Haaveena vauva 2020

Voi kurja, pahoittelut! En nyt oikein tiedä edes mitä sanoa, turhan kliseisiä kaikki "ehkä seuraava kierto" ja "vielä teidän vuoro tulee". Eli ehkä vaan tsemppaan jaksamaan sen ketutuksen yli.

Mulla on lähete tuohon aukiolotutkimukseen, se pitäisi tehdä alkukierrosta, ennen kp 10-12 ja vasta vuodon loppumisen jälkeen. Tässä kierrossa ei sit osunut aikataulut yksiin, eli ens kierrossa uus yritys (jos sellainen tulee).
Kiitos ❤ ja kiitos tiedosta liittyen aukkaritutkimukseen, taitaa just sattua siihen mun reissulle. Mutta sitten toisaalta voin mennä kyllä silloinkin, kun mies työmatkalla. Ja hän voi käydä antamassa taas oman näytteensä milloin vain ehtii.
 
@BonBon88 Kuulostaa tosi lupaavalta!! :love:

@Krippis Oon ollu myös ketoosidieetillä tai no, menny vähän perseelleen kun viikot, siis arkena ollaan tällä mut mies ollu kaikki viikonloput reissussa ja en oo jaksanu yksin kotona kituuttaa viikonloppuja dieetillä, eli en saa kunnon hyötyä irti kun kroppa ei oo ketoosissa. Ja mikä pahinta ovis sattuu aina viikonlopulle! :cautious: Ihanaa kun sullakin parempii olo! Mulla lähteny joku reilu 2kiloa.

30v ja 38v/2lapsi/yk3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Krippis ja BonBon88
Miten tekisitte kun kp3 täytyis alottaa letrotsoli ja no.. pari pv sitten ti kuppiin tuli hiukan, ehkä tokaan viivaan asti, en siis laskenu tiputteluksi vaan vuodoksi. Ja siihen se sitten jäi. Nyt ke ja to ei yhtään verta, ei mitään. Äsken 4h pidätyksellä negatiivinen testi.
Alotanko mie nyt letrotsolit tänään vaiko en? Mennäänköhän tässä kp3 ja menkat jäi yhteen päivään (ei oo koskaan tapahtunut) vai mennäänkö kp31/28 ja vuoto tekee tuloaan vasta :s whaaaaat?? Mitä tekisitte?
 
Miten tekisitte kun kp3 täytyis alottaa letrotsoli ja no.. pari pv sitten ti kuppiin tuli hiukan, ehkä tokaan viivaan asti, en siis laskenu tiputteluksi vaan vuodoksi. Ja siihen se sitten jäi. Nyt ke ja to ei yhtään verta, ei mitään. Äsken 4h pidätyksellä negatiivinen testi.
Alotanko mie nyt letrotsolit tänään vaiko en? Mennäänköhän tässä kp3 ja menkat jäi yhteen päivään (ei oo koskaan tapahtunut) vai mennäänkö kp31/28 ja vuoto tekee tuloaan vasta :s whaaaaat?? Mitä tekisitte?
Vaikea kysymys, saisitko lääkäriä tai hoitajaa kiinni asian varmistamiseksi? Minulla kerran ollut niin, että tulee jonkun verran jo vuotoa mutta sitten muutamien päivien päästä alkaa kunnolla. Ehkä tosiaan ite yrittäisin saada jonku asiantuntijan kiinni. Voisko yhtäkkiä olla lyhyet menkat? Hmm.
 
Heh, kirjoitin täällä eilen, että ei tule romahdusta vaikka vuoto alkaisi. En tiedä onko romahdus, mutta siis loppu työpäivä meni itkua pidätellessä (vaikka kuinka mietin ihan muita asioita) ja jumpalla jokaisesta kappaleesta tuli surullinen olo. No kotona sitten tietenkin piti miehellekin vähän itkeä. Nyt ihan ok. Itketti ehkä myös se, kun tajusin että ei olla seuraavassa kahdessa kierrossa oviksen aikaan lähimaillakaan toisiamme. Vaikeahan silloin edes yrittää. Mutta toisaalta ei ole kesän jälkeen ollutkaan tällaista tilannetta. Mutta kyllä joillakin onnistuu, vaikka reissutyötä tekee. Kaverilla tärppäs yk4 vaikka mies aina viikot töissä. Kaikilla niin erilaiset tilanteet.
 
On kyllä paljon piinailijoita! Tsemppiä kaikille! :)
Täällä joka toinen rimpuilee noiden ovistikkujen kanssa ja tuun siihen samaan porukkaan mukaan. Testasin elämäni ekan kerran ovista, aloin testauksen vasta tänään kp 12, kun yleensä kierto on 29-34 pvää, joten ovista ei ihan vielä pitäs olla. Kuitenkin sain jo tällaisen tuloksen?
Onko tää positiivinen vai what? Eli olisko dpo 0 niinku huomenna?
Pitää varmaan huomen viel testata, jos viiva viel vahvistuu tuosta, kun en oikein tiedä, miten vahva sen pitäis olla. On tää maailma ihmeellinen...
 
On kyllä paljon piinailijoita! Tsemppiä kaikille!
Täällä joka toinen rimpuilee noiden ovistikkujen kanssa ja tuun siihen samaan porukkaan mukaan. Testasin elämäni ekan kerran ovista, aloin testauksen vasta tänään kp 12, kun yleensä kierto on 29-34 pvää, joten ovista ei ihan vielä pitäs olla. Kuitenkin sain jo tällaisen tuloksen?
Onko tää positiivinen vai what? Eli olisko dpo 0 niinku huomenna?
Pitää varmaan huomen viel testata, jos viiva viel vahvistuu tuosta, kun en oikein tiedä, miten vahva sen pitäis olla. On tää maailma ihmeellinen...
mä kyselin just kans hiukan aiemmin samanlaisesta viivoista ja negaksi todettiin. Oli kyllä rfsun ovistesti, mut taitaa noi toimia samalla periaatteella :)
Mulla viiva pysynyt nyt 3 päivää samanlaisena/ellei hiukan vahvistunut.

mutta mulla huomenna lääkäriaika, kun oon nyt tiputellut 11 päivää ruskeaa vuotoa ja nyt haluan tsekata et kaikki on ok. :O
 
Niinkuin aavistelin, et menkat tulossa. Tein tänä aamuna (27/28) negan pc:n. Hieman vaaleanpunaista tuli pyyhittäessä, ajattelin et vuorokauden sisällä alkaa vuoto. Mielettömän kipeät menkkakrampit alkoi 6 tuntia sitten ja monella vessareissulla on tullut isoja (n. 2e kolikon kokoinen, mut kaks kertaa pidempiä) hyytymiä, varmaan 6 kpl. Normisti ei oo tullu tuommosia hyytymiä. Voi olla, että oli kiinnittymisyritystä tai jotain muutakin, mutta PregcheckIn testeihin ei tullu edes haamuja.

Tää oli aika korkeelta putoaminen ja alkaa tuntua siltä, että onko meillä ihan turhaa tää yritys, haave omasta lapsesta rakkaan puolison kanssa on kova. Kävin syksyllä gynekologilla, ja tutkimukset, jotka hän teki, oli kaikki normaaleja, eikä pitäisi olla mitään ongelmaa raskautumisessa.
Gyne suositteli foolihapon syömistä, kirjoitti yhteensä 5 rs foliver 1 mg tabletteja (yht 4mg/vrk). Ja hän sanoi, et nää ei todennäköisesti ehdi loppua kun olet jo raskaana. Nyt olen syönyt kohta kaikki määrätyt ja ei toivottua raskautta kuulu. Mieli aika maassa (johtunee myös pettymyksen tuoneet menkat jotka päällä). Toivottavasti meillä joskus kävisi onni ja saisimme oman lapsen/useammankin lapsen.

Kiitos @Keltasirkku- kun laitoit osviittahintaa siemennestetutkimuksista. Olin katsonut jostain, et se maksaisi lähemmäksi 200e, ja sen vuoksi kovasti asia taloudellisesti mietityttänyt.

Sit kysymys, kun yritystä tulee vuosi täyteen (meillä heinäkuussa 20), nii varataanko aika julkiselle puolelle terveyskeskuslääkärille vai mitä kautta saa tarkempaa lähetettä tutkimuksiin? Me ollaan molemmat 30- vuotiaita nyt, kun vuosi tulee täyteen, ollaan 31 v. Molemmilla on ylipainoa, mulla bmi 34, miehellä 40. Painoa on yritetty pudottaa ruokavaliolla ja liikunnalla ja hieman onnistuttukin.

Yksityiselle puolelle ei taloudellisesti ole mahdollista ainakaan tänä vuonna lähteä tarkempiin tutkimuksiin.
 
Heh, kirjoitin täällä eilen, että ei tule romahdusta vaikka vuoto alkaisi. En tiedä onko romahdus, mutta siis loppu työpäivä meni itkua pidätellessä (vaikka kuinka mietin ihan muita asioita) ja jumpalla jokaisesta kappaleesta tuli surullinen olo. No kotona sitten tietenkin piti miehellekin vähän itkeä. Nyt ihan ok. Itketti ehkä myös se, kun tajusin että ei olla seuraavassa kahdessa kierrossa oviksen aikaan lähimaillakaan toisiamme. Vaikeahan silloin edes yrittää. Mutta toisaalta ei ole kesän jälkeen ollutkaan tällaista tilannetta. Mutta kyllä joillakin onnistuu, vaikka reissutyötä tekee. Kaverilla tärppäs yk4 vaikka mies aina viikot töissä. Kaikilla niin erilaiset tilanteet.
Kuinka paljon ennen ovista te joudutte kauas toisistanne? Oisko jotain toivoa jos just ennen reissua ehtis hommailla?
 
Niinkuin aavistelin, et menkat tulossa. Tein tänä aamuna (27/28) negan pc:n. Hieman vaaleanpunaista tuli pyyhittäessä, ajattelin et vuorokauden sisällä alkaa vuoto. Mielettömän kipeät menkkakrampit alkoi 6 tuntia sitten ja monella vessareissulla on tullut isoja (n. 2e kolikon kokoinen, mut kaks kertaa pidempiä) hyytymiä, varmaan 6 kpl. Normisti ei oo tullu tuommosia hyytymiä. Voi olla, että oli kiinnittymisyritystä tai jotain muutakin, mutta PregcheckIn testeihin ei tullu edes haamuja.

Tää oli aika korkeelta putoaminen ja alkaa tuntua siltä, että onko meillä ihan turhaa tää yritys, haave omasta lapsesta rakkaan puolison kanssa on kova. Kävin syksyllä gynekologilla, ja tutkimukset, jotka hän teki, oli kaikki normaaleja, eikä pitäisi olla mitään ongelmaa raskautumisessa.
Gyne suositteli foolihapon syömistä, kirjoitti yhteensä 5 rs foliver 1 mg tabletteja (yht 4mg/vrk). Ja hän sanoi, et nää ei todennäköisesti ehdi loppua kun olet jo raskaana. Nyt olen syönyt kohta kaikki määrätyt ja ei toivottua raskautta kuulu. Mieli aika maassa (johtunee myös pettymyksen tuoneet menkat jotka päällä). Toivottavasti meillä joskus kävisi onni ja saisimme oman lapsen/useammankin lapsen.

Kiitos @Keltasirkku- kun laitoit osviittahintaa siemennestetutkimuksista. Olin katsonut jostain, et se maksaisi lähemmäksi 200e, ja sen vuoksi kovasti asia taloudellisesti mietityttänyt.

Sit kysymys, kun yritystä tulee vuosi täyteen (meillä heinäkuussa 20), nii varataanko aika julkiselle puolelle terveyskeskuslääkärille vai mitä kautta saa tarkempaa lähetettä tutkimuksiin? Me ollaan molemmat 30- vuotiaita nyt, kun vuosi tulee täyteen, ollaan 31 v. Molemmilla on ylipainoa, mulla bmi 34, miehellä 40. Painoa on yritetty pudottaa ruokavaliolla ja liikunnalla ja hieman onnistuttukin.

Yksityiselle puolelle ei taloudellisesti ole mahdollista ainakaan tänä vuonna lähteä tarkempiin tutkimuksiin.
Mää soitin terveyskeskukseen, meni parin kuukauden päähän se aika ja sit kokeita ja kaikkea. Että voit ehkä koittaa soittaa jo vähän ennen kun on vuosi mennyt, jos sais jo ajan valmiiksi? Ja bmi35 taitaa olla raja osalle hoidoista, joku ehkä tietää paremmin?
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Niinkuin aavistelin, et menkat tulossa. Tein tänä aamuna (27/28) negan pc:n. Hieman vaaleanpunaista tuli pyyhittäessä, ajattelin et vuorokauden sisällä alkaa vuoto. Mielettömän kipeät menkkakrampit alkoi 6 tuntia sitten ja monella vessareissulla on tullut isoja (n. 2e kolikon kokoinen, mut kaks kertaa pidempiä) hyytymiä, varmaan 6 kpl. Normisti ei oo tullu tuommosia hyytymiä. Voi olla, että oli kiinnittymisyritystä tai jotain muutakin, mutta PregcheckIn testeihin ei tullu edes haamuja.

Tää oli aika korkeelta putoaminen ja alkaa tuntua siltä, että onko meillä ihan turhaa tää yritys, haave omasta lapsesta rakkaan puolison kanssa on kova. Kävin syksyllä gynekologilla, ja tutkimukset, jotka hän teki, oli kaikki normaaleja, eikä pitäisi olla mitään ongelmaa raskautumisessa.
Gyne suositteli foolihapon syömistä, kirjoitti yhteensä 5 rs foliver 1 mg tabletteja (yht 4mg/vrk). Ja hän sanoi, et nää ei todennäköisesti ehdi loppua kun olet jo raskaana. Nyt olen syönyt kohta kaikki määrätyt ja ei toivottua raskautta kuulu. Mieli aika maassa (johtunee myös pettymyksen tuoneet menkat jotka päällä). Toivottavasti meillä joskus kävisi onni ja saisimme oman lapsen/useammankin lapsen.

Kiitos @Keltasirkku- kun laitoit osviittahintaa siemennestetutkimuksista. Olin katsonut jostain, et se maksaisi lähemmäksi 200e, ja sen vuoksi kovasti asia taloudellisesti mietityttänyt.

Sit kysymys, kun yritystä tulee vuosi täyteen (meillä heinäkuussa 20), nii varataanko aika julkiselle puolelle terveyskeskuslääkärille vai mitä kautta saa tarkempaa lähetettä tutkimuksiin? Me ollaan molemmat 30- vuotiaita nyt, kun vuosi tulee täyteen, ollaan 31 v. Molemmilla on ylipainoa, mulla bmi 34, miehellä 40. Painoa on yritetty pudottaa ruokavaliolla ja liikunnalla ja hieman onnistuttukin.

Yksityiselle puolelle ei taloudellisesti ole mahdollista ainakaan tänä vuonna lähteä tarkempiin tutkimuksiin.
Pahoittelut negasta :( kuukaudesta toiseen pettyminen on kamalaa ja kun ei voi tietää, kuinka pitkä matka on vielä edessä. 80€ luokkaa ollut meillä ne siemennesteanalyysit.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Kuinka paljon ennen ovista te joudutte kauas toisistanne? Oisko jotain toivoa jos just ennen reissua ehtis hommailla?
Tässä kierrossa on viisi päivää ja seuraavassa neljä päivää. Niin ei voi myöskään niitä inssejä vielä aloittaa :( yritän ajatella, että ei ole kuukauden päälle, mutta on se välillä raskasta.
 
@W.we onkohan noi lääkkeet minkä hintaisia, tai millainen hinta-arvio teillä on yhdelle hoitokerralle?

@KirJoh89 pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :/. Meillä tutkimukset lähti käyntiin ihan oman kylän neuvolan kautta, eli sinne olin äitiys- ja perheneuvolaan yhteydessä, josta pistivät lähetteen keskussairaalalle. Aika taisi tulla silloin noin kahden kuukauden sisään. Minun aikaa ennen oli ohje käydä siemennesteanalyysissä yksityisellä, koska eivät tee niitä keskussairaalalla. Muistaakseni miehen näyte maksoi 89e.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Meillä (pk seutu) piti olla lapsettomuusasiassa yhteydessä terveyskeskukseen ja sieltä laittoivat lähetteen naistenklinikalle. Terveyskeskuksessa myös tehtiin heti sisätutkimus ja laitettiin lähete perus labroihin. Neuvolasta myös yritin ensin kysellä kun ajattelin että liittyisi perhesuunnitteluun..
Yksityisellä kyllä käytiin lopulta tutkimukset.
 
@W.we onkohan noi lääkkeet minkä hintaisia, tai millainen hinta-arvio teillä on yhdelle hoitokerralle?

@KirJoh89 pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :/. Meillä tutkimukset lähti käyntiin ihan oman kylän neuvolan kautta, eli sinne olin äitiys- ja perheneuvolaan yhteydessä, josta pistivät lähetteen keskussairaalalle. Aika taisi tulla silloin noin kahden kuukauden sisään. Minun aikaa ennen oli ohje käydä siemennesteanalyysissä yksityisellä, koska eivät tee niitä keskussairaalalla. Muistaakseni miehen näyte maksoi 89e.
Googlasin apteekkien sivuilta hinnat, niin noin 800 € tulisi. Varmaa tietoa mullakaan ei ole :eek:

Ainiin, ja sanoivatkin minulle missä apteekeissa niitä on aina saatavilla, ettei tarvitse etukäteen hakea jos tuuleekin tässä välissä raskaaksi
 
@minttuni ikävää että menkat alkoi, ja tuo on paskamainen tunne kun pari kiertoa menee hukkaan :( Meillä varmasti myös koko kesän ajalta melkeimpä, kun mies on kesät aina mökillä. Puhuttiin niin hänelläkin vauvakuume nyt kova, niin pitää varmaan vierailla siellä mökillä aina oviksen aikaan. Mutta.. sillon hänellä taas menee olutta jne, eikä ole niin kova vauvakuume että nuuskan jättäisi pois. Ei hirveästi pysty tuulettamaan ku miettiii näitä todennäköisyyksiä, ja painoakin pitäis molempien jaksaa kyllä pudottaa. Mulla BMI 26 ja miehellä 33. Kuulemma muutama kilokin auttais raskautumiseen! Tsemppiä ja jaksamisia kaikille <3

Mulla maha taas aivan turvoksissa, kärtytyttää vähän, seksi ei oikein innostanut, kuivaa ku aavikolla, jomottelee vatsaa ja selkää, palelua, samat joka kierrossa. Vielä reilu viikko menkkoihin:cautious:

Ompa muuten tylsää kun ei oo ketään kaveria kelle puhua yrittämisestä, kahelle kerroin mutta kumpikaan ei oikein noteeraa...
 
Heh, kirjoitin täällä eilen, että ei tule romahdusta vaikka vuoto alkaisi. En tiedä onko romahdus, mutta siis loppu työpäivä meni itkua pidätellessä (vaikka kuinka mietin ihan muita asioita) ja jumpalla jokaisesta kappaleesta tuli surullinen olo. No kotona sitten tietenkin piti miehellekin vähän itkeä. Nyt ihan ok. Itketti ehkä myös se, kun tajusin että ei olla seuraavassa kahdessa kierrossa oviksen aikaan lähimaillakaan toisiamme. Vaikeahan silloin edes yrittää. Mutta toisaalta ei ole kesän jälkeen ollutkaan tällaista tilannetta. Mutta kyllä joillakin onnistuu, vaikka reissutyötä tekee. Kaverilla tärppäs yk4 vaikka mies aina viikot töissä. Kaikilla niin erilaiset tilanteet.
Kuulostaa niin tutulta, siis nuo tarinat toisten raskautumisesta. Tsemppiä sinne tosi tosi paljon! ♥

Hei täällä kun on varmasti ovulaation testaamisguruja, niin kertokaa, mihin aikaan se pitää nyt testata ja kauanko on virtsan pitänyt olla rakossa? Pistin nyt tilaukseen noita clearbluen digitaalisia testejä ja luin tosi ristiriitaisia ohjeita. Clearbluen sivulla luki, että pitäisi olla 4 h ollu virtsarakossa että aamivirtsa ois siihen hyvä vaihtoehto. Jossain taas luki, että ei missään nimessä ainakaan ekasta aamuvirtsasta vaan paras ois ottaa klo 10-16 välillä. Mulla on ollut aiemmin kokeilussa sellaiset tavis-tikkutestit parin kierron ajan enkä saanut niihin koskaan positiivista tulosta vaikka oli selkeät oireet (kipu+limat). Pitää letrojen aloituksen takia alkaa siis testaamaan ovulaatiota ennen ultraa, muuten en jaksaisi moisia kapistuksia :D
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Mää soitin terveyskeskukseen, meni parin kuukauden päähän se aika ja sit kokeita ja kaikkea. Että voit ehkä koittaa soittaa jo vähän ennen kun on vuosi mennyt, jos sais jo ajan valmiiksi? Ja bmi35 taitaa olla raja osalle hoidoista, joku ehkä tietää paremmin?
@amadecasa tarkoittaakohan se BMI molempia, ei pelkästään mua? Jos tarkoittaa, toivon, että onnistuttaisiin painonpudotuksessa huomattavasti. Jotta saisin pudotettua painoa n. 15 kg, olisi bmi n 29, ja lievä ylipaino (ylärajalla).

Löysin linkin Taysin nettisivuille lapsettomuushoidoista ja painoindektistä.

 
Pyh.. ei ollu kaupassa muutakun PC testejä ja kahden tunnin pidätyksellä tein, olin jo haljeta. Mä en oikeesti pysty olemaan niin pitkään käymättä pissalla, et jokuhan siinäkin mättää koska juon ihan normaalisti enkä mitenkään litratolkulla. No kuitenkin, näkihän sen jo pissan väristä et oli kuin vettä ja testi blanco.
Vituttaa kun ravaan vessassa 30min välein, kusi on laimeeta ja raskaustestit paskoja. Ja se että oon liian hätäinen, innokas ja toiveikas ja epätoivonen ja TYHMÄ.

(Tämmöset tänään)
 
Ja anteeks omanapailu. Onneksi tänne voi sentään avautua näistä sekopäisyyksistään. Mutta olen kyllä nyt laittanut merkille että käyn rehellisesti n. 30min välein pissalla ja huolissani siitäkin jo. Öisinkin käyn kaksi kertaa. Muilla tällaista??
 
@amadecasa tarkoittaakohan se BMI molempia, ei pelkästään mua? Jos tarkoittaa, toivon, että onnistuttaisiin painonpudotuksessa huomattavasti. Jotta saisin pudotettua painoa n. 15 kg, olisi bmi n 29, ja lievä ylipaino (ylärajalla).

Löysin linkin Taysin nettisivuille lapsettomuushoidoista ja painoindektistä.

Meillä ainakin puhuttiin vaan mun painosta, bmi on yli 30 mut alle 35 ja ei kuulemma ole este, vaikka painon pudotusta toki suositeltiin. Mies toki on semmoinen rimpula että kauas näkee ettei oo ongelmia.
 
  • Tykkää
Reactions: Zennuli
Ja anteeks omanapailu. Onneksi tänne voi sentään avautua näistä sekopäisyyksistään. Mutta olen kyllä nyt laittanut merkille että käyn rehellisesti n. 30min välein pissalla ja huolissani siitäkin jo. Öisinkin käyn kaksi kertaa. Muilla tällaista??
Mä ravaan kans vessassa tosi usein! Oon miettinyt onkohan siihen joku syy, mut ehkä mulla se vaan on et juon paljon? En kyllä tiedä onko se niin paljon. Monet varmaan luulee etoon jo raskaana ku töissäkin oon jatkuvasti vessassa. :D
 
Ja anteeks omanapailu. Onneksi tänne voi sentään avautua näistä sekopäisyyksistään. Mutta olen kyllä nyt laittanut merkille että käyn rehellisesti n. 30min välein pissalla ja huolissani siitäkin jo. Öisinkin käyn kaksi kertaa. Muilla tällaista??
Mä kuulun myös tähän kastiin että jokainen juotu mukillinen tulee tunnissa tuplana ulos useammalla vessa käynnillä..
Testeissä suositellaan että tee aamuvirtsasta, mutta onko sillä 'kakkaakaan' väliä jos käy puoli viisi vessassa ja herätyskello soi seitsemältä.. :/

Ymmärrän siis tuskasi :(
 

Yhteistyössä