Haaveena vauva 2020

Viestiketju alueella 'Vauvakuume' , aloittaja Purrri, 07.03.2019.

1. tupsahus

tupsahus Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    57
    Nyt aamulla ei tullut hymynaamaa. Eli siis tänään dpo0. (y) kävipä hyvä tuuri kun puolen yön maissa mietin, et teenkö testin vai en ja onneks tein, muuten ois jäänyt plussa näkemättä. :love:

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  2. Nessu87

Nessu87 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    166
    @tupsahus tota itekin mietin ja sanoin lääkärille, mut sanoi että sitä voidaan käyttää jossain raskauden vaiheessa pienissä määrin että lisää verenkiertoa istukassa ym? Jotenkin tälleen sen selitti. Käytetään myös usein jos raskaus myrkytys ollut

@Ilona Eloisa toi sokeri koukku on paha! Mulla kans, ja sit ku oon ilman ni kaihee päänsärkybja veto pois... Helpottaa toki ylernsä viikos tai 2ssa mut inhottavaa ja kierre lähtee uudestaan helposti ku innostuu herkutteleen. Ite tosin usein korvaan sokeri herkut näil dietti patukoilla. Kkoska ne on hyviä mut vähemmän sokeria ni huijaan itteeni niillä :LOL:

3. Karpalo88

Karpalo88 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    30
    :)
    Pakko oikaista, että ei pidä paikkaansa tämä. Primaspan/ASA pienellä annoksella voi käyttää koko raskauden ajan ja sitä myös määrätään käyttöön useammista eri syistä raskauden aikana alkuraskaudesta asti :)

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  4. Snanniska

Snanniska Jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    53
    @Ilona Eloisa mulla kans ylipainoa reippaasti. BMI on 37. Ennen esikoista tiputin painoa 20kg, tokaa alkaessa odottaa painoin n. 7kg enemmän mitä esikoista odottaessa ja nyt taas olen n. 7kg painavampi mitä tokaa odottaessa... Raskausaikoina painonnousu on ollut aika maltillista onneksi, molemmissa tullut n.7kg, vaikka olen herkutellut odotusaikoina ihan liikaa :rolleyes: jos nyt tästä raskautuisin, niin toivon mukaan paino ei kauheasti nousisi. Mutta kun ruoka on hyvää ja syöminen kivaa.

Ei kauheen vahvalta tunnu tämäkään kierto. Jotenkin kaikki oireet hävisi sen uuden ovisplussan myötä. :oops: no, odotellaan mitä ensi viikko tuo tullessaan.

5. tupsahus

tupsahus Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    57
    Aa, tämä on mulle uutta tietoa! :LOL: Näin sitä oppii aina uutta. :)

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  6. Mirella92

Mirella92 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    37
    En osaa ehkä varsinaiseen painonpudotukseen antaa vinkkejä, mutta kehotan nimenomaan pienin askelin tekemään asiaa. Aikamoinen shokki on kropalle ja mielelle jos yhtäkkiä muuttaa kaikkea eikä se pitkän päälle pysy sellaisena. Tosta sokerikoukusta tosin on kokemusta. Olin sellasessa valmennusjutussa, jossa treenataan ja syödään oikein. Kahden viikon jälkeen aloituksesta kroppa tottu siihen ettei sitä sokeria saa. Tästä on toki vuosia, mutta sanotaan että se kokemus auttoi siinä, ettei sen jälkeenkään ole mieli juuri tehnyt sokeria. Maistan sen sokerin tosi voimakkaasti esim. limsasta, jota en pysty enää juomaa samalla tavalla koska maistan vaan sen sokerin. Ja jatkoa ajatellen tiedän, että jos tulee syötyä liikaa sokeria, niin taas se parin viikon paussi auttaa eikä kroppa sokeria enää halua. En sano että se pari viikkoa helppoa olisi, mutta suosittelen edes yrittämään :) Toivottavasti saisit täältä käytännön vinkkejä asiaan, tsemppiä(y):love:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  7. Nessu87

Nessu87 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    166
    Kauanko teil tuntuu oviksen jälkeset nipistelyt mulla ovisplussa tuli 13 pvä, kivut 14-16kp... Mut nytkin jatkuu vaan ja usein nippailee viikonki välil, kans kohdun kohal kutinaa ja nipistelyy. Vissiin se keltarauhas juttu? Raskaana en ole, jos olisin ni kyllä ois ihme siittiöt ja kaikki jumalat mun puolella:ROFLMAO: niin epätodenäköstä että suosiolla oottelen menkkojen alkuun, tietty varmuudeksi teen pe tai la testin koska saatan pari siideriä ottaa ensiviikolla. nega testin kylkeen on kyl ihan suotavaa pari ottaakkin :LOL:

8. Unimaa

Unimaa Jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    45
    @mom_89 ootko tänään testaillut? Tosi paljon teillä on kyllä ollut vastoinkäymisiä raskauksien suhteen, ihan epäreilua:cry: yritin etsiä listoilta, onko teillä aiempia lapsia vai eka toiveissa?

Sokerikoukusta, täällä myös yksi jollain tasolla sokerista riippuvainen. Alotin viime talvella sokerilakon ja niinkuin jotkut muutkin jo kirjoitti niin parissa viikossa helpottaa eikä sit enää tee mieli sokeriherkkuja. Mutta voi jestas se eka viikko ilman oli ihan kamala, väsytti, kiukutti yms. Että voisi tässä itsekin taas yrittää lakkoa koska ei se kroppa sokeria tarvii:unsure:

Mulla alkaa toiveet vähän kohota, kun on parina päivänä ollut etovaa oloa..ja palelee ja jomottaa. Mutta tulee taas niin aikasin nämä oireet että ei uskalla miettiä yhtään pidemmälle vielä:unsure:

9. Kasikuus

Kasikuus Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    108
    Heissan naiset ja mukavaa viikonloppua :)

Olen huomannut @Helmiina1978, et eläimellisesti takaapäin kun ottaa, ni lasti jää sisään paremmin :ROFLMAO: Yleenä ne valuu aika nopsaa ulos, mutta takaapäin oltaessa ne tulee ulos vasta aamulla :D

@Nessu87 Minulla nipistelyt ja kivut oviksen jälkeen jatkuu sinne asti, kunnes menkat alkaa o_O Eli ihan turhaan tässä analysoi oireita ollenkaan, ennen kuin menkat myöhässä :confused: Todella ärsyttävää. No tuleepahan sit raskaus joskus yllätyksenä ihan oikeasti, kun ei oireiden perusteella osaa odottaa, kun ne oireet on joka kk sellaisia, kuin olisi raskaana :ROFLMAO:

Sokerikoukusta, itse en ole ylipainoinen, mut kyllä tuossa joku sokerikoukku oli ja vetelin suklaata ja karkkia vähän väliä. Sit alko ahdistaa, että tätä menoa lihon ja se on pakko lopettaa. Viime kierron jälkeen, kun menkat alkoi, niin päätin, että en syö yhtään karkkia enkä juo yhtään alkoholiannosta ennen kuin plussan saan testiin :sneaky: Alkoholia toki ei voi sillonkaan ottaa, mut ei haittaa, en juuri juo muutenkaan (1 sauna/iltaolut silloin tällöin) :LOL: Nyt 10pvä ilman karkkia ja yhtään ei tee mieli. Ekat 7pvä oli aivan kauheeta. Limsoja en ole juonut moneen kuukauteen. Yhden kerran erehdyin hörpyn ottaa ja se maistu pahalle.
    Kaikille laihdutusprojektiin lähteville/jo oleville paljon tsemppiä. Pienin askelin eteenpäin, että kiinnostus ei lopahda ja kilot pysyvät poissa :)

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  10. Mirkkuli26

Mirkkuli26 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    33
    tuli tuosta asennosta mieleen ”
    3. Onko yhdyntäasennolla merkitystä ja saako yhdynnän jälkeen peseytyä?

- Siittiöt pääsevät kohtuun asennosta riippumatta. Peseytyä saa, sillä siittiöt uivat kohtuun heti, eivätkä tule pois pesemällä. Sen sijaan siemenneste ei mene kohtuun, vaan valuu pois, eikä sen peseminen haittaa raskauden alkamista.”

eli ei haittaa vaikka valuisi heti pois (y)

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  11. Kasikuus

Kasikuus Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    108
    Se on lähinnä inhottavaa, kun sitä valuu pitkin poikin :ROFLMAO: Pesuista huolimatta. Kivempi, kun se valuu aamuisin pois, kun käy pissillä :rolleyes: Silloin se tulee kaikki kerralla ulos, eikä valu pikku hiljaa.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  12. Mirkkuli26

Mirkkuli26 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    33
    no se on kyllä ihan totta :D

13. saharaaa

saharaaa Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    21
    Moikka!
    Oon tässä nyt pari kuukautta tätä keskustelua lueskellut ja nyt päätin tulla mukaan kirjoittelemaan. Oon 22 ja mies 24 ja meillä on jo yks 2018 syntynyt tyttö. Silloin samalla tavalla piinailin kuin nyt Eli tämä olis nyt yk 3, kp 17/28 ja dpo 2-3. Ovikset tunnen TOSI selvästi ja kierto on tosi säännöllinen. Mies on useesti öitä pois kotonta töiden takia, joten puuhaillaan kun pystytään, tässä kierrossa 5 päivää ennen ovista, eli toiveet ei oo kovin korkeella ☹️ Kirjottelen ja seurailen täällä miten pystyn töiden ja taaperon kanssa

• Tykkään Tykkään x 8
    • List
  14. Hipposka

Hipposka Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    86
    Olen pitänyt vähän lomaa palstasta ja jatkan varmaankin samalla linjalla. Listaan voi päivittää kp 18/29.

Mullahan meni kierto aivan sekaisin silloin, kun saatiin oppari palautettua ja ilmeisesti vuoden sitä kesti. Nimittäin syyskuun viimeisenä, kun sain tutkintotodistuksen käteeni alkoi menkat ja kierto kesti tasan 28 päivää. Tuntui uudelta alulta, vaikka kaikki oli varmaan puhdasta sattumaa. Ovista ei päästy hyödyntämään, koska olin lomailemassa ulkomailla ja mies oli pitämässä taloa sillä välin pystyssä. Tässä kuussa harjoitukset on taas jatkuneet, mutta en usko tärpänneen - eihän ole tähänkään asti.

Jouluvalmistelut vievät mukavasti ajatuksia pois vauvajutuista ja varmaan osaltaan jouduttavat plussaamista. Niinhän se meni, että sitten onnistuu, kun lakkaa yrittämästä.

Mukavaa marraskuuta jokaiselle ja plussatuulia tasapuolisesti kullekin. (y)

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  15. marrrsipaani

marrrsipaani Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.09.2017
    Saadut tykkäykset:
    80
    Mulla on ovispäivänä tai päivä ennen/jälkeen tosi kovat kivut! Ja kaikenlaiset nipistelyt ja kipuilut mul on koko loppukierron ajan... Vähän ärsyttäviä (n):)

Täällä yk3 kp 3/28 nyt sunnuntaina. Meillä kaksi ekaa kiertoa menny ihan harakoille, kun mies ollut reissussa, niin en tiedä laskeako niitä edes. :LOL: Nih, tässä kierrossa päästään kunnolla hommiin!

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  16. Nessu87

Nessu87 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    166
    @saharaaa no me ollaanki sit samoil viivoil mulla samat dpo, kierron pituus ja yk 3 menossa (y)sen lisäks munki mies ei oo päivittäin maisemissa .

17. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 317
    Ekat lääkkeet otettu, illalla sama satsi :rolleyes:

Eilisen oviskipujen aikaan tein vielä ovistestin (plussan sain jo to ilta/pe aamu siis)
    Ylempi ja alempi nyt dpo 1

IMG_20191117_102813.jpg

:LOL:

• Ihana! Ihana! x 11
    • Tykkään Tykkään x 7
    • List
    Viimeksi muokattu: 17.11.2019
  18. Pampula3

Pampula3 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    62
    @Wintersun no siinä onkin oikein kunnon ovisplussa :)(y)

Onko täällä muita joilla loppukierrossa ollut käytössä keltarauhastukea? Mulla ekaa kertaa käytössä, laitan yhden lugesteron kapselin iltaisin emättimeen. Onko muille tullu keltarauhaslääkityksestä jotain oireita? Mul on nyt pari päivää ollu nännit arat, palelee myös välillä kovasti. Tänään 9. päivä kun laitan lugen, oireet tuli siis pari päivää sitten. Katoin et usein hoitojen yhteydessä lugejen annostus on 3 tai 4 kertainen omaani verrattuna, joten tää mun annostus on ihan minimi. Todettua ongelmaa omassa keltarauhastuotannossa ei ole, mut mulla kokeilussa nyt kun luteaalivaihe on normaalisti vain 10-11 pv. Mut uskoisin silti et se lääkitys aiheuttaa nämä oireet. Yleensä mun tissit kipytyy siis jo heti oviksen jälkeen ja sitten loppuu kun menkat alkaa. Tai sit on kiertoja joissa ei kipeydy ollenkaan. Eli tämä on uutta et kipeytyykin just ennen menkkoja. Menkkoja odotan alkavaksi alkuviikolla, viimeistään ke.

19. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 317
    Mulla oli joskus vuosia sitten samalla annostuksella dpo 3 lähtien. Siitä tuli kyllä kainelaisia oireita, jotka olis kyllä voinut olla raskausoireitakin. Mutta ei tosiaan ollut.

20. Pampula3

Pampula3 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    62
    Kiitos vastauksesta. Joo mulla kans dpo3 lähtien ollut siis käytössä, ja nyt siis dpo 11. Joo ekat raskausoireethan johtuu joillain juuri siitä keltarauhashormoonin toiminnasta, ja nyt kun sitä saa lääkkeestä, tulee ilman muuta samoja oireita vaikka ei olisikaan raskaana. Ärsyttävää kun turhaan herää toivo kaikenmaailman oireista johtuen. Kuitenkin vahva fiilis et menkat pian alkamassa, tänään taas menkkamaista juilimista ja kiukkuinen olo. Voi alkaa vielä vaikka tänään. Tuo keltarauhasannostus on kai siksi myös niin pieni, et vuoto ei turhaan pysyisi pois jos uusi kierto on alkaakseen. Isommalla annostuksella vuoto pysyisi helpommin turhaan pois vaikka munasarjat oiskin jo lähteneet uuteen kiertoon. Ja huomenna siis lääkitys jo loppuukin.

Ei näitä turhaan piinapäiviksi sanota! Joku vois kai jo näillä dpo 11 päivillä testaillakin, mut ite en kyllä uskalla. Pelkään liikaa sitä negatestiä, joka vie viimeisemmänkin toivon. Ennemmin ne menkat.

21. saharaaa

saharaaa Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    21
    Oi ihanaa, ollaampa me sit samanlaisessa tilanteessa! :)

Viimeksi muokattu: 17.11.2019
  22. saharaaa

saharaaa Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    21
    @Wintersun Wau, toi jos joku on positiivinen ovis testi

@Pampula3 Mulla on vähän sama, että pelottaa hirveesti testailla. Mielummin ne menkat kun negatiivinen testi.

Vähän tässä mietityttää että miten nyt tekisin, kun ens viikonloppuna on työpaikan pikkujoulut ja mä harvoin juon mutta jos juon niin juon sit kunnolla . Ja ollaan jo puhuttu että sieltä ei kukaan lähde selvinpäin . Mulla olis sillon vasta dpo 9 eli testi ois nega joka tapauksessa enkä nyt todellakaan ala selittelemään että ”saattaisin ehkä toivottavasti olla raskaana niin en juo” eli mitä teen, uskaltaako ottaa vähän edes vai pitääkö mun keksii joku selitys? En missään nimessä joisi jos tietäisin että oon raskaana mutta ei noina päivinä vielä voi testaillakkaan kai?

23. Helmiina1978

Helmiina1978 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    365
    Kyllä mä vähän vainoharhainen olen ton valumisen kanssa, ja mieluummin pidän ne siellä perällä mahdollisimman kauan. Mun takaa -päin pointti liittyi ihan siihen, että joku guru sanoi että miehen siittiöt olis parempia ja niitä ois enemmän jos olis vähän nii kuin kiire, ja hurja meno. Meillä kun se on ollut yleensä semmosta pitkän kaava mukaan, rauhallisesti menoa. Voiko sit olla perää, en tiedä.
    Ja jostain luin taas että lähetyssaarnaaja -asento olis paras siinä, että lasti menis parhaiten perille.
    Mut veikkaan että emättimin rakenne ja kohdunsuu vaihtelee naisilla, joten mikä on sit kenellekin paras asento tms.
    Ja vaikuttaa siltä, että raskautuminen on joskus kiinni iha kuun asennosta. :D:p

24. Helmiina1978

Helmiina1978 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    365
    TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

17.11.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Daana.......................... kp 65/23
    FaBuu...........................kp 62/28
    Mape19........................ kp 67/25
    Vauvameille...................kp xx/28-35
    Hope91.........................kp 35/32-37
    taikinatonttu...................kp 26/28
    nieve30..........................kp 25/30
    Pampula3......................kp 24/22-26
    Keltasirkku.................... kp 24/28-32
    Minic..............................kp 24/28
    Snanniska......................kp 24/28
    rosemarie.......................kp 21/xx
    Unimaa..........................kp 21/27
    nessu87.........................kp 19/28
    Hipposka.......................kp 19/30
    Karpalo88......................kp 18/26-28
    tupsahus........................kp 18/xx
    Ananas90......................kp 16/25-28
    W.we..............................kp 15/25
    vauvahaaveilija2396......kp 15/28-30
    Helmiina1978................kp 13/29
    Marilainen.....................kp 13/28
    HMami..........................kp 13/28
    Mirella92.......................kp 12/34
    Elllla..............................kp 12/30
    Kasikuus.......................kp 11/28-31
    Jjenn.............................kp 11/30-31
    Pikkuhaave....................kp 10/xx
    Ilona Eloisa...................kp 8/30
    Koodikissa.....................kp 7/24
    mimmi92........................kp 7/30
    Haavejuttu....................kp 6/29
    Amadecasa...................kp 6/34-55
    Tiukuliina89.................. kp 5/31
    Marrrsipaani..................kp 3/28
    Tingeli...........................kp 2/34-36

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Mom_89.......................dpo 22
    Snanniska....................dpo 7
    Karpalo88....................dpo 4
    Ananas90.....................dpo 2

★★★★★★★★★★★★★★★★★

25. mom_89

mom_89 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    36
    @Nessu87 hei kiitos kommentista ja vinkistä lääkityksen suhteen. Oon naikkarilla ravannut tutkimuksissa, mutta ne ei oo mitään lääkettä antanut. Sanovat vaan et luultavasti kyse vaan huonosta tuurista, kun yleisimmät km aiheuttavat tekijät on kuitenkin testeillä jo rajattu pois. Tässä kierossa söin kortisonia suolisairauden takia ja olin jo toiveikas josko se olisi vaikuttanut kiinnittymiseen positiivisesti - luin että kortisonia annetaan joskus ivf hoidoissa kiinnittymisen tueksi. Tänään edelleen negatesti, super outoja tuntemuksia alavatsalla, mutta menkkoja ei näy.

@Unimaa kiitos kommentista❤️ Meillä on maailman rakkain esikoinen 4/2017. Hän tuli ekasta yrityksestä yllättäen. Toivottiin sisarusta mahd pienellä ikäerolla, mutta kierto käynnistyi vasta 1,5v jälkeen synnytyksestä ja sitten seurannut tämä helvetillinen vuosi yritystä ja surua.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri