Haaveena vauva 2020

@Shibali mulla flunssa ollut molemmissa raskauksissa se varmin oire, joten lupaavalta vaikuttaa (y) Se on ihan tutkittua tietoa et kiinnittymisen jälkeen keho viestittää aivoille ettei kiinnittyjästä tarvitse päästä eroon ja siksi vastuskyky laskee ja saa helpommin flunssan. Toivottavasti sulla johtuu nyt raskaudesta :love:

@Lilmi89 mä en aiemmin tikuttanu ollenkaan (ekat 6 yk) ja vasta kun aloin tikuttaa sain tietää ettei ovis ookkaan ollu vielä silloin kun oon oireiden perusteella luullu. Mulla ovislimat tulee jo yleensä aika pian menkkojen perään (välillä kp 7-11) ja ovis on sitte yleensä välillä kp 12-14. Eli just päivää ennen ovista ja ovispäivänä ei limoja enää paljonkaan ole, ja saattaa ennemminkin vatsa ja alapää ovispäivänä ja sitä edeltävänä olla sen verran arat ettei mieli tee seksiä. Ja nyt tikutettuani tunnistan myös ovikseen liittyvät kivut tosi hyvin. Nuorempana en muista tollasia kipuja olleen, tulivat vasta toisen raskauden jälkeen. Aika äärimmäistä oman kehon tutkailua välillä tässä vauvakuumeessa :LOL:
 
Hyvä huomio! Kyseessä siis ovulaatiotesti :D
Sanoisin siinä tapauksessa ettei ole vielä plussa. Tosin mua ei kannata ehkä kuunnella, koska en oo vielä tässä 1,5v yrityksen aikana onnistunut tikuttamaan ovulaatiota, vaikka oon kertaalleen jo ollut raskaanakin.

Muoks. Mulla siis PCO, ja tuollaista saamaasi mittausta sain parhaimmillaan viisikin päivää putkeen. Ultrassa kuitenkin todettiin, ettei munasarjoissa tuolloin ollut tapahtunut mitään. Uskoisin siis, että sinulla on menossa lt-hormonipiikki, joka ei ihan vielä ole huipussaan - mutta tämä vain minun arvaukseni.
 
  • Tykkää
Reactions: Mmohini
Voi kiitos @Pampula3 kun toit toivoa mulle :love: Onpa kyllä jännä, mutta myös loogista! Mun ympärillä on jo monta viikkoo monet ollu flunssassa vuorotellen, mut muhun ei oo tarttunut. Kunnes nyt. Vitsit kuinka nyt toivon että johtuiskin raskaudesta :love: Mutta noin viikon päästä pitäs tietää... Nyt kyllä maltan vielä huonommin oottaa :D
 
@W.we myös potilastietojärjestelmän muutos pidentää jonoja, mutta tosiaan, myös tuo asiakasmäärän laajeneminen vaikuttaa. Olen pohtinut sitä, että varmaan siksi myös mun lähete käännytettiin kun se pystytyiin. Tiedän, että vielä reilu puoli vuotta sitten ottivat höllemmin vastaan. Mutta ei auta!

Mä vähän nauroin tolle @Wintersun in pohdinnalle, että pitäskö rfsu ostaa. Se joka juuri osti kasan testejä :ROFLMAO: vai oliko niitäkin jo varastossa? Mutta ymmärrän hyvin, ei sitä itekkää ole ihan yhtä tai kahta testiä tehnyt plussa kierroissa.. Vikassa tein vaan 3! :ROFLMAO: (ja ekassa ehkä 20)
 
@W.we myös potilastietojärjestelmän muutos pidentää jonoja, mutta tosiaan, myös tuo asiakasmäärän laajeneminen vaikuttaa. Olen pohtinut sitä, että varmaan siksi myös mun lähete käännytettiin kun se pystytyiin. Tiedän, että vielä reilu puoli vuotta sitten ottivat höllemmin vastaan. Mutta ei auta!

Mä vähän nauroin tolle @Wintersun in pohdinnalle, että pitäskö rfsu ostaa. Se joka juuri osti kasan testejä :ROFLMAO: vai oliko niitäkin jo varastossa? Mutta ymmärrän hyvin, ei sitä itekkää ole ihan yhtä tai kahta testiä tehnyt plussa kierroissa.. Vikassa tein vaan 3! :ROFLMAO: (ja ekassa ehkä 20)
Apua, siis käännytetäänkö julkiselta pois :eek:
Kerrottinko miksi ? Vaikohan meille käydä niin :notworthy:
 
Me ollaan yksityisellä tutkimuksissa, pian saadaan tietää voidaanko kokeilla insseillä vai mennäänkö suoraan ivf. Ja ainakin ivf halutaan julkiselle. Jonoista ei tietoa. Toiveena on, että ensi vuonna kuitenkin olisin jo raskaana. En tiedä, onko se mahdollista. Pelkään, että käännyttävät pois. En tiedä, mistä tämmöinen ajatus itselle on tullut. :unsure: @W.we toivottavasti jonot eivät olisi kovin pitkät!

Hei oli kyselty miehen tutkimuksista. Meillä käyty yksityisellä ottamassa siemennesteanalyysi jo ennen, kuin tuli vuosi täyteen. Otetaanko niitä myös julkisella? Myös ensikäynti yksityisellä, kun oli puoleen hintaan.
 
Heippa! Ajattelin tässä liittyä mukaan vauvakuumeilijoihin :)Ollaan tässä miehen kanssa muutama kierto yritetty vasta, mutta beibihaaveet niin kovat et pakko saada purkaa tätä jonnekin muuallekin kuin vain miehelle kotona :D Tänään alkoi taas uusi kierto ja pettymys valtasi mielen, täältä onneksi saa helpotusta. Oon siis teidän juttuja lueskelle jo pidemmän aikaa, mutta tänään oli kyllä pakko liittyä mukaan keskusteluun!

Meillä siis saattaa olla ongelmia enemmän miehen puolella kuin minun. Itsellä kierto 28-39 päivää, mutta tunnistan hyvin oman kehon toimintoja, eikä ovulaation tunnistaminen ole hankalaa. Miehelle sen sijaan on mahdollisuus tavaran heikkoon laatuun aikanaan saatujen syöpälääkkeiden vuoksi. Päätettiin nyt vielä yksi kierto kokeilla, jos ei nappaa, niin sitten tutkimuksiin.

Mielenkiinnolla seurailen teidän kaikkien tarinoita ja plussahaaveita, toivottavasti vuosi 2020 tuo paljon vauvoja :love:
 
Me ollaan yksityisellä tutkimuksissa, pian saadaan tietää voidaanko kokeilla insseillä vai mennäänkö suoraan ivf. Ja ainakin ivf halutaan julkiselle. Jonoista ei tietoa. Toiveena on, että ensi vuonna kuitenkin olisin jo raskaana. En tiedä, onko se mahdollista. Pelkään, että käännyttävät pois. En tiedä, mistä tämmöinen ajatus itselle on tullut. :unsure: @W.we toivottavasti jonot eivät olisi kovin pitkät!

Hei oli kyselty miehen tutkimuksista. Meillä käyty yksityisellä ottamassa siemennesteanalyysi jo ennen, kuin tuli vuosi täyteen. Otetaanko niitä myös julkisella? Myös ensikäynti yksityisellä, kun oli puoleen hintaan.
Minä kyselin tätä asiaa. Viimeksi kun kävin työterveydessä, niin sanoivat, että soittoa omalle tk:lle, kun vuosi täynnä, niin pääsee antamaan näytteet. Eli ilmeisesti onnistuu julkisella (n) Mutta ois kyllä kiva saada tietoon aiemmin, et pettyykö tässä kuukaudesta toiseen ihan turhaan. Pitääpäs puhua miehen kanssa, että voisiko käydä yksityisellä :)
 
Minä kyselin tätä asiaa. Viimeksi kun kävin työterveydessä, niin sanoivat, että soittoa omalle tk:lle, kun vuosi täynnä, niin pääsee antamaan näytteet. Eli ilmeisesti onnistuu julkisella (n) Mutta ois kyllä kiva saada tietoon aiemmin, et pettyykö tässä kuukaudesta toiseen ihan turhaan. Pitääpäs puhua miehen kanssa, että voisiko käydä yksityisellä :)
Maksaa muistaakseni n. 80€ se siemennesteanalyysi. Ei mielestäni paha, kun sillä voi saada selityksen lapsettomuudelle. Ja ehkä nopeammin asiat lähtee etenemään, jos hoitoihin halutaan mennä.
 
Hei oli kyselty miehen tutkimuksista. Meillä käyty yksityisellä ottamassa siemennesteanalyysi jo ennen, kuin tuli vuosi täyteen. Otetaanko niitä myös julkisella? Myös ensikäynti yksityisellä, kun oli puoleen hintaan.
Meillä ainakin miehen tavara tutkittiin julkisella jo ihan ekassa vaiheessa, eli tk:sta laittoi lähetteen näytteelle. Ennen sitä ei saatu lähetettä eteenpäin.
 
Hei, taas pienen tauon jälkeen.. Kk Alko taas 2 vkoa myöhässä. Silti on oireita, kannattaako se testi tehdä vaikka kk tuli tai ainakin luulen et oli normi kk. Rinnat on jokseenkin arat ja maha turvottaa vieläkin ja aika kovan tuntunen on.. Help!
 
Heippa! Ajattelin tässä liittyä mukaan vauvakuumeilijoihin :)Ollaan tässä miehen kanssa muutama kierto yritetty vasta, mutta beibihaaveet niin kovat et pakko saada purkaa tätä jonnekin muuallekin kuin vain miehelle kotona :D Tänään alkoi taas uusi kierto ja pettymys valtasi mielen, täältä onneksi saa helpotusta. Oon siis teidän juttuja lueskelle jo pidemmän aikaa, mutta tänään oli kyllä pakko liittyä mukaan keskusteluun!

Meillä siis saattaa olla ongelmia enemmän miehen puolella kuin minun. Itsellä kierto 28-39 päivää, mutta tunnistan hyvin oman kehon toimintoja, eikä ovulaation tunnistaminen ole hankalaa. Miehelle sen sijaan on mahdollisuus tavaran heikkoon laatuun aikanaan saatujen syöpälääkkeiden vuoksi. Päätettiin nyt vielä yksi kierto kokeilla, jos ei nappaa, niin sitten tutkimuksiin.

Mielenkiinnolla seurailen teidän kaikkien tarinoita ja plussahaaveita, toivottavasti vuosi 2020 tuo paljon vauvoja :love:
Tervetuloa mukaan! Jos ykkössivun listalle tahdot niin pistä tietoja tulemaa! :)(y)
 
mä oon maailman malttamattpmin testailija. Nytkin tekisi mieleni tehdä iltatesti, jos siihen jotain tulisi. Aamutestistä voi läpivalaisemalla erottaa viivanpaikan. :D o_O tuntuu tänään, että ”oireita” on vähemmän kuin eilen. dpo8 ja aika matelee.
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali
Me ollaan menossa pian kuulemaan siemennestenäytteen tulokset ja tutkitaan juuri miehen aiempien syöpälääkkeiden takia. Gyne kyllä sanoi, että siemenneste yleensä palautuu hyvin, joten elättelen toiveita ettei se olis aivan käyttökelvotonta. Laaja tutkimus maksoi yksityisellä 160€ ja kelasta saa 20€ takas. (y)muoks. sisältää myös oksidatiivisen stressitestin. Jännittää kyllä joka tapauksessa! :whistle:
Okei, hyvä kuulla että gyne oli kertonut noin! Sai mun mieltä paljon paremmaksi, olen omassa mielessäni murehtinut asiaa aika paljon.. Hintakaan ei paha lainkaan näin tärkeästä tiedosta :) Kerro sitten kuinka teillä kävi!
 
Soitin Felicitakseen ja laittoivat nyt julkiselle sen lähetteen IVF hoitoja varten.
Pitäisi kuulemman puolen vuoden päästä saada ensikäynti aika, joten ei vauvaa ensi vuoteenkaan..

Olen itkenyt täällä jo kolmatta päivää ja mies vaan yrittää lohduttaa että vuosi enää sinne tai tänne ei tunnu missään..
Olen todella pahoillani:cry::cry: Toivon, että pääsette nopeasti ensikäynnille. Olette ajatuksissani ja paljon voimia teille raskaaseen aikaan:( Kohtuuttoman kauan joudutte odottamaan, niin epäreilua❤
 
@mimmi92 Joo myönnetään tämä! Paitsi saatan katsoa lasketun ajan jo kun menkat alkaa, jokaisen mahdollisen kiertopituuden kohdalle:ROFLMAO: Ihan toivotonta hommaa..

Nyt alkaa olla kyllä innostunu olo kun uusi kierto alkanut :rolleyes: vuoristorataahan nämä olot on, joten nautitaan hetki tästä. Ehkä olen myös viimein sisäistänyt, että tässä saattaa tovi vierähtää ennenkun tärppää. Siksi koitan ottaa rauhallisesti ja toivon vaan että plussan saisi ensi vuonna:rolleyes: Mulla alko nyt kierto nro 6 pillereiden jälkeen, mutta meillä ei varsinaista yritystä ole vielä ollut, joten sovittiin nyt että aloitetaan se. Eli periaatteessa tämä olisi yk 1 vaikka tavallaan yk 6. Meillä on vaan yhessä tai kahessa kierrossa osunu lähelle ovulaatiota ja muuten miten sattuu.

Oliko täällä jollain puhetta siitä, että terolut voi "estää" ovulaation jos sen kuurin aloittaa ennekun ovulaatio tulee? Tämä on vähän jäänyt itseäni mietityttää(n) ovulaatiot on viime kierroissa osunu noin kp 13-15, joten mietin, että pitäiskö se ovulaatio kuitenkin tikulla aina varmistaa niin tietää tuon kuurin suhteen:confused:

Ja onnea vielä kaikille plussanneille, pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja tervetuloa uusille!:):love:
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali
Onneksi en malttanut <3 nyt niin vahva plussa ja viel rfsu 25miu:lla että pakko täs on olla raskaana! :love: nyt oikeestaan ekaa kertaa täs 5 päivän aikana tuntuu että tosiaan näyttäs olevan vauva tulossa, toi viivan vahvistus helpotti kyllä fiiliksiä. Toki tiedostan että vielä iso riski tapahtuu vaik mitä... Mut pyrin nyt nauttiin mahd paljon täst hetkestä. .. . Oispa jo syyskuu :LOL:
No ohhooh! Jopa on hyvä viiva! :love:


Ja @W.we toivon tosiaan, ettei teidän tarvitse odottaa puolta vuotta.
 
Viimeksi muokattu:
ON: Mäki katson joka kierron alussa, et mihin la osuisi. :LOL: Aluksi oli toiveikas olo tähän kiertoon. Nyt vaan ärsyttää ja oon ihan varma, ettei plussaa, vaik pieni fiilis silti tuntuu olevan, et mitä jos. Esikoisesta plussa sin tasavahvoin viivoin 5 päivää ennen menkkoja ja siks vertaan koko ajan. Välillä fiilis, ettei täst tuu mitään (ainakaan, ku ei tota miestä juuri sänkyyn saa. Miten siinä sitte toteuttaisi sitä joka toinen päivä-tyyliä) ja en jaksaisi pettyä. Ja meillä vasta yk 4, ni tuntuu typerältä valittaa, mut en haluu muuallekaan. Mut vähän harmittaa, ku mulla ny 3 hyvää kaveria raskaana ja paljon tuttuja. Ja nää hyvät kaverit, ni kaikilla ekasta tärppi. Hieman olen katkera. :( Ois vaan pitäny alkaa jo silloin keväällä. :ROFLMAO: Ja nyt on mullekki eka sanottu, et "kyl se sit tulee, kun lakkaa yrittämästä / vähiten odottaa" ja ai luoja, kun kiehahti. :whistle:
Ja kaikista naurettavinta tässä on se, et oon tyyliin heittänyt kirveen kaivoon jo nyt, dpo 6. Vaikka jos olisin raskaana, niin alkio ois hädintuskin kiinnittynyt! Ku tuntuu, et monella on oireita tyylin heti. Ihan typerää, kyllä tässä ittensä ihan sekopääksi saa.

Jos jotain oireita nyt pitäisi repiä niin:
Eilen repäisi äkkinäinen liike kohdun seudulla, nännit kipeät (no, niin ne yleensä on), valkovuotoa (en ole ihan varma, että onko tavallisesti tässä kohtaa kiertoa). Joten. Pitäisi vain osata rauhoittua. Tää Kierto on mulle jotenki hyvin rasittava. Onneks töissä menee kivasti ja taidan nyt ottaa lasin punkkua kiinnittymisen tueksi. :ROFLMAO: Päätin, että ens kierrossa kaikki keinot käyttöön ja jos ei vielä silloinkaan, ni vois kokeilla olla ajattelematta sen enempää. :LOL:

Anteeksi kauhee romaani, mut kyllä helpotti!
 

Yhteistyössä