Haaveena vauva 2020

Kiitos vinkeistä @Korallikala :love: Täytyy ottaa puheeks tuo rautakuurikin. :) Toivottavasti lääkäri vaan on sit semmonen joka ottaa mun huolet ja lapsihaaveen tosissaan ja saan kunnon lääkityksen... Muoks. Mietin itse asiassa että pitäskö varatakin aika lapsettomuusasioihin erikoistuneelle lääkärille. Mutta kun en oo ees millään ensikäynnillä vielä käyny niin en tiä voiko suoraan vaan varata ajan tämmöstä täsmäasiaa varten (n) Yksityiselle oon siis menossa...
Me varattiin suoraan yksityisellä lapsettomuuslääkärille se ensikäynti (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali
No niin naiset, nyt apua luteaalivaiheen määrittelyyn. Sain ovisplussan kp 15 ja kierron pituudeksi tuli 26 vrk. Jos ovis on ollut kp 16 tai kp 17, niin miten se luteaalivaihe nyt laskettiinkaan? Kyselin sitä täällä aiemmin, mutta en tiedä ymmärsinkö oikein. Kp 16 mukaan tänään olis ollut dpo 11, joka vaihtui siis seuraavan kierron eka päiväksi. Oliko luteaalivaihe 11 vrk? Dpo 0 - dpo 10?
 
No niin naiset, nyt apua luteaalivaiheen määrittelyyn. Sain ovisplussan kp 15 ja kierron pituudeksi tuli 26 vrk. Jos ovis on ollut kp 16 tai kp 17, niin miten se luteaalivaihe nyt laskettiinkaan? Kyselin sitä täällä aiemmin, mutta en tiedä ymmärsinkö oikein. Kp 16 mukaan tänään olis ollut dpo 11, joka vaihtui siis seuraavan kierron eka päiväksi. Oliko luteaalivaihe 11 vrk? Dpo 0 - dpo 10?
Luteeali vaihtelee eri ihmisillä
 
No niin naiset, nyt apua luteaalivaiheen määrittelyyn. Sain ovisplussan kp 15 ja kierron pituudeksi tuli 26 vrk. Jos ovis on ollut kp 16 tai kp 17, niin miten se luteaalivaihe nyt laskettiinkaan? Kyselin sitä täällä aiemmin, mutta en tiedä ymmärsinkö oikein. Kp 16 mukaan tänään olis ollut dpo 11, joka vaihtui siis seuraavan kierron eka päiväksi. Oliko luteaalivaihe 11 vrk? Dpo 0 - dpo 10?
Plussa ovistestiin on dpo -1, luteaali lasketaan dpo 1 eteenpäin, eli ovispäivää ei lasketa mukaan.
Jos menkat alkaa dpo 12, luteaalivaihe oli 11 päivää.
 
Kävin sielä gynekologilla ja vastaanotto oli vähän nihkeä - no tutkitaan nyt sitten -tyylillä. Kunnes sitte löytyikin se endometrioosi. No aluksi sanoi että yritys jatkuu aiempaan tapaan mutta soitti perään että alotetaan sittenkin jo lapsettomuustutkimukset. Labrat ja aukiolo ja miehen tutkimus. Mulla sattui aikoinaan kierukan laitto niin että lähti taju ja nyt jännittää tuo aukiolotutkimus, ne joilla on siitä kokemusta niin sattuiko? Kauanko kesti? Jaiks.
 
  • Tykkää
Reactions: Krippis
Kävin sielä gynekologilla ja vastaanotto oli vähän nihkeä - no tutkitaan nyt sitten -tyylillä. Kunnes sitte löytyikin se endometrioosi. No aluksi sanoi että yritys jatkuu aiempaan tapaan mutta soitti perään että alotetaan sittenkin jo lapsettomuustutkimukset. Labrat ja aukiolo ja miehen tutkimus. Mulla sattui aikoinaan kierukan laitto niin että lähti taju ja nyt jännittää tuo aukiolotutkimus, ne joilla on siitä kokemusta niin sattuiko? Kauanko kesti? Jaiks.
Mulla ei ainakaan sattunut aukiolotutkimus yhtään :) Jännitin sitä itsekin etukäteen kämmenet hikisinä ja odotin ihan erilaista kokemusta :D Ohut letku pujotettiin kohtuun ja odotin koko laiton ajan jotain nipistelyä tai kipua, mutta ei tuntunut kuin ihan vaimeasti ”hassulta” se pujotus. Sitten kun keittosuolaliuosta laitettiin letkusta kohtuun, tuntui viileä virtaus alavatsalla ja lievää paineen tunnetta kohdussa, kun pullistui, mutta minkäänlaista kipua en tuntenut. Ilmakuplien laittoa en tuntenut.
Tutkimuksen jälkeenkään ei loppupäivästä tuntunut miltään, vaikka sanottiin, että voisi tulla menkkakipumaista tunnetta. Otin ennen tutkimusta yhden 600mg Buranan. Ja tutkimus oli tosi nopea, olisiko aikaa mennyt 5min (y) Eli kohdallani oli ainakin tosi helppo ja voisin mennä vaikka heti uudestaan :)
 
Mulla ei ainakaan sattunut aukiolotutkimus yhtään :) Jännitin sitä itsekin etukäteen kämmenet hikisinä ja odotin ihan erilaista kokemusta :D Ohut letku pujotettiin kohtuun ja odotin koko laiton ajan jotain nipistelyä tai kipua, mutta ei tuntunut kuin ihan vaimeasti ”hassulta” se pujotus. Sitten kun keittosuolaliuosta laitettiin letkusta kohtuun, tuntui viileä virtaus alavatsalla ja lievää paineen tunnetta kohdussa, kun pullistui, mutta minkäänlaista kipua en tuntenut. Ilmakuplien laittoa en tuntenut.
Tutkimuksen jälkeenkään ei loppupäivästä tuntunut miltään, vaikka sanottiin, että voisi tulla menkkakipumaista tunnetta. Otin ennen tutkimusta yhden 600mg Buranan. Ja tutkimus oli tosi nopea, olisiko aikaa mennyt 5min (y) Eli kohdallani oli ainakin tosi helppo ja voisin mennä vaikka heti uudestaan :)
kiitos vastauksesta! :) jännitän kaikkea kohtuun törkkimistä mutta tämä helpotti vähän :)
 
Plussa ovistestiin on dpo -1, luteaali lasketaan dpo 1 eteenpäin, eli ovispäivää ei lasketa mukaan.
Jos menkat alkaa dpo 12, luteaalivaihe oli 11 päivää.
Ok, kiitos, eli nyt oli minulla siis luteaalivaihe 10 päivää. Kuulostaa lyhkäiseltä, muistelen että alle 10 liian lyhyt. No kysyn lääkäriltä seuraavalla kerralla samalla kun tehdään munatorvien aukiolotutkimus.
 
Tervetuloa uusille :love:

Onnea @mimmi92 :love::love::love:

... Mä täällä lipitän pari lasia punkkua, koska ärsyttää :unsure: En tiedä mikä kroppaa vaivaa, mut ei se ihan täysillä käy. Miten voi koko ajan vaan vuotaa ovislimaa (tänään jopa holahti), alaselkää polttanu hetkittäin 5pvä ajan ja päätä särkeny 4pvä. 3pvä ajan ovistesti ollut tollanen, kuin minkä kuvan aiemmin laitoin. Toisinaan nippailee oikean puolen munasarjaan. Kunnon oviskipua ei ole ollut. Onko se edelleen tuloillaan, onko se ns. keskeytynyt vai mitä ihmettä tapahtuu (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Krippis
@Shibali Harmi kun sulla tuli tuo kilpparin vajaatoiminta. Toivottavasti löydät fiksun lääkärin ja saat lääkkeet. Mulla oli ferritiini alhainen ja jouduin viime vuonna puolen vuoden rautakuurille (Maltofer 100mg/pv, apteekista ilman reseptiä). Tässä kuussa katsotaan onko ferritiini noussut mulla jo yli 50. Joiltain olen kuullut paljon isommistakin raja-arvoista, mutta mun lääkäri oli tätä mieltä, että vähintään 50 pitää olla ja enemmänkin saa olla ja kuuri jatkuu vielä. Kävin ihan kunnallisella yleislääkärillä ja hän seuraa mulla näitä ”perusveriarvoja”.
Lapsettomuusklinikalla mulle ei ehdotettu rautakuuria, vaikka näkivät että ferritiini on tosi matala. Riippuu varmasti vähän lääkäristä.
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali
Mun energiapuuska vaan jatkuu!
Tänäänsain viimein aloitettua yläkerrasta tapettien poiston ja maalausurakan.
Jokaisen huoneen jokainen seinä on tapetoitu kammottavilla kukkatapeteilla ja ne piti heti muuton jälkeen poistaa. Muutosta 7kk :ROFLMAO:

Liekö super-pms, valon lisääntyminen vai jokin muu juttu :love:
Noh, huomenna jo dpo 8, ei enää montaa päivää piinailua. Keskiviikkona pitäisi menkkojen alkaa.
 
Moikka!

Lueskelin taas nopeasti teidän viestejä... täällä olikin juuri niistä asioista puhe, joista itsekin tulin nyt kirjoittelemaan.

Kävin tänään siellä gynellä, kp 14, mutta ei pienintäkään merkkiä ovulaatiosta. :cry: 15 sekkaa ultran aloittamisesta, niin lääkäri sanoi, että vaikuttaisi monirakkulaisilta munasarjoilta. Toisaalta ei ollut ihan varma, kyseessä voisi olla poikkeuskierto, sillä vikat 3 kk on ollut niin säännölliset kierrot. Sain lähetteet labraan, katsotaan multakin keliakiaa, kilpparit ja prolaktiini ainakin. Labrojen jälkeen saisin sitten aloittaa letrot jos tykkään ja sain reseptinkin valmiiksi :). En tiedä ehdinkö letrojen kanssa vielä ensi kiertoon, mutta huhtikuussa sitten ainakin. (Tietysti toivon, että plussa hiipis jostain puskista, vaikka ei se gyne juuri toivoa tähän kiertoon antanut)...
 
@marrrsipaani ihana miten positiivinen asenne, toivottavasti pysyy koko kierron :love:

@Lina87 mullakaan aukkari ei sattunut yhtään. Mulle ei itseasiassa mitkän tuollaiset gyne/mammografia. Jutut ole sattuneet vaikka alhainen kipukynnys o_O

Musta tuntuu ettei itsellä tuollaiset koskaan satu tai edes juurikaan tunnu, koska se kiusallisuuden tunne mitä koen on niin voimakas etten ajattele kipua :rolleyes::LOL:
 
Mulla taas on muuten korkea kipukynnys, mutta yksi elämäni pahimpia kipuja on ollut aikoinaan kierukan laitto. Aukkarikin sattui mutta en halua pelotella. Näiden lisäksi suunnilleen vain viisurileikkaus ja vatsahaava ovat olleet kivuliaita.

Kummilapsi ollut kylässä tämän viikon, ai että on ollut mahtavaa puuhata lapsiperhemäisiä juttuja ja tehdä niitä asioita joita on omalle lapselle halunnut näyttää :love:
 
Minuakin vähän aukkarin mahdollinen kivuliaisuus pelottaa, mutta uskon selviäväni siitä. Minulle ei ole vielä puhuttu lääkkeistä, kai yritetään se kilppari kuntoon ja sitten tutkitaan, tuleeko ovista. Mut nyt näyttänyt, että ei tarpeeksi limakalvo paksuunnu jne ovuloimattomia kiertoja. Ei kai se viime kierron ovisplussa vielä mitään kerrokaan. No, pitää jaksaa odottaa, vaikka välillä tuntuu raskaalta, ainakin näin kp1.. tsemppiä kaikille (y)
 
Unettomuutta on ja laskeskelin, että milloin aikaisintaan pääsemme inssiin, jos siis kaikki ok sitä ajatellen. Niin se menee huhtikuulle. Jos aukkarista huomataan, että torvet tukossa, niin sitten ivf jonoon julkiselle. Vähiin käy aika vauvalle 2020, mutta kiirehtiä tätä asiaa ei voi ja kunhan jonain päivänä lapsi tulee, niin se on tietenkin tärkeintä :love:
 
VAUVA 2020 :love:

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

8.2.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Alinna86............................kp 55/28
Mirella92........................kp 42/34
Hipposka.......................kp 40/30
Nerthus..........................kp 38/28
Töppönen.......................kp 36/26-28
linneah........................... kp 35/26
Helmiii............................kp 31/29-40
Jjenn..............................kp 29/30-31
KukkaSosuli...................kp 29/33-65
Mmohini.........................kp 26/32
Hope91...........................kp 26/30-37
Keltasirkku-.................... kp 24/28-32
Ananas90.......................kp 22/25-26
piipaa93.........................kp 22/27-28
Lilmi89............................kp 21/28-30
Hypsy..............................kp 18/34
Koodikissa......................kp 18/24
Vauvameille....................kp 18/28-35
Mandariinilohko..............kp 17/xx
Kuumeilija23...................kp 16/25
Krippis..............................kp 16/22-24
taikinatonttu....................kp 15/28
Magnolia89.....................kp 15/26
Mirella92......................... kp 14/29
Kasikuus..........................kp 14/27-28
niinaj91...........................kp 13/26-28
Persikka123....................kp 11/32
Vaniljapulla.....................kp 11/30
Snanniska.......................kp 11/28
Amadecasa....................kp 8/34-55
Shibali............................kp 8/23-28
Janet88...........................kp 8/28-38
Ilona Eloisa.....................kp 7/xx
pehmis26........................kp 5/27-29
PumpuliNunpuli..............kp 5/25
Haavejuttu......................kp 4/29
Masu90..........................kp 4/27-30
Lina87............................kp 4/28
Napsunen.......................kp 2/35
minttuni..........................kp 2/23-32
Marrrsipaani...................kp 2/28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Nerthus..........................dpo 24
Ninnunannu................... dpo 15
KukkaSosuli................... dpo 12
Lilmi89...........................dpo 9
Piipaa93..........................dpo 8
Ananas90........................dpo 8
Magnolia89.....................dpo 1
Krippis..............................dpo 1
Alinna86..........................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Täällä myös unettomuutta @minttuni ja siksi ehdinkin päivitellä listaa eka kertaa :whistle: Jos on sekaisin, ni syytetään kello neljää + väsymystä ilman unta :confused: Tsemppiä hoitojen odotteluun ja tutkimuksiin, jotka olisi kivuttomia :love:

Tuntuu siltä, et vois vaan hypätä suoraan kesäkuuhun. Nää pakkaset lannistaa (en oo talvi ihminen) ja tulevaa kesälomaa jo odotellessa.
Anteeksi kun viimeisen viikon olen vain marmattanut ja voivotellut. Tää on taas yks kierto mikä ei tunnu sujuvan mitenkään päin. Joskus ne kierrot vaan alkaa heti huonosti ja sit menee yks kuukaus aivan persiilleen (onneks näitä ei oo kovin usein.)
Koitan nyt unohtaa oman olotilan ja keskittyä tsemppaamaan teitä piinalijoita ja hoitoihin lähteviä :love: Jospa itelläkin kääntyis tämä olotila sitä myötä paremmaksi :sleep:
Nyt mä vielä hetken pyörin kämpässä ympyrää ja koitan saada taas unenpäästä kiinni (johan tässä on 2.5h tepasteltu :whistle:)
 
Mulla on ollu lähes poikkeuksetta aina säännöllinen kierto ja menkat kestäneet nuorempana 7 päivää ja nyt enää 5 päivää. Edellinen kierto oli täsmälleen mun keskimääräinen 25 päivää ja juuri ovulaatiota ennen todettiin ultralla että kaikki oli ok, limakalvo hyvä ja johtofolli hyvän kokoinen. Saatiin talletettuja just oikeina päivinä oviksen aikoihin ja 5 päivää oviksesta olin ihan varma että tunsin kiinnittymisen (heräsin siihen yöllä). Sen jälkeen tuntemukset oli niin selviä, että keltarauhasen oli ihan pakko olla aktiivinen ja odotukset oli korkealla. Viime sunnuntaina tuli ekoja menkkatuntemuksia ja tiistaina oli jo kamalat menkkakivut (pari tuntia vaan, kun yleensä kivut kestää jopa 8h) ja vuoto alkoi (kellontarkasti normaalikierron mukaan). Mutta vuoto kesti vain 2 päivää ja oli paljon niukempaa ja loppui kuin seinään. Todella outoa. Ihmettelen tässä nyt kp 5:n aamuna, että missä on ne kaikki veret, jotka jäi vuotamatta! o_O Pitääkö mun menkat taukoa ja jatkuu kohta vai mikä voi olla... Yleensä mulla tulee vuotoa 40-50ml/5pv, mutta nyt tuli vain 15ml jos sitäkään kahdessa päivässä. Täysi mysteeri. (n)
Onko jollain teistä käynyt samalla tavalla joskus? Ja pitäisikö mun jo huolestua ja varata aika ultraan jos ei loppuvuotoa tule kp 7 mennessä? Limakalvo oli kuitenkin jo 8mm paksu kun ultrattiin just ennen edellistä ovulaatiota. Viime sunnuntaina tein negatestin tikulla, dpo 12. Voisinhan mä kyllä käydä ostamassa paremman testin ja katsoa mitä näyttää. Ei kyllä huvittaisi, kun olen menkkojen alun takia ollut aika syvissä vesissä tällä viikolla.
 

Yhteistyössä