Haaveena vauva 2020

Täällä! Toki painoindeksi on siellä 35 alapuolella tällä erää. Millaista sulla olis?
Mulla 41.. Tuntuu, että tarvitsisi saada pudotusta aikaan, että raskaus alkaisi tai että alkaisivat sitten kesällä tutkia, jos ei tärppää,eikä siinä kohtaa menisi enää kovin kauaa sitten painonpudotusoperaatioon, niinkuin kävi mun siskolle, eivät ilmeisesti ennen 20 kg pudotusta tutkineet oikeen mitään vaikka sisko täyttää jo 40 :( Mä olen onneksi 10 vuotta nuorempi, et itsellä on vielä aikaa, siskon puolesta surettaa jos mahdollisuus biologiseen lapseen ehti mennä ohi.

Painonpudotuksessa ongelmana mulla tällä hetkellä rajalliset voimavarat arjessa, vapaa-ajan vähyys ja sokerikoukku.. :/
 
Mulla 41.. Tuntuu, että tarvitsisi saada pudotusta aikaan, että raskaus alkaisi tai että alkaisivat sitten kesällä tutkia, jos ei tärppää,eikä siinä kohtaa menisi enää kovin kauaa sitten painonpudotusoperaatioon, niinkuin kävi mun siskolle, eivät ilmeisesti ennen 20 kg pudotusta tutkineet oikeen mitään vaikka sisko täyttää jo 40 :( Mä olen onneksi 10 vuotta nuorempi, et itsellä on vielä aikaa, siskon puolesta surettaa jos mahdollisuus biologiseen lapseen ehti mennä ohi.

Painonpudotuksessa ongelmana mulla tällä hetkellä rajalliset voimavarat arjessa, vapaa-ajan vähyys ja sokerikoukku.. :/
Itse oon pudottanut painoa tuosta elokuun alusta lähtien ja paino laskee tosi vaihtelevasti. Välillä pysyy samassa ja välillä saattaa lähteä puoli kiloa vk.

Eikös sitä sanota, että laihduttaminen on shokki kropalle, jolloin hedelmöittyminen voi viedä aikaa kun kropan pitää tasapainottua. Mitä jos menisit jotenki askel kerrallaan muutosten suhteen? Eka vaikka ruokavaliota terveempään? Mä olen ollut sohvaperuna vuosia, mutta nyt liikun ainakin kolmesti viikossa. Syön viikottain jotain herkkua kyl :ROFLMAO: ruuan suhteen koetan tehdä viisaampia ratkaisuja - syön säännöllisesti, otan salaattia aterioilla ja katon paljonko syön. Koetan siis vain elää terveellisesti. Oon huomannut et jaksan paljon paremmin kun liikun, varsinkin ku oon joutunu jättämään kahvin melki kokonaan pois.
Mä selitän vaikka ja mitä, mut toivon et jotenkin voisin sua tsempata tai tukea :giggle:
 
@mom_89 en nut muista sun taustoja mutta onko sulle ikään ehotettu mitään raskauksien tueksi? Mun mielest aika monta josvuodes 4 raskautta menny pieleen :sick::(Mä sain tokan muksun kohalla raskauden ylläpitoon lugestronit ja niit särkylääkkeit (respavapaa) primaspam? Jos oikein muistan. Lääkärin mielest olin joku riski tapaus ku liian monta keskenmenoo... Siis mulla ollu vaan 2 km siihen aikaan ja eri vuosinakin ne. Mikä ei ole edes paljoo
Silleen... Mut mulle se lääkäri sanoi et joskus sitä keltarauhas hormonia ei erity tarpeeks ja tolleen pyritään jatkaan raskautta pidempään.
Primaspan on verenohennuslääke jota ei saa syödä raskauden alussa eikä loppupuolella. Mä en siis muuten osaa sanoa asiasta mitään, mut kiinnitin vaan huomiota tohon. :oops: varmasti joku muu käsikaupan lääke siis ollut sulla.
 
Tein just äsken positiivisen ovulaatiotestin, onko nyt lauantai siis dpo0 vai dpo1? (n) eka ovisplussa ikinä. :love: ja just puolen yön maissa tein. :LOL: vielä yks cb on kaapissa ja teen sen aamulla, liuskojakin vielä on niin taidan niillä seurata miten viiva haalenee. Mut oon niin onnellinen jo tästä plussasta, ehkä ne letrot auttaakin! :LOL:(y)
Luultavasti ovis tapahtuu lauantaina tai sunnuntaina. Voit testata vielä tänäänkin jos haluat. Eli tänään dpo0. Jokaisella se LH käyttäytyy vähän eri tavalla, ja joskus se menee ohi jne. Testasitko eilen? Jos testi tänään selkeästi haalea niin tänään on sit ovispäivä. (y)
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

16.11.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Hipposka.......................kp 87/30
Daana.......................... kp 64/23
FaBuu...........................kp 61/28
Mape19........................ kp 66/25
Vauvameille...................kp xx/28-35
Hope91.........................kp 34/32-37
Marrrsipaani..................kp 29/28
taikinatonttu...................kp 25/28
nieve30..........................kp 24/30
Pampula3......................kp 23/22-26
Keltasirkku.................... kp 23/28-32
Minic..............................kp 23/28
Snanniska......................kp 23/28
rosemarie.......................kp 20/xx
Unimaa..........................kp 20/27
nessu87.........................kp 18/28
Karpalo88......................kp 17/26-28
tupsahus........................kp 17/xx
Ananas90......................kp 15/25-28
W.we..............................kp 14/25
vauvahaaveilija2396......kp 14/28-30
Helmiina1978................kp 12/29
Marilainen.....................kp 12/28
HMami..........................kp 12/28
Mirella92.......................kp 11/34
Elllla..............................kp 11/30
Kasikuus.......................kp 10/28-31
Jjenn.............................kp 10/30-31
Pikkuhaave....................kp 9/xx
Ilona Eloisa...................kp 7/30
Koodikissa.....................kp 6/24
mimmi92........................kp 6/30
Haavejuttu....................kp 5/29
Amadecasa...................kp 5/34-55
Tiukuliina89.................. kp 4/31
Tingeli...........................kp 1/34-36

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Mom_89.......................dpo 21
Marrrsipaani................dpo 14
Snanniska....................dpo 6
Karpalo88....................dpo 3
Ananas90.....................dpo 1


★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Luultavasti ovis tapahtuu lauantaina tai sunnuntaina. Voit testata vielä tänäänkin jos haluat. Eli tänään dpo0. Jokaisella se LH käyttäytyy vähän eri tavalla, ja joskus se menee ohi jne. Testasitko eilen? Jos testi tänään selkeästi haalea niin tänään on sit ovispäivä. (y)
Nyt aamulla ei tullut hymynaamaa. Eli siis tänään dpo0. (y) kävipä hyvä tuuri kun puolen yön maissa mietin, et teenkö testin vai en ja onneks tein, muuten ois jäänyt plussa näkemättä. :love:
 
@tupsahus tota itekin mietin ja sanoin lääkärille, mut sanoi että sitä voidaan käyttää jossain raskauden vaiheessa pienissä määrin että lisää verenkiertoa istukassa ym? Jotenkin tälleen sen selitti. Käytetään myös usein jos raskaus myrkytys ollut

@Ilona Eloisa toi sokeri koukku on paha! Mulla kans, ja sit ku oon ilman ni kaihee päänsärkybja veto pois... Helpottaa toki ylernsä viikos tai 2ssa mut inhottavaa ja kierre lähtee uudestaan helposti ku innostuu herkutteleen. Ite tosin usein korvaan sokeri herkut näil dietti patukoilla. Kkoska ne on hyviä mut vähemmän sokeria ni huijaan itteeni niillä :LOL:
 
:)
Primaspan on verenohennuslääke jota ei saa syödä raskauden alussa eikä loppupuolella. Mä en siis muuten osaa sanoa asiasta mitään, mut kiinnitin vaan huomiota tohon. :oops: varmasti joku muu käsikaupan lääke siis ollut sulla.
Pakko oikaista, että ei pidä paikkaansa tämä. Primaspan/ASA pienellä annoksella voi käyttää koko raskauden ajan ja sitä myös määrätään käyttöön useammista eri syistä raskauden aikana alkuraskaudesta asti :)
 
  • Tykkää
Reactions: Effis ja Nessu87
@Ilona Eloisa mulla kans ylipainoa reippaasti. BMI on 37. Ennen esikoista tiputin painoa 20kg, tokaa alkaessa odottaa painoin n. 7kg enemmän mitä esikoista odottaessa ja nyt taas olen n. 7kg painavampi mitä tokaa odottaessa... Raskausaikoina painonnousu on ollut aika maltillista onneksi, molemmissa tullut n.7kg, vaikka olen herkutellut odotusaikoina ihan liikaa :rolleyes: jos nyt tästä raskautuisin, niin toivon mukaan paino ei kauheasti nousisi. Mutta kun ruoka on hyvää ja syöminen kivaa.

Ei kauheen vahvalta tunnu tämäkään kierto. Jotenkin kaikki oireet hävisi sen uuden ovisplussan myötä. :oops: no, odotellaan mitä ensi viikko tuo tullessaan.
 
Mulla 41.. Tuntuu, että tarvitsisi saada pudotusta aikaan, että raskaus alkaisi tai että alkaisivat sitten kesällä tutkia, jos ei tärppää,eikä siinä kohtaa menisi enää kovin kauaa sitten painonpudotusoperaatioon, niinkuin kävi mun siskolle, eivät ilmeisesti ennen 20 kg pudotusta tutkineet oikeen mitään vaikka sisko täyttää jo 40 :( Mä olen onneksi 10 vuotta nuorempi, et itsellä on vielä aikaa, siskon puolesta surettaa jos mahdollisuus biologiseen lapseen ehti mennä ohi.

Painonpudotuksessa ongelmana mulla tällä hetkellä rajalliset voimavarat arjessa, vapaa-ajan vähyys ja sokerikoukku.. :/
En osaa ehkä varsinaiseen painonpudotukseen antaa vinkkejä, mutta kehotan nimenomaan pienin askelin tekemään asiaa. Aikamoinen shokki on kropalle ja mielelle jos yhtäkkiä muuttaa kaikkea eikä se pitkän päälle pysy sellaisena. Tosta sokerikoukusta tosin on kokemusta. Olin sellasessa valmennusjutussa, jossa treenataan ja syödään oikein. Kahden viikon jälkeen aloituksesta kroppa tottu siihen ettei sitä sokeria saa. Tästä on toki vuosia, mutta sanotaan että se kokemus auttoi siinä, ettei sen jälkeenkään ole mieli juuri tehnyt sokeria. Maistan sen sokerin tosi voimakkaasti esim. limsasta, jota en pysty enää juomaa samalla tavalla koska maistan vaan sen sokerin. Ja jatkoa ajatellen tiedän, että jos tulee syötyä liikaa sokeria, niin taas se parin viikon paussi auttaa eikä kroppa sokeria enää halua. En sano että se pari viikkoa helppoa olisi, mutta suosittelen edes yrittämään :) Toivottavasti saisit täältä käytännön vinkkejä asiaan, tsemppiä(y):love:
 
  • Tykkää
Reactions: Minic
Kauanko teil tuntuu oviksen jälkeset nipistelyt mulla ovisplussa tuli 13 pvä, kivut 14-16kp... Mut nytkin jatkuu vaan ja usein nippailee viikonki välil, kans kohdun kohal kutinaa ja nipistelyy. Vissiin se keltarauhas juttu? Raskaana en ole, jos olisin ni kyllä ois ihme siittiöt ja kaikki jumalat mun puolella:ROFLMAO: niin epätodenäköstä että suosiolla oottelen menkkojen alkuun, tietty varmuudeksi teen pe tai la testin koska saatan pari siideriä ottaa ensiviikolla. nega testin kylkeen on kyl ihan suotavaa pari ottaakkin :LOL:
 
@mom_89 ootko tänään testaillut? Tosi paljon teillä on kyllä ollut vastoinkäymisiä raskauksien suhteen, ihan epäreilua:cry: yritin etsiä listoilta, onko teillä aiempia lapsia vai eka toiveissa?

Sokerikoukusta, täällä myös yksi jollain tasolla sokerista riippuvainen. Alotin viime talvella sokerilakon ja niinkuin jotkut muutkin jo kirjoitti niin parissa viikossa helpottaa eikä sit enää tee mieli sokeriherkkuja. Mutta voi jestas se eka viikko ilman oli ihan kamala, väsytti, kiukutti yms. Että voisi tässä itsekin taas yrittää lakkoa koska ei se kroppa sokeria tarvii:unsure:

Mulla alkaa toiveet vähän kohota, kun on parina päivänä ollut etovaa oloa..ja palelee ja jomottaa. Mutta tulee taas niin aikasin nämä oireet että ei uskalla miettiä yhtään pidemmälle vielä:unsure:
 
Heissan naiset ja mukavaa viikonloppua :)

Olen huomannut @Helmiina1978, et eläimellisesti takaapäin kun ottaa, ni lasti jää sisään paremmin :ROFLMAO: Yleenä ne valuu aika nopsaa ulos, mutta takaapäin oltaessa ne tulee ulos vasta aamulla :D

@Nessu87 Minulla nipistelyt ja kivut oviksen jälkeen jatkuu sinne asti, kunnes menkat alkaa o_O Eli ihan turhaan tässä analysoi oireita ollenkaan, ennen kuin menkat myöhässä :confused: Todella ärsyttävää. No tuleepahan sit raskaus joskus yllätyksenä ihan oikeasti, kun ei oireiden perusteella osaa odottaa, kun ne oireet on joka kk sellaisia, kuin olisi raskaana :ROFLMAO:

Sokerikoukusta, itse en ole ylipainoinen, mut kyllä tuossa joku sokerikoukku oli ja vetelin suklaata ja karkkia vähän väliä. Sit alko ahdistaa, että tätä menoa lihon ja se on pakko lopettaa. Viime kierron jälkeen, kun menkat alkoi, niin päätin, että en syö yhtään karkkia enkä juo yhtään alkoholiannosta ennen kuin plussan saan testiin :sneaky: Alkoholia toki ei voi sillonkaan ottaa, mut ei haittaa, en juuri juo muutenkaan (1 sauna/iltaolut silloin tällöin) :LOL: Nyt 10pvä ilman karkkia ja yhtään ei tee mieli. Ekat 7pvä oli aivan kauheeta. Limsoja en ole juonut moneen kuukauteen. Yhden kerran erehdyin hörpyn ottaa ja se maistu pahalle.
Kaikille laihdutusprojektiin lähteville/jo oleville paljon tsemppiä. Pienin askelin eteenpäin, että kiinnostus ei lopahda ja kilot pysyvät poissa :)
 
Heissan naiset ja mukavaa viikonloppua :)

Olen huomannut @Helmiina1978, et eläimellisesti takaapäin kun ottaa, ni lasti jää sisään paremmin :ROFLMAO: Yleenä ne valuu aika nopsaa ulos, mutta takaapäin oltaessa ne tulee ulos vasta aamulla :D

@Nessu87 Minulla nipistelyt ja kivut oviksen jälkeen jatkuu sinne asti, kunnes menkat alkaa o_O Eli ihan turhaan tässä analysoi oireita ollenkaan, ennen kuin menkat myöhässä :confused: Todella ärsyttävää. No tuleepahan sit raskaus joskus yllätyksenä ihan oikeasti, kun ei oireiden perusteella osaa odottaa, kun ne oireet on joka kk sellaisia, kuin olisi raskaana :ROFLMAO:

Sokerikoukusta, itse en ole ylipainoinen, mut kyllä tuossa joku sokerikoukku oli ja vetelin suklaata ja karkkia vähän väliä. Sit alko ahdistaa, että tätä menoa lihon ja se on pakko lopettaa. Viime kierron jälkeen, kun menkat alkoi, niin päätin, että en syö yhtään karkkia enkä juo yhtään alkoholiannosta ennen kuin plussan saan testiin :sneaky: Alkoholia toki ei voi sillonkaan ottaa, mut ei haittaa, en juuri juo muutenkaan (1 sauna/iltaolut silloin tällöin) :LOL: Nyt 10pvä ilman karkkia ja yhtään ei tee mieli. Ekat 7pvä oli aivan kauheeta. Limsoja en ole juonut moneen kuukauteen. Yhden kerran erehdyin hörpyn ottaa ja se maistu pahalle.
Kaikille laihdutusprojektiin lähteville/jo oleville paljon tsemppiä. Pienin askelin eteenpäin, että kiinnostus ei lopahda ja kilot pysyvät poissa :)
tuli tuosta asennosta mieleen ”
3. Onko yhdyntäasennolla merkitystä ja saako yhdynnän jälkeen peseytyä?

- Siittiöt pääsevät kohtuun asennosta riippumatta. Peseytyä saa, sillä siittiöt uivat kohtuun heti, eivätkä tule pois pesemällä. Sen sijaan siemenneste ei mene kohtuun, vaan valuu pois, eikä sen peseminen haittaa raskauden alkamista.”

eli ei haittaa vaikka valuisi heti pois (y)
 
tuli tuosta asennosta mieleen ”
3. Onko yhdyntäasennolla merkitystä ja saako yhdynnän jälkeen peseytyä?

- Siittiöt pääsevät kohtuun asennosta riippumatta. Peseytyä saa, sillä siittiöt uivat kohtuun heti, eivätkä tule pois pesemällä. Sen sijaan siemenneste ei mene kohtuun, vaan valuu pois, eikä sen peseminen haittaa raskauden alkamista.”

eli ei haittaa vaikka valuisi heti pois (y)
Se on lähinnä inhottavaa, kun sitä valuu pitkin poikin :ROFLMAO: Pesuista huolimatta. Kivempi, kun se valuu aamuisin pois, kun käy pissillä :rolleyes: Silloin se tulee kaikki kerralla ulos, eikä valu pikku hiljaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Moikka!
Oon tässä nyt pari kuukautta tätä keskustelua lueskellut ja nyt päätin tulla mukaan kirjoittelemaan. Oon 22 ja mies 24 ja meillä on jo yks 2018 syntynyt tyttö. Silloin samalla tavalla piinailin kuin nyt Eli tämä olis nyt yk 3, kp 17/28 ja dpo 2-3. Ovikset tunnen TOSI selvästi ja kierto on tosi säännöllinen. Mies on useesti öitä pois kotonta töiden takia, joten puuhaillaan kun pystytään, tässä kierrossa 5 päivää ennen ovista, eli toiveet ei oo kovin korkeella ☹ Kirjottelen ja seurailen täällä miten pystyn töiden ja taaperon kanssa
 
Olen pitänyt vähän lomaa palstasta ja jatkan varmaankin samalla linjalla. Listaan voi päivittää kp 18/29.

Mullahan meni kierto aivan sekaisin silloin, kun saatiin oppari palautettua ja ilmeisesti vuoden sitä kesti. Nimittäin syyskuun viimeisenä, kun sain tutkintotodistuksen käteeni alkoi menkat ja kierto kesti tasan 28 päivää. Tuntui uudelta alulta, vaikka kaikki oli varmaan puhdasta sattumaa. Ovista ei päästy hyödyntämään, koska olin lomailemassa ulkomailla ja mies oli pitämässä taloa sillä välin pystyssä. Tässä kuussa harjoitukset on taas jatkuneet, mutta en usko tärpänneen - eihän ole tähänkään asti.

Jouluvalmistelut vievät mukavasti ajatuksia pois vauvajutuista ja varmaan osaltaan jouduttavat plussaamista. Niinhän se meni, että sitten onnistuu, kun lakkaa yrittämästä.

Mukavaa marraskuuta jokaiselle ja plussatuulia tasapuolisesti kullekin. (y)
 
Kauanko teil tuntuu oviksen jälkeset nipistelyt mulla ovisplussa tuli 13 pvä, kivut 14-16kp... Mut nytkin jatkuu vaan ja usein nippailee viikonki välil, kans kohdun kohal kutinaa ja nipistelyy. Vissiin se keltarauhas juttu? Raskaana en ole, jos olisin ni kyllä ois ihme siittiöt ja kaikki jumalat mun puolella:ROFLMAO: niin epätodenäköstä että suosiolla oottelen menkkojen alkuun, tietty varmuudeksi teen pe tai la testin koska saatan pari siideriä ottaa ensiviikolla. nega testin kylkeen on kyl ihan suotavaa pari ottaakkin :LOL:
Mulla on ovispäivänä tai päivä ennen/jälkeen tosi kovat kivut! Ja kaikenlaiset nipistelyt ja kipuilut mul on koko loppukierron ajan... Vähän ärsyttäviä (n):)

Täällä yk3 kp 3/28 nyt sunnuntaina. Meillä kaksi ekaa kiertoa menny ihan harakoille, kun mies ollut reissussa, niin en tiedä laskeako niitä edes. :LOL: Nih, tässä kierrossa päästään kunnolla hommiin!
 
@Wintersun no siinä onkin oikein kunnon ovisplussa :)(y)

Onko täällä muita joilla loppukierrossa ollut käytössä keltarauhastukea? Mulla ekaa kertaa käytössä, laitan yhden lugesteron kapselin iltaisin emättimeen. Onko muille tullu keltarauhaslääkityksestä jotain oireita? Mul on nyt pari päivää ollu nännit arat, palelee myös välillä kovasti. Tänään 9. päivä kun laitan lugen, oireet tuli siis pari päivää sitten. Katoin et usein hoitojen yhteydessä lugejen annostus on 3 tai 4 kertainen omaani verrattuna, joten tää mun annostus on ihan minimi. Todettua ongelmaa omassa keltarauhastuotannossa ei ole, mut mulla kokeilussa nyt kun luteaalivaihe on normaalisti vain 10-11 pv. Mut uskoisin silti et se lääkitys aiheuttaa nämä oireet. Yleensä mun tissit kipytyy siis jo heti oviksen jälkeen ja sitten loppuu kun menkat alkaa. Tai sit on kiertoja joissa ei kipeydy ollenkaan. Eli tämä on uutta et kipeytyykin just ennen menkkoja. Menkkoja odotan alkavaksi alkuviikolla, viimeistään ke.
 

Yhteistyössä