Haaveena vauva 2020

Mä kuulun myös tähän kastiin että jokainen juotu mukillinen tulee tunnissa tuplana ulos useammalla vessa käynnillä..
Testeissä suositellaan että tee aamuvirtsasta, mutta onko sillä 'kakkaakaan' väliä jos käy puoli viisi vessassa ja herätyskello soi seitsemältä.. :/

Ymmärrän siis tuskasi
Tämäpä juuri. Mulla ollut aamun raskaustesti jopa hailakampi, sillon kun aikoinaan seurasin vahvistumisia. Niin mikä ihmeen aamuvirtsa jos on jo yöllä käynyt 2-3 kertaa. Jos on plussa ollut niin se on sit ollut mutta ei ikinä leffaviiva, ei tällä pidätyskyvyllä ja kehontoiminnalla.

Muistan kun joskus tehtiin tämmönen ällö juttu miehen kanssa mökillä et pissattiin mökkihuussissa missä kaks astiaa niin yhtaikaa (älkää naurako) Suht samoilla juomisilla ja sama aika oltiin ajettu mökille eli oltu käymättä vessassa. Mies ruikkas pienen lirun ja ite losotin pitkän aikaa, katoin vielä et oli kuin vettä sekin. Täysin väritöntä.
Diabetes ja kaikki käyny jo mielessä..
 
Mulla ainakin tuo uudistus vähensi kiinnostusta kirjoitella mitään.
Niin joo ja kuumeilemaan palailen, Kkm diagnoosi tuli ja tänään lääkäriaika kun ei vuoto näytä alkavan itsestään. Henkisesti saanut jo itseni kasattua, mutta voi olla että kun vuoto alkaa tulee uusi romahdus.
Nyt ainakin tuntuu että aletaan yrittämään uudestaan heti kun vuoto sitten joskus loppuu. Täytyy kyllä vielä kysyä lääkärin mielipide.
 
Mulla ainakin tympii paltstan ulkoasu ja se että itellä ole mitääm informoitavaa, mutta muiden juttuja on jännä lukea! :LOL:

Ja ite sanon miehiä losotttajiksi, eli ne kusee kauheat määrät kerralla mutta harvoin, toisin kuin naiset joutuu ravaamaan jatkuvasti wcssä. Mulla taas janottaa jatkuvasti aina :censored:
 
@Hipppu Mä kysyin gyneltä tuota ovulaation testausajankohtaa ja hän sanoi, että testaat paketin ohjeen mukaan.

@amadecasa Jos en ihan väärin muista, niin esimerkiksi täällä Kotkassa kunnallisen puolen hoitoihin ei pääse, jos BMI on yli 28.
Oho, aika tiukka raja! Oletan, että mulle ois täällä meillä sanottu, jos oisin rajan yli kun jo puhuttiin eri hoitovaihtoehdoistakin mitä voi tehdä sitten aukiolotutkimuksen jälkeen. Jännä että tääkin asia voi vaihdella kaupungeittain, ei oo kauheen tasa-arvoista.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Hypsy
Mulla ainakin tuo uudistus vähensi kiinnostusta kirjoitella mitään.
Niin joo ja kuumeilemaan palailen, Kkm diagnoosi tuli ja tänään lääkäriaika kun ei vuoto näytä alkavan itsestään. Henkisesti saanut jo itseni kasattua, mutta voi olla että kun vuoto alkaa tulee uusi romahdus.
Nyt ainakin tuntuu että aletaan yrittämään uudestaan heti kun vuoto sitten joskus loppuu. Täytyy kyllä vielä kysyä lääkärin mielipide.
Pahoittelut! Toivottavasti hoituu nopeasti. Meille aikanaan sanottiin, että ei oo pakko pitää taukoa yrityksestä, että vaikka sanotaan että yhdet kuukautiset ois hyvä olla välissä niin ei sille oo mitään tieteellistä perustaa. Ja että ei sinne limakalvoille mitään tartu, jos ei ne oo valmiit. Mulla ehti kyllä tulla molempien keskenmenojen jälkeen yhdet menkat, yrityksestä huolimatta, että ehkä kroppa ei sit ollut valmis uuteen raskauteen ennen niitä.
 

Oon vähän kade kun joillain on miehet niin aktiivisia, meillä neljästi seksiä koko kierron aikana taas

30v ja 38v, 2lapsi, yk3
Meilläkin neljä kertaa tässä kierrossa, mut sentään silloin kun kalenterin mukaan piti, ja sit vielä kerta silloin kun oireiden mukaan oli hyvä hetki. Väkisin sekstailu vie ilon koko jutusta, siksi ei oo enempää.
 
Täällä oli tuosta BMI:stä puhetta niin ai kauheeta, kun laitoin omat tiedot tuohon ja näyttää merkittävää lihavuutta. Olen siis m-kokoinen ja ruumiinrakenteelta mielestäni normaalipainoinen. En todellakaan tuijottaisi pelkkää BMI:tä, kun kehon koostumus kertoo paljon enemmän. Toiset on raskasrakenteisempia, paljon urheilivalla on painavaa lihasta niin varmasti BMI:n mukaan esim. just joku paljon lihasta omaava on muka huonommassa kunnossa kuin sellainen "laiha läski" joka taulukon mukaan olisi ihannepainossa

Mutta siis kauheeta jos hoitoihin pääsyn edellytys on joku bmi-tulos, joka ei oikeasti kerro mitään todellista tulosta ihmisen terveydentilasta ja edellytyksistä raskautua hoitojen tuloksena
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lina87
@Lilmi89 mut on teil ainakin ajankohta hyvä! Toivotaan parasta :love:
@mimmi92 Olen pahoillani:cry:
Ikäviä juttuja, odottaminen on pahinta:sneaky:
Toivotaa et ois nopeesti ohi ja pääsette pian uutee yritykseen:love:
Me ei km jälkee puettu taukoa, meille sanottiin et ei oo tarvetta, mul oli viimeks km joulukuussa sen jälkee yks kemiallinen et uskon myös siihen et kroppa ei raskaus ellei ole siihen valmis (y)
ON:
Lämmöt hymähti vieläkin eli voisin olettaa oviksen tapahtuneen jes! :love:Oon niin iloinen kun nyt sattui pupuilut just hyvin. Viime kierrossa ovis vähän yllätti eikä ehditty ennakoimaan liekö siitä syystä ei mitään pusyvää tarttumatkaan matkaan.
Viime kierron tallettanut oli dpo -1, 0 ja +2.
Tän kierron dpo -4, -3, -1, 0 ja +2. Et ei voi syyttää yrityksen puuttumisesta:ROFLMAO:
Nyt sit vaan piinallaan :X3:
Ainii mun lämmöt
[url=https://aijaa.com/K2IWsi][/URL]
 
Täällä oli tuosta BMI:stä puhetta niin ai kauheeta, kun laitoin omat tiedot tuohon ja näyttää merkittävää lihavuutta. Olen siis m-kokoinen ja ruumiinrakenteelta mielestäni normaalipainoinen. En todellakaan tuijottaisi pelkkää BMI:tä, kun kehon koostumus kertoo paljon enemmän. Toiset on raskasrakenteisempia, paljon urheilivalla on painavaa lihasta niin varmasti BMI:n mukaan esim. just joku paljon lihasta omaava on muka huonommassa kunnossa kuin sellainen "laiha läski" joka taulukon mukaan olisi ihannepainossa

Mutta siis kauheeta jos hoitoihin pääsyn edellytys on joku bmi-tulos, joka ei oikeasti kerro mitään todellista tulosta ihmisen terveydentilasta ja edellytyksistä raskautua hoitojen tuloksena
No äläpä muuta sano! Mun bmi on 33, ja onhan tuota pyöreyttä ja ylimääräistä. Mutta voin todella hyvin, jaksan tehdä kaiken mitä haluankin ja liikuntaa tulee työmatkapyöräilyn lisäksi nelisen kertaa viikossa.

Mutta ymmärrän rajoituksen sinänsä, että kun resursseja on rajallisesti niin ne halutaan suunnata niille, joilla ei ole niin suuria riskitekijöitä kuin esimerkiksi vaikea tai sairaalloinen ylipaino (joka on riski niin lapselle kuin äidillekin). Pitäisi vaan olla lisäksi resursseja ja oikeanlaista tietoa auttaa niitä, jotka ovat bmi-rajojen yläpuolella ja haluaisivat hoitoihin, ei niin että käsketään soittaa kun on ensin laihtunut.
 
  • Tykkää
Reactions: Napsunen
Oon vähän kade kun joillain on miehet niin aktiivisia, meillä neljästi seksiä koko kierron aikana taas
Ei meilläkään hirveesti tuon enempää ole. Meidän seksi on lähinnä lapsentekoseksiä. Ehkä kerran kierrossa ns. tavallista rakastelua, että oikeasti tekee mieli. Loppu melkein pakkopullaa... Toivottavasti tää pieni hengähdystauko nyt antaa uutta potkua seuraaviin kiertoihin.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lilmi89
Meillä seksi mennyt myös vähän tuohon "suorittamiseen" :( harvoin on niitä hetkiä kun tulee se että molempia himottaa samaan aikaan..

@mimmi92 pahoittelut, tänne saa aina avautua ja purkaa jos romahtaa ❤

Minulta jäänyt kyllä uudistuksen myötä ne 'jatkuvat pikavisiitit' pitkin päivää :( sitten kun tullaan lukemaan niin tulen oikeasti, koska huomannut ettei "osaa" vastata enää silleen nopeasti vaan pitää ensin hahmottaa.. nimimerkit joudun lukemaan kahteen kertaan kun ei ole niitä kuvia enään ja yritän ja haluan pysyä teidän jutuissa kärryillä
 
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89
@W.we saman huomannut, ja itekin myönnän että tulee vähän harvemmin kirjoteltua, tää on jotenkin kyllä ärsyttävä tää uus ja vaikeempi seurata ja muistaa kuka sano mitäkin... Tulee sit helposti ite vaan seurattua ja luettua...

Voi ei @mimmi92 oon niin pahoillani :( Toivottavasti menee nopeasti ja ongelmitta tyhjennys ja pian pääsette taas yrittämään <3 Mulla kans kkm taustalla, nyt kolmannet menkat sen jälkeen ja nyt tuntuu et ois ns. normaalit menkat, aiemmat 2 menkat ollut jotenkin outoja ja mulle "vieraan tuntuisia". Vieläkin välillä tulee kyllä suru tapahtuneesta, varsinkin kun miettii sitä kuinka pitkällä jo olis jos ois onnistunut, nyt ois jo 5. kuulla... Voimia sinne kovasti <3

Oi @Alinna86 pidetään niin peukkuja että nyt ois se teidän kuukausi <3 ihanaa että sullakin on nyt ollut positiivisempi olo :)

Ja juu, @Napsunen mäkin oon miettinyt samaa, että tuo BMI vähän huono mittari joillain ihmisillä. Itekään en osu suosituksiin vaikka oon mielestäni ihan normaalipainoinen (ulkonäöltäni siis). Sillon kun olin tosi hoikka niin olin normaalipainoinen BMI:n mukaan. Nyt siis ylipainoinen. Ja tää on ollut aina, että ilmeisesti on sit raskaampi ruumiinrakenne, että pitäs olla hoikka et ois BMI:n mukaan normaalipaino. Jännä kun lapsettomuuslääkärikin ensikäynnillä kysy mun pituuden ja painon ja sano sit mulle että ei saa yhtään paino nousta ja se vaan sen perusteella mitä luvut ja BMI sanoi, ei ees kattonut tarkemmin miltä mä näytän.

Mä oon tänään menossa mittauttaan amh:n ja kilppariarvot. Odottelen jo et menkat loppuis ja pääsis jännäileen. Me jo sovittiin miehen kanssa, että tästä kierrosta meillä tärppää :D Joten jännää on tiedossa :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ainakin tuo uudistus vähensi kiinnostusta kirjoitella mitään.
Niin joo ja kuumeilemaan palailen, Kkm diagnoosi tuli ja tänään lääkäriaika kun ei vuoto näytä alkavan itsestään. Henkisesti saanut jo itseni kasattua, mutta voi olla että kun vuoto alkaa tulee uusi romahdus.
Nyt ainakin tuntuu että aletaan yrittämään uudestaan heti kun vuoto sitten joskus loppuu. Täytyy kyllä vielä kysyä lääkärin mielipide.
Pahoittelut♥
Lääkäreiltä ainaki ite sain molempia ohjeita, toiset sano että pitää odottaa 1 kuukautiset ja toiset että ei. Mulla lopulta kaavittiin kun ei lääkkeillä lähtenyt niin silloin ultrasivat samalla tyhjentyneeksi niin sitä testiäkään ei olisi tarttenut tehdä. Me ei ainakaan odotettu yrityksen aloittamisen kanssa ja nyt sit jännäilen tuleeko kuukautiset vai ei. Vaikeampaa kyl on nyt ollut ovista tai mitään normi kierron oireita hahmottaa... Mulle myös yks lääkäri sano että usein keskenmenon jälkeen raskaudutaan helposti varsinkin Ekassa kierrossa tiedä sitten onko näin ☺

On kyl varsin puuduttavaa tää km prosessi fyysiseltä puoleltaan kun tuntuu tää eka kierto venyvän aivan jäätävän pitkäksi (oma Max 28vrk kierto) just mietin et jos oisin päätynyt odottaa yhdet menkat niin oishan tää odottaminen viikkokausia ennen ku voi taas uudestaan yrittää ihan loputon☹ Nyt sentään kevyt yritys tähän kiertoon, paljon mukavampaa odotella kun on tsäänssi et nyt oiskin jo tärpännyt. hämmentävää kyllä mulle vois päivittää sen dpo2.
 
@Hypsy hyvä kun mainitsit tuosta BMI-rajasta. Asutaan kyllä ihan eri paikassa eikä vielä ole lapsettomuushoidotkaan ajankohtaiset, mutta onhan tuo hyvä pitää mielessä. Ei mulla BMI taida paljoa yli tuon 28 olla, mutta ei varmasti tekisi yhtään huonoa pudotaan vähän painoa.

@W.we Samaa oon ollut huomaavinani. Vaikka on täällä onneksi ihania aktiiveja mukana ❤ Mutta jos vertaan ihan alkuvuoteen jolloin liityin tänne mukaan, niin oli keskustelu silloin aktiivisempaa. Mutta varmasti se on tämä kökkö ulkoasu, joka palstan hiljentää. Itse monesti lueskelen töiden ohessa palstaa ja kirjaan tietokoneelle muistioon, mitä piti kenellekin kommentoida, ja sitten puhelimella näpyttelen kommentit. :p :LOL:

@mimmi92 Mulle lääkäri sanoi km yhteydessä, että suositellaan yhdet kuukautiset väliin, että uuden raskauden kesto olisi helpompi laskea. "Mutta kyllähän meillä täällä nämä ultrat on, että yrittäkää vain heti uudelleen, jos siltä tuntuu."

ON: Ei tää nyt kyllä mun päättäväisyydestä huolimatta taida olla meidän kierto, ei tuu ainakaan marraskuista meille. :confused: Ovista ei vain näy eikä kuulu, eikä kyllä seksiäkään oo ollut. Tänään illalla voisi koittaa, mutta se onkin sit ainoa mahdollisuus tässä kierrossa, kun huomenna aamulla lähdetään reissuun yli viikoksi eikä siellä päästä hetkeksikään kaksin. Nyt on kp19 ja oviksen pitäisi olla tänään. Toki ymmärrän että se voi km:n takia myöhemminkin, toivottavasti ei sitten supermyöhään, että mahdollinen tän päivän talletus riittäisi.

No, uutta putkeen sitten vaan huhtikuussa. Kyllä me täältä vielä plussanneisiin päästään, eikös? ❤
 
Ainii piti tulla viel sitä hehkuttaa, että kävin työterveydessä muuten ja siinä samalla oli otettu pvk jossa mun HB 110. Varmaan just lääkkeellinen tyhjennys yms laskenut tota, mutta mulla on taustalla anemia joka toki on nyt viimeiset 5v ollut hyvänä koska ollut mirena. Syksyllä aloitin napsii rautaa poiston jälkeen ja ennen tätä km olikin arvot ihan ok. No mutta nyt sitten samalla ku otetaan uudet kontrollit ens viikolla onko arvot jo paremmat niin se terveydenhoitaja ihan ite ehdotti et katsotaanko myös toi sun ferritiinii jos sulla on lapsi toiveita tuli ihan sika hyvä fiilis et nyt saan sen tietää jos siinä on jotain häikkää
 
@Hypsy hyvä kun mainitsit tuosta BMI-rajasta. Asutaan kyllä ihan eri paikassa eikä vielä ole lapsettomuushoidotkaan ajankohtaiset, mutta onhan tuo hyvä pitää mielessä. Ei mulla BMI taida paljoa yli tuon 28 olla, mutta ei varmasti tekisi yhtään huonoa pudotaan vähän painoa.

@W.we Samaa oon ollut huomaavinani. Vaikka on täällä onneksi ihania aktiiveja mukana Mutta jos vertaan ihan alkuvuoteen jolloin liityin tänne mukaan, niin oli keskustelu silloin aktiivisempaa. Mutta varmasti se on tämä kökkö ulkoasu, joka palstan hiljentää. Itse monesti lueskelen töiden ohessa palstaa ja kirjaan tietokoneelle muistioon, mitä piti kenellekin kommentoida, ja sitten puhelimella näpyttelen kommentit.

@mimmi92 Mulle lääkäri sanoi km yhteydessä, että suositellaan yhdet kuukautiset väliin, että uuden raskauden kesto olisi helpompi laskea. "Mutta kyllähän meillä täällä nämä ultrat on, että yrittäkää vain heti uudelleen, jos siltä tuntuu."

ON: Ei tää nyt kyllä mun päättäväisyydestä huolimatta taida olla meidän kierto, ei tuu ainakaan marraskuista meille. Ovista ei vain näy eikä kuulu, eikä kyllä seksiäkään oo ollut. Tänään illalla voisi koittaa, mutta se onkin sit ainoa mahdollisuus tässä kierrossa, kun huomenna aamulla lähdetään reissuun yli viikoksi eikä siellä päästä hetkeksikään kaksin. Nyt on kp19 ja oviksen pitäisi olla tänään. Toki ymmärrän että se voi km:n takia myöhemminkin, toivottavasti ei sitten supermyöhään, että mahdollinen tän päivän talletus riittäisi.

No, uutta putkeen sitten vaan huhtikuussa. Kyllä me täältä vielä plussanneisiin päästään, eikös?
Mulla tuli ovis ilmeisesti (en nyt testejä tehnyt kun olin jo menkkoja odottelemassa) vasta kp27 ekasta vuotopäivöstä laskettuna. Selkeät oireet ja limat. Mulla oli just tasan 2vk viimesemmän vuodon loppumisesta tollon eli boihant silläkin olla et venyy sen teidän reissun yli?
 
  • Rakkaus
Reactions: Korallikala
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

6.3.2020

Nimi Kiertopäivä

Nerthus..........................kp 65/28
linneah........................... kp 62/26
Nenskuli........................kp 47/28-33
Koodikissa......................kp 45/24
Vauvameille....................kp 45/28-35
Minttara.............................kp 45/26
Mandariinilohko..............kp 44/xx
taikinatonttu....................kp 42/28
Mirella92......................... kp 41/29
niinaj91.............................kp 40/26-28
Amadecasa....................kp 37/34-55
Tupsahus.........................kp 36/x
Masu90............................kp 31/27-30
Napsunen......................kp 29/35
Zennuli.............................kp 29/26-28
BonBon88......................kp 29/30-32
Riama................................kp 27/28-29
lolu......................................kp 26/28
Piipaa93..........................kp 24/25-27
Keltasirkku-....................kp 22/28-32
Hipposka.........................kp 22/30
Lilmi89..............................kp 21/29
Jjenn..................................kp 21/30-31
W.we..................................kp 20/25
Nieve30...........................kp 20/29
Krippis..............................kp 19/22-24
Korallikala.....................kp 19/32-36
Magnolia89.....................kp 16/26
Helmiii............................kp 16/29-43
Alinna86.........................kp 14/28
Töppönen_..................kp 13/26-28
Futurmama......................kp 13/29-34
Vesinokkaeläin.............kp 12/28
Kasikuus..........................kp 12/27-28
Mmohini.........................kp 11/32-42
Snanniska.......................kp 11/28
Brunet82........................kp 9/26-28
Persikka123....................kp 7/32
Vaniljapulla.....................kp 6/30
Hypsy..............................kp 6/36
Ilona Eloisa....................kp 5/28
pehmis26........................kp 5/27-29
Shibali................................kp 4/23-28
Lina87...............................kp 4/28
Millimetrii.........................kp 3/27
minttuni...........................kp 2/26
Marrrsipaani..................kp 2/27-28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Nerthus..............................dpo 50
Ninnunannu...................dpo 41
Mandariinilohko............dpo 30
Tupsahus..........................dpo 19
Zennuli................................dpo 15
BonBon88..........................dpo 12
Riama...................................dpo 11
Piipaa93................................dpo 10
Napsunen.............................dpo 9
w. we......................................dpo 8
Lilmi89..................................dpo 7
Magnolia89.........................dpo 4
Keltasirkku-.........................dpo 3
Töppönen_..........................dpo 2
Alinna86.................................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Mulla tuli ovis ilmeisesti (en nyt testejä tehnyt kun olin jo menkkoja odottelemassa) vasta kp27 ekasta vuotopäivöstä laskettuna. Selkeät oireet ja limat. Mulla oli just tasan 2vk viimesemmän vuodon loppumisesta tollon eli boihant silläkin olla et venyy sen teidän reissun yli?
Mulla tulee 2 vk vuodon loppumisesta nyt sunnuntaina, kp21. Mutta siihenhän periaatteessa voisi riittää jos tänään saisi talleteltua, niin se olisi sitten dpo-2. :unsure: No, ei auta kuin kokeilla. Vähän kyllä ehkä alkaa tuntua että halut kasvaa, se on melkein ainoa oire minkä pystyn ovikseen yhdistämään. Toivotaan etten vain kuvittele oireita vaan ovis olisi tosiaan tulossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Zennuli
Minä täällä sekoilen tuon listan kanssa ja jatkan kunhan saan lapsen päikyille. :coffee:

Aamulla one stepin tikku edelleen viivanpaikka/haamun yritys, joka ehkä punertaa(?), mutta ei oo kyllä sen kummoisempi kuin eilen... Dpo olevinaan 11 tai sitten jotain 6 eikä toki silloin mitään viivoja vielä tulisikaan. Testailu jatkukoon...
 

Yhteistyössä