Haaveena vauva 2020

Mä en sitten soitellut tai lähtenyt mihinkään. Olo on ollut aika hyvä koko päivän, tai no päätä särkenyt koska stressi ja niskajumi, mutta ei oo paljoa mahaa tai selkää särkenyt. Päivällä hetken menkkajomoja ja niiden jälkeen tuli vähän hyytymäistä vuotoa, eli supisteli ne hyytymät pihalle. Nyt vuoto taas hyvin niukkaa ja mahassa ei kipuja. En usko siis kohtutulehdukseen. Toivon ettei ole. Luulis että siinä kipu kovenis ja olis kohtu paineluarka, ku mulla ei oo yhtään. Ainoastaan välillä nuo menkkajuilinnat ja poltot. Tuntuu samalta kuin olis menkkojen loppupäivät menossa. Mul menkkakivut kun kestää koko vuodon eriasteisina.
Eilen kivut oli kyllä aika kovia, mut tänää vaan hetken ja aika hentoista kipua. Toki jos ne pahenee nii pakko se on päivystykseen lähteä, mutta toivon ettei tarvi. Vuotokin kun haisee vaan vereltä. Ei mitenkään pilaantuneelta, kuin jossain oli kuvailtu kohtutulehdusta :)
 
@Titi-Love toivotaan että pian helpottaa! Mutta oon kans sitä mieltä, että tosi herkästi lääkäriin, vaikka sitten turhalle reissulle jos yhtään tilanne pahenee!

@Vaniljapulla pahoittelut!

@Wintersun nyt toivotaan parasta!

Mulla kp 39. Menkkoja ei kuulu, eikä oo semmoista oloakaan. Keskiviikkona herkkä testi oli negatiivinen. Eikä oo oikein raskausoloakaan. Tissit on herkät ja välillä kipeät, ja alaselkä kans, mutta nää ei oo ennenkään olleet oireita oikein mistään. Voi olla että ennen joulua pitää vielä testata jos mitään ei kuulu. Jouluruuista parasta on graavikalat, mäti ja juustot, eli nega ei harmittais ainakaan ihan niin paljoa. Viis vuotta sitten plussasin just ennen joulua ja jäi kaikki herkut välistä. Sit se vielä meni kesken, eli ihan turhaan rajoitin syömistäkin. Ja seuraavana jouluna olin jo tukevasti raskaana, eli silloinkin jäi kalat ja juustot syömättä.
 
@Hypsy hui, kuulostaa paljolta, kuuluuko se siis noiden terolutien kans asiaan? Meillä ei oo alkanu vielä hoidot ja vasta vähän opettelen lääkkeiden nimiä ja käyttötarkoituksia. Mulla kans siis sama kuppi, tyhjennän kahdesti päivässä. Siksi jäin miettimään vuodon määrää.
 
Onko meillä aamun testaajia :love:
Itse pissasin jo purkkiin ja meinasin testata, mutta en viitsinyt sittenkään pettää lupausta miehelle ja odotetaan testipäivään...
Kaadoin kiltisti pönttöön :D
Mutta toisaalta jos eilen oli ihan valkoisia testejä (paitsi one stepin herkkä yllätys) niin tuskin nyt vuorokaudessa ihan dramaattista muutosta olisi tapahtunut, joten elän nyt teidän muiden piinoissa mukana :p
 
@Hypsy Oliko niin, että sulla oli kuurin syynä todella pitkä kierto? Mulla on ollut usein niin, että jos ns. aloitan menkat teroluteilla pitkän (yli 60pv) kierron jälkeen, vuotoa tulee paljon. Olen ajatellut, että kohdun limakalvo on kerennyt tuossa ajassa paksuuntua enemmän, kuin 30 päivän kierrossa - en kyllä tiedä onko tässä mitän faktuaalista perää. Jos olen aloittanut teroluteilla vuodot n. 30 päivän syklillä, vuotoa on huomattavasti vähemmän. Mulla siis PCO ja kierron pituus ollut siksi joskus suuri.
 
@Wintersun felicitaksessa ne antaa aina päivän jolloin saisi IUI:n jälkeen testata, mutta en sitä koskaan ole noudattanut :ROFLMAO:
Nyt se olisi 27.12 eli ensimmäinen lugeton päivä ja 16 päivää inseminaatiosta.

On kyllä oireita jotka tulee ennen menkkoja, mutta aamupahoinvointia on ollut pistoksesta asti, joten ei voi kyllä sanoa suuntaan tai toiseen miten tässä käy :censored:
Yritä tässä sitten välttää stressiä :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

21.12.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Mape19......................... kp 101/25
Vauvameille....................kp xx/28-35
vauvahaaveilija2396......kp 49/28-30
HMami............................kp 47/28
Elllla...............................kp 46/30
Amadecasa....................kp 40/34-55
Marrrsipaani...................kp 36/28
Tingeli............................kp 35/34-36
Masu90..........................kp 32/27-30
Nenskuli..........................kp 32/ ?
taikinatonttu....................kp 26/28
Unimaa...........................kp 24/27
Ananas90.......................kp 24/25-28
Snanniska.......................kp 24/28
nessu87..........................kp 23/30
tupsahus.........................kp 23/30
Hipposka........................kp 22/30
W.we...............................kp 22/25
Babyfever1.....................kp 22/xx
Mirella92........................kp 21/34
Helmiina1978.................kp 20/29
Kasikuus........................kp 19/28-31
Koodikissa......................kp 19/24
Karvakorvat....................kp 14/28
Haavejuttu......................kp 12/29
Pikkuhaave....................kp 12/32
Jjenn..............................kp 12/30-31
Tiukuliina89................... kp 9/31
Mustikka89.....................kp 6/25
hemuliina90....................kp 6/28
mimmi92.........................kp 4/30
Hypsy..............................kp 4/28-30
Pampula3........................kp 4/22-27
Keltasirkku..................... kp 4/28-32

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


marrrsipaani.................dpo 25
Vauvameille...................dpo 11
W.we..............................dpo 10
Ananas90......................dpo 10
Nessu87........................dpo 6
Helmiina1978................dpo 4
Wintersun......................pp 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Kai se voi joo, mutta oon lukenut liikaa täältä:
https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=10
Ja muutenkin googlannut liikaa :rolleyes:
Muoks. Yritän myös pitää pään kylmänä, kun ketuttaa se one step testi :cool::poop:
No voi paska, menin mieheltä salaa testaamaan ja negahan minullekin pamahti näyttöön (n):LOL:
Mikä siinä on ettei kärsivällisyys riitä viikkoa, vaikka tässä nyt jo neljä vuotta odottanut, niin ei luulis kuus päivää enää tuntuvan odotusta missään :ROFLMAO:
 
Huomenta,

useamman kuukauden keskustelua seuranneena, voisin hypätä itsekin kanssanne jännäämään.

Minulla ikää 32 ja miehellä 35. Ennestään lapsia kolme (12, 10 ja 3v). Neljännen yritystä takana nyt 6kk. Tässä kierrossa lisättiin hieman panoksia ja ollaan molemmat popsittu hampaat irvessä macaa ja minä oon ottanut pienellä annoksella aspiriinia. Näillä keinoin tuli nuorimmainen vuoden yrityksen jälkeen.

Myös ovistikut on nyt olleet käytössä, vaikka ikinä en ole niihin oikein onnistunut kunnon plussaa saamaan. Nytkin enemmän ehkä hämää, koska tikut näyttävät tasavahvoja viivoja jo toista päivää, mutta olen aika varma, että ovulaatio on tapahtunut jo viimeistään eilen? Torstaina oli kirkkaat limat ja lämpö alhaalla. Eilen valkuaismaista ja lämmöt jo 36.9. Kauan teillä pysyy viivat tikuissa?

Mies lähti reissuun ja talleteltu on ahkerasti tiistai/keskiviikko yöhön asti. Jos ovis ollut eilen perjantaina, niin mahtaakohan olla mitään toivoa

Voisin tulla listalle mukaan nyt kuitenkin jännäämään.

linneah kp 13/26

vai hyppäänkö suoraan piinalistalle?

linneah dpo1
 
@Unimaa minulla tuo palelu on kyllä ihan normaalia ainakin tähän vuoden aikaan :D
Pelottaa aika paljon, kun ei ole yhtään tärpännyt olo, mutta kyllä sekin tässä viikon sisällä selviää sitten :unsure:
Sama täällä palelun suhteen:LOL: mutta jos palelee normaalia enemmän niin siitä voi EHKÄ jotain päätellä:)

Mulla on ollut nyt menkkajomotuksia, turvotusta ja tänään tuli kellertävää limaa. Eli menkat alkamassa olettaisin. Viime kierrossa seuraavana päivänä alkoi tuhruvuoto.
 
Moi!
Mäkin nyt palaan tänne. Olin tuolla plussanneiden listalla, mutta todettiin keskeytynyt keskenmeno :cry: Nyt on 2 viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä ja oon nyt neljällä testillä, 3 eri merkillä testannut negan, joten nyt pitäisi olla tää koettelemus ohi ja voi taas siirtyä vauvasta haaveilevien joukkoon. Meille suositeltiin et ootan ensimmäiset menkat ja sit vasta yritetään, mutta päätettiin nyt kuitenkin yrittää jo ennen niitä kun on testi jo nega ja olo hyvä, vuotoo ei oo tullu melkein viikkoon enää. Uskon et kroppa sit tietää onko valmis vai ei. Usko ei kyllä oo kovin korkeella, vaan pelko että jos nyt sen plussan viä joskus sais niin kesken sekin kuitenkin menis...
Mulla ikää jo 39v, joten siinäkin mielessä stressaa tuleeko tästä mitään ja saanko mä koskaan kokea äitiyttä. Eka lapsi siis mulle ja miehelle haaveissa... Listalle en vielä liity, kun ei tietoo vielä kierrosta. Tosin plussanneista vois tietysti siirtää takas haaveileviin jos joku vielä sitä ekan sivun listaa ylläpitää.

En nyt muista kaikkia kenelle piti täällä peukuttaa, mutta ainakin @Wintersun ja @W.we kovasti tsemppiä ja plussatuulia teille :love: Koittakaa malttaa siellä, vaikka varmasti vaikeaa onkin :D:love:

ja toivottavasti kaikilla muillakin pian tärppäis ja saatais ihania joulu-uutisia :love:
 
Pakko on tulla taustalta huutelemaan kun oon niin seurannu miten erityisesti @W.we n ja @Wintersun in käy.. paljon tsemppiä että teillä tärppää(y):love: pidän peukkuja:)

meidän vauva synty jo 11.12 vaikka la olis ollu vasta 26.12:love: 3240g/47cm/33.5cm pikkuinen poika:love:

Plussatuulia muillekin ja jarrusukkia:love:
 
Ite jännitän kans että kuka saa ja toivon mukaan edes joku saisi jouluksi plussan:love: on kyl ihmeen hiljast ollu plussienkaa, mut yleensä hiljasen kk jälkeen tulee plussa sade(y)

mä nyt edelleen sekasin tän dpo jutunkaa eli Ovis plussa oli mulla 14.12 eli 15 ovä on dpo 0, 16 dpo 1 jne? Moon nimittäin eläny elämää kauan niin et ovisplussan jälkeinen on dpo 1 :ROFLMAO:

pahoittelut @Shibali ja peukkuja @W.we ja @Wintersun hoitojen alotuksiin.
 
Huomenta,

useamman kuukauden keskustelua seuranneena, voisin hypätä itsekin kanssanne jännäämään.

Minulla ikää 32 ja miehellä 35. Ennestään lapsia kolme (12, 10 ja 3v). Neljännen yritystä takana nyt 6kk. Tässä kierrossa lisättiin hieman panoksia ja ollaan molemmat popsittu hampaat irvessä macaa ja minä oon ottanut pienellä annoksella aspiriinia. Näillä keinoin tuli nuorimmainen vuoden yrityksen jälkeen.

Myös ovistikut on nyt olleet käytössä, vaikka ikinä en ole niihin oikein onnistunut kunnon plussaa saamaan. Nytkin enemmän ehkä hämää, koska tikut näyttävät tasavahvoja viivoja jo toista päivää, mutta olen aika varma, että ovulaatio on tapahtunut jo viimeistään eilen? Torstaina oli kirkkaat limat ja lämpö alhaalla. Eilen valkuaismaista ja lämmöt jo 36.9. Kauan teillä pysyy viivat tikuissa?

Mies lähti reissuun ja talleteltu on ahkerasti tiistai/keskiviikko yöhön asti. Jos ovis ollut eilen perjantaina, niin mahtaakohan olla mitään toivoa

Voisin tulla listalle mukaan nyt kuitenkin jännäämään.

linneah kp 13/26

vai hyppäänkö suoraan piinalistalle?

linneah dpo1
Ovislimat, kuten tasavahvat viivat ovistestissäkin tarkoittavat oviksen olevan tuloillaan.
Ovistestit näyttää lh-piikin josta ovis seuraa 24-48h päästä.
Eli ymmärtääkseni jos sulla on eilen ja tänään tasavahvat viivat, ovis ei ole vielä ollut.
 
Moi!
Mäkin nyt palaan tänne. Olin tuolla plussanneiden listalla, mutta todettiin keskeytynyt keskenmeno :cry: Nyt on 2 viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä ja oon nyt neljällä testillä, 3 eri merkillä testannut negan, joten nyt pitäisi olla tää koettelemus ohi ja voi taas siirtyä vauvasta haaveilevien joukkoon. Meille suositeltiin et ootan ensimmäiset menkat ja sit vasta yritetään, mutta päätettiin nyt kuitenkin yrittää jo ennen niitä kun on testi jo nega ja olo hyvä, vuotoo ei oo tullu melkein viikkoon enää. Uskon et kroppa sit tietää onko valmis vai ei. Usko ei kyllä oo kovin korkeella, vaan pelko että jos nyt sen plussan viä joskus sais niin kesken sekin kuitenkin menis...
Mulla ikää jo 39v, joten siinäkin mielessä stressaa tuleeko tästä mitään ja saanko mä koskaan kokea äitiyttä. Eka lapsi siis mulle ja miehelle haaveissa... Listalle en vielä liity, kun ei tietoo vielä kierrosta. Tosin plussanneista vois tietysti siirtää takas haaveileviin jos joku vielä sitä ekan sivun listaa ylläpitää.

En nyt muista kaikkia kenelle piti täällä peukuttaa, mutta ainakin @Wintersun ja @W.we kovasti tsemppiä ja plussatuulia teille :love: Koittakaa malttaa siellä, vaikka varmasti vaikeaa onkin :D:love:

ja toivottavasti kaikilla muillakin pian tärppäis ja saatais ihania joulu-uutisia :love:
Eikä :cry: Tsemppiä uuteen kiertoon!
 
Ite jännitän kans että kuka saa ja toivon mukaan edes joku saisi jouluksi plussan:love: on kyl ihmeen hiljast ollu plussienkaa, mut yleensä hiljasen kk jälkeen tulee plussa sade(y)

mä nyt edelleen sekasin tän dpo jutunkaa eli Ovis plussa oli mulla 14.12 eli 15 ovä on dpo 0, 16 dpo 1 jne? Moon nimittäin eläny elämää kauan niin et ovisplussan jälkeinen on dpo 1 :ROFLMAO:

pahoittelut @Shibali ja peukkuja @W.we ja @Wintersun hoitojen alotuksiin.
Joo, just noin, että ovisplussa on dpo -1 ja ovis dpo 0.

Miten muuten lasketaan jos tikut näyttää pari päivää plussaa?
Onko ovis vasta 24h lh-piikin jälkeen, kun hormoni on lähtenyt laskuun ja tikku haalenemaan vai 24h ekasta plussasta?
Flohon jos laittaa ovisplussan peräkkäisinä päivinä, se näyttää oviksen vasta kummankin jälkeen, joten oon aatellut sen olevan näin.
Jos tästä mun sepostuksesta nyt mitään tajuaa :LOL:
 
@Shibali pahoittelut :cry: toivon sinullekin onnistumista <3

Mulla alkaa vuoto vähenemään ja meinasin tilata netistä ovistikkuja. Mietin, että mistä kannattaa tilata ja millaisia. Olen aiemmin ostanut apteekista ja nyt kuukausien tauon jälkeen haluaisin alkaa taas testailemaan. Hoitoja varten suositeltiin käyttämään digitestejä, mut nyt kun ei vielä tiedä hoitojen alkamisesta, niin voisin testailla vähän edullisemmilla. Harjoitella, koska koskaan en ole saanut bongattua. Jos ei taaskaan onnistu, kai siitä jotain jo voi päätellä. Kerran tosiaan vasta ultrattu syksyllä ja ovulaatiota ei näkynyt. Tuntuu, että haluaisi ees jotakin yrittää tutkailla itse.
 
Tällä viikolla on ollut niin järkyttävästi stressaavia tapahtumia, että ihmettelen suuresti jotain on tapahtunut ja tarrannut kiinni. Maha juilii menkkamaisesti, mutta mitään muita oireita ei ole. Viime plussassa oli esim. repäisykipua. Blaah.
 

Yhteistyössä