Haaveena vauva 2020

@Hypsy @Disco Volante Tuossakin on kyl järkeä. Kuinka pitkä se sun kierto oli? Mulla on ehkä luomusti 60+ ja lääkärin ohjeen mukaan syön kp30 lähtien ja se vuoto on tosiaan aika niukkaa vielä siinä kohtaa (n)

Kylmää päätä naisille, koittakaa pysyä nahoissanne piinailun kanssa. :love:

Omaa napaa: Mä tulin heti ensimmäisen lapsettomuuspolikäynnin jälkeen kipeäksi ja näillä eväillä mennään edelleen. En siis usko että tämän kuun mahdollisesta ovulaatiosta mitään poikii. Olen kuitenkin käynyt ostamassa letrot ja löysin papereista ohjeetkin niiden ottoon! Jestas, enää ei oo pitkä kun meidänkin hoidot alkaa. :giggle: Pitäis varmaan oikeasti tilata niitä ovistikkujakin
 
Pahoittelut @Shibali :cry:

Tsemppiä @Wintersun ja @W.we :love:

Tervetuloa uudet :)

Mulla oletettavasti dpo6. Olo, että ei taaskaan ole tärpännyt. Dpo4 valahti vv, joka oli eka kertaa voidemaista. Sen jälkeen ei ole tullut mitään. Tänään meinas kiivetä kahvit ylös, mut oletan et johtui siitä, kun en syönyt mitään ja join 2 kuppia kahvia. Toki olen aina juonut aamukahvin ilman aamupalaa ja eka ateria aina klo 12.
Ei jaksa siltikään toiveet herätä. Aattona olisi dpo9 ja mietin, että testaisiko, mutta tuskinpa silloin mitään näkyisi, niin aiheuttaako turhaan itelleen pahan mielen juuri sille päivälle, kun pitäisi olla iloinen? (n)
 
Joo, just noin, että ovisplussa on dpo -1 ja ovis dpo 0.

Miten muuten lasketaan jos tikut näyttää pari päivää plussaa?
Onko ovis vasta 24h lh-piikin jälkeen, kun hormoni on lähtenyt laskuun ja tikku haalenemaan vai 24h ekasta plussasta?
Flohon jos laittaa ovisplussan peräkkäisinä päivinä, se näyttää oviksen vasta kummankin jälkeen, joten oon aatellut sen olevan näin.
Jos tästä mun sepostuksesta nyt mitään tajuaa :LOL:
Mun mielestä ainakin jossain ovistestissä oli että ei pitäisi testata enää ekan ovis plussan jälkeen, joten olettaisin että sen mukaan aletaan laskemaan siitä milloin tikku on muuttunut plussaksi. Tosin itsellä ei vrk pidempään muistaakseni ole ovis tikku/digi plussalla ollutkaan.

Pahoittelut keskenmenon kokeneille :(

Toivottavasti saadaan jouluksi uusia plussanneita!

Tylsää vaihe. Kp4, menkat jatkuu, ei kannata ovistakaan vielä viikkoon ainakaan alkaa tikuttelemaan.
 
Mulla taas on joka kuukausi nyt ollut ensin tasavahvat ja seuraavana päivänä testiviiva selkeästi kontrolliviivaa tummempi ja jo seuraavana päivänä negatiivinen.
Oon myös merkannut flo:hun nuo ja se siirtää oviksen siihen negatiivisen testin päivään o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
vierailija
Ovislimat, kuten tasavahvat viivat ovistestissäkin tarkoittavat oviksen olevan tuloillaan.
Ovistestit näyttää lh-piikin josta ovis seuraa 24-48h päästä.
Eli ymmärtääkseni jos sulla on eilen ja tänään tasavahvat viivat, ovis ei ole vielä ollut.
Limat oli to ja pe. Tänään vuoto jo voidemaista ja lämpö tosiaan oli kohonnut jo eilen. Eli aika varma olen kyllä, että ovis on jo tapahtunut. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Ananas90
@Hypsy mullakin oli nyt eka terolut kuuri juuri sen takia kun kierto venyi pitkäksi, että saatiin menkat alkamaan. Otin 10pv kuurin, 1 tabu päivässä ja menkat alkoikin kunnolla 5 pv päästä viimesestä lääkkeestä, tiputtelu/niukka limainen ruskea vuoto alkoi jo 3pv kuluttua mutta laskin kp 1 vasta kun vuoti kunnolla. Mielestäni menkat olivat runsaammat kuin normaalisti mutta eivät erityisen kivuliaat.. Nyt sitten mietin että tikutan ovulaatiota ja jos saan sen bongattua, aloitan uuden terolut kuurin vasta ovulaation jälkeen, kun ei haluttaisi yhtään yrityskiertoa jättää välistä. Mutta sitten jos en sitä bongaa ennen kp 15 tai vähä sen jälkeen nii pakko kait aloittaa kuuri että saa kierron taas säännöllisemmäksi.. Tsemppiä kaikille ja mukavaa joulunaikaa, koitetaan rentoutuakin niin jospa ne plussatkin sieltä alkais tulemaan.. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali ja Hypsy
Tänään kävin tkssa ja päädyin naistenpolille, haluttiin varmistaa ettei oo kohdunulkoinen, ei ollut. Mutta ei ollut kohtu vielä tyhjäkään. Vaan kivi kova, ja vähän vielä raskausmateriaalia kohdussa,sain cytotecit jotka aamulla kielen alle ja aloittaa kohdun tyhjäys. Viime sunnuntainen vuoto oli kuitenkin sen verran raju, että mun hemoglobiini oli laskenut 140 - > 85! Tää gyne oli ihan ihmeissään kun mä omin jaloin kävelin sisälle, oli kuulemma varma että pitää pyörätuolilla hakea. Kysyi että onko huimannut. Niin sanoin että ei nyt enää, sunnuntai illalla vähän huimas, mutta olo on ollut itse asiassa aika pirteä :D olin just hetkeä ennemmin juossut hakemaan autoa melkein kilometrin juoksumatkan päästä, ku piti saada auto lähemmäs ja mittariin lisää aikaa. Ihmettelin että onpa vähän huono kunto, ku vähän hengästytti.
Eli siis mun kivut ei ollut kohtutulehdusta, vaan ihan supistuksia. Sain silti varalta kahdet antibiootit, että jos tuohon vuotoon tulee epämiellyttävää hajua niin saa aloittaa, että ei tarvi uudestaan lääkäriin lähteä kuuria hakee, jos näin käy.

Oon täs parina iltana miehelle manannut että hitto ku on niskat jumissa, kun korvissa vaan humisee. No humina johtuikin tuosta hemoglobiinista eikä niskajumista, vaikka jumissa ne onkin :D

Nyt vähän pelottaa ottaa aamulla nuo cytotecit, koska varoiteltiin runsaasta vuodosta (mä nyt oon vuotanut jo kahdesti runsaasti) ja jos jotain tulee, nii yhteyttä sinne niin katsotaan mennäänkö sit kaavintaan, jos ei lähde tyhjenee vai pitääkö osastolla lääkkeellisesti tyhjentää.
Täs on onneks nyt kuitenkin mulla koko ajan sitä vuotoa, mut jostain syystä ne ei tuu kovin nopeaa ulos ja jos ei tuu niin sit voi se kohtukin tulehtua.
 
Heippa kaikki! Olen saattanut ehkä tähän ketjuun alkuvuodesta kommentoidakin, mutta sen jälkeen olen ollut hiljaisuudessa lapsentekovaikeuksien takia. En vielä lukenut kaikkia kommentteja tästä ketjusta, mutta eiköhän tässä muutaman päivän sisällä sekin tule tehtyä :) Oma tilannehan on se, että yrittäminen on alkanut helmikuussa ja tähän mennessä ei ole tärpännyt. Kiertohan oli sekaisin kuin seinäkello sen jälkeen kun lopetin e-pillerit... Lopetuksen jälkeen minulla on ollut kolmet kuukautiset, ovikset ovat olleet erittäin tunnistettavissa limoineen ja kipuineen. Ensimmäinen kiertoni pillereiden lopettamisen jälkeen oli melkein 200 päivää :cry: voitte uskoa kuinka raastavaa aikaa se oli... Nyt kuitenkin kierto on alkanut tasaantumaan ja tällä hetkellä ovulaatio on aikalailla "käynnissä". Eilen alkoi limat ja tänään kivut. Kipu on ollut aikalailla vihlovaa, jos olen yskinyt niin ai että kun sattuu, mutta toivon todella että nyt tärppäisi :whistle::X3: Niin ja olen käynyt marraskuussa lääkäri luona liittyen tottakai lapsentekovaikeuksiin ja kuukautisten epäsäännöllisyyksiin, ja viime viikolla kävin verikokeissa, jossa mittailtiin hormonit ja kilpirauhaset, nyt vain pitää varata soittoaika ja keskustella lääkärin kanssa miten jatkossa edetään.
 
@Titi-Love on kyllä melkoinen lasku hb:ssa. Hyvä toisaalta kun tuli mentyä, ei tarvi arvailla kotona. Toivotaan että pahin on nyt takana, toipumisia :love:

@Hypsy Kyllä melkein sulleki huvittais sanoa et pitäiskö sun soitella jo päivystykseen kun vuotoa tulee noin kovasti (n)

Flo viestitti juuri, että huomenna olisi hyvät tsäänssit raskautua. Tuskimpa, mutta on ainakin yritykset pistetty tulille :LOL: on kyllä niin veto pois, ei meinaa joulusiivoja saada tehtyä kun oma kunto niin vajavainen vielä tästä flunssasta
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Koskas ihmiset aikoo testailla jos aikoo?

Mulla ollu 3tta päivää paljon valkovuotoo ja , näit kylmyys olojakin tullu. Mut en laske niit enään ees mahdollisiks oireiks, en tässä kierros ainkaan... :ninja: flow on kyl erikoinen ku välil näyttää miten sattuu ovikset ym, mut siel mukava vertailla niit muistiinpanoja.

Kumma kyllä täs kierros ei noit perus munis nipistelyi oo ollut, tai sitten en oo vaa tuntenu niitä... Oikeestaan jopa aika tylsää nyt ku ei oo mitään semmost jännitystä ja, mistä kertoo ku tää ni varma nega kierto :LOL:
 
@Wintersun @W.we :love::love:

@Titi-Love hurja lasku hb:ssa. Hyvä kun menit näytille!

Tänne on tullu paljon kommentteja, kivaa kun on aktiivinen porukka (y) Omat päivät olleet tosi kiireisiä. Kun työhommat tuli valmiiksi, niin ukko alkoi sairastamaan vatsatautia, joka pari päivää aikaisemmin oli meidän taaperolla. Onneksi ennen sitä ehdittiin kuitenkin pupuilla. Selkeää ovista en taaskaan tikkuihin saanut. En ole koskaan saanut. Limat kuitenkin ollut tänään kirkkaan ja aamulämpö matalampi kuin muina aamuina. Toivottavasti huomenna on aamulämpö nousussa, niin tietäisi ajoituksen olleen hyvä, ja voisi suunnitella haamun metsästystä uuden vuoden aatolle.
 
Eilen (vuorokausi vaihtui jo :LOL:) tosi runsaat ja kirkkaat limat, myös nippailuja munasarjojen kohdilla, kuitenkin ”vasta” kp12, viimeksi ovis oli ihan selkeästi kp 18.. ollaan miehen kanssa eri paikkakunnilla, eikä mulla oo nyt täs just tikkuja, et jos ovis on nyt niin jää kyllä käyttämättä :unsure:
Viimeksi oli kyl kivut ihan selkeästi oikealla, nyt nippailee vähän kuin molempia. Et jospa se vasta tekeytyy :geek:

muoks, laitoin kp:t väärin :ROFLMAO:
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

22.12.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Mape19......................... kp 102/25
Vauvameille....................kp xx/28-35
vauvahaaveilija2396......kp 50/28-30
HMami............................kp 48/28
Elllla...............................kp 47/30
Amadecasa....................kp 41/34-55
Marrrsipaani...................kp 37/28
Tingeli............................kp 36/34-36
Masu90..........................kp 33/27-30
Nenskuli..........................kp 33/ ?
taikinatonttu....................kp 27/28
Unimaa...........................kp 25/27
Ananas90.......................kp 25/25-28
Snanniska.......................kp 25/28
nessu87..........................kp 24/30
tupsahus.........................kp 24/30
Hipposka........................kp 23/30
W.we...............................kp 23/25
Babyfever1.....................kp 23/xx
Mirella92........................kp 22/34
Helmiina1978.................kp 21/29
Kasikuus........................kp 20/28-31
Koodikissa......................kp 20/24
Karvakorvat....................kp 15/28
linneah........................... kp 14/26
Haavejuttu......................kp 13/29
Pikkuhaave....................kp 13/32
Jjenn..............................kp 13/30-31
Tiukuliina89................... kp 10/31
Mustikka89.....................kp 7/25
hemuliina90....................kp 7/28
mimmi92.........................kp 5/30
Hypsy..............................kp 5/28-30
Pampula3........................kp 5/22-27
Keltasirkku..................... kp 5/28-32

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


marrrsipaani.................dpo 26
Vauvameille...................dpo 12
W.we..............................dpo 11
Ananas90......................dpo 11
Nessu87........................dpo 7
Helmiina1978................dpo 5
Wintersun......................pp 2
linneah..........................dpo 2

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
no, niin. Onhan tossa noita piinailijoita taas. (y) Ja sitten he jotka ei oo listassa.

@Wintersun Eikö oo erikoista, kun nyt sulla on oikeesti mahdollisuus olla raskaana - tai siis periaatteessa oletkin raskaana. :love: Toivotaan että pieni tarraa tiukasti kiinni.

Mä oon hulluuden partaalla. Ei siis mitään ihmeellisiä oireita, mitä nyt ei ois ennen ollut. Paitsi ne limat dpo3. No, jos ne oli vaan miehen sitkistyneet limat ku tuli ulos. Eilen oli jotain nippailua jossain tuolla alhaalla, mut kai semmosii nyt on ollu ennenkin.
Mitä Flo:hon tulee. Nyt en edes merkannut toista ovisplussaa kalenteriin, ku muistaakseni se siirtää aina oviksen seuravalle päivälle. Taidan koittaa mitä tekee kun nyt jälkikäteen sen siirrän.
 
Joo, kyllä se Flo siirtää sen oviksen aina ovisplussan jälkeiseen päivään. Siksi en sitä toista merkkaa, koska tiedän että ovis on toisena plussapäivänä.



Sain siis ovisplussat ma ja ti. Merkkasin vain ma, koska tiesin että ovis on ti.
Ja pakko oli nyt koittaa vielä, että siirtyykö ovis eteen päin, kun laittaa ovisplussan toisena päivänä. Ja kyllä siirtää. Ärsyttävää.
FertilityFriend ei siirrä enää toisesta plussasta eteen päin. (y)
 
Viimeksi muokattu:
@Wintersun jees - on 2 ivf/icsi raskautta. Kyl ne hormoonit tekee oman lisänsä siihen olotilaan. Ei oikein voi oireista päätellä mitään. Mulle tuli 3. punktio /siirto, kun raskaus alkoi, hyperstimulaatio. Siitä olosta arvelin että on napannut, kun raskaus pahentaa niitä oireita. Se tais olla päivän tai kaks ennen plussaa. Taisin testata vikalla kerralla pp8 ja haamu tuli. Vai oisko ollu pp7 jo. Pe oli siirto ja seuraavana perjantaina sain jo sen haamun.
 
Tuliko sulla silloin paljon rakkuloita kun hyperi tuli? Mulla on ollut ihan normaali olo. Ovitrellesta tuli rinnat kipeäksi ja ne on vielä(näkyi eilen testissä 5pvää pistosta).
Ekana päivänä punktion jälkeen oli vatsa hiukan arka mut ei sitä enää huomaa.
Oliko sulla kolmipäivänen kun siirrettiin?
Mä ajattelin ehkä testata viikko siirrosta, mut silloin on kyllä vasta dpo 9. Kunhan nyt ensin varmistan et ovitrelle on hävinnyt.
Muistaakseni ti oli punktio ja pe siirrettiin. Oli paljon rakkuloita, ehkä reilu 10. En nyt enää muista yksityiskohtia. (löytäisin kyllä nekin jos ehtisin nyt etsiä)
 
Ai se on paljon! Tai siis mä ajattelin et mun määrä on ihan ok ja et hyperi tulee paljon suuremmasta määrästä. Mulla oli 15 kun tyhjennettiin. Toki mulla oli 10 (9 kypsää, 8 hedelmöittyi) solua joista sit jäljelle jäi ne 2 kun muut kuukahti.

Aattelin ettei enää olis mitään hypeririskiä kun olokin on normaali.


Tossa vähän 10 vuoden takaisia mietteitä.
 
Kohta pitäs ottaa nuo cytotecit :( vähän pelottaa jos se vuoto onkin vielä rajua ja joudun sairaalaan näin joulun alla :( tai sit jos ei toimi, nii sitten joudun kaavintaan. Toivottavasti nyt ees tää menis hyvin ja mallikkaasti. Yö kyllä meni itkiessä kun ahdistaa tää koko tilanne. Olis vielä kaikki lahjatkin paketoimatta ja pari vielä kaupassa. Et jos tää päivä meneekin vessassa taas. No ei auta kun katsoa kuinka käy. Meidän pitäs lähteä mummuloihin viettää joulua, ja jos se vuoto alkaakin vasta jouluaattona nii seki pelottaa :/ tosin kohdussa ei ollu ku n. 7senttin kokoinen alue raskausmateriaalia, että onkohan se odotettavissa pihalle, vai aiheuttaako nuo sit jonkun lisävuodon. Hemoglobiini kuitenkin valmiiksi matalalla, ja gyne eilen väläytti verensiirtorajastakin jotain, mutta ku olin niin virkeän oloinen nii siksi pääsin kotiin. Ei kai ne päästä kotiin cytotecin kanssa jos epäilys olis että vois olla hengenvaaraa.
 
@Nessu87 Meillä menossa sama dpo :ROFLMAO:
Mulla ei kyl ole olo, että ois tärpännyt, mut eilen dpo6 oli aamulla etova olo kahvista ja ne meinas tulla ylös. Päivällä olin niiiiiin väsynyt, et silmät meinas painua väkisin kiinni. Illalla ihme pistoja tuntu hetkellisesti vasemmalla puolen ja kurkku oli kipeä. Toki kaikki noi voi olla taas niitä pms-oireita. Tänä aamuna tuntu pikkuinen repivä kipu oikealla puolen nivusessa (noitakin ollut tosi voimakkaina joissakin negakierroissa.)
Haluaisin testata aattona, mutta tuskin dpo9 mitään näyttää. Mut JOS näyttäis, ni oisipa ihana yllättää mies :love: Tämä kierto on mennyt niin erilailla kuin muut, ollut paljon rennompi olo. Kai sitä alkaa hyväksymään, että tässä kestää.
Meidän yrityksistä ei tiedä kuin muutama läheinen ystävä ja työkamut. Äitini toissapäivänä kertoi, että hän on puhunut edesmenneelle äidilleen ja 4 hänen toivetta on toteutunut. Äiti kehotti minua puhumaan mummolle, koska tietää minulla olevan rankkaa, ollut jo pitkään. Enhän minä tuollaisiin usko, mutta pe kävin mummon haudalla ja puhuin hänelle.
Tekisi niin mieli puhua äidille tästä vauva yrityksestä, koska puhun hänelle aina kaiken. Tämä on tosi vaikeaa olla kertomatta, mutta tiedän, että vaikka äitini olisi onnellinen, niin silti hän pelkäisi, että kuinka vauva sopisi kaiken tämän keskelle. Työstressi, taloprojekti, exän kanssa tappelut ym. :unsure:
 
@Kasikuus mäkin testaan aattona vaik negakierto tää varmasti on, mutta pääsenpähän kasteleen tikkua :ROFLMAO: mullakin menny aika rennosti tää ja viime kierto, just tolleen et hyväksyny et voi kestää vielä. Nyt äske alko vasemalt pistelee mutta samaa mitä lähes joka nega kierrossakin. Kylmyys kyl ollu riesana vaik kui pukis, ylle:censored:

Jos tuntuu että haluut kertoo niin kertoisin, ihan on ymmärrettävää jos välil huoli tuliskin. Valtaosa äideist huolehtii paljon pienemistäkin asioista (tai isätkin) :LOL: mun isä saattaa mut edelleen junareissuilla laiturille asti ja lähtee vasta ku oon junassa, ja mun pitää aina ilmottaa sille ku oon päässy turvallisesti perille :LOL:<3 ja oon 32v...:whistle:

voisin kuvitella että äitis myös vois antaa neuvoja tai tukea,. Kyllä itekin muistan ku mietin et mitähän mun vanhemat tuumaa kun kerroin et ootan toista ja erottu just exänkaa, sen lisäks meil oli todella raaka ero. Kauheesti riitoja ja meni muutama kk kunnes istuttiin alas ja tultiin tulokseen et pakko lopettaa tappelut ettei vauva synny vanhempien riitojen keskelle. Toki sen jälkeen sillon tällön ollu riitoja mut nykyään ei juurikaan.
 
@Nessu87 Varmasti saisin tukea, mutta jotenkin haluaisi kuitenkin pitää yllätyksenä, jos joskus plussan saisi. Ehkä pelkään sitä, että kun kerron ja jos selviää, ettemme voisikaan saada lapsia. Sit en haluaisi puhua asiasta ollenkaan.
Mä vielä pohdin sitä aaton testausta. Onhan tässä 2pvä aikaa miettiä, mikä ois paras vaihtoehto :ROFLMAO:
 
Mä oon ollut nyt tän kierron täältä vähän hiljaisempi. Ovulaation aikaan tallettelut tuskin onnistuu koska ovis osuu just joulun pyhille jolloin ollaan kylättelemässä. Eilen teki mieli mutta oltiin niin väsyneitä ettei jaksettu heilutella peittoja. Ja tänä aamuna bongasinkin sitten ovislimat :cautious:

Kyllä taas raivo nousi pään sisällä kun työkaveri kysyi kahvipöydässä että millonkas te hankitte lapsia. Ei, niitä ei ihan noin vaan hankita. Ja hän tietää kyllä sen hyvin kun lähisukulaisensa yritti lähes kaksi vuotta ja sai kolme keskenmenoa. Teki mieli sanoa pahasti mutta tyydyin vastaamaan vaan että sitten joskus.
 

Yhteistyössä