Haaveena vauva 2020

Varovaiset onnittelut @mursutin :love:
Tervetuloa uusille!:)

Oon lueskellut kaikki viestit mutta en oo ehtinyt paneutua keskusteluun niin paljon, että olisin ehtinyt kirjoitella. On ollut tosi kiireistä nyt töissä ja iltaisin. Ensi viikolla pitäisi onneksi vähän rauhoittua.

Viikonloppuna/alkuviikosta pohdiskelin tuleeko ovista ollenkaan flunssan takia. Kyllä se eilen kuitenkin taisi vihdoin olla, limojen ja kipujen perusteella eli kp16, päivän pari myöhemmin normaalista. Talleteltu on kp 14,15 ja 16:whistle: toivottavasti ei oo liian usein..
Tässä kierrossa oli mukana taas greippimehu, vitamiineja oon yrittänyt muistaa syödä ja ksm66. Täytyy sanoa, että sillä on kyllä sellainen rauhoittava ja tasoittava vaikutus. On sellainen rauhallisempi olo. Ei siitä siis varmasti haittaakaan ole:)

Toiveet ei kyllä korkealla ole, kahden edellisen kierron kemiallisen/varhaisen km:n takia ja koska tässä kierrossa on ollut sairastelua ja stressiä. Mutta katsotaan miten käy:)
Tuli tosta ksm66 mieleen, että mulla lyheni kierrot kun aloin syömään sitä. En toki tiedä johtuuko siitä, mutta pohdin jatkanko silti. Haluaisin kyllä jatkaa
 
Tuli tosta ksm66 mieleen, että mulla lyheni kierrot kun aloin syömään sitä. En toki tiedä johtuuko siitä, mutta pohdin jatkanko silti. Haluaisin kyllä jatkaa
Ai jaa! Mulla on nyt vasta ekaa kertaa tässä kierrossa käytössä, saa nähdä onko mulla kiertoon vaikutusta. Muutoin tän lyhyen käyttökokemuksen perusteella aion kyllä jatkaa. Saakohan tuota muuten syödä raskaana?
 
@Mirkkuli26 pahoittelut negasta. Mama vitamiinia olen syönyt jo vuoden, on ok aloittaa jo ennen raskautta.

Gelee royale -valmistetta käytin aiemmin lisäksi, mutta kun kilpirauhaslääkitys alkoi, jätin sen pois. Gelee royale vaikutti lyhentävän kiertoa ja olin tuntevinani oviksen.
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

14.12.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Mape19......................... kp 94/25
Vauvameille....................kp xx/28-35
vauvahaaveilija2396......kp 42/28-30
HMami............................kp 40/28
Elllla...............................kp 39/30
Amadecasa....................kp 33/34-55
Tiukuliina89................... kp 31/31
hemuliina90....................kp 31/28
Marrrsipaani...................kp 29/28
Tingeli............................kp 28/34-36
mimmi92.........................kp 27/30
Masu90..........................kp 25/27-30
Nenskuli..........................kp 25/ ?
Keltasirkku..................... kp 24/28-32
Mustikka89.....................kp 24/25
taikinatonttu....................kp 20/28
Unimaa...........................kp 17/27
Ananas90.......................kp 17/25-28
Snanniska.......................kp 17/28
nessu87..........................kp 16/28
tupsahus.........................kp 16/30
Hipposka........................kp 15/30
W.we...............................kp 15/25
Babyfever1.....................kp 15/xx
Mirella92........................kp 14/34
Helmiina1978.................kp 13/29
Kasikuus........................kp 12/28-31
Koodikissa......................kp 12/24
Haavejuttu......................kp 5/29
Pikkuhaave....................kp 5/32
Jjenn..............................kp 5/30-31

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


marrrsipaani.................dpo 18
mimmi92.......................dpo 9
Mustikka89....................dpo 9
Vauvameille...................dpo 4
W.we..............................dpo 3
Ananas90......................dpo 3

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Varovaiset onnittelut @mursutin :love:

Täällä kp12 ja tässä kierrossa ollut 1pvä, milloin EN ole vuotanut mitään ja se oli kp10. Oletettu ovis, jos sellainen oli, ni oli jo kp8-9 (limat ja kivut.) Eilen oli sit tahmeaa vuotoa, jota valahti pari kertaa ja mukana oli vanhaa verta. Koko kierron vuodot jonkinmoista verensekaista, mut tässä eilisessä oli pieniä veri riekaleita :ROFLMAO: Jos sen noin voi selittää o_O Ja tarkennuksena, mun ovisvuoto on aina punaista/rusehtavaa, eikä ikinä kirkasta (se on kuulemma normaalia, kun gynellä asiasta kysyin.)
Tää on aika raivostuttavaa, kun ei voi suojista yhtään luopua, alkaa jo hiertää :unsure:
Muilla tällaisia kiertoja missä vaan vuotaa koko ajan jotain? Onko normaalia vai onko tässä taas tarve mennä tutkituttaa, et mitä tällä kertaa.
 
Meikä vähä tippunu kärrylt ku ollu vähempi täälä, oikeesti tehny hyvää! Ollu muutakin sisältöö ku vauvanteko hommat, luulin kyl paribkk sitgen etten tämmöst rauhallist oloo sais ku piinailin liikaa :ROFLMAO: mulla ois oletettu ovis tänään ja ovistikku alkaa kyl oleen tasavahvan näkönen, testaan täs pari h pääst onko tummentunu aamusta, mut hyvält näytti:),sit joutas vaan mies houkutella makkariin:whistle:... Mut jos nyt antaa sen hetken nukkua ja kerätä voimiaan.

mulla on semmonen fiilis että vois hyvinkin tärpätä, mut mieli käskee silti ottaa iisimmin etten liikoi toivo, yritän siis pitää pessimistisyyden kehissä:cool: ite aattelin aattona testata kun on dpo 10,ei mun joulu masenteluksi mene vaik nega tulis mut siin toivos, jos ois plussa/haamu niin vois tuoda joululle yhden uuden syyn juhlia:love:
 
Onko muuten jollakin epävirallista tai virallista tietoa et millä dpo:lla alkaa ns. Oikeat raskausoireet? (Itsellä taisi kuvitellusti alkaa dpo5)

toki riippuu henkilöstäkin paljon, mutta kuitenkin:rolleyes:
Mulla itsellä ensimmäinen oire oli rasvottuvat hiukset. Vaikka olin pessyt illalla hiukset ni aamulla jouduin käyttää kuivashampoota että kehtasi töihin lähteä :LOL:En sillon kyllä ajatellut oireena, mut ihmettelin kovasti. Ja se mikä oli ero negakiertoihiin, niin en tuntenut niitä nippailuja, mitä yleensä ennen menkkoja. Nyt oli erilaisia tuntemuksia.
Tässä listaa mitä oon noilta piinapäiviltä flowhun merkinnyt:
dpo1 finnejä
dpo2 rasvottuvat hiukset
dpo3 rasvottuvat hiukset, varpaiden palelu
dpo4 rasvoittuvat hiukset, varpaiden palelu, vilunväreitä ja rinnoissa aavistuksen kiristävä olo
dpo5 rasvoittuvat hiukset, muutamia finnejä naamassa, olkapäissä ja niskassa, ei normaalisti
dpo6 rasvoittuvat hiukset, nännit arat, finnejä
dpo7 Aamulenkillä etova olo + yökötys, jatkui koko päivän, kahvi maistui pahalta, nännit arat, rintaranka kipee, Illalla lämpö 37,0, finnejä
dpo8 lämpöä, rasvoittuvat hiukset, finnejä, nännit arat, huono olo kipua alavatsan juilintaa
dpo9 Nännit arat, välillä kohdun kohdalla hetkellisiä outoja tuntemuksia
dpo10 haalea plussa, rintojen arkuus ja alavatsa tuntemuksia
dpo11 haalea plussa ei ole vahvistunut, nännien arkuus, etova olo, tiputteluvuotoa
dpo12 haalea plussa ei vahvistunut, rintojen arkuus, etova olo
dpo13 yöllä aivan jäätävä n 10 min kestävä vatsakramppikipu, kurkkukipua
dpo 14 plussa vähän vahvistunut
dpo 15 alavatsakipee, menkkojen alkamiskipua, rintojen arkuus, turvotusta, plussa saman vahvuinen kuin eilen
dpo 16 pahoinvointia, eka oksennus, väsymystä, illalla vahva plussa
dpo17 rintalasta kipee, pahoinvointia ja oksennus
dpo18 testiin leffaviivat! tiputteluvuotoa
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasirkku-
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Joudun käyttämään kortisonia kymmenen päivän ajan kasvohermohalvauksen vuoksi. Nyt mietin voiko kortisonista olla haittaa kun yrittää tulla raskaaksi? Tai voiko aiheuttaa jotain, jos tulisinkin tässä kierrossa raskaaksi.. Onko kenelläkään kokemuksia?
 
@sannahan Fimean julkaisussa Lääkkeet raskauden ja imetyksen aikana (2008) sanotaan kortisonista näin:

"Systeeminen kortikosteroidihoito lisää jonkin verran huuli–suulakihalkion vaaraa, mutta riski on pieni (259, 260). Kortikosteroidia voi käyttää raskauden aikana, jos se on tarpeen. Raskauden läpi jatkunut oraalinen predniso- ni- tai metyyliprednisolonihoito tavanomai- silla annoksilla voi aiheuttaa sikiön kasvun

hidastumista. Istukan vierasaine- ja steroidi- metabolian inhibitio, jonka ensimmäisen kol- manneksen aikana annettu glukokortikoidi saa aikaan, näyttää kestävän läpi raskauden (261).


Tutkittavaksi jää, onko glukokortikoideil- la vastaava vaikutus sikiön maksaan ja mui- hin elimiin. Äidinmaitoon kortikosteroidista kulkeutuu vain vähäisiä määriä, eikä gluko- kortikoidilääkitys yleensä ole este imetykselle (ks. taulukko 12 s. 31)."

Lyhyestä kuurista ei siis todennäköisesti ole haittaa, jos raskaus alkaisi kuurin aikana.
 
Mulla tuli jo kamala itkukohtaus täällä, et mitä jos tää viimeinen inssi ei onnistunutkaan, kun kovasti tuo lääkkeiden määrä nosti toiveita ja tuntunut että elän ajatuksella olevani jo rv2:lla...
Hormoni lääkitys starttaa nyt illalla ja ajattelin pysyä muutaman päivän vähän taka-alalla keräten itseäni ja varautumalla kumpaankin lopputulokseen..
Nyt vasta rupesin miettimään että se onnistumisprosentti on silti alle 20, joten miksi nytkään tärppäisi :cry:

Anteeksi kamala vuodatus, mutta tämä on minulle vain niin vaikeaa ja ahdistavaa, kun en tiedä miksi :unsure:
 
Prkle ku ei päästy hommaileen miejenkaa. Tai päästiin joo, kunnes nuorempi alko huutaa ja paukuttaa makkarin ovea että "äitiiiii!!! Minulla on kakka housussa! Äitiii" no se siis siitä yrityksest, ... No pari h pääst koitettiin uudestaan ja täydes hommis ku oltiin niin taas kuuluu kun yritetään avaa ovea ja oven takaa "äitiiii!!! Minulla on nälkä tahdon leipää" ja yritti huoneeseen ripaa ronkuttamalla :unsure::ninja:toi on niiiiiiin super ärsyttävää! Toi tapahtuu usein ja just sillon ku extra tärkee ajankohta. Sitä ennen oli nii nätisti kattomas pirrettyi :devil::ROFLMAO:

noh kattoo jos kerittäs tai jaksettas yöllä touhuilla, mut nyt ollaan pikkujoulun vietossa...
 
@W.we ymmäretään kyllä sua, tänne saa vuodattaa ihan rauhassa ❤ Varmasti kaikki täällä sydämissämme toivotaan teille nyt sitä plussaa.

Mullakin viime kierrossa toiveet oli korkealla juurikin lääkeapujen takia. Oli letrot, irrotuspiikki ja loppukierron hormoonit, mut ei vaan toivottua tulosta. Otin sen kyllä kovin raskaasti ja tuntui että taas yksi menetty mahdollisuus:( Mä koitan nykyään joka kierros asennoituu pessimistisesti niin päin et tuskin tärppää, jotta pettymys ei ois niin musertava. Mut silti aina toiveet herää piinaillessa, ja pettymys on kuitenkin aina kova paikka, kun on monta vuotta tätä haavetta mielessään kantanu.

No lopuks pieni kevennys tuohon @Nessu87 pieleen menneisiin touhuiluihin liittyen. Muakin harmitti täs kierros kun pari päivää ennen ovista oli sen verran kiihkeä meininki takaapäin touhuillessa et just loppugliimaksissa tavarat luiskahtikin vahingossa ihan väärään paikkaan:LOL:. Tuli vähän siivottavaa ja hiukan harmittikin kun tärkee ajankohta ovista ajatellen. Mut samal meitä nauratti koko touhu ja tajuttiin et oli kyllä hauskaa yhdessä. Välillä tuntuu nimittäin tästä vauvan teko touhusta olevan hauskuus kaukana. Joten jotain positiivista tuossakin. Tsemppiä taas kaikille :love:
 
@Nessu87 me ei enää edes yritetä touhuilla ennen kuin lapset mennyt nukkumaan kun joka kerta niiden hereillä ollessa sama juttu :D

Kiitokset kokemuksista kyseisestä raskaustestistä, tänään tein myös ja samanlaista jotain viivaa näyttää.

Täytyy hakea illalla pc ja tehdä myös se niin saa varmuuden. Niihin siis aiemmin luottanut. Tosin nyt lukenut että tulee nykyään niihinkin viivanpaikkoja
 

Attachments

VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

15.12.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Mape19......................... kp 95/25
Vauvameille....................kp xx/28-35
vauvahaaveilija2396......kp 43/28-30
HMami............................kp 41/28
Elllla...............................kp 40/30
Amadecasa....................kp 34/34-55
hemuliina90....................kp 32/28
Marrrsipaani...................kp 30/28
Tingeli............................kp 29/34-36
mimmi92.........................kp 28/30
Masu90..........................kp 26/27-30
Nenskuli..........................kp 26/ ?
Keltasirkku..................... kp 25/28-32
Mustikka89.....................kp 25/25
taikinatonttu....................kp 21/28
Unimaa...........................kp 18/27
Ananas90.......................kp 18/25-28
Snanniska.......................kp 18/28
nessu87..........................kp 17/28
tupsahus.........................kp 17/30
Hipposka........................kp 16/30
W.we...............................kp 16/25
Babyfever1.....................kp 16/xx
Mirella92........................kp 15/34
Helmiina1978.................kp 14/29
Kasikuus........................kp 13/28-31
Koodikissa......................kp 13/24
Haavejuttu......................kp 6/29
Pikkuhaave....................kp 6/32
Jjenn..............................kp 6/30-31
Tiukuliina89................... kp 3/31

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


marrrsipaani.................dpo 19
mimmi92.......................dpo 10
Mustikka89....................dpo 10
Vauvameille...................dpo 5
W.we..............................dpo 4
Ananas90......................dpo 4

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
@Nessu87 - juu ei täälläkään hommailla ennen kuin pienin (2,5) nukkuu. Mut on sitä siltikin joskus aina välillä juoksenneltu häntä rauhoittelemassa. Kyllä siinä hiukan "into" laskee. :D


Täällä tosiaan kp14. Viime kierrossa ovsi oli kp14 illalla ja monitori näytti huippua kp14 ja 15. Nyt ei ollut vielä huippu tänään, joten ovis on aikaisintaan huomenna tai vasta kp16 ma. No, pääasia että tulee.
Kauhee dilemma aina hommailujen suhteen, kun miettii että tulee oikea ajoitus. Että onko joka päivä sit liikaa, kun tosta oviksesta ei oikein tarkkaan tiedä koska se on. Mut nyt siis painetaa joka ilta... eli kp12, 13,14,15. Ei "uskalla" tänään jättää väliin. täytyy vielä harkita jos tänään jättäisi väliin ja toivoa ovista huomiselle illalle ja tuikata veitikat suoraan kohteeseen. :LOL:
Mut tosissaan puhuen; alkaa toivo hiipua kun ei oo puoleen vuoteen mitään tapahtunut.
 
Eilen kp24 oli koko päivän jäätävä päänsärky ja rintojen arkuus. Tänään kun heräsin, kumpikin oire oli poissa. Ja heti iski mieleen ajatus, olipas järkevää taas haaveilla ja toivoa. Kun on tieto siitä, että luomuna ei onnistu ainakaan tällä hetkellä. Tai no voi toki olla, että luomuna ei onnistu koskaan, mut ei kai se koskaan täysin varmaa ole. Päätin siis, että ens testaile, kun olo ennakoi menkkojen alkua. Koko kierron jatkunut epäilyttävän hyvä fiilis on nyt poissa :notworthy:
 

Yhteistyössä