Haaveena vauva 2020

Tulin vaa tsekkaamaan omat kiertopäiväni.... 41/28; miks mun kroppa ei voi toimia!!?? Mieli on ollut vähän maassa kun niitä menkkoja ei kuulu (ja r-testi edelleen nega).. Kaavailen itelleni PCOS:ää ja ties mitä. Synnytystalkoot suututtaa... tekisin osani (hahahaa):alien:, mut minkäs sille voi jos ei raskaudu :whistle:
 
Heippahei kahden viikon tauon jälkeen! Tauko on tehnyt hyvää, ja ajatukset saanut muualle. Täällä onkin tapahtunut tällä välin jo paljon ihania plussia, ja sitten surullisia tapahtumia myös.

Tulin vain päivittämään, että toinen inseminaatio tehtiin tänään kp 13. Letrozolit otin kp 3, 5 ja 7, ja näinkin pienellä määrällä on saatu vastetta munasarjoissa. Miehen siemennäyte tällä kertaa jo ennen pesua priimaa! Meillä siis alunperin miehen spermassa heikkoutta eteenpäin liikkuvien siittiöiden määrissä. Mies on syönyt nyt jo pari kk sinkkiä, lykopeeniä ja omega3, joten liekö niillä vaikutusta. Kaksi follia näkyi oikealla, 20mm ja 15mm ja minulla ovislimojakin tullut. Tässä kuussa oikealla puolen, joten näyttää molemmat munasarjat toimivan hyvin. Pregnyl piikki irroitukseen kuitenkin. Toiveet ovat jälleen korkealla, sillä ajoitus tuntuu nyt osuneen. Tällä hetkellä alamahaa juilii, kuuluu asiaan.

Jos ei onnistu, niin otetaan vielä kolmas inssi. Jonot kovempiin hoitoihin on kuulemma lyhyet, ja niihin sitten jos ei tärppää.

Tulen viimeistään kertomaan tuli plussa vai pettymys.
 
Hei!
Päivittelen tänne omat kuulumiset nyt
Eli tänään tein positiivisen testin,joten mut voi ottaa pois listoilta ja siirryn täältä varovasti sitten jossakin vaiheessa odottajiin!
Tsemppiä kaikille ja plussatuulia:love::love: Seurailen muiden kuulumisia täällä taustalla!:love:
 
Joo kkm tai ku! Odotan vielä lähetettä nkl jatkotutkimuksiin... anyways kohtu oli tyhjä mut hcg korkeella. Lääkäri oli sitä mieltä et kkm mut mulla on ollu hirveet kivut oikeella munajohtimien kohdalla nii ite epäilen ku. (n) Mä toivon kanssa et tän sais hoidettuu lääkkeillä. :)
Täällä on tapahtunu tosiaan paljon sitte viimesen kirjotteluni.. Onnittelut plussanneille ja jaksamisia surullisia uutisia saaneille..

Tuli tuosta keskeytyneestä keskenmenosta ja tuulimunasta mieleen kysymys, jota mietin jo silloin maaliskuussa kun itselläni oli keskenmeno, eli silloin ekassa ultrassa kohdussa näkyi kyllä jotain, mutta ei löytynyt sykettä niin tehtiin lääkkeellinen keskeytys, ei ollut vuoto alkanut siihen mennessä, raskausoireet vaan oli vähän aiemmin hävinneet ja oli tunne ettei kaikki ole hyvin.. Eli kysymys joka jäi silloin mietityttämään on, että mitä eroa keskeytyneellä keskenmenolla ja tuulimunalla on? Hoitaja puhui silloin molemmista että jompi kumpi on kyseessä ja en muista yhtään mitä paikalle kutsuttu lääkäri sanoi, olin niin shokissa. Jälkikäteen katsoin kannan tiedoista että sinne oli muistaakseni merkitty jotain varhainen keskenmeno tms. Eli mietin tästä nyt että tarkoittaako kkm sitä että kohdussa ei näkyisi mitään, eli kun minulla näkyi, ois kyseessä voinu olla tuulimuna? Näistä kyllä oon yrittäny ettiä tietoakin mutta aina meen sekasin että mitä näillä on eroa. Haluttais tietää että mitä siinä on viimeksi todennäkösesti tapahtunu kun meni kesken.. :(
 
@Veeja Kiva kun muistit vielä :love: onnea pienestä!

@Lennis Ollaankohan me nelisen vuotta sitten kirjoiteltu samoissa keskusteluissa kun on niin kovin tutun oloinen nimi ja kuva sulla?

Onnea @papuma plussasta:barefoot:

Mua närästää ja tissit on tosi kipeet. Ja nukun kauheen huonosti. En kyllä silti tiedä, jotenkin usko mennyt tähän hommaan ja en halua turhia kuvitella vaikka ois mitä oireita... Vielä jos vajaan viikon odottelis...

Mitäs muut jännittäjät?
 
  • Tykkää
Reactions: Hope91
@Veeja Kiva kun muistit vielä :love: onnea pienestä!

@Lennis Ollaankohan me nelisen vuotta sitten kirjoiteltu samoissa keskusteluissa kun on niin kovin tutun oloinen nimi ja kuva sulla?

Onnea @papuma plussasta:barefoot:

Mua närästää ja tissit on tosi kipeet. Ja nukun kauheen huonosti. En kyllä silti tiedä, jotenkin usko mennyt tähän hommaan ja en halua turhia kuvitella vaikka ois mitä oireita... Vielä jos vajaan viikon odottelis...

Mitäs muut jännittäjät?
Varmasti ollaan! Niitä aikoja olen täällä aiemmin aktiivisena pyörinyt, ja ilmeisen aktiivinen olen ollutkin kun on jäänyt mieleen! Joku muukin tästä kysyi :D

On: Aamulla oli vielä vielä juilimista ja selkäkipua, mut nyt ei mitään! Kertakaikkiaan kaikki oireet hävinneet kuin pieru saharaan. :ninja:
Mies ärsytti kyllä tänään kauppareissulla, mut se voi olla ihan pms:ää :poop::ROFLMAO:

Aamulla taas testiä kehiin! :rolleyes:
 
@Veeja Kiva kun muistit vielä :love: onnea pienestä!

@Lennis Ollaankohan me nelisen vuotta sitten kirjoiteltu samoissa keskusteluissa kun on niin kovin tutun oloinen nimi ja kuva sulla?

Onnea @papuma plussasta:barefoot:

Mua närästää ja tissit on tosi kipeet. Ja nukun kauheen huonosti. En kyllä silti tiedä, jotenkin usko mennyt tähän hommaan ja en halua turhia kuvitella vaikka ois mitä oireita... Vielä jos vajaan viikon odottelis...

Mitäs muut jännittäjät?
Voisin taas päivitellä kuulumisiani ja taustaani tähän.. :rolleyes:

Mulla siis nyt menossa 2 yk jossa tein ovistestejä, sitten maaliskuisen keskenmenon. Ja kahden viime kuun kierto pitkittyny 37pv, normaalisti kierto ollu ennen km 30-32 pv ja km jälkeen tiputteluvuotoa jatkui kesäkuulle asti, 11.6 kävin lääkärissä vielä varmistaa ettei kohtuun ollu jääny mitään ja kaikki oli ok silloin, sen jälkeen heinäkuussa oli eka normaalimpi kierto ilman välivuotoja.

No, viime kierrossa bongasin ovisplussan muistaakseni vasta kp 25 ja tallettelut meni nappiin. Oireita oli vähän, lämmön nousu ja nipistelyä mutta negahan sieltä tuli.

Nyt tässä kierrossa oon kans tehny ovistestejä mutta koska viime kuussa oli 3 vklp peräkkäin reissuja niin en saanu ovista bongattua, tein kyllä testit reissussaki mutta aina eri aikaan olosuhteiden pakosta ja yks testi 22.9 meni pieleen, ei näyttäny mitään viivoja.

En siis tiedä mikä dpo on nyt, mutta arvelen että nyt on dpo 14 ovis ja ois ollu nyt aiemmin (kiitos greippimehun? :ROFLMAO:) eli se ois ollu joskus 20.9-22.9 ajalla mutta en saanu sitä vaan tikkuihin.. Nyt on ollu vv paljo, rinnat kipeinä ja menkkamaiselta tuntuvia tuntemuksia mahassa, mietin että uskaltasinko testata huomenna herkällä testillä, näkyskö mitään jos ovis ois ollu sillon 20.9-22.9..:whistle: tulipas pitkä teksti:oops:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mom_89
Varmasti ollaan! Niitä aikoja olen täällä aiemmin aktiivisena pyörinyt, ja ilmeisen aktiivinen olen ollutkin kun on jäänyt mieleen! Joku muukin tästä kysyi :D

On: Aamulla oli vielä vielä juilimista ja selkäkipua, mut nyt ei mitään! Kertakaikkiaan kaikki oireet hävinneet kuin pieru saharaan. :ninja:
Mies ärsytti kyllä tänään kauppareissulla, mut se voi olla ihan pms:ää :poop::ROFLMAO:

Aamulla taas testiä kehiin! :rolleyes:
Ilmeisesti silloin sit joskus plussasit kans (y) minkä ikäinen pieni sulta löytyy? Mulla on tuo 3,5-vuotias ihana känkkäränkkä :ROFLMAO:

Ja pinna on kyllä kireellä mullakin, kaikki ärsyttää. Erityisesti mies ja esikoinen.
 
Niin ja tuota vv mietin, että oletetun oviksen 20.9 jälkeen ei tullu juurikaan vv ja sitte seuraavalla viikolla keskiviikkona 25.9 tuli illalla tosi kova viiltelymäinen kipu vasemmalle puolen munasarjaa ja tuntu oikeen kun vv "lorahti". Tämän jälkeisinä päivinä en ainakaan huomannu vv ennen kuin se alko uudestaan nyt tällä viikolla 1.10 ja sen jälkeen sitä on tullutkin joka päivä.. Onkohan tuo vv merkki tulevista menkoista vai voiko olla se yhdistettynä muihin oireisiin merkki että oiski tärpänny.. :rolleyes:
 
Törkeä omailu: Tutkiskelin flo:ta "vähän" taaksepäin yrittäen ottaa selvää kropastani.
Ajattelin kokeilla lapsettomuusterapeutin neuvoja ja yrittää nähdä vähän pidemmälle kuin yhden kierron (y)
Nyt yk58 ja tämän sekä ensi kierron inssin aion olla stressaamatta ja 'päätän' raskautua viimeistään yk60 :):barefoot:
 
Ilmeisesti silloin sit joskus plussasit kans (y) minkä ikäinen pieni sulta löytyy? Mulla on tuo 3,5-vuotias ihana känkkäränkkä :ROFLMAO:

Ja pinna on kyllä kireellä mullakin, kaikki ärsyttää. Erityisesti mies ja esikoinen.
Just 3v täyttänyt meillä on kans kotona, ihanaa uhmaa!
2015 meni täällä kyllä tiiviisti kun yritettiin, alkuvuodesta/-15 oli keskenmeno ja sit vasta paljon myöhemmin plussasin esikoisesta.
Toivottaan, etten nyt haaveilijoissa viihtyisi niin pitkään :p
 
Törkeä omailu: Tutkiskelin flo:ta "vähän" taaksepäin yrittäen ottaa selvää kropastani.
Ajattelin kokeilla lapsettomuusterapeutin neuvoja ja yrittää nähdä vähän pidemmälle kuin yhden kierron (y)
Nyt yk58 ja tämän sekä ensi kierron inssin aion olla stressaamatta ja 'päätän' raskautua viimeistään yk60 :):barefoot:
Huh, teillä on kyllä pitkä taival takana! Toivotaan pikaista plussaa, kun nyt ootte jo hoidoissa :love:

Ja @Hope91, kyllä noilla päivillä voi jo kevyesti testailla, sekä saada melko varmoja tuloksia! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hope91
Täällä oli keskustelua ovistesteistä ja PCOS:ta. Mulla luomukierroissa saattoi liuskatestit näyttää plussaa pari viikkoakin (kierrot 30-100 päivää). Nyt letrot käytössä ja viime kierrossa lääkärin ultrauksen jälkeen ennusti ovista muutaman päivän päähän ultrauksesta. Täsmälleen kyseisenä päivänä sain hymynaaman cb:n digitestiin. Niihin siis itse luotan nyt ja tulevaisuudessa, vaikka voihan nekin meillä PCOS ihmisillä näyttää väärin, mistäs sitä ikinä tietää.. :D

Huomenna viimeiset letrot naamaan tässä kierrossa ja ens viikolla sitten tikutellaan ovista.
 
@Tammityttö mainitsit siitä ovulaatiosta ja testeistä. Tiesinkin että testit voi näyttää plussaa vaikkei ovis tapahdu.
Oliko joku digitaalinen testi, joka kuitenkin pitää paikkansa? Vai onko ne kaikki turhia?
Mistä muista merkeissä näkee, onko ovis ollut hyvä tai ylipäätään tapahtunut?
Onko lämmöt varma merkki? Mitä niistä voi päätellä? Mulla esim nyt ne dippasi yhtenä päivänä heti oviksen jälkeen, ja lopulta alkoi laskea jo 5 pv ennen kierron loppua. Nyt siis dpo 11 ja siis keskilinjalla mennään eli nipin napin koholla.
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

5.10.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


EnkeliRinkeli.................kp 56/28
Hipposka.......................kp 45/30
taikinatonttu...................kp 42/28
vauvahaaveilija2396......kp 41/28-30
Pilvinentaivas...............kp 36/28-30
Millimetrii...................... kp 32/28-29
Hope91.........................kp 31/32-37
Mahaotus......................kp 31/24-26
Mirkkuli26.....................kp 29/22-28
Amadecasa..................kp 29/34-55
Helmiina1978...............kp 29/32
Marilainen.....................kp 30/28
Haaveilija-31.................kp 29/29
Mirella92.......................kp 28/34
Effis..............................kp 27/26-37
Shibali......................... kp 26/23-26
Titi-Love.......................kp 24/28-30
Kasikuus.......................kp 24/28-31
Lennis...........................kp 24/28-34
Haavejuttu....................kp 23/29
Tingeli...........................kp 22/34-36
Daana.......................... kp 22/23
W.we.............................kp 20/25
FaBuu...........................kp 19/28
nieve30.........................kp 19/28
Tiukuliina89.................. kp 19/31
Marrrsipaani..................kp 16/28
Mape19........................ kp 15/25
Lumihiutale_................. kp 14/28
poreilevalimu.................kp 12/25-26
Koodikissa.....................kp 11/24
Veevavi..........................kp 11/26-28
Keltasirkku.................... kp 10/28-32
mimmik..........................kp 10/28-32
Vaniljapulla....................kp 9/30-32
nessu87........................kp 7/28
rosemarie......................kp 7/xx
Vauvameille...................kp xx/28-35
Snanniska.....................kp 6/28
HMami..........................kp 5/28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:




Haaveilija-31...............dpo 13
Helmiina1978..............dpo 11
Titi-Love.......................dpo 9
Lenni............................dpo 9
Shibali..........................dpo 9
Effis..............................dpo 8
Haavejuttu....................dpo 7


★★★★★★★★★★★★★★★★
 
@rosemarie hui ompa pitkiä kiertoja :eek:
@Helmiina1978 ne cb:n digitaaliset kaksoishormonit on kaikkein luotettavimpia, mutta melko kalliita.. itse ostan niitä vain ennen hoitoja, jolloin haluan olla 100% varma oviksen bongaamisesta :)
näin muistinkin. Ehkä pitäisi semmonen hankkia; tässä iässä kun mikään ei oo varmaa. Viimeinen oljenkorsi. Toki uskon että ovulaatio tapahtuu, mutta millainen, ja miten siihen sit voi vaikuttaa... Luteaali kuitenkin 13-14pv.
 
Näin fantastisen hienon feikkiplussan voi saada rfsu varhaisella! Testasin, tottakai, vaikka nega on satavarma tässä kierrossa.

20min myöhemmin tuo viiva matkusti ystävänsä luo ja jäljellä oli vain 1 kontrolliviiva.

Ihania uutisia täällä @papuma! :love:
mullakin toi testi teki silleen että semmonen punainen viiva kulki siinä liuskassa eteen päin ja hiukan jo ehdin innostua, mutta tajusin että se liikkuu. sinne meni.
 
Näin fantastisen hienon feikkiplussan voi saada rfsu varhaisella! Testasin, tottakai, vaikka nega on satavarma tässä kierrossa.

20min myöhemmin tuo viiva matkusti ystävänsä luo ja jäljellä oli vain 1 kontrolliviiva.

Ihania uutisia täällä @papuma! :love:
Nuo rfsu:t on kyllä sellaisia että vähääkään viivalasit omaava henkilö saa haamun..
Heidän digi on sentään luotettava, eikä anna mielikuvitukseni laukata :ROFLMAO:
 
On:dpo9 ja totuttuun tapaan nega testattu. Voihan se olla negakierto kaikista oireista huolimatta.

Seuraavat menkat sattuisi just loman aikaan, kun ollaan lähdössä reissuun. :poop: Ei kai niitä voi siirtää millään, jos kerran yritys on päällä? Vai voiko? Muulla kun plussalla :D

Toisaalta, jos ois plussa, niin jännitän miten selviän lennosta, koska viimeeksikin pahoinvointi alkoi viikko plussan jälkeen ja sit laatta lensikin 10x päivässä :sick: Ja sitähän kesti, kesti ja kesti!
 
@Helmiina1978 joo, juuri noin tuokin teki. Ja @W.we täällä on kyllä melkoset viiva lasit, kun ketuttaa niin armottomasti koko tämä kierto. Apinan raivolla testaan vaikka ollut jo tiputtelua.

Koska suuttumallahan se plussaksi muuttuu  mutta aamulla outoa oli se, että predictor early antoi harmaan viivan. Jotain, mitä en oo koskaan sillä saanut. Voihan olla, että nyt jotain outoa hormonitoiminnassa mutta... Koska usein testaan niinku crazy person jos jotain epäselvää on meneillään, niin niin teen varmaan tälläkin kertaa.. Jos iltapäivällä katsoi, tuleeko taas harmaata hailuraa vai ei.
 
@Tammityttö mainitsit siitä ovulaatiosta ja testeistä. Tiesinkin että testit voi näyttää plussaa vaikkei ovis tapahdu.
Oliko joku digitaalinen testi, joka kuitenkin pitää paikkansa? Vai onko ne kaikki turhia?
Mistä muista merkeissä näkee, onko ovis ollut hyvä tai ylipäätään tapahtunut?
Onko lämmöt varma merkki? Mitä niistä voi päätellä? Mulla esim nyt ne dippasi yhtenä päivänä heti oviksen jälkeen, ja lopulta alkoi laskea jo 5 pv ennen kierron loppua. Nyt siis dpo 11 ja siis keskilinjalla mennään eli nipin napin koholla.
No. Omalta kohdalta vaan voin sanoa ettei oikein millään muulla ku ultralla ja progesteronikokeella. Mä olen käyny nii monet kerrat ultrassa luomuyrityksessä ja sit muissa kontrolleissa. Esim ydessä sain tumman ovisplussan (ei mitään epäilyä). Lämmöt nousi ihan oikeaoppisesti (toki aina voi olla sotkevaa tekijää koska yleensä lämmöt ei nouse ilman keltsiä). Kolme pv siitä oli ultra eikä oviksesta ollut mitään jälkeä, limis oli vääränlainen jne. Munasarjat aivan hiljaiset.
Sit toisessa kävin kp19 ultrassa ja sanottiin että rakkula oli vain 13mm enkä tuu ovuloimaan ollenkaan. Kp21 sain kuitenkin plussan ja kaks pv siitä ultrassa näkyi hieno progevaikutteinen limakalvo ja selvä keltarauhanen. Raskauduin siitä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Effis mä olen saanut noilla myös harmaita viivoja... tosin saan myös värikkäitä pc valeplussia, joten en luota itse kun digitaalisiin enään... plus mun viivalasit sais varmaan vaikka miehen tekemiin testeihin plussan kun oppinut kaivamaan kaikista testeistä jo ne viivanpaikat :rolleyes::ROFLMAO:
 
Toivotaan että plussa tulee viimeistään yk 60:)
Mikäköhän yk:t mulla on menossa.. Tarkkaa en enää tiedä kun kiertoja on vuodessa ~14,mut laskettuna 9x14 on 126:cautious: yäk kuinka masentavaa!
Ootko paljon käynyt tuolla terapeutilla? Meille on kans mahdollisuus käydä puolin psykoterapeuttilla. Ajattelin käyttää sen mahdollisuuden jossain vaiheessa.
Tehdäänkö sulla inssi luomukiertoon vai onko jotain lääkkeitä ovikseen/luteaaliin?
Muutaman kerran vasta. Alkuun ajattelin ettei sellaista tarvi, mutta kyllä nyt ottaa jo kaikki keinot käyttöön että stressi ainakin laskisi... luomuun ihan, mulle ei ole kukaan tarjonnut mitään lääkkeellistä vaihtoehtoa, kun kierto joka kk 24-16 ja luteeli tasainen 10. Rakkulat joka ultrassa olleet normaalikokoisia ja kivuttomat kuukautiset kestää 2-3pv
 

Yhteistyössä