Haaveena vauva 2020

@Bumbani kuulostaa aika epärealistiselta. Ai että mekin miehen kanssa kokopäivätöiden, asunnon rempan ja lapsen hoidon yhteydessä harrastetaan seksiä joka päivä useita kertoja. Hehheh. Joo ei. Lisäksi kun yritys venynyt jo kohta vuoteen niin takuulla ei niin pitkään olla jaksettu päivittäin edes harrastaa, hyvä jos ees joka toinen päivä. Ei riitä aika. Keskikierron vaiheessa pyritään siihen joka toinen päivä ja oviksen aikaan joka päivä. Enempään ei pysty vaikka kuinka haluaisi.

Itse kävin eilen yksityisellä gynellä. Meillä työnantaja korvaa perus gynekäynnit jälkikäteen kuitteja vastaan. Ei toki lapsettomuuteen tai raskauteen yms. liittyen. Kerroin gynelle että sairastin kuukausi sitten kohtutulehduksen ja että mulla on epäilty aiemmin endometrioosia.

Gyne ultrasi ja sanoi, että asiat on harvinaisen hyvin, munasarjat näyttää hyviltä ja paljon follikkeleja. Ei mitään endometrioosiin viittaavaa.

En tiiä pitäisikö tästä olla iloinen vai ei. Miehen spermassakaan ei havaittu vikaa. Gyne sanoi että todennäköisin syy raskautumisen viivästymiseen on mun iässä ja mahdollisesti paino voi vaikuttaa mutta jos kuitenkin ovuloi niin kaiken pitäisi olla ok. Sanoi että joku ovulaatio-injektio (en muista mikä sana se oli) voisi olla hyvä keino eli ovulaatiota yritettäis aikaistaa tai auttaa jotenkin. Tai sit joku lääkitys. Mut siitä jatketaan sit julkisella marraskuun jälkeen...

Tuli kyllä tuolla yksityisellä olo, et siellä hoidot etenisi varmaan nopeammin ja tehokkaammin, toki hintakin paljon isompi. Mulla ois säästöjä silti. Pitää nyt eka katsoa se julkisen ensikäynti ja miettiä laittaisiko säästöjä kuitenkin likoon ja aloittaisi hoidot yksityisellä...
 
@Bumbani kuulostaa aika epärealistiselta. Ai että mekin miehen kanssa kokopäivätöiden, asunnon rempan ja lapsen hoidon yhteydessä harrastetaan seksiä joka päivä useita kertoja. Hehheh. Joo ei. Lisäksi kun yritys venynyt jo kohta vuoteen niin takuulla ei niin pitkään olla jaksettu päivittäin edes harrastaa, hyvä jos ees joka toinen päivä. Ei riitä aika. Keskikierron vaiheessa pyritään siihen joka toinen päivä ja oviksen aikaan joka päivä. Enempään ei pysty vaikka kuinka haluaisi.

Itse kävin eilen yksityisellä gynellä. Meillä työnantaja korvaa perus gynekäynnit jälkikäteen kuitteja vastaan. Ei toki lapsettomuuteen tai raskauteen yms. liittyen. Kerroin gynelle että sairastin kuukausi sitten kohtutulehduksen ja että mulla on epäilty aiemmin endometrioosia.

Gyne ultrasi ja sanoi, että asiat on harvinaisen hyvin, munasarjat näyttää hyviltä ja paljon follikkeleja. Ei mitään endometrioosiin viittaavaa.

En tiiä pitäisikö tästä olla iloinen vai ei. Miehen spermassakaan ei havaittu vikaa. Gyne sanoi että todennäköisin syy raskautumisen viivästymiseen on mun iässä ja mahdollisesti paino voi vaikuttaa mutta jos kuitenkin ovuloi niin kaiken pitäisi olla ok. Sanoi että joku ovulaatio-injektio (en muista mikä sana se oli) voisi olla hyvä keino eli ovulaatiota yritettäis aikaistaa tai auttaa jotenkin. Tai sit joku lääkitys. Mut siitä jatketaan sit julkisella marraskuun jälkeen...

Tuli kyllä tuolla yksityisellä olo, et siellä hoidot etenisi varmaan nopeammin ja tehokkaammin, toki hintakin paljon isompi. Mulla ois säästöjä silti. Pitää nyt eka katsoa se julkisen ensikäynti ja miettiä laittaisiko säästöjä kuitenkin likoon ja aloittaisi hoidot yksityisellä...
Kuulostaa, että tosi moni asia on hyvin!! Ja silti, että vaatii vaan vielä aikaa :)
 
Onko täällä muita tällaisia vähän "vanhempia" yrittäjiä? Itsellä ikää 37v ja esikoista yritetään. Ja hirvittää kyllä kaikki tilastot ja kaikki. Jonain päivänä, mietin, että olenko liian vanha enää saamaan lapsia. Takana 3 yk vasta, mutta jotenkin hirvittää, että miten tässä käy...
 
Onko täällä muita tällaisia vähän "vanhempia" yrittäjiä? Itsellä ikää 37v ja esikoista yritetään. Ja hirvittää kyllä kaikki tilastot ja kaikki. Jonain päivänä, mietin, että olenko liian vanha enää saamaan lapsia. Takana 3 yk vasta, mutta jotenkin hirvittää, että miten tässä käy...
Täällä:) itsellä ikää kohta 36v ja esikoista yritetään myös. Takana keskenmeno ja kohdunulkoinen raskaus, mutta tutkimusten mukaan mulla alakerrassa kuitenkin kaikki hyvin ja miehen sperma tutkittu ja oli harvinaislaatuisen hyvää.. ainoastaan sit tulee mieleen, että tää mun ikä ja paino vaikuttaa.. paino mulla on kyllä aina jojotellu normista muodokkaaseen, mutta en koe sen olevan syynä tähän vastoinkäymiseen. Ikä voi olla se suurin syy siis.. alkaahan elimistö kuitenkin toimimaan jo eritavalla.."hitaammin" tms:cautious:
Mutta yritetään eikä lannistuta(y):ninja:
Paljon tsemppiä sulle! Kyllä sen pikkuisen vielä näin "vanhanakin" voi syliinsä saada:rolleyes:
Murehtimisen(stressin) oon kokenut ehkä pahimpana asiana, ja sitä tässä koittanu ehkäistä rentoutumisen parissa aina mahdollisuuksien mukaan:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Sailor82
@Sailor82 kiitos tsempeistä!

Mä täytän tammikuussa 36. Mulla esikoinen 6 v joka syntyi edellisestä suhteesta erittäin helposti, "yllätyksenä". Nykyisen miehen kanssa oltu 2,5 v yhdessä ja 28.11. viime vuonna poistatin kierrukan eli yritystä takana 11 kk. Yk 12 meneillään.
 
Onko täällä muita tällaisia vähän "vanhempia" yrittäjiä? Itsellä ikää 37v ja esikoista yritetään. Ja hirvittää kyllä kaikki tilastot ja kaikki. Jonain päivänä, mietin, että olenko liian vanha enää saamaan lapsia. Takana 3 yk vasta, mutta jotenkin hirvittää, että miten tässä käy...
Täällä kanssa ikää jo 35v ja miehellä reilusti enemmän. Toista yhteistä yritetään. Kyllä itelläkin tuo ikä kummittelee ajatuksissa mahdollisine mukana tuomine haasteineen.(n)
 
Onko täällä muita tällaisia vähän "vanhempia" yrittäjiä? Itsellä ikää 37v ja esikoista yritetään. Ja hirvittää kyllä kaikki tilastot ja kaikki. Jonain päivänä, mietin, että olenko liian vanha enää saamaan lapsia. Takana 3 yk vasta, mutta jotenkin hirvittää, että miten tässä käy...
Minä 36v ja juuri alkoi yritys. Olen miettinyt myös, että onko jo liian myöhäistä ja miksi en ole herännyt aiemmin. Mutta elämä on mennyt näin ja toivon, että iästä huolimatta kaikki menisi hyvin.

Teilläkin on yritys vielä varsin alussa, joten ei kannata vielä murehtia (tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty). Toivotaan teille pikaisesti plussaa (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Sailor82
HaaveetKaatuu Apua, ihan kamalaa mitä olet joutunut kokemaan! Ei kyllä mitenkään hyväksyttävää miehen käytös. Ymmärrän täysin miksi tuntuu nyt siltä että ettet tahdo lasta. Ihan hirveää käytöstä mieheltä. Hyi.

Mistä lähtien tänne on muuten pystynyt kirjottamaan ilman kirjautumista? Ennenhän pystyi vaan tuonne Mitäs nyt? Aihe vapaa -alueelle kirjoittamaan ilman nimimerkkiä.

Täällä on vuoto loppunut, oli ärsyttävän pitkät (6pv) menkat taas, viime aikoina ollut 4 päivää, myös km vuoto kesti vain 4 pv. Ja nyt oli aika niukat niin sitä odotti joka päivä että nyt varmaan loppuu ja sitten ei loppunutkaan :LOL: Tämän kierron yritän ottaa rennommin ja nyt lupaan itselleni että en testaa liian aikaisin! En aio tihrustaa niitä haamun esiasteita dpo 9 ja sitten miettiä olikohan tuo nyt haamu vai ei ja lopulta petyn kun menkat alkaa. Kaapissa taitaa olla pari jotain apteekin testiä ja pari digiä, ja ehkä yksi pc. Digejä en tuhlaa kuitenkaan ennen kun menkat on myöhässä ja jonkinlainen viiva perustestissä. Mutta en aio ostaa tähän kiertoon enempää testejä, noilla on pärjättävä :notworthy:
 
Onko täällä muita tällaisia vähän "vanhempia" yrittäjiä? Itsellä ikää 37v ja esikoista yritetään. Ja hirvittää kyllä kaikki tilastot ja kaikki. Jonain päivänä, mietin, että olenko liian vanha enää saamaan lapsia. Takana 3 yk vasta, mutta jotenkin hirvittää, että miten tässä käy...
Mä sain kuopuksen 38v. Hän oli eka luomulapsi mulle. Tärppäsi YK3 nykyisen miehen kanssa. Nyt YK8 menossa toista yhteistä. Ja minä yli 40...
 
  • Tykkää
Reactions: Sailor82 ja Shibali
Onko täällä muita tällaisia vähän "vanhempia" yrittäjiä? Itsellä ikää 37v ja esikoista yritetään. Ja hirvittää kyllä kaikki tilastot ja kaikki. Jonain päivänä, mietin, että olenko liian vanha enää saamaan lapsia. Takana 3 yk vasta, mutta jotenkin hirvittää, että miten tässä käy...
Hei! Täällä yksi 35-vuotias esikoista yrittävä. Mieheni on 40. Takana yksi kkm viime keväänä sekä teiniraskaus ja abortti 14-vuotiaana :unsure: Sikäli siis hyvät lähtökohdat, että todistetusti voidaan raskautua, mutta tietystikään se ei takaa että päästäisiin asiassa maaliin asti. Vaikka ollaan oltu puolisoni kanssa yhdessä jo 17 vuotta, vasta nyt koen olevani valmis äidiksi. Niin kauan on mennyt itseni kasaamiseen vanhemmuutta varten tässä elämässä. Toivottavasti ei ole vielä liian myöhäistä..
 
@Mohan onhan tuo selvä plussa. Millon kuukautisten pitäisi alkaa? Käsittääkseni viivan vahvuudella ei oo väliä, kunhan viiva tulee. :)
Huomenna. Ja mulla on ollut kyllä selkeitä menkkamaisia mahakipuja, ihan samallalailla kuin aiemminkin. Huomenna teen aamulla testin ja sunnuntaiksi, jos menkat ei ala, on clearblue muttei digi. En vaan jotenkin pysty uskomaan, että tämä ois oikea plussa. Sain viimeksikin ne haamut, mutta nämä on kyllä niitä selkeämpiä.
 
Noniin, tämä teksti sisältää oma napailua. :D

Tänään käytiin miehen kanssa gynellä lapsettomuuden vuoksi. Aika siis julkisella. Vuosi sitten käytiin lkrissä ja silloin otettiin verikokeita ja tuloksena ovuloimattomuus, ohjeena pudottaa painoa ja lopettaa tupakointi. Painoa pudonnut n. 10kg, tupakointia vähennetty tarkoituksena lopettaa täysin.

Tänään gyne aluksi kiinnitti huomiota ikään (31v) ja sanoi nyt olevan viimeisiä hetkiä alkaa tekemään lapsettomuudelle jotain, koska hedelmällisiä vuosia ei enää paljoa ole jäljellä. Yritystä takana 2,5vuotta ilman apuja. Kierrot 32-96vrk, nyt menossa kp65. Miehellä ennestään kaksi lasta, joten gynen mukaan vika tuskin on hänessä, ja koska mun kierrot on suurimmaksi osaksi pitkiä, tuskin ovuloi juuri lainkaan.

Kohtu ultratessa normaali, oikean puolen munasarjat normaalit, vasemmalla puolella lievää monirakkulaisuutta.

Nyt aluksi sain primolutit tän kierron päättämiseksi ja jatkossa syön letrozoleja 2kpl päivässä kp 5-9 seuraavat puoli vuotta. Jos tän aikana ei tulosta tule, katsotaan mihin toimiin sitten siirrytään. Tän vuoden puolella mulle tulossa vielä suolistopuolen leikkaus ja gyne kehotti tahtomaan aukiolotutkimuksen samaan syssyyn, jos en siis leikkausta ennen raskaudu. Sanoi, että vika voi olla joko siinä etten ovuloi ollenkaan tai siinä, et munanjohtimet on tukossa. Niin tai näin, puolen vuoden aikana pitäis joko raskautua tai päästä leikkaukseen. (y) toivon ekaa vaihtoehtoa. :love: miehelle ei mitään tutkimuksia tässä vaiheessa.

Oli pakko päästä kertomaan jonnekin, tämä luo vähän toivoa tähän pitkään matkaan. Toivotaan toivottua tulosta. :love:
 
Mun menkat on myöhässä. Tänään piti alkaa mutta ei kuulu, 4 edellistä kiertoa ollu 24pv ja aika moni sitä ennen myös. Nyt vaan on sellainen hetki et voisin olla yrittämisestä tauollakin kun suunnitteilla on muutto kotikaupunkiin ja tietysti sen myötä työpaikan vaihto. Mutta sitten kun ei tähänkään hetkeen mennessä oo tärpänny niin ehkä ei kannata odottaa. Testaan varmaan maanantaina jos ei sitä ennen ala.
 
  • Tykkää
Reactions: mom_89 ja Mahaotus
Huh olipas tullut taas monta sivua tekstiä sitten viime lukeman:rolleyes:

Ksm66 vinkistä voisin ottaa vaarin, toki voisin myös vitamiinejäkin alkaa ottamaan, ei niistä varmaan haittaakaan ole(y)

Eli nyt semmonen tilanne että maanantaina alkoi pienen pienellä tuhruilulla ruskeaa vuotoa olla ja menkat oli silloin 3 pv myöhässä. Ilman mitään pms oireita alko tuo. No, nyt eilen iltapäivällä alko mahassa ja selässä olla enemmänkin tuntemuksia ja vuoto muuttui eilis illasta tähän päivään asti jo kirkkaan punaiseksi ja limaiseksi, todella oudoksi. Yleensä mulla ei oo tämmöset menkat ei sitte ollenkaan.. Mutta uskottava se kait on että menkat ne siltiki taas tuli:cry:
Vaikkakin ehdin jo hieman toivoa että tuhruilusta huolimatta voisi olla vielä toivoa.. :unsure: nyt vaan pelottaa että miksi nyt meni näin pitkälle kierto, vielä entisestään piteni tämä kierto, että mistähän se johtu.. Mulle jotenki se on stressaavinta että en tiedä mitä omassa kehossa tapahtuu.(n)
Varasin siis 30.10 itelle ajan gynelle, ku viimeksi oon käyny papassakin v.2016 ja samalla voin saaha itelle jotain mielenrauhaa käymällä tarkistuksessa:geek:

Eli mulle vois päivittää kp 5..

Tsemppiä kaikille eri tilanteisiin:love:
 
vierailija
Moikka! Oon jo pidemmän aikaa lueskellut mutten ole rohkaistunut kirjoittamaan, mitä mieltä olette kun flon mukaa ovis oli 5. Päivä, mutta ovistippa verta joka näky vaa paperissa (luulen tätä ovistipaksi) tuli 9.päivä. En saanut tikkuun tosi tummia viivoja ollenkaan. Niin milloinha se ovis on ollu? Ja sit sain kp29/32 haamuja 4 eri testillä (oisko ollu kiinnittymisyritys) mutta eilen ja tänään puhtaita negoja. Niin jos kiinnittyminen onnistui milloin pitäs näkyä rtestissä? Sori omaanapaa täälläki plussatuulia❣
 

Yhteistyössä