hyväksyy asian ja alkaa valmistautumaan uuteen kiertoon ni kyllä se siitä ohi menee sit aina. Taidan ensmenkkoihin varautua suklaalevyllä tai jotain....o_O
 
@Lillin ja @Unimaa Olen pahoillani :cry:

@Retkunen Onnea plussasta :love:

@SwanDeSol Minä aloitin jo eilen etukäteen sen suklaalevyn tuhoamisen :ROFLMAO: Vaikka oishan tässä vielä pari pvä aikaa, et menkat alkaa :whistle:

ON: Edelleen vuotelen vv, toisinaan vähemmän ja toisinaan sit enemmän. Rinnat ollut jo jonkin aikaa arat sivuilta, mut eivät tuttuun tapaan ole vielä kipeytyneet kosketusaroiksi, niin kuin ennen menkkoja yleensä käy (onhan tässä kyl vielä aikaa niin tapahtua.) Alaselän polttelut lakkasi toissapäivänä ja ei niin minkäänlaisia kipuja enää mahassa/selässä (ah ihanaa tätä tunnetta.) Koska pessimisti ei kuulemma pety, niin menkkoja odotellessa ja sitä suklaata syödessä :D:ROFLMAO::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: SwanDeSol

Yhteistyössä