Haaveena vauva 2020

@Wintersun Ihanaa :love: Tuntuu varmaan aika uskomattomalta 9v jälkeen, että vihdoinkin on raskaana. Dopplerille peukku, se on varmasti kätevä ja saa vähän huolia alemmas, kun kuulee sydänäänet. Ite en ikinä sellaista käyttänyt, mut luultavasti sellainen hankittava, jos ja kun on joskus raskaana. Tsemppiä ultraan :love:
 
Kävin toissapäivänä eli dpo 7 Puhti:n kautta omatoimisesti verikokeissa mittauttamassa progesteronin/keltarauhashormonin, estradiolin/estrogeenin, sekä uudestaan FSH-arvon (follikkelia stimuloiva hormoni) ja LH:n (luteinisoiva hormoni). Tuo FSH-arvohan oli minulla tämän kierron alussa kp 3 12,9IU/l eli vähän viitearvoja korkeammalla, mikä tarkoitti munasolujen huonompaa laatua ikäisekseni (30v).

Noh, nyt eilen sainkin jo tulokset verikokeista ja FSH oli 3,2IU/l eli ihan normaali, jopa hyvä o_O Luteaalivaiheen viitearvot on 1,5-9,1IU/l. Onko muilla kokemusta näin suuresta vaihtelusta? Kysäisen tätä seuraavalla käynnillä lapsettomuuslääkäriltä.

Keltarauhashormoni oli 47,42nmol/l (luteaaliv. viitearvot 8,58-68,4nmol/l) Yli 25 arvo tarkoittaa, että ovulaatio on tapahtunut ja noinkin korkea arvo sai ainakin toiveet ylös tärpistä :love: ( En tiedä onko ihan perusteetonta :ROFLMAO:) Nyt menossa siis yk 25 ilman aiempia plussia ja tässä kierrossa tehtiin munatorvien aukiolotutkimus, joka osaltaan nostaa raskautumismahdollisuutta, kun mahdolliset pienet tukokset on huuhdeltu.

Estrogeeni oli 0,35nmol/l (0,20-0,79nmol/l) ja LH 4,05IU/l (0,5-16,9IU/l). Molemmat näistäkin kierron vaiheeseen nähden hyvin viitearvoissa.

Käytiin miehen kanssa tällä viikolla apteekista hakemassa jo valmiiksi hormonipistoskynä Pergoveris. Ensi viikolla alkaa menkat, jos ei tästä kierrosta plussaa saada ja kp 2 alkaisi sitten ensimmäinen hormonipistoshoito.

Nyt kuitenkin nuo testitulokset hämmentävät, varsinkin tuo FSH :whistle:

Ootteko muuten käyttäneet koskaan tuon Puhti:n palveluita? Oon itse pari kertaa ja täytyy kyllä suositella! Ajan verikokeeseen saa yleensä jo seuraavaksi päiväksi ja tulokset ovat mulla aina tulleet heti verikoetta seuraavana päivänä. Näköjään myös viikonloppuisin, sillä sain nytkin tulokset eilen eli lauantaina :barefoot:
 
Viimeksi muokattu:
@Wintersun Upeaa, että raskaus on jatkunut hyvin noin pitkäm odotuksen jälkeen! :love:

Ja onnea @Hepaliina :love:

Mun testailut näyttäis, että pregnyl alkaa poistumaan elimistöstä, kun nyt viiden päivän jälkeen rtesti näytti enää haamua. Ongelmana on vain tämä päivä päivältä lisääntyvä tissi/nännikipu eikä se varmasti voi raskaushormonistakaan johtua kun on vasta dpo4. :LOL: Liivien kanssa vielä pärjää, jos ei koske, mutta esim. suihkussa käyminen on tuskallista. :confused: Ehkä nyt vain oli oikein superovulaatio ja tämä seurausta siitä.
 
Kiitos kysymästä molemmille :) Nyt alkaa vähän tää elämä voittaa kun pahoinvointi helpottaa pikkasen. Täytyy kyllä syödä koko ajan, mut aiemmin sekään ei auttanut vaan oksetti ihan 24/7. Mahaa en saa enää piiloon vaikka viikkoja on vasta 10+4.
Äitiyshousut ollut kuukauden päivät käytössä.
Meillä reilu viikko vielä ultraan. Olen helpottanut pelkojani tolla dopplerilla ja hyvin kuuluu pienen syke!
Kaikenlaisia huolia tietty on varsinkin kun kahdesti tullut verta mut yritän luottaa siihen että se johtuu vaan kohdunsuusta tai muusta kun ei mitään syytä ole löytynyt. Tosin se toinen kerta oli lähinnä tippa-kaks mut riitti säikäyttämään. Verikokeet jo kävin ja ultrassa sit mittaavat sen niskan turvotuksen ja kai jossain vaiheessa saadaan tietää ne riskiluvut. Jos silloinkin edelleen kaikki kunnossa ni ehkä alan uskoa että tästä tulee vauva syliin asti :love:
Mä en tiennytkään et doppleria voi käyttää näin aikaisin! Onko sulla suositella jotain merkkiä? Käyn ostaa heti
 
@Wintersun Upeaa, että raskaus on jatkunut hyvin noin pitkäm odotuksen jälkeen! :love:

Ja onnea @Hepaliina :love:

Mun testailut näyttäis, että pregnyl alkaa poistumaan elimistöstä, kun nyt viiden päivän jälkeen rtesti näytti enää haamua. Ongelmana on vain tämä päivä päivältä lisääntyvä tissi/nännikipu eikä se varmasti voi raskaushormonistakaan johtua kun on vasta dpo4. :LOL: Liivien kanssa vielä pärjää, jos ei koske, mutta esim. suihkussa käyminen on tuskallista. :confused: Ehkä nyt vain oli oikein superovulaatio ja tämä seurausta siitä.
Pregnylhän tosiaan voi aiheuttaa sen plussatestin lisäksi myös raskausoireita!
 
Piinailu jatkuu, kp39/29-40 ja apteekin herkkä testi jälleen nega. Tänään on kyllä ollu tuntemuksia että menkat alkaa, mutta toivoa on niin kauan ennen kuin toisin todistetaan. Tää vika viikko on kyllä niin piinallinen, vaikka kuinka pitäisi itsensä kiireisenä :'D koko ajan vaa miettii, milloin menkat alkaa vai mitä jos ne ei alkaiskaan. Tosin aloin miettiä et vikasta tallettelusta on nyt aikaa 15vrk nii ehkä tää kierto ei tärpännyt. Ovulaatiota en tikuttanut, taisi olla limojen perusteella vasta 4vrk tallettelun jälkeen ku oli tää uusi ennätyspitkä kierto :/ hmmm.
 
Pregnylhän tosiaan voi aiheuttaa sen plussatestin lisäksi myös raskausoireita!
Näinhän se on, mutta tuskin tää enää on pregnylistä johtuvaa, kun se on poistunut hyvin elimistöstä, mutta tissit senkun kipeytyy koko ajan lisää. :LOL: Mut ovulaatiosta johtuvaa voi toki olla. Tää kipu ei kyllä oo verrattavissa siihen pieneen kipuun mikä oli loppukierrosta silloin kun vielä ovuloin ilman apuja eli kyllä tolla ovulaation induktiolla jotain vaikutusta on. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Disco Volante
@Krippis ja @Alinna86 meillä on näköjään sama dpo :) Ootteko testanneet tänään? Ja alkoiko @Krippis vuoto? Itse yritän odotella testaamisen kanssa ensi viikkoon :barefoot:

Tuntuu, että joka kierrossa on aina joku uusi oire mitä ei aiemmin ole ollut ja sehän sitten nostaa aina toiveet tärpistä :ROFLMAO: Tässä kierrossa on ollut nyt uutena oireena dpo 7-8 hetkellisiä ”repäisykipuja”. Oikealla alavatsalla on vihlaissut salamaniskumaisesti kaupassa kävellessä, sohvalla istuessa ja muutenkin silloin tällöin pitkin päivää. Kipu on kestänyt vain pari sekuntia, mutta tuntunut niin voimakkaana, että Prismassakin älähdin ja mies kysyi mikä tuli o_O Lämmöt ovat olleet koholla, niinkuin joka kierrossa, mutta nyt on ollut sellaista vaihtelua olotilassa, että ensin on aivan jäässä ja kohta onkin tosi hiki.

Tänään dpo 9 ja ei ole vielä tuntunut mitään oireita näin aamusta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Heipsan kaikille!
Olin täällä aikaisemmin haaveilemassa ja poistuin takavasemmalle loppusyksystä. Nyt ajattelin tulla takaisin listoille haaveilemaan hetkeksi ennenkuin todennäköisesti siirryn vuoden 2021 ryhmään sillä en usko, että tämän vuoden puolella enää vauvaa kerkeä saamaan.

Täällä virallisesti yritys aloitettu 06/19 eli yk 8 menossa. Mulle tulossa tämän kuun lopussa loop-hoito joka vaikuttaa että yksi yrityskierto jää välistä.
Oon yrittänyt joissain kierroissa verigreippimehua lipittää ja nyt tässä kierrossa ollut gelee royale, D-vitamiini ja foolihappo. Tänään on kp 29/29 ja aamulla tullut ruskeaa vuotoa ja mahaa särkee niin että tän päivän aikana luultavasti hanat aukee.
Ajattelin aluksi että pysyn poissa täältä palstalta, mutta te olette ainoita joille voi purkautua näistä asioista. Omassa lähipiirissä muut ei tiedä että yritetään.

Elikkä mut saa lisätä listalle Nieve30/ ya 06/2019 / kp 29/29 / ensimmäistä yritetään
 
@Hypsy mulla sama homma, tissit on nyt parissa kierrossa olleet tosi arat. Läheskään kaikissa kierroissa tätä ei ole, vuoden yrityksen aikana ehkä 3-4 kierrossa. Mulla ovitrelle avusteisessa kierrossa tätä ei ollu. Kipu alkaa siis mulla heti ovispäivänä tai seuraavana ja nännit on niin arat et esim. suihku ja sängyssä kääntyminen kyllä todella tuntuu! Eilen päivällä oli ovis, ja tissikipu alkoi illalla. Mulla kipu jatkuu lähes 2 vko niin et päivän pari ennen menkkoja kipu loppuu ja tissit löystyy, sit tiedän et ei tärpännyt eikä tarvii testailla. Mut jos tuo tissikipu ei loppuiskaan, niin ois kyllä aika varma plussan merkki. Mulla nuorimman odotus alkoi juuri niin, ettei tissikipu helpottanutkaan. Toivotaan et molemmilla tissikipu jatkuu :LOL: Ja lääkäriltä kysäsin myös tästä, hän oli sitä mieltä et on hyvä juttu ja kertoo voimakkaasta hormoonitoiminnasta, luultavasti keltarauhanen toimii hyvin ja ovis tosiaan ollut kunnollinen (y) Mulla myös palelu on jossain kierroissa oviksen jälkeen voimakasta ja joskus sitä ei taas oo ollenkaan.. Ilmeisesti tuohon keltarauhasen toimintaan liittyy sekin. Eihän tuo keltarauhasen hyvä toiminta ainakaan yksinään kerro raskautumisen todennäköisyydestä, mut hyvä homma jos se nyt ainakin toimii ja omalta osaltaan mahdollistaa raskauden.
 
@Magnolia89 Ihanaa että sulla on nuo veriarvot nyt paremmat FSH:n osalta! Joskus jostain luin, että päivittäinen stressi voi vaikuttaa FSH-arvoihin, mutta en muista oliko tämä tieteellinen tutkimus. Myös kierron vaihe vaikuttaa, mutta oliko sulla edellinen verikoe otettu myös dpo7?
Myös perimenopaussin yhteydessä FSH-taso voi vaihdella, sanoo internet.
 
Täällä oli keskustelunpoikasta sinppaystävällisistä liukkareista. Voinko luottaa siihen, että raskauskeijun sivulla https://www.raskauskeiju.fi/preseed_liukuvoide olevat on kaikki simppaystävällisiä, kuten sivun otsikko antaa olettaa? Vai voiko otsikko tarkoittaa vain sen alla olevassa tekstissä mainittua PRE-SEED-liukkaria? Hämmentävää. Esim. rfsun liukkareista ainakin osasta on toisissa verkkokaupoissa (esim. apteekit) mainittu että ne voi haitata liikkuvuutta.
 
@Wintersun ihana kuulla hyviä kuulumisia :love:

ON: Ehdin jo mietteissäni olla välillä toiveikas, jospa hedelmöittyminen olisi tapahtunutkin myöhemmin (vaikka oviksen tikutin, eli aika tarkka pvä on tiedossa) ja kaikki voisi sittenkin olla ok, vaikka hcg olikin alhainen. No, tulin viettämään pientä omaa lomaa hotelliin ja tänään on näyttänyt siltä, että vuoto saattaisi alkaa, vähän punaista tullut nyt pyyhkiessä. Se siitä toiveikkuudesta. :rolleyes: Mutta edelleen toki hyvä, jos vuoto alkaisi pian eikä tarvitsisi pitkään roikkua löysässä hirressä pohtimassa, mitä tässä nyt tapahtuu. Tänään siis olisi rv 6+0, jos olisi.

Täällä kun varmaan on tuulimunan ja km:n kokeneita, niin varmistetaanko niitä mitenkään automaattisesti? Mietin siis, että jos vuoto nyt alkaa, niin oletetaanko että kaikki materiaali vuotaa kyllä itsestään pihalle, vai kontrolloidaanko asiaa myöhemmin jotenkin?
 
Näinhän se on, mutta tuskin tää enää on pregnylistä johtuvaa, kun se on poistunut hyvin elimistöstä, mutta tissit senkun kipeytyy koko ajan lisää. :LOL: Mut ovulaatiosta johtuvaa voi toki olla. Tää kipu ei kyllä oo verrattavissa siihen pieneen kipuun mikä oli loppukierrosta silloin kun vielä ovuloin ilman apuja eli kyllä tolla ovulaation induktiolla jotain vaikutusta on. :D
Siis minä ainakin ymmärsin niin lääkäriltäni, että ne Pregnylistä johtuvat raskausoireet voi jatkua ihan sen kierron loppuun saakka vaikka se ei raskaustestissä enää näkyisikään (n) Ja omalla kohdalla näin olikin, tosin oireet oli joka inssikierto erilaiset. Se kierto josta tuli se km ainoa ero muihin oli yksi repäisykipu keskellä yötä.
 
Täällä oli keskustelunpoikasta simppaystävällisistä liukkareista. Voinko luottaa siihen, että raskauskeijun sivulla https://www.raskauskeiju.fi/preseed_liukuvoide olevat on kaikki simppaystävällisiä, kuten sivun otsikko antaa olettaa? Vai voiko otsikko tarkoittaa vain sen alla olevassa tekstissä mainittua PRE-SEED-liukkaria? Hämmentävää. Esim. rfsun liukkareista ainakin osasta on toisissa verkkokaupoissa (esim. apteekit) mainittu että ne voi haitata liikkuvuutta.
 
@Magnolia89 Ihanaa että sulla on nuo veriarvot nyt paremmat FSH:n osalta! Joskus jostain luin, että päivittäinen stressi voi vaikuttaa FSH-arvoihin, mutta en muista oliko tämä tieteellinen tutkimus. Myös kierron vaihe vaikuttaa, mutta oliko sulla edellinen verikoe otettu myös dpo7?
Myös perimenopaussin yhteydessä FSH-taso voi vaihdella, sanoo internet.
Mulla otettiin edellinen testi tässä samassa kierrossa kp 3. FSH arvo nousee ovulaatiota kohti saaden estrogeenitason nousemaan ja ovulaation jälkeen laskee taas normaalille tasolle eli luulisi, että tämä olisi nyt se normaali arvo o_O Jostain syystä FSH arvo testataan yleensä alkukierrosta eikä loppukierrosta, mutta luulisi, että se on alkukierrosta jo nousemassa, varsinkin jos ovis on ajoissa, ja tästä syystä lukema voisikin olla normaalia korkeampi. Näin sen itselleni järkeilin :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
@Pampula3 Mulla amh oli jotain 8,7 ja ikää on 36v, mutta pcos:sta kärsivillä arvo onkin suurempi, mutta näin ollen myös munasarjareservi on parempi ja vaihdevuodet tämän arvon perusteella alkavat vasta 50 ikävuoden jälkeen. Toki pcos voi vaikuttaa munasolujen laatuun heikentävästi. Edit. Ja tätä arvoa tukee myös se, että pienen annoksen pistoshoitojen myötä mulla kehittyi ne about 50 pikkufollia. :LOL:

@Mohan Okei, no tuotapa en tiennyt. Omilla hoitajan aivoilla järkeiltynä päättelin, että jos lääkkeen vaikutus vähenee, niin sivuvaikutustenkin tulisi vähentyä, mutta enhän mä lääkäri olekaan. :ROFLMAO:
 
Vain se Pre-seed on siittiöystävällinen.
Hassua että ne kaikki muut tulee siihen samalle sivulle, jonka otsikkona on tuo ”SIITTIÖYSTÄVÄLLISET LIUKUVOITEET”. Onneksi kyselin täällä enne kuin tilasin mitään. Kiitos! :love:

Lähetän palautetta raskauskeijulle, että korjaisivat tuon, ettei kukaan vahingossa tilaa ja luule että ne kaikki on yhtä hyviä. :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: Krippis ja fr11da
@Magnolia89 No niinpäs onkin, kiva kun on muitakin jännittelijöitä:barefoot:
Oon testannut ja saanut roskis haamun:rolleyes: @Kasikuus tänään haamulainen näkyi jo nopeammin, ei kyllä edelleenkään niin selkee et viittis miehelle näyttää:ROFLMAO: mut mä nään:geek:
Jospa noi repäsykivut @Magnolia89 ois kiinnittymistä:love: ite tunsin dpo 7 kiinnittymisen, kunpa ei jäis vain yritykseksi(n)
Mun lämpökäppyrät on kyl mielenkiintoiset. Tänään nous takas 37.6 ja kun @Kasikuus mainitsikin kiinnittymisdipistä kuva kertoo kaiken ja mielikuvitus laukkaa :eek: eilen tuli vahva tunne et oon raskaana:love: illalla kun oikealle muniksii tuikki ihmeellisesti ja yöllä ravasin taas monta kertaa pissillä. Mielestäni pissi myös haisi vahvalle muutenkin hajut käyny nenään:rolleyes: Taidan tehdä illalla yhen testin ku mul näkyy jostain syystä paremmin iltaisin, ehkä ku ravaan yöllä vessassa vähä väliä. Vai onko tää vaa tekosyy saada testata tänään uudelleen(?):ROFLMAO:
Sit se kuva mun lämmöistä.
 
@W.we Juu käytiin lääkärissä keskustelemassa ja saatiin lähete tutkimuksiin. Niitä nyt odotellaan. Oli kyllä aika kiusallista. Lääkäri oli aika nuori ja kokematon ja huomasi, ettei ollut mikään mieluinen aihe hänelle.

Aikaisemmin olen käynyt gynellä ultrassa ja otettu verikokeet, mutta niissä ei ollut mitään ihmeellistä.
 

Yhteistyössä