Haaveena vauva 2020

@Hypsy Mä lupautusin siihen dpo 15 haasteeseen mut tässä jo mietin että hakisinko tänään niitä halvempia liuskoja....mulla kotona vaan 1 CB digi mitä en viitti käyttää vielä....

Tai siis voiko tässä vaiheessa jo saada testiin jotain näkymään ??

Sekoan
Eikös aika moni ole täällä jo saanut testiin dpo9-10 :)

Minä itse odotan vielä 2pvä, jos sinne asti pääsen, koska olo on kerta kaikkiaan vaan niin ei_raskaana :D Epäilen, että tuun illalla ilmoittaa, et vuoto alkoi. Siihen asti nokka kohti kattoa ja kohti uusia pettymyksiä :cool:
 
@Hypsy Mä lupautusin siihen dpo 15 haasteeseen mut tässä jo mietin että hakisinko tänään niitä halvempia liuskoja....mulla kotona vaan 1 CB digi mitä en viitti käyttää vielä....

Tai siis voiko tässä vaiheessa jo saada testiin jotain näkymään ??

Sekoan
Minä plussasin tästä keskenmenneestä jo dpo 9, hyvin voi dpo 10 jo näkyä haamu :)
Ja siis ihan digiin sain sillon 1-2.
 
Kiitos vastauksista❤
Alkoi jännittämään kyllä...... jos malttaisi odottaa vielä ensi keskiviikkoon.....
Kyllä menkat siihen mennessä ovat alkaneet jos ovat alkaakseen. Ois kyl ihana saada joku haamu edes❤ Hitto mä niin tunnen itseni että meen kohta tuohon lähikauppaan
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
@minttuni Joo vuosi sitten se ultrattiin ja otettiin mammografia ja käskivät olla huoletta monta vuotta eteenpäin. Ehkäisyn poisjätön jälkeen se ilmestyi. Kuulemma joku rauhanen, joka kasvaa hormonitoiminnan lisääntyessä, jos oikein muistan. Ja mulla tosiaan se alkaa kasvaa ennen menkkoja ja palautuu entiselleen ennen vuotoa/vuotopäivänä. Kainalon imusolmukkeissa oli kans pari pientä pattia, mut ne tuntu erillisenä, nyt ne jatkuu sellasena ryppäänä tonne kainaloon tosta isosta patista :(

Muoks: nyt kun kokeilee, niin on rauhoittunut eilisestä jonkin verran ja alaselän polttelutkin alko, ni tietää vaan yhtä. Ei tarvii siis tuhlata testejä :)
 
Meillä on @Brunet82 sama dpo menossa, odota ihmeessä kans dpo15 kun mä meinasin myös. :D Se on siitäkin hyvä, keskiviikkona on meidän esikoisen synttärit, niin en halua ennen sitä tietää. Seuraava aamu on just hyvä, sitten voin valua negatiivisuuden alhoon. Ellei siis menkat sitä ennen ala, niistä nyt ei tiedä koska ne alkaa jos alkaa, kun tää km jälkeinen kierto on niin erilainen.
 
@Hipposka uusi synnäri kuulostaa kivalta minä en synnäreistä mitään tiedäkään, kun olen ensi kertalainen. Mutta täällä päin ei taida olla tuollaista. Ei ole vielä tutkittu, mistä pitkät kierrot voisi johtua? Minulla tutkimuksissa löytyi kilpparin vajis ja näyttää siltä, että nyt lääkkeen kanssa pysyy normaalina kierto ja oviskin bongattu testeillä. Ultraan ei tosiaan päästy, kun lääkäri sairastui ja tämä koronahässäkkä.
Vuoden alussa otettiin peruslabrat, kun oltiin pääsemässä tutkimuksiin ja hoitosuunnitteluun. Mies ei kuitenkaan vielä ole hoitoihin valmis, joten ei menty vielä. Labroissa kaikki oli kuitenkin oikein mallikkaasti ferritiiniä myöden. Mulla on vahva kutina, että meidän "lapsettomuus" johtuisi siitä, että liikun liian vähän tällä hetkellä. (En koe meitä vielä lapsettomiksi.) Hormonitoiminta ei todennäköisesti toimi ihan optimaalisesti, kun ei tule riittävää kuormitusta keholle. Kun tiet tuosta sulaa, niin lähden taas aloittelemaan hölköttelyä. Tällaisessa maailman tilassa myös joku kotona tehtävä raskaampi jooga ja kahvakuula voisivat olla varsin jees. :giggle:

Oon tässä kiittänyt itseäni siitä, että olen töissä paikassa, jossa ei ole ultrauslaitetta (toiminin fysioterapian parissa), koska olisin raskaana varmaan jatkuvasti heippailemassa vauvaa. :D Ja sitten olisin toki kokoajan huolissani, kun en osaisi katsoa sitä kuvaa oikealla tavalla ja olisin varma, että jokin on vialla (miten tälle on kasvanut toinen pää??!!!".

Synnäreissä on tosiaan varmasti kyllä eroja. Ilmeisesti nämä ilmajoogaliinat on yleistymässä, mitä olen kavereiden somepäivityksiä seurannut. Mulle on tärkeetä, että aktiivista synnytystä tuetaan ja löytyy runsaasti vaihtoehtoja ja ohjausosaamista henkilökunnalta. Näiden suhteen mulla on kyllä oikein hyvä ja luottavainen mieli tuossa meidän synnärillä. :heart:
 
@Alinna86 Voi itku, sulla oli niin lupaavat oireet. :confused:

@Kasikuus Noi rintojen muutokset on kyllä pelottavia. Mulla on ollut aina muhkuroita rintojen alaosassa, mutta en ole uskaltanut tutkituttaa niitä. Tyhmää, tiedän. Joulukuussa gyne tutki rinnat ja totesi ne mastopatiaksi ja se helpotti.

Mulla alakerran vihlominen jatkuu, se eilisiltainen oli kyllä tähän verrattuna potenssiin sata, mutta niinhän se meni viime kierrossakin. Dpo 6-8 jomotti alavatsaa/selkää tosi kovasti, joten näinköhän se yltyy samanlaiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Harmi kun näin monilla keskenmenoja :(

Ovisoireista: mulla oli tässä kierrossa kaikki: ovislimat, panetus, rinnat turposivat, munasarjoissa nipisteli. Mut digiin en plussaa taaskaan saanut, keskiviikkona oli lähimpänä tasavahvoja viivoja, mutta ei silti ihan tasavahvat. Mut ultrattiin ma ja pe, eikä lääkäri pitänyt todennäköisenä ovulaatiota, kun maanantaina 11-12mm rakkulat olivat pe mennessä hävinneet. Story of my life, selkeätkään oireet eivät mulla takaa ovulaatiota, ja toisaalta välillä mulla on ollut täysin oireettomat ovikset, mm. plussakierrossa ja labroissa todetusti.

Nyt meni HUSillakin uudet hoidot jäihin, kuulemma on jo selvää, ettei korona aiheuta loppuraskaudessa ongelmia, mutta alkuraskauden komplikaatioista odottavat tutkimustietoa. Lääkäri arveli, että alustavaa tietoa saadaan Kiinasta jo parin kk:n kuluttua.

Mulla oli tossa helmikuussa todella kummallisia tuntemuksia kohdussa ja munasarjoissa, sikäli nyt on helpottunut olo kun ultrassa ei havaittu mitään kummallista. Mutta vauvaa ei meille tänäkään vuonna tule, siirryn pikkuhiljaa tuonne 2021-ketjuun. Toivottavasti moni täällä vielä plussaa eikä nähdä siellä :D
 
Tuli tähän päivään uutta puhtia ja iloa, kun täytellään rakennuslupa hakemusta ❤ Vähän jännittää tuleeko Suomessa tapahtumaan vielä joku lama-aika vai selvitäänkö tässä vain säikähdyksellä. Pahimpaan aikaan tämä korona tuli, mutta emme me meidän unelmista luovu/ pitkitä rakentamista koronan takia. Sehän ei meidän unelmia murskaa ja otetaan riski kaikesta huolimatta :love:
 
Dpo15 haaste, luulenpa etten siihen pysty :D nyt vasta dpo3 ja muka oireita ilmaantunut. Oireet vähän samanlaisia kuin syksyisen tuulimunan aikana. Nyt myös mun naamaan on alkanut tulla punoittavat ja kutisevat läiskät poskipäihin. Voiko olla joku oire? Lapsena mulla oli atooppinen iho ja mietinkin, että voisiko se puhjeta raskauden aikana uudestaan.. en tiijä, ehkä tämä on kuitenkin jotain muuta. Hulluksi tulee kun oireita kyttäilee :D
 
@Hypsy Tää mentiin vielä letroilla, mutta olin jo aiemmin pyytänyt muita vaihtoehtoja. Nyt lääkärin kanssa sovittiinkin, että jatkossa siirrytään pistoshoitoihin, kun niillä voi kypsytellä soluja pitkin kiertoa, toisin kuin näillä letroilla. Eli goodbye letrozol, vesilintua heitän lopuilla pillereillä.

Lääkäri mainitsi sivulauseessa, että mun AMH on "tosi korkea" ja nyt sain kipinän tutkia mitäs kaikkea multa onkaan testattu, kun ne alkuvaiheen testit ovat jo painuneet unholaan tai menneet alunperinkin ohi. Että jotain tekemistä tässä parin kk:n odottelun aikana - syväanalyysi hormonitoiminnasta! Sain alkuvuodesta pudotettua painoa 2 kiloa, ja vielä voisi 2-3 kiloa karistaa, siinäkin vähän muuta ajateltavaa taas.
 
@Titi-Love mulla on ollut aina vähän mielialaongelmia ja vasta nyt yritysaikana olen ymmärtänyt, kuinka paljon kierron eri vaiheet vaikuttavat. Aivan järkyttävää se aika ennen menkkoja, eikä minusta ole puhuttu ikinä että niin kovasti voi vaikuttaa!
Mulla on paniikkihäiriö ja ahdistuneisuushäiriö joka ei oo aktiivisesti nyt ollut pinnalla, muuten kuin pms aikaan, ja viime raskauden aikaan iski myös. Mitä vähä säikähdin, mut olinki siinä niin varma et menee kesken, nii ajoin itseni siihen ehkä sen aavistuksen kanssa. Toivon, että kun joskus taas plussaan, osaisin ottaa asian rennommin. Keväisin oon huomannut, et tuo kirkkaus saa mun aivot jotenkin ylikierroksille, ja sitten iskee ahdistus helpommin, vaikka rakastan aurinkoa, valoa ja lämpöä.

Ehkä tämä tästä.
Mulla pitäs tänää startata kp 1. Ja on kyllä sen verran kovat menkkakivut, sekä päänsärky, että eiköhän kohta ala vuotokin.
 
@Disco Volante Okei, no hitto. Millä kiertopäivillä sulla oli noi maanantain ja perjantain ultrat?

Mulle tosiaan lääkäri kaavaili seuraavaan kiertoon letroja+gonalia, että munasarjat sais enemmän boostia kasvattaa folleja. Mutta saa nähdä jatkuuko hoidot tän koronan takia.
KP 12 ja 16, kohdun limakalvo oli molemmilla kerroilla hieno, kolmikerroksinen. Keskiviikkona kp 14 oli noi oireet voimakkaimmillaan. Kaipa loppukuusta voi kuitenkin vitsillä tehdä raskaustestin.

Mun kaverilla Helsingissä oli yksityiselläkin hoidot laitettu jäihin, en kyllä muista millä klinikalla hän käy.
 
Pahoittelut @Alinna86 uuteen kiertoon joutumisesta ♥

@Brunet82 sun oireet on kyl niin lupaavat mulla näkyi toi km mennyt ainakin jo dpo9 testissä eli ihan hyvin vois noilla dpo jo näkyä herkällä testillä☺

ON: nyt vihdoin pomppasi mun lämpököyrät Selkeesti korkeammalle eli kyllä se tosiaan tais olla vihdoin oikea ovis mulla
https://aijaa.com/LpvLpvX3V

Pirun kipeät menkat varmaan kyl tiedossa kun tää oviskin kipuili sikana ja oli selkeesti tosi voimakas. En yleensä oo onnistunut saamaan ovistesteihin kunnon plussaa vaikka oon oviksen bongaillut ja limat yms kans jäänyt huomaamatta ja nyt kyl kaikki mahdolliset oireet tuli niin selkeesti. Ei kyl kauheesti ole uskoa raskautumiseen kun kroppa tuntuu olevan sen verta sekasin vielä, mutta ainahan voi yllättyä positiivisesti☺
 
KP 12 ja 16, kohdun limakalvo oli molemmilla kerroilla hieno, kolmikerroksinen. Keskiviikkona kp 14 oli noi oireet voimakkaimmillaan. Kaipa loppukuusta voi kuitenkin vitsillä tehdä raskaustestin.

Mun kaverilla Helsingissä oli yksityiselläkin hoidot laitettu jäihin, en kyllä muista millä klinikalla hän käy.
Aina voi tehdä testejä. ;)

Joo, kyllähän noi kaikki klinikat varmasti noudattaa suosituksia, jos kerran sellasia on. En tosin ole yhtään perehtynyt asiaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Disco Volante

Yhteistyössä