Haaveena vauva 2020

Onnittulut @rosanne ,@Magnolia89 plussauksesta ja onnea raskausaikaan.

Me ei pidetä taukoa Koronan takia, luomuna yritetään. Ovis taisi olla eilen, jos tärppäis tästä kierrosta menis la 10.12. Ja ehtisi vielä tälle vuodelle vaikka menisi yliajalle. Ovistuntemukset melko selkeät, en tikuttanut. Nyt vaan jännäillään seuraavat pari viikkoa. Vois vaikka miehelle kertoa arillipäivänä sen mitä testissä näkyy .
 
Taas tuli yks kyssäri mieleen. Kuinka nopeasti teillä alkaa oviksen jälkeen tissi/nännikipu?
Mulla tää niin vaihtelee. Viime vuoden ekassa plussassa tuli tosi äkkiä tissit kipeäksi ja ne oli tosi kipeät, kun loppui alkoi km vuoto parissa päivässä. Sit normi kierroissa oli samaa välillä, et tuli nopeaa kipeäksi ja välillä taas vasta vähän ennen menkkoja. Keskimäärin viikko ennen menkkoja alkoi arkuus joka paheni. Mut sit marrakuussa ku plussasin, ei tullu tissikipua kun vasta vähän arkuutta ennen ku menkkojen ois pitäny alkaa. Se kumosi mun ajatuksen että tissit tulee jäätävän kipeäksi raskautuessa.
Mulla ei niistä ainakaa voi päätellä yhtään mitään :D elää omaa elämäänsä. Ja jos mulla on pahoinvointia nii se selvästi merkkaa ennemmin alkavia menkkoja ku raskautta :) päättelin et oireista en pysty ennustaa raskautta. Paitsi se ehkä et jos alaselkä menkkakipuilu jää pois, nii sit on toivoa plussaan, se on ainut ero mun vuoden aikaisissa merkkailuissa negakierto vs plussa kierto :) selässä supistusmaiset kivut tuli sit vasta ennen keskenmenovuotoa molemmissa keskenmenoissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hypsy
Mulla tulee nänni- ja tissikivut vaihdellen loppukierrosta. Oletetun oviksen jälkeen "heti" tai tyyliin viikko ennen menkkoja. Tällaiset palstat ovat siitä hyviä, että oppii ymmärtämään jokaisen naisen kehon toimintojen yksilöllisyyden. Saa vertaistukea omiin tilanteisiin, mutta myös avartuu oma näkemys. Kiitos kaikille palstalaisille ❤

Noniin nyt kolme kiertoa putkeen on saatu ovis kiinni :) Tämä on helpottavaa, koska kesällä/syksyllä ei vielä tikuissa näkynyt. Tässä kierrossa toki muutenkin vuodot on ollut hyvin "oppikirjamaiset", joten olisin yllättynyt jos ovisplussaa ei olisi näkynyt. Nyt myös liuskassa oli selkeästi plussa, ei niin kuin edellisissä että digi vasta olisi paljastanut. Tässä kierrossa meni enää 11 liuskaa ja 2 digiä. Jospa ensi kierrossa vielä vähemmän. Mukava tutkia omaa kiertoa, vaikka lapsettomuuden syy ei poistu.

Mukana dpo15-haasteessa. Menkat alkanut aiemmin jo hyvissä ajoin, joten jos dpo15 pääsen niin vahvasti jo uskon raskauteen.

DPO 0 huomenna siis x)
 
Niinhän se vaan tosiaan on että tää mun km kierto venyy vaan entisestään tällä hetkellä Flo ennustaa 55 päivän kiertoa ☹ ovis testejen mukaan tuli nyt sit tänään... eilen ja aamusta ovis plussa testistä ja hetki sitten jäätävät ovis krampit. En sit tiedä mitä ihmettä noi kaks edellistä "ovista" on ollut ☹ Ärsyttää kun täs km ja sitä edeltävän raskauden aikana mennyt kolme kiertoa hukkaan...

Mä kans oon miettinyt tota koronaa, mutta tosiaan altistun muutenki töiden puolesta esim cytomegaloviirukselle niin en nyt koronan mahdollisten riskien vuoksi uskalla jättää yrittämistä tauolle. Katoin et jos tän päivän oviksesta tärppäis niin la ois miehen synttäri päivä joten oishan se aika meant to be ☺ Muutenkin nään töiden puolesta sairaita vauvoja päivittäin niin kyl on oppinut et mitä tahansa voi tapahtua vaikka ois NS. Riskitön raskaus muutenkin ☺

Joku kyseli tissi kivuista ja mulla ainaki vaihtelee tosi paljon kierroissa miten tulee. Joskus on jo oviksen aikaan just nännikipuja ja turvottelua joskus ei. Ennen menkkoja kipeytyy ja helpottaa sit just ennen ku menkat alkaa.
 
Btw onks kukaan kerännyt infoa et mikä ois paras päivä talletteluille hedelmöittymisen kannalta? ☺ Meillä osu nyt -2 ja toki tänään voi viel kokeilla mutta oon jotenkin skeptinen et enää kerkeis jos nyt aamusta on jo irronnut ☹ viime plussasta oli yritystä dpo -5,-3,-2,-1 ja dpo1 et silloin kyl ois ihme ollutkin jos ei ois tärpännyt mutta ei nyt sit oo tietty hajua mistä noista on saanut alkunsa.
 
Sorruin..nega Tänää dpo14 (arvio) :(

Ei tuonu tulosta pos. Mieli ja ajattelutapa eikä ajatusten siirto muihin hommiin eikä tallettelut dpo -4, dpo-3, dpo -1, dpo0 ja dpo 2 ja muutenki pyrittii olla aktiivisia parin/kolmen päivän välein.
Samanlaista haaleeta limaa tuli tänään taas pyyhkiessä saa nähä milloin ne menkat alkaa sit.
Kkm jälkeen yk 4 lähtee käyntiin nyt, Ja ens kuussa tulee vuosi ekasta keskenmenosta huoh.
Taidan tilaa ovis tikut seuraavaan kiertoon ja alan haaveilla jouluvauvasta, meitä ei yks corona eikä 4 keskenmenoa pysäytä.
 
Btw onks kukaan kerännyt infoa et mikä ois paras päivä talletteluille hedelmöittymisen kannalta? ☺ Meillä osu nyt -2 ja toki tänään voi viel kokeilla mutta oon jotenkin skeptinen et enää kerkeis jos nyt aamusta on jo irronnut ☹ viime plussasta oli yritystä dpo -5,-3,-2,-1 ja dpo1 et silloin kyl ois ihme ollutkin jos ei ois tärpännyt mutta ei nyt sit oo tietty hajua mistä noista on saanut alkunsa.
Jossain taulukossa oli merkattu juuri parhaaksi päiväksi pari päivää ennen ovulaatiota :) jossain taas itse ovulaatiopäivä.

En muista onko täällä ollut puhetta kiertojen pidentymisestä? Itsellä nyt monta kiertoa ollut tosi pitkiä eikä tällasta ennen oo ollut. Nyt tuntuu, että lähes joka kierto on n.36 päivää. Onko muilla ollut vastaavaa, että olis yhtäkkiä pidentynyt ja vielä useamman kierron?
 
@Jjenn joo mulla! Ei koskaan aiemmin ollu tällästä mutta nyt ollu 33, 28(norm), 31, tämä kierto pitenee myös koska nyt jo kp 14 eikä ovulaatiota oo vielä tapahtunu eikä aivan heti tulossa. 28 ollu kierto vuosia ja nyt jotain ihme kettuilua. En osaa yhtään arvata mistä pidentyminen johtuu. Onks sulla ajatusta miks sulla pidentynyt?

Tän kierron päätteeksi jos menkat alkaa aloitan ehkäisyn. Koronan suhteen oon riskiryhmässä ja sellasessa ammatissa et voi olla että joudun hoitamaan näitä potilaita eli altistuminen todennäköistä. Jäädään oottelemaan ivf aikaa sitten :)

ainiin ja nyt mun tiedoissa lukee vielä että AMH 5,jotain sopien monirakkulaisiin munasarjoihin.... raah
 
@Alinna86 Eikä Ei voi pitää paikkaansa

@Zennuli merkataanko sulle dpo 0, jos se ovis vaikka nyt olis kunnollinen?
No kai sen voi merkkaa vaikka tää alkaa oleen jo aivan tragikoomista tän km jälkeen... Ei o kyllä ikinä ennen pettänyt mun lähes kellontarkka kiertoni mutta ehkä täs alkaa myös ikä tekee tehtävänsä ☹ jos ne menkat/raskaus ei ela nyt 2 VK päästä niin sit varmaan kyl pakko mennä jostain hakee joku keltarauhas kuuri et saa kropan kuntoon....
 
Jossain taulukossa oli merkattu juuri parhaaksi päiväksi pari päivää ennen ovulaatiota :) jossain taas itse ovulaatiopäivä.

En muista onko täällä ollut puhetta kiertojen pidentymisestä? Itsellä nyt monta kiertoa ollut tosi pitkiä eikä tällasta ennen oo ollut. Nyt tuntuu, että lähes joka kierto on n.36 päivää. Onko muilla ollut vastaavaa, että olis yhtäkkiä pidentynyt ja vielä useamman kierron?
Mulla! Viime kesänä oli 29 päivää ja nyt pitenee vaa joka kierto 32-36-38-40-43 ollu kaikkia noita. Vaihdellen mutta alle 38 ei viimeiseen puoleen vuoteen.
 
Btw onks kukaan kerännyt infoa et mikä ois paras päivä talletteluille hedelmöittymisen kannalta? Meillä osu nyt -2 ja toki tänään voi viel kokeilla mutta oon jotenkin skeptinen et enää kerkeis jos nyt aamusta on jo irronnut viime plussasta oli yritystä dpo -5,-3,-2,-1 ja dpo1 et silloin kyl ois ihme ollutkin jos ei ois tärpännyt mutta ei nyt sit oo tietty hajua mistä noista on saanut alkunsa.
Dpo-2 jonkun tutkimuksen mukaan paras onnistumis%.
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
@Jjenn joo mulla! Ei koskaan aiemmin ollu tällästä mutta nyt ollu 33, 28(norm), 31, tämä kierto pitenee myös koska nyt jo kp 14 eikä ovulaatiota oo vielä tapahtunu eikä aivan heti tulossa. 28 ollu kierto vuosia ja nyt jotain ihme kettuilua. En osaa yhtään arvata mistä pidentyminen johtuu. Onks sulla ajatusta miks sulla pidentynyt?

Tän kierron päätteeksi jos menkat alkaa aloitan ehkäisyn. Koronan suhteen oon riskiryhmässä ja sellasessa ammatissa et voi olla että joudun hoitamaan näitä potilaita eli altistuminen todennäköistä. Jäädään oottelemaan ivf aikaa sitten :)

ainiin ja nyt mun tiedoissa lukee vielä että AMH 5,jotain sopien monirakkulaisiin munasarjoihin.... raah
Kerran pidenty sen takia, kun olin ollut kipeenä. Nyt oon kyllä ollu ihan terveenä mitä nyt välillä stressiä ollut. En kyllä oikeen keksi mikä voisi olla syynä.
 
Btw onks kukaan kerännyt infoa et mikä ois paras päivä talletteluille hedelmöittymisen kannalta? ☺ Meillä osu nyt -2 ja toki tänään voi viel kokeilla mutta oon jotenkin skeptinen et enää kerkeis jos nyt aamusta on jo irronnut ☹ viime plussasta oli yritystä dpo -5,-3,-2,-1 ja dpo1 et silloin kyl ois ihme ollutkin jos ei ois tärpännyt mutta ei nyt sit oo tietty hajua mistä noista on saanut alkunsa.
Mun lapsettomuuslääkäri myös joskus kertoi että tutkimusten valossa toi dpo -2 on paras. Meillä ei oo kyllä toivottua tulosta tuoneet hyvät ajoituksetkaan. Mut ainakin yritetty on :)

Eilen just puhuttiin siitä tissikivusta ja nyt tänään tissit alkoi aristaa. Veikkaan et dpo 7 tai 8 nyt, ovis on kyl ylhäällä kalenteris mut en oo nyt halunnu olla nii tarkkaan päivistä perillä. Joskus viime viikolla se oli. Mut nyt loppukierrosta alkaa taas mielessä pyörii vauvajutut muutenkin joten sama se ois kai tarkistaa. Ekasta raskaudesta en tarkkaan muista oliko millaista tissikipua. Toisessa raskaudessa se oli juurikin se oire mistä tiesin, kun silloin tissikipua ei muissa kierroissa koskaan ollut. Kesken menneessä raskaudessa ei ollu tissikipua. Mulla on tosi herkät tissit, mm. rintatulehdus tullut aina helposti ja edelleen maitoa alkaa tihkuu esim. saunassa (imetyksestä aikaa 6 v) joten omalla kohdalla uskon et raskautuessa tissit kyllä reagois. Mut nykyään tissikipua on useinkin loppukierroissa joten se ei kyllä nyt kerro yhtään mitään. Ja kaikenmaailman oiretta välillä, kuten päänsärkyä, välillä taas ei. Joten ainut oire mistä itsellä toiveet nykyään heräis, ois kuukautisten poisjäänti. Mihinkään muuhun oireeseen en luota :D Dpo 14 asti ei oo koskaan (luomusti ilman lugeja) tämän yrityksen aikana päästy joten jos joskus pääsis ni sit kyllä varmaan testaisin vaikka testikammoinen oonkin.
 
Mulla kanssa mies töissä tässä samaisessa firmassa, jonne tulossa maksimissaan 90 päivän lomautukset. Onneksi omat työt jatkuu, vaikka tilanne olisi mikä. En ole eturintamassa viruksen kannalta, mutta ikävästi varsin kelvollinen ja tehokas kuljettaja riskiryhmille. Tosin meillä ei vielä ole todettu yhtäkään tartuntaa, mutta se ei missään nimessä tarkoita etteikö niitä täälläkin olisi.

Tämäkin kierto ilmeisesti venähtää. Nyt menossa jo kp 32 eikä mitään menkkatuntemuksia - tai mitään muitakaan tuntemuksia. Voi kun tämä tarkoittaisikin muutaman viikon päästä kummallista etovaa oloa aamuisin!
 
@Jjenn minulla on ollut vuosia suht säännöllinen, suht lyhyt kierto (n. 25 vrk). Ja eiköhän reilu vuosi sitten yrityksen alettua alkanut sekoamaan. Kesällä ja syksyllä yritin tikuilla ovista bongata, en saanut kiinni. Toisiaan kierto oli 23 pv, mutta usein venyi reilu 30 vrk. Eikä mitään tietoa, mistä johtui. Ultrassa syksyllä lääkäri totesikin, että ei näy ovulaatiota tulossa. Pääteltiin, että ovuloimattomia kiertoja olisi nuo pitkät kierrot. Kilpirauhasen vajaatoiminta löytyi ja lääkkeen aloituksen jälkeen kierrot ovat olleet 25-27 vrk. Mutta vajis on voinut hiipiä vuosien aikana, kun 3v sitten oli jo lähellä vajaatoiminnan rajaa. Että onko sitten ollut stressiä ja kovat paineet onnistumisesta. Ne myös poistui, kun saatiin lapsettomuus dg.

Dpo -2 olen lukenut parhaana tärppinä. Mutta ei tosiaan meillä auta vaikka koko ajan mennään joka toinen päivä/ joka kolmas päivä ja on osunut myös dpo -2.

Tänään on ollut vähän turhautuneita ajatuksia, aiemmin harmitti kun oli tiedossa työreissuja jotka estäisivät hoitojen aloittamisen ajankohdan vuoksi. Nyt surettaa laajemminkin kaikkien hoidoissa käyvien ja sinne odottavien vuoksi. Ja toki muutenkin vaikutukset alkavat jo näkyä, paljon töitä peruuntunut ja lähipiirissä myös ensimmäiset lomautukset tapahtunut.

Mutta talleteltu on ja eiköhän sitä tule ihan piinailtua taas seuraavat viikot. :)
 
Nyt pelkkää omaa napaa. Olen yllättynyt itsestäni miten vähän oireita olen keksinyt itselleni vaikka nyt on JO vähintäänkin dpo 4. :ROFLMAO:Melkein ihan jännittää kuinka oireettomaksi tämä loppukierto jää, kun viime kierrossa oli se Pregnylin vaikutus pitkään ja oireita oli olevinaan kaikenlaisia. Nyt on ainoastaan nenä ollut totaalisen tukossa eilen sekä tänään ja tissit on edelleen superkipeät. Yöllä mies osui kääntyessään vahingossa niihin ja meinas itku tulla.:eek:
 

Yhteistyössä