Haaveena vauva 2020

@Keltasirkku, samoilla päivillä mennään, ehkä mäkin uskaltaudun nyt mukaan noille listoille, eli mulle voi päivittää tästä päivästä kp 3/22-26. Ja meillä alkoi nyt yk 8, ku viime kierto jäi välistä.

@Kasikuus, jaan tunteesi, mullakin aina jo tosi nopeasti oviksen jälkeen fiilis ettei ole tärpännyt. En tiedä onko itsesuojelua vai mitä. Ja myös pelko ja tunne etten voi enää tulla ollenkaan raskaaksi. Täältä saan aina vähän toivoa kun on muitakin jotka on yrittäneet useita kuukausia tai vuosia ja sitten välillä jollain aina tärppää. Itsellä kun ei lääkärin mukaan ole enää vuosia aikaa niin tottakai pelottaa. Mut just nyt ei auta kun toivoa. Toivotaan et sun tunne on myös tässä kierrossa väärässä ja oiskin tullu tärppi (y)
 
Huomasin muuten et etusivulla mun kohdalla lukee et ya 3/2019, mut aloitettiin yritys siis huhtikuun lopulla eli ya 4/2019 vaikka eihän sil nyt suurta merkitystä vaik ois väärin.

Onko täällä muuten joku muu joka ois raskaustoiveiden takia vähentänyt liikuntaa tai koittanut saada vähän lisää painoa? Onko ollut apua jollain esim. aiemmin raskautuessa? Mun pitäis nyt koittaa lääkärin mukaan vähentää liikuntaa eikä muutamasta lisäkilostakaan olisi haittaa. Mut ristiriitaiset fiilikset, kun liikuntaharrastukset (lasten lisäks) on juurikin se joka saa mut pysymään järjissäni täs kauhees vauvakuumeessa :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään kokemuksia raskauskeijun erittäin herkistä ovulaatiotesti liuskoista?

Niitä lähti äsken iso kasa tilaukseen, aiemmin käyttänyt rfsun ovistestejä ja hyvin saanut niillä oviksen bongattua, eli onkohan yhtään samanlaisia. Testailut aloitan heti kunhan tulevat postissa :)

Niin joo ja etusivulle saa iäksi päivittää 27v, en tajunnut aluksi, että siellä on lista :D
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Huomiselle voi päivittää dpo 0 :) Eilen en testannut kuin aamulla ja viiva oli aika hailura joten ajattelin et plussa tulee aikaisintaan huomenna mutta tässäpä tämän päivän testit eikä tarvitse miettiä onko plussa vai ei :D katso liitettä 8455

Onnittelut kaikille plussanneille :love:
Mulla on noita samoja testejä. Pärähtikö sulle tuo testiviiva tuohon noin voimakkaaksi samaan aikaan kontrolliviiva kanssa?
 
Huomasin muuten et etusivulla mun kohdalla lukee et ya 3/2019, mut aloitettiin yritys siis huhtikuun lopulla eli ya 4/2019 vaikka eihän sil nyt suurta merkitystä vaik ois väärin.

Onko täällä muuten joku muu joka ois raskaustoiveiden takia vähentänyt liikuntaa tai koittanut saada vähän lisää painoa? Onko ollut apua jollain esim. aiemmin raskautuessa? Mun pitäis nyt koittaa lääkärin mukaan vähentää liikuntaa eikä muutamasta lisäkilostakaan olisi haittaa. Mut ristiriitaiset fiilikset, kun liikuntaharrastukset (lasten lisäks) on juurikin se joka saa mut pysymään järjissäni täs kauhees vauvakuumeessa :confused:
Mulla on päinvastainen ongelma mut ymmärrän kyllä tuossakin tapauksessa ne perimmäiset syyt hormonitoiminnassa jne. Auttaisiko jos lisäisit ruokavalioon jotain energiatiheää, mutta ravinteikasta ja koitat liikkua osan aikaa vähän pienemmällä teholla?

Mun pitäis laihduttaa reilusti, keinot on tiedossa, mutta voimavarat vähän vähissä. Jos löytyis vertaistukea, jonka kanssa tsempata niin ottaisin ilolla vastaan.
 
@Ilona Eloisa täällä olisi toinen, jonka pitäs pudotella painoa ihan reippaasti. Ylipainoa on paljon ja painan enemmän, mitä edellisiä odottaessa. Vähän jännittää, kuinka raskautua näillä kiloilla ja kuinka raskaus ylipäätänsä menee. Aiemmissakin raskauksissa on ylipainoa ollut, mutta ei mitään radia tai muita vaivoja. Teoriassa oon maailman paras laihduttelija, mutta käytäntö vähän takkuaa (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Ilona Eloisa
Mulla on noita samoja testejä. Pärähtikö sulle tuo testiviiva tuohon noin voimakkaaksi samaan aikaan kontrolliviiva kanssa?
Ei. Nää on aika hitaita reagoimaan, jätän aina vaan kuivumaan jonnekkin ja katson myöhemmin. Kerran kuussa kuivuu tasavahvoiksi niin uskon että on ovisplussa vaikka tulkitsen vähän eri tavalla kun ohjeessa :LOL: En siis ota aikaa, ensin näytti tältä (alempi) ja ehkä 5-10min eteenpäin oli tasavahva.
IMG_20191027_174720__01__01__01.jpg

Mutta kyllä sen myös oppii tunnistamaan millon se sitten tummuu tasavahvaksi, hankala selittää mutta esim eiliseen verrattuna, niin tänään toinen viiva tuli heti mutta tummui hitaasti, kun taas eilen piti odotella muutama minuutti että testiviiva rupesi muodostumaan. Joka kerta ei siis tarvitse säästää testejä ja katsoa sen 10min jälkeen. Mutta koskaan ei ole tainnut tasavahvoja tulla siinä 10min sisällä. Tai joo, aluksi kun väri kulkee testin läpi niin on tasavahvat hennot viivat, kontrolliviiva vahvistuu tummaksi ja sitten rupeaa testiviiva tummenemaan. Ompa pitkä sepustus :ROFLMAO:
 
Ei. Nää on aika hitaita reagoimaan, jätän aina vaan kuivumaan jonnekkin ja katson myöhemmin. Kerran kuussa kuivuu tasavahvoiksi niin uskon että on ovisplussa vaikka tulkitsen vähän eri tavalla kun ohjeessa :LOL: En siis ota aikaa, ensin näytti tältä (alempi) ja ehkä 5-10min eteenpäin oli tasavahva.
katso liitettä 8457

Mutta kyllä sen myös oppii tunnistamaan millon se sitten tummuu tasavahvaksi, hankala selittää mutta esim eiliseen verrattuna, niin tänään toinen viiva tuli heti mutta tummui hitaasti, kun taas eilen piti odotella muutama minuutti että testiviiva rupesi muodostumaan. Joka kerta ei siis tarvitse säästää testejä ja katsoa sen 10min jälkeen. Mutta koskaan ei ole tainnut tasavahvoja tulla siinä 10min sisällä. Tai joo, aluksi kun väri kulkee testin läpi niin on tasavahvat hennot viivat, kontrolliviiva vahvistuu tummaksi ja sitten rupeaa testiviiva tummenemaan. Ompa pitkä sepustus :ROFLMAO:

Mä aloin tässä kierrossa testata aika myöhään kun meidän äiti oli meillä ja tallettamiset sen myötä mitä sattuu. ( Vaikka on ne muutenkin ja se vetää vähän fiilistä alas ) Nyt alkaa olla jo niin kiertopäiviä, etten usko, että olis vielä tulematta, testailen varmaan sitten ensi kierrossa paremmin. Haluaisin tietää, onko ovulaatio ok.
 
Oliko niin, että sulle ei inssissä annettu edes irroituspiikkiä? Irroituspiikki voi näkyä plussana raskaustestissä jopa 10pv oton jälkeen, mutta muistelin ettei teillä ollu mitään käytössä? Toivon niin, että teillä olisi inssistä tärpännyt!
Kiitos :love: joo no me ollaan menty kokoajan ilman mitään lääkitystä tai piikkejä kun kummassakaan ei ole mitään vikaa paitsi minulla kohtutulehdus vuonna papu ja nakki kun olin 19, mikä saattanut ilmeisesti heikentää toista johtoa, mutta on sitä moneen kertaan ultrattu ja niillä kerroilla rakkula aina irronut jos siellä puolen on.
laadusta ei siis tiedetä.
 
Nyt on kuulkaa rinnat sen tuntuiset, että oon melko varma että joku on kyydissä! Tänään on kai dpo9. Näitä tuntemuksia ei oo näkynyt sitten sen kun plussasin esikoisesta (ja raskausajan). Imetän tuota 2-vuotiasta edelleen, eikä rinnoissa oo kertaakaan raskauden jälkeen ollut mitään kuukautiskiertoihin liittyviä tuntemuksia ajoittaista nännien arkuutta lukuunottamatta. Mulla on aika vahva tunne että tästä tulee plussa, mikäli kestää kyydissä siihen asti. Torstaina tai perjantaina alkais kuukautiset jos alkaa, en aio testata ennen viikonloppua kuitenkaan. Ja vaikka sanonkin olevani melkein varma, niin se vasta varmaa onkin että hormonaaliset oireet voi todellisuudessa myös vaihdella ja olla mitä vaan - tarkottamatta mitään. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu :D Jännityksellä odotan :)
 
Vitsi ku jännittää teidän muiden puolesta hirveesti :love:

Luulen että täällä on tässä kierrossa käynytkin niin, että ovulaatio on ollu kp 15 tai 16 eli aikasemmin ku yleensä. Tokikin en juurikaan testaile eli oman tuntemuksen varaan jää. Eilen aamulla kokeilin kyllä yhtä ja puhdas nega oli. Siihen nähden yritystä tuli ehkä vähän huonosti. Ovulaation ympärille menisi kerrat kp 12 ja kp 18. Vaikkakin pieni mahdollisuus on tärpätä jos on tuuria matkassa, mutta epäilen vahvasti. o_O Nyt menossa siis kp 19 ja yleensä ovulaatio ollut noin kp 17-20. Ehkä voisi tänään tai huomenna vielä yrittää. Voisin ehkä testiä kokeilla vielä tässä illalla:rolleyes:
 
Täällä mennään kp 26 ja dpo 12 luultavasti. Tiputtelua on ollut paljon mutta näin vähän odotinkin tämän tyhjennyksen jälkeen. Täytyy sanoa että tyhjennys oli aika kova isku mulle mutta ei se lannistanut minua kuin sen viikon ehkä. Sitten alkoi taas ruoka maistumaan ja oman miehen kainalo oli parasta tämän hetken aikana.
Vaikka verta on tullut välillä niin menkat eivät ole alkaneet vielä. Huomenna olisi dpo 13 jos laskin oikein ja se on yleensä ollut menkkojen alkamiskohta. Tänään olen juonut yhden siiderin ja ei tullut "morkkisfiilis" kuin silloin viimeksi. Toivottavasti ensi kierto alkaisi suht normaalisti ja sitten pääsisi kokeilemaan taas. :)
Tsemppiä kaikille eri tilanteisiin! Luen asioota täältä vaikka ei ole paljon sanomista!
 
Kiitos :love: joo no me ollaan menty kokoajan ilman mitään lääkitystä tai piikkejä kun kummassakaan ei ole mitään vikaa paitsi minulla kohtutulehdus vuonna papu ja nakki kun olin 19, mikä saattanut ilmeisesti heikentää toista johtoa, mutta on sitä moneen kertaan ultrattu ja niillä kerroilla rakkula aina irronut jos siellä puolen on.
laadusta ei siis tiedetä.
No näin muistelin, että kerroit! Ja ens kiertoon (jota toivottavasti ei tule!) letrot? Kun siis mullakaan ei itsellä ole todettu mitään ongelmia, munasarjat aktiiviset, ovuloin jne. mutta varmuuden vuoksi otettiin letrot tosi mietona annoksena tosin ja myös irroituspiikki, jotta ovulaatio varmasti tapahtuu inssin jälkeen. Ja tämä siis julkisella, niin hassua kun ei yksityisellä oteta näitä ”apukeinoja” käyttöön.
 
Paljon onnea pojasta :love::love::love:
En kestä miten aika menee näin äkkiä! :geek:
Ja kiitos! Odotetaan nyt et ne hitsin menkat alkais et saan polilta aikataulun.

Muoks. Menikö muuten synnytys hyvin ja miten teillä on mennyt?
Kiitos :love: Synnytys meni hyvin ja 2,5 kiloiseksi uskotun sijaan saatiin syliin päälle 4-kiloinen hurmuri :love::barefoot: masuvaivaa on pienellä ja geenituloksia odotellaan jotta saadaan vahvistusta lapsivedestä todetuille poikkeamille. Muutoin elellään vauvakuplassa ❤
Aika menee kyllä super nopeasti :eek: ai vitsi, yhdet menkat (y) tätä on niin odotettu :love:

@W.we kiitos :love: kovasti sinunkin kuulumisia lueskelen ja peukkuja pidän!
 
Viimeksi muokattu:
@Pampula3 Mulla se taitaa olla sama, että jotenkin suojelee itseään. Tässä käynyt ite myös noita fiiliksiä läpi, että mitäs jos ei enää koskaan vauvaa saakaan. Kuinka siihen sitten osaa asennoitua, kun kaikki täällä sitä vauvaa niin toivoo :unsure: Uskoisin myös, että vauvalla olisi rauhoittava vaikutus tuohon meidän erityispoikaan, koska hän niin rakastaa pikkuisia ja haluaa aina hoitaa ja leikkiä, kun sellaisen näkee :love: Odotellaan rauhassa ja toivotaan kaikille tähän kiertoon plussatuulia :D
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

28.10.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Hipposka.......................kp 68/30
vauvahaaveilija2396......kp 63/28-30
Pilvinentaivas................kp 60/28-30
Millimetrii...................... kp 53/28-29
Tingeli...........................kp 45/34-36
Daana.......................... kp 45/23
FaBuu...........................kp 42/28
Mape19........................ kp 37/25
mimmik..........................kp 33/28-32
Vaniljapulla....................kp 32/30-32
nessu87........................kp 30/28
Retkunen......................kp 29/26-29
rosemarie......................kp 29/xx
Vauvameille...................kp xx/28-35
HMami..........................kp 28/28
Jjenn.............................kp 28/30-31
Mirkkuli26.....................kp 25/23-28
poreilevalimu.................kp 22/25-26
Shibali.......................... kp 22/23-26
Amadecasa..................kp 21/34-55
Marilainen.....................kp 21/28
Helmiina1978...............kp 21/29
Mirella92.......................kp 20/34
Kasikuus.......................kp 20/28-31
W.we.............................kp 19/25
Ilona Eloisa...................kp 19/30
Titi-Love.......................kp 18/28-30
Haavejuttu....................kp 17/29
Hope91.........................kp 15/32-37
Tiukuliina89.................. kp 11/31
Marrrsipaani..................kp 10/28
Koodikissa.....................kp 8/24
Veevavi..........................kp 8/26-28
mimmi92........................kp 7/30
taikinatonttu...................kp 6/28
nieve30.........................kp 5/30
Pampula3......................kp 4/22-26
Keltasirkku.................... kp 4/28-32
Snanniska.....................kp 3/28


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


nessu87.......................dpo 16
Vaniljapulla..................dpo 15
Retkunen.....................dpo 13
poreilevalimu...............dpo 11
W.we............................dpo 7
Helmiina1978...............dpo 6
Mom_89.......................dpo 2
Titi-Love........................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
hhmm... Niin. Piti @W.we :lle vastailöa jotai siihen testaamiseen. Yleensä olen aloittanut dpo8. Ehkä testaan silloin ekan kerran eli ke aamuna, jos muistan. JA JOS on jotain pientäkään viitettä raskauteen. Tai yleensä oon sillä negalla poissulkenut raskauden.
 
Dpo 5 tänään ja kp 19/28. Jännittää mahdottomasti. Ja pelottaa ja turhauttaa ja ahdistaa kun tiedän et tämän yrityksen jälkeen tulee pieni tauko. Seuraava mahdollisuus menee varmaan tammikuulle. Mitään oireita ei oo ilmaantunut, ees tissit ei oo kipeät mitä yleensä ovat tässä kohtaa. Sormet syyhyää päästä testaamaan loppuviikosta ja toisaalta pelottaa se :)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Dpo2 todennäköisesti tänään. La tuli tasavahvat viivat tikkuun. Talleteltu la ja eilen.

Mulla on usein oviksen jälkeen olo ettei oo tärpännyt. Niinkuin nytkin. Mut totta kai sitä jollain tasolla aina odottaa ja toivoo silti. Tää on nyt vika kierto ennen julkisen ensikäyntiä. Jotenkin helpompi kestää se nega ehkä nyt koska tietää että apua on tulossa.

Onnea kaikille plussanneille! Onpas teitä paljon :)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Kiitos kaikille jo nyt onnitteluista :)

Tein vielä varmuuden vuoksi la aamuna cb:n digitestin ja plussaahan se näytti, aivan sanoinkuvaamaton fiilis oli saada vihdoinkin plussa kaikkien epätoivoisten ajatusten ja vuoden yrityksen jälkeen. Vielä ei uskalla liikaa innostua, koska tiedostan varhaisten vaiheen riskit mutta olo on nyt todella onnellinen. Meillä oli jo lähetekkin laitettu tarkempiin lapsettomuustutkimuksiin reilu viikko sitten
 
Kyllä mä nyt yhden testin tein... apteekin ultra oli täysin nega tosiaan, mutta pienet dpo:t ja malttamaton mieli :D
Säästän sen toisen sitten perjantaille, tarkistaakseni voiko lauantaina juoda muutaman viskilasillisen.. ;)

Kyttäilen sitten @Helmiina1978 n ja muiden testikuvia alkuviikon ja jännäilense teidän puolesta :love:

@Mohan no vähän olen sitä miettinyt miksei meille mitään tuollaisia, vaikka siellä yksityiselläkin ollaan nyt puolitoistavuotta käyty :eek:

@Wintersun toivottavasti alkaisi nyt kunnolla, niin saatte lisäinfoa aikataulusta (y):barefoot:

Vähän tuo nega lannisti aamuani, mutta hei! Pääsin mä aikoinaan autokoulustakin vasta kolmannella inssillä läpi :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä