Haaveena vauva 2020

Ovulaatio plussa! Tai ainakin hyvin lähellä! En ole koskaan ennen saanut (en ole kyllä testailutkaan ennen :LOL:) omat ovis tuntemukset pitäneet paikkansa (y)
Ainakin siis tämä kierto kroppa toimii!

Tervetuloa uusille! Meitä alkaa olemaan paljon!

Hei onko ideana alkaa seuraamaan jo yrittävien kp? Tietäisi ketä aletaan jännittämään. Vai jatketaanko tällä periaatteella? Miten porukka haluaa :)
 
Viimeksi muokattu:
@Binky aivan, musta kyllä tuntuu että olis mahdollista vielä sulla saada plussa vaikka ei vielä näkynyt haamua (y)

@marrrsipaani meillä myös vähän katseltu isompaa asuntoa ja ei todella helpota kuumeilua :LOL:

ON, menkat alkoi tänään niinkuin tuntemuksia olikin eilen. Kierto venyi viidellä päivällä normaalista, mutta onneksi nyt pääsee jatkamaan yritystä. Ensi viikolla alkaa pidempi työharjoittelu jakso niin voi olla ettei tallettelut onnistu aina ajallaan, mutta en vielä tässä vaiheessa stressaa asiasta :)
 
Onko täällä paljon Flo -sovelluksen käyttäjiä? Yritys olisi tarkoitus aloittaa ehkä loppuvuodesta 2019. Tällä hetkellä syön pillereitä. Laattoja jäljellä vielä 2,5 kunnes resepti pitäisi uusia. Ajattelin kuitenkin ehdottaa miehelleni, että jos en uusisikaan reseptiä vaan mentäisiin luomuehkäisyllä. Mielestäni olisi mielenkiintoista tutustua omaan kroppaan ja kiertoon ja nähdä miten se toimii. Olen kuitenkin syönyt pillereitä 11 vuotta. Haluisin kuulla kokemuksia sovelluksesta; mitä olet tykännyt, onko ollut apua ym :) (Käyttö raskautumisen apuna tai ehkäisynsä)
 
Onko täällä paljon Flo -sovelluksen käyttäjiä? Yritys olisi tarkoitus aloittaa ehkä loppuvuodesta 2019. Tällä hetkellä syön pillereitä. Laattoja jäljellä vielä 2,5 kunnes resepti pitäisi uusia. Ajattelin kuitenkin ehdottaa miehelleni, että jos en uusisikaan reseptiä vaan mentäisiin luomuehkäisyllä. Mielestäni olisi mielenkiintoista tutustua omaan kroppaan ja kiertoon ja nähdä miten se toimii. Olen kuitenkin syönyt pillereitä 11 vuotta. Haluisin kuulla kokemuksia sovelluksesta; mitä olet tykännyt, onko ollut apua ym :) (Käyttö raskautumisen apuna tai ehkäisynsä)
Minä käytän Flo-sovellusta, tosissaan pillerit jätetty jo pois vaikka yritys aloitetaan virallisesti kesällä. Ideana juuri tutkailla omaa kiertoa. Nyt ennen aloitusta tikutan ovista, jotta näen onko omat ovis tuntemukset paikkaansa pitäviä. Käytän sovellusta tällä hetkellä ehkäisynä :)
 
Onko täällä paljon Flo -sovelluksen käyttäjiä? Yritys olisi tarkoitus aloittaa ehkä loppuvuodesta 2019. Tällä hetkellä syön pillereitä. Laattoja jäljellä vielä 2,5 kunnes resepti pitäisi uusia. Ajattelin kuitenkin ehdottaa miehelleni, että jos en uusisikaan reseptiä vaan mentäisiin luomuehkäisyllä. Mielestäni olisi mielenkiintoista tutustua omaan kroppaan ja kiertoon ja nähdä miten se toimii. Olen kuitenkin syönyt pillereitä 11 vuotta. Haluisin kuulla kokemuksia sovelluksesta; mitä olet tykännyt, onko ollut apua ym :) (Käyttö raskautumisen apuna tai ehkäisynsä)
Mullakin Flo käytössä. Tosin se on viime aikaisten kiertohäiriöiden vuoksi aivan sekaisin. Flota en uskaltaisi ainakaan yksin ehkäisynä käyttää. Kaveriksi ottaisin varmaan vielä siinä tarkoituksessa lämpöjen seuraamisen kielen alta. (y)
 
Minä käytän Flo-sovellusta, tosissaan pillerit jätetty jo pois vaikka yritys aloitetaan virallisesti kesällä. Ideana juuri tutkailla omaa kiertoa. Nyt ennen aloitusta tikutan ovista, jotta näen onko omat ovis tuntemukset paikkaansa pitäviä. Käytän sovellusta tällä hetkellä ehkäisynä :)
Saako kysyä, että minkä ehkäisyn lopetit? (Pillerit, kapseli vaiko mitkä) itellä käytössä yhdistelmäehkäisy. Mulla ollu aina vaikeuksia löytää sopivaa ehkäisyä kun kaikista on tullut inhottavia sivuvaikutuksia. Ja lisäksi minua pelottaa mahdollinen veritulppa vaikka en riskiryhmään varsinaisesti kuulukaan :D Pohdin vaan sitä, että uskaltaako pillerit jättää pois parin kk:n päästä vai käykö siinä sitten heti niin, että raskaudun. Ja yritys olisi tarkoitus aloittaa vuoden lopussa, koska silloin saan paperit koulusta :)
 
Mullakin Flo käytössä. Tosin se on viime aikaisten kiertohäiriöiden vuoksi aivan sekaisin. Flota en uskaltaisi ainakaan yksin ehkäisynä käyttää. Kaveriksi ottaisin varmaan vielä siinä tarkoituksessa lämpöjen seuraamisen kielen alta. (y)
Sitä ajattelinkin, että varmaan täytyy :) Ja seuraaminen varmasti helpompaa kun kierto tasoittuu. Alussa varmaan hankalaa kun lopettaa pillerit niin ei yhtään tiedä missä mennään.
 
Sitä ajattelinkin, että varmaan täytyy :) Ja seuraaminen varmasti helpompaa kun kierto tasoittuu. Alussa varmaan hankalaa kun lopettaa pillerit niin ei yhtään tiedä missä mennään.
Mäkin saan muuten paperit ulos tämän vuoden jouluna ja siksi itse toivoin, että vauva tarraisi kiinni vasta huhtikuussa, jolloin olisin ehtinyt valmistua ennen hänen syntymäänsä. Tosin jos hän olisikin päättänyt tulla aikaisemmin, niin sekin olisi ollut vain järjestelykysymys. Mulle olisi siis ideaaleinta, jos voisin jäädä äitiyslomalle heti valmistuttuani, mutta elämä ei koskaan mene niinkuin on ajatellut. :LOL:
Pointtina tässä sepustuksessani on siis vain se, että vaikka muutaman kuukauden kuluttua tulisitkin heti raskaaksi ehtisit hyvin valmistua. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Mirkkuli26
Saako kysyä, että minkä ehkäisyn lopetit? (Pillerit, kapseli vaiko mitkä) itellä käytössä yhdistelmäehkäisy. Mulla ollu aina vaikeuksia löytää sopivaa ehkäisyä kun kaikista on tullut inhottavia sivuvaikutuksia. Ja lisäksi minua pelottaa mahdollinen veritulppa vaikka en riskiryhmään varsinaisesti kuulukaan :D Pohdin vaan sitä, että uskaltaako pillerit jättää pois parin kk:n päästä vai käykö siinä sitten heti niin, että raskaudun. Ja yritys olisi tarkoitus aloittaa vuoden lopussa, koska silloin saan paperit koulusta :)
Oli käytössä pillerit, ne lopetettiin ja otettiin kumit käyttöön kun kierto sekaisin. Mulla nyt tosi säännölliset kuukautiset ja tunnen koska ovuloin. Jos en olisi näin säännöllinen en pelkästään flo uskaltaisi ehkäisynä käyttää, plus meillä jos vauva nyt tulisi, ei haittaisi, vaikka vasta kesällä kunnolla yritys aloitetaankin.
Pillereiden lopettamisen jälkeen, vuosi on aika jolloin raskautuu (tilastojen mukaan).. onko se sitten 1. Kierto vai 12. sitä ei osaa sanoa kukaan. :)
 
Hei kaikille! Voisin myös liittyä seuraan :)

Nyyyti / 24v / 2. / ya 1/19

Meillä on toinen lapsi toiveissa. Ennestään on kohta 1,5-vuotias poika. Nyt lopetin pillereiden syömisen viime joulukuun lopulla ja yk 4 starttas justiin. Ekaa kertaa hankin nyt myös ovistestit avuksi tähän kiertoon. Greippimehun juomisen aloitin myös josko siitä olisi apua. Esikoinen tärppäsi heti ensimmäisestä yrityksestä, joten tässä ollaan oltu nyt ihan uuden jutun äärellä ja melkoinen pettymyskin ettei oo vielä kuulunut.

Koitan vähän selailla ainakin viimeisimpiä sivuja ja päästä kärryille teidän tilanteista :)
 
@Amore- Mun puolesta voidaan laittaa lista jo yrittävistä jos jollain vaan on aikaa ja energiaa sellainen väsätä. (y)

@Mirkkuli26 En uskaltaisi luottaa sovelluksen varmoihin päiviin ennen kun kierto on oikeasti säännöllinen. Mutta tosiaan vaikka "luomuehkäisy" toisi heti plussan niin ehtisit kuitenkin valmistua. :) Toki alasta riippuen voisi olla kiva pyörähtää töissäkin ja äitiyspäivärahan määräkin voisi olla kivempi. :D Itse näitä esikoisen aikaan pähkäilin, mutta loppupeleissä ehdin olla valmistumiseni jälkeen 1,5v töissä ennen äitiyslomalle jäämistä. Liian tarkka suunnittelu ei meillä ole toiminut.

Täällä on meneillään kp30. Tein raskaustestinkin varhain tänään, vaikka mitään oloja ei edes ole ja negatiivinen tulos sieltä tuli. Mulla on aina ollut tarkka kierto normaalitilassa 27-28 päivää, mutta nyt varmaan imetys sitä sotkee. Tulevalla viikolla on tarkoitus mennä kylpylään niin melkein toivoisin että menkat pysyisivätkin vielä vaikka viikonkin poissa. Mutta nehän varmaan alkaa sitten just pahimmalla hetkellä. :devil:
 
Täällä on kans käytössä Flo ja tänään alkoi kuudes kierto minipillereiden lopettamisen jälkeen. Itse en ainakaan voisi suositella tätä varmojen päivien seuraamiseen, sillä kierto on vähän sekaisin. On ollut nyt joko 32 tai 27 päivää aina, mutta sovellus ennustaa keskiarvon 30 perusteella. Itsekään kun en voi tietää, kumpi kierto tulee, niin en pysty hahmottamaan yhtään, missä mennään! Ovislimat kestää 2-3 päivää ja koko sen ajan ovistikut näyttää lähestulkoon (ei koskaan ihan) tasavahvoja viivoja, joten ihan tarkkaan en sitäkään ajankohtaa osaa arvioida.

Täällä tosiaan odotin uutta kiertoa alkavaksi vasta ensi viikon puolella, mutta tänään kurvasi täti kipuinensa paikalle. Kierto siis 27, kun niin olin jo tottunassa siihen 32 päiväiseen :( nyt yritän selvitä kivuista ja asennoitua siihen, että parin viikon päästä on taas mahdollisuus tärpätä!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mirkkuli26
Mä kans latasin just ton Flo sovelluksen. Vaikuttaa kätsyltä (y) Se näyttäis mulle ovista 3 päivän päähän, tänään kp 7/24. Tikutan nyt ekaa kertaa ovista tästä kierrosta niin katellaan miten pitää paikkansa.

Joku tais kysellä muuten ovistesteistä. Mulla on nyt Clearbluen Advanced Digital. Oon niin surkea tulkitsemaan mitään liuskoja niin aattelin ton olevan kivan selkee.
 
Apustaja 28v / 1.lapsi / ya 6/2018 / kkm 2/19

Hei kaikille! Olen kirjoitellut tuolla parissa muussakin ketjussa, mutta voisin liittyä tännekin, kun olen ketjua alusta asti seurannut. Meidän yritysmatkaan on mahtunut kohtutulehdus neljän ekan kierron aikana jonka vuoksi raskautuminen ei ollut mahdollista, tulehduksen toteamisen ja hoitamisen jälkeen raskauduin heti, kkm todettiin rv 12+4 parin päivän kipujen ja pienen vuodon jälkeen, sikiö oli menehtynyt rv 9-10. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 12+5, oli fyysisesti tosi rankka kokemus koska kohtu ei tyhjentynyt itsekseen yhtään. Siitä puolentoista viikon päästä vielä löytyi pari istukan palasta kohdusta ennen kuin kohtu oli tyhjä. Km-kierto ei tuottanut tärppiä, ja toiveet ovat korkealla että tästä kierrosta tärppäis. Samalla kuitenkin oon epäileväinen sen suhteen ja siksi haaveilen jo ensi vuoden vauvasta. Toivottavasti mukaan vielä sopii!

Mulla on kp 16 tänään ja odotan ovista tulevaksi viimeistään kp 21. Luteaalivaihe mulla on yleensä ollut 11-12 päivää. Omituisia lieviä mahakipuja on ollut nyt jonkin aikaa ja toivon ettei kohtutulehdus ole uudestaan muhimassa. Seurailen tilannetta. Toisaalta en ole läheskään varma että ovis ylipäätään tulee, mulla tulee koko ajan testiin kohtuu vahvaa viivaa joka ei ainakaan toistaseks oo vahvistunut, ja samanlaista viivaa tuli jo km-kierrossa kp 19-32 kunnes kuukautiset alkoivat. Että en tiiä onko hormonit vielä sekaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Mä kans latasin just ton Flo sovelluksen. Vaikuttaa kätsyltä (y) Se näyttäis mulle ovista 3 päivän päähän, tänään kp 7/24. Tikutan nyt ekaa kertaa ovista tästä kierrosta niin katellaan miten pitää paikkansa.

Joku tais kysellä muuten ovistesteistä. Mulla on nyt Clearbluen Advanced Digital. Oon niin surkea tulkitsemaan mitään liuskoja niin aattelin ton olevan kivan selkee.
Mä kans olisin halunnut ottaa käyttöön sen digin, mutta sitten mies totesi, että niin kiire ja hätä meillä ei vauvan tuloon ole, että niin kallis hankittaisiin (n) Mulla on sitten ollut ihan tavalliset Pregcheckit, ne kun on hinnaltaan noi 8e/10 kpl. Mies pitää sitäkin ihan humpuukihommana, mutta perustelin sillä, että haluan tutustua omaan kroppaani ilman hormooneja, niin sitten suostui edes noihin :)
 
Täällä tosiaan vuosi yritystä takana. Julkisesta määrättiin letrot käyttöön vuoden alusta, vaikka ovulaation kanssa ei olekkaan ongelmaa.

Jotenkin koko touhu on turhauttanut, ja tässä kierrossa en sitten edes letroja syönyt. No eilen vahva ovisplussa ilman niitäkin, ja myös kivut.

Talletukset tehty eilen. Eli kai nyt sitten piinailua ja tänään dpo0 tai dpo-1
 
  • Tykkää
Reactions: Etikkainen
Voisin myös hypätä tuolta 2019 ketjusta tänne. Olen siellä nyt parisen kuukautta vain taustaillut, kun ei ole ollut teknisesti mahdollisuuttakaan tulla raskaaksi.

Kohta vuosi yritystä takana. Helmikuussa todettiin PCOS sekä endometrioosi. Parin viikon päästä ensikäynti lapsettomuuspolilla. Verikokeita on jo otettu ja mies toimittanut oman spermanäytteensä. Jospa ensi kuussa saisi jo jotain toiven pilkettä tähän yrittämiseen.

Nyt syön teroluteja kp15-24 sillä muuten mulla ei kuukautiset tule ollenkaan.

rosemarie / 25 / 1. / ya 5/2018
 
  • Tykkää
Reactions: mimmik ja Purrri
Lääkärissä käyty muissa asioissa ja samalla otin puheeks sen, että vuosi sitten oli KU-raskaus ja sen jälkeen ei oo uutta raskautta kuulunut yrityksestä huolimatta ja että painoo oon pudottanu tässä samalla, lisänny liikuntaa ja lopettanu tupakoinnin. Sain lähetteen verikokeisiin ja sitten pääsen 18.4 toiselle lääkärille jolla gynepuolen kokemusta, en tiä onko tällähetkellä gynenä vai täh ku se ei oikeen selvinny :D Sitä ennen labrassa täytyy käydä antaan perus klamydiatippuri-näyte ja verikokeissa :) Lyhyestä luteaalivaiheesta sanoin siis myös ja se lääkäri totes, että laittaa mut sille toiselle lääkärille joka niistä enemmän tietää :D
 
Mulla alkoi kovasti odotetut kuukautiset. Ei siis ihan yhtä pitkä kierto kuin edellinen, vain 40 päivää. Jospa tässä kierrossa taas ovuloisin ja sopivasti osuisi hommatkin siihen. Mikäli uusi kierto on mulle normaalin mittainen, niin pitäisi olla ensi vuoden vauva jos vaan tärppäisi.
 

Yhteistyössä