Haaveena vauva 2020

Mun mielestä, vaikka palsta onkin hiljaisempi nykyään, nii just mukavaa olla tällä palstalla koska on niin paljon erilaisissa tilanteissa olevia ja erilaisia kokemuksia omaavia vauvahaaveilijoita. Aina silloin tällöin (n. 1x/kk) käyn katsomassa joitain plussanneiden ketjuja, mutta pidän tämän haaveilijoiden ketjun sivun aina puhelimessa välilehdellä, jonne palaan usein. Aina ei ole kommentoitavaa mutta elän mukana teidän tilanteissanne.

Näiden menkkojen alku oli kyllä totaalinen romahdus, mutta on jo menossa ohi. Ainoastaan 11/18 ollut keskenmeno oli useamman kuukauden suruprosessi joka vähitellen helpottui. Toisinaan aina miettii, et jos se 10/18 alun saanut olisi saanut mahdollisuuden elämään, olisi meillä nyt 9 kk ikäinen vauva.

Onko muillakin keskenmenon kokeneilla toisinaan ajatuksia, et jos raskaus olisi päättynyt onnellisesti synnytykseen, nii meidän lapsi olisi jo sen ikäinen?

Tsemppiä kaikkiin erilaisiin tilanteisiin meille kaikille ja toivottavasti saisimme kaikki kokea joskus raskauden, äitiyden ja vastuun kasvattajana.
On ajatuksia, tai no tällä hetkellä olisin kuudennella kuulla raskaana. Voi sitä onnea :( Ehkä vielä joskus! <3
 
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja Shibali
Samaa mieltä, että palstan uudistus oli aivan tosi huono. Ei huvita kirjoitella. Joka päivä kyllä oon lukemassa käynyt. Toisaalta ei mulla kauheasti ole nyt ollut mitään kerrottavaakaan. Kuumeisesti odottelen ovista tulevaksi muutaman päivän sisään.

Hoitosuunnittelut on mullekin tosi vieraita. Me ei enää mihinkään hoitoihin lähdetä, jos ei enää lasta meille suoda niin tyydytään näihin kahteen. Mutta toki jossain vaiheessa itse käyn gynellä katsomassa löytyykö mitään syytä. BMI mulla on korkea, n. 35, joten varmasti auttaisi jos saisi painoa pois, mutta miten se onkaan niin vaikeaa. :cry:
 
Mun mielestä, vaikka palsta onkin hiljaisempi nykyään, nii just mukavaa olla tällä palstalla koska on niin paljon erilaisissa tilanteissa olevia ja erilaisia kokemuksia omaavia vauvahaaveilijoita. Aina silloin tällöin (n. 1x/kk) käyn katsomassa joitain plussanneiden ketjuja, mutta pidän tämän haaveilijoiden ketjun sivun aina puhelimessa välilehdellä, jonne palaan usein. Aina ei ole kommentoitavaa mutta elän mukana teidän tilanteissanne.

Näiden menkkojen alku oli kyllä totaalinen romahdus, mutta on jo menossa ohi. Ainoastaan 11/18 ollut keskenmeno oli useamman kuukauden suruprosessi joka vähitellen helpottui. Toisinaan aina miettii, et jos se 10/18 alun saanut olisi saanut mahdollisuuden elämään, olisi meillä nyt 9 kk ikäinen vauva.

Onko muillakin keskenmenon kokeneilla toisinaan ajatuksia, et jos raskaus olisi päättynyt onnellisesti synnytykseen, nii meidän lapsi olisi jo sen ikäinen?

Tsemppiä kaikkiin erilaisiin tilanteisiin meille kaikille ja toivottavasti saisimme kaikki kokea joskus raskauden, äitiyden ja vastuun kasvattajana.
On.
Olisin jo aika loppusuoralla, laskettu aika olisi ollut kesäkuussa ja tämän tulen ikuisesti muistamaan kun sattuu olemaan myös toinen merkkipäivä silloin:cry:
Veikkaan että se tyhjiö mikä jäi sydämeen ei täyty kuin uudella raskaudella:(
Toivotaan pikaisia plussauksia kaikille❤
 
@Riama toivotaan et ois ollut ovis myöhemmin ja vähän kai yksilöllistä toi hcg nousu on että ei välttämättä kaikilla noihin 25 testeihin ennen kuukautisia kai mitään piirry

On: mulla on tänään ollut ihme zen tila tän kierron kaa Jotenkin tosi varma olo et marraskuisiin menossa. Hassua ei mulla yleensä oo tämmöstä oloa ollut. No ens viikolla sit voi oireet alkaa/olla alkamatta mutta ainakin nyt on tosi luottavainen mieli plussan suhteen. Kalenteria katselin et ens pe 13 dpo9 vois tehdä ekan testin jotenkin naurattaa ajatus plussauksesta huonon onnen päivänä Mutta joo voi olla et täs pudotaan kovaa ja korkealta mut ainakin nyt on hyvä fiilis. Ekaa kertaa nyt kans oon ton km:n jälkeen aatellut et ihan varmasti ollaan se toinen vauva saamassa ihan kohta
Jännää, mulla pitäis ens viikon lauantaina alkaa menkat niin jos oon oikein malttamaton saattasin kans testata jo perjantaina :love: Pitääpä katsella ja pitää mielessä, että muillakin saattaa olla silloin testauksia.

Toivottavasti saadaan kunnon rynnäkkö marraskuisiin täältä :love:. Itsehän tosiaan päätin että nyt tehdään meille marraskuun vauva ja oon positiivisin mielin. Nyt on ainakin talleteltu kaikkein parhaiten! Toivottavasti tuottaa toivotun tuloksen. Kerroin myös tänään yhdelle ystävälleni ja voi miten onnelliseksi hän tuli kun kuuli että me yritetään <3. Siitä tuli tosi hyvä mieli ja oma olo keveni kun sai viimein rakkaalle ystävälle kertoa.

Tää uusi palsta ei kyllä oo kovin kiva :(.

@kolava pahoittelut keskenmenosta! Varmasti tosi rankkaa, ei ihmekään jos tarvii vähän taukoa!

Itsekin on välillä tosi vaikeaa kommentoida mitään toisten tilanteisiin, mutta vitsit että niistä on kiva lukea täällä! Tietää, että muitakin on samassa veneessä ja piinailee jne. Noi hoitojutut on kans tosi kiinnostavia, koska jos meille ei tulis nyt tätä marraskuun vauvaa (LOL) niin mähän saisin kohta soitella itselle aikaa kans tutkimuksiin ja suunnitteluihin jne.

Kas huomasin, että oon listoilla päivän edellä eli huomenna 8.3 olis kp 24 ja dpo 5

Keltasirkku 28+38/ya 5/19/yk11/1 lapsi
 
Mun mielestä, vaikka palsta onkin hiljaisempi nykyään, nii just mukavaa olla tällä palstalla koska on niin paljon erilaisissa tilanteissa olevia ja erilaisia kokemuksia omaavia vauvahaaveilijoita. Aina silloin tällöin (n. 1x/kk) käyn katsomassa joitain plussanneiden ketjuja, mutta pidän tämän haaveilijoiden ketjun sivun aina puhelimessa välilehdellä, jonne palaan usein. Aina ei ole kommentoitavaa mutta elän mukana teidän tilanteissanne.

Näiden menkkojen alku oli kyllä totaalinen romahdus, mutta on jo menossa ohi. Ainoastaan 11/18 ollut keskenmeno oli useamman kuukauden suruprosessi joka vähitellen helpottui. Toisinaan aina miettii, et jos se 10/18 alun saanut olisi saanut mahdollisuuden elämään, olisi meillä nyt 9 kk ikäinen vauva.

Onko muillakin keskenmenon kokeneilla toisinaan ajatuksia, et jos raskaus olisi päättynyt onnellisesti synnytykseen, nii meidän lapsi olisi jo sen ikäinen?

Tsemppiä kaikkiin erilaisiin tilanteisiin meille kaikille ja toivottavasti saisimme kaikki kokea joskus raskauden, äitiyden ja vastuun kasvattajana.
Voi kyllä, olen miettinyt monesti :( Silloin kun tulee pvä, jolloin raskaus keskeytettiin, niin mietin, että tämän ja tämän ikäinen hän nyt olisi, miltä hän voisi näyttää. Näyttäisikö veljeltään, joka on nyt 9v. Tänä kesänä olisi ripari (huhtikuussa täyttäisi 15v) ja kuinka hän alkaisi piakkoin ajamaan mopo korttia. Huhtikuut on minulle raskasta aikaa. Suru muuttaa muotoaan, mutta kyllä silti huomaan olevani allapäin pari viikkoa kun syntymäpäivä lähestyy. Menetys oli erittäin raskas, kun tunsin jo liikkeet, maha oli suht iso ja sitten hänet vietiin minulta ❤:cry:
 
@kolava ❤ Pahoittelut keskenmenosta ❤

@Keltasirkku- Ihana asenne ❤ Minäkin vielä ehtisin marraskuisiin. Kovasti olin jo viime kierrossa sitä mieltä, että marraskuisiin haluan ja vielä sinne on mahdollisuus päästä :)

@Snanniska Se liikkeelle lähteminen ja itteään niskasta kiinni ottaminen on yllättävän vaikeaa :( Itse ainakin kaipaisin jotain, joka puskis eteenpäin (vaikka ei painoa tarvitse puottaa) , että saisi kuntoa paremmaksi ja mieltä samalla korkeammaksi, koska silloin kun saat sen otteen ja teet asioita, niin on huomattavasti parempi olla. Tsemppiä oviksen odotteluun, sekin on aika piinaavaa aikaa o_O
 
Kierukan poistosta viikko ja päivä ja tänään taas tullu vähä rusehtavaa,limaisen sekaista verta. Iltapäivällä vasta,joten varmaan kieeto hakee paikkaansa. Pari päivää oli jo lähes vuodotonta. En usko et on mitään kummempaa,ei ole särkyä tai muuta,tai ehkäiha vähä menkkajomoa. Mutta melkeenpä toivoo et alkais kunnon menkat ni tietäis missä vaiheessa kierto edes on..
Me on kyl aktiivisesti pupuiltu,jotta jos ovis olis ni on varauduttu siihenkin:giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus ja Lilmi89
Jännää, mulla pitäis ens viikon lauantaina alkaa menkat niin jos oon oikein malttamaton saattasin kans testata jo perjantaina Pitääpä katsella ja pitää mielessä, että muillakin saattaa olla silloin testauksia.

Toivottavasti saadaan kunnon rynnäkkö marraskuisiin täältä . Itsehän tosiaan päätin että nyt tehdään meille marraskuun vauva ja oon positiivisin mielin. Nyt on ainakin talleteltu kaikkein parhaiten! Toivottavasti tuottaa toivotun tuloksen. Kerroin myös tänään yhdelle ystävälleni ja voi miten onnelliseksi hän tuli kun kuuli että me yritetään <3. Siitä tuli tosi hyvä mieli ja oma olo keveni kun sai viimein rakkaalle ystävälle kertoa.

Tää uusi palsta ei kyllä oo kovin kiva .

@kolava pahoittelut keskenmenosta! Varmasti tosi rankkaa, ei ihmekään jos tarvii vähän taukoa!

Itsekin on välillä tosi vaikeaa kommentoida mitään toisten tilanteisiin, mutta vitsit että niistä on kiva lukea täällä! Tietää, että muitakin on samassa veneessä ja piinailee jne. Noi hoitojutut on kans tosi kiinnostavia, koska jos meille ei tulis nyt tätä marraskuun vauvaa (LOL) niin mähän saisin kohta soitella itselle aikaa kans tutkimuksiin ja suunnitteluihin jne.

Kas huomasin, että oon listoilla päivän edellä eli huomenna 8.3 olis kp 24 ja dpo 5

Keltasirkku 28+38/ya 5/19/yk11/1 lapsi
Määkin varmaan testailen perjantaina, jos en jo aikaisemmin sorru kun on useempia testejä odottamassa :geek:
 
Tää on kyllä piinallista odottaa myös ovista... Ku katoin listasta et eketää jonkun teistä kanssa samaa kiertopäivää 17. Mä odotan ovista ehkä viikon-kahden päästä kun joku toinen oli jo piinailijoissa dpo5 äh. Hitsin pitkät kierrot.
Tiedän tän tunteen niin hyvin! Vaihteleeko sulla kiertojen pituus vai onko aina noin pitkä? Mulla on enimmäkseen pitkiä kiertoja, mut välillä ovis yllättää ja onkin jo joku kp 20 vallan...
 
On tää kyl vaikeaa tietää millon ovis on, kun ei tikuttele. Aattelee, et rennompaa ois, kun ei tikkuja tuijottele ja sen mukaan tallettele :D Mut kyl tääkin on aika mielenkiintoista, kun halut on järkyttävät ja tottakai sillon myös on enemmän seksiä (ei oo montaa kiertoa ollut, kun halut näin suuret) ja sit alkaa miettii, et no, nyt on sit hommailtu liikaa ja mitäs jos ovis ei olekaan ollut ja kuulostelee omaa kroppaa ja harmittelee, et no nyt ne siittiöt ei oo ainakaan kunnossa kun liikaa on touhuillu :( Samalla koitat hillitä ittes ja hoet "mitä väliä vaikka se oliski jo mennyt tai on vasta tuloillaan. Minkäs sille voi." Hetkeksi menee ajatukset pois, kunnes palaat eilisillan toihuiluihin ja muistelet, et miehes kyllä tais saada, mut ei kunnolla, joten tuliko sieltä tarpeeksi, jos ovis onkin vasta huomenna.. ääh! :D :D Miten niin liikaa aikaa miettiä :cautious::ROFLMAO: Lämmöt oli tänään taas korkeammalla 0.3 astetta, katsotaan lähteekö enemmän nousuun.
 
VAUVA 2020 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

8.3.2020

Nimi Kiertopäivä

Nenskuli........................kp 49/28-33
Koodikissa......................kp 47/24
Vauvameille....................kp 47/28-35
Minttara.............................kp 47/26
Mandariinilohko..............kp 46/xx
taikinatonttu....................kp 44/28
Mirella92......................... kp 43/29
niinaj91.............................kp 42/26-28
Amadecasa....................kp 39/34-55
Tupsahus.........................kp 38/x
Masu90............................kp 33/27-30
Napsunen......................kp 31/35
Zennuli.............................kp 31/26-28
BonBon88......................kp 31/30-32
lolu......................................kp 28/28
Piipaa93..........................kp 26/25-27
Keltasirkku-....................kp 24/28-32
Hipposka.........................kp 24/30
Lilmi89..............................kp 23/29
Jjenn..................................kp 23/30-31
W.we..................................kp 22/25
Nieve30...........................kp 22/29
Krippis..............................kp 21/22-24
Korallikala.....................kp 21/32-36
Magnolia89.....................kp 18/26
Helmiii............................kp 18/29-43
Alinna86.........................kp 16/28
Töppönen_..................kp 15/26-28
Futurmama......................kp 15/29-34
Vesinokkaeläin.............kp 14/28
Kasikuus..........................kp 14/27-28
Mmohini.........................kp 13/32-42
Snanniska.......................kp 13/28
Brunet82........................kp 11/26-28
Persikka123....................kp 9/32
Vaniljapulla.....................kp 8/30
Hypsy..............................kp 8/36
Ilona Eloisa....................kp 7/28
pehmis26........................kp 7/27-29
Shibali................................kp 6/23-28
Millimetrii.........................kp 5/27
minttuni...........................kp 4/26
Marrrsipaani..................kp 4/27-28
Lina87...............................kp 3/28
Riama................................kp 2/27-29
mimmi92.........................kp 2/26

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Mandariinilohko............dpo 32
Tupsahus..........................dpo 21
BonBon88..........................dpo 14
Piipaa93................................dpo 12
Napsunen.............................dpo 11
w. we......................................dpo 10
Lilmi89..................................dpo 9
Magnolia89.........................dpo 6
Keltasirkku-.........................dpo 5
Töppönen_..........................dpo 4
Zennuli................................dpo 2
Alinna86.................................dpo 3
Kasikuus...............................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Mulla on ehkä sama juttu, tai sit vaan ovuloin vain oikealta. Onko sellainen mahdollista? Tässä kierrossa ois ollut vasemman vuoro, mut tuntemukset oli aika tasaisesti molemmin puolin.
Mä oon miettinyt samaa, että onko mahdollista ovuloida vain oikealta puolen. Mä en tunne koskaan kipua vasemmalla puolen. Aina oikealla puolen kivut. Joku kyllä joskus kauan aikaa sitten sanoi, että vaikka ovuloisi vasemmalta puolen, niin kipu saattaa säteillä oikealle? :unsure: Tähänkin kun olisi jokin laite millä tutkia kotona, niin ei tarvitsisi arvuutella :D
 
Mä oon miettinyt samaa, että onko mahdollista ovuloida vain oikealta puolen. Mä en tunne koskaan kipua vasemmalla puolen. Aina oikealla puolen kivut. Joku kyllä joskus kauan aikaa sitten sanoi, että vaikka ovuloisi vasemmalta puolen, niin kipu saattaa säteillä oikealle? Tähänkin kun olisi jokin laite millä tutkia kotona, niin ei tarvitsisi arvuutella
Mulle kun tehtiin inssit, niin siinä kun ultrataan missä johtofolli on, niin mulla insseissä (4kpl) johtofollit oli aina oikealla, eli ovuloin silloin sieltä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Minullakin tuntuu tosiaan aina oikealla. Ehkä jos oikein kuulostelee, niin saattaa vasemmalla jotain tuntua. Olen kyllä edelleen pihalla oman kehon tuntemuksista, kaikenlaista tuntuu, mutta en tiedä yhtään tunkuuko oikeassa kohdassa oikeaan aikaan :D

Jos yksityiseltä saa lähetteen julkiselle, niin tehdäänkö joitain tutkimuksia uudestaan vai pääseekö sitten suoraan jonottamisen jälkeen hoidon suunnitteluun? Varmaan toki riippuu tilanteesta. Mietin miten julkiselle pääsisi niihin insseihin, kun nyt alkanut vaikuttamaan siltä, että mies ei haluakaan niitä yksityisellä tehdä.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Mullakin oviskivut on oikealla, mikä on aika jännä kun mulla on kystakin sielläpuolen.
Viime kierrossa ihan jäätävät kivut, nyt ei oikeestaan ku vähä pientä nippailua mikä oli vähän outoa, ehkä tää mun rennosti ottaminen vaikuttaa myös siihen:D
Hetken jo mietin että tapahtuikohan sitä ollenkaan kun nyt ei tosiaan voi tikuistakaan tarkistaa, mutta aamulämpö tänäänkin 37.6 eli kyllä taitaa olla tapahtunut (y)
Nyt on talletettu hyvin ja huolella :LOL:
Mies oli eilen ihan poikki ja krapulassa mutta silti uhrautui hyvän asian puolesta:X3:
Ainiin ja itse marisin aikaa sitten tuosta alkoholi asiasta jos joku muistaa niin mies vähensi kaiken tissuttelun pois, ainoostaa toi eilinen työjuttu oli vähän niinku pakollinen mut se olikin eka kerta sen meidän riidan jälkeen kun otti alkoa, eli mitä tästä opimme, kannattaa marista :LOL:
Niin ja lopuksi hyvää naistenpäivää kaikille❤
 
@Lilmi89 No näin me on tehty ja nautittu ❤ Mut silti jää miettii asioita liikaa :D
Nyt on kivut sellaset, et ovis saattais olla tänään. Joten ei auta kuin ootella ja mennä eteenpäin :)

@Alinna86 Aina kannattaa marista hyvän asian puolesta :D Tikuttelussa on kyllä se hyvä puoli, että sen plussan näkee ja ei tarvii arvuutella, mut tää ei_tikuttelu on kyl yhtä arpomista ja mä meen vaan halujen mukaan :p Onneks mies on aina valmis, se vois talletella vaikka joka päivä :ROFLMAO:

Ihanaa naistenpäivää kaikille :love:
 
Kyllä nuo kaikki mun oireet sit vaan oli menkkojen lähestymisestä johtuvaa. :cry: Pientä tiputtelua oli illasta ja elättelin vielä toivoa kiinnittymisvuodosta, mutta pian se siitä kunnon vuodoksi muuttui. Jäi sitten kierron pituudeksikin vain 27päivää, pöh. Tuohon yhdistettynä mahdollinen myöhäinen ovis niin ei mikään ihme ettei lykästänyt.

Ylipainoa on mullakin, että pitäisikös vaan hetkeksi keskittyä sen pudotteluun ja keväämmällä sitten yritellä uudestaan. (Hah, kumminkin ovistikut viuhuu myös tässä kuussa :p)

Napatkaahan te muut piinailijat nyt ne plussat tästä kierrosta!!

Eli mut pois piinailijoista ja kp 2/27-29
 
Tiedän tän tunteen niin hyvin! Vaihteleeko sulla kiertojen pituus vai onko aina noin pitkä? Mulla on enimmäkseen pitkiä kiertoja, mut välillä ovis yllättää ja onkin jo joku kp 20 vallan...
Mulla vaihtelee.. Oon miettinyt pituuden liittyvän stressiin, kun kesällä ja lomalla ovulaatio on ollu kp15 ja nyt talviaikaan jopa kp29. Ja kaikkea tosta välistä siis toki..... Mut toki kun meilläkin tulee kesää kohti vuosi täyteen yritystä niin vähä pelkään, että täytyy alkaa pohtia, mistä muusta voi johtua.. Ja onko normaalia. Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta ja lääkitys siihen, ensi kuussa vuosittainen kontrolli verikokeisiin onneksi.

Nyt ei ole edes ovislimoja alkanut, joten odottelu jatkuu :D
 
Mä oon miettinyt samaa, että onko mahdollista ovuloida vain oikealta puolen. Mä en tunne koskaan kipua vasemmalla puolen. Aina oikealla puolen kivut. Joku kyllä joskus kauan aikaa sitten sanoi, että vaikka ovuloisi vasemmalta puolen, niin kipu saattaa säteillä oikealle? Tähänkin kun olisi jokin laite millä tutkia kotona, niin ei tarvitsisi arvuutella
Mua kauheesti harmittaa kun en löydä mistään lääkärin tekstejä esikoisen ajalta, mulla on muistikuva että silloin ois ollut vasen, vaikka tuntemukset oikealla. Ois kiva varmistaa.
 
Mua kauheesti harmittaa kun en löydä mistään lääkärin tekstejä esikoisen ajalta, mulla on muistikuva että silloin ois ollut vasen, vaikka tuntemukset oikealla. Ois kiva varmistaa.
Jospa ne tekstit jostain putkahtaa esiin vielä :) Ehkä mulla on oikea puoli herkempi ja siksi kipuilee niin voimakkaasti. Yhtään en kyllä muista millä puolen mulla niitä kystia nuorempana oli, et voisko ne selittää jotain :unsure:
 

Yhteistyössä