Haaveena vauva 2020

Omaa: On jo niin epätoivoset fiilikset sen suhteen että tässäkään kierrossa mitään tapahtuisi. No ainakaan mun ei tarvii kauaa ootella jos menkat alkaa taas kp 24! :ROFLMAO: viimeks ovis oli kp16 eli huima 8 pv luteaalivaihe. Toivon että se nyt pidentyy. Joko ovis sais tulla aiemmin tai sitten kierto pidentyä. Jotenkin vaan muistelen että mul ois tuol menneisyydessäkin välillä ollut lyhyitä kiertoja.. :cry: mutta tosiaan eipähän tarvi sitten kauan jännäillä oonko raskaana vai ei. Ja nyt oon koittanu tosi tarkkaan merkkaa kaikki oireet ja näissä kahdissa menkoissa mitä nyt on ollu nii edeltävät oireet on ollu hyvin samat niin voi jo siitä sit päätellä jos ne tulee että ei tärpänny! :LOL:

Onnea plussanneille! :love::love: tsemppiä kaikille muille. :)

@Mohan mäkään en ymmärrä enää miten voi vahingossa tulla raskaaksi vaikka itelleki niin joskus kävi, vielä kondomin läpi! :ROFLMAO: tai sit se hajos ilman et huomattii sillosen kumppanin kaa... (sillon mulla tuli ekat menkatki jopa, oli vaan oudot ja niukemmat.)
 
@Nyyyti kannattaa kyllä mennä käymään lääkärissä, jos on outoa vuotoa kkm jälkeen. Siinä on aina se kohtutulehduksen riski. Varsinkin jos tulee outoja vatsanippailuja tai hiivaa muistuttavia oireita. Minulla tulehdus ei näkynyt missään testeissä, mutta lääkäri onneksi uskoi minua oireiden suhteen. Tulehdysarvoissa ei tosiaan näkynyt mitään poikkeavaa. Antibiooteilla pääsin onneksi siitä eroon (tai ainakaan ei ole tuntunut oireita kuurin jälkeen).
 
@Hellu__ onnea!!! :love::love: saanko udella montako kertaa plussakierrossa tallettelitte ja mihin aikoihin ovikseen nähden? :)
No sehän tässä olikin niin ylläri kun ei ollut mitään oireita oviksesta ja olin varma ettei sitä edes ole tässä kierrossa. Kerran vain talleteltiin kp 15 kohdalla. Ei siis ollut nyt tässä kierrossa varsinaista yritystä. Jotenkin en vielä itse ole sisäistänyt tätä, vaikka useamman testin teinkin:D
 
  • Tykkää
Reactions: addison
No sehän tässä olikin niin ylläri kun ei ollut mitään oireita oviksesta ja olin varma ettei sitä edes ole tässä kierrossa. Kerran vain talleteltiin kp 15 kohdalla. Ei siis ollut nyt tässä kierrossa varsinaista yritystä. Jotenkin en vielä itse ole sisäistänyt tätä, vaikka useamman testin teinkin:D
Ihanaa! :love::geek: oon jotenkin ite ollut vähän huolissani kun tuota miestä on vähän välillä hankala saada hommiin että tuleeko tästä koskaan mitään... pitää vaan kerran oikeaan aikaan ainakin :ROFLMAO::ROFLMAO:

onnea vielä paljon :love::love::)
 
  • Tykkää
Reactions: Hellu__ ja addison
@Nyyyti voisko olla ovulaatiosta johtuvaa vuotoa? Joillakinhan niihin aikoihin tulee juuri tommosta pientä vuotoa :)
Ei pitäis kyllä vielä olla ovis, eikä oo mitään siihen viittaavaa muuta (n) Tein nyt vielä yhden kaappiin jääneen ovistestinkin ja nega oli.

@Nyyyti kannattaa kyllä mennä käymään lääkärissä, jos on outoa vuotoa kkm jälkeen. Siinä on aina se kohtutulehduksen riski. Varsinkin jos tulee outoja vatsanippailuja tai hiivaa muistuttavia oireita. Minulla tulehdus ei näkynyt missään testeissä, mutta lääkäri onneksi uskoi minua oireiden suhteen. Tulehdysarvoissa ei tosiaan näkynyt mitään poikkeavaa. Antibiooteilla pääsin onneksi siitä eroon (tai ainakaan ei ole tuntunut oireita kuurin jälkeen).
Joo vuoto itseasiassa on tänään vielä yltynyt ja nyt on selkeästi jo veristä eikä vaan vaaleanpunaista. Täytyy siis soitella vieläkö ne mut ottais suoraan tonne naistenpolille, kun sinne oli ohjeistus silloin tyhjennyksen jälkeen olla yhteydessä jos ongelmia ilmenee.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Mun eka raskaus oli "vahinko" tykkään kyllä enempi sanoa ylläriraskaudeksi. Tuli kortsun läpi. Eikä siis oo huomattu että olis mennyt kumi rikkikään. Tilanne oli siitä hyvä ku sillon jätettiin helmikuussa ehkäisy pois, olin kuitenkin jo tammikuussa raskautunut joten, kun odottelin menkkoja alkavaksi helmikuun alkuun, niitä ei sitten tullutkaan. Joten tästäkään syystä ei sinänsä ollut vahinko vaan ylläri :D koska oltiin sillon päätetty että lapsi saa tulla jos on tullakseen heti seuraavasta kierrosta.
Tämän vuoden tammikuun plussakierto oli ihan identtinen ekan raskauden kanssa. Molemmissa laskettuaika sama. 10.10. Harmi, kun ei saatu esikoiselle synttärilahjaksi pikkusisarta. :(
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen tän vuoden aikana tullut vakuuttuneeksi siitä, että varmin ehkäisykeino on se, että yrittää lasta. Mutta auta armias, jos kerran harrastaa seksiä hetken huumassa ilman suojaa niin se on heti vähintään kaksoset tulossa. Voisivat lisätä sen terveystiedonkirjoihin. :LOL:

Mutta tästä sen kyllä hyvin huomaa, että stressi on raskautumisen suurin vihollinen. Aina loma-aikoihin/niiden jälkeen ropisee runsaasti plussia ;)

Täällä menossa kp 26. Eilen testasin hölmöyksissäni täysin valkoisen raskaustestin, vaikka jopa Flo sanoi, että ei niissä vielä tässä vaiheessa pitäisi mitään näkyä. :rolleyes: Miehen komennustarve on nyt ainakin hetkellisesti kokonaan ohi eli jotakin toivoa voisi olla tän syksyn suhteen. Pysyn optimistisena ja uskon vakaasti, että 2020 meille tulee vastaremontoituun huoneeseen pieni tuhisija. :love:(y)
 
Mä voisin palata listoille, tänään kp 12 :) En jaksanutkaan tämän pidempää taukoa pitää täältä :LOL: Kaikki viestinne olen lukenut ja osaan reagoinut jotain, ihanasti on plussia tullut tässä parissa viikossa :love: Ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneet ja muut jotka olette jotain vastoinkäymisiä joutunut kokemaan, kyllä meidänkin aika vielä on (y)

Tänään aloitin äsken ovulaation tikuttamisen kun postilaatikkoon tipahti testit. Ihan valkoinen vielä, mutta parempi liian aikaisin alottaa kun liian myöhään. Flo ennustaa ovulaatiota kp 19 eli ensi viikon tiistaille. Viime kierrossa ovulaatio oli jo kp 15 ja ei ehditty tallettelemaan ennen ovulaatiota vaan talletukset osui dpo 0, 1 ja 2, oletin ovulaation olevan siis kp 19 ja luulin aloittavan ajoissa tikutuksen mutta tikkuun tulikin heti plussa :LOL:
Joten tässä kierrossa aion olla ajoissa (y) Torstaina olisi lääkärille aika kun yritystä on ollut vuosi, mutta joudun sen perumaan kun ei miehen kanssa osukkaan aikataulut mitenkään varatulle ajalle :unsure: Mutta ei se maailmaa kaada, nyt vaan pyritään tässä kierrossa peittoja heiluttelemaan joka toinen pv ovikseen asti tai vähän oviksen yli:giggle: Tämä uusi työpaikka, tai no olenhan ehtinyt jo pari kk työskentelemään, on kyllä aivan mahtava! Töissä on mukavaa, kaikki työkaverit ja pomo on erittäin mukavia ja minut on otettu hyvin vastaan. Töihin on mukava lähteä ja kun keskittyy työn tekoon täysillä, voi hetkeksi unohtaa kaiken vauvan yrittämisestä koituvan stressin :D

Tulipas hirmu pitkä teksti mutta ehkä joku jaksaa lukea :ROFLMAO:
 
Miks tää ovulaation tikuttelu on muka niin jännää :LOL: :D
Enää 3 testiä näytti olevan jäljellä, ja päätin etten enää uusia osta, joten 1 testi per päivä ja sit saa luvan riittää. Tuntuu olevan turhaa rahanmenoa, kun ovulaation tunnen kivustakin. Limoja mulla on yleensä viikon verran, että niitten kans vähän vaikeampi aavistella päivää :D nyt limat on aika niukat, kun ei oo greippiä, vehnänalkioöljyä tai macaa käytössä huomaan vaikutuksen.
 

Attachments

Onhan tää ovistikuttelu tosiaan jännään. Tänäänkin 2 krt pissinyt purkkiin ja vertailen niitä tikkuja keskenään ja sitten edellisiin kiertoihin. Vie ensinnäkin liikaa rahaa - saati aikaa. :whistle:
Nyt tosiaan ku taitaa vähän sekoittaa kiertoa, koska tikut tosi vaaleita kp15. Yleensä plussa tullut kp15 ja 16. Ja lääkäri antoi luvan olla ilman ehkäisyä ennen seuraavaa vuotoa. :love::love:
Eilen meni vielä kumin kanssa, mut huomenna ilman. Hui kuinka jännää. :p :ROFLMAO:
 
Heipähei kaikille! Kirjoittelin edelliseen tai sitä edelliseen ketjuun kun oli yritystä kolmanteen. Yritys kuitenkin jäi kun mies rupesi jarruttelemaan ja lopulta meillä tulikin ero  :cautious::poop:hautasin vauvahaaveet tietenkin ihan sillä mittakaavalla että nykyiseen kahteen lapseen lapsilukuni jää. Ja rankkaahan tämä on nyt ollut yh:na kahdelle alle kouluikäiselle, toki isä kuvioissa mukana etten ihan 100% yh ole(y)

Tapailen nyt miestä, jonka tunnen jo 10 vuoden takaa. Suhde on syventynyt yhteenmuuttamisen tasolle ja lapsikeskustelu on käyty:LOL:. Tämä mies siis ei ole koskaan halunnut tai omannut ajatusta omista lapsista (minkä tiesin jo ennestään ja hyväksyin asian) , mutta nytpä on ihan omasta aloitteestaan alkanut puhumaan minusta tulevien lastensa äitinä! :eek: heitinkin sitten eilen että no jokos aletaan lapsentekoon niin sanoi, että viimeistään vuoden päästä! :LOL:

Yritin ottaa rennosti asian, mutta niinpä vaan ajatukset lähti laukalle: apua, olisinko vielä joskus sittenkin raskaana!? :ROFLMAO: en uskaltanut kertoa edes ystävilleni asiasta kun koen että voisi tulla palautetta pikaisista päätöksistä:unsure: meillä siis vasta puoli vuotta virallista seurustelua takana:LOL:

Saa kertoa ihan suoran mielipiteensä asiaan, ollaanko hätäisiä asiassa? Ja jos puolen vuoden tai vuoden päästä vasta yritys alkaisi, olisi seurustelua takana 1-1,5v takana. Kuulostaa sekin hätäiseltä aikataululta, vai mitä mieltä olette? :LOL: ikäähän meillä on 29 ja 30:whistle:
 
@Tiutau13 mitään hätäistä ole. Silleen teette, miltä tuntuu. (y) ei meilläkään virallista, muiden tietämää, seurustelua ollut kovin kauaa. 2015 alettiin salaa seurustella. Mun lapset tuli mukaan joskus 2016 eli vuoden päästä ja siitä ei kauaa mennyt ku odotin meidän yhteistä, joka syntyi 2017 keväällä. Yhteisestä lapsesta vitsailtiin aika nopeasti ku alettiin seurustella, mut en osannut kuvitella et niin käy. Miehellä ei lapsia ja ikää silloin jo 45+.
 
  • Tykkää
Reactions: Nyyyti
@Tiutau13 Joidenkin mielestä ehkä voi kuulostaa nopealta etenemiseltä, mutta jos itsestä se tuntuu sopivalta niin miksi pitäisi muiden pielipiteitä kuunnella :) Me jätettiin miehen kanssa ehkäisy pois puolen vuoden jälkeen. Eikä tunnettu entuudestaan, nyt on vuosi ilman ehkäisyä takana ja talon ostoa mietitään kunhan vaan paikkani vakinaistetaan niin aletaan säästämään käsirahaan. Eikä tunnu yhtään nopealta tahdilta, haluan lapsia nuorena ja niin mieskin. Tulevaisuutta ei voi ennustaa ja seurustelun pituus ei ole mikään tae yhdessä pysymiselle ja onnellisuudelle, vaikka lapset tekisi 10 vuoden seurustelun jälkeen niin ero voi silti tulla vaikka seuraavana päinänä. Itse ainakin ajattelen näin joten miksi jarruttelisimme lasten teon kanssa kun myöhemmin voi olla liian myöhäistä ja nyt hetki tuntuu meistä oikealta :)
 
Ohhoh, en odottanut näin kannustavaa tekstiä! Kiitos naiset! :love::love:

@Wintersun, oon lukenut tätä palstaa nyt jokusen sivun taaksepäin. Yrittänyt päästä juttuun mukaan pitkästä aikaa. Kyllä surettaa ettette vieläkään oo päässeet hoitoihin! :( olisikohan realistista toivoa, että kuitenkin vielä tämän vuoden puolella? Lähetän sulle (ja miehellesi tietty) ihan hurjasti peukkuja ja jaksamista tähän matkaan:love::love:

Ihania plussatestejä on päässyt tiirailemaan tällä foorumilla(y) olispa mukavaa tiirailla (jo) vuoden sisällä omaa plussaa:love:

Sen verran vielä omaa napaa, mulla todettiin alkuvuodesta pco -tyyppiset munasarjat(n) kierto heitteli miten sattuu, tuli välitiputteluja ja kipua alavatsalla. Silloin oli iso kysta kun ekan kerran ultrattiin, toisella kerralla se oli puhjennut. E-pillerit tasoittivat kipuja, mutta en haluaisi syödä niitä koska hormonit ja kuivattaa alakertaa:whistle: Lueskelin myo-inositolista, että jotkut ovat sillä saaneet avun kipuihin (jotka pahimmillaan oletetun oviksen aikaan) . Ne kivut on siis luokkaa ei-todellakaan-seksiä-koska-sattuu!
Kaks ensimmäistä lasta on saanut alkunsa sormia napauttamalla. Eksän kanssa yritettiin kolmatta vielä useampi kuukausi, eikä mitään. Pco:lla osuutta asiaan tai ei, jännittää jos/kun yritys alkaa, että meneekö kauankin ennen kuin tärppää vai tärppääkö enää ollenkaan:unsure: mutta josko ei nyt vielä hyppis housuistaan kun on vasta häilyvä lupaus lapsen yritykseen! :LOL:
 
Ja on tosi kiva muuten lukea että millä aikataululla porukka on päätynyt mihinkin elämäntilanteeseen! Esim yhteenmuutto, talon osto, lapsen yritys, seuraavan lapsen yritys jnejne.... Muutkin voisivat kertoa jos vaan haluavat:love:
 
@KirJoh89 testasitko nyt aamulla? Onko oireet samat tai lisääntyneet?[/QUOTE]

Tein aamulla rfsu:n herkän 6 päivää ennen - testin, joka oli puhdas valkoinen. Tein samasta virtsasta myös ovulaatiotestin, joka oli voimakkaamman värinen kuin mitä ovulaation aikoihin sain metsästettyä.
Ajattelin, että seuraavan kerran testaisin vasta 3 pv.n päästä, jotta jos meinaa olla HCG kohonnut, nii ehtisi kohota rauhassa.

Mahan kouristelut hieman lievittyneet, ja vointi ok, mut tuo limaisuus ja himot ei meinaa lakata .
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Ohhoh, en odottanut näin kannustavaa tekstiä! Kiitos naiset! :love::love:

@Wintersun, oon lukenut tätä palstaa nyt jokusen sivun taaksepäin. Yrittänyt päästä juttuun mukaan pitkästä aikaa. Kyllä surettaa ettette vieläkään oo päässeet hoitoihin! :( olisikohan realistista toivoa, että kuitenkin vielä tämän vuoden puolella? Lähetän sulle (ja miehellesi tietty) ihan hurjasti peukkuja ja jaksamista tähän matkaan:love::love:

Ihania plussatestejä on päässyt tiirailemaan tällä foorumilla(y) olispa mukavaa tiirailla (jo) vuoden sisällä omaa plussaa:love:

Sen verran vielä omaa napaa, mulla todettiin alkuvuodesta pco -tyyppiset munasarjat(n) kierto heitteli miten sattuu, tuli välitiputteluja ja kipua alavatsalla. Silloin oli iso kysta kun ekan kerran ultrattiin, toisella kerralla se oli puhjennut. E-pillerit tasoittivat kipuja, mutta en haluaisi syödä niitä koska hormonit ja kuivattaa alakertaa:whistle: Lueskelin myo-inositolista, että jotkut ovat sillä saaneet avun kipuihin (jotka pahimmillaan oletetun oviksen aikaan) . Ne kivut on siis luokkaa ei-todellakaan-seksiä-koska-sattuu!
Kaks ensimmäistä lasta on saanut alkunsa sormia napauttamalla. Eksän kanssa yritettiin kolmatta vielä useampi kuukausi, eikä mitään. Pco:lla osuutta asiaan tai ei, jännittää jos/kun yritys alkaa, että meneekö kauankin ennen kuin tärppää vai tärppääkö enää ollenkaan:unsure: mutta josko ei nyt vielä hyppis housuistaan kun on vasta häilyvä lupaus lapsen yritykseen! :LOL:
Meillä onkin tuolla lapsettomuus-puolella oma pco-keskustelu :whistle:

Täällä odotellaan edelleen menkkoja. Terolut-kuuri loppui pari päivää sitte ja kp on nyt 41
 
Moi! (y) Oikeastaan ainut varmaan aika ehdoton "vinkki" alkuun on, että aloita foolihapon syöminen! Eikä varmaan perus vitamiinien saannin turvaaminenkaan huonoa tee. Onnea yritykseen :love:

Voisin kanssa itseni lisätä samalla etusivun listaan: Minttuajabasilikaa/26v/1./ya 6/19
Hei, tämän aloitinkin jo huhtikuussa. Tarkoitus oli aikaisemmin jättää ehkäisy pois, mutta päätettiin kesä vähän "himmailla" vielä. Onkohan muita vitamiineja tms. mitä kannattaisi syödä? perus terveellisesti elän ja yritän liikkua. D-vitamiinin aloitin kans syömään taas hyvissä ajoin ennen talven tuloa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: addison

Yhteistyössä