Haaveena vauva 2020

@Hypsy Jeeeeee! Se johtofolli putkahti siis kolmessa päivässä? Kiinnostaa, kun itsellä letrot toimineet vähän miten kuten. Että missä vaiheessa pistoshoitojen kanssa voi sitten vielä toivoa :rolleyes:
Mullakin on muuten näkynyt ultrassa aina (nyt koko 1,5v yrityksen ajan) n. 50 rakkulaa, 25 molemmilla puolilla. Eipä siis ihme, ettei sieltä joka kuukausi solua kypsy. Mutta kyllä tuo valaa toivoa, että noista pistoshoidoista vois olla tehokkaampi apu.
 
  • Tykkää
Reactions: W.we
@Hypsy Jeeeeee! Se johtofolli putkahti siis kolmessa päivässä? Kiinnostaa, kun itsellä letrot toimineet vähän miten kuten. Että missä vaiheessa pistoshoitojen kanssa voi sitten vielä toivoa :rolleyes:
Mullakin on muuten näkynyt ultrassa aina (nyt koko 1,5v yrityksen ajan) n. 50 rakkulaa, 25 molemmilla puolilla. Eipä siis ihme, ettei sieltä joka kuukausi solua kypsy. Mutta kyllä tuo valaa toivoa, että noista pistoshoidoista vois olla tehokkaampi apu.
Joo! Ei se vieläkään ollut kuin 13mm, mut ei se tuntunut olevan ongelma nyt, kun se tällä annoksella vihdoin lähti kasvamaan ja vielähän sitä kypsytellään. Limakalvo oli 8mm ja olettaisin sen hyväksi, kun siitä ei ollut puhetta. On kyllä jännää! :love:

Mä odotan innolla, että säkin pääsisit kokeilemaan pistoksia. Varmasti on parempi vaste kuin letroilla, kunhan oikea annostus löytyy. (y)
 
Jos sulla AMH on huono, en usko että julkisella inssiä edes lähdetään yrittämään. Tiedän muutaman joilla suoraan ivf. Meillä oli suoraan ivf (icsi) ja syynä miehen siittiöt.
Mielestäni pystyy olla jonossa vaikka olisi samalla yksityisellä. Meillä ivf-lääkkeet maksoi sen n. 700e (lääkekatto täytyy heti ja loput oli 2,5e ja sit muutama lääke mikä ei kuulunut korvaukseen). Ja siihen päälle polimaksu / kerta. Et jää kyllä halvemmaksi kuin yksityinen. Teillä kyllä edullinen klinikka, kun ne mitä itse katoin, ivf oli 5000-10 000e. (ja siihen päälle vielä pakastusmaksut, siirrot ym.)
Ohhoh, no onpa eroja hinnoissa! o_O Kiitos infosta ja tuo olikin hyvä vinkki olla jonossa samaan aikaan, kun on yksityisellä! Nämä kaikki hoitojutut ovat vielä niin uutta minulle, että kovasti oon koittanut ottaa selvää itse eri jutuista (googlettamalla:cautious:), mutta ei ole oikein käytännön tietoa mistään asioista (n)
 
Ymmärsin, että aukkari tehdään, jos on ollut jotain lantion/vatsan alueen tulehduksia. Meiltä yksityisellä ensin ultrattiin ja mieheltä siemennestenäyte. Sitten multa verikokeet: pieni verenkuva, kilpirauhanen, papa, sukupuolitaudit. Seurattu miehen tilannetta ja nyt kun parempi, niin kerrottiin, että voidaan yrittää ensin insseillä. Alunperin puhuttiin, että ivf todennäköisin. Mulla kilppariongelmaa ja se pitää hoitaa ennen hoitojen alkuja. Aukkari tehdään ennen inssejä. Toivon, että inssit päästäis aloittaan mahdollisimman pian. Mutta ymmärrän, että perussairaudet pitää saada ensin hoidettua.
 
Ohhoh, no onpa eroja hinnoissa! o_O Kiitos infosta ja tuo olikin hyvä vinkki olla jonossa samaan aikaan, kun on yksityisellä! Nämä kaikki hoitojutut ovat vielä niin uutta minulle, että kovasti oon koittanut ottaa selvää itse eri jutuista (googlettamalla:cautious:), mutta ei ole oikein käytännön tietoa mistään asioista (n)
Minä olen huomannut saman, esimerkiksi klinikoiden nettisivut tai muut googlehaun antamat sivut kertovat loppujen lopuksi melko vähän käytännön tasolla asioista. Keskustelupalstoilta olenkin saanut paljon tietoa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Magnolia89
Sama juttu. (y) Tutkittiinko teillä siemennestettä vai onko miehellä ennestään lapsia? Meillä se tutkittiin heti, kun ei tosiaan ennestään ole ja on siihen vaikuttavaa terveyshistoriaa. Luojan kiitos se sentään oli priimaa, kun tää mun kroppa ei palvele ihan niin kuin pitäis. :unsure:
Ei ole lapsia ennestään ja siemmenneste tutkittiin jo viime kesänä ja se onneksi oli myös normaali :)
 
Mä käyn yksityisellä klinikalla (Felicitas). Meillä on kaksi lasta ja olen käsittänyt et julkiselle ei siksi päästäis, en ole kyllä asiaa selvittänyt koskaan sen enempää. Mut kyl se näin yleensä on. Ja ymmärtäähän sen.

Mäkin sain heti ensikäynniltä reseptit käteen ja heti samana päivänä alkoi hormoonihoidot. Ihmiset siellä klinikalla on ihania ja palvelu on tosi nopeaa. Viestipalvelun kautta viesteihin vastataan aina samana päivänä (arkena). Mulle tehtiin aukkari koska 2 sektiota takana. Tähän mennessä ei oo vielä mennyt hoitoihin paljon rahaa mutta toki ultriin ja lääkkeisiin nyt jonkin verran tässä puolen vuoden sisällä. Hoidoissa ja tutkimuksissa on edetty lähinnä mun toiveen mukaan, lääkäri esitellyt monipuolisesti vaihtoehtoja. Mut tuo pistoshoito on tosiaan jo hiukan hintavampi (tai siis ne lääkkeet) ja ivf tuolla klinikalla maksaa kelakorvauksen jälkeen n. 2200€ + lääkkeet ja icsi n. 2800€ + lääkkeet. Eli on kyllä huimia hintaeroja. Silti puhutaan kyllä isoista summista. Vaikka eihän näitä vauvatoiveita rahassa mitata. Mut pakko sitäkin miettiä kun ollaan perustyössäkäyviä asuntovelallisia ihmisiä. Noh, tuo pistoshoito täytyy kyllä koittaa varmaan ainakin. Katsotaan nyt ensin se AMH-kokeen tulos. Ehkä antaa näkövinkkeliä just siihenkin et onko oikeasti jo kiire vaikka ikää "vasta" 34.

Hienoa @Hypsy toi sun johtofolli (y)

@alina90 kuulostaa et ovis ois voinu olla vasta kp21, mulla ainakin oviksessa juuri tuollaisia kipuja mitä kuvailit.
 
  • Tykkää
Reactions: Magnolia89
Mulle tosiaan tehtiin tuo aukkari, vaikka ei ole ollut aiemmin tulehduksia, eikä mitään siihen viittaavaa, että olisivat tukossa (n) Gynekologi sanoikin jo etukäteen, että todennäköisesti ovat auki, mutta tutkitaan nyt varmuuden vuoksi. Ajattelin, että se kuuluukin ns. perus lapsettomuustutkimuuksiin, mutta näköjään muille ei olekkaan sitä tehty o_O Olisikohan syynä sitten se, kun ensimmäisessä ultrassa ei löytynyt munasarjoista tai kohdusta mitään poikkeavaa, toimiva keltarauhanen näkyi eli ovulaatio oli tapahtunut eikä ”haastattelun” perusteella ollut mitään muutakaan lapsettomuutta aiheuttavaa syytä/sairautta ym. Tuo AMH-arvokin selvisi vasta myöhemmin.
 
Mulle tosiaan tehtiin tuo aukkari, vaikka ei ole ollut aiemmin tulehduksia, eikä mitään siihen viittaavaa, että olisivat tukossa (n) Gynekologi sanoikin jo etukäteen, että todennäköisesti ovat auki, mutta tutkitaan nyt varmuuden vuoksi. Ajattelin, että se kuuluukin ns. perus lapsettomuustutkimuuksiin, mutta näköjään muille ei olekkaan sitä tehty o_O Olisikohan syynä sitten se, kun ensimmäisessä ultrassa ei löytynyt munasarjoista tai kohdusta mitään poikkeavaa, toimiva keltarauhanen näkyi eli ovulaatio oli tapahtunut eikä ”haastattelun” perusteella ollut mitään muutakaan lapsettomuutta aiheuttavaa syytä/sairautta ym. Tuo AMH-arvokin selvisi vasta myöhemmin.
Sehän se syy voi olla tutkimukselle. Mulle hän siis vain totes, että ei näe syytä aukiolotutkimukselle, mutta mullahan näkyi varsin selkeä syy lapsettomuudelle muutenkin.
 
Lupasin tulla raportoimaan kilpirauhasen vajaatoiminnasta, kun se vähän murehdutti ennen plussausta. 19.12. labrassa TSH oli 4,26 ja T4-V 18,2, ja näitä arvoja lääkäri piti ihan ok:na raskautumisen kannalta. Hedelmöittyminen tapahtunut arviolta 19.1. ja eilen 5.2. TSH 2,52 ja T4-V 18,1.
Otin samaan syssyyn ferritiinikontrollinkin ja se oli upeat 95. :) Viime kesänä oli 28, hitaasti mutta varmasti noussut ja olo onkin kyllä nyt ihan erilainen.

Minä en enää muista keillä täällä erityisesti oli kilpirauhasen kanssa ongelmia, kovasti tsemppiä silti. :love:
 
@Magnolia89 Mulle tehtiin HUSilla myös aukkari ennen ovulaation induktiohoitojen (=letrozol) aloitusta. Mulla on PCO (ilman syndroomaa) ja miehellä siittiöt hyvät. Ihmettelin ääneen ensikäynnillä, miksi pitää tehdä näin paljon tutkimuksia, vaikka lapsettomuuden syy on tuo monirakkulamunasarja, ja se oli mulle diagnosoitu jo 10 vuotta sitten ekan kerran, ja todettu vuoden sisällä yksityislääkärin ultrauksissa kolmeen kertaan? Lääkäri tiuski että PCO ei ole mikään diagnoosi vaan pelkkä havainto, eikä se kuulemma yksinään aiheuta lapsettomuutta. LOL. Mut piti siis ultrata HUSilla neljäs kerta 12kk sisään, jotta sielläkin voitiin "havaita" tuo PCO. Resurssien haaskausta. Lisäksi tehtiin mm. aukiolotutkimus.

Toki on varmaan jokin tekninen syy, miksi mulla ei lue lapsettomuuden syynä "monirakkulamunasarja" vaan "selittämätön lapsettomuus" ja se sama tekninen syy selittää miksi kaikki mahdollinen on tutkittu ja havaittu normaaliksi/viitearvoissa olevaksi. Hassulta se silti tuntuu. Nyt syyksi lapsettomuudelle on muodostumassa myös ikä, kun hoidot eivät ole tepsineet.
 
@Korallikala hienot parannukset arvoissa (y) ja onnea vielä sinne :love::barefoot: saanko kysyy et millä lääkkeellä oot saanu ferritiinin noin hyväks? Mä kävin mittaan ferritiinin ja kilpirauhasarvot, ferritiini oli laskenu vähän reilu 30 kun viime syksynä oli 52, joten mietin pitäskö ottaa rautalisää. (n) Ja kilpirauhasarvot oli myös huonontunut, nyt on jo tsh vajaatoiminnan puolella, reilu 5. Toinen arvo viitearvoissa mutta nipinnapin. Varasin lääkärin maanantaille ja toivon et saisin kilpirauhaslääkityksen, varsinkin kun mulla taustalla tuo kkm...
 
@Shibali Ferrodania oon käyttänyt. :) Alkuun totutellessa 100 mg ja sitten 200 mg vuorokaudessa (tyroksiinin takia iltaisin) ja olen sen kanssa ottanut erikseen vielä C-vitamiininkin. Luulen, että tuo parantunut ferritiini on vaikuttanut positiivisesti myös kilpirauhasarvoihin, ne on mun ymmärtääkseni jotenkin yhteydessä toisiinsa, ja raskautumisen onnistumistakin hyvä ferritiiniarvo taitaa edesauttaa. Ota ihmeessä puheeksi myös rautakuuri lääkärin kanssa, ferritiinin ollessa 30 luuytimen rautavarastot oikeastaan kumisevat tyhjyyttään.
 
Kiitos vinkeistä @Korallikala :love: Täytyy ottaa puheeks tuo rautakuurikin. :) Toivottavasti lääkäri vaan on sit semmonen joka ottaa mun huolet ja lapsihaaveen tosissaan ja saan kunnon lääkityksen... Muoks. Mietin itse asiassa että pitäskö varatakin aika lapsettomuusasioihin erikoistuneelle lääkärille. Mutta kun en oo ees millään ensikäynnillä vielä käyny niin en tiä voiko suoraan vaan varata ajan tämmöstä täsmäasiaa varten (n) Yksityiselle oon siis menossa...
 
Käymme Kotkassa klinikalla, sen niminen kun Appelmedi. Meille annettiin vaihtoehdoiksi tämä hormonipistoshoito, jonka jälkeen ivf, jos pistoshoito ei tuota tulosta. Viimeisenä vaihtoehtona olisi sitten ne luovutetut munasolut tai adoptio. Hormonipistoshoidon hinta on tällä klinikalla noin 700€ lääkkeineen ja ultraseurantakertoineen, mutta ivf olisi jo 2900€ o_O(n) Siitä 500€ saisi takaisin Kelalta. Lääkäri sanoi, että voisi laittaa lähetteen myös julkiselle tuohon ivf:ään, mutta siellä olisi ensin pitkät jonot ja ensimmäisenä hoitokeinona voisikin olla inseminaatiot, ennen kuin pääsisi ivf:ään ja meidän tapauksessa olisi kuitenkin suht kiire. Näin siis lääkäri sanoi, eikä minulla ole omaa kokemusta siitä, miten julkisella hoidot menisi tässä tilanteessa. Kauhistuttaa kyllä tuo hoitojen hinta! :unsure:
Me aloitetaan nyt julkisella nuo IVF hoidot, juurikin siksi ettei meillä ole varaa laittaa noin paljon rahaa vain siihen että onnistumisprosentti nousee hieman..
Laskinkin juuri nuo kaikki lääkärilulut ja totesin että hyvä summa ollaan tässä parissa vuodessa laitettu eikä raskautta vain kuulu..
En haluaisi tietää millainen summa ovulaatio- ja raskaustesteihin on tässä neljässä vuodessa kulunut :eek: mutta siitä voi sitten syyttää vaan itseään että on testihullu...:D
 
Kp 29 ja ovislima jatkuu vaa - wtf tuli kyllä jopa mun kierroilla uus ennätys pituuden suhteen jos ovis ei oo vielä muka tapahtunut. Hämmentävää. Onks kellää kokemusta tämmösestä?
Mä saan jotain ihme "limakohtauksi" että kaksi päivää saattaa valua tyyliin reisiä pitkin ja sitten taas tuntuu kuin hiekanjyviä olisi haaroissa :D
Toivottavasti sinun limat johtuu siitä, että kohtu pitää kyytiläistä kiinni :love:
 
@Fifiella mistä sinulle tuli tunne, että ovulaatio ei tapahdu? Onko ollut pitkään tätä? Oliko se vain aavistus vai selkeästi oireita siihen suuntaan? Itse jotenkin olin aavistellut, että jotain häikkää on, vielä ei ole tuollaista mittausta kuitenkaan tehty. Ja nyt tässä kierrossa sain ovisplussan kuitenkin kiinni, mutta en tiedä toki tapahtuuko todellisuudessa.
Mulla ei oo ikinä ollut mitään ovulaatioon liittyviä oireita esim limaa ym. ei erity laisinkaan. Halut ei nouse vaikka ovulaatipäivän pitäisi kalenterin mukaan olla.. Ollaan oltu 5/19 saakka ilman ehkäsyä ja mitään ei ole tapahtunut(n) Yksityisen kautta pääsin ultraan ja proge arvo mitattiin pikaisesti. Noh eihän tässä onneks mikään kiire ole mutta hyvä selvittää asiat alkuunsa ja olla perillä mikä kehossa mättää..
 
Dpo5 ja tuossa kylppärin kaappia siivotessa huomasin että olisi 6 ovistestiä jäljellä
Jos olisin fiksu säästäisin ensikiertoon, MUTTA jos en ostakaan raskaustestejä tähän kiertoon vaan käytän niitä jos (kun) tulee himo testata :sneaky:
 
Moikka! Täällä uutena tyyppinä täällä :)
Ikää on 33v, ehkäisy jätetty vuosi sitten ja yrittäminen kunnolla aloitettu marraskuussa. Mulla on aika lyhyt kierto 22-24 pv ja vähän jännittää, että meinaakohan raskaus koskaan onnistua. Onko muilla mitään kokemuksia lyhyestä kierrosta?

Jonkun aikaa tikuttelin ovista niillä halpisliuskoilla, mutta niihin en saanut mitään. Viime kierrossa otin testiin Clear Bluen digitaalisen kaksoishomonitestin, josta ekasta kierrosta en saanut plussaa ja nyt tässä kierrossa vasta sain ihan ihka ensimmäisen ovisplussani testiin ikinä :giggle: Tällä hetkellä kp15, dpo0 ehkä? En oikein osaa vielä tulkita kroppaani oviksen aikana. Tuntuu, että mahaa nippailee pitkin kiertoa, eikä tässä kierrossa ollut mitään ihmeellisiä limojakaan...

Krippis / 33v / 1. / ya 11/19
 
VAUVA 2020 :love:

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

7.2.2020

Nimi Kiertopäivä

Alinna86............................kp 54/28
Mirella92........................kp 41/34
Hipposka.......................kp 39/30
Nerthus..........................kp 37/28
linneah........................... kp 34/26
Töppönen.......................kp 35/26-28
Helmiii............................kp 30/29-40
Jjenn..............................kp 28/30-31
KukkaSosuli...................kp 28/33-65
Mmohini.........................kp 25/32
Hope91...........................kp 25/30-37
Keltasirkku-.................... kp 23/28-32
Ananas90.......................kp 21/25-26
piipaa93.........................kp 21/27-28
Lilmi89............................kp 20/28-30
Hypsy..............................kp 17/34
Koodikissa......................kp 17/24
Vauvameille....................kp 17/28-35
Mandariinilohko..............kp 16/xx
Kuumeilija23...................kp 15/25
Krippis..............................kp 15/22-24
taikinatonttu....................kp 14/28
Magnolia89.....................kp 14/26
Mirella92......................... kp 13/29
Kasikuus..........................kp 13/27-28
niinaj91...........................kp 12/26-28
Persikka123....................kp 10/32
Vaniljapulla.....................kp 10/30
Snanniska.......................kp 10/28
Amadecasa....................kp 7/34-55
Shibali............................kp 7/23-28
Janet88...........................kp 7/28-38
Ilona Eloisa.....................kp 6/xx
pehmis26........................kp 4/27-29
PumpuliNunpuli..............kp 4/25
Haavejuttu......................kp 3/29
Masu90..........................kp 3/27-30
Lina87............................kp 3/28
minttuni..........................kp 1/23-32
Marrrsipaani...................kp 1/28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Nerthus..........................dpo 23
Ninnunannu................... dpo 14
KukkaSosuli................... dpo 11
Lilmi89...........................dpo 8
Piipaa93..........................dpo 7
Ananas90........................dpo 7
Magnolia89.....................dpo 0
Krippis..............................dpo 0
Alinna86..........................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Täällä uutena tyyppinä täällä :)
Ikää on 33v, ehkäisy jätetty vuosi sitten ja yrittäminen kunnolla aloitettu marraskuussa. Mulla on aika lyhyt kierto 22-24 pv ja vähän jännittää, että meinaakohan raskaus koskaan onnistua. Onko muilla mitään kokemuksia lyhyestä kierrosta?

Jonkun aikaa tikuttelin ovista niillä halpisliuskoilla, mutta niihin en saanut mitään. Viime kierrossa otin testiin Clear Bluen digitaalisen kaksoishomonitestin, josta ekasta kierrosta en saanut plussaa ja nyt tässä kierrossa vasta sain ihan ihka ensimmäisen ovisplussani testiin ikinä :giggle: Tällä hetkellä kp15, dpo0 ehkä? En oikein osaa vielä tulkita kroppaani oviksen aikana. Tuntuu, että mahaa nippailee pitkin kiertoa, eikä tässä kierrossa ollut mitään ihmeellisiä limojakaan...

Krippis / 33v / 1. / ya 11/19
Tervetuloa :) haluatko tuohon kiertopäivälistalle? Päivitetään päivittäin (kuka ehtii) ja tosiaan kiertopäivä, mikä menossa. Ja piinalistalle oviksen jälkeen, jos haluaa, voi tulla myös:geek:

Mun kierrot olleet vuoden aikana lyhyimmillään 23 vrk. Nuo 30vrk on sellaisia, että ovista ei tapahdu todennäköisesti. Lyhyemmistä ei vielä tietoa. Yhden kerran olen ovisplussan saanut. Muuta tietoa ei ole asiasta :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Krippis

Yhteistyössä