Haaveena vauva 2020

TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

6.11.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Hipposka.......................kp 77/30
Tingeli...........................kp 54/34-36
Daana.......................... kp 54/23
FaBuu...........................kp 51/28
Mape19........................ kp 56/25
Vauvameille...................kp xx/28-35
HMami..........................kp 37/28
Jjenn.............................kp 37/30-31
Shibali.......................... kp 31/23-26
Amadecasa...................kp 30/34-55
Mirella92.......................kp 29/34
Kasikuus.......................kp 29/28-31
Ilona Eloisa...................kp 28/30
Titi-Love.......................kp 27/28-30
Haavejuttu....................kp 26/29
Hope91.........................kp 24/32-37
Tiukuliina89.................. kp 20/31
Marrrsipaani..................kp 19/28
Koodikissa.....................kp 17/24
Veevavi..........................kp 17/26-28
mimmi92........................kp 16/30
taikinatonttu...................kp 15/28
nieve30..........................kp 14/30
Pampula3......................kp 13/22-26
Keltasirkku.................... kp 13/28-32
Minic..............................kp 12/28
Snanniska......................kp 12/28
rosemarie.......................kp 10/xx
Unimaa..........................kp 9/27
nessu87.........................kp 8/28
tupsahus........................kp 7/xx
W.we..............................kp 4/25
vauvahaaveilija2396......kp 4/28-30
Helmiina1978................kp 2/29
Marilainen.....................kp 2/28


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Liisa85.........................dpo 11/12
Mom_89.......................dpo 11
Titi-Love.......................dpo 10
Elllla.............................dpo 9
Haavejuttu...................dpo 8
Amadecasa.................dpo 6
Tiukuliina89.................dpo 5
Marrrsipaani................dpo 4


★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
huomenta. @Retkunen uutisia jo odottelinkin :love:(y)

Eilen alkoi vuoto eli tasan 2 viikkoa oviksesta; muutama tunti myöhemmin. Siitä se sitten taas lähtee. On kyl niin kiirusta elämässä että just kerkee täällä käymään. Molemmilla meillä stressiä ja yrityksetkin jäi viime kierrossa kahteen - osin kyl eri paikoissa olemisen takia. Nyt pitäs olla samassa paikassa molempien.
 
Dpo11 ja tuttuun tapaan ennen menkkoja tulevat oireet eli vatsa vähän sekaisin ja kuukautiskipuja jo lievästi. Uskon että menkat alkaa viimeistään sunnuntaina, ehkä jo aiemmin. Mulla usein alkaa tiputtelulla 1-4 pv ennen menkkoja, ei tosin aina. La tulee 30 pv kierto täyteen joka mulla yleisin. On tässä taas toki toivonut raskautta, kun ollut vähän pahoinvointia ja vatsaa nipistellyt, mutta ei nyt vaan todennäköisesti tärpännyt. Hoitoja kohti siis vaan.
 
Satutäti83
Kiitos vastauksista ja onnea kovasti plussanneille! :)

itsellä nyt kp 28/27, vuoto ei alkanutkaan eilen vaikka paperiin tulikin kerran todella minimaalinen määrä jotain pientä. Viime kierto meni myös pitkäksi, joten en ole testannut kuin ovistestillä tänä aamuna. Se näytti puhdasta negaa (onko se huono enne?).
Tänään käyn hakemassa testejä, jotta pääsen huomenna aamulla testaamaan (mikäli vuoto ei siihen mennessä ala).

Tsemppiä meille kaikille!
 
@Lillin ja @Unimaa Olen pahoillani :cry:

@Retkunen Onnea plussasta :love:

@SwanDeSol Minä aloitin jo eilen etukäteen sen suklaalevyn tuhoamisen :ROFLMAO: Vaikka oishan tässä vielä pari pvä aikaa, et menkat alkaa :whistle:

ON: Edelleen vuotelen vv, toisinaan vähemmän ja toisinaan sit enemmän. Rinnat ollut jo jonkin aikaa arat sivuilta, mut eivät tuttuun tapaan ole vielä kipeytyneet kosketusaroiksi, niin kuin ennen menkkoja yleensä käy (onhan tässä kyl vielä aikaa niin tapahtua.) Alaselän polttelut lakkasi toissapäivänä ja ei niin minkäänlaisia kipuja enää mahassa/selässä (ah ihanaa tätä tunnetta.) Koska pessimisti ei kuulemma pety, niin menkkoja odotellessa ja sitä suklaata syödessä :D:ROFLMAO::LOL:

Joo mä en kans enää uskalla antaa toiveille valtaa. Toitotan itelleni aina että menkat alkaa. Yrityksen alussa olin joka kk varma että nyt on tärpänny ja sit sai pudota korkeelta ja kovaa :poop: kyllä ne viivat sit tulee ku sen aika on :D
 
Täällä kp 2 tänään!

Onpas tänne tullut valtavasti juttua tämän kk tauon aikana :) Tsemppiä kaikille tilanteista riippumatta! Vaikka välillä oon eksynyt lueskelemaan muiden juttuja, niin pieni breikki palstalta teki kyllä hyvää. Yritän ainakin viimeisiä juttuja kuitenkin lueskella läpi. Työt loppui lokakuussa, joten nyt pitäis olla aikaa (n)

Mutta mulla olis teille nyt kysymys, mihin toivoisin teiltä pohdintaa.. Meidän ystäväpariskunta joutuu perumaan lähtönsä heidän häämatkalleen ja koska matkaa ei pysty perua ja se on jo maksettu niin tarjosivat sitä meille aivan pilkkahintaan. Kohde olis Malediivit, matkan kesto 8pv. Meidän pitää tällä viikolla päättää mitä tehdään. Ajankohta olis siis vko 50.

Mutta mites vauvahaaveet? Malediiveillä on tavattu Zika-virusta ja on kartalla väritettynä ns.mahdollisuutena, kuten esim myös Thaimaa. Tarkoitus oli tässä kuussa jatkaa yrityksiä, eli jos tärppäis niin olisin n. 4-5 viikolla raskaana ja jos ei tärppää niin seuraavan yk:n ovulaatio olis just tuolloin Malediiviloman loppupuolella.

Oon lukenut, että riskit saada Zika on käytännössä mitättömät ja pienemmät, kuin esim Thaimaassa tällä hetkellä, mutta kuitenkin se olematon riski on siellä olemassa.
Mies on sitä mieltä, että riski on niin pieni että ei odoteta...

Help me :(
 
@Marilainen me ollaan ensi viikolla lähdössä pariksi viikoksi Thaimaahan, mikäli lapsen tämän päiväiset keuhkokuvat kunnossa (oli vakava keuhkokuume reilu kuukausi sitten). Nyt ei vielä ovista edes ole tullut, joten jos tällä viikolla vielä tulisi ja raskaustestiinkin plussa niin olisin siellä rv 4-5.
Edellinen matka peruttiin juurikin tuon zikavirus riskin takia kun tulin raskaaksi raskaus olisi ollut n. Rv 20-24 matkan aikana.

Ei näy ovista tosiaan, taitaa tulla pitkä kierto. Nyt näyttäisi olevan kp 16.
 
Täällä on jostain syystä toivo aivan mennyt... Dpo 9 siis meneillään. Hyviä oireita on edelleen eikä vielä mitään menkkoihin viittaavaa, paitsi vatsaa nippailee. Taas tänä aamuna (niinkuin eilenkin) jäätävä närästys. Mulle tulee närästyksestä tosi huono olo. Helpottaa syömällä.
Tekis mieli jo huomenna testata. Mitä mieltä ootte, kannattaako jo dpo 10 testata?
 
Tilannepäivitystä täältäkin:

Tässä kierrossa olen alkanut mittailla aamulämpöjä. Lämmöt olleet koko ajan (yksi mittausaamu jäi välistä) 36,3-36,5. Tänään aamulla kp15 tapahtui alasdippi; vain 36,0. Toivon niin paljon, että tää olisi ovulaatiota edeltävä pudotus ja huomenna jo vaikka olisi lämmöt koholla. Miten muilla mitanneilla on tämä prosessi mennyt?

Ovistikussa ei plussaa, mutta vahvistunut sentään eilisestä. Limat aika minimaaliset. Yritän nyt kaikin keinoin saada selvyyttä siitä, ovuloinko vai en... (mitään kipuja oviksessa en ole koskaan tuntenut). Jos ovuloinnin tapahtuminen jää tässä kierrossa epäselväksi ja varsinkin jos kierto taas pitkittyy niin varaan kyllä ajan hedelmällisyysneuvolaan tai soittelen ihan terveyskeskukseen... (Taustalla siis viime kierto 59 vrk ja e-pillerit lopetettu kesäkuun lopulla)

Mulla myös tunteet ailahtelee laidasta laitaan... välillä on fiilis, että kyllä nyt tässä kierrossa puhaltaa ihan uudet tuulet ja välillä huomaan, että on valmiiksi jo ihan pessimistinen asenne.
 
Tänään dpo 11 ja aamulla testi puhdas nega. Edelleen jatkuu vuoto (kiinnittymisestä?) mikä on todella outoa. Jotain erikoista tuolla nyt tapahtuu, menkkakipuja on ollut lähes joka pv myös. Testailut jatkuu huomenna. Mites muut testailijat?
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Tänään dpo 11 ja aamulla testi puhdas nega. Edelleen jatkuu vuoto (kiinnittymisestä?) mikä on todella outoa. Jotain erikoista tuolla nyt tapahtuu, menkkakipuja on ollut lähes joka pv myös. Testailut jatkuu huomenna. Mites muut testailijat?
Mulla tosiaan dpo 9 ja tänään tullut hieman verta liman mukana, mitä lie vuotaa. Oisko mullakin kiinnitymisestä? Tekis mieli huomenna testata.
Millos sun menkkojen pitäisi alkaa jos alkaa?
 
@taikinatonttu mulla yleensä käy lämmöt alempana (n. 0,2 astetta) ja voi olla alhaalla parikin päivää ja sen jälkeen pomppaa selkeästi ylöspäin.

@mom_89 kuulostaa niin tutulta. Täälläkin outo pienen pieni vuoto jatkuu, joskin tänään vähäisempänä kuin eilen. Tänään lämmöt oli laskenu kymmenyksen eli saas nähdä lähteekö nyt sit laskuun. Riippuen, mikä on aamulämpö, saatan testata jo huomenna, mutta yritän malttaa vähintään perjantaille.
 
@Elllla mulla ainakin aina se kahden vk luteealiiaika eli ei oo normaalia että ennen menkkoja alkais tiputtelemaan. Lauantaina pitäis alkaa menkat, katsotaan kuin käy. Just katsoin viime plussausta niin dpo 14 näkyi rfsu herkällä todella haalea haamu vasta. Eli tuskin mitään ennen lauantaita näkyy jos ol näkyäkseen.o_O
 
Täällä kp 2 tänään!

Onpas tänne tullut valtavasti juttua tämän kk tauon aikana :) Tsemppiä kaikille tilanteista riippumatta! Vaikka välillä oon eksynyt lueskelemaan muiden juttuja, niin pieni breikki palstalta teki kyllä hyvää. Yritän ainakin viimeisiä juttuja kuitenkin lueskella läpi. Työt loppui lokakuussa, joten nyt pitäis olla aikaa (n)

Mutta mulla olis teille nyt kysymys, mihin toivoisin teiltä pohdintaa.. Meidän ystäväpariskunta joutuu perumaan lähtönsä heidän häämatkalleen ja koska matkaa ei pysty perua ja se on jo maksettu niin tarjosivat sitä meille aivan pilkkahintaan. Kohde olis Malediivit, matkan kesto 8pv. Meidän pitää tällä viikolla päättää mitä tehdään. Ajankohta olis siis vko 50.

Mutta mites vauvahaaveet? Malediiveillä on tavattu Zika-virusta ja on kartalla väritettynä ns.mahdollisuutena, kuten esim myös Thaimaa. Tarkoitus oli tässä kuussa jatkaa yrityksiä, eli jos tärppäis niin olisin n. 4-5 viikolla raskaana ja jos ei tärppää niin seuraavan yk:n ovulaatio olis just tuolloin Malediiviloman loppupuolella.

Oon lukenut, että riskit saada Zika on käytännössä mitättömät ja pienemmät, kuin esim Thaimaassa tällä hetkellä, mutta kuitenkin se olematon riski on siellä olemassa.
Mies on sitä mieltä, että riski on niin pieni että ei odoteta...

Help me :(
Kyllä mä varmaan lähtisin. Me oltiin Thaimaassa yrityksen aikaan. Ymmärrän, että kaihertaa mieltä.



ON. Alavatsakipuja ollut reilusti tänään. Pistäviä ja menkkamaisia. Tänään dpo 4-6. Ja hemmetin kiukkunenpari päivää.
 
Viimeksi muokattu:
Minä oon nyt ihan sekasi tämän km:n kanssa. Vuoto alkoi siis viime ke, ja oli voimakkainta to ja pe. Sen jälkeen tuhrua. No ma taas muuttui veriseksi ja tänään taas runsastunut (n) Ei kai mulla kuukautiset voi näin nopeaa olla?
 
No sieltähän ne menkat näytti tulevan :( kierto oli vaan ilmeisesti 29 päivää (aikasemmat ollu 34 ja 32 päivää), mutta ainakin ovistuntemukset meni oikein kp 15 tai mahdollisesti kp 16 kohdalla, joten osasin odottaa tätä kun luteaalivaihe ollut 14 päivää. Mites tuo kp1 lasketaan jos menkat alkaa illalla, oliko siihen joku aika mistä alkaen siirtyy seuravaalle päivälle? (n) Pyydän sitten päivitykset listaan kun tiedän onko tänään kp1 vai huomenna.

Kierto oli kyllä oviksen jälkeen todella outo kaikin puolin. Pms ja valeraskaus oireet oli kyllä niin voimakkaat. Viimeiset päivät oon vaan itkeny ja ollu kivuissani. Lääkäri käski tehdä raskaustestin tänä aamuna, joka oli nega. Ja samoin joskus viikon päästä. Ilmeisesti poissuljetaan kohdunulkoisen mahdollisuus ym. jos plussa vielä tuliskin(n) en oikee ymmärrä koko tilannetta ja Jäi vähän huolestuttava olo. En oo koskaan kokenut vastaavanlaista kiertoa.

Ja tsempit muille uuteen kiertoon joutuneille :rolleyes: Ja paljon tarrasukkia plussanneille, onnea:love::love:
 
Alan olla jo hermoraunio tämän piinailun kans. Lupaavia oireita onneksi riittää, mutta sitten tarkistan miljoona kertaa päivässä että mikä dpo olikaan ja koska vois testata ja katson koska laskettu aika olis ja mitä merkkipaaluja osuu mihinkin. Että aivan sekaisin siis, toivottavasti en turhaan!

@Mohan mulla ainakin aikanaan keskenmenon jälkeen vuoto tuli ja meni. Alkoi uudestaan vielä muistaakseni parin viikonkin jälkeen ja tuli isoa hyytymää yms. Sitten kun lopulta tuli menkat niin nekin oli runsaat, vaan sen jälkeen loppui ja kohta olinkin taas raskaana.
 

Yhteistyössä