Haaveena vauva 2020

Viestiketju alueella 'Vauvakuume' , aloittaja Purrri, 07.03.2019.

1. taikinatonttu

taikinatonttu Jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    42
    Moi taas!

Mulla nyt kp 30 ja dpo 8. Viimeiset neljä päivää on kiertopäivien suhteen madellut. Tunteet vaihtelee laidasta laitaan: oon viime päivät selaillut ensisänkyjä, pistänyt ylös suosikkikauppojani vauvan vaatteiden suhteen, pohtinut vaunujen säilytystä asunnossamme ja muita käytännön juttuja... Nimilistaakin on kauan sitten jo aloitettu. Koko ajan tuntuu että haluaisi puuhastella ja suunnitella. Aika ajoin pilvirinnat romahtaa ja täytyy toppuutella että eihän tässä vielä raskaana olla (n)Jokaisesta pienestäkin nykäisystä vatsassa mulle tulee joko toiveikas fiilis tai hirvee vihantunne mahdollisia menkkoja kohtaan :LOL: Mua oikeesti jännittää se että suuttuisin ihan hirveesti sit kun ne menkat tulee... Mutta kenelle?!?! Viime päivät oon myös pallotellut hirveesti sitä, että mikä päivä psyyke kestää tehdä sen raskaustestin (mikäli ne menkat pysyy poissa mun kiukun avulla << not) :ROFLMAO:

Loppuun vielä onnittelut @SwanDeSol :):):)koitan itsekin ajatella taas posin kautta!

2. pikkuhaave

pikkuhaave Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    51
    Onnea plussasta @SwanDeSol :rolleyes:

Kp14 ja ovistikku ei oo ikinä ollut noin valkonen. Pidätystä kuitenkin joku 5h, eli ei oo siitä kiinni :ROFLMAO: Lähdetään viikonlopuksi reissuun, enkä pääse tikuttamaan ovista siellä. (n)

3. Hope91

Hope91 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    23
    @SwanDeSol onnea plussasta!:love:

Täällä taas tänään ristiriitaiset fiilikset: hyvä tuttuni ilmoitti että on raskaana, juuri ensimmäinen kolmannes ohitse ja halusi nyt kertoa ilouutisen. Olen iloinen hänen puolestaan, mutta samalla mieleni meinaa taasen painua alas, kun olen niin skeptinen nyt oman tilanteeni kanssa.:unsure:

Tänään kp 39 ja dpo ei tarkkaa tietoa, mutta itse arvelen sen olleen kp20-23 tienoilla jolloin peittokin heilui tiuhaan tahtiin:love:

Mies kysyi että milloin teen testiä seuraavan kerran, johon sanoin että testaamisesta on nyt tullut hieman "mörkö" jota yritän vältellä: niin kauan kuin en tee testiä, on toivoa.. Ajattelin että jos sinnittelisin sinne kp 42 asti ja jos ei sittenkään ole vielä vuotoa niin teen testin.. Saa nähdä pystynkö olemaan testaamatta, nyt kun asia pyörii koko ajan mielessä:(

4. Karpalo88

Karpalo88 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    30
    @Hope91 , ootko sä vielä tehnyt testejä? Sori en muista, oot saattanut jo kertoakin. Tsemppiä! :love:

@taikinatonttu täällä samat tunnelmat ja myös dpo8! Vaihtelee laidasta laitaan, välillä oon varma tärpistä ja raskausappeihin tiedot jo täytetty :LOL: useammin taas ihan varma että uuteen kiertoon mennään. Tietysti tänään jo piti yks negatesti tehdä. Onko sulla oireita? Mulla todennäköisesti täysin kuviteltua jomottelua jatkuvasti :D toisena oireena outo aamuvirkkuus joka johtuu varmasti siitä että herään innolla tekemään testiä :geek: heh.

https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/results-by-day-past-ovulation.php Tää on mielenkiintonen sivu. Näkee tilastoja millon kannattaisi alkaa testata - jos malttaa odottaa. Myös kiinnittyminen vaihtelee, voi olla välillä dpo 7-11(?), eli plussa voi tulla myöhäänkin (y)

5. saharaaa

saharaaa Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    21
    Apua! En malttanut olla testaamatta kun noita ovistestejä kaappi pursusi. Siihen tuli aivan selkeä viiva, sellainen haamun ja plussan välillä. Tänään siis tosiaan vasta dpo 7 ja tein vain noin 1,5 h pidätyksellä ja paljon oon vettäkin juonu. Voiks toi nyt tarkottaa jotain vai intoilenko ihan turhaan? Sanokaa mielellään ihan rehellisesti kokemuksia yms neuvoja, en haluaisi nyt turhaan toiveita pitää korkealla :X3:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  6. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 328
    Ovistesti voi olla hyvinkin vahva loppukierrosta, ilman raskauttakin. Tuossa vaiheessa tehty ovistesti haalealla viivalla ei kerro vielä mitään. Jos kunnon plussa niin silloin voi olla merkki raskaudesta. Ei tosin ole aina siltikään. Onneksi on vasta dpo 7, hyvin voi tulla plussa vielä.

• Tykkään Tykkään x 2
    • Hauska Hauska x 1
    • List
  7. Minic

Minic Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    150
    Jos siis ovistestillä testasit niin ei välttämättä kerro mitään. Ite saan kierron ympäri ovistestiin jotain viivaa. Ja jos selaat hetken taaksepäin, siellä oli hyvä linkki ovistestin toimintaperiaatteesta. Sillä voi nähä raskauden toki, mutta ihan yhtä hyvin voi näyttää turhaan. :coffee::geek:
    Testaa muutaman päivän päästä raskaustestillä(y)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  8. KukkaSosuli

KukkaSosuli Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.04.2019
    Saadut tykkäykset:
    161
    Onnea @SwanDeSol !

Oon pari kiertoa nyt ihmetellyt kun ainoastaan toinen rinta on kipeä/arka ja vähän turvonnut kierrosta toiseen. Onko muilla tämmöstä toispuoleista?
    Kp 25 huitelee, kohdun kohdalla vähän turvotusta ja jotain siellä on tuntunut viime päivät, samoin kuin munasolujen kohdalla. Eipä tämäkään mitään kerro. Tsemppiä kaikille!

9. Hope91

Hope91 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    23
    @Karpalo88 en oo vielä tehny testejä.
    Koska viime kierrossa kp 40 alkoi tuhruilulla ja kp 42 vasta tuli kunnon vuotoa.. Aiemmin kierto ollut 33-34 välillä ja maaliskuisen km:n jälkeen tiputtelu kesti toukokuulle asti jonka jälkeen kierto on hakenut paikkaansa, kesäkuusta alkaen se oli tähän viime kiertoon asti tuon 37pv. Niin mietin tässä että jos malttasin ootella siihen kp 42 mutta tulossa pitkä viikonloppu yksin kun mies on reissussa ja ei oo mitään suunnitelmia, joten saa nähdä maltanko olla testaamatta jos vuoto ei ala(n)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  10. taikinatonttu

taikinatonttu Jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    42
    @Karpalo88 kiva että joku toinenkin menee ihan samassa dpo:ssa! :) mulla myös viime päivinä ollut aamuvirkkuutta, myös unettomuutta mut silti oon paahtanu hirveellä draivilla! Normaalisti neljän tunnin yöunet syö multa sielun :LOL:
    Oireita on vaikka muille jakaa! Dpo 5-6 oli sellasta lämpöilyn tunnetta ja 6-7 paineen tunnetta mahassa. Äsken jouduin rivakasti lähtemään yhdestä illanvietosta kun alko ihan yhtäkkiä heikottaa ja oksettaa ja iski kauhee närästys.. Outoa.. Närästys on kyllä mulle ominaista mut tommone huonon olon kamala piikki ei ole... :eek:

• Tykkään Tykkään x 4
    • List
  11. Mirella92

Mirella92 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    40
    @SwanDeSol Paljon onnea plussasta ja toivotan runsaasti tarrasukkia matkaan:love:

Sama vähän täällä, että ympärillä kaikki ilmoittaa raskaudesta tai sitten niin, että kaikilla se lapsi jo on. Kaverini ei ymmärtänyt sitä, että yrittämällä yrittää, "siitä tulee vain keskenmenoja". No kappas kun hänen lapsensa tuli suunnittelematta "vahingossa", toki tervetullut oli, mutta tuntuu ikävältä sitten että joku sanoo noin jos yrittämisestä ei ole edes omakohtaista kokemusta:unsure: En nyt sano, että tässä itellänikään olis kovin paljon vielä yrittämistä ollu, mutta anyway..

Oon ihan varma, ettei tästä kierrosta tuu plussaa. Välillä toiveet herää hetkeks, mut sit taas jotenki laskeutuu maan kamaralle. On vähän tyhjä olo.. Vaikka en usko tärppiä, niin en oo myöskään valmistautunu seuraavaan kiertoon henkisesti:unsure: täytyy taas alkaa keksimään jotain muuta tekemistä ettei ihan pää sekoo tässä:eek:

Ajattelin kuitenkin testin tehä, lähinnä myös mietin, otanko itsenäisyyspäivänä 6.12 viiniä vai en. Mitä ootte mieltä, kiertojen pituuksien 34, 32 ja 29 mukaan mulla pitäis alkaa menkat joko 4.12, 7.12 tai 9.12. Millon uskaltaisin testata? kierrot siis lyhentyny, mutta ovulaation mukaan mulla vois nyt alkaa 3.12 tai 4.12 menkat eli dpo olis joku 13-14. hmm...(n)

EDIT: Täällä kun omien ajatuksien kanssa pyörii, niin pohdin pitäiskö testata 5.12 jos ei menkkoja sillon vielä kuulunuo_O sillon olis ainakin yhden kierron mukaan menkat myöhässä ja tietäisin ennen itsenäisyyspäivää:LOL:

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
    Viimeksi muokattu: 21.11.2019
  12. Karpalo88

Karpalo88 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    30
    @Mirella92 ehdottomasti ite testaisin viimestään tuolloin, hyvä suunnitelma! ;) Pitäishän sillon jo näkyä.

@Hope91 voihh, on kyllä kamala kaupan päällinen tollasen jälkeen että vielä kierto menee sekasin. Jos ei satukkaan tulemaan tärppiä vielä niin ootko miettiny jos koittaisit primolutilla tms tasottaa kiertoa? Ajatus vaan enkä tiedä olisko järkevää. Toivotaan plussaa jo nyt :love:

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  13. Hope91

Hope91 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    23
    @Karpalo88 en oo semmosta vielä miettiny tässä vaiheessa, kun gynekin antoi nyt ensin neuvon keskittyä nyt muihin asioihin että stressi yrittämisen suhteen laskisi, niin sillä ohjeella olen nyt yrittänyt mennä:)
    Ja oikeastaan sehän tässä onkin että olen oikeasti pystynytkin "unohtamaan" asian stressaamisen ainakin jollakin tasoa, niin tässä kierrossa onkin ollut erilaisia tuntemuksia ja "oireita" paljon enemmän(y)
    Mutta pelko siitä testin tekemisestä on hieman vielä. Pittää alkaa kuitenkin henkisesti valmistautua jo uuteen kiertoon että pettymyksen kestäisi paremmin.. Toivoa kuitenkin löytyy koska vielä ei ole ollut samanlaisia vuotoja tai tuhruiluja kuin viime kierrossa näillä samoilla kiertopäivillä:rolleyes: sunnuntaina ois hyvä päivä testata:love: kiitos tsempeistä!!(y)

14. Mirella92

Mirella92 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    40
    Joo ehkä teen sillo;) Tosin pitää pitää pää vielä kylmänä ja alkaa valmistautuu siihen seuraavaan kiertoon:cautious:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  15. Unimaa

Unimaa Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    46
    Kiitos, kovasti tsemppiä sullekin!
    En tiedä miten olin aamulla vielä noinkin positiivisella tuulella vaikka menkat tuloillaan..ilta on kyllä menny masistellessa, osansa varmaan viime päivien huonoilla yöunillakin.
    Enkä tiedä missä mielenhäiriössä tein vielä testinkin, no negahan se tietysti oli.

Paljon onnea plussasta @SwanDeSol :love:

16. marrrsipaani

marrrsipaani Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.09.2017
    Saadut tykkäykset:
    80
    Voi, onnea tuhannesti! :love:

Tsemppiä kaikille yhteisesti yritykseen, yritän pysyä perässä jutuissa . :) Mä vaan juon greippimehua ja odottelen kp7.

• Tykkään Tykkään x 2
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
    Viimeksi muokattu: 21.11.2019
  17. Minic

Minic Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    150
    Hupsista:whistle:
    Tää ei taida jättää mitään arvailujen varaan:eek::confused::love:
    Ne menkat ei sit alkaneet vaik aina alkaa kellontarkkaan.
    Seuraavaks otan vinkkejä vastaan, miten onnistun luovii alkoholin suhteen jäämättä kiinni. Tänään töissä skumppaa koko päivä ja siitä pomon kanssa jatkamaan. Kaikki vinkit kullan arvoisia:coffee:(y)

Vuosi siinä meni ja kuten aiemmin sanoin, tässä kierrossa ollu kaiken maailman oireita. Nyt niihin voi ehkä luottaakki ja on kyl totta et tissit ei oo ikinä ollu näin kipeet. Tänään olis 4+0 ja todella toivon et kaikki menee hyvin!
    Mies oli todella iloinen uutisista, vaik nyt valvotaankin (4-6am) molemmat ja hänen pitäis kyl jo päästä nukkuu kun tuli yövuorosta:LOL:
    Saadaan toivottavasti ihana joululahja meidän porukoille:love:

Liitetyt tiedostot:

18. saharaaa

saharaaa Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    21
    Oi että, onnea ihan hirmusesti @Minic :love: Mä varmaan jotain sanoisin, että on jotenkin huono tai outo olo niin ei nyt kyllä tee mieli alkoholia :giggle:;).

Kiitos paljon vastauksista! Kyllähän mun pää jo ton tiesi mut helpottaa kun joku muu sen vielä mulle sanoo :LOL:. Tänään olis ne pikkujoulut ja aion sielä ainakin vähän ottaa ja nyt lopetan tän piinailun loppuviikoks (ainakin yritän) :D. Mukavaa viikonloppua :love:

• Ihana! Ihana! x 2
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  19. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 328
  20. Haavejuttu

Haavejuttu Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.11.2017
    Saadut tykkäykset:
    558
  21. Snanniska

Snanniska Jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    54
    @Minic paljon onnea :love: voisko sulla olla vaikka antibiootti kuuri, jonka aikana ei saa juoda? ;)

22. Minic

Minic Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    150
    Kiitos kaikille:love:
    Haaste tässä on just se, että meillä on hlömäärältä pieni firma ja kaikki tietää että otan aina ku tarjotaan. Myös ala on semmonen et tilaisuuksia joissa tarjoillaan lasillinen, on lähes viikoittain. Nyt ollaan fiilistelty tätä päivää jo kuukausi ja viimeksi toissapäivänä hypetettiin ku pitkästä aikaa mennään pitkän kaavan mukaan. Me nyt keskusteltiin miehen kanssa ja tultiin siihen lopputulokseen, et kerron pomolle, jotta voidaan livauttaa mulle alkoholiton skumppa johonki piiloon. Sit näyttää että joisin muiden mukana. Muuten pidetään tää nyt vielä omana tietona, ainakin et nähdään että siellä on oikeesti joku ja oikeessa paikassa:geek::ninja:

Nyt tuli muuten mieleen että oon ihmetellyt koko viikon ku kaikki närästää. Miten en tosta tajunnuto_O esikoisen odotus närästi kans alusta loppuun asti, en puolenvälin jälkeen voinut syödä enää muuta ku banaania, miniluumutomaattia ja maitoa. This should be interesting...:oops:

Toivotan teille kaikille onnea yritykseen ja erityisesti kärsivällisyyttä. :love:
    Tässä tärppikierrossahan mulla oli käytössä kaikki keinot. Olin tehnyt isoja elämänmuutoksia stressin poistamiseksi jo aiemmin ja sit vielä vadelmanlehtitee, greippimehu, rauta+foolihappo, KSM66, sinkki ja paras:p punaviini oviksen hujakoilla.
    Mut ei tää tyhjästä tullut, oltiin jo sovittu et haetaan apua joulun jälkeen.
    Varmasti seuraan täällä taustalla ja palaan takaisin jos menee kesken.
    Erityisesti tuun kurkkimaan miten @Wintersun ja @W.we projektissa etenee.
    Kiitos kaikille vertaistuesta!

23. Helmiina1978

Helmiina1978 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    367
    @Minic onnea! :love: ärsyttävä tilanne kyllä. mikä siinä onkin että alkoholia oletetaan juotavan. joku lääkekuuri varmaan ois tekosyy.

muok. sä vastasitkin samaan aikaan. Hyvähän tuokin on ni ei tarvi kiemurrella.

24. SwanDeSol

SwanDeSol Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    58
    Onnea plussasta! <3 Tuutko heinäkuisiin facebookiin kun vielä mahtuu? :)

Mitä jos sanot et sulla on antibioottikuuri minkä kaa ei saa juua? Esim virtsis mikä oli munuaisissa asti tai hammasongelmia :D ?

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  25. Minic

Minic Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    150
    @Helmiina1978 joo se on just tän alan haaste. Artisti maksaa ja aina on aihetta juhlaan :whistle:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus