Haaveena vauva 2020

Tää kierto oli tosi vähän oireinen, kuin mitä esim. Pari vuotta sitten oli normi kierto. Ovis oli Kp 13, tein pari ovistestiä. Silloin tällöin vähän jotain paineen tunnetta oli oikeella puolella. Eikä mitään muita oireita. Lämpö pysynyt tasaisena.
Eilen tuli hieman punertavaa pyyhittäessä, kp 26, mut ei ne menkat vielä alkanu. Tein pari päivää sitten negan, joten teen seuraavan testin vasta sit jos menkat on oikeesti myöhässä. Kierto normaalisti 28 pv. Ei tää kierto paljon toiveita anna oireettomuuden vuoksi.
 
Jee näin inssiaamun kunniaksi tuli myös digiin hymynaama! Eli ajoitus pitäisi olla aika nappi, kunhan vaan nyt pieni hedelmöittyisi ja tarttuisi :love: Te jotka olette saaneet loppukiertoon jotain lääkitystä kiinnittymisen tueksi, niin mitä lääkkeitä olette saanut? Mietin pitäisikö mun kysyä jotain
Mä sain varmaan kaikki mahdolliset, kun halusivat että tämä kolmas inssi onnistuisi.

Alkukierrossa oli letrot ja nyt inssin jälkeen lugesteron kuuri ja gonapeptyl pistos :notworthy:
 
  • Tykkää
Reactions: Päppyrä ja Mohan
@Hypsy teroluteista. Mulla alkaa 10pv kuurin jälkeen menkat toisena päivänä ja edellisenä päivänä tulee tiputteluvuotoa. Menkst on nykyään kakspäiväisiä ja sit vielä kahtena viimeisenä päivänä tulee tiputteluvuotoa :unsure:

@W.we jeee! Tsemppiä nyt tähän kiertoon. Selkeästi ovat polillakin motivoituneita teidän raskauteen :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: W.we
@Mirkkuli26, mua testailu nykyään ennemminkin pelottaa kun negatesti on jotain niin masentavaa nähtävää mun mielestä, että yleensä odotan mieluummin menkkoja ja testaan vasta sitten jos on oikeasti aihetta olettaa et vois olla raskaana. Kuitenkin helpommin sanottu kun tehty. Viime kierrossa menin testaamaan jo dpo12 kun halusin vaan että piina päättyy, vaikka olinkin negasta ihan varma. Se on sitten ehkä se kierron rasittavin vaihe mulla kun tiedän etten oo raskaana mut menkkoja ei vielä oo, mut toivo siltä kierrolta jo menetetty. Toiveet ei tosiaan tässäkään kierrossa oo mitenkään erikoiset ja jos en lähde viikonloppuna juhlimaan, yritän tehdä testin vasta dpo14 tai dpo15 jos ei menkkoja olisi. Mut jos lähden ystävien kanssa ulos niin pakko tehä jo lauantaina eli dpo11. Koska muut piinailjat ootte ajatelleet testata?

@Mohan mulla viime ja tässä kierrossa käytössä luteaalitukena lugesteron. Yksi kapseli iltaisin emättimeen. Viime kierrossa menkat alkoi neljäntenä päivänä lääkkeen lopetuksesta ja luteaali oli 13-14 pv. Oma luteaali vain noin 10 pv joten sinänsä lääke toimi toivotusti, vaikka raskautta ei tullutkaan.
 
Noniin hyvät naiset! Nyt on käyty lapsettomuuspolilla ekalla käynnillä. Siemennestetulokset oli hyvät ja mun PCOS ei pystytty todentamaan diagnoosina kun oireena vain monirakkulaiset munasarjat ja pitkä kierto. Mutta ensi kierrosta lähtien aloitetaan ovulaatioinduktio. Niin hyvä fiilis kun enää ei tarvi odottaa vaan nyt päästään asiaan! :giggle:
Meillä on siis tehty labroja ja otettu siemennesteananalyysi syksyllä. Vielä en hakenut letroja apteekista kun nykyään niitä saa paremmin maahantuojaltakin
 
Viimeksi muokattu:
ISEMINAATIO YSTÄVÄISET! Pitääkö huolestua että ajoittain tulee pyyhkiessä veristälimaa ?
Katetri aiheutti sen eilen, mutta lääkäri sanoi ettei saa pelästyä ja aiemmissa insseissä näin ei käynyt joten vähän hermostuttaa, kun ajattelin sen olevan vain hetken toimenpiteen jälkeen
 
Luen illalla paremmalla ajalla viimeiset kolme sivua, nyt on vaan pakko tulla kommentoimaan että mikähän ihme mua vaivaa. Mun menkat niuksentuu ja lyhenee kierto kierrolta vaan enemmän! o_O Nyt on kp 3 ja yön jälkeen siteeseen vuotanut teelusikan kokoinen läntti. Siinä siis yö ja tämä päivä. Kp 1 vuoto oli tooosi limaista, lähinnä limaa jossa seassa veriviiruja. Vähän oli myös ihan normaalia vuotoa. Kp 2 normaalia vuotoa, mutta tosi niukkaa, ja nytkö ne menkat jo loppuu (n) Mistähän tällainen voi johtua? Sen varhaisen keskenmenon jälkeen niukentunut vuoto koko ajan enemmän ja enemmän :unsure:
 
@Mirkkuli26, mua testailu nykyään ennemminkin pelottaa kun negatesti on jotain niin masentavaa nähtävää mun mielestä, että yleensä odotan mieluummin menkkoja ja testaan vasta sitten jos on oikeasti aihetta olettaa et vois olla raskaana. Kuitenkin helpommin sanottu kun tehty. Viime kierrossa menin testaamaan jo dpo12 kun halusin vaan että piina päättyy, vaikka olinkin negasta ihan varma. Se on sitten ehkä se kierron rasittavin vaihe mulla kun tiedän etten oo raskaana mut menkkoja ei vielä oo, mut toivo siltä kierrolta jo menetetty. Toiveet ei tosiaan tässäkään kierrossa oo mitenkään erikoiset ja jos en lähde viikonloppuna juhlimaan, yritän tehdä testin vasta dpo14 tai dpo15 jos ei menkkoja olisi. Mut jos lähden ystävien kanssa ulos niin pakko tehä jo lauantaina eli dpo11. Koska muut piinailjat ootte ajatelleet testata?

@Mohan mulla viime ja tässä kierrossa käytössä luteaalitukena lugesteron. Yksi kapseli iltaisin emättimeen. Viime kierrossa menkat alkoi neljäntenä päivänä lääkkeen lopetuksesta ja luteaali oli 13-14 pv. Oma luteaali vain noin 10 pv joten sinänsä lääke toimi toivotusti, vaikka raskautta ei tullutkaan.
ymmärrän. Ite testaan vasta jos menkat myöhässä. Ja tämä lupaus pitää, koska yhtään testiä ei oo enkä osta. Jos menkat myöhässä ni ostan suoraa digin:sneaky:
 
ISEMINAATIO YSTÄVÄISET! Pitääkö huolestua että ajoittain tulee pyyhkiessä veristälimaa ?
Katetri aiheutti sen eilen, mutta lääkäri sanoi ettei saa pelästyä ja aiemmissa insseissä näin ei käynyt joten vähän hermostuttaa, kun ajattelin sen olevan vain hetken toimenpiteen jälkeen
Hmm, mullekki sanottiin että voi vuotaa inseminaation jälkeen, mutta mulla ei ole koskaan vuotanut. Mulla on aina vaan alavatsa sen jälkeen kipeä. Minkälainen munasolu sulla oli inssissä? Mulla oli taas kaks! Selkeästi yrittää väkisin kaksosis, ikävä kyllä ei ole tarrannut kumpikaan aiemmissa insseissä kunnolla.

Nyt on inssi takana ja hyödynnetty irroituspiikki vielä kotona. Kaikkemme ollaan niin sanotusti annettu :whistle: Testipäivä ois 25.-26.12., mutta saapa nähdä mihin asti malttaa. 10pv pakko malttaa, koska Pregnyl irroituspiikkihän voi antaa vielä 10pv jälkeen positiivisen raskaustestin!
 
Hmm, mullekki sanottiin että voi vuotaa inseminaation jälkeen, mutta mulla ei ole koskaan vuotanut. Mulla on aina vaan alavatsa sen jälkeen kipeä. Minkälainen munasolu sulla oli inssissä? Mulla oli taas kaks! Selkeästi yrittää väkisin kaksosis, ikävä kyllä ei ole tarrannut kumpikaan aiemmissa insseissä kunnolla.

Nyt on inssi takana ja hyödynnetty irroituspiikki vielä kotona. Kaikkemme ollaan niin sanotusti annettu :whistle: Testipäivä ois 25.-26.12., mutta saapa nähdä mihin asti malttaa. 10pv pakko malttaa, koska Pregnyl irroituspiikkihän voi antaa vielä 10pv jälkeen positiivisen raskaustestin!
Mulla lääkärin antama testipäivä 27.12, mutta ehkä vähän jouluna testaan :notworthy::whistle:
Mulla vain yksi, koska johdot ei tosiaan pelitä ja vasen sarja oli lähes tyhjä (n)
Lääkärikin vaikutti vähän harmistuneelta kun vain yksi oli kypsynyt, (todella pienellä todennäköisyydellä on saattanut lähteä toinen, muttei jäämiä näkynyt) olisi vain ollut todennäköisyydet paremmat onnistua, mutta siksi ehkä sainkin kunnon hormoni kuurin tähän kiinnittymiseen :)

Miehen laatu on parantunut inssi inssiltä (y)
Nyt vähän harmittaa että minussa se vika (n)


Teillä on kyllä @Mohan hyvät saumat onnistua :love: pyysitkö jotain kiinnittymisen tueksi ?
 
Viimeksi muokattu:
Pakko kysyä vielä täältä, ylempi tehty maanantaina, 2 päivää isompien km hyytymien tulosta, toinen tänään 5 päivää myöhemmin. Ei mitään eroa. Pitäsköhän niissä edes vielä näkyä? Edit. Siis pitäskö ton alemman olla jo haalennut ees vähän kun 5pv keskenmenosta.
Tiedän kyllä olevani hätäinen, mut ahdistaa kun ei tiedä mitä kroppa säätää. Sylkiovistestillä oon testaillut koko 8vk ja oviksesta asti pysyi saniaiskuviot, mutta maanantaina ne heikkeni ja tiistaina katos lähes kaikki. Eli estrogeenitasot romahtanut. Testaan varmaan 3-5 kertaa päiväs, enkä oo saanut saniaiskuviota enää.




Mä niin mielelläni siirtäisin nää mun hienot tuplaviivat teille muille <3
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
Pakko kysyä täältä, ylempi tehty maanantaina, 2 päivää isompien hyytymien tulosta, toinen tänään 5 päivää myöhemmin. Ei mitään eroa. Pitäsköhän niissä edes vielä näkyä?
Tiedän kyllä olevani hätäinen, mut ahdistaa kun ei tiedä mitä kroppa säätää. Sylkiovistestillä oon testaillut koko 8vk ja oviksesta asti pysyi saniaiskuviot, mutta maanantaina ne heikkeni ja tiistaina katos lähes kaikki. Eli estrogeenitasot romahtanut. Testaan varmaan 3-5 kertaa päiväs, enkä oo saanut saniaiskuviota enää.




Mä niin mielelläni siirtäisin nää mun hienot tuplaviivat teille muille <3
Molemmat kyllä selkeitä :love: oletko harkinnut viikko näytöllistä testiä ? (y)
 
Mulla lääkärin antama testipäivä 27.12, mutta ehkä vähän jouluna testaan :notworthy::whistle:
Mulla vain yksi, koska johdot ei tosiaan pelitä ja vasen sarja oli lähes tyhjä (n)
Lääkärikin vaikutti vähän harmistuneelta kun vain yksi oli kypsynyt, (todella pienellä todennäköisyydellä on saattanut lähteä toinen, muttei jäämiä näkynyt) olisi vain ollut todennäköisyydet paremmat onnistua, mutta siksi ehkä sainkin kunnon hormoni kuurin tähän kiinnittymiseen :)

Miehen laatu on parantunut inssi inssiltä (y)
Nyt vähän harmittaa että minussa se vika (n)


Teillä on kyllä @Mohan hyvät saumat onnistua :love: pyysitkö jotain kiinnittymisen tueksi ?
Joo mun munasarjat on kyllä tosi aktiiviset, sillä mulls letro annos on pienin mahdollinen ja silti kaksi aina. Jotain positiivista tässäkin... Lääkäri testas onko kiinnikkeitä, niin ilmeisesti toisessa munasarjassa saattaa olla kiinnikkeitä, mutta aika vähän. Mulla siis endometrioosia suvussa ja varmaan mullakin jonkinasteinen.

Kysyin noita lääkkeitä, mutta lääkäri tuumasi, ettei näe että mun kohdalla kannattaa lähteä sekottamaan enempää lääkkeillä.
 
@Hypsy Me odotettiin ja jännitettiin niitä siemennesteen tuloksia lokakuusta lähtien. Onneksi niitten kans ei ollut mitään. Juu, oon kovasti innoissani kun saan vihdoin letrot ja saa jättää terot pois. Mulla on kans ylipainoa, mikä onneksi sen painoindeksin alle. Olen tämän syksyn aikana painoa vähän pois onneksi. Metuja saan jatkaa tässä kylkiäisenä
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
Molemmat kyllä selkeitä :love: oletko harkinnut viikko näytöllistä testiä ? (y)
En, koska se näyttäs vaan sen 3+
Kuitenkin olin jo rv 8 melkein 9 niin ne hcg -tasot oli varmasti taivaissa. Mulla tuli päivänä ku menkat piti alkaa nii leffaviivat.
Hyvin oireet kuitenkin on kadonnut.

Verikokeillahan sen näkisi, että laskeeko, mutta ei täälä luvattu ottaa vielä sellasta.

Ehkä pitää vaan malttaa odottaa se 2-3viikkoa ja testata sitte onko haalennut. Toivottavasti olis. Kuitenkin jotain raskausmateriaalia jäänyt ja saan sen pelkäämäni kohtutulehduksen.
 
Mies saapui tänään ja hyödynnettiin heti asia jotain limojakin bongasin! Niitä mul ei nyt oikeen oo ollu viime yritys kierrois joten nyt kyl toiveet nous. O testit näytti lupaavilt 2pvä sit mut lähti haalenee sen jälkeen... Testaan illal ja huomen toki lisää :)ite pääsison testaileen joulupäivän tienoil aikasintaan. Jännäks menee :love: katotaan nyt eka saanko ees kunnon ovis plussaa, la päivälle on sen arvioutu ajankohta.
 
Titiina / 30 / ensimmäinen / Marraskuu/19

Heippa, Olen ihan uusi ja tumpelo fooruminkäyttäjä, en oikein tavoista tai mustakaan tiedä, mutta oletan että tähän keskusteluun voi liittyä ja jakaa ajatuksia? ohjeistaa saa toki!

Täällä siis yksi uusi vauvahaaveilija lisää, päätimme, että nyt saa vauva tulla.
12.11 alkoi pillereistä huolimatta kuukautiset, olen syönyt vuosia Desogestreeliä ja kuukautiset ovat tulleet pari kertaa vuodessa.

Lopetin Desogestreelin 24.11, joten varmuutta seuraaien kuukautisten alkamisesta ei ole, mutta laskujen mukaan tänään olisi pitänyt olla eka vuotopäivä.
Tänään tein testin, selvä nega. Oireet kuitenkin on hyvin kummallisia, silmät tuntuu kuivuvan umpeen, mahassa juilii ja tuntuu siltä, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä, myös kummallinen jumitus/epätodellinen olo, suuta ja kurkkua kuivaa ja mahahapot nousee kurkkuun.
hassua, että kun viikkoja takana ei olisi juuri lainkaan, että heti olisi näin selvät ja voimakkaat oireet!

Nämä oireet voi ihan hyvin johtua hormooneista ja en usko, että niin hyvä tuuri kävisi, että heti pillereiden lopetuksen jälkeen ekasta kierrosta tärppäisi. Toiveajattelua kai..

Malttamattomana pitää nyt muutama päivä odotella menkkoja ja katsoa sitten, jos uuden testin tekisi.
 
Titiina / 30 / ensimmäinen / Marraskuu/19

Heippa, Olen ihan uusi ja tumpelo fooruminkäyttäjä, en oikein tavoista tai mustakaan tiedä, mutta oletan että tähän keskusteluun voi liittyä ja jakaa ajatuksia? ohjeistaa saa toki!

Täällä siis yksi uusi vauvahaaveilija lisää, päätimme, että nyt saa vauva tulla.
12.11 alkoi pillereistä huolimatta kuukautiset, olen syönyt vuosia Desogestreeliä ja kuukautiset ovat tulleet pari kertaa vuodessa.

Lopetin Desogestreelin 24.11, joten varmuutta seuraaien kuukautisten alkamisesta ei ole, mutta laskujen mukaan tänään olisi pitänyt olla eka vuotopäivä.
Tänään tein testin, selvä nega. Oireet kuitenkin on hyvin kummallisia, silmät tuntuu kuivuvan umpeen, mahassa juilii ja tuntuu siltä, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä, myös kummallinen jumitus/epätodellinen olo, suuta ja kurkkua kuivaa ja mahahapot nousee kurkkuun.
hassua, että kun viikkoja takana ei olisi juuri lainkaan, että heti olisi näin selvät ja voimakkaat oireet!

Nämä oireet voi ihan hyvin johtua hormooneista ja en usko, että niin hyvä tuuri kävisi, että heti pillereiden lopetuksen jälkeen ekasta kierrosta tärppäisi. Toiveajattelua kai..

Malttamattomana pitää nyt muutama päivä odotella menkkoja ja katsoa sitten, jos uuden testin tekisi.
Hei! Itselläni oli kanssa desogestrelit käytössä monta vuotta ja lopetin ne 25.11 eikä minulla ole vieläkään menkat alkanut. Olin siis pillereiden aikaan täysin vuodoton.
 
Hei! Itselläni oli kanssa desogestrelit käytössä monta vuotta ja lopetin ne 25.11 eikä minulla ole vieläkään menkat alkanut. Olin siis pillereiden aikaan täysin vuodoton.
Piinaava tilanne, kunnei yhtään osaa kiertoa ennustaa..
Koitan tässä nyt viikonlopun yli malttaa ja testailla sitten uudestaan, mikäli menkat ei ala. Oon aina kummastellut näitä toisten hömpötyksiä ja panikointia, muta nyt kun itse on tässä tilanteessa, niin tajuaa! yunet tässä menee...
 
Piinaava tilanne, kunnei yhtään osaa kiertoa ennustaa..
Koitan tässä nyt viikonlopun yli malttaa ja testailla sitten uudestaan, mikäli menkat ei ala. Oon aina kummastellut näitä toisten hömpötyksiä ja panikointia, muta nyt kun itse on tässä tilanteessa, niin tajuaa! yunet tässä menee...
Samaa ajattelin itsekkin, kun en ollut vielä tässä tilanteessa, mutta kummasti nyt sitten ajatukset pyörii kaikessa tässä. Lupasin itselleni, että en tikuttele oviksia, mutta toisin on käynyt. Kaikki tosin negaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jjenn
Mä lupasin myös ton, ettei ovistestejä, mutta mutta...en voi enää luvata yhtään mitään, niin tää homma saa pään sekasin, ihan uus juttu kun on.

Tää tunne on ihan hirveä, kun kokoajan mahaan sattuu ja pelkää että ne alkaa ihan just...
 
  • Tykkää
Reactions: Piipaa93

Yhteistyössä