Haaveena vauva 2020

@Mirella92 ei kannata pitkittää.
Tiedän tuon omalla kohdalla sitä lykkäsi monta vuotta ja vielä puolentoistavuoden hoitojenkaan jälkeen ei ole omaa nyyttiä :(

Itse vedin ensin ajatellen "no yritetään vielä yksi kierto" "no jos vielä kokeillaan luomuna, ettei turhaan aleta maksaa" jne.

Uskon että saisit paremman mielen ja uutta toivoa / tietoa yritykseenne asiantuntijan luona käymisen jälkeen :love:
Ja tänne saa aina tulla purkamaan mitä on sydämmellä, mihin kierron vaiheeseen vaan liittyen (y)
Kiitos paljon tsempeistä ja kokemuksen jakamisesta:love::unsure: Taidan sitten heti varata ajan, eipä tarvii taas miettiä päätä puhki:) Paljon tsemppiä sulle myös tilanteeseen, oon täällä taustalla eläny mukana:love: Toivon niin että olis jo teidän aika:love:
 
Kuinka kauan teidän miehillä meni aikaa lämmetä vauva asialle ja käytittekö mitä ehkäisyä?
Mulla oli minipillerit ja mies totesi ensitreffeillä että haluaa joskus perheen, sitten kun mentiin kihloihin sovittiin että vähän ennen häitä jätetään ehkäisy pois ja sitten marraskuussa 2015 kysyin syönkö vielä yhden levyn vai annetaanko jo olla :)
 
Kuinka kauan teidän miehillä meni aikaa lämmetä vauva asialle ja käytittekö mitä ehkäisyä?
Ehkäisykapseli oli käytössä 6v ja minipillerit 3kk sen jälkeen. Miehen kanssa oltu yhdessä reilu 5v ja kyllä minä sitä olen varmaan 3v koittanut lämmitellä, kunnes 01/19 sanoi, että nyt on aika. Meillä meni kuitenkin 5kk, ennen kuin saimme ajan naistenpolille ja luvan raskautua.
 
Mulla oli minipillerit ja mies totesi ensitreffeillä että haluaa joskus perheen, sitten kun mentiin kihloihin sovittiin että vähän ennen häitä jätetään ehkäisy pois ja sitten marraskuussa 2015 kysyin syönkö vielä yhden levyn vai annetaanko jo olla :)
Meillä ollut myös alusta asti puhetta, että molemmat halutaan lapsia, mutta mies kuitenkin lämpeni hitaammin asialle ja nyt viime kuussa sitten sanoi, että voin jättää pillerit pois. Söin vielä yhden listan ja tänään on nyt sitten sen listan viimeinen pilleri otettava. Halusin varmistaa, että mies on ihan tosissaan asian kanssa. Ei ole muuttanut päätöstä pillereiden eikä lapsen suhteen.
 
  • Tykkää
Reactions: W.we
Hieman jännittää kuinka kauan menee ensimmäisiin menkkoihin yms. Tosiian 3vuoteen ei ole menkkoja tullut pillereiden takia käytössä ollut desogestrel sandos. Minulla ja miehelläni ei kummallakaan ole lapsia ennestään joten ensimmäinen molemmille.
Ite lopetin minipill pillerit syyskuussa ja kierto oli heti normaali. Nyt viimeisin kierto oli joku ihme 22 päivää, ei oo koskaan ollut niin lyhyt (vaikka pillereiden kanssa oli vaikka mitä tiputteluja ym. ) vielä ei ole yritys päällä, mutta pelkkää plussaa tää pilleritön elämä!

ja tosiaan menkat alko pari päivää viimeisimmästä pilleristä. Ehkäisyä käytin 14 vuotta
 
Viimeksi muokattu:
Olen lukenut ainoastaan netistä, että monilla minipillereiden käyttäjillä on kierto palautunut nopeasti. En ole uskaltanut kavereilta kysyä miten heillä on käynyt, koska emme miehen kanssa halua kertoa vielä asiasta kenelekkään. Tiedän, että moni jo odottaa tietoa, mutta pidämme tiedon mahdollisimman pitkään salassa. Täältä saa vertaistukea samassa tilanteessa olevilta
Mä tulin heti ekasta kierrosta raskaaks kun lopetettii minipillerit :) Nyt rv 23
 
  • Tykkää
Reactions: Piipaa93
@Kasikuus no itse mieltäsin ton jo pieneks piruiluks jos kerran tiedostaa että raskaus uutiset ja vauva jutut ei nyt oo sulla se mitä tahdot/pystyt muiden elämässä seurata.. . Sun tilanteen huomioiden luulis ymmärtävän. En itse voisi ainkaan vaatia ketään sruraan mistään syistä etenkään jos tiedän ettei mun jutut kiinnosta lukea.

mulla kans pääasias mies puolisia kavereita, ja samoist syist en hirveesti niidenkaa hengaa ku en tiiä tykkäiskö ukko.toki on sanonut että saa olla kaveri miestenkin kans, mut jotenkin silti kalvaa että mitäs jos se silti on mustis? Kerran tämmönen mustis tapaus jo olikin kun vilpittömästi olin menossa kaveria tapaan joka oli mies. Loppujen lopuksi otti auton samantien alle ja ajo 3h tänne ja tuli mukaan tapaan mun kaveria. Mikä silleen oli hyvä että sai nähdä tän mun kaverin ja todeta ettei ole uhka. Mut silti itelle jäi semmonen paha mieli miehen puolest että ees joutu kokeen ton mustasukkasiis tunteen, ne on inhottavia kun tulee. Kotona olen itsekin pääasias, sit kun muksut isänsä kanssa niin käyn jossain, mut paril naispuolisel kaveril vuorotyöt niin aina menee ristiin näkemiset :unsure:

mulla itellä on toi ADD se tuo omat haasteensa kyllä, monesti miettiny periiköhän omat muksut tuon. Moni melko villiksi tituuleranut esikoisen :ROFLMAO:kaveri sanoi että sen 3 poikaa ei oo läheskäänyhtä villejä kun tää mun tyttö.

@W.we mulle roskis haamut ollut aina plussia , mut hyvä varovasti suhtautua niihin silti:love:
 
Kuinka kauan teidän miehillä meni aikaa lämmetä vauva asialle ja käytittekö mitä ehkäisyä?
ite alotin vauvahöpinät tämän vuoden maaliskuussa ja pientä lämpenemistä on jo havaittavissa. Mun mielestä vauva saa tulla vaikka heti, mutta mies hokee ettei ole kiire :whistle: täytän siis 28 ja hän 25. Eli kiire on :LOL:

Viimeisen kuukauden aikana vauvoista on puhuttu paljon ja hän ottaa asiaa jo itsekin puheeksi. Pyysin myös joululahjaksi mamma vitamiini purkkia, mutta saa nähdä miten käy:geek::rolleyes: toivottavasti tajusi, että mitä se tarkoittaa jos sellaisen menee ostamaan :p
 
Kuinka kauan teidän miehillä meni aikaa lämmetä vauva asialle ja käytittekö mitä ehkäisyä?
No lievästi vähän aikaa:ROFLMAO: Mä haaveilin jo kun tavattiin niin lapsista melkein heti, mutta sanotaan että näin järjellä ajateltuna myös nyt on oikein sopiva aika sille. Ei tosin olis haitannu vaikka vuos sitten alottaa yrittämistä. Yhdessä ollaan oltu 7 vuotta, että onhan tässä vähän ooteltu:ROFLMAO: mut eikös hyvää kannata oottaa:ROFLMAO: Mä käytin ihan yhdistelmäpillereitä ja jätin elokuussa pois:)
 
Mulla oo tietookaan millo ne menkat nyt alkaa. Normisti kierto se 28pvä mut viime kuu oli 31 pvää :unsure:... Toivon et palautuis takas tohon 28 eli ke pitäs sillä logiikal tulla.

Oon kuullu et gelee royalit joillakin tasannu kierron? Mullahan on tosiaan kierto sekoillu välil, toi kemiallisen jälkeen varsinki. Aattelin hakee ne terolutit vaik yksityiselt ku ei herunu julkiselta, yleensä oon saanu ne helposti.
 
ite alotin vauvahöpinät tämän vuoden maaliskuussa ja pientä lämpenemistä on jo havaittavissa. Mun mielestä vauva saa tulla vaikka heti, mutta mies hokee ettei ole kiire :whistle: täytän siis 28 ja hän 25. Eli kiire on :LOL:


Viimeisen kuukauden aikana vauvoista on puhuttu paljon ja hän ottaa asiaa jo itsekin puheeksi. Pyysin myös joululahjaksi mamma vitamiini purkkia, mutta saa nähdä miten käy:geek::rolleyes: toivottavasti tajusi, että mitä se tarkoittaa jos sellaisen menee ostamaan :p
Itse aloitin mamma vitamiinit jo syyskuun lopulla. Minä olen 26v ja mies täyttää viikon päästä 36v. Ollaan oltu yhdessä vähän yli vuosi. Hankin muutaman vauvan vaatteen muutama kuukausi sitten ja senkös jälkeen mies innostui asiasta. :love:
 
Laita kuva! :rolleyes:
Mä vien aina tehdyt testit keittiön roskikseen ja yleensä viel sullon ne johonki roskien väliin niin, ettei niitä voi enää kaivaa esiin :whistle:

Mä jätän suosiolla ihan johonkin kaappiin ne testit ja käyn sit katsomassa niin kauan että oon varma et on nega. säästän jopa päiviä, jotta voin verrata uusiin testeihin.:whistle::alien: Ihan vaan siksi koska tiedän, että kaivan ne roskista - säästyn siltä tonkimiselta. :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: W.we ja Ananas90
Ei sitä koskaan tiedä, milloin tärppää! Meillä on ollut viime kuukausina hiljaista kammarissa enkä ole ollut raskaana viimeiseen 17 vuoteen, vaikken ole käyttänyt ehkäisyä (anatomia epäedullinen lisääntymiseen) mutta perjantaina plussasin, yht'äkkiä. 2003 syntyi esikoiseni, hetkinen on siis kulunut.
Varmaan ainoan vielä toimivan munasoluni (ikää 43) onnistui nutipää yhyttämään ja tässä sitä ollaan! Testasin kolmeen kertaan, että voiko muka olla totta. Kai se on uskottava.
 

Attachments

Ei sitä koskaan tiedä! Meillä on ollut viime kuukausina hiljaista kammarissa enkä ole ollut raskaana viimeiseen 18 vuoteen, vaikken ole käyttänyt ehkäisyä (anatomia epäedullinen lisääntymiseen) mutta perjantaina plussasin, yht'äkkiä. Varmaan ainoan vielä toimivan munasoluni (ikää 43) onnistui nutipää yhyttämään ja tässä sitä ollaan! Testasin kolmeen kertaan, että voiko muka olla totta.
Voi että! paljon onnea ja tarrasukkia:love::love:
 
Ei sitä koskaan tiedä, milloin tärppää! Meillä on ollut viime kuukausina hiljaista kammarissa enkä ole ollut raskaana viimeiseen 17 vuoteen, vaikken ole käyttänyt ehkäisyä (anatomia epäedullinen lisääntymiseen) mutta perjantaina plussasin, yht'äkkiä. 2003 syntyi esikoiseni, hetkinen on siis kulunut.
Varmaan ainoan vielä toimivan munasoluni (ikää 43) onnistui nutipää yhyttämään ja tässä sitä ollaan! Testasin kolmeen kertaan, että voiko muka olla totta. Kai se on uskottava.

Oi, ihanaa. Siinä sitkeä nutipää. :love:
 

Yhteistyössä