Haaveena vauva 2020

Mun oireet tässä kierrossa:
dpo1-5: ei muuta kuin vähän limaa pari ekaa päivää; alapää herkkänä eli haluttaa vaikka ovis meni jo.
dpo 6: vähän repäisykipuja.
dpo 7: alkoi illalla kuukautismainen kipu, pahoinvointi ja hurjat repäisykivut esim aivastaessa sekä paineen tunne alavatsalla.
dpo 8: ei enää eilisen vertaisi "oireita"; vain vähän repäisykipuja nopeasti liikahtaessa esim autosta noustessa.
dpo 9: ei oikeastaan mitään ihmeellistä; edelleen samaa herkkyyttä alapäässä kuten oviksen jälkeen ollut koko ajan. Vähän pahoinvointia.
-> testit negaa dpo 8 ja 9. Raskauteen en usko. Yksi hyvä merkki mulla, kun verensokerit aamulla on hyvät. Maaliskuun kemiallisessa ne pomppasi HETI reilusti yli sallitun.

Kai sit silti pitää testailla, vaikkei plussaa varmasti tule. TIetysti se olisi hieno yllätys...

Ihan samat oireet siellä kun täälläkin dpo 6 ja 7. Varmaan kans testaan negaa pari seuraavaa päivää. :cautious:
Noitten sokereiden suhteen, nehän taitaa heittää aika pienestäkin muutoksesta kehossa? Onko sinulla ollut dm hyvässä hoitotasapainossa muuten?
 
Mulla sinun kanssa sama tilanne, sama ikäkin. Mulle lääkäri tosin ei maininnut mitään siitä, ettei keltarauhashormoni auta mitään, olen kyllä sitä itse epäillyt. Luteaali siis ilman teroluteja 9-10vrk, terojen kanssa pitenee 12-13 päivään kyllä, mutta menkkajomot alkaa aina dpo 8. Nyt siis 3kierto letroilla menossa, ja eilen seuranta ultrassa oli 13mm follikkeli ja 2kpl 10mm follikkeleja. Nestettä on ollut parissa ultrassa, eilen ei. Miehellä lievää alenemaa siittiöissä, mut ei mitään hälyttävää. Suositteli kuitenkin että voitas koittaa inseminaatiota. Tammikuussa olen lopettanut e-pillerit, että suht monta kiertoa jo yritetty
Ehkä sullakin voi kuitenkin olla keltarauhasen kans sama tilanne, että toimisi sitten raskautuessa. Lyhyt luteaalivaihe kun saattaa useinkin siis johtua just heikosta ovulaatiosta, eikä siihen keltarauhashormooni auta.

Onko letroista tullu sivuvaikutuksia? Ja mikä annostus sulla? Mä vielä mietin aloitanko heti tänään vai mietinkö vielä ja ehkä seuraavasta kierrosta. Sain ne tuurilla tänään heti ekasta apteekista vaikka kuulemma joskus saatavuusongelmia. Minimiannostus mulla alkuun.

Mietityttää siis se et voikin tulla monta kypsää munarakkulaa, ja myös se ultrassa käynti on kovin hankalaa kun joudun lähtee täältä toiselle paikkakunnalle ja järjestelee töissä paljon et pääsen lähtee. Miehen kanssa ollaan sovittu et hoitoihin ei lähdetä kun meillä noi kaksi ihanaa lasta tuossa jo touhuu. Onneksi oli elämäntilanne aikoinaan se et saatiin heidät silloin suht helposti, kun ei tässä iässä mulla enää ainakaan helposti onnistu. Pelkään et jos letrot ei auta niin kohta oon ylipuhumassa häntä ties mihin. Ja rahallisestikaa ei pystytä yksityisellä kovin paljon pidemmälle jatkamaan. Saa tulla jos on tullaksee touhu on unohtunu ja saanu ihan uudet mittasuhteet. Mut vauvankaipuu on vaan niin kova.
 
Ihan samat oireet siellä kun täälläkin dpo 6 ja 7. Varmaan kans testaan negaa pari seuraavaa päivää. :cautious:
Noitten sokereiden suhteen, nehän taitaa heittää aika pienestäkin muutoksesta kehossa? Onko sinulla ollut dm hyvässä hoitotasapainossa muuten?
NYt taas on ollut viikon hyvät arvot, joten niihin vertaan. Metformiini käytössä, ja VHH ruokavaliona 95%. Ja toki huomaan aamuarvoissa, jos on tullut syöttyä vähän enemmän sokerisia juttuja. Mut sit ku raskaus alkaa niin ne arvot pompsahtaa ihan hallitsemattomiin. Toki joskus tuntuu siltä, että pelkästään kuun asento vaikuttaa asiaan. ARGH. Mut eniten kyl syömiset ja monelta päivältä eteen päin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lennis
@Pampula3 mitä ehkäisyä käytit nyt ennen yrityksen aloitusta? Onkohan mullakin alentunut hedelmällisyys jo sen verran että vaikuttaa luteaaliin. Ikää 29v.. luin kyllä netistä englanninkielisiltä mammapalstoilta että monella on ollut tän cerazette pillerin jälkeen joka mulla oli niin just tätä lyhyttä luteaalia. Ja myös jollain toisella lääkäripalstalla luki niin että ne voi olla lyhyitä pillereiden jälkeen. Pari kiertoo kattelen, sit varmaan gynelle jos ei pitene... :)
 
@KukkaSosuli ja @pikkuhaave: Minä siis olen PCO:n kanssa lapsettomuushoidoissa, sieltä suositeltiin juuri niitä ClearBluen digitaalisia ovistestejä, joihin tökätään irtopää ja diginäyttöön tulee hymynaama jos ovulaatio havaitaan. En ole niillä kerennyt vielä ovulaatiota nappaamaan, koska ensimmäisessä hoitokierrossa ei letrozol-annostus riittänyt ovulaatioon (kolme n. 10-13mm follikkelia) ja toisessa, onnistuneessa hoitokierrossa munasolun irrotukseen määrättiin pregnyl-piikki. Liuskatesteillä (luomukierrossa testattuna) olen saanut ovulaation viitenä päivänä peräkkäin, eli ei voi pitää paikkaansa. Joku yksityislääkäri sanoi että PCO:n kanssa voi näitä vääriä ovulaatioplussia tulla.

@Pampula3 Minulle ei letroista tullut mitään sivuvaikutuksia. Ne siis kypsyttävät munasoluja, itse olen saanut niitä PCO:sta johtuvaan ovuloimattomuuteen. Sanoisin että todella matala kynnys niitä on syödä, kun pilleriä popsimalla voi nopeuttaa raskautumista. Toki ultraus on alkukierroissa välttämätöntä, ettei annostus ole liian suuri ja kypsytä liian suurta määrää munasoluja. Jokainen varmaan joutuu nämä pähkäilemään itse o_O

Oma tilanne on nyt plääh. Viime viikolla vuodin kolme päivää suhteellisen runsaasti, raskaustesti on edelleen positiivinen (ollut jo kaksi viikkoa). Ei kyllä ole viivat vahvistuneetkaan. Olen nyt viestitellyt tilanteesta hoitavan tahon kanssa ja ainakin kuukausi pitää odottaa kuukautisvuotoa. Toivottavasti pääsisin ultraan ja siellä selviäisi onko nyt kyseessä raskaus vai kkm. Pakko siellä ultrassa varmaan on joka tapauksessa käydä omalla kustannuksella jos ei lapsettomuushoitojen puitteissa pääse.
 
@lilja1234 mun tietääkseni 10pv on normaali. Siis että normaali on mitä vaan 10-16pv. Ja sit alle 10 jos on niin limis jää usein liian ohueks implantoitumiseen.

@Karvakorvat pahoittelut ikävistä uutisista :(

Musta oli kiva lukee @Helmiina1978 dpo-listaa, niin laitan tähän omani jos muutkin tykkää "vertailla"

Dpo 0 tunnoton maha, ei oireita
Dpo 1 jomittelua alavatsalla
Dpo2 tunnoton maha, ei oireita
Dpo3 pientä repäisykipua kun selkää venyttelee, maha tunnoton
Dpo4 vahva nega tunne alkaa hiipiä, kun maha niin tunnoton. Ei muita oireita kuin pari ai vastusta, flunssa kai tulossa..
Dpo5 rinnat alkoi kipeytyä, aavistuksen nännit aristaa. Maha tunnoton.
Dpo6 repäisykivut jatkuu, maha tunnoton. Rinnat kipeytyneet (mulle joka kk kipeytyvät). Aivan aavistus veripilkkuja (ei edes viiruja) limoissa, mut meno alakerras kuivaa. Vähän eto muiden ruokien haju töissä, erityisesti kalaruoka.

Jatkan sit ku taas lisää dpoita kasas. Toi vuotelu vähän kirvoitti toiveita, mut... Tosi vahva nega fiilis. Kotitestiltä tilatut testit ei sit tullu tänään niinku piti, ostin pari rfsu:ta ja tekis mieli testata ekat itkupotkuraivarinegat huomenna. Kai oon vähän itsetuhonen :rolleyes:
 
Voi kun on paljon ikäviä uutisia lyhyen ajan sisään :cry: Olen niin pahoillani. Toivotaan, että ei enää tulisi uusia menetyksiä..

Samalla paljon onnea uudet plussanneet! Toivottavasti pikkuiset pitävät kunnolla kiinni :love:

Minä en ole oikein jaksanut nyt kirjoitella. Olen kuitenkin taustalla mukana :)
 
Täällä on nyt ollut viime päivät satunnaista mutta vahvaa menkkajomottelua- oire jota ei yleensä koskaan normikierroissa ole, mutta kummassakin plussakierrossa on alkanut joitain päiviä ennen odotettua kuukautisten alkua. Luulin, ettei ovis ja tallettelut osuneet kohdilleen, mutta vähän silti nyt jännittää. Menossa on ainakin dpo10, ellei joitain päiviä enemmänkin. Mun muka niin selvät ovulaatio-oireet tuli tässä kierrossa parissa kohtaa :D se siitä pomminvarmasta tunnistamisesta. Mutta niin, kuukautisia odottelen alkavaksi välillä huominen-maanantai. Päätin että aikaisintaan maanantaina testaan jos ei kuulu :)
 
On: ihan järkyttävät jomotukset, niinku ois menkat menossa. Tosiaan dpo7. Jos tää onkin hyvä merkki, alkio kiinnittyy? Tuntuu kuin porautuisi kohdun seinään :LOL:
Poden valtavaa halua tehdä yhden testin!
Jos huvikseen tekisi? :whistle: Niitä ei vaan ole niin paljon, että riittäisi sitten kriittisille päiville :ninja:
Mulla sama dpo ja menkkamaista jomotusta. Lisäksi nivusissa juilii ja munasarjojen kohdin välillä vihloo, varsinkin vasemmalla, mut vähän myös oikealla.
Oon ollut tosi väsynyt ja kiukkuinen, ihan ärsyttää ku kiukuttaa niin.
 
Mulla sama dpo ja menkkamaista jomotusta. Lisäksi nivusissa juilii ja munasarjojen kohdin välillä vihloo, varsinkin vasemmalla, mut vähän myös oikealla.
Oon ollut tosi väsynyt ja kiukkuinen, ihan ärsyttää ku kiukuttaa niin.
Minulla nää jomotukset on vaan vahvistunut iltaa kohden, et mietin jo onks tää normaalia. (n)
Sen verran koskee, et saankohan nukuttua yölläkään. Ajattelin jo, et pitäiskö ottaa särkylääkettä.
Usein menkoissa kipuja, mut ei kovin graaveja. Nyt kuitenkin kipua paaaljon enemmän, kuin perus menkkajomoissa. Mut kipu tyypiltään samanlaista.
 
@Disco Volante Juuri se! Oon katsonut samaa laitetta, suosittelisitko?
Kyllä se sikäli on selkeä peli, että ei tarvitse arvailla tulosta. Hoitojen osalta jäin käsitykseen etteivät oikein suosittele viivatestejä, koska hoitokierto voi pahimmillaan mennä pieleen väärän tulkinnan vuoksi. Ihan mielellään sitä itsekin saisi konkreettisen tuloksen - mutta enpä ole toisaalta onnistunut plussaa tuolla ovulaatiotestillä vielä saamaan.
 
@Pampula3 mitä ehkäisyä käytit nyt ennen yrityksen aloitusta? Onkohan mullakin alentunut hedelmällisyys jo sen verran että vaikuttaa luteaaliin. Ikää 29v.. luin kyllä netistä englanninkielisiltä mammapalstoilta että monella on ollut tän cerazette pillerin jälkeen joka mulla oli niin just tätä lyhyttä luteaalia. Ja myös jollain toisella lääkäripalstalla luki niin että ne voi olla lyhyitä pillereiden jälkeen. Pari kiertoo kattelen, sit varmaan gynelle jos ei pitene... :)
Mulla ei oo ollut nuoremman syntymän jälkeen mitään ehkäisyä, eli kohta kuuteen vuoteen. Keskeytetyllä on menty kun ei ois kuitenkaan haitannu jos vauva ois ilmoittanut tulostaan. Mut nyt siis virallisista yritystä takana 7 kiertoa, 8.alkoi just. Sulla voi hyvinkin johtua pillereistä.

@lilja1234 mulla oli myös viime kierrossa luteaali 10pv, dpo 11 alkoi menkat. Lääkärin mielestä ainakin mun kohdalla tuo 10 pv asettaa raskautumiselle haasteita, tai siis mun kohdalla kertoo siitä et ovis on jotenkin heikko. Mut kai nää on kovin yksilöllisiä. Ei kai se yksinään välttämättä estä/vaikeuta raskautumista. Jostain kuitenkin luin et alle 12 pv luteaali vaikeuttaa raskautumista, mut en tiedä/muista oliko luotettava lähde.

Aloitin letrot (y) Katsotaan onko mitään vaikutusta.

Valtavasti voimia kaikille joilla ollu menetyksiä nyt ❤
 
Minulla nää jomotukset on vaan vahvistunut iltaa kohden, et mietin jo onks tää normaalia. (n)
Sen verran koskee, et saankohan nukuttua yölläkään. Ajattelin jo, et pitäiskö ottaa särkylääkettä.
Usein menkoissa kipuja, mut ei kovin graaveja. Nyt kuitenkin kipua paaaljon enemmän, kuin perus menkkajomoissa. Mut kipu tyypiltään samanlaista.
Iltaa kohden mulla kans vahvistunut, muttei kuitenkaan mulla ihan menkkakipujen tasoa, mut mulla ne onkin aikamoiset :D

Mulla on sellanen olo että menkat alkais ihan päivässä-parissa. Ku oon tosi kärttyinen ja väsynyt. Ahdistaakin monet asiat, vaikka välillä sit taas ei mitään. Perus pmsää mut nää pitäs tulla vasta päivä-kaks ennen menkkoja
 
Mä aloin vuotaa pikkasen mutta parempi sekin ku ei mitään ja nyt toivon et vaan voimistuisi! Ironista olla onnessaan tästä.... :D:unsure:
Oliko sulla todettu kkm vai? Multa meni ohi! Mä otin tänään kohtua supistavaa lääkettä, mutta se ei ollut niin pahaa enää. Kaikki taisi tulla ulos jo ti-ke yönä. Aivan kamala olo oli, en saanut unta ja vertaa vuosin kuin sika pönttöön. Kauheeta ...
 
Oliko sulla todettu kkm vai? Multa meni ohi! Mä otin tänään kohtua supistavaa lääkettä, mutta se ei ollut niin pahaa enää. Kaikki taisi tulla ulos jo ti-ke yönä. Aivan kamala olo oli, en saanut unta ja vertaa vuosin kuin sika pönttöön. Kauheeta ...
Joo kkm tai ku! Odotan vielä lähetettä nkl jatkotutkimuksiin... anyways kohtu oli tyhjä mut hcg korkeella. Lääkäri oli sitä mieltä et kkm mut mulla on ollu hirveet kivut oikeella munajohtimien kohdalla nii ite epäilen ku. (n) Mä toivon kanssa et tän sais hoidettuu lääkkeillä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Joo kkm tai ku! Odotan vielä lähetettä nkl jatkotutkimuksiin... anyways kohtu oli tyhjä mut hcg korkeella. Lääkäri oli sitä mieltä et kkm mut mulla on ollu hirveet kivut oikeella munajohtimien kohdalla nii ite epäilen ku. (n) Mä toivon kanssa et tän sais hoidettuu lääkkeillä. :)
Mulla on aina tuulimunassa ja keskenmenossa tk lääkäri tehny päivystylaähetteen, vaikka ei pitäis. Eli oon aina samana päivänä käyny nkl.
 

Yhteistyössä