Haaveena vauva 2020

@hemuliina90 täällä kans 30 vuotta ihan kohta täynnä. Minä olen toivonut isoa perhettä ja jo nuorena olisin halunnut äidiksi. Monet asiat vaikuttaneet, että vasta nyt mahdollista. Toki harmittaa ajoittain, mutta toisaalta mennyttä ei voi muuttaa. Nyt toiveena olisi ainakin se yksi. Vauvakuume jatkunut jo kohta 10v, mut yritystä siis vajaa vuosi takana. Toivotaan, että kaikki haaveilijat saavat lapsen jossain vaiheessa :love:
 
Mullakin 2 lasta, mut jotenkin tuntunu ain et se 3 on se "täydentävä". Ku on vaan fiilis että yks puuttuu joukosta .. Kiitollinen olen näist 2stakin, jossei 3tta suoda. Mut eritoten nykysen miehen vuoks ois kamalempaa jossei plussaa tulis ikään :cry:sillä hänellä ei ole omia ennestään. Mulla pessimisti asenne onneks alkanu helpottaa piinailujen kohilla, toki tiiän muutaman pvä kohalla alan tutkimaan oireitani :ROFLMAO: mut tää ei oo enään ni pakonomast ku aikasemmin oli
 
Täällä ikää ehtii tulla 27 mittariin ennen loppuvuotta, eli ei se nuori-ikä oikein merkkaa, kun minä ja mies molemmat oltiin 22 kun päätettiin että esikoinen saa tulla.
Sinäänsä hyvä, että ajoissa ruvettiin yrittää kun ongelmia löytyi, joten ikä ei tuo vielä lisästressiä muuten kuin kaverien lisääntymistahdissa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Moikka taas!

Reissusta kotiuduttu ja huomaan, että kotona on taas heti vauva-asiat mielessä :) Mulla kiertopäivät livahtaneet listassa yhden edelle. Tänään siis vasta kp 22. Loppuviikosta on sitten taasen testipäivä. Ehkä perjantaina (yritän malttaa siihen).

Täällä kun on paljon iästä puhetta niin itsehän olen vasta 24-vuotias ja esikoisesta haaveilen. Kesällä kun alettiin yrittää, ajattelin itselleni epätyypillisesti hyvinkin optimistisesti, että näin nuorella iällä tulen hyvinkin raskaaksi 1-3 kuukaudessa tai viimeistään puolen vuoden sisällä. Tässä joulukuun mittaan olen alkanut vasta tajuta, että niin ei ehkä käykään. Yrityksen alussa ei tullut mieleenkään, että vuosi 2020 saattaisi alkaa ilman plussatestiä. Jos nyt siis luvassa on negatesti tässä joulun alla, niin ollaan tavallaan mun ensimmäisen jonkinlaisen rajapyykin äärellä tän yrityksen suhteen, mikä on todella jännittävää. Nyt tiedostan myös, että välttämättä en saa edes vuoden 2020 vauvaa!!! Teidän muiden kokemuksia luettuani tajusin, että eihän sillä iällä ole yksilöllisesti niin isoa painoarvoa, kun moni on muakin nuorempana yrittänyt vuosia. En tiedä, ehkä koitan nöyrtyä luontoäidin edessä... Se plussa varmaan tulee joskus, kun niin on tarkoitettu o_O
 
Enpähän ehtinyt testailemaan uudelleen, kun eilen juuri ennen nukkumaanmenoa alkoi sitten vuoto. Jostakin syystä siis 5vrk myöhässä. Joten mulle voi päivittää kp 2/28 tälle päivää.

Iästä täällä paljon puhuttu ja sama itseä paljon mietityttää. 30 lähenee hurjalla vauhdilla ja itsellä ei vielä ole edes sitä yhtä :cry: en onneksi suurperhettä haluaisikaan, mutta tuntuu että kahdenkin kanssa jo kiire voi tulla. Oma luotto omaan hedelmällisyyteen EI ole kovin korkealla. Olette kyllä onnekkaita te, jotka olette jo vähän päälle parikymppisinä tajunneet ja ehtineet hankkia muutaman:love: olisinpa itsekin nuorena ollut niin kypsä ja viisas (n)
Meistä tulikin sitten kiertokamut. ;)

Mutta tosiaan, ymmärrän mitä tarkoitat. Itsekin toivon välillä, että olisin ollut nuorempana kypsempi ja sellaisessa elämäntilanteessa, että lasta olisi voinut yrittää saada. En kuitenkaan halua katua mahtavia vuosia mieheni kanssa, sillä olemme molemmat ahkerasti opiskelleet ja saaneet rauhassa vahvistaa yhdessäoloamme.

Mullakin tosiaan tuli nyt loppuvuodesta 30 mittariin ja toivoin toki, että tässä vaiheessa olis jo esikoinen. En koskaan ajatellut että tän ikäisenä voisi jo olla liian myöhäistä, ennen kuin nyt kun yrittämistä on jo takana eikä lasta näy eikä kuulu. Mutta jaksan vielä uskoa, että mekin vielä jossain vaiheessa onnistutaan (y)
 
  • Tykkää
Reactions: hemuliina90
Mä olin myös 22v kun me aloitettiin.
Nyt sit ensi vuonna tulee mittariin 32vo_O


Mä keräilin itseäni puoli tuntia ekan piston kanssa.. Nyt kun toi eilinen oli 8. Vissiin ni ei enää pelottanut niin paljon!

Tekis mieli tehdä raskaustesti :ROFLMAO: siis kun toi irrotuspiikki näkyy kymmenisen päivää raskaustestissä ni sais siihen sit viivan :LOL:
Hyvä etten ole ainoa ! :D tilasin tarkoituksella raskauskeijulta pari halpaa ovis ja raskaustestiä, kun tiedän noiden hormonien menevän kattoon ja haluaisin kerrankin selkeänplussan raskaustestiin, vaikkei se olisikaan todellinen :ROFLMAO:
Katsoo jos testit tulevat huomenna, olenko vielä yhtä höpsöllä tuulella :whistle:
 
Enpähän ehtinyt testailemaan uudelleen, kun eilen juuri ennen nukkumaanmenoa alkoi sitten vuoto. Jostakin syystä siis 5vrk myöhässä. Joten mulle voi päivittää kp 2/28 tälle päivää.

Iästä täällä paljon puhuttu ja sama itseä paljon mietityttää. 30 lähenee hurjalla vauhdilla ja itsellä ei vielä ole edes sitä yhtä :cry: en onneksi suurperhettä haluaisikaan, mutta tuntuu että kahdenkin kanssa jo kiire voi tulla. Oma luotto omaan hedelmällisyyteen EI ole kovin korkealla. Olette kyllä onnekkaita te, jotka olette jo vähän päälle parikymppisinä tajunneet ja ehtineet hankkia muutaman:love: olisinpa itsekin nuorena ollut niin kypsä ja viisas (n)
Oon monesti just ollut kiitollinen siitä et meillä oli silloin 10 vuotta sitten tilanne se että voitiin yrittää kun näköjään itsellä nyt yli kolmikymppisenä ei ainakaan enää helpolla onnistu. Mun yks tuttava sai lapsettomuustutkimuksien ensikäynnillä kuulla että vaihdevuodet on jo alkaneet, ja ikää hänellä tuolloin 32. Onneks tuo on hyvin harvinaista, ja useimmilla yli kolmikymppisillä varmasti vielä onnistuu. Itsekin tunnen monia yli 35-vuotiaana raskautuneita. Mut ikinä ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan. Ja onneks hoidoilla pystytään nykyään auttamaan monia. Toivottavasti täällä se plussa-aalto nyt tulisi, vaikka omat toiveet siirtyikin jo ensi vuodelle.

Me aloitettiin yritys huhtikuun lopulla ja tajusin just et yritystä on ajallisesti takana meillä 8 kk. Vasta. Toki siihen on mahtunut mun lyhyen kierron takia jo 10 yrityskiertoa ja 11 juuri alkamassa. Mut kuitenkin, voi olla et nyt vaan hötkyilen tässä ja ehkä meilläkin on vielä mahdollisuuksia. Niin suhteellista tämä aikakin, et onko pitkä vai lyhyt aika yrittää. Jokatapauksessa tämä kierto meni paremmalla mieli-alalla ja alakuloinen mieli ei ole tullut vieläkään vaikka menkat juuri tuloillaan. Jopa se ajatus, että meidän perhe voisikin olla valmis jo näin, ei tunnu ihan mahdottomalta ainakaan nyt.
 
Jutellaas nyt sit iästä :ROFLMAO: Kyllä mua tämä 33 vuoden ikä pelottaa, että onko se nyt liikaa, kun ei tärppää.
Esikoinen sai alkunsa heti, kun pillerit jätin pois 18 vuoden iässä (ei edes menkkoja ehtinyt tulla) ja se kun keskeytettiin 20+3 ja menin jälkitarkastukseen parin kk jälkeen, niin sieltä löytyi yllätyksenä uusi sikiö :love: 19v olin, kun toinen syntyi. 21v olin kun kolmas syntyi ja hänkin sai alkunsa ekalla yrittämällä. Miestä pehmittelin jonkin aikaa vielä yhteen vauvaan (hän ei halunnut) ja yks kaunis ilta päätti päästää lastin sisään ja sano, et nyt saa vauva tulla ja se oli siinä. 23v olin kun neljäs syntyi.

Nyt on siis 4 raskautta takana ja heti alkunsa saaneena. Nyt kun uusi mies ja vauva toiveissa, ni eikös oo menossa yk9. Miehelläni ei lapsia ja ikää hänellä 25v. Kummallakin vauvakuume kova ja kyl tippuu korkealta, jos ei voida lasta saada :unsure: Eniten harmittaa miehen puolesta, kun ei hällä omia lapsia.
 
Toivotaan näin! Ja molemmilla!:love:(y)
Saatan testata tässä piina päivillä että miten tuo haalenee (jos nyt päästään sinne asti..). Kunpa nyt edes 1 hedelmöittyisi ja päästäisi siirtoon.
Joku hoidossa oleva, blogin pitäjä testasi joka päivä siirrosta asti. Viiva alkoi haaleeta, mutta sitten alkoikin taas vahvistua. Aika mielenkiintoinen kokeilu ja hyvin kävi.
Itse en silleen koskaan tehnyt (4ivf)
 
Vaikka oma yritys on kestänyt jo 1,5v ja olen 35v niin en silti olisi halunnut lapsia nuorempana, en henkilökohtaisesti olisi ollut valmis siihen. Ollaan pohdittu tätä juuri ystävien kanssa, jotka ovat perustaneet perheen kolmekymppisinä, toki lapsen saamisessa nuorena olisi myös paljon hyviä puolia.

Voi olla, että jään kokonaan lapsettomaksi, mutta en silti muuttaisi elämässäni mitään. Minulla on tunne, että vauvakuumeeni ei ole yhtä suuri kuin monella muulla, osaan nähdä myös lapsettomassa elämässä positiivista jos minulle niin käy. Tosin olen jo pikkuhiljaa aloittanut lapsihaaveesta luopumisen. Tämä on vallannut elämästä niin suuren osan, että tunnen menettäneeni jotain. Eikä tämä ole enää "jännää" tai hassua, mikä on varmaan jonkinlainen merkki että pikkuhiljaa on aika lopettaa. Pahoittelen synkkyyttä! Mutta veikkaan että näiden tunteiden vuoksi moni ei jatka hoitoja. Itsellä on tästäkin polusta kuitenkin ihan hyvä fiilis. Tulipahan kokeiltua.
 
Joku hoidossa oleva, blogin pitäjä testasi joka päivä siirrosta asti. Viiva alkoi haaleeta, mutta sitten alkoikin taas vahvistua. Aika mielenkiintoinen kokeilu ja hyvin kävi.
Itse en silleen koskaan tehnyt (4ivf)
Älä yllytä hullua :D
Sieltä on tulossa 9 halpaa onesteppiä pian postiluukusta, mutta ajattelin kyllä etten testaa kuin sen kerran ja katson vasta sallittuna testauspäivänä onko viiva pysynyt :barefoot:
Kamalasti tekee mieli kyllä testata jo muttei viitsisi härnätä itseään ! :confused:
 
Vaikka oma yritys on kestänyt jo 1,5v ja olen 35v niin en silti olisi halunnut lapsia nuorempana, en henkilökohtaisesti olisi ollut valmis siihen. Ollaan pohdittu tätä juuri ystävien kanssa, jotka ovat perustaneet perheen kolmekymppisinä, toki lapsen saamisessa nuorena olisi myös paljon hyviä puolia.

Voi olla, että jään kokonaan lapsettomaksi, mutta en silti muuttaisi elämässäni mitään. Minulla on tunne, että vauvakuumeeni ei ole yhtä suuri kuin monella muulla, osaan nähdä myös lapsettomassa elämässä positiivista jos minulle niin käy. Tosin olen jo pikkuhiljaa aloittanut lapsihaaveesta luopumisen. Tämä on vallannut elämästä niin suuren osan, että tunnen menettäneeni jotain. Eikä tämä ole enää "jännää" tai hassua, mikä on varmaan jonkinlainen merkki että pikkuhiljaa on aika lopettaa. Pahoittelen synkkyyttä! Mutta veikkaan että näiden tunteiden vuoksi moni ei jatka hoitoja. Itsellä on tästäkin polusta kuitenkin ihan hyvä fiilis. Tulipahan kokeiltua.
Ehkä se tärppää kun sitä vähiten odottaa :love:
 
@W.we Joo ollaan miehen kanssa puhuttu että jos kohta lopetetaan hoidot, TJOTtaillaan kuitenkin vielä vuosi 2020 luomuna, jos vaikka hampaat irvessä yrittämisen lopettaminen auttaisi :rolleyes: Jos ei silloinkaan vielä salama iske, käytetään lasta (hoitovapaita) varten säästetyt rahat vaikka maailmanympärysmatkaan!

Muoks. Mua siis helpottaa ajatus siitä, että asioille tulee jossain vaiheessa päätös, eikä tämä tilanne jatku loputtomiin. Ehkä liittyy tähän ikäänkin.
 
  • Tykkää
Reactions: W.we
Mä oon 32v. Tulin vahinko raskaaks, yhest kerrast tein abortin jota kaduin heti, pian alettiin uudestaan koittaan ja puol v meni mut tuli km. Tän jälkeen taas puoli v ja saatiin esikoinen. Toista kun alettiin tekeen plussa tuli 5kk mutta tuli km, tän jälkeen pidin yhdet menkat ennen uutta yritystä joka tärppäs heti:)olin varautunu siihen puol v vähintään.

nyt sit yk 4, ens viikol sit tiedän varmasti alkaako yk 5 seuraavaksi...
 
Mincha/32/4/ya 12/19

Moi! Tuun tänne kuikuilemaan. Annettiin ukon kans lupa neljännen lapsen alkaa ilmoittelemaan itsestään nyt näin joulun alla ♥ vähä mietityttää tää ikä vaan, kuin nopeasti tärppääkään. Esikoisen sain 23 vuotiaana (tärppäsi heti), toisen sain 26 vuotiaana (6kk yritystä) ja kolmannen sain 30 vuotiaana (puoli vuotta yritystä). Nyt miehellä trexani ollut hetken käytössä, nyt lopettanut sen. Sehä heikentää hedelmällisyyttä tietty. Yritän vain nyt ottaa tän rennosti, tulee jos on tullakseen. Tän päätöksen jälkeen fiilis on ollut aivan mahtava! Paras joululahja mieheltä, että haluaa vielä yhden vauvan mun kanssa
 
Meillä esikoinen sai alkunsa yhdestä ainoasta kerrasta, olin 20v ja kuopusta taas tekemällä tehtiin 2 vuotta, olin 26v kun tärppäsi.
Nyt ikää 29v ja saapi nähdä kauanko kestää vai tuleeko meille enempää laisinkaan.
Mies on samaa vuosikertaa.
 
Mulla hoidoilla syntyi 2002 (yritystä alle vuosi kun yksityiseltä aloitettiin nopeasti) ja hoidoilla syntyi 2010 (yritystä alle 2) ja syntyi 2017 oli yk3 ku tärppäsi luomuna, eri mies. Nyt yk10.
 
Mulla ikää 34. Olin jo haaveillut että haluaisin kolmannen ennen kuin täytän 35 mutta eipä nämä asiat aina mene niinkuin toivoo.

Meillä on tulleet aiemmat tosi helposti, olin 29v kun sain esikoisen, tärppäsi yk 2 ja toinen yk 1.

Nyt menossa vasta yk 3. Ei kyllä minkäänlaisia tuntemuksia tällä hetkellä, joten oon varautunut että menkat tulee ajallaan joulun aikaan.

Kovasti voimia @Titi-Love ❤ Kovia olet joutunut kokemaan:cry:
 
Mulla oli kans haaveissa että raskautuisin heti häiden päälle, kuten kaikki muutkin jotka sinä kesänä meni tuttavapiirissä naimisiin. No, nuo ovat jo esikoisensa saaneet aikoja sitten. Yksi kaveri kertoi, että häntä hirvittää ikä ja pitää pian alkaa yrittämään toista lasta. Ihan kiva, mutta hän on mua nuorempi.

En minäkään tätä reittiä olisi valinnut, että mentäisiin lapsettomuushoitoihin saakka yrittämään. Ei näille mitään voi. Se positiivinen asia tässä on, että PCOhon on hoitoja jotka toimii aika monella ja että niitä munasoluja on aika paljon kun ovulaatiotakaan ei ole välttämättä kovin usein. Kyllä tässä on joutunut vähän hölläämään siitä kolmen lapsen haaveista. Koetan ajatella positiivisesti, että 2 olis ihan kiva niin ei joudu ostamaan mitään kauheaa seitsemänpaikkaista laitosta :LOL: mutta jos sitä koittais saada sen ensimmäisen syliin. Ihan hyvät fiilikset tässä on, vaikka monesti on tullut todettua että miksei tätä aloittanut jo vuosia sitten kun mieskin on pysynyt samana ja perhe on aina ollut tavoite. Kaippa sitä 31 vuotiaanakin ehtii useamman lapsen saada. Varsinkin kun voi hyvin tulla kaksoset (tai vielä enempi) :barefoot:
 
Minä oon vasta 22, mutta tosiaan nuorena saadun PCOS-diagnoosin vuoksi ei kauhean kovat odotukset ole, että tärppi tulisi nopeaa. Ainahan se silti pettymys on, kun ei tärppää :unsure:

Mulla on vielä jonkin verran opinnotkin kesken, joten ei senkään puolesta ”haittaa”, vaikka vauva ei heti ilmottaisikaan tulostaan. Ei kuitenkaan myöskään haittaa, jos joudun koulun hetkeksi keskeyttämään :p Ihan jo tuon PCOS takia miehen kanssa päätettiin, että ehkäisy saa jäädä. Mies on myös samanikäinen, hän tosin jo tukevasti työelämässä :giggle:
 
Mä olen 29v, tosin noin kuukauden päästä 30. Ensimmäinen tuli pillereiden läpi v. 2011 ja tokakin tärppäsi silleen, että ei oltu vielä ajateltu vauvaa uudestaan, mutta pari kertaa menty vähän "ei varmoilla päivillä". Molemmat kuitenkin heti kovin tervetulleita. Nyt yk 3 ja joulun takia tämä kierto menny tosi nopeaa turhia stressailematta. Vahva fiilis on, että ei oo tärpännyt, mutta ehkä silti aattona testailen. Ens viikon torstaina pitäs menkat alkaa. Mulla ylipainoa on, jota pitäs alkaa pudottelee, koska luulen sen vaikuttavan nyt tähän ettei heti tärppää. Toisaalta oon tosi onnellinen noista kahdesta ja tuntuu "hölmöltä" aloittaa yövalvomiset alusta, kun noiden kanssa pääsee jo helpolla... Mutta silti sydän kaipaa vielä sitä kolmatta täydentämään meidän perheen. :love:
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

18.12.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Mape19......................... kp 98/25
Vauvameille....................kp xx/28-35
vauvahaaveilija2396......kp 46/28-30
HMami............................kp 44/28
Elllla...............................kp 43/30
Amadecasa....................kp 37/34-55
Marrrsipaani...................kp 33/28
Tingeli............................kp 32/34-36
Masu90..........................kp 29/27-30
Nenskuli..........................kp 29/ ?
Keltasirkku..................... kp 28/28-32
taikinatonttu....................kp 23/28
Unimaa...........................kp 21/27
Ananas90.......................kp 21/25-28
Snanniska.......................kp 21/28
nessu87..........................kp 20/30
tupsahus.........................kp 20/30
Hipposka........................kp 19/30
W.we...............................kp 19/25
Babyfever1.....................kp 19/xx
Mirella92........................kp 18/34
Helmiina1978.................kp 17/29
Kasikuus........................kp 16/28-31
Koodikissa......................kp 16/24
Karvakorvat....................kp 11/28
Haavejuttu......................kp 9/29
Pikkuhaave....................kp 9/32
Jjenn..............................kp 9/30-31
Tiukuliina89................... kp 6/31
Mustikka89.....................kp 3/25
hemuliina90....................kp 3/28
mimmi92.........................kp 1/30

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


marrrsipaani.................dpo 22
Vauvameille...................dpo 8
W.we..............................dpo 7
Ananas90......................dpo 7
Nessu87........................dpo 3
Helmiina1978................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä