Haaveena vauva 2020

Kiitos @Disco Volante kattavasta vastauksesta ja neuvoista :love: ehkä voisin tosiaan käydä testaan ja sit jos häikkää näyttää olevan niin pitää mennä lääkärille jutteleen.

Kiitos myös sulle @Pampula3 kokemuksien jakamisesta :love: en tiennykään tuota. Pitää tosiaan sit jos testituloksis jotain häikkää niin hakeutuu lääkäriin ja kysellä viä lisää. Oon tosiaan kuullu et joillain joilla ollu toistuva keskenmenoja on ollu apua keltarauhashormonista. Tosin mulla nyt vasta yks kkm takana mut ku ei halus niitä tai muitakaan keskenmenoja enää yhtään kokea...

Voi ei @Hypsy , kurjaa et tuli nega tänään :( muoks. Huomasin et on viä noin varhanen dpo eli toivoa on kyllä vielä et se kunnon plussakin tulee sieltä (y)
 
Mä oon ite kertonu 3 läheiselle ystävälle, mies ei oo kertonu kellekään. Mun vanhemmille oon aatellu kertoo sit vasta kun toivottavasti oon raskaana ja selvitty rakenneultrasta ehjin nahoin. Tulee oleen niille shokki, varmasti positiivinen semmonen, koska ne on selkeesti jo luovuttanu sen suhteen et me saatais lapsia. Puhuu meidän kahesta koirasta aina lapsenlapsinaan. :D
 
Omaa napaa: Nyt jos olis yhtään enempää uskoa one steppeihin, niin saattais jännittää. Oli tosin vähän tummempi punainen haamu kuin yleensä, mutta huonosti välittyy kuvasta. :LOL: Ylempi siis ovistesti. Tänään ollut yllättäviä vatsan vihlaisuja ja tissit edelleen hellät. Nenä on tukossa, väsyttää jne. Onhan näitä oireita, kun oikein kuvittelee. :whistle::LOL:
Mullakin on nyt ovistesti näyttänyt tolta muutaman päivän, mutta one stepin r-testi jonka tein viime torstaina, ei näyttänyt mitään (n) en uskalla tehdä r-testiä kun näyttää kumminkaan n negaa :unsure: niin teen mieluummin ovistestejä :ROFLMAO:
 
Mie oon kertonu muutamalle ystävälle, mutta mies ei kenellekkään. Miehen puolelta hänen pomolta sekä serkulta on tullut kyselyä lapsen teosta. Minusta tuli sunnuntaina täti. Olen onnellinen veljeni puolesta, mutta myös kateellinen, koska luulin että me oltaisin miehen kanssa saatu ensimmäiseksi ilmoittaa tulevasta pienokaisesta. Tänään varasin ajan lääkärille munasarjojen ultraukseen.
 
@KukkaSosuli kysyit kokemuksia teroluteista ja vuodon alkamisesta. Mulla nyt menossa 2. terolut kierto, aloitin ne koska kuukautiset eivät jostain syystä sitten lokakuun alkaneet. Eli mulla ruskea tuhru alkoi 3 pv päästä viimesestä tabletista ja 5pv päästä kunnon vuoto, josta alkaen laskin kp:t. Vuoto oli runsasta, mutta toisaalta olihan kiertokin jo venynyt 60 päivään.. Nyt menossa toinen terolut kierto sen jälkeen ja huomenna viimeinen tabletti. Ovista yritin saada kiinni, aika tasavahvat viivat tuli testiin kp17-kp20 mutta en tiiä onko ovista tullut, kun kp 15 aloitin jo uuden kuurin? Talletteluja ollut mutta en tiiä onko mitkä mahdollisuudet onnistumiseen noiden terojen kanssa nyt kun huomenna syön viimesen tabletin:unsure: eilen tuntui vasemmalla puolella pistelymäistä tykytystä ja tänään tuli paperiin hieman verta, mitähän sekin tarkottaa? Onko tämmösestä kokemuksia kellään mitä vois olla? nyt siis kp 23.. Tsemppiä kaikille, toivottavasti tämä vuosi toisi kaikille plussatuulia! :love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Mulla oli keskeytynyt keskenmeno 2019 maaliskuussa ja kerroin siitä muutamalle hyvälle ystävälle ja mies on kertonut myös muutamalle ystävälle. Vanhemmille kerrotaan sitten kun rakenneultra ois käytynä.. Meilläkin 2 koiraa joita hemmottelevat, eli varmaan ois ylläri täälläkin:ROFLMAO: 2015 mentiin jo naimisiin mutta vasta 2018 loppuvuodesta alettii yrittää, toivottavasti ei liian myöhään:(
 
  • Tykkää
Reactions: Kattungar
Mulla tietää yrityksestä siskot ja muutama ystävä. Eivät onneksi kysele vaan siskokin sanoi, että ilmoita sitten kun ilmoitettavaa on. :love:

Vieläkään ei ovislimoja näy. Tuleekohan ovuloimaton vai muuten vaan pidempi kierto (n)
 
@W.we eiköhän noilla hinnoilla raskisi ostaa :ROFLMAO: kiitos tiedosta (y)

@Disco Volante kiitos tiedosta liittyen ovulaation tapahtumisen mittaamiseen (y) Tämä tulee olemaan itsellä vielä edessä näissä tutkimuksissa, todennäköisesti.

Minä olen kertonut vanhemmilleni, sisaruksilleni, muutamalle työkaverille ja kaverille. Suurimmalle osalle vasta sitten kerroin, kun saatiin lapsettomuus dg. Osalla näistä, kenelle olen kertonut, on lapsettomuustaustaa. Puhun melko avoimesti, se helpottaa oloa. Mies ei ole kertonut kellekään. Tietää kuitenkin, että minä kerron ja se on ok hänelle.
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
Mun esimies tietää ja oikeestaan melkee koko työpaikka :ROFLMAO: samoin lähimmät ystävät ja mun vanhemmat. Kerroin ekan keskenmenon jälkeen ja oon aika avoimesti puhunu. Miehen puolella ei tiedä kukaan
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
@Hope91 okei! Mulla on ollut terolutit käytössä huhtikuusta lähtien, eli 7 kierron verran. Viime kierrot on mennyt niin, että pms-oireita saattaa tulla useana päivänä vahvasti, sit ku kuuri loppuu rauhoittuu. Toisena päivänä kuurista saattaa tulla vähän tiputtelua paperiin ja seuraavana päivänä alkaa. Kesto sen muutaman tai kolme päivää. Ajattelisin jos sullakin tasaantuisi pikku hiljaa. Eihän ne terolutit sitä ovulaatiota estä vaan tukee luteaalivaihetta.
 
Mie oon kertonu muutamalle ystävälle, mutta mies ei kenellekkään. Miehen puolelta hänen pomolta sekä serkulta on tullut kyselyä lapsen teosta. Minusta tuli sunnuntaina täti. Olen onnellinen veljeni puolesta, mutta myös kateellinen, koska luulin että me oltaisin miehen kanssa saatu ensimmäiseksi ilmoittaa tulevasta pienokaisesta. Tänään varasin ajan lääkärille munasarjojen ultraukseen.
Meillä kans minä ja koko sukukin varmasti luuli, että olen ensimmäinen, joka saa lapsen. Koska olen "aina" halunnut lapsia ja ollut hyvin äidillinen. Se juna meni jo ajat sitten, alkuun olin ehkä kateellinen tai ainakin surullinen, että miksi me emme voi tehdä lapsia. Vuosi sitten mies ilmoitti olevansa valmis ja tässä edelleen odotellaan (n)

Sekoilee tosi paljon puhelimella tää kommentointi, helkkari kun hermostuttaa. Nyt toista kertaa koitan jo tätä saada laitettua, en ees muista kirjoitinko sitä mitä alunperin halusin :p
 
Meillä kans minä ja koko sukukin varmasti luuli, että olen ensimmäinen, joka saa lapsen. Koska olen "aina" halunnut lapsia ja ollut hyvin äidillinen. Se juna meni jo ajat sitten, alkuun olin ehkä kateellinen tai ainakin surullinen, että miksi me emme voi tehdä lapsia. Vuosi sitten mies ilmoitti olevansa valmis ja tässä edelleen odotellaan (n)

Sekoilee tosi paljon puhelimella tää kommentointi, helkkari kun hermostuttaa. Nyt toista kertaa koitan jo tätä saada laitettua, en ees muista kirjoitinko sitä mitä alunperin halusin :p
Kyllähän se harmittaa, kun sukulaiset ilmoittaa raskaudesta. Itsellä tällä hetkellä turhautunut olo, koska kierto ei nyt ollutkaan kunnollinen ja taisi olla ovulaatioton. Joutuu nyt odottamaan 27 päivään asti, että pääsee tutkimuksiin. Haluan näin alkuun jo varmistuksen, että kaikki on kunnossa.
 
Hei te terolutien käyttäjät!

onko teillä vaihdellut minä päivänä vuoto alkaa kuurin jälkeen? Mulla on nyt kolmesti vaihdellut se, minä päivänä aloitan kuurin, mutta aina kaks päivää kuurin loputtua alkaa menkat. Mulla piti siis alkaa eilen, eikä mulla ole ikinä kestänyt näin monta päivää että alkaa.
On jonkin verran vaihdellut, useimmiten mulla alkaa kuurin 10. eli viimeinen päivä, mutta muutaman kerran on mennyt pari päivää yli tuosta. Kröhm testaisin torstaina jos ei vielä ole vuodot alkaneet :whistle:

Kuka kyselikään Sofi-testeistä? Ihan luotettavia ovat olleet, negaa silloin kun nega ja kun olin hetkisen raskaana niin näkyi sekin, en tosin osaa sanoa mikä dpo kun oltiin silloin yritystauolla ja hormonikuurin aloituksen vuoksi vaan testasin.

Oon joillekin kavereille ja työkavereille kertonut yrityksestä. Oma perhe tietää tarkemmin ja miehen perhe suunnilleen. Olen kyllä jo kerennyt katua lapsettomuudesta kertomista parille työkaverille, ovat kaikki miehiä ja nää kaks vaan ei millään tajua millaisesta asiasta kyse, kun itse viettävät villiä sinkkuelämää. Siis että aiheesta ei voi keskustella ihan millon vaan ja että mikään äiti-läppä ei oo ok. Parempi ois ollu pitää suu kiinni niin ei joutuis mitään meta-keskusteluja käymään, kerroin vaan että ymmärtävät miksi ramppaan lääkärissä yms. Toisaalta niiltä muutamalta muulta saa kyllä tukea, ja paljastui että yhdellä myös pitkä yritys jo takana.
 
@KukkaSosuli ohjeena oli että käytän teroluteja nyt 2-3 kiertoa, en oo vielä päättäny että käytänkö tuota kolmatta.. Vai katonko luomukierron välissä. Tiiän ettei ne estä ovulaatiota mutta silti mietityttää, että jos oisin ovuloinu ja hedelmöittyminenki ois tapahtunu, että mitä tapahtuu kun kuuri loppuu? Sekottaako se kehoa entisestään vai riippuisiko se siitä, missä vaiheessa nämä on tapahtuneet, että jos kehon oma keltarauhanen jatkaakin sitten siitä toimintaansa.. Sekavat fiilikset nyt tästä yrityskierrosta kun en oo ensinnäkään varma onko ovulaatiota tapahtunut, näistä viime päivien tuntemuksista vois nii kyllä ajatella. Jää nähtäväksi(y)
 
Ainoastaan yksi mun työkaveri tietää yrityksestä, lähemmäs puoliväliä raskautta olisi tarkoitus päästä ennen kun kerrotaan muille :)

Nuo läheisten raskaudet on kyllä niin musertavia jos ei omaa plussaa kuulu. Mulla jopa oma äiti sai Iltatähden silloin kuin meillä oli lapsettomuustutkimukset menossa. Tuli kyllä raskaus uutisesta ihan täysi romahdus. Toki sitten myöhemmin pystyi iloitsemaan uudesta sisaruksesta jota pääsi paljon hoitamaan. Nyt kun useampia omia lapsia on jo niin ei ainakaan vielä tunnu pahalta ollenkaan, eikö yritystäkään kauaa ole kestänyt. Vaikka vauvakuumeessa ei tunnu olevan väliä onko lapsia vai ei jos sitä lasta kovasti toivoo ja ei saa..

Sofilla tosiaan testattu ihan puhdas nega, ei mitään viivanvaikkoja tms. tullut. Myös ovistesti oli täysin ilman toista viivaa. Pe testaan seuraavan kerran ja sitten odottelen rauhassa menkkoja viikonlopulle
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

8.1.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★


vauvahaaveilija2396......kp 67/28-30
HMami............................kp 65/28
Elllla...............................kp 64/30
Tingeli............................kp 52/34-36
Nenskuli..........................kp 50/ ?
tupsahus.........................kp 41/30
Pikkuhaave....................kp 30/32
Jjenn..............................kp 30/30-31
Marrrsipaani...................kp 29/27-28
Tiukuliina89................... kp 27/31
Mustikka89.....................kp 24/25
hemuliina90....................kp 24/28
mimmi92.........................kp 22/30
Pampula3........................kp 22/22-27
Keltasirkku..................... kp 22/28-32
Persikka123....................kp 22/32
Hypsy..............................kp 21/28-30
Lilmi89............................kp 20/28-30
Ananas90.......................kp 17/25-28
Vauvameille....................kp 17/28-35
Napsunen.......................kp 16/28-35
Snanniska.......................kp 15/28
taikinatonttu....................kp 15/28
Koodikissa......................kp 13/24
Mirella92........................kp 11/34
Kasikuus........................kp 10/28-31
Kuumeilija23...................kp 10/25/27
Helmiina1978.................kp 9/29
Amadecasa....................kp 9/34-55
Hipposka........................kp 9/30
Unimaa...........................kp 9/27
Masu90..........................kp 8/27-30
Shibali............................kp 6/23-28
linneah........................... kp 5/26
Töppönen.......................kp 5/26-28
Karvakorvat....................kp 4/28
Haavejuttu......................kp 229
Lina87............................kp 2/28


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Marrrsipaani..................dpo 15
Pampula3......................dpo 10
mimmi92.........................dpo 9
Lilmi89...........................dpo 8
Kardemum.....................dpo 4
Ananas90......................dpo 2
vauvameille....................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Hämmennys ja omanapa heti aamutuimaan.

R.testi edellee reippaasti huutelee kahta punaista, MUTTA ovis testin toinen viivan hailukkao_O mitäs tää tämmönen on.
Sain tosiaan ovisplussan uudenvuoden tienoilla, jonka ajattelin näyttävän vielä kkm jälkeistä raskautta. Mut nyt tosiaan se selkeesti hiipumaan päin.
En kyllä millään jaksaisi uskoa et tärppi ois käyny heti uudelleen, ei oo lämmötkään koholla tms.
Oishan se kyl ihanaa jos tuo r.testi ei lähtisikään haalenemaan päin.. :love: toisaalta kyllä ajatus myös pelottaa:unsure:
Mulla ehkä nyt menossa kp22/28
Mukavaa viikkoa kaikille ❤
 
Ovistesti plussa! Huomenna siis pitäisi ihan luonnollisestikin olla dpo 0 ja silti Pregnyl lisänä. Toivon niin että muutkin tähdet ja kuunkierrot osuisivat nyt kohdalle! :whistle:

Alla kuva hymynaaman antaneesta digin tikusta ja liuskatesti. Liuskatestin testiviiva ei ole aivan yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mutta vasemmalta sivulta tummempi! Näitä monia näkynyt täällä, jotka todettu vielä negaksi, mutta jos viivan toinen reuna on tarpeeksi tumma, on se jo plussa!

https://aijaa.com/0HyEzK
 
Minäkin olen aina aidosti onnellinen muiden onnistumisesta, mutta samalla on suru omasta tilanteesta. Ja tuotakin olen miettinyt, että kun toivottavasti esikoisen saa, kuinka pian tulee uudestaan vauvakuume. Olen halunnut aina vähintään kolme lasta. En tiedä, onko jo liian kiire.

@Alinna86 tsemppiä sulle :love: en osaa muuta sanoa, kun en ole raskaana ollut ja testejä ihmetellyt, mutta olisipa hienoa, jos kyseessä olisikin uusi raskaus.

@Mohan oliko sulla mikä tuo liuskatesti? Koitan opetella nyt uudestaan ovistestejä, kun pitäisi alkaa taas mittaamaan. Kiitos kun laitoit kaksi testiä kuvaan, voi vertailla jos joskus itsellä sama, että ei ihan tasavahvat.
 
@Alinna86 onpa kyllä tosiaan outoa (n) Oon kuullu että joillain tuossa vastaavassa tilanteessa (että on epävarmaa onko kyse keskenmenosta edelleen vai uudesta raskaudesta) on testattu hcg-arvoja useampaan otteeseen. Jos ne on laskeneet mittauksissa, on ollu kyse keskenmenosta vielä, jos taas arvot nousee, niin uudesta raskaudesta. Oiskohan sun mahdollista päästä lisätutkimuksiin? Tai sitten pitää vaan jatkaa testailua ja kattoa miten käy, eli haaleneeko vai pysyykö selvänä plussana. Oispa kyllä ihanaa jos oiskin kyse uudesta raskaudesta, pidetään peukkuja :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Mä oon kertonut yrityksestä muutamalle hyvälle ystävälle ja muutamalle läheisimmälle työkaverille. Helpottaa kun voi ystäville purkaa tilannetta, ja töissä kerroin siksi kun tuossa syksyn mittaan tuli paljon lääkärikäyntejä hormonihoitojen takia. Esimies ei kyllä tiedä. Miehen äidille tuli kans puolivahingossa vähän kerrottua että yksi lapsi ois vielä erittäin tervetullut jos tullakseen, kun tuli asiasta juttua.
 
@Disco Volante Niimpä. Ajattelin kans nyt pitää tämän päivän pään kylmänä ja huomenna ehkä sit testaan jos näyttää siltä. Mieskin eilen pohti, että olisinko raskaana. Voi kun olisikin. Se olis ihanaa! :love: Mut en uskalla vielä testata, kun negatiivinen testi on niin kauhea pettymys. Mulla on kyl edelleen kaikki oireita, mitkä yleensä helpottaa ku terolut-kuuri on lopetettu (n)
 
@Alinna86 onpa kyllä tosiaan outoa (n) Oon kuullu että joillain tuossa vastaavassa tilanteessa (että on epävarmaa onko kyse keskenmenosta edelleen vai uudesta raskaudesta) on testattu hcg-arvoja useampaan otteeseen. Jos ne on laskeneet mittauksissa, on ollu kyse keskenmenosta vielä, jos taas arvot nousee, niin uudesta raskaudesta. Oiskohan sun mahdollista päästä lisätutkimuksiin? Tai sitten pitää vaan jatkaa testailua ja kattoa miten käy, eli haaleneeko vai pysyykö selvänä plussana. Oispa kyllä ihanaa jos oiskin kyse uudesta raskaudesta, pidetään peukkuja :love:
Oon kytänny oma kantaa et milloin tulis labra vastaukset, kävin siis jo 2.1 et vähä näkis mis arvois mennään mut eipä näy, ehkä toi loppiainen viivästyttää :cautious:
Aattelin taas viikonloppuna tehä testin ja jos edelleen ei himmennystä oo havaittavissa niin ens viikol soittoo uusista kokeista.
Toisaalta taas mietin ettei tonne kohtuun oo vaan jääny mitään mikä ylläpitäis raskaushormonia, toivottavasti ei :confused:
 

Yhteistyössä