Haaveena vauva 2020

@Ajele muistaakseni siemennesteanalyysi oli Kela-korvauksen jälkeen joku 150-160e. Minä pääsin gynelle työterveyden kautta ilmaiseksi mikä helpotti toki. Sieltä ei toki korvata lapsettomuushoitoja tms mutta perustutkimukset kyllä. Ja gyne pystyi ultraamaan kuitenkin perustutkimisena. Mulla munasarjat kuulemma hyvännäköiset ja paljon follikkeleita ja ei merkkejä endometrioosista. Eli kaiken pitäisi olla ok. Aukiolotutkimusta ei tehty.

Aina sille ei löydy mitään syytä että raskaaksi tuleminen on vaikeaa. Mä tulin tosi helposti esikoisesta raskaaksi 7 v sitten joten luulin et nytkin tärppäisi helposti. Toisin kävi. Hoitoihin lähtö ollut raskas ajatus mullekin mut nyt oon jo pystynyt hyväksymään sen eikä se tunnu enää kuin helpottavalta.

Koti-inssi meillä käytössä koska miehen vaikea laueta yhdynnässä ja lapsen tekoon liittyvä stressi vain pahensi asiaa niin ettei yhdynnät enää meinanneet onnistua ollenkaan. Seksiä harrastetaan toki mut koti-inssin kautta hoidetaan tallettelut niin varmistuu onnistuminen ja seksi pysyy stressittömämpänä. Toki ois hyvä jos tästäkin päästäis puhumaan jonnekin. Luulen et joku pariterapia tai seksuaaliterapia ois meille hyvä vaikka suhde muutoin voi ihan hyvin.
 
@Helmiina1978 ei... Semmost ruskeet tuhruu vaan ja sen verran vähän ettei kyl tarvi sidettä ym. Yks oon laittanu varmuudeks tai ku liikenteeseen lähteny, mutta turhaa. Entiiä nyt sit oonko stressannu menkkani tämmöseks vai mist kyse... Olin just tulehus arvotkin mittaamas mut ne oli normaalit. Raskaana en usko olevani... Hmmm ärsyttävää koska voi vaikuttaa ovilaation tuloon tämmöset jutut (stressi tai jossei menkat kunnol tuu) huomen teen r testin jossei oo alkanu mut tiiän että On nega että turhaa sinänsä ees testata.
 
Ei saapunut ovis ei. Nyt kp 21 ja vahvimmillaan oli viivat kp17, mutta ei kyllä saman vahvuiset niin kuin kuvasta näkyy. Sen jälkeen toinen viiva ollut ihan olematon. :unsure:

Varasin nyt ensi alkuun raskautta suunnittelevan terveystarkastuksen eli laajat labrat. Saapahan sillä ainakin pois suljettua kilppariongelmat ja muut mitkä on mietityttänyt. Onko muut käynyt näissä?

Labrojen jälkeen mahdollisesti viisaampana suuntaan gynelle. Kolmas kierto putkeen ilman bongattua ovista. (n)
 

Attachments

Heippa pitkästä aikaa :love:
Olipa tänne tullu taas uusia viestejä paljon :LOL: Ollu niin kiireistä aikaa taas. Esikoinen aloitti pari viikkoa sit päiväkodin ja tosi reippaana ollu :)
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille:unsure:

Ihanaa @Wintersun ,toivon todellakin teille pian nyyttiä, myös muille jotka ovat kauemmin yrittänyt :love:

Ja onnea plussanneille , ihanaa :love::love:

@Miina- onnea pojasta :love:

Vähän omanapailua.. tänään kp 34 ja Flo näyttää että menkat 1 pvä myöhässä , valkovuotoa tullu ja Flo ennusti jo viime viikonlopuksi menkkoja ja varauduin laittaa sidettä mut ei mitään vuotoa , runsasta valkovuotoa vaan :eek: :cautious: Vähän taas meinaa nostaa toiveita mut en uskalla vielä iloita ku ennenkin käyny niin et saattanut tulla valkovuotoa ja sit alkanut vuoto (n) :) Tänään oon ollu välillä ärtynyt ja väsynyt ja pääkipua ollu,samoin myös eilen.. välillä taas niin iloinen :mad::LOL: Saa nyt nähdä miten käy.. ja välillä tuntunut myös rinnat aralta ja huimausta

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin :love::love:
 
@Wintersun kun soitin julkiselle seksuaaliterveysneuvolaan jo joku 5-6 kk sittrn niin kertoivat että siemennesteanalyysi teetetään täällä myös julkisella yksityisen kautta ja että hinta on sama vuoden yrityksen jälkeen kun julkisen hoitoihin pääsee kuin jos vaikka heti teettää itsenäisesti yksityisellä. Ei maininnut mitään mistään maksusitoumuksesta! Vielä varmistin silloin asian että onko hinta meille joka tapauksessa sama jos nyt mennään kuin jos odotetaan sinne että julkisella alkaa hoidot. Onpa siis erikoista jos onkin nyt niin et oltas voitu se saada ilmaiseksi. Kysyn kyllä tätä sit kun on ensikäynti marraskuun lopulla.
 
Tänään en testannut, odottelen vähintään huomista tai torstaita. Eilisen puolenpäivän jälkeen nyt sitten vähän tuli verta tänäänkin taas puolenpäivän jälkeen, mutta hyvin vähän. Mulla ei koskaan oo tälleen tiputellut, joten en nyt yhtään tiedä mistä on kyse o_O saatan saada plussan tai saattaa hanat aueta tässä lähipäivinä o_O eriskummallinen kierto joka tapauksessa, taidan lakata väittämästä että tunnen oman kroppani tuntemukset :LOL:
 
@Wintersun kun soitin julkiselle seksuaaliterveysneuvolaan jo joku 5-6 kk sittrn niin kertoivat että siemennesteanalyysi teetetään täällä myös julkisella yksityisen kautta ja että hinta on sama vuoden yrityksen jälkeen kun julkisen hoitoihin pääsee kuin jos vaikka heti teettää itsenäisesti yksityisellä. Ei maininnut mitään mistään maksusitoumuksesta! Vielä varmistin silloin asian että onko hinta meille joka tapauksessa sama jos nyt mennään kuin jos odotetaan sinne että julkisella alkaa hoidot. Onpa siis erikoista jos onkin nyt niin et oltas voitu se saada ilmaiseksi. Kysyn kyllä tätä sit kun on ensikäynti marraskuun lopulla.
Me saatiin terveyskeskuksesta lähete julkiselle siemennesteanalyysiin ja se makso kelakorvauksen jälkeen 80€. Ironista sinänsä kun mies kävi näytteen antamassa ja samana päivänä harrastettiin seksiä ja siitä kaksi päivää myöhemmin ja jommasta kummasta kerrasta tärppäs vauva matkaan:D
Mies jaksaa vieläkin sanoo, että oli elämänsä kallein runkku ja on sitä mieltä, että hätiköin asian kans. Hänellä todettiin hitautta siittiöissä ja näytemäärä oli vähäinen. Miestä ei yllättänyt itseä, että näytemäärä oli liian vähäinen. Sanoi, että hänestä on aina tuntunut, että lastia tulee vähänlaisesti. Jotkut kuut ja tähdet oli oikeessa asennossa ja nyt menossa rv 23+6.
 
Päästään aloittamaan ens kuussa :love:
Voi olen niin onnellinen teidän puolesta:love:

Pakko sanoa tähän väliin, että vaikka en usko että tästä kierrosta tärppää, niin koskaan en ole ollu näin itkuherkkä kuin viime perjantaista asti :D jotain on kyllä sekasin hormooneissa. Meinaa kaikki ilot ja surut täällä vaan laittaa tosissaan hanat aukeamaan :DTämä tasapuolisesti kaikille:) Tänään kp21/32-34.
 
Mä en ehkä kestä! HUS (ja Tays) alkaa nyt vihdoin ottaa lähetteitä marraskuun alusta lähtien myös naisparien hedelmöityshoitoihin Nyt olis enää yks ongelma. Mun paino on pari kiloa yli sen BMI rajan ja mun kilpirauhasen vajaatoiminnan takia painon putoaminen on todella hidasta. Jonothan varmaan on pitkät, pääsisköhän jonoon jo? Siellä oli et hoitoja ei voi tehdä jos liian iso BMI mut jos edes jonoon. Jännittää!!
Mä taisin innostua vielä hieman aikaisin... En tiedä muistatteko ku puhuin siitä pienestä vaarattomasta kystasta, joka multa löydettiin. Tänään kävin kontroloimassa sen ja oli jo 10cm kokoinen. Varattiin sille leikkausaika helmikuulle. Kuulemma voi vaurioittaa munasarjaa se leikkaus ja itsessään se kysta jopa huonossa tapauksessa saada sen kuolioon. Lääkäri kyseli jopa vähän huolissaan sitä et milloin halutaan lapsia, et voi vaikeuttaa raskautumista. Aikamoinen shokki sen edellisen lääkärin vaaraton ja hiipuu itsestään pois kommenttien jälkeen. Nyt gynen jälkeen hirmu kipujen kanssa kotiin ja pelkään et se puhkeaa ennen leikkausta ja aiheuttaa jotain vaaratilanteita entisestään. Tuskin pääsen ennen leikkausta edes tuonne jonoon (eikä painokaan herkästi putoa kun aiheuttaa kamalaa turvotusta ja ruokahaluttomuus tuo kysta) ja en tiedä onko yksityiseenkään varaa heti sen jälkeen :( kaiken muun kivan lisäksi en tiedä onko normikontrolli mut siis huomenna otetaan verikoe munasarjasyövän varalta.

Ei siis tainnut olla tää haaveena vauva 2020 mun ryhmä jospa sit 2021
 
@SwanDeSol tosi kurjaa kun jotkut ei yhtään ajattele mitä sanovat:( ite oon saanut myös kuulla paljon siitä kuinka näytän nuoremmalta, osaltaan senkin takia kun oon lyhyt, niin eihän se kivalta tunnu saada aina kuulla samasta asiasta, ja jos siinä vielä otetaan esille lapsiasiat, jotka on niin herkkiä juttuja monelle:unsure:
@mimmik kuulostaa lupaavalta oireet:)
@Tiukuna voi ei mikä tilanne:( paljon tsemppiä! ❤
Oma tilanne tylsä kp3, ollu tosi runsas vuoto ja joutunut ottamaan usean särkylääkkeen kipuihin. Toivottavasti tänään ois jo helpompaa.
 
  • Tykkää
Reactions: SwanDeSol ja mimmik
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

30.10.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Hipposka.......................kp 70/30
Pilvinentaivas................kp 62/28-30
Millimetrii...................... kp 55/28-29
Tingeli...........................kp 47/34-36
Daana.......................... kp 47/23
FaBuu...........................kp 44/28
Mape19........................ kp 39/25
vauvahaaveilija2396......kp 36/28-30
mimmik..........................kp 35/28-32
Vaniljapulla....................kp 34/30-32
nessu87........................kp 32/28
Retkunen......................kp 31/26-29
Vauvameille...................kp xx/28-35
HMami..........................kp 30/28
Jjenn.............................kp 30/30-31
Mirkkuli26.....................kp 27/23-28
poreilevalimu.................kp 24/25-26
Shibali.......................... kp 24/23-26
Amadecasa..................kp 23/34-55
Marilainen.....................kp 23/28
Helmiina1978...............kp 23/29
Mirella92.......................kp 22/34
Kasikuus.......................kp 22/28-31
W.we.............................kp 21/25
Ilona Eloisa...................kp 21/30
Titi-Love.......................kp 20/28-30
Haavejuttu....................kp 19/29
Hope91.........................kp 17/32-37
Tiukuliina89.................. kp 13/31
Marrrsipaani..................kp 12/28
Koodikissa.....................kp 10/24
Veevavi..........................kp 10/26-28
mimmi92........................kp 9/30
taikinatonttu...................kp 8/28
nieve30.........................kp 7/30
Pampula3......................kp 6/22-26
Keltasirkku.................... kp 6/28-32
Snanniska.....................kp 6/28
rosemarie......................kp 3/xx


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


nessu87.......................dpo 18
Vaniljapulla..................dpo 17
Retkunen.....................dpo 15
poreilevalimu...............dpo 13
W.we............................dpo 9
Helmiina1978...............dpo 8
Mom_89.......................dpo 4
Titi-Love........................dpo 3

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
One Step 10 tehty. Nega värittömällä viivanpaikalla, kuten niihin nyt joskus tulee.
Yöhikoilut alkoi, mut lämmöt vielä korkeella. Eipä tässä paljon toiveita plussaan ole. Mut se otetaan mitä annetaan.
 
Tsemppiä kaikille eri tilanteisiin :love:

Mä istun täällä jalat ristissä ja arvon käytänkö aamupisun mahdolliseen pettymiseen vai yritänkö odottaa kiltisti oletettavaa vuotoa..
Oireet ovat kyllä aika vahvasti alkavan vuodon kannalla..
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
@W.we no, eipä se tulos siitä muutu. Mun mielestä helpompaa näin, ku se plussa olis sit hieno yllätys, jos semmonen sit kuintkein tulee.
 
  • Tykkää
Reactions: W.we
Mä nyt tein rfsu:n halppistestin, joka yllätys yllätys meni pieleen :LOL:
Se väri jäi siihen liikuskelemaan ja testi näytti muutenkin hassulta.
10min päästä kastelin sen pestäkseni ylimääräiset pois ja pelkkä kontrolli siihen jäi :whistle:

Ylempi kuva siis testiajalla ja alempi pienen kostutuksen jälkeen vesihanan alla 10min myöhemmint täysin valkoinen :D
IMG_20191030_065903.jpg IMG_20191030_070537.jpg

Olis se nyt helkkarin vaikea odottaa viikonlopun yli vuotaako, mut kyllä alkaa täällä kärsivällisyys olla aika kortilla..
 
Mä nyt tein rfsu:n halppistestin, joka yllätys yllätys meni pieleen :LOL:
Se väri jäi siihen liikuskelemaan ja testi näytti muutenkin hassulta.
10min päästä kastelin sen pestäkseni ylimääräiset pois ja pelkkä kontrolli siihen jäi :whistle:

Ylempi kuva siis testiajalla ja alempi pienen kostutuksen jälkeen vesihanan alla 10min myöhemmint täysin valkoinen :D
katso liitettä 8475 katso liitettä 8474

Olis se nyt helkkarin vaikea odottaa viikonlopun yli vuotaako, mut kyllä alkaa täällä kärsivällisyys olla aika kortilla..
Edit. Vielä sen verran jauhan omaa juttua, että tottakai tämä ko. testi antoi vielä uudestaan kuivuttua viivanpaikan :ROFLMAO:
En kyllä suosittele näitä kenellekään...
IMG_20191030_073822.jpg
 
Hei vaan arvon daamit!
Pahoittelut katoamisesta, oon ollut nyt pari kk poissa täältä, mut oikeestaan siitäkin 2vkoa on mennyt kaikkien näiden lukemattomien kahlaamisessa :ROFLMAO: Paljon ehtinyt tapahtua!
Onnea plussanneille ja erityisesti @Wintersun ihana kuulla et sait hyviä uutisia:love:

Hävisin hetkeksi, koska mun koko elämä pyörähti ympäri. Aloitin koulun ja sain uuden työpaikan, juurikin sen unelmaduunin mistä puhuin joskus. Nyt oon yrittänyt tasapainotella näiden kanssa ja muu on jäänyt ihan taka-alalle, joskaan ei oo kuitenkaan unohdettu. Yritys siis jatkuu ja meilläkin tuli nyt vuosi täyteen. Harmittaahan se, mut onneks on niin paljon muuta mietittävää, ettei ehdi uppoutua kovin syvälle murheisiin. Olin loppukesästä lääkärillä muista syistä ja jäi kiukuttaa sekin. Kysyin samalla näistä ja hän vaan totesi "ei tolla stressimäärällä lasta tehdä" ja se oli siinä. Kyllä siinä varmasti perää on, mut mäkin oon kohta 35 niin ei kyl hirveesti lohduttanut. Sen päätin et jos ei vuoden loppuun mennessä tapahdu niin sit meen takasin.
En tuu nyt vielä takasin listoille ku en muista missä mennääno_O:whistle:
 
Mä nyt tein rfsu:n halppistestin, joka yllätys yllätys meni pieleen :LOL:
Se väri jäi siihen liikuskelemaan ja testi näytti muutenkin hassulta.
10min päästä kastelin sen pestäkseni ylimääräiset pois ja pelkkä kontrolli siihen
jäi :whistle:

Pakko tulla täältä taustalta huutelemaan. Mun silmään näyttäis jotenkin ole

Ylempi kuva siis testiajalla ja alempi pienen kostutuksen jälkeen vesihanan alla 10min myöhemmint täysin valkoinen :D
katso liitettä 8475 katso liitettä 8474

Olis se nyt helkkarin vaikea odottaa viikonlopun yli vuotaako, mut kyllä alkaa täällä kärsivällisyys olla aika kortilla..
Edit. Vielä sen verran jauhan omaa juttua, että tottakai tämä ko. testi antoi vielä uudestaan kuivuttua viivanpaikan :ROFLMAO:
En kyllä suosittele näitä kenellekään...
katso liitettä 8476
Täältä taustalta huutelen.
Jotenkin toi testi näyttää siltä, että ei olis pelkkä viivanpaikka kyseessä. Toi eka ja toka kuvakin oli aika lupaavia mun mielestä. Kauheesti tsemppiä ja peukut pystyssä sun puolesta.
Oon toukokuusta asti tässä taustalta seurannut tätä palstaa, mut en ole saanut kirjoiteltua. On ollut kuitenkin hyvää vertaistukea ja ihana lukea plussista ja siitä, että pidempään yrittäneiden asiat ovat edenneet.
 

Yhteistyössä