Haaveena vauva 2020

Ihanaa @Wintersun pääsette siirtoon :love: loppu vuosi onkin sitten jännitettävää. (y) toivon todella että heti tärppää. Mulla tärppäsi aikoinaan ekasta siirrosta. Toisella kierroksella taisi olla 3. siirto.
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Niin vain ”eksyin” lueskelemaan netistä raskausoireista ennen plussaa, vaikka ajattelin et en hurahda itsetarkkailuun yms tässä kierrossa:oops: no ehkä tämän voi laittaa flunssan sairastamisen piikkiin, kun ei oo muutakaan tekemistä:D jos oikein oon alkanut kuulostelemaan niin jotain ihan pientä juilintaa on nyt parina päivänä ollut. Ja rintoja vähän kihelmöi. En tiiä oonko kuvitellut vaan:LOL:

Ajatukset kyllä vaihtelee laidasta laitaan: miksi nyt ois tärpännyt kun on ollut sairastelua ja stressiä vs. jospa sittenkin olisi käynyt niin hyvä tuuri kun talletuksetkin osui ihan hyvin. On tää vaan piinaavaa:ROFLMAO:
 
Onko kellään kokemusta kohtutulehduksesta?
Voiko oireena olla pelkät kovat menkkaiset kivut? Jotka tulee ja menee. Ihan kuin synnytyksen ensimmäiset supistukset. Vuoto on enää niukkaa, mut ei mitenkään haise pahalle, kuten kaikkialla lukenut, että kyllä kohtutulehduksen haistaa.
Ihan järkyt polttokivut välillä. Ja välillä ei mitään.
 
Onko kellään kokemusta kohtutulehduksesta?
Voiko oireena olla pelkät kovat menkkaiset kivut? Jotka tulee ja menee. Ihan kuin synnytyksen ensimmäiset supistukset. Vuoto on enää niukkaa, mut ei mitenkään haise pahalle, kuten kaikkialla lukenut, että kyllä kohtutulehduksen haistaa.
Ihan järkyt polttokivut välillä. Ja välillä ei mitään.
Minulla on ollut.
Kivut oli niin kovia ja supistavia että yöllä piti soittaa päivystykseen, mutta siellä ei epäilty kohtutulehdusta (kysyivät vaan onko menkat tai ovuloinko)..
Kivut loppui ja parin viikon päästä gynellä huomattiin asia, ja lääkitys käyntiin

Olimpa tyhmä kun en heti mennyt ja tässä sitä nyt ollan toinen torvi 'paskana' (n)

Eli jos vähääkään epäilet suosittelen gyneä ! :)
 
Voisin tulla taas tänne kuumeilemaan! Eli Lilmi89/ 30v/ Yk1 12/2019/ toinen lapsi

Ensimmäinen lapsi 1,5v ja kuumeilu alkoi taas siitä kun kauheat pmsoireet ollu viimiset pari kiertoa, ja nyt oli menkatkin myöhässä ja tein negatestin. Monta päivää turvotti mahaa, onko teillä samaa ennen menkkoja? Meillä ehkäsynä ollut jo useamman vuoden keskeytetty yhdyntä ilman yllätyksiä, mutta tämä ehkäisymuoto jo saa aina vainoharhaiseksi kun vauvakuumeiluttaa
 
Minulla on ollut.
Kivut oli niin kovia ja supistavia että yöllä piti soittaa päivystykseen, mutta siellä ei epäilty kohtutulehdusta (kysyivät vaan onko menkat tai ovuloinko)..
Kivut loppui ja parin viikon päästä gynellä huomattiin asia, ja lääkitys käyntiin

Olimpa tyhmä kun en heti mennyt ja tässä sitä nyt ollan toinen torvi 'paskana' (n)

Eli jos vähääkään epäilet suosittelen gyneä ! :)
Kiitos vastauksesta!


Täs oon pohtinut mennäkö vai ei, ku nyt kivut ollut poissa, otin kyllä päivällä buranaa ja panadolia, mut niiden läpi tuli yks supistus n. Tunti sitten, ja sen mukana jotain pientä hyytymää ulos. Sen jälkeen ollut taas kivutonta.
Pitäs varmaan vaan kävellä suoraa päivystykseen eikä kotona miettiä. Vaikka nyt onkin kivutonta.
Yritin aamupäivästä etsiä vapaata aikaa yksityiselle gynelle, ei ollut koko viikolle. Mulla on yks perhetuttu tkssa /sairaalanmäellä töissä, nii ei ois kiva joutua taas kerran sille asioimaan, ku tää on vähä semmonen juttu, ettei halua sukulaisten tietävän keskenmenoista. Mut minkä sen sit mahtaa jos täs pakko mennä, ja huonoa tuuria olis.
 
Ja itellä aina loppu kierrossa tulevat oireet: kylmä, kuuma, päänsärky, mielialanvaihtelut, monen päivän vatsan turvotus, finnit useamman päivän ennen menkkoja ja menkkojen aikaan myös, väsymys, nippailut, selkäkivut, rintojen kihelmöinti, vatsakipu joka säteilee reiteen...

Ainoa ero minkä oon huomannu itellä alkuraskauden oireisiin, että vv on juuri ennen menkkoja olematonta ja raskauden alettua sitä on todella runsaasti.
 
Mene ihmeessä lääkäriin, niin saat rauhan ja mahdollisesti lääkkeet. :( Onhan sillä tutullakin vaitiolovelvollisuus, vaikka ymmärrän kyllä pointin. Itse olen työskennellyt täällä sairaalassa/tk:ssa ja ei tosiaan huvittaisi lähteä mitään arkaluontoista sinne toimittamaan, vaikka eivät asioista saakaan eteenpäin puhua. o_O
Niin, onhan sillä, mut jotenkin se on vaan aina niin outoa olla sen potilaana, ollaan kuitenkin käyty yhdessä baarissa yms. Mut ei kuitenkaan oo sellanen kenen kans olis tosi läheinenkään. Lähinnä sukujuhlat ja kesäisin tapahtumat, baarit ym. Voidaan mennä yhdessä.
Ohan täälä onneks vaikka kuinka paljon lääkäreitä. Että sinällään ihme, että oon ees sitä paria kertaa ollu hänen potilaana.
Nyt mulla ollut kivuton olo, itse asiassa täysin normaali olo fyysisesti. Vuoto edelleen hyvin niukkaa ja hajutonta. Kaikin puolin ihan ok olo, henkinen väsy toki painaa. Ehkä mä uskallan odottaa täs huomiseen ja yrittää naistentautien päivystykseen saada aikaa. Sielä pääsis kuitenkin sit ultraan samalla ja sais tietää onko se kohtu jo tyhjä. Tai sinne ne varmaan pistäs muutenkin päivystyksestä varaamaan aikaa huomenna.

Tuossa joku aika sitten pesin ja desinfioin kädet huolellisesti ja kokeilin painella kohtua, päältä ja sisältä ei ainakaan nyt erityisemmin sattunut. Aamusta otti näin vähän kipeää vaikka särkylääkkeet vaikutti. (Saman verran ottaa normaali menkkojenkin aikaa, tai samalla tavalla) Toivottavasti ei kivut palaa ja se kipu oli vaan viimeiset supistelut, että kohtu tyhjenee. Kipu helpotti päivälläkin siitä kun käveli ja liikkui, ihan kuin menkoissa, oli vaan menkkakivut kertaa kymmenen. Mut Toivotaan että oli vaan viimeiset kohdun tyhjentymiset. Oli mulla siinä, kun oli kipein olo, niin mahakin sekaisin, ja en tiedä oisko se voinut olla osin kipua siitäkin. Toki gynelle varaan aikaa, mut katsoo kuinka kauaksi menee, täälä on jostain syystä yksityisetkin gynet ylibuukattuja.

Hoitaakohan perhesuunnittelu tai äitiysneuvola yleensä keskenmenon jälkeisiä ongelmia, sielä kuitenkin olis ultrat ja lääkärit (n) ei varmaan.. mä oon ihan tietämätön, vaikka 2 keskenmenoa kokenu. Täälä vaan käsketty seuraamaan kotona, tekemään testiä kuukauden päästä keskenmenovuodon alusta. Ja ekassa nyt ei tullut mitään ongelmia, oli vaan pidempi menkkavuoto tyyppinen.

Päivästä oltiin kaksin esikoisen kanssa siihen puol 5 asti ilman autoa ja 4 jälkeen ei oo ollut kipuja, nii siksi en oo tästä vieläkään mihkään lähtenyt. Mä vaan niin toivon että nää vastoinkäymiset olis jo ohi :(
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

20.12.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Mape19......................... kp 100/25
Vauvameille....................kp xx/28-35
vauvahaaveilija2396......kp 48/28-30
HMami............................kp 46/28
Elllla...............................kp 45/30
Amadecasa....................kp 39/34-55
Marrrsipaani...................kp 35/28
Tingeli............................kp 34/34-36
Masu90..........................kp 31/27-30
Nenskuli..........................kp 31/ ?
taikinatonttu....................kp 25/28
Unimaa...........................kp 23/27
Ananas90.......................kp 23/25-28
Snanniska.......................kp 23/28
nessu87..........................kp 22/30
tupsahus.........................kp 22/30
Hipposka........................kp 21/30
W.we...............................kp 21/25
Babyfever1.....................kp 21/xx
Mirella92........................kp 20/34
Helmiina1978.................kp 19/29
Kasikuus........................kp 18/28-31
Koodikissa......................kp 18/24
Karvakorvat....................kp 13/28
Haavejuttu......................kp 11/29
Pikkuhaave....................kp 11/32
Jjenn..............................kp 11/30-31
Tiukuliina89................... kp 8/31
Mustikka89.....................kp 5/25
hemuliina90....................kp 5/28
mimmi92.........................kp 3/30
Hypsy..............................kp 3/28-30
Pampula3........................kp 3/22-27
Keltasirkku..................... kp 3/28-32

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


marrrsipaani.................dpo 24
Vauvameille...................dpo 10
W.we..............................dpo 9
Ananas90......................dpo 9
Nessu87........................dpo 5
Helmiina1978................dpo 3

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Voi terve, jos tää on vaan one stepin ominaisuus o_O
Ei olisi pitänyt kaivaa aamuista esiin, mutta ei mulle oo myöskään näin selkeetä tullut ilman raskautta.
Apua. Nyt pitäis nukkua yön yli :confused:
Selkeesti kyllä jotain näkyy. Toivottavasti ei olis vaan ominaisuus vaan alkaisi vahvistumaan:) onko sulla mitään oireita? Katoin et mennään ihan samoilla päivillä.
 

Yhteistyössä