Haaveena vauva 2020

Btw, onko kukaan tehnyt ovulaatiotestejä loppukierrosta? Oon nyt huvikseen niitä tehnyt kun niitä tuolla kaapissa on (enkä halua ihan vielä r-testiä tehdä mut tarve tikulle pissiä :D) ja viiva on tummunut tasaiseen tahtiin, nyt jo melkeimpä yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Mistähän se vois johtua? Niin ja mulla nyt tosiaan dpo 12.
Voi olla alkanut raskaus/kiinnittymis yritys tai lähestyvät menkat... yhden kerran ovistesti näyttänyt raskauden ja kerran alkavat menkat..
 
@tupsahus mä tein tän kierron lopus ovulaatio testin, oli vaan tunnin pidätyksestä ja päivällä, mutta selkee viiva tuli mut ei ihan yhtä vahva kun kontrolli. Mulla tais jäähä kemialliseks tää plussa, tässä tän aamun pc, tosi tosi haalee haamu, ja kumminkin dpo15-16:unsure: kävin kyllä aamulla kuuden aikaa vessassa ja nyt tän tein tässä ysin aikaa, en tiiä oliko vaikutusta..
https://aijaa.com/cLKk4V
 
@Hemppanen ooh! Mut toi on ihan selkeesti nähtävissä jopa kuvasta kännykällä lukien! Jospa se oli vaan laimee ja oon ymmärtänyt ettei monikaan saa noihin kovin vahvoja? Huomenna uusiksi jollain muulla vaikka?

Ei vieläkään oo tätiä näkynyt. Kyl mä huomenna sit testaan jos ei tänään/ens yönä ala. Hirvee analysointi just omassa päässä. Miks en pysty testaa? MITÄ MÄ PELKÄÄN?! Mut hitto en vaan pysty. Sain jonkun väsyneen hermoromahduksen toissayönä miehelle watsupin kautta kun ei oo taas nähty ku ohimennen tällä viikolla. Koira herätti mut yöllä ku sillä oli hätä. Luulin et mies tulee kotiin yöllä (siks olin jättänyt hänen hoidettavaksi koiran yöllisen vaelluksen) mut mulla oli päivät sekasin ja vuodatin sit sille wupilla vaikka mitä. Toisaalta olis selitettävissä raskaudella, mä en ikinä saa raivareita tolleen. Toisaalta ihan perseestä nyt tähän riitaan heittää sille näin iso pala purtavaksi.
Toisaalta mikä ihme jos menkat myöhässä ku ahdistaa :oops:
Mua kyl säälittää mun mies jos tää on nyt plussa ja musta tuli jo nyt hirviö. En edes esikoista odottaessa ollu vaikee.
Mut huomenna pakko testaa sit, koska tänään kp32, eikä mun kierto veny yli 29. Ei mitään merkkiäkään mistään. Vaan vähäistä valkovuotoa vaikka vatsaa kuumottaa ja turvottaa, ihan ku olis jo menkat päällä. Toivottavasti nää on nyt niitä "oireita" vielä hirveempää olis että saan raivareita ilman mitään syytä :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
@Minic ymmärrän ton pelon kyllä, ei se ole kiva nähdä negaa kun toivoo paljon plussaa! Mutta sun oireet kyllä kuulostas lupaavalta! Ja jos tarkka kierto ja myöhässä! Toivon paljon plussaa sulle! :love:Mulla ei myöskää oo vv vuotoo juuri ollenkaan! Huomiseks ois viel yks pc ja one step, ehkä kastan ne molemmat sitten, ja haen ens viikolla apteekin oman, ellei vuotoa näy!
@Wintersun toivottavasti paranee äkkiä, eikä tulisi suuria vuotoja enään!
 
Toi FLO on vähän ihmeellinen.
Mulla ollut aina luteaali 14 vrk. Viimeksi Flon mukaan ovis oli kp16, mut se oli kp15. Se ei ilmeisesti ota huomioon että yks kemiallinen sekoitti kierron pituutta... Kuitenkin muut kierrot 28-30 ja se oli 33. Nyt Flo ennustaa taas ovis kp17. Luteaali oli siis Flon mukaan viime kierrossa 12pv. FertilityFriend taas ennustaa ovista Kp14, vaikka silloin mulla sitä ei oo ollut kuin kerran vuoden aikana.. Mut lähempänä se nyt on ku toi Flon 17.
 
Toi FLO on vähän ihmeellinen.
Mulla ollut aina luteaali 14 vrk. Viimeksi Flon mukaan ovis oli kp16, mut se oli kp15. Se ei ilmeisesti ota huomioon että yks kemiallinen sekoitti kierron pituutta... Kuitenkin muut kierrot 28-30 ja se oli 33. Nyt Flo ennustaa taas ovis kp17. Luteaali oli siis Flon mukaan viime kierrossa 12pv. FertilityFriend taas ennustaa ovista Kp14, vaikka silloin mulla sitä ei oo ollut kuin kerran vuoden aikana.. Mut lähempänä se nyt on ku toi Flon 17.
Joo, voit kuvitella kuinka se on sekasi mulla ku kierto on 33-65. :ROFLMAO: Mut Flon ennustettavuus paranee joka kierrolla ja sinne onneksi pystyy merkata sen ovulaationki.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Hhhmmm joo. Kyllä se aika tarkka on. Täytyykin katsoa mistä sen ovulaation voi itse merkata. (y)
 
Juu. Mut ovistesti oli + maanantaina ja ovis olis maanantai iltana. Flo laittoi oviksen keskiviikkoon. Lämpöjäkään ei ilmeisesti ottanut huomioon.
 
Mulla myös flo laittaa oviksen välillä väärälle päivälle, vaikka oon merkannut ovisplussat. Parissa kierrossa laittanut 1-2 päivää liian myöhäiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Tsemppiä testaajille ja tarrasukkia haamuileville. :love:

Mä en tiedä mikä mieheen iski, sehän on empinyt vuosikaudet ja meinasi taas alkaa epäröidä jo viimekierrossakin (yk2) lapsentekoa. Nyt se laskee päiviä ovulaatioon että saa taas "superspermansa" laskea sisään. :ninja::LOL: Häntä kuulema se aina jännittää siksi että hän kuvittelee heti että raskaus alkaa välittömästi. Olen yrittänyt sanoa että se ei todellakaan meinaa sitä, mutta esikoinen kun tärppäsi ekasta niin tietty nytkin luulee samaa. Viimekierrosta kun ei tärpännyt, niin ihmetteli asiaa kovasti. :D Mutta nyt hän ei malta odottaa omien sanojensa mukaan sitä evoluu... eikun ovulaatiota. :LOL::LOL::LOL::LOL:
 
Tsemppiä testaajille ja toivotaan vahvempia viivoja plussanneille!

Mä vähän kaipaisin ehkä teidän mahatuntemuksista kuvailua. Itsellä nyt kp 15 ja erilaisia mahatuntemuksia tässä nyt on ollut viime päivät. Eilen ja vähän tänäänkin tuntui enempi nivusessa. Lisäksi eilen tuntui kipua oikealla tai vasemmalla puolen, kun tänään sit tuntemuksia alamahassa keskemmällä. Selkäkipua on ollut kans.

Ja selittäkää mulle mitä nippailu tarkoittaa :ROFLMAO:
 
On: Cb:n testi tehty ja negaa näyttää. Nyt siis dpo13 oletettavasti. Teen toisen sit jos menkat on myöhässä, eli joskus ens vkolla. Ystävä ilmoitti eilen olevansa raskaana, heillä la marraskuussa. Pistää vähän mielen matalaksi, varsinkin kun tietää ettei heillä oo petipuuhia kuin hyvin, hyvin harvoin. :unsure: toki yritän olla onnellinen heidän puolestaan, mutta vaikeaa se on.
 
Tänään kp1, eli huomiselle voi merkkaa kp2/27. Nimimerkin voisi myös korjata, eli yksi - e tuonne perään. :unsure:

Kyllä on mieli taas matalana. Nyt siis kohti yk 10 tai 11..:cry: :cry: @tupsahus paljon tsemppiä. Samaistun fiiliksiisi. Sain tietää viime viikolla työkaverin raskaudesta ja joka päivä kuunnellut juttuja mitä saa syödä ja mitä ei, mitä käyntejä on ja milloin. Voi miten syvältä aina kouraisee, kun kuuntelee. Sitä on samalla onnellinen hänen puolestaan, mutta samalla niin kateellinen. Myös yksi hyvä ystävä on raskaana, joka ilmoitti raskaudestaan lauseella "tätä ei suunniteltu". Ei tiedä meidän yrityksestä ja en kyllä tuon jälkeen aio kertoa edes o_O
 
Mites te julkisella puolella hoidon aloittaneet, mitä tapahtuu ekana? Mä kävin viime syksynä verikokeissa ja sieltä tuloksena lkrin mukaan et en ilmeisesti ovuloi joka kierrossa. Ohjeena oli tuolloin painon pudotus ja tupakoinnin lopettaminen, jos ei raskautta puoleen vuoteen niin sit uus yhteys lkriin. Kävin siis julkisella puolella ja lkrinä neuvolalkri. Uudelleen saadaan ottaa yhteyttä siis nyt kesäkuussa. Oon saanut painoa pois n. 10kg ja kierto lyheni tällä sinne 41-42pvään, tupakointia lopettelen, vielä menee muutama päivässä mut aikomus lopettaa ensi viikolla täysin, myös puoliso lopettaa tupakoinnin. Mitä siis meille tapahtuu ekana kun nyt kesäkuussa otetaan yhteys lkriin? Tutkimuksia vai saankohan jonkin lääkityksen tuohon ovulaation puuttumiseen vai miten tää homma lähtee käyntiin? (n)
 
Mulle saa päivittää huomiselle kp1/28
Ihan pyllystä :cry::poop:
Se olis sit kahdeksas yritys ja kyl niin paska fiilis vaikken uskonutkaan plussaan :cry:
Seuraava oviskin osuu kiireisen viikkoon, ei taas tiiä näkeekö täs edes toisiaan. On tää niin syvältä:(
 
@Wintersun Ei oo ollu, neuvolalkri määräs noi labrat ja silloin mietiskeli tuota spermanäytteen ottamista, mut sanoikin et pitää Kuopioon mennä se antamaan. Täällä Pohjois-Savossa kun asustellaan. Ei sen kummemmin ollut jatkoista puhetta, muuts kuin et ottaa yhteyttä jos ei puoleen vuotwen raskaudu. Voisin varmaankin soitella kyl jo tän kuun puolella sinne, kun oli marraskuun loppupuolta kun labrat otettiin. Jos vaikka ees vähän jouduttais. Tai no, ootan nyt menkat eka ennen soittoa. Mut siis joo, oottelua tiedossa siis jatkossakin. :unsure:
 
Hei tälleen välikysymyksenä: aika moni on maininnut täällä tuon painon pudottamisen niin utelisin sen verran, että kuinka paljon teillä on/on ollut pudotettavaa? Onko suositus tullut jostain vai omasta halusta?

Omaa napaa sen verran, että ensi viikolla gynelle aika perustarkistukseen (lähinnä endon takia) ja miehen kanssa sovittu että syyskuussa jätetään ehkäisy pois.
 
Hei tälleen välikysymyksenä: aika moni on maininnut täällä tuon painon pudottamisen niin utelisin sen verran, että kuinka paljon teillä on/on ollut pudotettavaa? Onko suositus tullut jostain vai omasta halusta?

Omaa napaa sen verran, että ensi viikolla gynelle aika perustarkistukseen (lähinnä endon takia) ja miehen kanssa sovittu että syyskuussa jätetään ehkäisy pois.

Ylipainohan vaikuttaa ovulaatioon, ainakin mulla siis lkri oli ilmeisesti ajatellut et ovuloimattomuus johtuu juuri ylipainosta. Toki kaikilla ei näin ole. Pienikin pudotus auttaa jo siihen et paikat ja aineenvaihdunta lähtis toimimaan taas oikein. "Jo 5kilon pudotus riittää" oli tekstissä. Ja tosiaan tiputin sen 10kg (enemmänkin ois pudotettavaa) tässä alkuvuodesta ja kierto lyheni heti, aiemmin ollut jopa 75-96pvää ja nyt kaks kiertoa ollut 41-42pvää. Ikinä ennen ei oo ollu kahta "lyhyttä" kiertoa perätysten. Aikomuksena oiskin jatkaa painon pudottamista kun siitä noin paljon oli hyötyä tuossa aiemminkin. Toki en tiedä, onko sitä ovista ollut painon tippumisen jälkeenkään.
 
Täällä myös ylipainoa se +20kiloa. Jonkin verta sain tuossa hetki sitten pois mutta se oli ENE-dieetillä jonka takia en sitten ovuloinut ja sen lopetin. Nyt rajoitan huonoja hiilareja ja pyrin joka aterialla tekemään terveellisiä valintoja. Pyrin myös nyt siihen että en sorru ahmimaan vaikka olisikin herkkupäivä. Mulla tää laihdutus ollut todella vaikeaa jo aika kauan mutta koen että tämä vuosi on ollut sen suhteen hyvä, vaikka toi ENE-dieetti ei ole sellanen mitä voisin kellekkään suositella.
 
Suosittelen vhh:ta kaikille lyhentämään kiertoa ja auttamaan ovuloimaan. Vhh:ssa parasta on se ettei tarvi nähdä nälkää ja sillä on paljon hyviä vaikutuksia. Lisäksi lisäravinteista folaattia ja inositolia luontaistuotekaupasta. Itse tilaan iHerbistä mut Lifestä saa myös; tosin paljon kalliimpia. Näistä lisäravinteista löytyy paljon tutkimuksia englanniksi juuri ovuloimattomuuden ja huonojen munasolujen hoidossa. Pco on monien naisten ongelma.
Harvemmin Suomessa lapsettomuushoidoissa lisäravinteita suositellaan, mutta ulkomailla kyllä. Toki yksityisillä Suomessakin ne myönnetään toimiviksi. Folaatti pitää tosiaan olla luonnollista ei foolihappoa; inositolissa toimii tavallinen inositol, vaikka sitä markkinoidaan myös myo-inositol - nimellä. Lisäksi innostuneimmat voivat ottaa käyttöön vielä reilut D-vitamiinit sekä Q10-tuotteet + macan. Mä oon luontaislääkinnän puolesta puhuja, vaikka olen itsekin joutunut kokemaan IVF ja ICSI - hoitoja muiden kevyempien lisäksi. Silloin aikanaan en tiennyt mistään luonnollisista jutuista. Jos lapsettomuusongelmat olis johtuneet vain minusta, uskon että olisin raskautunut luonnollisesti näillä keinoilla kuten raskauduin 2016.

Tiedän miltä tuntuu pettyä kuukausittain, eikä oikein voi lohduttautua sillä, että kyllä se sieltä vielä onnistuu. :unsure: sitä ei voi kukaan luvata. Toki hoidot ovat huippuja mutta silti.
toivon todellakin teille pitkään yrittäneille plussia ja nopeasti! :love:
 
@tupsahus meillä meni hoitoon hakeutuminen niin et mentiin terveyskeskus lääkärille, joka määräsi sukupuoli testi labraan ja jonkun verikokeen. Miehen käski mennä siemeneste testiin. Ku labrat oli ok nii laittoi lähetteen. Noin kuukauden sisällä tuli aika 3kk päähän lähetteestä. Ensi käynnillä ultrattiin ja määrättiin muutamaan verikokeeseen sekä aloitettiin lethrozol. Siitä käynnistä saakka on hoidot pyörinyt, että ei varsinaisesti oo joutunut odottamaan enää sen 3kk jälkeen. Toki muutama väli kierto ollut heistä johtumattomista syistä.
Nyt toki joudutaan varmaan jonoon, jollei seuraava inssi onnistu ja mennään ivf:ään...
 

Yhteistyössä