Haaveena vauva 2020

Tilannepäivitystä: eli tänään on jo kp 50 ja menkat on jääneet jostain syystä tulematta. Tein herkemmän rfsu:n testin viime viikolla ja vielä tänään aamulla, jotka siis negoja. Lääkäri määräsi perjantaina terolut kuurin että menkat saataisiin sillä alkamaan..

En oo niitä käyttänyt aiemmin ja en alottanu kuuria vielä perjantaina, vaikka lääkäri sanoikin että voi heti aloittaa.. Tänään sitten otin ensimmäisen. Eli te jotka ootte niitä käyttäneet, ymmärsinkö oikein, että nyt syön 10pv kuurin jonka jälkeen menkkojen pitäs alkaa noin viikon sisällä? Eli sitten alan laskea siitä kiertoa uudelleen.. Ja sitte siitä seuraavasta kierrosta syön taas kp 15 alkaen niitä? Mutta jossakin luki että sais syyä vasta ovulaation jälkeen ja jos se on mulla aiemmin ollu myöhemmillä kiertopäivillä, niin alotanko terolutit vaan myöhemmin vai mitenkäs? Ja sehän ovis pitäs mulla tikuttaa kun en osaa sitä oireista tulkita.. (n)en nyt haluais alkaa taas tikuttaa ovistakaan, kun pelkään stressin nousevan:unsure: voi että kun tuntuu että kroppa on sekasin ja pelottaa että mitä jos ne menkat ei tämän kuurinkaan jälkeen ala:cry: onko muilla omia kokemuksia kertoa
@Hope91 Olen syönyt terolutia aina tuon 10 päivän kuurin, vuodot alkavat minulla yleensä jo tuolloin kuurin loppuessa. Joskus on pitänyt odotella muutama päivä. Olen aloittanut kuurit aikaisintaan kp 15, usein niin että jos kuukautisia saa odottaa, syön letrokuurin. Minulla siis epäsäännölliset kierrot.
Okei, eli teen nyt siis niin että syön 10pv kuurin ja odotan vuodon alkua ja sitten taas alotan 15kp kuurin, määräsi siis 2-3 kiertoa nyt noita.. Toivottavasti nyt alkaisi säännöllisemmät kierrot ja saisin sen ovulaationkin sieltä taas esiin(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Disco Volante
Omaa napaa. Valkovuotoa on edelleen paljon, ja alamahalla ollut parin päivän ajan välillä ihme poltettuja (n) Vähän kuin menkkakivut, mutta kestää vain pienen hetken. Dpo voi olla mitä vaan 8 ja 0 välillä, uskoisin kuitenkin että lähempänä tuota 8 kuin nollaa. Testata ajattelin sunnuntaina jolloin on kp 27 ja voisi olla jo dpo 13 jos ovis oli kp 14. Mutta sillon voi yhtä hyvin olla myös vaikka dpo 9.
 
Omaa napaa. Valkovuotoa on edelleen paljon, ja alamahalla ollut parin päivän ajan välillä ihme poltettuja (n) Vähän kuin menkkakivut, mutta kestää vain pienen hetken. Dpo voi olla mitä vaan 8 ja 0 välillä, uskoisin kuitenkin että lähempänä tuota 8 kuin nollaa. Testata ajattelin sunnuntaina jolloin on kp 27 ja voisi olla jo dpo 13 jos ovis oli kp 14. Mutta sillon voi yhtä hyvin olla myös vaikka dpo 9.
Monilla ennustanut plussaa kun valkovuoto jatkuvut oviksen jälkeen runsaana jos se ei siis ole normaalia, että oviksesta menkkoihin on kosteeta:rolleyes:
 
Tosiaan en muistanut kirjoitella tänne.
Vaikka viime kierrossa olikin lupaavia oireita, alkoi menkat normaalisti, kp 28.
Nyt on jo uuden kierron kp 17 ja ovulaatio takana.

Kävin gynellä, ja kaikki terveen ja normaalin näköistä, gynekologin mukaan ei pitäisi olla mitään estettä raskaudelle, kun kierto hyvin säännöllinen, ja ei perinnöllisiä sairauksia gynekologian osa-alueelta, eikä esim. Mielialan vaihteluita, jotka voisivat johtua pcocista. Ollaan yrityksen aloituksesta (7/19) alkaen talleteltu säännöllisesti ja oviksen kahteen kertaan saanu (2 kertaa oon eri kierrossa tikutellu). Silti mietityttää, miksi ei ole tärpännyt. Yksi km tosiaan taustalla 11/18, varhaisessa vaiheessa.

Yritetään kuitenkin edelleen normaalisti, ja jos ei ole vuoden kuluessa yrityksen alkamisesta tärpännyt, nii saa sit mieskin lähteä tutkimuksiin (nyt hän sitä mieltä, ettei hänessä ole mitään vikaa).

Molemmilla on ylipainoa, minulla vähemmän kun miehellä. Ylipaino vaikuttaa todennäköisesti raskautumiseen. Olenkin yrittänyt saada painoa hieman alemmaksi terveellisemmillä elämäntavoilla.

Syön foolihappoa 4 mg/vrk, raskausvitamiinia ja d-vitamiinia ja yritän myös syödä kasviksia n. 1/2 kg/vrk ja kotiruokaa vähintään 5 päivänä viikossa (siis itsetehtyä) ja parina päivänä on lupa olla kaupasta valmisruokaa töissä. Välillä juon vadelmanlehtiteetä.

Meillä on suuri haave omasta pienokaisesta, ja toivotaan tosiaan, että meillä voisi tärpätä mahdollisimman pian.

Haluan onnitella kaikkia plussanneita ja toivottaa voimia kaikille jotka uuteen kiertoon joutuneet/ tai joutuvat elämään epäselvässä tilanteessa keskenmenon suhteen.
 
Jaahas, ei ne menkat alkaneetkaan viime viikolla vaan tänään! Ei epäselvyyttä onko menkat vai ei, sillä alavatsa on kunnolla kipeä, turvonnut ja minulle menkkoihin kuuluvat ulostustuntemukset on täällä. HALLELUJAH! Enpä ole koskaan ollut näin onnellinen menkoista ja menkkakivuista :D Ehkä tämä km vihdoin oli tässä!

Meillä siis ultra varmasti siirtyy sitten nyt eteepäin ja inssi on varmaan vasta 16.12. tai oikeastaan se on ainoa aika joka todennäköisesti sopii, koska mies ei ole paikkakunnalla pe 13.12. ja to 12.12. on liian aikaisin... tosin eipä sitä vielä osaa sanoa, miten kierto käyttäytyy nyt km:n jälkeen. :cautious:

Mutta jihuu me ollaan back on the game!!! :geek:
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

3.12.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Mape19........................ kp 83/25
Vauvameille...................kp xx/28-35
Hope91.........................kp 51/32-37
vauvahaaveilija2396......kp 31/28-30
Marilainen.....................kp 29/28
HMami...........................kp 29/28
Elllla..............................kp 28/30
Jjenn.............................kp 27/30-31
Ninnanen.......................kp 26/24-30
Pikkuhaave....................kp 26/xx
Koodikissa.....................kp 23/24
Haavejuttu.....................kp 23/29
Amadecasa...................kp 22/34-55
Tiukuliina89.................. kp 21/31
hemuliina90...................kp 20/28
Marrrsipaani..................kp 19/28
Tingeli...........................kp 17/34-36
mimmi92........................kp 16/30
Masu90..........................kp 14/27-30
Nenskuli.........................kp 14/ ?
Keltasirkku.................... kp 13/28-32
Mustikka89....................kp 13/25
taikinatonttu...................kp 8/28
Unimaa..........................kp 7/27
Ananas90......................kp 6/25-28
Snanniska......................kp 6/28
nessu87.........................kp 5/28
tupsahus........................kp 5/30
Hipposka.......................kp 4/30
W.we..............................kp 4/25
Babyfever1....................kp 4/xx
Mirella92.......................kp 3/34
Helmiina1978................kp 2/29
Kasikuus.......................kp 1/28-31

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Ninnanen.....................dpo 11
pikkuhaave...................dpo 7
marrrsipaani.................dpo 7



★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
@Kasikuus ja @Unimaa Kiitos tsempeistä <3
Mulla on siis kaikki oireetkin jo kadonnut, varsinkin se paineentunne alavatsalla ja turvonneet rinnat on aika varma merkki raskaudesta, niin ne on täysin kadonnut. Sekä hyvin lievä pahoinvointi oli niin sitäkään ei oo. Eikä edes väsyä. Ja lämmöt laskenut normaaliin.
Taas yön aikana oli vuoto loppunut, mutta heti noustessa alkoi alamaha krampit ja uskon että kohta taas hanat aukeaa. Hirveen hidasta, viime keskenmenossa kaikki tapahtui ilman tuollasta himmailua välissä. Toivottavasti tyhjenis nyt vaan itsestään :unsure:
 
Onko meitä paljonkin, jotka suunnittelee r-testiä jouluna ? :love:
Täällä on yksi, jolla menkkojen oletettu alkamispäivä on jouluaatto!
Eli testaamassa olen aatonaattona luultavasti. Helpompi sitten asennoitua verilöylyyn jouluna, kun tietää sen olevan tulossa :whistle:
Olispa kyllä ihan mahtavaa, jos tältä palstalta tulisi nyt kasa jouluplussia ja sitten syyskuisia vauvoja :love:
 
Omaa napaa. Valkovuotoa on edelleen paljon, ja alamahalla ollut parin päivän ajan välillä ihme poltettuja (n) Vähän kuin menkkakivut, mutta kestää vain pienen hetken. Dpo voi olla mitä vaan 8 ja 0 välillä, uskoisin kuitenkin että lähempänä tuota 8 kuin nollaa. Testata ajattelin sunnuntaina jolloin on kp 27 ja voisi olla jo dpo 13 jos ovis oli kp 14. Mutta sillon voi yhtä hyvin olla myös vaikka dpo 9.
Itsellä tässä kierrossa tämä sama. Ovulaation olisi pitänyt olla viime viikolla ti-to välillä, lauantaina alkoi oikein reipas valkovuoto, joka jatkunut edelleen tähän päivään saakka. Kierukan poiston jälkeen on ollut kyllä tosi kuivaa ovulaatiota lukuunottamatta (kierukan kanssa taas oli koko ajan liiankin kosteaa). Joten hieman itseäkin mietityttää miksi näin. Ei kuitenkaan sellaista vuotoa ole, että herättäisi epäilystä mistään tulehduksesta. Lisäksi eilisestä alkaen ollut omituista mahakipua/närästystä, jonka vuoksi en saanut oikein nukuttuakaan, mutta närästyslääkekään ei auta. Samalla kyllä jonkinnäköistä flunssaa pukkaa päälle, joten voisiko liittyä siihen.

Pohdin, että testaisin lauantaina, koska illalla on läheisen ystävän 30v juhlat, ja ajattelin että ottaisin tuolla pari lasia skumppaa, jos ei plussaa näy. Ostin ekaa kertaa tuollaise herkän testin, en ole niitä aiemmin käyttänyt. Jos tosiaan ovulaatio ollut ti-to välillä, niin tuolloin olisi dpo 9-11. Kierto itsellä ollut nyt jo useamman kuukauden tuo tasan 28. Onkohan muilla kokemusta, että olisiko tuolloin herkällä jo mahdollista saada jotakin tulosta vai onko turhaa? (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Ei oo menkat alkaneet, eikä kyllä ole oikein tuntemuksiakaan. Toki mun kierto ei välttämättä oo ihan vakiintunut tuohon 28 pöivään.. Flunssa päällä ja se vähän mietityttää. Flown mukaan nyt olis dpo 15. Mies on työreissulla torstaihin saakka, joten jos ei siihen mennessä oo alkanut niin testaillaan yhdessä perjantai aamuna. Silloin olis dpo 18. 
 
Täällä kysyttiin tosta herkästä raskaustestistä. Mua kans kiinnostais tietää onko jollain näyttänyt plussaa jo 6 päivää ennen menkkojen oletettua alkamispäivää? Tein negatiivisen testin tänään, mutta mietin voiko olla vielä toivoa plussaan, kun menkkojen pitäisi alkaa viikonloppuna.
 
Täällä kysyttiin tosta herkästä raskaustestistä. Mua kans kiinnostais tietää onko jollain näyttänyt plussaa jo 6 päivää ennen menkkojen oletettua alkamispäivää? Tein negatiivisen testin tänään, mutta mietin voiko olla vielä toivoa plussaan, kun menkkojen pitäisi alkaa viikonloppuna.
Mulla alko näyttää haamua kp 23-24. Normi rfsu näytti samana päivänä kuin rfsu herkkä ei näyttänyt mitään vielä samana aamuna...
 

Yhteistyössä