Haaveena vauva 2020

@W.we Kuhan tulis toinen lapsi niin meinaan hommata ainoan ehkäsyn joka auttaa pmsoireisin, mikä se sit lieneekään o_O:poop:
Mulla oli ehkäisykapseli 6v ajan ennen yritystä ja kertaakaan ei sen aikana (eikä muuten ennen sitäkään) ollut pms oireita. Tuoko ikä niitä pahemmin esiin vai onko se tää kauhea vauvakuume, joka ne saa aikaan :ROFLMAO: Mut joo, ehkäisykapseli tulee kyl käyttöön, kun vauvan saa. Tai sit vaihtoehtoisesti kohdunpoisto, koska lisää lapsia tuskin saan tehdä (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Lilmi89
Sieltä se ovisplussa sitten kuitenkin tuli, huh helpotusta. Ehdittiin jo talletella. :love:

Yritin tänään ekaa kertaa testata clearbluen digitestillä ja se meni jostain syystä pieleen, mutta onneksi oli vielä näitä halpistikkuja jäljellä, vaikka niitä meni paketillinen hukkaan kun aloin testata ihan liian aikaisin. Ukkelini minua taas moitti tästä liiasta tikuttelusta. :sneaky: Yritin selittää hälle, ettei voi vain yhtenä päivänä testata ja luottaa että se plussa löytyy heti. Miehen mielestä voisi hyvin säästää ne muut tikut seuraaville kierroille. :LOL:
Ah, huomaatteko kuinka luottavainen mies, ihan kun tässä vielä seuraavat 20 kiertoa etsitään pelkkää ovista. ... eikä että raskaus on se tavoite nro 1. :ROFLMAO:
 

Attachments

Täällä tänään kiertopäivä 1/30-31.:poop::cry:. Ovulaatio oli jostain syystä myöhään, joten kierto oli viikon myöhässä. Täällä alkaa jo yrityskierto 13. Olisi kiva tietää monellako kierroksella on plussanneilla tärpännyt tai niillä kenellä on jo lapsia. :)
 
Mulla oli ehkäisykapseli 6v ajan ennen yritystä ja kertaakaan ei sen aikana (eikä muuten ennen sitäkään) ollut pms oireita. Tuoko ikä niitä pahemmin esiin vai onko se tää kauhea vauvakuume, joka ne saa aikaan :ROFLMAO: Mut joo, ehkäisykapseli tulee kyl käyttöön, kun vauvan saa. Tai sit vaihtoehtoisesti kohdunpoisto, koska lisää lapsia tuskin saan tehdä (n)
Itsellä ei koskaan myöskään ollut mitään pms-oireita kun söin pillereitä. Nyt joka kierrossa ja tuntuu, että pahenee vaan. En usko sentään, että ihan pelkkä vauvakuume ne tuo esiin, vaikka osansa varmaan silläkin. :cool:

Onnittelut kaikille plussanneille! Mahtavaa! (y)

Voisin tulla listalle, täällä huomenna kp 23/29-34.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilmi89
Mäkin oon alkanu tuntea oviksen vasta raskauksien jälkeen. Myös pms oireet kuten päänsärky aina tiettynä päivänä on alkaneet vasta päälle kolmikymppisenä. Mitä itse lueskelin niin se on juuriki kovin yleistä et pms-oireet on voimakkaimmillaan 30-40 -vuotiaana ja valitettavasti pms oireet usein ovat vielä juuri raskausoireiden kanssa samankaltaisia.

@PumpuliNumpuli peukku ovisplussalle (y) Mulla sama kp kuin sulla, ja ovis oli tänään. Me ei olla miehen kanssa nähty tässä kuussa kuin ihan muutamana iltana, mut ne illat oli just eilen ja edellispäivä eli päästiin sopivasti puuhailemaan just ennen ovista. En nyt jaksanu tässä kierrossa listoille tulla. Mut kiva kun joku kuitenkin samoilla päivillä piinailemassa.

@Jjenn pahoittelut menkoista :poop: Meillä myös yk 13 menossa. Aiemmat lapset tulleet yk 3 ja yk 6. Nyt todellakin toivon että vain kestää, muttei sentään kokonaan olisi vielä mahdotonta tulla raskaaksi. Välillä jo ihan toivoton olo, toisaalta tässä kohtaa kiertoa on aina vielä pieni toivonkipinäkin olemassa.

Mäkin haluisin kuulla onko täällä joku jolla yritys kestänyt yli vuoden mutta kuitenkin onnistunut tulemaan raskaaksi ilman sen suurempia hoitoja? Toisi toivoa itsellekin sellaiset tarinat :)
 
Täällä tänään kiertopäivä 1/30-31.:poop::cry:. Ovulaatio oli jostain syystä myöhään, joten kierto oli viikon myöhässä. Täällä alkaa jo yrityskierto 13. Olisi kiva tietää monellako kierroksella on plussanneilla tärpännyt tai niillä kenellä on jo lapsia. :)
Oletteko miettineet tutkimuksia kun vuosi täynnä ? :)

Me pitkitettiin vähän turhankin kauan ja mentiin vasta kahden vuoden yrittämisen jälkeen, joten jos vain mahdollista ja puoliso suostuu niin kannattaa mennä ajoissa, vaikka se olikin aika iso peikko soittaa polille ja myöntää ettei itse osaa tehdä lapsia.. :unsure:
 
Täällä tänään kiertopäivä 1/30-31.:poop::cry:. Ovulaatio oli jostain syystä myöhään, joten kierto oli viikon myöhässä. Täällä alkaa jo yrityskierto 13. Olisi kiva tietää monellako kierroksella on plussanneilla tärpännyt tai niillä kenellä on jo lapsia. :)
Äääh, pahoittelut uudesta kierrosta...

Meillä esikoisesta jätettiin ehkäisy oisko oluut elokuussa ja joulukuussa plussasin. Nyt menossa yk6. :)
 
Mäkin oon alkanu tuntea oviksen vasta raskauksien jälkeen. Myös pms oireet kuten päänsärky aina tiettynä päivänä on alkaneet vasta päälle kolmikymppisenä. Mitä itse lueskelin niin se on juuriki kovin yleistä et pms-oireet on voimakkaimmillaan 30-40 -vuotiaana ja valitettavasti pms oireet usein ovat vielä juuri raskausoireiden kanssa samankaltaisia.

@PumpuliNumpuli peukku ovisplussalle (y) Mulla sama kp kuin sulla, ja ovis oli tänään. Me ei olla miehen kanssa nähty tässä kuussa kuin ihan muutamana iltana, mut ne illat oli just eilen ja edellispäivä eli päästiin sopivasti puuhailemaan just ennen ovista. En nyt jaksanu tässä kierrossa listoille tulla. Mut kiva kun joku kuitenkin samoilla päivillä piinailemassa.

@Jjenn pahoittelut menkoista :poop: Meillä myös yk 13 menossa. Aiemmat lapset tulleet yk 3 ja yk 6. Nyt todellakin toivon että vain kestää, muttei sentään kokonaan olisi vielä mahdotonta tulla raskaaksi. Välillä jo ihan toivoton olo, toisaalta tässä kohtaa kiertoa on aina vielä pieni toivonkipinäkin olemassa.

Mäkin haluisin kuulla onko täällä joku jolla yritys kestänyt yli vuoden mutta kuitenkin onnistunut tulemaan raskaaksi ilman sen suurempia hoitoja? Toisi toivoa itsellekin sellaiset tarinat :)
Tulin tuolta lokakuisista vastailemaan :)
Meillä takana yritystä viisi vuotta, lapsettomuustutkimukset pari vuotta sitten. Ei löytynyt kummastakaan syytä lapsettomuuteen. Ei lähdetty hoitoihin vaan jäätiin miettimään asiaa. 6/18 spontaani raskaus joka oli tuulimuna ja nyt toinen spontaaniraskaus. Viime vuonna ei keskitytty vauvajuttuihin yhtään, vaan nautittiin elämästä. :)
 
Meillä myös yk13 menossa ja me mentiin ensikäynnille jo tosiaan jossaki yk8 kohdalla ehkä. En muista nyt tarkalleen. Kiinnostaa myös itseä aina ne tarinat, joissa kuitenkin tullut luomuonnistuminen yli vuoden/kahden vuoden/jne jälkeen ja toki myös kaikki hoidoilla onnistuneet, että kauan mennyt. Ja myös ne tarinat, että vuosien hoitojen jälkeen hoitotauolla tärpännyt. Mielenkiintoista lukea ja saa toivoa tilanteeseen :love:

Laskin aiemmin, että huhtikuussa vois eka inssiin päästä jos kilpparit on ok ja munatorvet auki. Nyt sitten miehen kans katottiin, niin hän on just huhtikuun oviksen aikoihin kaks viikkoa työmatkalla. Eli aikaisintaan toukokuussa. Toivotaan, että silloin kaikki ok (y)
 
VAUVA 2020 :love:

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

16.2.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Alinna86.........................kp 63/28
Hipposka.......................kp 48/30
Nerthus..........................kp 46/28
Töppönen.......................kp 44/26-28
linneah........................... kp 43/26
Helmiii............................kp 39/29-40
Mmohini.........................kp 34/32
Hope91...........................kp 34/30-37
Nieve30..........................kp 29/29
Hypsy..............................kp 26/34
Koodikissa......................kp 26/24
Vauvameille....................kp 26/28-35
Minttara...........................kp 26/26
Mandariinilohko..............kp 25/xx
Kuumeilija23...................kp 24/25
Krippis..............................kp 24/22-24
taikinatonttu....................kp 23/28
Magnolia89.....................kp 23/26
Futurmama......................kp 23/29-34
Mirella92......................... kp 22/29
Kasikuus..........................kp 22/27-28
Ninnanen.........................kp 21/24-26
niinaj91...........................kp 21/26-28
Persikka123....................kp 19/32
Vaniljapulla.....................kp 19/30
Snanniska.......................kp 19/28
Amadecasa....................kp 18/34-55
Tupsahus.........................kp 17/x
Shibali............................kp 16/23-28
Janet88...........................kp 16/28-38
Ilona Eloisa.....................kp 15/xx
pehmis26........................kp 13/27-29
PumpuliNunpuli..............kp 13/25
Haavejuttu......................kp 12/29
Masu90..........................kp 12/27-30
Lina87............................kp 12/28
Napsunen.......................kp 10/35
minttuni..........................kp 10/23-32
Marrrsipaani...................kp 10/28
Zennuli............................kp 10/26-28
lolu..................................kp 7/28
Piipaa93..........................kp 5/25-27
Keltasirkku-.................... kp 3/28-32
Lilmi89............................kp 2/29
Jjenn..............................kp 2/30-31
W.we...............................kp 1/25

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Piinailijat:

Nerthus..........................dpo 32
Ninnunannu................... dpo 23
Mandariinilohko..............dpo 11
Magnolia89.....................dpo 9
Krippis..............................dpo 9
Alinna86..........................dpo 9
Ninnanen.........................dpo 8
Hope91............................dpo 8
Kasikuus..........................dpo 6
Hypsy...............................dpo 4
Snanniska.........................dpo 4
Mirkkuli26.........................dpo 2
Vaniljapulla.......................dpo 2
Tupsahus..........................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Hei!
Pakko tulla jakamaan tänne fiiliksiä, olen seurannut palstaa aktiivisesti, mutta en vielä kirjoittanut koskaan.

Tässä kierrossa itsellä oli vaan sellainen tunne, että nyt nappaa. Oli pieniä oireita, mutta kun viikko sitten tein testin näytti negaa. Tietysti ajattelin, että no kuvittelin kaikki oireet. No torstaina alkoi "menkat". Olin vähän ihmeissäni, kun vuotoa ei tullut oikein mitään. Tänään raskaustesti uusiksi ja yllätys yllätys positiivinen.
 
@minttuni ehditkö lisätä minut jo tämän päivän listaan tai sitten joku huomenna ? :)
Tulen vihdoin takaisin sinne tänään kp1/25

Mies ihanan tsemppi ja täysillä tässä(kin) kierrossa mukana :love: on vaan helpottavaa kun toisella meistä on jalat maassa ja järki päässä tässäkin tuskassa
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Nyt tuli tehtyä vielä tuo viikkonäytöllinen testi. Eli kyllä sitä raskaana ollaan :love: Tänä aamuna mieskin vasta taisi kunnolla tajuta asian, kun tuon nähdessään herkistyi kyyneliin...

Tässä tärppikierrossa tein positiivisen ovistestin kp15, eli ovis oli kp16. Talletteluja meillä oli dpo-3, dpo-2 ja dpo0. Kierron ajan söin mama-vitamiineja, en muuta. Flo-sovellukseen olen merkkaillut seuraavanlaisia tuntemuksia:
Dpo5 Nännit kosketusarat, repäisykipu alavatsalla, naamaan alkaa puskea finnejä.
Dpo9 Toinen nivus tuntuu hassulta. En osannut erottaa, että onko lihasjumia, vai kenties jostain muusta johtuvaa.
Dpo10 alkoivat ilmavaivat, jotka jatkuvat edelleen.
Dpo11 alkaen on ollut närästystä ja sitä on edelleen. Lisäksi harrastimme seksiä, mutta itselleni se ei tuntunut samalta kuin aiemmin. Jotenkin alapääni tuntui todella "turpealta".
Dpo13, joka siis itsellä on kp29/28, sain kaksi viivaa tikkuun :)

PSX_20200216_081509.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
@Futurmama Joo tuskinpa vain vauvakuume pms oireita aikaan saa, mut ehkä se saa aikaan turhia raskausoireita :ROFLMAO:

@W.we pahoittelut vielä menkoista :unsure: Ja tsemppiä ensikäynnin odotteluun. Kyllä minä jaksan uskoa, että kun hoidot käynnistyy, niin tekin vihdoin saatte oman nyytin ja odotus palkitaan :barefoot:❤

@Jjenn Pahoittelut uudesta kierrosta :(
Toivotaan kuitenkin, että tämä uusi kierto olisi teidän :love:
Minulla ja exällä tärppäsi kaikki 4 raskautta yk1 ja nyt uuden miehen kanssa olemme menossa yk11 :unsure: Turhauttavaa, varsinkin kun aiemmat tärppäsi heti. Ei osannut yhtään varautua, että tässähän saattaa kestää :oops:

@Hepaliina No nyt ei ole epäselvyyttä (y):love: Onnea!

... Levottomat unet jatkuu.. Viime yönä mun hiuksista tehtiin spagettia (n) Niin että mitä?!? Mulla ei ees oo blondit hiukset ja ne on puolipitkät. Unessa hiukset oli vitivalkoiset ja yletty perseen päälle asti :ROFLMAO:
Täällä ei nyt onneksi kummempia pms oireita vielä. Ainoastaan ajoittaisia mielialanvaihteluita ja väsymys läsnä, vaikka yöt nukkuu aika hyvin. Aamulämpö 36.9 (tässä kierrossa ei oo vielä kertaakaan mennyt 37 tai sen yli, niin kuin viime kierrossa)

Ihanaa sunnuntaita kaikille :love:
 
Me jätettiin 7/15 ehkäisy pois ja niin jäi menkatkin pois (mulle ei mitenkään epätavallista). Menin yksityiselle alkuvuodesta -16 ja sain terolutit käynnistämään kierrot ja clomit, ekasta kierrosta tuli tärppi. Nuorimmaisesta sama homma, yhdet menkat tuli ja jäi taas pois ja lääkäriltä sain samat lääkkeet ja tuli tärppi. Sen jälkeen ei menkkoja ollukkaan ja yllätykseksemme plussasin 6/19 joka tosin meni kesken. Nyt kävin tammikuussa lääkärissä, sain samat lääkkeet jotka tilasin ja hain jo apteekista keskiviikkona ja pe tulikin haalea plussa. Nyt jännäillään vahvistuuko testi ja pysyykö pieni mukana loppuun asti:love:
 
@Pampula3 kiitos. Kiva kun piinaillaan sitten samaan aikaan. (y)

Mä olen yrittänyt tähdätä tallettelut päiviin dpo-4, -2 ja -1 ja dpo0, mutta useinkaan näinä päivinä ei onnistu syystä tai toisesta (kierron pituuden vaihtelut jo tuo oman haasteensa päivien ennustamiseen). Jos olisi pakko valita jompi kumpi, niin tallettelisitteko dpo-1 vai dpo0-päivänä ja miksi? Mulla yleensä ovis tuntuu päivällä (vihlaisee munasarjan kohdalta ja selkää vähän jomottelee siltä puolelta), joten voiko teoriassa edes nollapäivän iltaan asti odotella vai pitäiskö talletella jo aamulla jos mahdollista?
Jos nyt en kuitenkaan isoa stressiä näistä ottaisi... enpä! :ROFLMAO::ROFLMAO:

Vielä en ilmoittaudu piinailijoihin, vaan varmistan ensin, että ovis todella tapahtuu tänään. :whistle:
 
Okei jännä homma @Wintersun. Miten sinulla raskaus sujuu? :X3:

En nyt varsinaisesti, joskus aikoinaan jäi menkat kuukausiksi pois kun laihduin nopeaa :sick: Mutta tässä iässä ehkä ei enää sitä pelkoa että nopeaa laihtuis :LOL: Ihan hullua, kävin puntarilla niiin 10kg tullu painoa tässä kotona lapsen kans ollessa olin jo lähtöpainossa ennen raskautta jossain vaiheessa :notworthy:
 

Yhteistyössä