Haaveena vauva 2020

Moikka taas pienen hiljaiselon jälkeen.. hurjasti tullut tekstiä :)

@Nyyyti olen tosi pahoillani :(:cry: voimia!

@Mammakatri minäkin olen näkeväni testissä väriä o_O jospa kuitenkin haamuviiva?

On: tänään palasin reissusta, mukana ei ollut testejä enkä sitten niitä lähtenyt mihinkää ostamaankaan.. nyt sitten kotona päätin testata https://aijaa.com/gk2cND ei hirveen vakuuttava viiva kun kumminkin jo kp 35 ja menkat neljä päivää myöhässä.. mulla ollut yksi tuulimunaraskaus ja siinä viiva oli tosi haalea alusta alkaen ja olen kyllä aika varma että taitaa olla siitä kyse :(
 
@satsuma13 samanlainen viiva kuin mulla perjantaina ku ois pitänyt menkat alkaa; alkoi 2pv myöhässä. Mun kierto ei oo heittänyt paitsi lyhemmäksi päivällä.
Toivottavasti sun tarkoittaa hyvää
 
@Wintersun pysyn poissa kp-listalta, koska en oo ajatellut lähteä tikuttamaan ovista, jollei hoidot sitä vaadi. Lähinnä odotan hoidon alkua, ja ehkä pienesti toivon seuraavan kierron alun venyvän kuun loppuun, jotta ehkä voin jo aloittaa lääkkeet :whistle: (puhe oli siis et elokuun alussa, mutta ehkä saan aloittaa jo kuun vikalla viikolla, jos silloin alkaa uus kierto... Ehkä (n))

Kun oli puhetta tuosta ovuloinnista joka toinen kuukausi toiselta puolelta. Itsellä ovulaatio on tuntunut pääosin tapahtuvan oikealta puolelta, silloin tällöin vasemmalta. Hoitojen vuoksi tiedän sen, koska oireita ei yleensä ole (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
@Owlet Okei. Mullahan on monirakkulaiset munasarjat ja niihin liittyy munasarjakipu, joten en osaa oireista sanoa mitään ovulaatioon liittyvää. Lisäksi lääkkeet ja vitamiinit ym tuo omat oireensa. Siksi onkin mielenkiintoista kuulla toisten kokemuksia.

Tarkotat siis että peräkkäisistä kierroista tulis samalta puolen? Vai onko sit välissä ovuloimattomia kiertoja?
 
@KukkaSosuli oli vähän aikaa sitten lääkärin kanssa puhetta siitä että en tunne yleensä ovulaatiota. Hän sanoi et se on ihan normaalia ettei tunne ja sanoi myös, että keho on niin muuttuvaa sorttia et voi vaikka esim. Raskauden jälkeen tuntea sen aina tai päinvastoin, että tuntee nyt mutta myöhemmin ei enää ollenkaan.
Ollaan nyt noin vuosi käyty hoidoissa ja mulla on ns. diagnoosi ovulaatio häiriö. Se on nyt kai edelleen epävarmaa onko näin, mutta en siis välttämättä ovuloi joka kierrossa ilman lääkitystä, luultavasti tässä kierrossa en ole ovuloinut. Mutta siis ovuloin lääkkeiden avulla joka kuukausi ja silloin on pääasiassa irronnut oikealta puolelta. Eli siis peräkkäisinä kuukausina, koska meillä on ollut muutama kuukausi tämän hoidoissa olon aikana niin et on ollut taukokierto, heistä johtumattomista syistä. Viimeisin hoitokuukausi oli toukokuu, joten nyt kesä mennään ilman lääkkeitä...
Tulipa pitkä sepustus :whistle:

@Wintersun toivottavasti teilläkin alkais elokuun puolella eikä enään venyis (y)

Oon tässä yrittänyt heikoilla hetkillä, hoitokuitenkinsiirtyysyyskuulle-hetkillä, muistuttaa itseäni et ei se voi ikuisuuksia siirtyä eteenpäin. Jossain kohtaa tulee se hetki kun pääsee aloittamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: KukkaSosuli
Nyt täälläkin nähdään jo viivoja siellä missä ei ole :cautious: Tein aamulla "huvikseni" raskaustestin, tuli niin syyllinen olo yöllä siitä et oon juonut sen pari alkoholia.
Ehkä se oli se kuuluisa viivapaikka... Tai sit vaa omissa silmissäni, koska olin näkeväni jonkin viiva hahmon hyvin haaleeta... Mies ei nähnyt mitään :LOL:
 
@Wintersun Oli lipsahtanut dpo:t edelle aikaansa, kun tänään on dpo 0. Eli huomenna 9.7. dpo 1.

Yleisin on kait tuo, että ovuloi vuorokuukausin eri puolilta. Siksi jos on esim kohdunulkoisen vuoksi menettänyt toisen munajohtimen, niin raskauden mahis pienenee, kun vain joka toinen kk se munasolu pääsee kohtuun asti matkaamaankaan. Mutta koska ihmiskropat on yksilöitä, niin variaatioita riittää.

Jotenkin tosi turvonnut olo mahassa ja painokin oli yli kilon enemmän kuin pari päivää sitten. :eek: Ehkäpä sit tosiaan ovuloin nyt. Harmittaa kun alkaa ne yövuorot niin ei voi luotettavasti lämmöillä seurata, et tapahtuiko ovis. Mullakin on enemmän lähes aina tuntemuksia oikealla puolella, en tiedä johtuuko se siitä et siellä olis jotain kiinnikkeitä umpparileikkauksen jäljiltä vai mistä. Ylipäätään hyvin satunnaisesti nykyään ovulointia tunnen, ennen oli paljon selkeämpää. Nyt pitäis kait olla vasen vuorossa tuolla vuorottelulaskennalla. :D

Google pitäis kieltää tietyissä tilanteissa. :whistle: Oon nyt taas viimeisen vuorokauden aikana ehtiny huvikseni googlailla vaikka ja mitä. No ensinnäkin ärsyttää et oon ottanu laiskuuttani aamulämmöt vaan kainalosta, vaikka tiedän kyl et suusta olis tarkempi (mutku ällöttää pistää sitä mittaria suuhun). Ja sit oon myös diagnosoinu itelleni naftin puoleisen luteaalivaiheen, koska jos nyt tulee kierto olemaan 28pv niin luteaalivaihe on 11pv, joka joidenkin lähteiden mukaan on hieman nafti. Onko teillä hyviä luomuvinkkejä luteaalivaiheen pidentämiseen? B-vitamiinista ja vehnäalkioöljystä jo luinkin. Googlailin myös ylipainon vaikutuksesta hedelmällisyyteen ja vaikka nekin jo tiedän niin onhan se masentavaa luettavaa. :unsure:
 
IMG_1218.JPG Hei täällä myös uusi haaveilija (joka ei ole viimeiseen 7 kuukauteen tajunnu liittyä tänne!) Tein tänään aamupäivällä ekan testin koko vuonna ja mielestäni siinä vois olla haalea plussa? Mitä mieltä kokeneemmat on? Mulla on kaapin perukoilla vielä toinen samanlainen Cb:n testi joka odottelee käyttöä. Kierto mulla on vaihdellut kaikkea 28-35 välillä ja nyt menossa kp30. Iiiik miten jännittäviä aikoja! Kiva tutustua kaikkiin!
 
@Wintersun apteekin omalla... Se oli niin väritön harmaa haalu, että oon varma sen olleen vaan silmissä, ei tikussa :)

Nyt toki pohdin voinko ovuloida vasta nyt, kun on joku kp 31, koska on nyt tunnin verran sattunut välillä vasemmalle lantion tienoille... Tää kuukausi kun piti mennä ajattelematta koko juttua, lomaillen...:whistle:

@Miimero plussalta näyttää kyllä minun silmiin(y)
 
@Miimero Plussahan tuo on!

@Owlet Mun ekassa raskaudessa eka oire oli menkkamainen särky päivää ennen kuin menkkojen ois pitänyt alkaa :) Se voi ainakin mulla joskus tuntua toispuoleisestikin. Tai jos tuntuu yhdessä kohdassa niin voi olla jotain suolistoperäistäkin, ilmakupla tai vastaavaa. Kuinka pitkät/epäsäännölliset kierrot sulla yleensä on? Silloin voi olla oviskipuakin.
 
Oviskivut tänään, hyvin saatu onneksi hyödynnettyä vaikka olinkin välillä reissussa :LOL:

Kunpa onnistuisi :love::rolleyes: En tiedä kumpi parempi vai onko edes väliä ovuloinko kp 16 vai 22. Koko tän vuoden näytän ovuloineen 16/17 ja nyt tosiaan 22 et saapa nähdä.
Piti tulla sulle peukuttamaan! Eipä sillä oo väliä! Oon pari kertaa raskautunu kp21-23 ovisplussasta vaikka kierto oli ainakin viel silloin pääsääntöisesti 29-31 päivää :love:
 
@Miimero Varovaisettelut :love:

@satsuma13 Vahvistumisia viivalle!

Ja sit omaa napaa.
https://aijaa.com/UHNz6K
Oikealla aamun testi ja vasemmalla 1-2h pidätyksellä tehty päivätesti. Molemmissa näen livenä viivan, mutta pelottaa ettei vaan olisi viivan paikka - vaikka en kyllä ole koskaan itse näihin testeihin semmoista saanut enkä ole muiden kuullut saaneen (n) Toivottavasti tämä lähtisi vahvistumaan eikä menkat alkaisi. Nyt on dpo 11 ja kp 29/33.
 
Voi kiitos kaikista viesteistä:love: Kokeilen huomenna vielä uusiks, josko olis vähän vahvistunut. En ole ite vielä yhtikäs varma tästä kun mulla ei ole ollu mitään oireita. Paljon tsemppiä kaikille muillekin plussaukseen! :) Ihana saada täältä vertaistukea tähän touhotukseen. :LOL:
 
@Haavejuttu en tikuttanut ovista tässä kierrossa, niin varmuutta sen ajankohdasta ei ole.. mitään kunnon ovisoireita tässä kierrossa en huomannut/tuntenut eikä ole kyllä raskausoireitakaan (n)

@Wintersun tein aamupissasta saman pc testin https://aijaa.com/4EsK3y vähän punertaa luonnossa mutta kuvaan ei taida välittyä..

Kiitos teille, täytyy toivoa että se siitä vahvistuisi :love:
Mäkin erotan kyl ihan selkeän viivan tuossa! :love:
 
Nään viivan kyllä kaikissa noissa, onnea ja vahvistumista:love:

Enhän malttanut olla sit testaamatta ja nega tuli:D Silti tänään vahvistunut olo että olisin raskaana, tissit hiukan kipeenä ja etova olo melkeen koko päivän! Joulukuun plussassa oli näin että monta päivää olin varma ennen ku testit alkoi näyttää mitään. Katsotaan miten nyt käy... huomenna uusiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Hedvig
Nään viivan kyllä kaikissa noissa, onnea ja vahvistumista:love:

Enhän malttanut olla sit testaamatta ja nega tuli:D Silti tänään vahvistunut olo että olisin raskaana, tissit hiukan kipeenä ja etova olo melkeen koko päivän! Joulukuun plussassa oli näin että monta päivää olin varma ennen ku testit alkoi näyttää mitään. Katsotaan miten nyt käy... huomenna uusiksi.
Tuu sitten kertomaan huomenna miltä näyttää. Pidetään peukut pystyssä! :)
 
IMG_20190709_084048__01.jpg

Tässäpä olis aamun testi kuivana, juuri dipatusta en saanut lisättyä kuvaa kun on liian suuri tiedosto ka aijaa ei nyt toimi :cautious:

IMG_20190709_084054__01.jpg

^ Ja tuossa eilisen testi. Kunnolla kuivuessaan tummuu enemmän näkyviin, mutta on siis ihan testiajalla näkyvissä nuo "haamut".
 
  • Tykkää
Reactions: Hmk2020

Yhteistyössä