Haaveena vauva 2020

@PumpuliNumpuli Varmasti masentaa kun oli kaikkia nuita oireita jo :cry: Seuraava kierto voi ollakki jo normaalimpi! On kyllä ihmeellistä että vaikka ovis on tulossa ja tallettelut menee sopivasti niin ei mitään tapahdu:poop:
Minun pitäis yrittää laihuttaa, muutama kilokin tekisi vissiin ihmeitä raskautumisyritykseen? 8kg on tullu nyt normaalipainosta. Mulla ei ne menkat niin masenna vielä, vaan tämä pms - aika.. Makaan vaan ja syön, sinnillä lenkkkeilen vaikka energiat on ihan hukassa. :notworthy: Menkat ku alkaa niin oon taas täynnä energiaa! Outoa.
 
@Lilmi89 Tsemppiä sulle laihdutukseen! Itselläni on rasitteena autoimmuunisairaudet (mm. kilpirauhasen), joten on ollut pakko jättää gluteeni ja sokerit pois ruokavaliosta, jotta olisi paremmat mahdollisuudet saada lapsi. Ruokavaliossa on se hyvä puoli että paino pysyy kurissa ihan itsestään. :love:
 
@PumpuliNumpuli Varmasti masentaa kun oli kaikkia nuita oireita jo :cry: Seuraava kierto voi ollakki jo normaalimpi! On kyllä ihmeellistä että vaikka ovis on tulossa ja tallettelut menee sopivasti niin ei mitään tapahdu:poop:
Minun pitäis yrittää laihuttaa, muutama kilokin tekisi vissiin ihmeitä raskautumisyritykseen? 8kg on tullu nyt normaalipainosta. Mulla ei ne menkat niin masenna vielä, vaan tämä pms - aika.. Makaan vaan ja syön, sinnillä lenkkkeilen vaikka energiat on ihan hukassa. :notworthy: Menkat ku alkaa niin oon taas täynnä energiaa! Outoa.
Mä samaistun myös tähän pms-kaamokseen...
Tuntuu ettei mitään jaksa/viitsi tehdä energia ja motivaatio ihan kadonneet. Itkettää, ahdistaa vituttaa jne. Ja kun uusi kierto alkaa on taas energinen ja positiivinen kaikkeen, jopa pitkään yrittämiseen o_O
 
Mulla on ollu lähes poikkeuksetta aina säännöllinen kierto ja menkat kestäneet nuorempana 7 päivää ja nyt enää 5 päivää. Edellinen kierto oli täsmälleen mun keskimääräinen 25 päivää ja juuri ovulaatiota ennen todettiin ultralla että kaikki oli ok, limakalvo hyvä ja johtofolli hyvän kokoinen. Saatiin talletettuja just oikeina päivinä oviksen aikoihin ja 5 päivää oviksesta olin ihan varma että tunsin kiinnittymisen (heräsin siihen yöllä). Sen jälkeen tuntemukset oli niin selviä, että keltarauhasen oli ihan pakko olla aktiivinen ja odotukset oli korkealla. Viime sunnuntaina tuli ekoja menkkatuntemuksia ja tiistaina oli jo kamalat menkkakivut (pari tuntia vaan, kun yleensä kivut kestää jopa 8h) ja vuoto alkoi (kellontarkasti normaalikierron mukaan). Mutta vuoto kesti vain 2 päivää ja oli paljon niukempaa ja loppui kuin seinään. Todella outoa. Ihmettelen tässä nyt kp 5:n aamuna, että missä on ne kaikki veret, jotka jäi vuotamatta! o_O Pitääkö mun menkat taukoa ja jatkuu kohta vai mikä voi olla... Yleensä mulla tulee vuotoa 40-50ml/5pv, mutta nyt tuli vain 15ml jos sitäkään kahdessa päivässä. Täysi mysteeri. (n)
Onko jollain teistä käynyt samalla tavalla joskus? Ja pitäisikö mun jo huolestua ja varata aika ultraan jos ei loppuvuotoa tule kp 7 mennessä? Limakalvo oli kuitenkin jo 8mm paksu kun ultrattiin just ennen edellistä ovulaatiota. Viime sunnuntaina tein negatestin tikulla, dpo 12. Voisinhan mä kyllä käydä ostamassa paremman testin ja katsoa mitä näyttää. Ei kyllä huvittaisi, kun olen menkkojen alun takia ollut aika syvissä vesissä tällä viikolla.
Vuodon määrähän ei suoraan korreloi limakalvon kanssa. Eli voi olla että menkat oli vaan noin lyhyet.
Tai sitten oli ns valemenkat :love:
Niin tai näin, tuskin tarvitsee mitään kummempaa tehdä, ellei sitten mielenrauhaa testillä.
 
Viimeksi muokattu:
@PumpuliNumpuli Varmasti masentaa kun oli kaikkia nuita oireita jo :cry: Seuraava kierto voi ollakki jo normaalimpi! On kyllä ihmeellistä että vaikka ovis on tulossa ja tallettelut menee sopivasti niin ei mitään tapahdu:poop:
Minun pitäis yrittää laihuttaa, muutama kilokin tekisi vissiin ihmeitä raskautumisyritykseen? 8kg on tullu nyt normaalipainosta. Mulla ei ne menkat niin masenna vielä, vaan tämä pms - aika.. Makaan vaan ja syön, sinnillä lenkkkeilen vaikka energiat on ihan hukassa. :notworthy: Menkat ku alkaa niin oon taas täynnä energiaa! Outoa.
Samaistun myös! Siksi ihmettelenkin tätä omaa kiertoa,kun oon kuin duracell-pupu, vaikka ollaan jo kierron lopussa.
Nyt en ole kuulostellut niin paljoa oireita, eikä niitä kyllä nyt tunnu olevan. Ei pms eikä muutakaan o_O
 
  • Tykkää
Reactions: W.we
Onko kukaan huomannut, jolla pms-oireita ilmenee, että ovuloimattomassa kierrossa pms-oireet jäisi pois?
Mä samaistun kans tuohon pms kaamokseen, kun sillon mikään ei kiinnosta/jaksa tehdä mitään. Kaikki ärsyttää ja tekis mieli vain istua sohvan nurkassa suklaalevyn ja karkkipussin kanssa :whistle: Se ovulaation jälkeinen 2vko on aivan kauheaa kaikkine oireineen ja sitä oikein kauhulla odottaa aina :unsure:

Sitten flosta kyselyä. Nyt kun eka kertaa oon merkkaillu lämpöjä kierron alusta asti + noi negatiiviset ovistestit, ni tänä aamuna ku merkkasin lämmön, ni flo merkkas lämpökäyrään ovulaation kohtaan kp11 (n) Nyt menossa kp14. Aiemmin flo ennusti ovulaatiota ajalle kp13.
Mietinkin, et miten se sinne sen merkkas noista negatiivisista testeistä huolimatta :censored:
 
@PumpuliNumpuli suosittelen että teet testin varmuuden vuoks :) Jospa nimittäin olikin valemenkat? Mulla tuo alkanut raskaus meni just niin että oli 2 vrk niukkaa "menkkavuotoo" ja tein toisena päivänä vaan varmuuden vuoks testin kun oli tarkotus juoda alkoholia. Yllätys olikin melkoinen sit kun testiin piirtyikin hento plussa. Joka siitä sit parin päivän päästä oli jo hyvin selkee plussa. Ja olin testannut selkeen negan vähän ennen kun menkkojen ois pitänyt alkaa joten en todellakaan odottanut tuota plussaa. Oispa ihanaa jos sullakin ois vaan kyseessä valemenkat, pidän peukkuja! :love: Ja jos ei, niin toivottavasti on vaan tilapäinen häiriö kierrossa.. :)

Tsemppiä kaikille eri tilanteisiin :love: Kunpa tulisi pian taas mahdollisimman paljon plussia :love::barefoot:

Muoks. täällä ihmetyttää kun viikon kestäneet menkat just loppu ja nyt jo duracell-pupu olo. Yleensä tää tulee vasta sit oviksen aikaan myöhemmin. Mikäköhän munkin kierrossa nyt mättää vai voiko olla sit lyhyempi kierto ja aikasempi ovis. (n) Joskus kyl ollu vaan 23 päivää mut viime aikoina kyl lähempänä 28 päivää. Hmm, pitänee yrittää aloittaa tallettelut varmuuden vuoks jo tänään. :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
Tuota duracell pupu olo odotellessa, jotain positiivista edes siitä että menkat alkaa :ROFLMAO:

Ihanaa etten oo yksin tän olon kans! Oon just menossa juhliin ja olo kuin norsulla vaikka ei tuota painoa nyt niin paljoa oo :LOL: Mulla ei oo tietoa tuosta ovuloimattomuudesta kun en op ovista testannu koskaan mutta synnytyksen jälkeen meni vuosi ennen ku tää pms oireilu tuli kuvioihin vaikka lääkärin mukaan ovuloin normisti, ajankohta vaan hukassa kyllä. Millasta lämpökäyrää @Kasikuus sulla?

@Ananas90 koska testiä?!
 
Eilinen oli ihan surkea päivä ja tänään tosiaan on energisempi olo ja ei mietitytä liikaa mahdollinen pitkä yritysaika. On tää erikoista o_O:rolleyes:

@PumpuliNumpuli Minullakin tuli tilanteestasi mieleen valemenkat. Juuri kaveri kertoi, että hänellä oli menkat tullut ja vasta viikolla 8 oli sitten testannut plussan. Jäin miettimään, onko niissä "valemenkoissa" kipua ja hyytymiä, vai pelkkää verta, ruskeaa, punaista? @Shibali millainen sinulla se vuoto oli? Olen joskus kertonut täällä epäilleeni menkkojani, kun ollut vähän vuotoa vain, tosin raskaana en ole ollut.

Mun pitäisi kans laittaa tätä ruokavaliota vielä parempaan kuntoon ja sokeri jättää kokonaan pois. Auttaisi painonpudotuksessa ja varmasti tässä raskaushaaveessa.
 
Tuli kyllä niin ihana olo taas kun täällä saa vertaistukea, ystävät ei tiiäkkään kuinka näistä pmsoireista aina kärsin! Huono fiilis kun tulee lapselle ja miehelle tiuskittua ilman syytä ja aina kyllä pyydän anteeksi käytöstäni.. Kiitos :love:
 
Mä voisin palata takaisin tänne haaveilijoihin tuolta lokakuisista. Valitettavasti plussa vaihtui vuotoon. Joulukuussa siis kemiallinen ja nyt sitten varhainen km. Pillerit jäi pois 10/19 eli plussan tulo näköjään onnistuu mutta se ei vielä ole jatkunut pitempään. Huomiselle voi siis päivittää kp 3 ja tuo 35 nyt arvio, kun en tiedä normaalia kierron pituutta

Napsunen/ 32v/ ya 10/19
Huomenna; kp 3/35?
 
Moikka!
Muistaakohan kukaan enää minua, kun odottelin niitä menkkojani alkavaksi. Jäin sitten palstatauolle, kun ei ollut mitään kerrottavaa.

Tänään on kp 61, ja tein juuri positiivisen raskaustestin, aivan puskista. Viime viikon maanantaina testi oli negatiivinen. Näköjään näillä pitkilläkin kierroilla jotain tapahtuu :rolleyes: Nyt kiitän teitä seurasta, vaikka en enää viimehetkinä täällä ollutkaan. Laskettu taitaa mennä lokakuulle, jos kaikki menee hyvin.

Oireita en ole huomannut. Ärtyneisyys ehkä, mutta sitäkin minulla on aina :ROFLMAO: Kamalista menkkakivuista päätin tehdä vielä testin, vaikka varmaa negatiivista odotin. No eipä ollut :D
 
Onnea @pikkuhaave ja @mimmi92 :love:
Pahoittelut @Napsunen :cry:

Mulla kp 5 ja ihan hyvä fiilis. Ei kovasti enää uskoa luomuonnistumiseen kun jo yk 13 mutta ei täältä palstalta vaan osaa poiskaan pysyä. Niin ihania tsemppaavia ihmisiä täällä ❤ Pientä toivon pilkahdusta aina näin alkukierrossa vielä ainakin, eihän sitä koskaan tiedä jos vielä joskus plussa tuliskin... Silti vähän harmittaa et tää vauvatoive on mielessä niin paljon, ihan monta kertaa päivässä ja välillä mullakin jopa yön pimeinä tunteina o_O

@PumpuliNumpuli mulla vuoto kestää yleensä vain 2-3 päivää. Limakalvo on joka ultrauksessa ennen ovista ollut kolmikerroksinen ja paksu, silti menkat aina kovin niukat. Ei siis ole vuodon määrä ja limakalvon paksuus yhteydessä, itsekin oon tätä lääkäriltä kysellyt. Mut tee testi jos mietityttää, voi kumpa oiskin valemenkat, se ois upea juttu :):love:
 
Onnea @pikkuhaave :love: Ihana yllätys!

Olen niin pahoillani @Napsunen :cry: Lisäsin sinut jo listalle.

@Lilmi89 Sinulla hauskan näköinen lämpökäyrä :D Ei tässä auta kuin odotella ja ihmetellä, että mitä kroppa tällä kertaa keksii :ROFLMAO: Jotenkin vain outoa, jos ovis olisi jo ollut, koska ei sellaista oviskipua ollut, niin kuin yleensä (n) Mutta eikai jokainen kierto ole sit samanlainen. Ja edelleen vuodan kunnon limoja, todella outoa!
 
Mitä mieltä teidän puolisot on testailusta ja kaikesta siihen liittyvästä ? o_O
Mulle tuli nyt kielto etten saa katsoa netistä live pregnancy test -videoita :mad:
Testailla aion silti "salaa" :sneaky:
Ai että sä oot ihana :ROFLMAO::love: "salaa" :LOL:

Minun mies ei ole vielä sanonut testailuun muuta kuin, että kannattaisi r-testin kanssa odottaa sinne asti, että menkat myöhässä. Hän kun on niin monta kertaa nähnyt mun pahan olon, kun testi on nega :unsure: Hän ei tykkää nähdä minua allapäin, kun hänellekin tulee paha mieli. Ovistestit ok hänelle.
 
  • Tykkää
Reactions: W.we
Mitä mieltä teidän puolisot on testailusta ja kaikesta siihen liittyvästä ? o_O
Mulle tuli nyt kielto etten saa katsoa netistä live pregnancy test -videoita :mad:
Testailla aion silti "salaa" :sneaky:
Mäkin testailen kans salaa ja kerron jos on jotain kerrottavaa :whistle: kuten nyt kerroin et tuli eka nega ja ovisplussa(y) välil se pyörittelee päätään kun sanon et pitää hakee lisää testejä ja kommenttia tulee et miten ne voi olla jo loppu ja pitääkö joka päivä testata, vastaisin vaa et joo melkeinpä :X3:
Nyt dpo 1, kohtahan voikin jo taas testata :D
 
Meillä mies haluaisi, että testaan raskautta, mutta kyselee pitkin kiertoa, ei siis mieti ja laske olisiko raskaus edes mahdollista nähdä testissä :giggle: kun nyt kp10 negan testasin, niin en kertonut. Ei ollut kotona. Laitoin vaan viestin seuraavana päivänä, että menkat alkoi. :unsure: viime kierron ovisplussasta kerroin ja hän oli siitä iloinen :)

Meilläkin alkoi yk 13 (n) ei auta kuin toivoa parasta (y)
 
@Napsunen eikä tuo on niiin väärin :cry: Millainen vointi sinulla? :(

@pikkuhaave muistan ja aika ylläri varmasti, onnittrelut:love:
Kiitos kysymästä ihan hyvä, täytyy vain ajatella, että tämä ei vaan ollut meidän kuukausi. Jotenkin ei ehkä uskalla uskoa raskauteen ennen np-ultraa niin jotenkin ehkä se suojelee itseään eikä niin korkealta putoa tämän pettymyksen kanssa.

Meillä siis yritystä on ollut aikaisemmin, 01/18 tuli km, jonka jälkeen oli tässä parin vuoden tauko ennen tuota 10/19 kun lopetin pillerit

@Kasikuus kiitos :love:
 

Yhteistyössä