Haaveena vauva 2020

@marrrsipaani Plääh ikävää :cautious: Meinaan kans joku päivä tehä sen negatestin!

Dpo6 ja eilen nippas alavatsaa ja oli repäsykipua ku käännyin yöllä, mutta nää kaikki on normaalia mulla :poop: Plussakierrossa oli naama täynnä finnejä ja tän kierron ei näpyn näppyä :ROFLMAO:
Mulla kans tota nippailua ja repäisykipua ollut useammassa kierrossa, tosi ärsyttävää ja en ollut kiinnittänyt sellaisiin oireisiin huomiota ennen yrityksen aloittamista. Ylipäätänsäkään en seurannut muuta kuin kiertopäivän vaihtumista ja pari pv ennen menkkoja mies kommentoi käyttäytymiseni perusteella menkkojen alkavan. Nyt sit joka pirun kolotuksen, ajatuksen, naaman kuumotuksen, sydämenlyönnin jne huomaan :whistle::ROFLMAO:
 
Simppatutkimuksista oli puhetta. Viimeisimmän tiedon mukaan 2-5 päivää pitää olla väliä ennen testiä. En tosin tiedä mihin perustuu ja onko sillä sitten väliä muuten kuin tutkimuksen kannalta.
Ehkä tuota ei sellaisenaan kannata soveltaa hedelmöittymisen optimointiin.
Joo, se testi toki on eri asia. Kunhan pohdiskelin, muisti pätkii. Muistelen kuitenkin meidän lääkärin sanoneen, että joka toinen päivä on ok tahti. Rakettitieteeltä toisinaan tuntuu tämä :geek:
 
Täällä dpo 9 ja olen kyl huomannut samaa energiapuuskaa kuin @Ananas90 . Viikonloppuna tein vaikka ja mitä ja sama meno tuntuu jatkuvan. Kauheasti intoa ja energiaa tehdä kaikkea. Rinnat on kipeät, pientä närästystä ja päänsärkyä, alaselkää särkenyt nyt pari päivää, aamulämmöt koholla. Eilisestä asti on tuntunut jotain kihelmöintiä mahassa mikä säteillyt nivusiin - aivan uus oire. Päänsärky on alkanut letrojen aloittamisesta ja oon huomannut olevani altistuneempi päänsärylle tai jopa migreenille. Sekin uutta siis. Ja en todellakaan ole ollu energinen missään kohtaa. En tällä lailla :LOL:

Tsemppiä piinailijoille!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lilmi89
En pystyny olemaan poissa :ROFLMAO:
Kp 16, ovistesti huusi tänään niin punaista että melkein räjähti :LOL: Yllättävän hyvä fiilis on! Tää kierto (tai sen alku, vielä on aikaa) on mennyt yllättävän kevyesti. Lupasin olla ressaamatta turhia, enkä ylianalysoi joka ikistä pientä vaivaa ja kolotusta. Ovis olisi todennäköisesti jäänyt tällä tyylillä bongaamatta, siksi ihan hyvä oli ostaa kaappiin noita ovistestejä. Nyt kun säilyttäisi tän ZEN-moodin sinne menkkojen mahdolliseen alkuun saakka :LOL:
Onnea plussanneille ja vahvistumista odottaville, kovasti tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille :love:
 
En pystyny olemaan poissa :ROFLMAO:
Kp 16, ovistesti huusi tänään niin punaista että melkein räjähti :LOL: Yllättävän hyvä fiilis on! Tää kierto (tai sen alku, vielä on aikaa) on mennyt yllättävän kevyesti. Lupasin olla ressaamatta turhia, enkä ylianalysoi joka ikistä pientä vaivaa ja kolotusta. Ovis olisi todennäköisesti jäänyt tällä tyylillä bongaamatta, siksi ihan hyvä oli ostaa kaappiin noita ovistestejä. Nyt kun säilyttäisi tän ZEN-moodin sinne menkkojen mahdolliseen alkuun saakka :LOL:
Onnea plussanneille ja vahvistumista odottaville, kovasti tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille :love:
Noihin testeihin liittyen, tässä tikuista kuva. Ylin tehty maanantai-iltana, keskimmäinen eilen illalla ja alin tänä aamuna. Huomennako ois sit ovis?
https://aijaa.com/zgbRf2
 
Sori ku mie varmaan toistan, @Haavejuttu mitä sun kilpirauhasarvot on nyt? Alkoiko tänään menkat? Pahoittelut jos näin, lupaavasta viivasta huolimatta :( huomasin että kiertolistaa mennään taas samaa tahtia. Peukut pystyyn tätä kiertoa varten :)

@mimmi92 toivotaan vahvistumista :love:

mulla on tässä loppukierrossa tullut ajatuksia että löiskö vaan kierukan ja antais olla mutta varmaan pms puhuu :D onko muilla välillä tällasia ajatuksia vai täysi varmuus vauvatoiveesta? :) hassua kun on ristiriitaisia tuntemuksia. Katsotaan parin päivän päästä niin on taas toinen ääni kellossa. Nyt jään rypemään surkeassa olossa, palataan! :)
 
Täällä yritys aloitettu periaatteessa 7/19, jolloin ehkäisy jäänyt pois, mutta 12/19 kierrot alkanut normalisoitumaan, joten lasken yleensä yrityksen siitä alkaneeksi. Jotenkin semmoinen olo ettei tässäkään kierrossa napannut :unsure: Nyt ehkä dpo 7 meneillään eikä juuri mitään oireita ole ollut. Yleensä tässä kohtaa kiertoa on jo vähintäänkin rinnat kipeät. Mahdollisen ovulaation jälkeen on ollut vähän nippailua/juilintaa alavatsassa, mutta sekin vähentynyt. Herää kysymys onkohan ovulaatiota kuitenkaan tapahtunut. Flunssa yrittää iskeä päälle ja ketuttaa jo valmiiksi mahdollinen nega.
 
Hei, olen uusi tässä ryhmässä. Yritystä takana nyt 10kk ja 2 lasta aikaisemmin 2013 ja 2015. Minkälaisia tilanteita teillä on? Onko lapsia aikaisemmin, onko pitkä yritys takana
Meillä lapset -11 ja -14 ennestään. Nyt yk5 käynnissä.

@Lina87 mä sanoin just miehelle viime menkkojen aikaan, että en tiedä kuinka kauan jaksan tätä yritystä. Vaikka vasta näin vähän aikaa takana, niin silti tuntuu että muu elämä menee ihan ohi, kun kaikki ajatukset pyörii vaan vauvahaaveiden ympärillä. Olis ihana lähteä perheenä ulkomaille ja muuta kivaa, mutta ei uskalla syksylle varata mitään, jos sattuiskin että tässä vielä raskautuisi.
 
Mä vannoin, etten testaile tai kuulostele kroppaa tässä kierrossa.
Mutta nyt sitten valkovuotoa lorisee vaan koko ajan. Tämä on nyt tosi poikkeuksellista.
Meillä on ollut myös seksiä nyt luteaalivaiheen aikana, mitä yleensä ei ole. Mulla vaan ei ole mielenkiintoa siihen tässä kierronvaiheessa.
Heti alkaa aivot raksuttaa, josko olisi tärpännyt tai sitten jäikin ovuloimattomaksi kierroksi. Silloin ei keltarauhasta muodostu, eikä progesteronitasot nouse, joka taas on se mikäsitä haluttomuutta aiheuttaa.
Vaikka bongasinkin lh-huipun tikuilla, se ei kuitenkaan tarkoita että ovulaatio tapahtui :unsure:

Ai mitenniin taas pää täynnä pelkkiä vauvajuttuja?! :whistle::poop:
 
Tähän asti kiertoa menny hyvin, en oo tikuttanut ovista vaan yrittänyt rentoutua yrittämisen kanssa. Säännöllistä tallettelua meillä kun on aina. Ja kuten oon sanonutkin niin tässä kierrossa odotan kierron vikaan päivään asti ennen kuin testaan. Ostan viikkodigin sitten sitä päivää varten... Toi kp40 eli mahdollinen testipäivä osuu maanantaille 19.2. Niin miten nämä kierron 28 päivää menikin niin leppoisasti ja nyt iski malttamattomuus et pitäis melkein kaks viikkoa vielä piinailla!! Kohta oon taas tuolla himotestailijoissa kuitenki
 
Tähän asti kiertoa menny hyvin, en oo tikuttanut ovista vaan yrittänyt rentoutua yrittämisen kanssa. Säännöllistä tallettelua meillä kun on aina. Ja kuten oon sanonutkin niin tässä kierrossa odotan kierron vikaan päivään asti ennen kuin testaan. Ostan viikkodigin sitten sitä päivää varten... Toi kp40 eli mahdollinen testipäivä osuu maanantaille 19.2. Niin miten nämä kierron 28 päivää menikin niin leppoisasti ja nyt iski malttamattomuus et pitäis melkein kaks viikkoa vielä piinailla!! Kohta oon taas tuolla himotestailijoissa kuitenki
No nyt sait mutkin miettimään että josko palkitsen itseni viikkonäytöllisellä kierron vikana päivänä o_O:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Hei, olen uusi tässä ryhmässä. Yritystä takana nyt 10kk ja 2 lasta aikaisemmin 2013 ja 2015. Minkälaisia tilanteita teillä on? Onko lapsia aikaisemmin, onko pitkä yritys takana
Meillä on ehkäisy jätetty vuoden 2018 loppupuolella, mutta hoidot pcos:n takia alkaneet vasta nyt. Lapsia ei ennestään ole ja ikääkin on sen verran, että nyt jos koskaan pitäisi alkaa tapahtua. :confused:

Kävin maanantaina gynellä ja Gonal-annoksen nosto oli aiheuttanut vain valtaisan määrän pikkufollien kasvua. Niitä näkyi siis about 50, mutta ei johtofollia. (n) Nyt vielä vähän nostettiin annosta ja huomenna vielä tarkistetaan tilanne. Jos johtofollia ei edelleenkään näy, niin hoito keskeytetään tältä erää. Seuraavassa kierrossa sit uudestaan, plaah. :(
 
Kierron alku on muuten ihan paskaa aikaa. On älyttömän kamala olo, koko kehoon sattuu ja mieli on niin maassa, ettei meinaa sängystä päästä ylös koko päivänä. Pahimmat on nää kaks ensimmäistä päivää. Eilein oli niin kuvottava olo, että vietin puolet työpäivästä vessassa kaksin kerroin kivusta. Ja maha ihan sekaisin. Mikä siinäkin on, että suoliston pitää krampata samaa tahtia kun turhat limakalvot saa häädön kohdusta. Yritä tässä nyt sitten viettää normaalia elämää, kun joka kuukautinen kärsimys tulee i-h-a-n j-o-k-a i-k-i-n-e-n kuukausi. :devil::mad::cautious::sick::sleep:

Huomenna helpottaa jo, onneksi. :love:
Niin kovasti toivoin jo viikonloppuna olevani raskaana ja pääsisin tästä menkkahelvetistä hetkeksi eroon. Toki on paljon tärkeämpiäkin syitä ja toiveita raskautumiseen, mutta tämä nyt päällimmäisenä tänään mielessä. :(
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiii
@Lina87 Tsh 4,5 (viitearvot 0,4-4,0) ja t4v 11 (viitearvot 11-22 muistaakseni) Eli ei paljoa ole koholla tuo tsh ja t4v ihan alarajalla, mutta voihan sekin vaikuttaa. Ja jostain luin, että raskaana ja raskautta yrittäessä tsh oltava alle 2,5, muuten keskenmenoriski on suurempi.
mulla tismalleen samat. Tsh 4,5jotain ja t4v 11,jotain. Huomenna gynelle ja täytyy muistaa näistä kysyä :)
 
Kierron alku on muuten ihan paskaa aikaa. On älyttömän kamala olo, koko kehoon sattuu ja mieli on niin maassa, ettei meinaa sängystä päästä ylös koko päivänä. Pahimmat on nää kaks ensimmäistä päivää. Eilein oli niin kuvottava olo, että vietin puolet työpäivästä vessassa kaksin kerroin kivusta. Ja maha ihan sekaisin. Mikä siinäkin on, että suoliston pitää krampata samaa tahtia kun turhat limakalvot saa häädön kohdusta. Yritä tässä nyt sitten viettää normaalia elämää, kun joka kuukautinen kärsimys tulee i-h-a-n j-o-k-a i-k-i-n-e-n kuukausi. :devil::mad::cautious::sick::sleep:

Huomenna helpottaa jo, onneksi. :love:
Niin kovasti toivoin jo viikonloppuna olevani raskaana ja pääsisin tästä menkkahelvetistä hetkeksi eroon. Toki on paljon tärkeämpiäkin syitä ja toiveita raskautumiseen, mutta tämä nyt päällimmäisenä tänään mielessä. :(
samoja ajatuksia! Ihan justiinsa tunne ettei kroppa kestä enää yksiäkään kuukautisia. Kaikista lääkkeistä maximit otettu ja sattuu niin älyttömästi ettei kestä suorassa seistä! Tsemppiä sinnekin, koitetaan jaksaa :)
 
@Hypsy Ohhoh, en tiennyt että folleja voi olla noin paljon. Toivottavasti sieltä yksi kypsyy ja irtoaa. Tsemppiä! :love:
Itsekin olen ekaa yrittämässä, ikä tulee vastaan ja hoitoihin ollaan haettu, mutta emme ole vielä päässeet aloittamaan. Jokainen hukkakierto lannistaa, mutta toive omasta lapsesta tsemppaa vielä jatkamaan.
 
@Lina87 Tsh 4,5 (viitearvot 0,4-4,0) ja t4v 11 (viitearvot 11-22 muistaakseni) Eli ei paljoa ole koholla tuo tsh ja t4v ihan alarajalla, mutta voihan sekin vaikuttaa. Ja jostain luin, että raskaana ja raskautta yrittäessä tsh oltava alle 2,5, muuten keskenmenoriski on suurempi.
Me odotamme hoitoihin pääsyä. Pitää saada ensin TSH 1-2 väliin tai saattavat aloittaa hoidot vaikka olis päälle 2, kokonaistilanne huomioiden.

Muokkasin tätä vielä. Toistan itseäni, mutta tosiaan tiedän useita joilla onnistuneet raskaudet takana, vaikka arvot eivät olisi olleet noin hyvät. Mutta kuitenkin hoitoihin mennessä ne pitää ilmeisesti olla kunnossa (y)
 

Yhteistyössä