Haaveena vauva 2020

amadecasa
@Shibali Mulla on ollut joissain kierroissa ovisoireita, mutta koskaan en oo saanut ovisplussaa tikkuun. Raskausplussan kerran kylläkin... Joskus on ultrassa näkynyt johtofollikkeli ja toisinaan todettu, että oireista huolimatta johtofollia ei ole. Kerran ovulaatio oli tapahtunut niin aikaisin, että se pystyttiin toteamaan vain labroista keltarauhashormonin nousulla loppukierrosta. Ultrassa näkyi toki myös keltarauhanen.

Varmaan kohdallani oireet tulevat hormonitason noususta, vaikka ovulaatiota ei silti aina tapahdu. Sen olen ultrauksista huomannut, että mulla ovulaatiokivut ilmenevät useita päiviä ennen ovulaatiota, ei siis ole mulla irtoamiskipua. Ovislima ei mulla ole aina tarkoittanut ovulaation tapahtumista, joskus kyllä on.
Voiko ultrassa siis todeta ovulaation tapahtuneen, jos ultrataan vaikka seuraavana päivänä, tai parin päivän sisällä?

mandariinilohko
@Ananas90 aloin tikuttaa joskus kp 10 tienoilla. yleensä kierto vaihtelee 25-28 välillä, viime aikoina ollu lähempänä tuota 28. Nyt jo kp 17 joten en usko et enää tulee.. ellei sit oo pidempi kierto. Tietty mulla tuosta kkm:stä ei kovin kauaa kun viimesimmät menkat oli ekat menkat sen jälkeen että en tiedä mihin tää kierto nyt tästä asettuu, et onko vielä sekaisin kroppa. Ei tässä nyt auta kun ootella, ehkä sit ens kierrossa. Mut enää en kyllä testaa ovista jos ei sit oo pakko jossain vaiheessa, muutenkin stressiä tässä elämässä niin en jaksa tätäkin siihen päälle...

Sori tää synkistely omalta osalta, toivon silti kaikille muille tsemppiä kiertoihin ja plussatuulia erityisesti teille jotka nyt piinailette siellä :love:(y)

Mulla on toki kierukan poistosta ja pillereiden lopetuksesta niin vähän aikaa, että kierto on varmasti sen takia sekaisin. Ekaa yrittäessä menkat ja ovis tuli tasan sillon, kun sovellus ennusti, mutta tällä kerralla ei. Ovis tuli päivää myöhemmin, mitä menkkojen piti alkaa eli kp 32 taisi olla. Oli pakko se tikuttaa, kun olin ihan hukassa koko homman kanssa :confused:
Veikkaan siis, että kroppa voipi olla sekaisin! Älä ihan vielä heitä kirvestä kaivoon. :love:

mandariinilohko
Ja onnea @hemuliina90 ! :love:

Omaa napaa ja oman kirveen nakkaan kyllä kohta kaivoon :LOL: DPO 11 ja ei vieläkään mitään testiin, ei ees haamua. Enkä hitto ees tiiä, millon sitä pitäis odottaa :confused: Ovikseen meni reilu kuukausi ja menkkoihin sit vissiin toinen samanlainen jos plussaa ei tuu :poop: Vauhkoon ihan turhasta :ROFLMAO:

W.we
Voiko ultrassa siis todeta ovulaation tapahtuneen, jos ultrataan vaikka seuraavana päivänä, tai parin päivän sisällä?
Ultrassa näkyy kuinka monta follia on irronnut. :)
Inseminaatioiden yhteydessä aina tehdään näin.
ja suositellaan jos on ainakin letrotzolit käytössä, niin mennä etukäteen ultraamaan kuinka monta mahdollisesti irtoaa, ettei tule monikkoraskauden riskiä

@Ajele eikö tuo silloin ole ihan oikein jos hedelmöityksestä on 2-3 viikkoa o_O(y):love:

hemuliina90
Ajele
Ultrassa näkyy kuinka monta follia on irronnut. :)
Inseminaatioiden yhteydessä aina tehdään näin.
ja suositellaan jos on ainakin letrotzolit käytössä, niin mennä etukäteen ultraamaan kuinka monta mahdollisesti irtoaa, ettei tule monikkoraskauden riskiä

@Ajele eikö tuo silloin ole ihan oikein jos hedelmöityksestä on 2-3 viikkoa o_O(y):love:
Joo, no niin kai. Kiitos! Oon niin hämmentynyt että mä en tiedä mitä nyt sitten ajattelin. Vuoden yrittämisen jälkeen on liki mahdotonta sisäistää näitä juttuja. :-D

Wintersun
Heip, onkohan nuo viikot ihan ok tässä vaiheessa kun ovis on ollut tammikuun alussa ekan kolmen päivän aikana. Eli oviksesta on nyt sitten noin 2viikkoa ja 2päivää. Odotin viikkoja 1-2 näkyviin. Viimeks sain myös 2-3 ja kesken meni? :(
Näyttää just niinkuin pitää! 1-2 näyttää yleensä ennen kuin 2vkoa oviksesta on täynnä (toki ihmiskohtaista miten hormonia on.). Onnea! :)

Onnea myös @hemuliina90 :)

• Tykkää
Reactions: hemuliina90
Nerthus
Onnea plussanneille!! <3
Niin mulla tosiaan DPO 4 ja Kp 18/28
Tuosta Dposta en kyllä ole sata varma, koska ovis oireet alkoi jo monta päivää ennen ja mitään kunnon limoja ei oikein ollut mitä yleensä on, ja en oo tikutellut tässä kierrossa.
Miten tää aika tuntuukin menvän aina näin ärsyttävän hitaasti..

Disco Volante
@amadecasa Ultrassa tosiaan näkyy puhjennut rakkula (tosin kerran multa ei tätä bongattu, ovulaatiosta oli ultrauksessa 2-3 pv ja ovis todennettiin myöhemmin progesteroni-mittauksella) tai keltarauhanen, jos ovulaatiosta on jo hieman kauemmin. Tuolloinkin molempien munasarjojen vierestä havaittiin nestettä, mikä on tyypillistä ovulaatiolle. Tuolloin bongattiin keltarauhanen seuraavassa ultrassa, joka oli n. viikko ovulaation jälkeen.

Tuo progesteronimittaus verestä kertoo myös ovulaation tapahtuneen, koska puhjenneesta rakkulasta muodostunut keltarauhanen tuottaa keltarauhashormonipiikin. Sitä ei tule ilman ovulaatiota.

• Tykkää
Reactions: Shibali
Alinna86
@hemuliina90 Mikä päivä mä en ois testannut..:ROFLMAO:
Siis oon hämmentynyt, koska eilen tuli illal pyyhkiessä verta paperiin (sen yhden kerran) ja sit ei mitää mut nukkumaan käydessä ihan jäätävät nippailut alakerrassa, ihan ku joku ois neulojen kaa pistelly:confused: Oletin et menkat alkais mut ei, ja r.testi näytti aamul samaa mitä viimiset edelliset 5päivääkin. Vähän täs päiväl tullu rusehtavaa paperiin mut ei muuta. Lämmöt tippu 36.9
Ihan pihalla mitä tapahtuu, joku sano et menkat ei ala ennen nega testiä mut tosin mikään mun kohdalla ei oo menny normien rajojen puitteissa o_O:censored:

Hypsy
Onnea taas plussanneille! :love:

Itse otin perjantaiaamuna viimeisen Terolutin ja nyt näköjään menkat odotuttaa itseään, eikä ole edes menkkamaisia tuntemuksia. (n) Viime kuurin jälkeen alkoi parin päivän sisällä ja kipuja oli jo paljon ennen sitä. Tissit on kyllä ihan hurjan kipeät, näköjään terot tekevät tuollaista. Huomenna gynelle kuulemaan hoitosuunnitelmaa, jännittää! :rolleyes:

• Tykkää
Reactions: Mirella92
amadecasa
Kiitos vastauksista tuohon ovulaation näkymiseen ultrassa! Käytännössä siis ultra näyttää oviksen varmimmin jälkeen kuin etukäteen? Olin ajatellut että toisin päin. Toivottavasti jotain näkyy kunhan ultraan pääsen!

Ilona Eloisa
En ole varma, oisko mun ovis tulossa, isohkon määrän limaa bongasin tuossa ja alavatsatuntemuksia. Aamupäivällä oli kyllä lähes blanko tikku ja iltapäivällä en ehtinyt pidättää mut tein testin silti. Pitää tehdä illalla vielä ja katsoa, mitä näyttää.

Talletus onnistui mut voi olla aika vanhaa tavaraa. Josko ehtis ees toisen kerran vielä huomenna tai tiistaina. Te, jotka ootte samassa veneessä tallettamisen vaikeuksien kanssa, osaatte ehkä jakaa mun ilon ees tästä kerrasta

marrrsipaani
Noniin, tänään tosiaan tein vihdoin testin. Ja pakko sanoa, että älkää tosiaan luovuttako ennen kuin menkat alkaa!!!
Itse jo ma kyllä luovutin kun oli kp29/28 ja täysin puhdas nega. Tänään siis kp35/28 ja testi näyttää tältä. Oli paljon vaalemapi testiajalla, melkein haamun oloinen (vaikka toki haalea punainen väri siinä oli nähtävissä), tummui merkittävästi testiajan jälkeen. Hieman hämmentää, että miten näin myöhään vasta tuli näkyviin, että onko kierto vaan jotenkin aivan sekaisin (en toki tikuttanut ovista, joten tarkkaa ajankohtaa sille en tiedä) vai onko tämäkään pysyvä plussa. Ei kait se auta kun jatkaa ensi viikolla testailua ja katsoa tummuuko.

En ole vielä täältä haaveilijoista tosissaan lähdössä, seuraillaan tilannetta ja suuret tsempit kaikille yrityksiin :love: kaikki ansaitsisivat oman nyytin saada syliin saakka ja toivottavasti pian! :barefoot:
Onnea!! :love:

Disco Volante
Onnea taas plussanneille! :love:

Itse otin perjantaiaamuna viimeisen Terolutin ja nyt näköjään menkat odotuttaa itseään, eikä ole edes menkkamaisia tuntemuksia. (n) Viime kuurin jälkeen alkoi parin päivän sisällä ja kipuja oli jo paljon ennen sitä. Tissit on kyllä ihan hurjan kipeät, näköjään terot tekevät tuollaista. Huomenna gynelle kuulemaan hoitosuunnitelmaa, jännittää! :rolleyes:
Siis mulla on ihan sama juttu! Terot loppuivat torstaina, ja yleensä vuoto alkaa jo 8. pv (10pv kuurista). Mullakaan ei oo edes minkäänlaisia oireita nyt, vähän tissejä aristi perjantaina. Paksunakaan en ole, vaikka tärisevin käsin testasin aamulla :ROFLMAO:
Mutta eipä tässä olla vasta kuin 5 pv normiaikataulusta jäljessä, joillain kai kestää viikko tai parikin että vuodot alkaa terojen lopetuksesta.

Hyvin menee yritystauolla, koko ajan kuitenkin miettii että oiskohan voinut nyt tärpätä o_O

Hypsy
Siis mulla on ihan sama juttu! Terot loppuivat torstaina, ja yleensä vuoto alkaa jo 8. pv (10pv kuurista). Mullakaan ei oo edes minkäänlaisia oireita nyt, vähän tissejä aristi perjantaina. Paksunakaan en ole, vaikka tärisevin käsin testasin aamulla :ROFLMAO:
Mutta eipä tässä olla vasta kuin 5 pv normiaikataulusta jäljessä, joillain kai kestää viikko tai parikin että vuodot alkaa terojen lopetuksesta.

Hyvin menee yritystauolla, koko ajan kuitenkin miettii että oiskohan voinut nyt tärpätä o_O
Kai sitä miettii aina, vaikka olis eläny selibaatissa. :ROFLMAO:

Mä kans luin netistä, että toisilla on mennyt se muutama viikko ennen kuin menkat on alkanu, mutta onhan tämä nyt vähän p*rseestä, kun toivoo uutta kiertoa kuitenkin. Mä elättelin toiveita, että kierto olis alkanu niin kuin viimeekskin ja jos saan huomenna letrot, niin olisin päässyt aloittamaan ne HETI. :ROFLMAO:

pikkuhaave
@Helmiii olit kysynyt jo aikoja sitten, onko mun kierrot pitkiä mutta en ollut nyt lueskellut viestejä, joten anteeksi vastauksen viiveestä! :ROFLMAO: Mulla on siis PCOS, joten kierrot voi oikeestaan olla mitä vain.

Toissapäivänä ja eilen pyyhkiessä paperiin jäi ruskeaa limansekaista (anteeksi kuvailut :LOL:) mutta edelleenkään ei menkkoja. Täytyy varmaan testata uudestaan vielä raskaustestillä, mutta yhtään mitään oireita ei mihinkään suuntaan oikein ole. PAITSI ihan kamala kiukku! Olen tosi räjähdysherkkä ollut pari päivää, en tiedä oisko se sitten kuitenkin PMS oire ennemmin :ROFLMAO: