Haaveena vauva 2020

Kiitos aukiolotutkimuskokemuksista :) vielä tämä tuntuu jotenki kaukaiselta/vieraalta että aletaan jo tutkimuksiin puolen vuoden jälkeen mutta kai tämä on vain hyvä asia. Minkälaistakohan aikataulua tässä on odotettavissa? @minttuni miten sinulla?

mulla on niin kamalat pms oireet melkein 2vko kuukaudesta että tekis mieli alottaa lääkitys siihen mutta ei voi :D siitä saa vähän helpotusta että tietää mistä on kyse ja ”kohta taas helpottaa” :)
 
Mitä mieltä teidän puolisot on testailusta ja kaikesta siihen liittyvästä ? o_O
Mulle tuli nyt kielto etten saa katsoa netistä live pregnancy test -videoita :mad:
Testailla aion silti "salaa" :sneaky:
Meillä myös mies ei oikein nyt ole innoissaan testaamisesta. Hänen mielestä olis parempi testata vasta, kun menkat myöhässä kaksi-kolme viikkoa ettei tule turhia odotuksia. Eli vähän samaa salaa testailua myös täällä :rolleyes:
 
@W.we Meillä kans mies ajattelee järjellä tätä(kin) asiaa kun itse meen kai enemmän tunteella. Ihmettelee, miksi ihmeessä pitäisi raskaustestejä tuhlata joka kierrossa ennen kuin menkat ovat edes myöhässä..

Meillä on siis jotenkin tullut nyt arkeen käytäntö, ettei käydä kovin tarkkaan läpi, missä kohti kiertoa oon menossa. En halua, että yrittäminen vaikuttaisi liikaa mihinkään ja näin on paljon rennompi meillä. Itse toki tutkin ja hutkin tarkkaan kiertoa ja tuntemuksia, mutta onneksi on tää palsta ja te, voi täällä sitte jutella asioista
 
  • Tykkää
Reactions: Ananas90
Kiva kuulla muidenkin kumppaniaen kommentointia testauksesta :)
Meillä tosiaan oviksen saan tikuttaa, mutta mies myös sitä mieltä että pitäisi odottaa alkaako vuoto.. on jo niin monta kertaa pettynyt ja odottaa joka kierrossa paljon niin helpompi hänelle aina vain tietää alkaako kierto vai ei.. :unsure:
Olenkin päättänyt etten yhtään haamua hänelle enää näytä vaan ainoastaan positoiviiivisen digin, jos joskus raskaudutaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Ananas90 ja Helmiii
Oi, onnea paljon @pikkuhaave :love:

@PumpuliNumpuli ja @minttuni mulla oli hyvin niukkaa se valemenkkojen vuoto, enemmän rusehtavaa mutta vähän muistaakseni ihan vertakin joukossa. Tuli kyllä siteeseenkin asti vähän. Mulla on yleensäkin aina pari-kolme ekaa päivää tuommosta niukkaa rusehtavaa enimmäkseen niin en osannut epäillä et ois mitään ihmeellistä. Ennen kun plussa pärähti. Ja plussan jälkeen sit loppuikin vuoto pian kun seinään. Muistaakseni oli sillon lievää menkkakipuakin mitä normistikin aluksi, mulla aina isommat kivut tulee yleensäkin vasta joskus 4.-5. päivän tienoilla (mulla siis menkat normisti kestää 7 päivää).
toivotaan että tuliskin plussa nyt @PumpuliNumpuli :love:

Voi ei @Napsunen oon niin pahoillani :cry: voimia sinne ja toivottavasti tärppäis pian uudestaan ja saisitte syliin asti :love::barefoot:

@Kasikuus mulla oli kans viime kierto outo tuollai että tuli limoja normaalia enemmän ja pidempään, varmaan viikon verran. En tiedä oliko sitten ovista ollenkaan vai mikä siihen vaikutti, mut oli kyllä outoo. Pidän sulle peukkuja että outouksista huolimatta kuitenkin tärppäis tässä kierrossa :love:

@W.we mäkin kyllä välillä oon saanu ihmettelyä mieheltä miks pitää testata jo ennen menkkoja ja kuinka monta testiä mulla oikeen on :D tässä kierrossa yritän nyt ottaa rennommin, en tikuta ja yritän testatakin sit vasta joskus kun menkkojen pitäs alkaa, mutta saa nähdä miten käy :X3: Sä oot kyllä saanut niin kauan sitä oikeeta plussaa odottaa että oispa niin ihanaa jos nyt tärppäiskin jo ennen seuraavia hoitoja ja saisit sen positiivisen digin näyttää miehellesi :love:
 
Onnea plussauksista :love:

Meillä sovittiin että mennään rennosti. Tai mies menee mutta minä en, tiedättehän:D En kerro ovisplussista enkä myöskään ole raskaustestien negoista puhunut sillä tilanne on miehelle selvä kun menkat alkaa. Tietää kyllä että testailen, tilannetta joskus kyselee kierron aikana. Mieheni ei siis ns piinaile tässä mukana mikä on minulle okei sillä tiedän että se varmasti aiheuttaisi vaan lisää paineita :geek:

Täälläkin on kunnon pms oireet höystettynä yövuoron jälkeiseen krapulaan menossa.:ROFLMAO:

Tulipa mieleen että suositelkaapa jotain hyvää punkkua mistä pidätte? :whistle: :D
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali ja Helmiii
@fr11da minä litkin eilen sellaista kuin zensa primitivo ja se oli hyvää. Yleensä inhoan punkkua, mut tuo meni hyvin alas :) Toinen mikä menee alas on doppio passo. Täältä sitä ei vaan saanut nyt pullossa, vaan ainoastaan isona tonkkana o_O ni piti ostaa tuota zensaa kun sanoivat et se on samankaltaista kuin doppio ja osuivat oikeaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@Shibali No nyt on tosiaan 6pvä vuotanut ja tänään holahtanu pari kertaa jo kunnolla limoja. Kauhea palelu alkoi kahden maissa ja n. Viiden aikaan tuikki munasarjaan jonkin verran. Äsken tein ovistestin ja se on tummempi kuin eilen, mut en miellä plussaksi. Jospa se siitä myöhemmin illalla/yöllä/aamulla sellaiseksi muuttuisi :giggle: Jopa pelkästään oviksen odottelu on ollut piinaavaa, ni kuinkahan piinaavat ajat alkaa, jos plussan saan o_O:rolleyes::whistle:
 
Täällä myös yksi salatestaaja. ;)
Mutta yleensä kuitenkin kysyn mieheltä haluaako hän tietää ja sit kerron missä mennään, kun hän kuitenkin aina haluaa tietää. Ja sitten kuitenkin moittii, kun testi meni hukkaan, eikä niin aikaisin saisi testata kun kierto on ollut aina melkein kellon tarkka ja pitäisi odotella pari päivää enemmän... :ROFLMAO:
 
@Shibali Taitaa toi mun parin päivän vuoto olla kuitenkin ihan menkkamenkat, kun ihan verta tuli ja kipu oli kova, vaikka molemmat oli vain noin kolmasosa normaalista.

Se on kumma juttu, kun vuosikausia on kierrot tasaiset ja melkein kolme kk:tta voi eteenpäin sanoa päivälleen milloin menkat alkaa ja sitten yhtäkkiä tuleekin joku tällainen kumma juttu. Viime vuonna kun ekaa kertaa aloin tikuttaa oviksia niin kierto meni yhtäkkiä ihan sekaisin pariksi kk:ksi enkä saanut yhtään ovisplussaa kun olisi ollut tärkeää löytää se verikoetta varten. Mä kutsun nyt vaikkapa paniikkimenkoiksi näitä, kun menee pakka yhtäkkiä ihan sekaisin silloin kun ei nimenomaan saisi mennä. :LOL:
 
Kiitos aukiolotutkimuskokemuksista :) vielä tämä tuntuu jotenki kaukaiselta/vieraalta että aletaan jo tutkimuksiin puolen vuoden jälkeen mutta kai tämä on vain hyvä asia. Minkälaistakohan aikataulua tässä on odotettavissa? @minttuni miten sinulla?

mulla on niin kamalat pms oireet melkein 2vko kuukaudesta että tekis mieli alottaa lääkitys siihen mutta ei voi :D siitä saa vähän helpotusta että tietää mistä on kyse ja ”kohta taas helpottaa” :)
Me tosiaan mentiin yksityiselle ensi käynnille yk8 jälkeen. Samantien mieheltä otettiin siemennesteanalyysi ja tulokset saatiin myöhemmin samana päivänä. Koska siinä vika, niin sitä asiaa alkuun selviteltiin. Pyysin kuitenkin, että minua aletaan myös samantien tutkimaan, koska epäilys oli, että jotain vikaa minussakin voi olla. Löytyi heti kilpirauhasen vajaatoiminta ja nyt lääkityksellä yritetään saada TSH arvo 1-2 välille. Miehen tilanne parantunut ja voimme aloittaa inssit. Seuraavan kierron menkkojen jälkeen aukiolotutkimus, eli jo ensi kuussa. Ja jos kilppari TSH hyvä ja munatorvet auki, niin inssit aloitetaan huhtikuussa. Eli puolisen vuotta ensikäynnistä päästään aloittamaan. Toki tässä voi vielä tulla jotain, mutta toivottavasti huhtikuussa päästään tositoimiin. Julkiselle ei olla vielä jonossa ja yksityisellä kokeillaan inssit ainakin näillä näkymin. En tiedä pääsisimmekö jonottamaan insseja julkiselle, mutta itsestä tuntuu, että olisi hyvä päästä eteenpäin mahdollisimman pian. Kysyn lääkäriltä seuraavalla kerralla, että pitäisikö lähete tehdä julkiselle vai miten menee, jos ivf pitää mennä niin sit haluamme sen julkiselle. Tuli aika pitkä vastaus ja omaa pohdintaa :)

P.S. itse koin suurena helpotuksena ensikäynnin, selvisi nopeasti syy ja koko ajan asiat menneet eteenpäin. Oli hyvä päätös mennä jo alle vuoden jälkeen ensikäynnille.
 
@Shibali kiitos kommenteista liittyen valemenkkoihin. Olipa ihana yllätys, kun saitkin sitten plussan :love:

@PumpuliNumpuli kuulostaa tutulta. mulla kans hyvin säännöllinen kierto ollut aina. Alkanut heitteleen joitain päiviä tämän yrityksen aikana. Ja vuotokin oli mielestäni ennen aina samanlaista "normaalia", nyt välillä vuoto kestää vain pari päivää ja on kaikenlaista :ROFLMAO: ennen tätä yritystä ajattelin, että kai se ovulaatio aina tulee, sit en saanutkaan tikutettua ja ultrassa ei näkynyt ovista jne. Että ihan hassuksi mennyt aiempaan verrattuna, paniikkimenkat osuva termi! :LOL:<3
 
@Shibali No nyt on tosiaan 6pvä vuotanut ja tänään holahtanu pari kertaa jo kunnolla limoja. Kauhea palelu alkoi kahden maissa ja n. Viiden aikaan tuikki munasarjaan jonkin verran. Äsken tein ovistestin ja se on tummempi kuin eilen, mut en miellä plussaksi. Jospa se siitä myöhemmin illalla/yöllä/aamulla sellaiseksi muuttuisi :giggle: Jopa pelkästään oviksen odottelu on ollut piinaavaa, ni kuinkahan piinaavat ajat alkaa, jos plussan saan o_O:rolleyes::whistle:
Olitko kokeillut koskaan digitestejä? Huomasin nyt, että oli aika mukava käyttää niitä. Ekat päivät testasin liuskatestillä kaksi kertaa päivässä ja sit kun alkoi tummeneen, niin kolmena päivänä digi. Ja kolmannella sain sen ovisplussan ja samasta pissasta tehdyn liuskan olisin tulkinnut negaksi. Ei ollut siis yhtä tummat viivat liuskatestissä. Raskauskeijulta tilasin. Suosittelen jatkossa, mutta toivotaan toki että tärppää, eikä tarvis uusia ovistestejä hankkia :love:
 
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
Greippimehusta oli aikaisemmin puhetta.. Ilmeisesti paras vaikutus on tuoreesta hedelmästä puristetulla mehulla tai syömällä tuoretta greippiä/verigreippiä. Olen itse puristanut sitruunapuristimella verigreipistä mehua ja välillä puristanut sekaan appelsiinin. Yhdestä greipistä tulee n. 2dl mehua. Tämä määrä (2dl/pv) on riittänyt ainakin minulla lisäämään limoja. Nyt on muuten vielä greippien sesonkiaika! :p

@Magnolia89
Meillä kans syöty ihan oikeeta greippiä muutaman kerran viikkoon. Ja oon huomannu todellakin vaikutukset limaisuuteen. Viimekierrossa ei ollut yhtään kuivaa päivää.

Menkat alkoi 2 pv myöhässä, sai odotella, kun menkkojen piti alkaa jo ke ja ma oli jo menkkatuntemuksia. Menkat alkoi sit vasta pe. Runsaina. Testit oli negoja.
 
Olitko kokeillut koskaan digitestejä? Huomasin nyt, että oli aika mukava käyttää niitä. Ekat päivät testasin liuskatestillä kaksi kertaa päivässä ja sit kun alkoi tummeneen, niin kolmena päivänä digi. Ja kolmannella sain sen ovisplussan ja samasta pissasta tehdyn liuskan olisin tulkinnut negaksi. Ei ollut siis yhtä tummat viivat liuskatestissä. Raskauskeijulta tilasin. Suosittelen jatkossa, mutta toivotaan toki että tärppää, eikä tarvis uusia ovistestejä hankkia :love:
En ole digejä käyttänyt, kun en mukamas raaski ostaa :oops: Mutta pakko varmaan hankkia seuraavassa kierrossa, jos sellaiseen joudutaan. Loppuis tää hemmetin epätietoisuus.
No tälle iltaa sain vielä vähän tummemman viivan, joten eiköhän se ala jo plussa olemaan. Aamulla vielä testaan onko jo haalenemaan päin vai vieläkö jatkaa tummumista :) Ehkä tällä kierrolla on vielä toivoa. Pitää muistaa seuraavissa kierroissa vain pitää pää kylmänä ja odottaa rauhassa :ROFLMAO:

Mä en tiedä haluanko enää greippimehua juoda, kun se tollaset oireet teki, ainakin oletan sen syytä olevan, kun tällasia limoja tulee ja monta päivää :eek: Ja venytti kiertoakin parilla päivällä, jos huomenna/ylihuomenna ovis ois.

@KirJoh89 Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :unsure: Plussatuulia tälle kierrolle :love:
 
Mahtavaa että greippumehut ym toimii, mulla oli myös selvä ovis ja iho siistissä kunnossa ei finnin finniä, oisko vehnänalkioöljy auttanut (y) Plääh 7pv menkkoihin, tiistaina vois testata kun nuita testejä nyt löytyy reilummin :ROFLMAO:
 
Vahvistumisia @mimmi92 :love:

Sainkin jo nyt lääkäriltä kommenttia tuohon kilpirauhas asiaan. Kontrolli maaliskuun alussa, jos edelleen koholla ja raskaushaaveita, niin ajanvaraus ja lääkitys. Vaikka menkat nyt taas alkoikin niin olo on toiveikas kevättä kohden, uskon (tai ainakin haluan uskoa) että tässä kilpirauhasessa on se vika miksi en raskaudu. Arvot kun saadaan lääkityksellä kohdilleen niin jospa se raskaus vihdoin sieltä kevään aikana onnistuisi :love:
oot varmaa kertonu jossain sun arvot, mut en löytäny. Mikä sulla tsh? Mulla 2,82 (vuos sit 2,22) ja mietin pitäiskö kysäistä lääkäriltä et mitä mieltä on.
 
vierailija
Kyllähän se vähän näin on että jos tulee valemenkat ja koko homma on ollu epäselvä, haamu, nega, eiku plussa eiku. Niin ei siitä kyllä terve raskaus ala semmosesta ja pitäs ennen ku päättää jo tulevan lapsensa nimeä niin varata mieluummin vaikka lääkäriaika ja todeta kunnolla se mahdollinen raskaus.
 
oot varmaa kertonu jossain sun arvot, mut en löytäny. Mikä sulla tsh? Mulla 2,82 (vuos sit 2,22) ja mietin pitäiskö kysäistä lääkäriltä et mitä mieltä on.
Tsh oli 4,5 ja 1,5 vuotta sitten oli 2,2. Viiterajat vaihtelee paikkakunnittain, täällä viiterajat on 0,4-4,0. Joissain yläraja on myös 3,6 ja jossain jopa 4,5. Mutta tosiaan jostain olen lukenut että 95% terveistä suomalaisista tsh on alle 2,5, ja raskautta yrittäessä ja raskauden aikana pitäisi olla tuon 2,5 alle.
 
Mä voisin palata piinailijohin: tänään kp 14/24-26 ja dpo 1.

Perjantaina tehtiin kolmas ja viimeinen inssi. Nyt on oviksen suhteen kokeiltu kaikki ajoitukset: eka oli ennen positiivista ovistestiä irrotuspiikin avustamana viikonloppua vasten (munasolu oli taatusti liian pieni), toka oli sunnuntaisen ovisplussatestin jälkeisenä maanantaina (oli varmaan jo myöhäistä), ja tää vika tehtiin samana päivänä kun sain ovistestiin hymynaaman. Limis oli perjantaina hyvä, samoin munarakkulan koko, joten siinä mielessä aika toiveikas olo. Tämän jälkeen sit IVF, mutta kun hintoja kyselin klinikallani, niin tuli kyllä vähän pakoreaktio, kun onkin vielä kalliimpaa kuin kuvittelin. Alkututkimuksiin ja näihin kolmeen inssiin mulla on mennyt nyt n. 5 T€, ja varmaan aika lähelle samanmoiset menis IVF:ään yksityisellä. Siispä julkisella puolella aika varattuna kuukauden päähän, siellä jatkot jos nyt ei tärppää.

Sain perjantaina kutsun supermielenkiintoisen työn haastatteluun, joten nyt mietityttää että mitäs jos käviskin niin, että sen saisi ja inssikin nyt onnistaisi. Onko jollain kokemuksia tällaisesta, tai ajatuksia aihetta koskien? Itse ajattelen, että nämä on kaks erillistä polkua, ja kun lapsi tulee pitkän prosessin päätteeksi, se on niin iso ihme, että luulisi työnantajan ymmärtävän. Oon todella kunnianhimoinen ja työorientoitunut, siksi tämä asia mua kovasti mietityttää.
 
@Ninnanen Tsemppiä ja peukkuja, että nyt onnistuisi :love: Hurjia summia kyllä menee hoitoihin, mutta kyllä se oma lapsi on varmasti sen arvoinen ja rahassa ei voi mitata :love:
Sinuna ottaisin työn vastaan ja luultavasti kertoisin tunnollisena ihmisenä jo heti haastattelussa tilanteen. Mutta törkeää olisi työnantajalta jättää paikka antamatta mahdollisen raskauden takia. Ei voi elää koko ajan sillain "mitäs jos" , kun ei koskaan tiedä kauan haaveiden toteutumiseen menee.

.. Miten mulla voi olla lämmöt jo nyt koholla, vaikka yöllisen plussatestin mukaan oviksen pitäis olla huomenna? (n) Missä on se kuuluisa lämmönlasku ennen ovulaatioo? :eek: Tapahtuuko sillain aina ja jokaisella, vai onko sekin yksilöllistä? (n)
 
VAUVA 2020 :love:

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

9.2.2020

Nimi Kiertopäivä

Alinna86............................kp 56/28
Mirella92........................kp 43/34
Hipposka.......................kp 41/30
Nerthus..........................kp 39/28
Töppönen.......................kp 37/26-28
linneah........................... kp 36/26
Helmiii............................kp 32/29-40
Jjenn..............................kp 30/30-31
KukkaSosuli...................kp 30/33-65
Mmohini.........................kp 27/32
Hope91...........................kp 27/30-37
Keltasirkku-.................... kp 25/28-32
Ananas90.......................kp 23/25-26
piipaa93.........................kp 23/27-28
Lilmi89............................kp 22/28-30
Hypsy..............................kp 19/34
Koodikissa......................kp 19/24
Vauvameille....................kp 19/28-35
Mandariinilohko..............kp 18/xx
Kuumeilija23...................kp 17/25
Krippis..............................kp 17/22-24
taikinatonttu....................kp 16/28
Magnolia89.....................kp 16/26
Mirella92......................... kp 15/29
Kasikuus..........................kp 15/27-28
Ninnanen.........................kp 14/24-26
niinaj91...........................kp 14/26-28
Persikka123....................kp 12/32
Vaniljapulla.....................kp 12/30
Snanniska.......................kp 12/28
Amadecasa....................kp 9/34-55
Shibali............................kp 9/23-28
Janet88...........................kp 9/28-38
Ilona Eloisa.....................kp 8/xx
pehmis26........................kp 6/27-29
PumpuliNunpuli..............kp 6/25
Haavejuttu......................kp 5/29
Masu90..........................kp 5/27-30
Lina87............................kp 5/28
Napsunen.......................kp 3/35
minttuni..........................kp 3/23-32
Marrrsipaani...................kp 3/28
Zennuli............................kp 3/26-28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Nerthus..........................dpo 25
Ninnunannu................... dpo 16
KukkaSosuli................... dpo 13
Lilmi89...........................dpo 10
Piipaa93..........................dpo 9
Ananas90........................dpo 9
Magnolia89.....................dpo 2
Krippis..............................dpo 2
Alinna86..........................dpo 2
Ninnanen.........................dpo 1
Hope91............................dpo 1
Kasikuus..........................dpo -1

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä